Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
m.wurst
profiilit
m.wurst
m.wurst
Vapaa kuvaus
Aloituksia
20
Kommenttia
1942
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Se+nyt+vain+valitettavasti+on+sula+mahdottomuus+olla+kiltti+ja+miellyttävä+ja+suopea+kaikille,+sukupuolesta+riippumatta.
Kun+yhdelle+kumartaa+niin+toiselle+pyllistää+(ja+ei,+tähän+ei+liity+mitään+seksiviittauksia.)
07.09.2019 13:25
Sulla+tuntuu+olevan+pakkomielle+tuohon+naisten+"ottamiseen"..+raiskausfantasioita?
Saat+tietysti+uskoa+mihin+haluat,+mut+minun+ei+tarvitse+uskoa+samoin+eikä+käsityksiäsi+ymmärtää,+ainakaan+ennen+kuin+sulla+olis+heittää+jotain+tutkittua+faktaa+uskomusten+ja+mutuilun+sijaan..
Minä+olen+tutkimuksia+lukenut+ja+pari+linkkiäkin+laitoin,+ilmeisestikään+et+juurikaan+niihin+paneutunut..
Metsästäjä-keräilijöiden+elämäntapa+ei+olisi+onnistunut+jos+he+olisivat+käyttäytyneet+kuten+sinä+luulet.+Käsitys+asioiden+ja+toisten+ihmisten+omistamisesta+on+muodostunut+vasta+maanviljely-kulttuurin+myötä.+Mikä+toki+on+tapahtunut+meidän+näkövinkkelistä+toooodella+kauan+aikaa+sitten..
Meidän+nykyinen+sukupuolten+tasa-arvo+taas+on+koko+ihmiskunnan+historian+mittapuulla+varsin+tuore+vielä.
Ja+sivistyksestä+minen+tiedä+kuinka+onnistunutta+se+taas+on+ollut..+toki+paljon+hyviäkin+asioita+tuonut,+mut+toisaalta+vieraannuttanut+ihmisen+luonnosta+ja+saanut+ihmisen+tekemään+valtavasti+tuhoa+kaikelle+muulle+elolliselle.
06.09.2019 15:11
Sää+saat+tietysti+veikata+ja+spekuloida+ihan+omien+uskomustesi+mukaan..+väittäähän+monet+sitäkin+että+luomiskertomus+olisi+totta+ja+argumenttiaan+tukemaan+löytää+kaikenlaista+"faktaa"+tai+ihan+vaan+mutua..
Etpä+ole+sinäkään+metsästys-keräily-kulttuurissa+elänyt,+joten+perustat+väittämäsi+pelkkään+mutuun+ja+miesoletettuna+tietty+ajatukseen+että+urosihmiset+olisivat+aikojen+alusta+asti+olleet+"luomakunnan+kruunuja"+ja+naaraat+ja+lapset+vain+heidän+omaisuuttaan.
Ja+ilmeisestikin+myös+ajattelet+että+mets.-ker.+pääasiallinen+ravinnonlähde+olisi+nimenomaan+ollut+miesten+urhoollisesti+metsästämä+(suur-)+riista+(mikä+on+kyllä+valitettavan+yleinen+harhaluulo),+eikä+huomattavasti+helpommin+saatavilla+olevat+pieneläimet,+linnunmunat,+pähkinät,+marjat,+villivihannekset..
06.09.2019 12:30
Jep,+ja+taisipa+rouva+Räsäsellä+olla+meikkiä+kasvoillaan,+ei+ole+luojan+luoma+kauneus+riittänyt,+on+pitänyt+parannella+luomistyön+tulosta..
soo+soo+☝️
06.09.2019 11:45
Niin,+mutta+se+ei+ole+ollut+sellainen+kauhistus+kui+se+on+nykyaikana..+lapset+on+olleet+koko+yhteisön+lapsia+ja+naisetkin+saaneet+itse+päättää+kenen+kanssa+panee..
Sinä+totesit+et+"urokset+on+panneet+kaikkea+nuorta+naaraspuolista+minkä+vain+ovat+irti+saaneet..."
Siinä+olit+väärässä+että+pelkästään+urokset+olis+ollut+niitä+toimijoita+ja+naaraat+vain+kohteita..
Mut+joo,+ei+kaikki+seksi+ollut+lisääntymiseen+tähtäävää,+eivätkä+ihmiset+yksiavioisia.+Ja+luit+varmaankin+myös+sen+kohdan+naisen+piilo-ovulaatiosta+ja+miksi+ihmisuroolla+on+kokoonsa+nähden+niin+suuri+penis..?
Yksiavioiseksi+tarkoitetulle+lajille+riittäisi+pikkurillin+kokoinenkin..
06.09.2019 11:29
Kuten+jo+aiemmin+taisin+todeta,+omistaminen+on+keksitty+vasta+maanviljely-kulttuurin+myötä..
Tuo+uskomuksesi+"pannaan+kaikkia+jotka+kiinni+saahaan"+eli+raiskataan,+perustuu+just+vallankäyttöön+ja+omimiseen/omistamiseen..
Jos+metsästäjäkeräilijä-yhteisössä+joku+olisi+toiminut+sinun+uskomallasi+tavalla,+hänet+olisi+tod.näk.+karkoitettu+yhteisöstään.+Miesten+kun+täytyi+kyetä+toimimaan+tiiviisti+yhdessä+metsästysretkillään+ja+koko+yhteisön+säilyäkseen+elinvoimaisena,+ei+sielä+paljon+sooloilulle+ollut+tilaa.
Pari+linkkiä+vielä,+en+sitä+parinvalinnasta+kertovaa+artikkelia+nyt+löytänyt..
https://www.uusisuomi.fi/ymparisto/120074-tiede-ihminen-harrasti-ennen-hyperseksia
https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/parisuhdeseksi_syntyi_myohaan
06.09.2019 10:27
Kannattais+hieman+tutkia+asioita+tai+edes+miettiä..
Jos+lähtökohtainen+tarkoitus+ihmisenkin+pariutumiselle+on+ollut+elinkelpoisten+jälkeläisten+tuottaminen+ja+heidän+elossa+pitäminen,+niin+onko+lapseton+ja+kokematon+teini+silloin+paras+vaihtoehto?+Hänhän+voi+kuolla+ensimmäiseen+raskauteen.
Se+"koskemattomuuden"+vaatimus+on+tullut+kuvioihin+vasta+paljon+myöhemmin,+kun+ihminen+oli+jo+oppinut+viljelemään+ja+kesyttänyt+erinäisiä+kotieläimiä+ja+oppinut+"omaisuuden"+käsitteen.
05.09.2019 19:43
Jaha,
Mää+taas+olen+lukenut+täysin+päinvastaista..
Silloin+kun+ihmiset+vielä+olivat+metsästäjä-keräilijöitä,+nimenomaan+hieman+vanhemmat+jo+lapsia+saaneet+naiset+oli+halutuimpia+miesten+keskuudessa.+
Koska+naisella+oli+sekä+oma+ikä+että+liuta+lapsia+todisteena+siitä,+että+hän+on+lisääntymiskykyinen,+kykenevä+pitämään+jälkikasvun+hengissä+sekä+selviää+itse+hengissä+raskaudesta+ja+synnytyksestä+ja+noin+niinku+muutenkin,+toisin+kui+niillä+nuorilla+neitseillä.
Tosin+mitään+nykyisenkaltaista+"avioliittoa"+ei+silloin+vielä+tunnettu+edes..+pari+pysyi+yhdessä+about+sen+aikaa+ku+lapsen+kasvattaminen+vanhemmistaan+riippumattomaksi+kesti..+(joltisenkiin+7+vuotta)
05.09.2019 18:47
"Olin+poika+nimeltä+Päivi,+enkä+tiennyt+oonko+roomeo+vai+juulia..."+
Tuli+vaan+jostain+mieleen...
Meillä+on+uskonnonvapaus,+monet+meistä+on+kuitenkin+kastettu+ev.lut.+seurakuntaan+kuuluviksi+jo+toukkavaiheessa..+Aika+moni+myöskin+kasvaa+lapsuutensa+enemmälti+uskonto-asioita+miettimättä,+mut+aika+moni+alkaa+sitä+kyseenalaistamaan+ja+mahdollisesti+pohtimaan+muita+vaihtoehtoja+teini-ikäisenä+tai+nuorena+aikuisena..
Silti,
Meillä+on+se+uskonnonvapaus,+jos+nuori+löytääkin+oman+itsensä+budhalaisuudesta,+niin+sehän+on+vain+hyväksyttävä.+Eikö?
Tahi+jos+nuori+ei+koekkaan+mitään+uskontoa+omakseen,+kaikki+on+kuulopuheiden+perusteella+kirjoitettua+sontaa+paimentolaisten+tarinoista+parintuhannen+vuoden+takaa,+ja+pyhiä+(ja+verisiä)+uskonsotia+on+käyty+suunnilleen+sen+takia+mitä+ne+toiset+sanoivat+meidän+Saarasta..
Tämäkin+nuori+voi+Valita+olla+uskomatta+mihinkään,+tai++Valita+uskovansa+vaikkapa+lentävään+spagettihirviöön..+Vai?
Niin,+tiedän,
Jotkut,+huom+JOTKUT+uskonnot+eivät+vaadi+kirurgisia+toimenpiteitä+(mitkä+myöskin+lähes+poikkeuksetta+kohdistuvat+nimenomaan+sukupuolielimiin)..
(sikäli+vähän+kehno+verrata+uskontoa+ihmisen+kehoon+ja+oikeuteen+määrätä+siitä,+mutta+kun+Päivikin+sitä+vertasi+uskomukseen+ja+siihen+että+itseään+etsivä+henkilö+voisi+sellaiseen+alkaa+uskoa+luettuaan+asiasta+tahi+sopivan+ryhmän+löydettyään..)
Niin+Päivi,+Päivi.+Mitä+se+sun+pimppiäs+kutittaa+miten+joku+muu+näkee+ja+kokee+asiat+ja+ennenkaikkea+oman+itsensä?
Ja+jos+on+niin+väärin+ja+luonnonvastaista+tervettä+kehoa+leikellä+kehon+omistajan+kokemusta+vastaavaksi+ja+hänelle+sopivammaksi,+niin+mites+sit+kaikki+"kauneus"-leikkaukset?+Joku+kokee+et+"jumalan+hänelle+antama"+nenä+tai+rinnat+tai+whatever+on+väärän+kokoisia,+eikö+hän+kuitenkin+saa+tehdä+keholleen+kuten+itse+haluaa?
Ja+joo,+ei+kaikkia+näitä+leikkauksia+saa+lääketieteellisistä+syistä,+mut+tietääkseni+ainakin+rintojen+pienennyksen+saa,+jos+suuret+rinnat+haittaavat+henkilön+normaaliksi+katsomaa+elämää..
Entä+jos+henkilö+kokee+ettei+hänellä+pitäisi+olla+rintoja+ensinkään?
Ja+vielä,+"hupaisa"+yksityiskohta+Päivin+puheessa,+sukupuoli-identiteetti.
Hetkessä+moninaisuudesta+ns.+"normista"+poikkeavana+kuitenkin+häiriötilaksi..
05.09.2019 18:35
Niin,+menettäisit+siinä+myös+ihmisoikeutesi..
Riippuen+tietty+mihin+eläinlajiin+päättäisit+vaihtaa,+tulisko+susta+riistaa+vai+tuotantoeläin+vai+lemmikki+vaiko+joku+hirmu+uhanalainen+hevonperseenkuusen-saarelle+kuuluva+otus,+jonka+greenpeace+väkipakolla+raijaisi+sinne+saarelle+(tosin+susta+mitään+hyötyä+kys.+lajille+olisi+ku+ethän+sä+pystyis+lisääntymään+muiden+lajin+edustajien+kanssa..+vaikkakin+lääketiedehän+ja+eläinten+jalostus+kehittyy+kaiken+aikaa...+;D)
05.09.2019 17:11
Niin,+ja+miksi+pitäisikään?+Me+ollaan+yksilöitä+kaikki.
Toisaalta,+eikö+ole+myös+hienoa+et+ainoa+miehenmalli+ei+enää+ole+puhumaton+ja+tunteeton+pökkelö?
05.09.2019 17:03
Err..+mää+en+oo+ihan+niin+tarkoin+kärryillä+näistä,
Tietty+tilanteissa+joissa+täytyy+kyetä+todistamaan+henkilöllisyytensä+voipi+joutua+aina+selittelemään+jos+on+ulkoisesti+miehen+näköinen+ja+henkilötunnus+on+esimerkiksi+naisen..
Sit+myös+he+jotka+haluaisivat+kuitenkin+saada+biologisesti+omia+lapsia,+tai+eivät+syystä+tai+toisesta+koe+tarpeelliseksi+leikkauttaa+sukuelimiään..+vaativa+leikkaus+ja+pitkä+toipuminen..+tai+eivät+koe+olevansa+oikein+kumpaakaan+binäärisen+käsityksen+mukaista+sukupuolta..
Noin+niinku+pakollisena+ajateltuna,+todistus+lisääntymiskyvyttömyydestä+jonkin+tietyn+ihmisryhmän+edustajilta+saa+ainakin+itselläni+aikaan+jo+kaikuja+jostain+natsisaksasta,
05.09.2019 17:01
Erittäin+hyvin+sanottu.
Muutenkin+aina+sylettänyt+tää+jo+ihan+pienten+lasten+sukupuolittaminen,+ei+se+huutava+sinappituubi+vielä+tee+sillä+tiedolla+mitään+et+"kumpi"+se+on..
Se+on+tärkeä+tieto+kaikille+muille,+jotta+he+tietäisivät+kuinka+"suhtautua"+uuteen+tulokkaaseen..
Kuinkahan+moni+oikeasti+noudattaisi+näitä+"normina"+pidettyjä+sukupuolirooleja,+ellei+meitä+olisi+kasvatettu+niihin+syntymästä+lähtien..
pillulliset+on+kilttejä,+sieviä+pikku+prinsessoja,+kullilliset+on+reippaita+ja+rohkeita+pikkumiehiä..
05.09.2019 15:24
Saadakseen+virallisen+sukupuolen+muutettua+(passi/muut+henkilötiedot)+pitää+olla+lisääntymiskyvytön.
05.09.2019 15:14
hmm,+esineellistävätkö+mielestäsi+myös+lähes+tai+kokonaan+nakuna+keikistelevät+miehet+itsensä?
moni+mies+ei+tunnu+tarvitsevaan+edes+minkäänlaista+järjestettyä+tilaisuutta+tai+muutakaan+syytä+julkinakuilulleen..
mites+esim.+hän..?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/888b1d9f-86ec-45a1-a188-1147534b4b76#gallery
tai+he?
https://www.youtube.com/watch?v=PN3thRVmkzQ
tai+kaikki+nykyajan+somessa+ym.+vähäpukeisia+kuvia+itsestään+julkaisevat+miehet?
jos+mielestäsi+miesnakuilu+on+Eri+Asia,+niin+silloin+esineellistäminen+on+vain+sinun+silmissäsi.
31.08.2019 13:21
>>ku+olin+vielä+raksahommissa+pidin+nappikuulokkeita+tai+meluisemmassa+ympäristössä+korvatulppia,+>>
lainaus+ensimmäisestä+kommentistani+tähän+ketjuun
ja+ehkäpä+ne+kunnolliset+kuulosuojaimet+ei+sit+ole+mulle+asti+päätyneet,+vuokrafirma+hankkinut+halvinta+mitä+rahalla+saa..
omilla+rahoilla+olis+pitäny+varmaan+nekin+ostaa,
mutta+mikä+ihme+sua+tässä+nyt+rassaa?
jos+on+niin+kovin+sosiaalinen+nii+eikö+sen+mukavan+pikku+rupattelun+vois+hoitaa+kuitenki+muulloin+ku+työaikana,+varsinki+sillon+jos+toisella+on+siinä+selkeesti+hommat+kesken+ja+mahdollisesti+jopa+kiire?
30.08.2019 14:25
minä+olen+neuroottinen+ja+epävarma+ja+mahdollisesti+lievästi+keskittymishäiriöinen
ja+kun+ei+raksalla+koskaan+tiennyt+onko+jollain+juttelemaan+tulevalla+nyt+työhön+liittyvää+asiaa+vai+ihan+jotain+muuta,+niin+halusin+varmistaa+vain+että+kuulen+ja+ymmärrän+mahdolliset+tärkeät+asiat+oikein..+lisäks+aika+monen+kanssatyöntekijän+äidinkieli+oli+jokin+muu+kuin+suomi,+niin+ainakin+mulla+oli+toisinaan+vaikeuksia+ymmärtää+vahvan+aksentin+takaa+se+mitä+kys.+henkilö+tarkoittaa..
ja+ainakin+musiikin+kuuntelu+täytyi+keskeyttää+ja+nopeiten+se+tapahtui+vetämällä+nappikuulokkeet+pois+korvista,+koska+en+pysty+keskittymään+puheeseen+jos+korvissani+pauhaa+musiikki
että+niin+tai+näin+mun+hommat+keskeytyi+ja+se+turhautti+jos+siihen+tulikin+vain+joku+sosieteeraamaan+omaksi+ilokseen..
ja+muutaman+vuoden+vanhat+on+ne+mun+kypärään+kiinnitettävät+kuulokkeet,+jossain+toisen+firman+kypärässä+oli+kevyemmät+mut+se+piti+antaa+takaisin+silloin+ku+lähdin+niiltä+pois..
tsiisus!+vieläkö+jäi+jotain+epäselväksi+minun+turhautumisestani+paskanjauhajiin,+minun+neuroottisuudestani,+keskittymisvaikeuksistani,+paskoista+työvälineistä,+hommansa+osaamattomista+vuokrafirman+esimiehistä..?
että+niinku+mistähän+mää+mielestäsi+valehtelen?
30.08.2019 14:00
niinhän+ne+väittää..
paremmin+sen+silti+kuulee+kun+ne+ottaa+pois
(ja+ku+minä+oon+niin+neuroottinen+ja+epävarma+et+haluan+olla+varma+et+oon+kuullu+esim.+annetut+ohjeet+oikein..)
ja+se+huutava+työmaaimuri+ny+piti+sammuttaa+kuitenki,+ettei+tarvi+sen+yli+huutaa,
työnantajanhan,+mun+tapauksessa+vuokrafirman,+ne+olis+kuulunu+kunnolliset+suojaimet+sun+muut+kustantaa,+ne+painavat+kuppikuulokkeet+niiltä+olikin..+mut+ku+yhteyshenkilöä+oli+muutenki+toisinaan+vaikee+saada+kiinni+ja+muissakin+asioissa+vaikee+saada+mitä+itse+halusi,+nii+en+sitte+jaksanu+kevyempiä+kuulosuojaimia+kysellä+(tod.+näk.+oisin+saanu+samanlaiset+ku+ne+mitkä+mulla+jo+oli..)
30.08.2019 13:07
itte+en+käy+salilla,+mut+aikoinaan+ku+olin+vielä+raksahommissa+pidin+nappikuulokkeita+tai+meluisemmassa+ympäristössä+korvatulppia,+plus+imuri+piti+myös+meteliä+siinä+vieressä..
niin+sit+ku+joku+tulee+siihen+ja+sanoo+jotain,+niin+piti+elehtiä+sille+että+ootappa+hetki,+sammuttaa+imuri,+ottaa+pölyiset+hanskat+pois+käsistä+ja+vetäistä+napit/tulpat+pois+korvista+ja+kysyä+että+mitä+asiaa..
useimmiten+naisilla+olikin+ihan+työhön+liittyvää+aiheellista+asiaa,+toki+joillain+miehilläkin,+mut+hyvin+moni+mies+tuli+vaan+rupattelemaan+"mukavia"+taikka+hohhoilemaan+mun+työmäärää/työn+raskautta..+(jos+olisin+sanavalmiimpi,+olisin+kuitannut+nämä+tokaisemalla+et+"kas+niimpä+onkin,+enpä+tuota+ollenkaan+itse+huomannut,+tosi+hyvä+ku+kerroit!")
ja+sit+oli+vielä+niitä+jotka+jatkoi+tätä+jutusteluaan+just+ku+olin+taas+valmistautumassa+jatkamaan+töitäni,+ja+ne+kuitenkin+näki+kun+olin+laittanut+kuulokkeet/tulpat+takaisin+korviin+(eikä+ne+muutenkaan+esim.+hiusten+alle+jääneet+piiloon..+kypärään+kiinnitettävät+kuppimalliset+kuulosuojaimet+taas+teki+kypärästä+melko+painavan,+mikä+rasitti+mulla+niskaa+niin+että+välillä+huimasi+päästä)
30.08.2019 12:47
hehe,
ehkä+ne+kompensoi+vähentämällä+hiilidioksidipäästöjä..
30.08.2019 11:20
79 / 98