Vapaa kuvaus

Feministit ajavat naisten asiaa, miesliike miesten asiaa. Minä ajan tasa-arvoa.

[email protected]

Aloituksia

3

Kommenttia

163

1. Hyvä,+olen+iloinen,+ettei+asia+ole+niin.+Kun+ymmärrämme+toisiamme,+ei+väheksytä+toistemme+kokemuksia.+Anteeksi+erehdys.
  2. Toivotan+teille+sydämestäni+onnea,+että+olette+löytäneet+toisenne.Olen+samaa+mieltä+siitä,+että+aidosti+toista+arvostavien+ihmisten+on+vaikeampaa+löytää+toisiaan.+Tarvitaan+molemminpuolista+avoimuutta+ja+kykyä+kuunnella.+Uskon,+että+ystäviesi+on+vaikeaa+löytää+hyvää+miestä,+ja+toivon+heille+parasta.+Olen+myös+varma,+että+heillä+on+kumppanin+haussa+helpompaa+kuin+meillä+hyvää+kumppania+etsivillä+miehillä.+Tämä+ei+ole+kilpailu,+vaan+valitettava+tosiasia.Sen,+että+nainen+voi+valita,+voi+päätellä+jo+siitä,+että+toisin+kuin+miehellä,+naisella+on,+mistä+valita.+Sen+näkee+jo+siitä,+jos+mies+ja+nainen+laittavat+samanlaisen+deitti-ilmoituksen:+nainen+saa+miestä+huomattavasti+enemmän+vastauksia.+Vaikka+naisen+saamista+vastauksista+vain+5+prosenttia+olisi+kunnollisia,+se+on+enemmän+kuin+miehelle+tyypillisesti+tuleva+0+vastausta.Monien+naisten+ennakkokäsitykset+tulevat+esille+esimerkiksi+deitissä,+jossa+voi+kirjoittaa+ns.+kumppaniehdokkailleen.+Omat+viestini+ovat+sellaisia,+että+aika+moni+nainen,+jolla+on+sydäntä,+haluaisi+tutustua.+Jos+nainen+koskaan+lähestyisi+minua+edes+puoliksi+niin+hyvällä+viestillä,+olisihan+se+hienoa.+Lähes+poikkeuksetta+käy+niin,+että+nainen+lukee+viestin,+mutta+ei+vastaa.+Jos+keskustelu+pääsee+alkuun,+toiselta+puolelta+loppuu+sanottava+kesken.Voin+siten+puolestani+omien,+mutta+niitä+laajemmalle+ulottuvien+kokemusteni+pohjalta+sanoa,+että+hyviä+miehiä+kumppanikseen+etsiviä+naisia+on+todella+vähän.+Naiselle+hyvän+miehen+löytäminen+ei+varmasti+ole+helppoa,+mutta+miehelle+hyvän+naisen+löytäminen+on+huomattavasti+vaikeampaa.Miehet+tekevät+yleensä+työn+seuranhaussa,+ja+naiset+korjaavat+parhaat+päältä.+Monille+ne+parhaat+eivät+todellakaan+ole+mitään+kovin+hyviä+miehiä.En+ole+nähnyt+tätä+naisen+näkökulmasta,+mutta+uskon+naisia+täysin,+että+porukassa+on+paljon+pelureita.+Monelta+mieheltä+puuttuu+kunnioitus+naisia+kohtaan,+näille+miehille+nainen+on+pelkkä+seksiobjekti.+He+lupaavat+ja+pettävät+lupauksensa.+Olen+naisten+puolesta+siitä+pahoillani.+Osa+naisista+saa+siinä+kuitenkin+juuri+sitä,+mitä+tilaa.+Me+hyvät+miehet+olemme+täällä+jonon+viimeisinä:+pelurille+löytyy+varmasti+joku+hänen+valheisiinsa+lankeava+nainen,+mutta+kun+on+aidosti+sydämellään+liikkeellä,+saa+olla+yksin.Neulan+voi+kuitenkin+löytää+heinäsuovasta.+Kuten+sanoin,+olen+onnellinen+puolestasi,+olet+varmasti+kulkenut+pitkän+tien.+Sama+koskee+ystäviäsi,+olkoon+arpa+heille+armollinen.
  3. Jokaisen+tulisi+ennen+kaikkea+tutkailla+sydäntään+ja+kysyä,+mikä+hänen+valintojaan+ohjaa.+Onko+aina+ensimmäisenä+oma+napa,+vai+käykö+mielessä+myös+se,+miten+valinta+vaikuttaa+toisiin?Yhteiskunta+syntyy+näistä+valinnoista.+Näemme+Suomen+nykytilasta,+miten+paljon+ihmiset+ajattelevat+vain+itseään.Tästä+on+tullut+maa,+jossa+naiset+eivät+halua+kumppaneikseen+hyviä+miehiä.+Jotkut+toki+haluavat,+mutta+yleinen+suuntaus+on+tuollainen.+Syyn+tietävät+vain+naiset+itse.+He+luulevat+pääsevänsä+siitä+seurauksetta,+mutta+se+ei+ole+mahdollista,+sillä+jokainen+valinta+heijastuu+takaisin.Kuten+sanoin+aloitusviestissä,+naiset+saavat+valita,+kenet+haluavat.+Kun+naiset+sanovat,+että+omia+tunteitaan+ei+voi+ohjailla+ja+kun+he+selittävät+huonoja+valintojaan+kemialla,+sitten+se+on+niin.+Kun+ne+tunteet+kohdistuvat+niihin+miehiin,+jotka+aiheuttavat+naisille+mahdollisimman+paljon+ongelmia,+se+kertoo+naisista+itsestään.+Silloin+painajainen+on+jo+toteutunut,+sillä+sellaisella+maalla+ei+ole+jatkuvuutta.Kun+kumppania+etsivät+ja+perheestä+haaveilevat+hyvät+miehet+jäävät+yksin,+tämä+maa+haaskaa+potentiaalinsa.+Kenenkään+on+turha+hurskastella+näiden+miesten+oireista,+ellei+pysty+tunnistamaan+ja+tunnustamaan,+mistä+ne+johtuvat.Ihailen+niitä+naisia+ja+miehiä,+jotka+ymmärtävät+omien+valintojensa+vaikutuksen+itseensä++ja+toisiin,+ja+valitsevat+sen+mukaisesti+hyvin.+Kyse+ei+ole+sukupuolesta,+vaan+sydämestä.Katsokaa+ympärillenne.+Katsokaa+sydämeenne,+jokainen,+myös+minä.
  4. Ei+millään+pahalla,+mutta+saat+tuolla+huonoa+aikaan.Tuo+on+naisilta+usein+nähty+ja+kuultu+kommentti.+Miehen+toivolla+ja+epätoivolla+ei+ole+asian+kanssa+mitään+tekemistä.+Et+ole+kokenut+asiaa+miehen+näkökulmasta,+vaan+naisen.+Naiset+menevät+seuranhaussa+alamäkeen+myötätuuleen,+miehet+ylämäkeen+vastatuuleen,+tämä+on+normaalitapaus.+Sinulla+muutos+toimii,+koska+olet+nainen.Vaikka+mies+olisi+sinut+itsensä+kanssa+ja+optimistinen,+hän+jää+yksin,+jos+naiset+niin+päättävät.+Sitten+jos+mies+tulee+siitä+surulliseksi,+ja+eipä+ihme,+naisilta+tulee+tuollaisia+ohjeita+kuin+nyt+annoit,+neuvoja+ruokapadan+äärestä,+miten+nälän+kanssa+eletään.Tosiaan,+ei+pahalla,+haluan+vain+herätellä.+Hyvä,+että+olet+onnellinen.