Onko se muki, jossa lukee kaunokirjoituksella Sinkku, nimesi vai ei mitään ja onko se
2dl kahvikuppi vain yli 5dl muki vai pienempi.
Juotko samasta kupista aina kahvia, huuhteletko joka juonnin jälkeen vai pesetkö perusteelllisesti fairyllä tai tiskikoneessa?
Meikäläisellä on 1,5dl kokoinen valkoinen kahvikuppi, jonka huuhtelen kahvinjuonnin jälkeen ja myös samalla otan kupillisen vettä ja huhtelen kahvinjuonnin jälkeen suuni ja nielaisen.
Kahvikupin sisäpinta ei ole enää valkoinen vaan tumman ruskea, kun kahvi on sen värjänyt.
Ehkä noin 3 viikon välein pesen kahvikupin fairyllä ja noin 3-4 kertaa vuodessa puhdistan kahvikupin värjäytymät ruokasoodalla, joka hyvin kyllä kahvikupin puhdistaa.
Ätmi
Millainen kahvikuppi sinulla on?
57
507
Vastaukset
- Anonyymi
Yleisimmin juon sinisestä kupista, jossa on vähän sarjakuvahahmomaisia merieläimiä, kohokuvina. Siinä on hai, mustekala, rausku, meduusoja, erilaisia pienempiä riuttakaloja jne. On minulla muitakin kuppeja, mutta tuo on lempparini. Se saa aina hyvälle tuulelle. Tuo on vähän isompi kuppi. Olisikohan joku nelisen desiä.
Huuhdon kupin aina käytön jälkeen, useinmiten tiskiharjan kera, mutta yleensä en käytä tiskiainetta. Tuo onn sisäpinnaltaan edelleen ihan puhtaan sininen, samanlainen kuin ulkoakin, vaikka sillä kuitenkin on jo useita vuosia ikää. - Anonyymi
Ei ole kahvikuppia kun en juo kahvia.
- Anonyymi
Ei kelpaa ranskanleipä ei käy kahvi eikä käy hitsaajamies eli ei mikään ole hyvä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kelpaa ranskanleipä ei käy kahvi eikä käy hitsaajamies eli ei mikään ole hyvä
Älä turhaan syyttele muita. Mä kirjoitin tuon ekan, juon kahvini kalamukista.
- Anonyymi
Pari 3 tai yli? desin mukia löytyy, toisen kyljessä lukee Pohjanmaan Valtias ja toinen missä lukee Juo kahvia, se piristää ja jaksat tehdä typeriä asioita tehokkaammin.
Kahvi on nääs älykköjen juoma 😛 - Anonyymi
No olis kyllä muitakin mukeja ja pitänyt 2 mukii heittää roskiin kun säröjä pohjalla tai halki mut miettii heittää sit pois kun parisuhteeseen menee mut kyl ne minulle menee kahvi ja yleismukina
- Anonyymi
Säröjä siihen suhteeseenkin tulee, sitä voi pitää hiljaista mielenosoitusta kaivamalla just silloin ne särökupit esiin :)
- Anonyymi
Muistan, kun nuoruudessa mummolassa käydessä juotiin kahvia Myrna kahvikupista.
Kahvi maistui kyllä paljon herkulisemmalta, kuin kahvikupista, josta kahvia juon.
Eikä se kahvikeitin ollut mikään Mokkamasteri, ei minullakaan ole mokkamasteria.
Onkohan nykyajan kahvit huonolaatuisempia, kuin mummolan aikaiset kahvit.
Vaadelma vanilja viineriä, kaneliässiä ja kuivakakkua oli aina tarjolla ja syntympäivänä hedelmätäytekakkua.
Kahvin sekaan laitetiin kermaa ja sokeria. Noh.. minulla on kuusi identtistä harmaata kahvikupposta. Joten aivan sama mistä niistä juon.. nehän on samanlaisia. Yleensä juon vain aamukahvin kotona, en oikeastaan muutoin juo kotosalla ollessani kaffetta.
Parit aamukahvit juon samasta kupposesta ja sitten se mukiloinen menee tiskikoneeseen.
Minulla ei siis ole kippoloita tai mukeja mitään eriparisia, kaikki on yhdenlaisia. En voi sietää astiakaapissani sekasortoisuutta. Minulla on tasan sen verta astioita mitä tarvitsen, ei yhtään enempiä. Se on tiukassa järjestyksessä, astiakaappini siis.
Betonikuutioni on sen verran kompakti, että järjestystä on pidettävä koko ajan yllä jottanotta ei ihan räjähdä käsiin. Ja tosiaankaan minulla ei ole mitään siivousaddiktiota vaan haluan mahtua elämään tässä pienessä omassa multiversumissani. Siksi minulla on vain kuusi kahvikuppostakin.- Anonyymi
Kyllä sitä nyt vähän vaarallisemmin tulee elää, heitin itse juuri noppaa nukkumatin kanssa siitä nukahdanko vai en ensi yönä juomalla reilut kolme desiä kahvia yhdeksän maissa, voittaja selvinnee aamuviiteen mennessä 😛
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sitä nyt vähän vaarallisemmin tulee elää, heitin itse juuri noppaa nukkumatin kanssa siitä nukahdanko vai en ensi yönä juomalla reilut kolme desiä kahvia yhdeksän maissa, voittaja selvinnee aamuviiteen mennessä 😛
Hurja sinä. Vaarallista peliä kahvilla. 😁
Sanon suoraan, ettei minusta ole moiseen uhkapeliin. Olen liian nössö.
Juon kahvini normaalikokoisesta mukista, mikä mainostaa siipikarjalle tarkoitettua antibioottia. 🐤 🐥
Yleensä tiskaan mukin muun tiskin joukossa, sillä en juo kahvia kuin kerran päivässä.- Anonyymi
Oisko nainen mukavaa, kun menisit yllätysvierailulle miehen luo ja mies olisi traktoorihallissa, jonne miehen äitee ja isä neuvoisivat meneen.
Mies siellä traktoorihallissa hitsaisi traktoorin pakosarjaa ja nainen menisi sinne ja mies olisi tummansinisissä työhaalarissa, joissa olisi suuria reikiä ja ne olsivat öljyiset, kun työssä haalarit likaantuu ja hallissa olisi kovasti hitsaus savua.
Mies huomaisi naisen ja sanoisi, että nyt keitethän kahavit ja mies laittaisi Philips kahvinkeittimeen vettä lavuaarinpesualtaasta ja kahavipuruja Saludo kahavipussista, joka olisi siinä työpöydällä hitsauspuikkojen alla.
Kun kahavi olisi tippunut, niin mies kaataisi kahavia isoon mukiin naiselle ja tarjoaisi korppuja korppupussista, joka olisi pylväsporakonneen päällä.
Mies toteaisi naiselle, että eiks oo hyväää kahavia ja kahvituokio sujuisi poltoöljyn ja hitsaus savun tuoksun keskellä miähen raktoripajassa.- Anonyymi
En menisi kylään tuollaisen miehen luo. Ei sillä, että tuossa miehessä sinällään mitään pahaa olisi, mutta ei ole lainkaan mies minun makuuni.
Anonyymi kirjoitti:
En menisi kylään tuollaisen miehen luo. Ei sillä, että tuossa miehessä sinällään mitään pahaa olisi, mutta ei ole lainkaan mies minun makuuni.
No jos oisin nainen, niin tekis kyllä vaikutuksen hitsausta osaava mies. Ja tietenkin päinvastoin, että arvostan naista joka osaa hitsata ja tietenkin kaikenlainen käsityö neulomisineen ompeluineen vakuuttaa. Nykyäänhän käsityötieteet kattaa noi kaikki osa alueet.
Tietenkin mikä tossa pistää huomioon. Niin pitäähän olla hitsauskaasuimuri. Mutta huumorillahan toi oli kirjotettu.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sama tyyppi jolle ei voileivät kelpaa
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No jos oisin nainen, niin tekis kyllä vaikutuksen hitsausta osaava mies. Ja tietenkin päinvastoin, että arvostan naista joka osaa hitsata ja tietenkin kaikenlainen käsityö neulomisineen ompeluineen vakuuttaa. Nykyäänhän käsityötieteet kattaa noi kaikki osa alueet.
Tietenkin mikä tossa pistää huomioon. Niin pitäähän olla hitsauskaasuimuri. Mutta huumorillahan toi oli kirjotettu.Sinuun varmasti. Minulla ei ole sille taidolle tarvetta, eikä mikään tuollainen tee minuun vaikutusta. Se hitsaaminen ei kuitenkaan ole tuossa ongelmana. Saahan mies hitsata, jos sille on tarvetta ja halua.
- Anonyymi
Kyllä olisin, etenkin jos olisi tilannut häneltä jotain hitsauosia johonkin omaan.
Sisustaisin ja putsaisin hänen taukotuvan suitsait, jotta olisi kivempi juoda siellä kahvia. Miehen hitsatessa veisin ylijäämät roinat roskalavalle, mitä mies älähtäisi suureen ääneen. Sanoisin vaan, ett ota ny sinäkin pullaa siitä, se vaimentaa, ettei tuu noin kovaan volyymiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahviahan sinne mentiin maistamaan eikä....
-sivusta :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kahviahan sinne mentiin maistamaan eikä....
-sivusta :)Ei tuossa tarinassa ollut mitään sellaista minkä takia minulla olisi mikään tarve mennä tuon miehen luo kylään. Hän ei ole minun makuuni myöskään kaverina tai ystävänä. Eikä minull tosiaan ole tarvetta millekään hitsailulle tai pyöriä kenenkään traktorihallissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa tarinassa ollut mitään sellaista minkä takia minulla olisi mikään tarve mennä tuon miehen luo kylään. Hän ei ole minun makuuni myöskään kaverina tai ystävänä. Eikä minull tosiaan ole tarvetta millekään hitsailulle tai pyöriä kenenkään traktorihallissa.
Jos minä sinne kahville menisin, niin jäisin tupaan kahville.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä olisin, etenkin jos olisi tilannut häneltä jotain hitsauosia johonkin omaan.
Sisustaisin ja putsaisin hänen taukotuvan suitsait, jotta olisi kivempi juoda siellä kahvia. Miehen hitsatessa veisin ylijäämät roinat roskalavalle, mitä mies älähtäisi suureen ääneen. Sanoisin vaan, ett ota ny sinäkin pullaa siitä, se vaimentaa, ettei tuu noin kovaan volyymiin.Kuulepas, ei miehen romuihin ilman lupaa ole naisella koskea varsikaan heittää naisen mielestä romuja roskalavalle.
Mies on ottanut talteen naisen mielestä romuja metalli tavaraa, kuten putkenpätkiä, lattarautaa, plootua, teräslevyä, teräsverkkoa yms. joille voi olla joskus käyttöä, kun mies tekee hitsausprojektia, kuten korjaa jotain vanhaa peräkärryä, traktorin kauhaa tai muuta työkonetta, ei siihen mennä kaupasta ostamaan uutta terästä, kun miehen keräämässä rautavarastosta löytyy sopiva plootu tai muu metalliosa.
Harmaa ja punanen. Niitä käytän vuorotellen. En käytä fairia, vaan sellasta suomalaista valmistetta. Koitan vältellä noita ylikansallisia. Vieraita varten on 6 kpl pentikkejä, mutta taitaa olla 5 vuotta kun viimeks kävi.
- Anonyymi
Mitä ihmettä? Nyt kuule kutsut vieraita kylään, että kupit saa käyttöä jossei muuten.
- Anonyymi
45 koon saapas. Mahtuu koko päivän kahvit kyytiin.
Jasu - Anonyymi
Minulla on erilaisia.. kaikki kooltaan 0.30 l Juon siitä myös teetä - ja välillä oluttakin (alkotonta tai holillista)...
- Sheena - Anonyymi
Useita mukeja on, käytän samaa päivän ja sitten koneeseen. Kaikkia astioita on niin paljon että voin pestä täyden koneen kerran viikossa.
- Anonyymi
Mistä juon kahvia.
Peltimuki missä on tornilogo. Kestää Tigerin telat jos olisi jäänyt alle.
Tiskattu sitä ei ole neljäänkymmeneenviiteen vuoteen.
Palkanlaskija uhkasi terveystarkastajalla, jos laitan sen firman yhteiseen astiahyllyyn.
Tilasin pienen siron kassakaapin. Tiskipöydän kivilaatan päällä sai olla kuppi rauhassa avauskoodin takana.
Nykyään muki majailee kotona. Löydän sieltä, missä viimeksi olen kahvia nauttinut.
Reissussa on kuksa. Ei mee rikki eikä kolise!
Mies 65 - Anonyymi
Mulla nyt käytössä neljä vuotta sitten eräästä työpaikasta läksiäislahjaksi saatu sinertävänharmaa noin 1,5 dl kokoinen kahvimuki, jossa ei ole mitään tekstiä. Muki on tosi tyylikkään näköinen ja kahvi hyvänmakuista. :)
- Anonyymi
Unohdin vastata mukin pesua koskevaan kysymykseen..
Huuhtasen aina ja laitan työtasolle. Parin päivän välein pesen sen astianpesuaineella ja ehkä kerran viikossa astianpesukoneessa. - Anonyymi
hyi hyi cofeiininarkit, että kehtaatte, kahvi on huume ja siitä tulee riippuvaiseksi. Kofeiini poistuu elimistöstä 12 tunnissa, useamman kupillisen päivässä juovat ovat siis jatkuvasti pöllyissä, vaikka toleranssi onkin kasvanut. Jos äkillisesti lopettaa viekkarit on rajut, kuten muillakin narkomaaneilla.
- Anonyymi
Juon sitä vain aamuisin, todella harvoin joissain erityistapauksissa voin juoda myön myöhemmin.
- Anonyymi
Kerropa meille, mitä itse olet ottanut. Pesitkö neulan.
- Anonyymi
Muumimukeja enimmäkseen.
Pesu sitten kun valkoinen sisäpuoli ei enää näy. Eli kerran pariin viikkoon jos maitokahvia juo.
Eräreissulla sitten kuksa, ja sitä ei ole pesty ikinä.
Näin me ekologit :)
-keinovaginamies- - Anonyymi
Kuppi. 2 desiä. Valkoinen. Ei tekstiä. Tasapaksu. Korvan muoto ja koko optimaalinen. Käsinpesu aineella käytön jälkeen. - cu-
- Anonyymi
Kahvit juon muumimukista. Niitä on paljon erilaisia. Yhtä mukia voi käyttää maksimissaan 2-3 kertaa, ennen kuin se menee konepesuun.
Ennen uudellenkäyttöä (konepesujen välissä) muki täytyy huuhdella HUOLELLISESTI siten, että KAIKKI kahvitahrat, huulirasvat tai huulipunat on poistettu mukin ulko- ja sisäpinnoilta. Huulirasvan tai -punan poistaminen vaatii kevyttä hankausta puhtailla sormilla. Näiden välihuuhteluiden jälkeen muki kuivataan ulkopuolelta 2 talouspaperiarkilla.
Teetä voin juoda myös isommista mukeista (yli 2,5 dl), mutta teetä juon harvemmin kuin kahvia, korkeintaan 1-2 krt/vrk.
Teemukia ei yleensä voi käyttää useampaan kertaan, koska mies on ehtinyt laittaa sen astianpesukoneeseen ennen seuraavaa käyttökertaa. 😁😍
Puhdas muki ei ole luksusta. Se on elinehto.
🦄- Anonyymi
😄
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
😄
Älä naura. 😄 Tämä on normaalia.
On epänormaalia juoda p@sk@isesta kahvimukista! ☝️
🦄 - Anonyymi
Asiallista asiaa kirjoitat tietenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Joo, tuo on normaalia jollekin autistille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiallista asiaa kirjoitat tietenkin.
Tietysti. 😎
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tuo on normaalia jollekin autistille.
Äläs höpötä. Likaisen mukin käyttöä ei voi perustella länsimaisessa sivistysvaltiossa yhtikäs millään.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
🦄Olen samaa mieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tuo on normaalia jollekin autistille.
Sama tuli minullekin mieleen.
- Anonyymi
20 v. ol muovinen airamin termosmuki, no nyt muumipappa muki ,ku ostivat no jokapäivä pesty kumpikin kyllä,yhtä hyvältähän sumppi maistuu kummastakin,,en oo heitännä termosmukia pois,jos sattuu särkymään muumi, termos ei säry . sitähä sanotaan, että "vanhassa vara parempi" muuten ennen ol SANTOS kahvia, ol hyvvee.
- Anonyymi
Kotona vanha Arabian muki. Työssä juon yleisistä.
- Anonyymi
Parin desin Mekon kolpakko.
Kuten aloittaja kuvaili, kahvi piintyy heti vaaleaan kuppiin.
Käytetäänkö jotain väriainetta kahvin valmistuksessa. Hampaisiinkin voisi jäädä.
Vilma
Miksi julkkiksilla on nykyisin julmetun valkoisia hampaita? Loistavatko ne pimeässä? Hui. - Anonyymi
En juo kotona juurikaan kahvia, koska en jaksa tehdä sitä. Ihan laiskuutta, kun kahvilasta tyttöset tekee kahvin mun puolesta.
Mutta on mulla kahvikuppi, jossa on YK:n logo tekstillä UNITED NATIONS - NATIONS UNIES. Musta kuppi ja teksti ja logo ovat kultaisin "painatuksin".
Kansainvälisen kupin maku on hyvä, kun voi kuvitella olevansa ylpeä ihmiskunnasta :) Sekalainen läjä erilaisia mukeja,
Oon muistaakseni joskus jo postannu tänne kuvia niistä joissa lukee 'Black like my soul' ja 'Tulispa salama ja tappais', nii en ny jaksa niitä..
https://imgur.com/a/paW42j9
Tuolla pitäis olla yleisnäkymä mun mukikaappiin ja sit erillisenä ja erillismainintana mun hyvän onnen schnapsilasi, mikä on ehkä ainoa astia jolla mulle on tunnearvoa. Löysin sen autiotalosta joskus ku exän kans käytiin semmosessa penkomassa,Ja ja ja, erittäin harvoin juon enää kotona kahvia, mut sillon ku juon nii huuhtaisen käytön jälkeen ja saatan käyttää uudestaan, ellen sitä ennen ehdi laittaa sitä koneeseen,
Töissä käytän samaa mukia siihen asti et joko meijän pomo innostuu taukotiloja siistimään ja laittaa kaikki astiat pöydältä koneeseen tahi sit kerran viikossa käyvät siivoojat laittavat,
Oman mukini käännän korva eri suuntaan ku muilla nii siitä tunnistan (paria poikkeusta lukuunottamatta kaikki mukit on siellä samanlaisia valkoisia)
Löffeni juon mieluiten paksusta lasista, josta näen samalla kahvin täyteläisen värin.
- Anonyymi
Muumimukeja on joka lähtöön, vuodenaikojen mukaan.
- Anonyymi
Minulla on useampiakin erilaisia kahvumukeja, mutta mieluisimmat ovat Manchester United fanimuki (en ole fani) ja Marimekon Räsymatto-mukit. Noissa on jotenkin paras juomatuntuma siksi nuo valikoituu useimmin käyttöön.
Aletheias - Anonyymi
Kahvimukissani on neljä poroa. Se on noin kolmen ja puolen desin kokoinen.
- Anonyymi
Minulle on tärkeää että saan joka aamu juoda kahvini poromukista!
- Anonyymi
Juon aina kahvikupeista, mitä nyt on.
Suosikkimukini on lähinnä kiinalaista posliinia, ohutreunainen, sen tuntuma huulissa, mutta laakea, niin että suomalaisen määrän mukaan kahvia tarve tulee tyydytetyksi.
Paperimuki on parempi, kuin paksureunainen savimuki. Kuviot, eivätkä mietelauseet voi korvata yhtään mitään kahvin juonnista. - Anonyymi
Arabian pöllökuppeja käytän... ei niihin ehkä puolta litraa sovi, mutta aika paljon kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.734956Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113359Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202655Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571717- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941322
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191113Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711005IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51889