Paloma.se01

Paloma.se01 profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

https://www.kirjamaa.fi/kulttuurierot-viidakon-viettelys-ja-henkinen-matka/<br /><br />"ehdottomasti lukemisen arvoinen. Uskon vahvasti, että Vega-Brandt on onnistunut tarjoamaan lukijalle sellaista tietoa ja tarinaa, jota ei muualta voi löytää, kuin kokeilemalla itse Kolumbian syvien viidakoiden samoamista, alkuperäiskansan kanssa elämistä ja vaihtoehtohoitojen vaikutusta. Tarina on sisältönsä vuoksi ainutlaatuinen."<br /><br />Julkinen kirjasivuni löytyy Facebookista nimellä Lempeät tuulet Gentle Winds. Siellä kerron kirjoistani, kirjoittamisesta, kirjatapaamisistani.<br /><br />Boomerien juttuklubihttps://www.facebook.com/groups/863479157651489suljettu keskusteluryhmä "ilman sarvia ja hampaita"Kirjablogini;https://taruajatotta01.blogspot.com/https://taruajatotta01.blogspot.com/2023/10/ensimmainen-blogiarvostelu.html<br /><br />Valkohaikara on saanut erinomaisia arvosteluja (kulttuurijulkaisu Liekissä, kirjablogissa ja lukijoilta)<br />Viimeisin:<br />"Kun pyysin sunnuntaina kirjoittajakurssilaisilta kirjasuosituksia, sai Valkohaikara-kirjasi suuret kehut ja kuvauksen sisällöstä: maagisuus, värikkyys, monipuolisuus, eksotiikka ...."<br /><br />Puumerkkini valkoinen kyyhky, jos kirjoitan tabletiltani ilman kirjautumista.

Liittynyt 7v sitten
254 aloitusta · 7541 kommenttia
Taitaa olla kaikkein tavanomaisin teema romanttisissa elokuvissa. Rakkaus voittaa lopulta, tai sitten ei.
Henkilökohtaisesti ei minulla ole ollut koskaan luokkaristiriitaa rakkaudessa. Olen aina viihtynyt porukoissa, joissa raha ei ratkaise. Hyvä tietysti että on sen verran että pärjää, omiin tarpeisiin, mutta pankkitilin suuruutta ei ole koskaan tullut tiedusteltua :)

Mielestäni täällä Ruotsissa ainakin nämä luokkaristiriidat kuuluvat menneisyyteen. Kolumbiassa taas varallisuus on tärkeää, etenkin avioliittomarkkinoilla. "Se casó bien" pääsi hyviin naimisiin sanottiin tytöstä joka sai rikkaan miehen. Siis vaikka mies oli minkälainen pahoinpitelijä, uskoton, ilkeä piru. Mutta eikähän nämä jutut kuulu sielläkin jo menneisyyteen.

Tavallisinta lienee että köyhä tyttö avioituu rikkaan miehen kanssa. Usein vanhemman, "Koska vanhassa vara parempi", sitten kaunis nuori vaimo hankkii itselleen nuoren rakastajan...ja sanoo häntä serkuksi. Paljon on fuskua ja paljon kaikenmaailman juonitteluja rikkaiden miesten ja köyhien naisten välisissä suhteissa.

Minua kiinnostaa etenkin latinalaisamerikkalaisen keskiluokan ikuinen kamppailu näyttäkseen ulospäin yläluokalta. Sanotaan vaikka esimerkiksi mun anoppi ja appi. Joelle kaupungin uimarantaan ei voinut mennä, koska siellä kuhisi köyhää kansaa. Country clubiin ei halunnut maksaa, eikä olisi oikein ollut varaakaan. Joten oltiin kotona ja katsottiin matkaohjelmia Euroopan turistikohteista omassa nojatulissa.
Joopati joo. :) :) :)
Mittari näytti -17 astetta tunti sitten, elikkä ei paljon jäädä jälkeen tämän aamun pakkaslukemista Suomessa, mutta olenmmehan me täällä ihan Suomen etelärannikon korkeudella ja Pohjanlahdelta kun tuulee niin lunta tuiskuttaa mukavasti. Nyt tosin aurinkokin pilkistää sopivasti.

Minä ajattelin kysyä teiltä viisaammilta kun ajattelin leipoa hiivaleipää, mutta ei kai täältä saa edes hiivaleipäjauhoja? Ja siis mitä ovat hiivaleipäjauhot?
Muistan lapsena kun äiti leipoi hiivaleipää ja se oli tyyppi vehnäjauhoista, mutta aika harmaata sisältä. Laitanko tavallisia vehnäjauhoja ja vähön ruista?
Tuollainnen omista valokuvista koottu kalenteri pitäisi minunkin saada aikaan. Tiedän että monet niitä tekevät, jo ainakin parikymmentä vuotta palstatuttavani "tinat", joka kirjoitteli näilläkin foorumeilla minua ystävällisesti neuvoi, mutta ei ole tullut tehtyä. Tai sitten vain kirja jossa on vähän tekstejä ja paljon valokuvia, vaikka vaan eri vuodenajoista, metsästä, pihalta, puutarhasta, veden ääreltä.

Eikös me kaikki kirjoiteta asioista jotka tuovat iloa arkipäiväämme? Joillekin se on lapsenlapset, pullantuoksu ja sitruunakakku, joillekin ulkoilu, vesijuoksu tai veneily, Joku testaa ruokaohjeita ja laittelee siemeniä itämään tähän aikaan vuodesta? Tai kohta? Joku malaa tauluja ja muovailee savesta möykkyjä. Joku kirjoittaa ja julkaisee kirjoja. Eikö omista harrastuksistaan saisi sitten kertoa muille?

Minä olen intro/ektrovertti. Viihdyn yksin, lukemisen parissa, tai toisen ihmisen seurassa, ryhmissä, kirjaesittelyissä viihdyn kuin kala vedessä, kun saan kertoa aiheista jotka ovat lähellä sydäntäni. Me olemme ja saamme olla erilaisia, puhua eri asioista, olla ylpeitä pienistä saavutuksistamme pienessä elämässämme, ei välttämättä piiloutua kenenkään selän taa, vaatimattomuus ei ole välttämättä mikään hyve, terve itsetunto jon kaikein paras om inaisuus, eikä sitä pidä sekoittaa ylpeilyyn, leventelyyn tai itsensä korostamiseen.

Sunnuntai, keskipäivä, aamun rutiinit suoritettu. Tulimme juuri pieneltä lenkiltä, happea ottamasta. Italiaa opiskelen joka päivä, puolisen tuntia maksimi, olen nyt tehnyt sitä 290 päivää yhteen menoon. Kohta puuron keittoon.

Hyvää helmikuista sunnuntaita kaikille!