Mitä luontoharrastusta

Anonyymi-ap

Haluaisit kokeilla tai harrastaa

65

562

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Maastoratsastus suomenhevosella.

Ja vittu jos pitää jotain mönkijää väistellä, niin perästä kuuluu.

En pidä ajatuksesta.

(hihitystä)

• Anonyymi

Boulder

Suomenniemi kyllä omistaa omansa, sillä täältä löytyy fantastisia kallioita kiipeillä, ja kaikenlaisia hulluja niille.

(hirn)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Boulder

Suomenniemi kyllä omistaa omansa, sillä täältä löytyy fantastisia kallioita kiipeillä, ja kaikenlaisia hulluja niille.

(hirn)

Dyykki

Lisäksi meillä on nämä lätäköt.

Siis ei ole mikään kauniimpi näky kuin hauki leijumassa välivedessä mahansa täynnä ahvenia.

Olemme kuin yhtä.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Dyykki

Siis ei ole mikään kauniimpi näky kuin hauki leijumassa välivedessä mahansa täynnä ahvenia.

Olemme kuin yhtä.

(hihitystä)

Suunnistus

Kuka metsään menee, niin se sieltä palatkoon.

(reps)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suunnistus

(reps)

Lakat

Jostain kumman syystä rakastan soita, mutta inhoan lakkoja.

Vasu tulvillaan.

(hirn)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lakat

Jostain kumman syystä rakastan soita, mutta inhoan lakkoja.

Vasu tulvillaan.

(hirn)

Kuuntelu

Kun kovilla pakkasilla kuuntelee metsää, niin se natisee ja paukkuu.

Metsä ei koskaan ole hiljaa. Ei edes tyynessä kesäyössä.

(naurua)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuntelu

(naurua)

Urbaani vastakohta

Koska olen omasta syystäni joutunut tällaiseen tunnelielämään, niin siitä tulee aina vääntää farssi.

(hihitystä)

Kun ylimuodokas tyttö kuukahtaa metrossa päin seinää, niin mallit hänelle nauravat.

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urbaani vastakohta

Koska olen omasta syystäni joutunut tällaiseen tunnelielämään, niin siitä tulee aina vääntää farssi.

(hihitystä)

Kun ylimuodokas tyttö kuukahtaa metrossa päin seinää, niin mallit hänelle nauravat.

(hihitystä)

Oma malli

Kirjoittaminen yössä on läsnäoloa. Kaikki ovat paikalla. Kaikki.

Mutta jos kirjoitan yössä valossa, niin istun yksin pimeässä metsässä puhelimeni kanssa.

Metsä (puut & muut jutut) ovat minulle kaikki.

(Tunnelielämässä minulle sanottiin, ettei tulisi käyttää tuota sanaa kaikki. Mutta tunsin välittömästi keskustelevani ihmisen kanssa, joka ei minua ymmärrä. Hän ei tiennyt kaikesta mitään.)

(hihitystä)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuntelu

(naurua)

Naisesta nahkahousuissa hiljaisesa metsäsä voi tehdä samoja havaintoja....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naisesta nahkahousuissa hiljaisesa metsäsä voi tehdä samoja havaintoja....

Jou ma maan

Nahkabyysat sopii harvoille kintuille ja perseelle.

Lisäksi tulisi olla ajaton. Niin kuin pimeys on.

(hirn)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Dyykki

Olemme kuin yhtä.

(hihitystä)

Ei sadevesilätäköissä saa pomppia. En kylläkään tiedä miksi ei muka saisi vaan näin ovat Pohjolan kirppuiset ämmät rääkyneet ilmoille sakeisille tuon tärkeän tähden jota Kalevalan runoissa nimitellään halvekisen Louhi-persu-ämmäksi.

Ai niin ... sukat kuulemma kastuvat sadevesilätäköissä pomppiessa vaikka olisi kumisaappaat jalassa eikä sukkia laisinkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suunnistus

(reps)

Helsingin Käpylän Taivaskalliolla on metsää jotta oikein ikikorpea on. toivoryynänen vaelsi viime heinäkuussä puolenyönjälkeen nähden siellä sellaisen kiiltokarpasen vai mikä kiiltokärpänen tuo lienikää.

Se oli sellainen ihmeellinen ledilamppu mikä oli kärpäsen persiissä valaisematta ympäristöä kunhan nyt vain valaisi kiiltzhikan persiin. Mikä ihmeen kummitus se siinä onkaan ja Topia alkoi vallan peloittamaan sydämmen jättäen kolmelyöntiä pumppuamatta kunnes astuin lähemmäksi ja kiiltzhikka lakkasi valaisemasta. Heh ... on se vaan sanottava jotta Topi on arkajalka kun kiiltzhikkaa pelkää vaikka on isompi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Urbaani vastakohta

(hihitystä)

(hihitystä)

Tulenkantajien urbaanissa elämässä hehkuivat katujen fosforilamput ja bentsiini haisi niin jottei lapsia saannut ulos kadulle päästää leikkimään. Pyssyt paukkuivat umpikorttelien sisäpihoilla ja jeparit saivat turpiinsa jos siitä tulivat mossottamaan. Jatsi soi ja Jazzitupakka haisi siellä missä pirtutrokarit osallistuivat kansallistalkoisiin asevelihengessä.

• Anonyymi

Haluaisin olla yhtä vedenpinnan kanssa ja oppia kajakkimelomisen ja uppokäännöksen. Olisi eräs iso vesistö, missä harrastella. ❤️

• Anonyymi

Onko paikkakunnallasi mitään melonta kerhoa tai seuraa jotka opettaa melomaan ja uppokäännöksen ja haluatko meloa yksin vai kaksin vaikko porukassa ihan kiva haave sinulla

• Anonyymi

Ja toivon että pääsisit kokeilemaan ja toteuttaa sen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko paikkakunnallasi mitään melonta kerhoa tai seuraa jotka opettaa melomaan ja uppokäännöksen ja haluatko meloa yksin vai kaksin vaikko porukassa ihan kiva haave sinulla

Kyllä on ja se on ensi kesän haavelistalla. Nyt on mun makuun liian kylmä. 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on ja se on ensi kesän haavelistalla. Nyt on mun makuun liian kylmä. 😊

No joo se on kyllä kesän harrastus ja tosi hienoa että uskallat kokeilla melomista ja toivotaan että kipinä puree eli hieno harrastus

• Anonyymi

Tuossa kesällä tuli taas mieleen, että olisi kiva päästä laitesukeltamaan. Siitä on niin tolkuttoman kauan, kun sitä viimeksi tein.

Minäkin voisin myös ottaa hevosen alleni ja lähteä maastoon. Siitäkin on puoli elämää, kun olen tuota viimeksi kokeillut

Toisaalta kohtahan on taas se aika vuodesta, että en halua edes mennä ulos. No jos löytyy paikka, jossa voi turvallisesti matkaluistelua harrastaa, niin sinne voisi mennäkin.

• Anonyymi

No luistimien osto ja toivotaan että tulis pakkas talvi että järvien jäällä voi luistella ja matkata varmasti kivaa ja toivotaan että pääsisit ratsastelemaan onko asuin kunnassasi maneesia tai hevostiloja jossa pääsis ratsastelemaan

• Anonyymi

Laitesukeltajat ovat koneiden orjia vai mitä tekoälyä tuo nykyään onkaan. Vapaat ihmiset harjoittavat pintasukellusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No luistimien osto ja toivotaan että tulis pakkas talvi että järvien jäällä voi luistella ja matkata varmasti kivaa ja toivotaan että pääsisit ratsastelemaan onko asuin kunnassasi maneesia tai hevostiloja jossa pääsis ratsastelemaan

En ole kiinnostunut maneeseista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai multa nyt luistimet löytyy. Sukien otoa olen miettinyt jo monta vuotta, mutta mun käyttömäärilläni se olisi pelkkää rahanhukkaa. Lisäksi täytyy todeta, että en todellakaan toivo pakkastalvea, hyi nyt helvata, ei todellakaan. Että siis siinä mielessä parempi, etten pääsisi luitelemaan. Paras talvi =plussakelit, ei lunta, ohi mahdolliimman nopeasti.

Ja juu ei kiitos mua mitkään ratsastustunnit kiinnosta. Sen verran okei, että voisivat taitoni testata, mutta muutoin kentällä tai maneesissa kehän kiertäminen ei kiinnosta yhtään. Haluaisin maastoon hevosella, en vain ylipäänsä hevostelemaan.

• Luontolenkkejä. Minulla on mukava reitti, jota joskus patikoin.

Olisi kiva löytää toinen yhtä mukava reitti, mutta tässä lähellä ei juuri ole vaihtoehtoja, tai ne ovat huomattavasti pitempiä reittejä.

• Anonyymi

Joo vaihtelu virkistää eli lisää uusia eri luontopolkuja ja reittejä harmi kun ei lähellä ole muita reittejä mutta eikö kivaa ajella uuteen paikkaan ja siellä tehdä luonto patikointia ja eväitä mukaan ja ehkä kiikarit ja kamera eli tosi kiva harrastus

• Anonyymi kirjoitti:

Joo vaihtelu virkistää eli lisää uusia eri luontopolkuja ja reittejä harmi kun ei lähellä ole muita reittejä mutta eikö kivaa ajella uuteen paikkaan ja siellä tehdä luonto patikointia ja eväitä mukaan ja ehkä kiikarit ja kamera eli tosi kiva harrastus

Tuo on juuri se pointti, kun en viitsisi ajella mihinkään, vaan lähtisin suoraan kotoa patikoimaan.

Minusta on mukava (noin reilun tunnin verran) kävellä luonnossa, tarkkaila vuodenaikojen vaihtumista ja nauttia raittiista ilmasta. En ota eväitä, enkä muutakaan kannettavaa. Olen vaan omien ajatusteni kanssa. Siellä virkistyy keho ja mieli.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Tuo on juuri se pointti, kun en viitsisi ajella mihinkään, vaan lähtisin suoraan kotoa patikoimaan.

Minusta on mukava (noin reilun tunnin verran) kävellä luonnossa, tarkkaila vuodenaikojen vaihtumista ja nauttia raittiista ilmasta. En ota eväitä, enkä muutakaan kannettavaa. Olen vaan omien ajatusteni kanssa. Siellä virkistyy keho ja mieli.

Mutta eikö olis kiva välillä muuallakin käydä ettei aina kotinurkissa ja samassa paikassa

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Mutta tiedän itsekkin miettinyt jos menis seuraamaan villieläimiä mut kun ei jaksais tai huvittais lähteä kotoa mihinkään en tiedä olenko vanhentunut vai mistä johtuu ettei jaksais lähteä kotoon mihinkään nytkin pitäis kauppaan lähteä mutta olen pitkittänyt lähtöä ja miettinyt pärjäiskö huomiseen asti ja menis vasta huomenna kauppaan

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta eikö olis kiva välillä muuallakin käydä ettei aina kotinurkissa ja samassa paikassa

Tästä kotoa on mukava lähteä, eikä tarvitse matkustaa kohteeseen. Kyllähän sitä kaipaa vaihtelua, mutta en viitsi autolla lähteä ajelemaan pelkän patikoinnin takia. Ei se ole se tarkoitus.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta tiedän itsekkin miettinyt jos menis seuraamaan villieläimiä mut kun ei jaksais tai huvittais lähteä kotoa mihinkään en tiedä olenko vanhentunut vai mistä johtuu ettei jaksais lähteä kotoon mihinkään nytkin pitäis kauppaan lähteä mutta olen pitkittänyt lähtöä ja miettinyt pärjäiskö huomiseen asti ja menis vasta huomenna kauppaan

Tässä kotona on myös muita hommia sen kävelylenkin lisäksi. En viitsisi lähteä varta vasten mihinkään kohteeseen, vaan haluan tehdä kävelylenkin mukavasti lähimaastossa.
        Yritän välttää turhaa ajoa.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Tässä kotona on myös muita hommia sen kävelylenkin lisäksi. En viitsisi lähteä varta vasten mihinkään kohteeseen, vaan haluan tehdä kävelylenkin mukavasti lähimaastossa.
        Yritän välttää turhaa ajoa.

Koita lähtee ettei tule koti hiirulaista kai sitä täytyy mennä tupakil vaik just olin ja sit ajaa parta ja lähteä kauppaan ja ei mitään tekemistä miettii kun en ole ottanut kuukausiin että ostaisko tänään kaljaa kun huomenna ei tarvi autoa vai jättäiskö kaljat ja ostais karkkii tai kahvin kanssa jotain

• Lintubongaus olisi ehkä sellainen; varsinkin pöllöt olisivat kiehtovia seurattavia.

En tiedä lasketaanko purjehtiminen sellaiseksi mutta olen tuossa jo vähän katsellut sunfish-tyypin veneitä. Nyt olisi kesällä aikaa kun on kuuden päivän vapaita.

• Anonyymi

Itsekkin miettinyt jos ostais kaukoputken ja menis bongailemaan hirviä kettuja ja mitä eläimiä näkisikään ja pöllöjä olis kiva kyllä bongailla täytyis vain ottaa itsestä niskasta kiinni ja mennä eikä unelmoida tai miettiä uusi harrastus olis kyllä kiva ja olen tässä lukenut netistä maa ja tähtikaukoputkista eli pöllö bongaus on mielenkiintoinen harrastus

• Anonyymi

Niin, onhan luonnossa liikkuminen aivan mukavaa? Tarkkana nyt

• Anonyymi

Mjaa

No en oikein tiedä millainen luonto minulla on.

Mutta mitä minä tiedän.

(naurua)

• Anonyymi

Ulkoilua.

• Anonyymi

Parittelua haluaisin harrastaa useammin. Eikös se ole aivan luonnollista?

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Koneilla on myös hauska polttaa dinosaurusmehuja, kuten esmes bensaa ja löpöä.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Karpaloita lähtisin nyt poimimaan kun olisi kaveri, ettei yksin tarvitsisi hukkaan mennä.
      Hyvää liikuntaa suolla rämpiminen, jotta sekin vielä.
      Samoin lakkoja lakkojen aikaan.

• Anonyymi

Onkohan enään karpalon ja marjojen aika mutta toivoisin että löytäisit sen iki oman marjastuskaverin ja sen kanssa yhdessä marjaan

• Anonyymi

Onko metsästys luontoharrastus?
      Entä ihmismetsästys?

• Anonyymi

Viuhahtaminen ja itsensäpaljastelu.

• Anonyymi

Dynamiittikalastus ja autosta metsäsminen kuulostavat miehekkäiltä harrastuksilta.

• Anonyymi

😂
        Humvee (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle), katolle voidaan asentaa konekivääri tai vaihtoehtoisesti kranaatinheitin.
        Sillä metsästää/kalastaa tehokkaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😂
        Humvee (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle), katolle voidaan asentaa konekivääri tai vaihtoehtoisesti kranaatinheitin.
        Sillä metsästää/kalastaa tehokkaasti.

Mjaa

Aika lelu.

Kun johonkin lähdetään, niin sinne hiivitään hiljaa.

Ei ääntäkään.

(naurua)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjaa

Aika lelu.

Kun johonkin lähdetään, niin sinne hiivitään hiljaa.

Ei ääntäkään.

(naurua)

Droonit

Kun normaalista sodankäynnistä on tullut lähinnä vitsi, niin kaiken muun voi toimituttaa romukoppaan paitsi tahdon hoitaa homma.

(naurua)

• Anonyymi

Maatumista.

• Anonyymi

En mitään muuta kuin luonnossa lenkkeilyä minulle rakkaan ikäiseni miehen kanssa.

• Anonyymi

Sitä saat odottaa siihen asti kun et enää lenkille lähde.

• Anonyymi

hmm

• Anonyymi

Kirkkovene soutu on upea ja kuntoa ylläpitävä harrastus. Harvassa on ne paikat missä sitä voi harrastaa. Tulkaa ensi kesänä Sulkavan soutuihin, ja tutustukaa lajiin.

• Anonyymi

Oon ollut viisi kertaa. Joo, on siellä kivaa. Harrastin enemmän aikaa kuin 15 vuotta.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Ihaninta olisi yksi kerta rakastella luonnon helkutissa vaikka sitten Suomen (Norjan) Lapissa ellei muuten onnistu.

• Anonyymi

Luonnon kunnioitusta. Siinä olisi kaikille terve harrastus. Mitä se pitää sisällään, niin tasapainon, jota tarvimme pysyäksemme hengissä. Näin ei voi jatkua, pikakulttuuri ja luonnon väistyminen ihmisen tieltä on tuhon tie.

Jasu

• Anonyymi

On paras patikointiaika. Pari päivää patikointia ja viileät yöt.
      Yöt teltassa tai laavulla. Parasta irtiottoa arjesta kun kaikki on vähän hankalampaa, vaikeampaa, ei niin itsestään selvää.
      Koti tuntuu tuon jälkeen hotellilta, ja elämä taas hymyilee.

Ihmiset tarvitsevat erilaisia kokemuksia ja tuntemuksia ollakseen tyytyväisiä, liian helppo ei ole hyvästä, koska sekin tuntuu sitten hankalalta.

AV

• Anonyymi

Missäs ne kaikki avantouimarit piileskelee?

• Anonyymi

Eikö naiminenkin ole luontoharrastus?

• Anonyymi

Aiankin sammakot ja hauet nai ahkeraan keväällä ja kutuharrastus voisi olla mukava harrastus kutemisen seuraaminen, kun yhden naaraan kimpussa häärii 5 miessammakoa.

• Anonyymi

Ei mitään si, vaan kävelen, pyöräilen ja katselen luontoa.

• Anonyymi

Katselen ulos ikkunasta. Näkyy kadun, autojen, talojen lisäksi puita...ja metsä, kun katsoo oikealle.

- Sheena

• Anonyymi

Sellainen luontoharrastus olisi mukavaa jossa pääsisi naisen kanssa kesäiseen luontoon seksijuttuja kokeilemaan. Tämmöisen kokemuksen jälkeen voisis sitten sellaista luontojuttua kokeilla jossa kalmoni lasketaan maanpoveen arkussa sillä täten olisi elämäni tullut pyhitetyksi luonnolle ja sen harrastamisiin.

URGHH ...

• Anonyymi

18:42
        No hei. Siellä voi olla isoja hirvenpapanoita ja isoja kudiaisia ravata ja joku heliskuupperi eksyä taivaalle. En suosittele.
        Vilma

• Tartteeko sitä olla erikseen joku harrastus?
      Mennee vaan sinne mettään, kyllä sieltä aina joku jännittävä kääpä löytyy,
      Sammaleet on myös kiinnostavia

• Anonyymi

Viinamiehellä on oma "virvoitusjuomatehdas" tiputtelemassa ihan vain luontoharrastusmielessä eikä suinkaan kaupalliseen tarkoitukseen kohdentuvana oleva yrttijuomavalmistamo.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      69
      2727
    2. Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta

"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from
      Maailman menoa
      75
      2308
    3. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      75
      2158
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      2
      2055
    5. Mies, näen sinua hetken

ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      5
      1434
    6. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      10
      1419
    7. Mitä ajattelet

Siitä henkilöstä jota kaipaat? Sana vapaa!
      Ikävä
      78
      1132
    8. Taas alkoi soidinmenot.

Ja historia toistaa itseään. Myönnän, että on varmasti semmoinen, mikä sinulle sopii. Innokas ja päällekäyvä eikä tuppis
      Ikävä
      8
      1010
    9. Mitä eniten haluat

Kaivatustasi.
      Ikävä
      65
      1001
    10. No miten meni?

Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘
      Ikävä
      114
      975
    Aihe