Numball
Insinööri esiupseeri, ilmavoimat jo eläkkeellä.
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia10 aloitusta · 345 kommenttia
- Kannattaa varmaan reppanan olla huolissaan omasta vastikkeellistä sosiaaliturvasta, voipi muuten luulla että tämä palstakirjoittelu on siitä vastikkeellista, mutta eipä taida olla. Amalia näyttää olevan mielikuvitusolento samasta osoitteesta, voi poika parkaa.
- Odottelen kanssa suurella mielenkiinnolla tuota suurta paljastusta, on nämä tolloja vain tositollo 2010 puutuu vielä joukosta, joten antaa tyhmyyden tiivistyä.
- chiang mai on kukka pääkaupunki, hua hin ananas...
- Kannattaisiko sinun aloittaa tuo palstakirjoitelun korjaaminen katsomalla peiliin, ja miettiä kaksi kertaa ennenkuin aloitat tuon lerpatuksen, jokaisella on hyvät ja huonot päivänsä, sinulla ystäväiseni näyttää olevan noita huonoja päiviä hieman enemmin kuin meillä muilla.
Tuo on aika lapsellista, Senssu sitä Senssu tätä, mitä luulet onko sinun kirjoitus kovinkaan rakentavaa, ottaen huomioon sen että tämä Senssu on sinua selkeästi vanhempi. - Kerrankin asiallista tekstiä, lähes, ilman lerpatusta. Joskin en kaipaa takaisin poor agricultur aikaan jota tuossa näytät hehkuttavan, jokainen maa tarvitsee oman armeijan, oikeuslaitoksen ja terveydenhuollon, tuossa järjestyksessä.
- Olen ollut täällä kaksissa hautajaisissa, toiset ihan perushautajaiset, ja toinen juhlallinen viikon hautajaisseremoniat, lisäksi olin vuonna 2003 vaimoni äidin hautajaisissa.
Kulunkeja en tiedä mutta ei se paljon maksa, jos hautajaiset järjestetään buddhatemppelissä, jokaisessa temppelissä on krematorio jossa vainajat poltetaan, olen varannut itselleni ja vaimolleni paikat uurna "seinästä", johon naputellaan nimilaatta, kun aika on jättänyt, meidän kaikki kolme koiraa on haudattu samalle temppelialueelle.
Toki saat menemään rajattoman määrän massia jo järjestät isot juhlat, thaimaassa on tapana erittäin varakkaiden toimia noin, mutta tavallinen kansa tuskin maksaa yli 60 euroa 2000 paateroa hautajaiskuluista. - Niinkuin sanoin aikaisemmin parempi olla saattohoidossa chiang maissa kuin pakkopaidassa kuopiossa, reppana.
- totta mutta miksi se pitäisi mahtua, kaiketi löytyy myös pienempiä pakkauksia kuin kilon, ja ainahan voi pussi sulkea kuminauhalla, ja säilyttää otökkäsuojatussa laatikossa seuraavaan täyttöön, en pidä näistä kirjoituksia kovikaan hauskoina, vaan vakavana huomiona suomalaisten miesten mielenterveyden massiivisista ongelmista huoletuneena seurasin duunissa kuin miehet sukupolvi toisensa jälkeen oli edellistä huonommassa kunnossa, pidän suurimpana syyllisenä 90 luvun alussa ollutta lamaa, joka vei mielenterveyden monilta.
Laitan hieman kevennykseksi tästä https://www.ultimate-guitar.com/contribution/correct/create?id=2813882; kannattaa lukea sanoitus tai kuunnella biisi youtubesta; sen nimi on sammutetuin lyhdyin freud, marx engels...
mutta enpä ole juuri koskaan edes 7 päivää lehteä lukenut paskalla.
Eilen tuli syötyä isohko hampurilainen ranskalaisilla, erinomaiset naudenliha pihvit, ranskiksilla juomaksi soodaa, tänään pitää käydä kävelemässä muutama kilsa, matolla... tuossa lähellä on hyvä kuntosali johon ostin kausikortin viime vuoden alussa, alku oli hankalaa, kun olin aika vähän liikkunut, mutta nyt se menee jo helpommin.
Muuten Senssu aivan oikein kertoi mitä olin täältä ostanut, eli hänellä on joku joka osaa lukea thaikieltä, muut eivät siihen pystyneet, en edes minä mutta tiedän mitä olen ostanut, toki minäkin voin kuitin tulkkauttaa vaimolla mutta harvoin näkisin sitä tarpeelliseksi.
Muuten näissä vuokravosuissa on sellainen ongelma että kaikki eivät osaa edes lukea kunnolla, paljon tietysti on asiaan vaikuttanut se että nämä kännykkä hommat tulivat, joten on pakko lukea ainakin välttävästi. - Ole hyvä, joo eihän se paljon maksa mutta jos et ole huomannut täällä yritetään rajoittaa muovin käyttöä, on helpompaa hävittää pieni muovipussi kuin tuo pullo, siksi täytän sen, ei siinä paljon mitään säästä, mutta kuitenkin luontoa joka täällä on aika huonossa kunnossa.
eipä tässä muuta pitää lähteä syömään...
Eikä sinua yhtään hävetä olla suomalainen kun katsoo näitä kirjoituksia, onko tänään kuitteja tulossa. - Kuin myös, terveisiä kuopioon.
- JA kyllä minä tuon kuitin olen lähettänyt, kuten olet niin kauniisti pyytänyt kertonut haluavasi.
- Tyypillinen turistin evässetti, juhlamokka maistuu täällä erilaiselle kuin suomessa johtuen veden ph-arvosta, tai siitä että täällä ei ole tapana lisätä veteen fluoria, johon suomalaiset on tottuneet, itse olen lopettanut suodatin kahvin juonnin jo aikoja sitten, juon nescafea tai mocconaa mitä nyt on ostanut.
Hauskaa on huomata että aluksi tämä instant kahvi maistui pahalle, nyt suomessa keitetty juhlamokka samoin, tällä kokemuksella, aikaa meni pari vuotta, sitten tuohon purukahviin tottui.
Tuo sokeripullo on hyvä hankinta, se pitää otökät poissa, ja on täytettävä, kun se tyhjenee ostaa vaan pussin sokeria ja täyttää sen uudelleen. Toitko keittimen suomesta.. täällä on kanssa myynnissä jotain malleja, suomen hinnoissa, mullakin taitaa olla jossain pieni keitin, mutta ollut vuosia käyttämättä. - Huh huijaa https://aijaa.com/FSlebO
- Ei ole ei, enpä käynyt eilen 7/11 mutta tänään voin käydä, tosin toissapäivänä muutamassa muussa kaupassa mutta taisin hävittää kuitit, eilen olin kotona koko päivän...
Joten mitä ruikutat, asun varmasti hua hinissä. - kyllä pitää palauttaa tyttö on tullut turistina maahan, se mikä on uskomatonta että prosessiin menee niin paljon aikaa, suomessa on kuitenkin oikeuslaitos joka hoiti tehtävänsä, jos haluat asua thaimaassa sinua odottaa sama kohtalo, jos tule maahan turistiviisumilla voit olla korkeintaan kolme kuukautta, on maahantulija sitten sukulaisesi tai ei, ja sinun laitetaan maasta ilman mitään oikeusprosessia, joudut thaimaassa vielä karkoituskeskukseen joka on varsin paskan paikka, niin kauan olet siellä kun sinulla on rahat kotiinpaluuseen, sellainen on paratiisi toisesta kulmasta katsottuna.
- Huomenna voin laittaa kello on täällä kahdeksan ei viitsi tänään enää mihkään kotoa, sitäpaitsi olen laittanut tänne jo useita kuvia ja kuitteja.
- Resupetteri+minä+olen+sitä+mieltä+että+sinä+olet+homofobinen+ihmissuhderajoittelinen+reppana,+joka+on+ottanut+tämän+palstan+temmellyskentäksi,+toki+sinä+olet+thaimaassa+käynnyt+mutta+kokemuspohja+on+samaa+tasoa+kun+tällä+nasulla,+joskin+nasulle+piste+siitä+että+uskaltaa+asian+myöntää+reilusti,+joskin+se+oli+selvä+asia...+eli+olen+itsekin+joskus+ollut+thaimaan+suhteen+noviisi,+mutta+en+ole+enää,+20+vuotta+aviota+opettaa+yhden+jos+toisenkin+asian,+mutta+en+minä+mikään+thaimaan+asiantuntija+ole,+enkä+koskaan+tulekkaan,+mutta+se+kokemuspiiri+mitä+sinä+esität+ja+mikä+minulla+on+eivät+vaan+matsaa+mitenkään,+silloin+ei+ole+paljon+vaihtoehtoja.
Tuokin+lause+on+täysin+käsittämätön+jos+et+jotain+tiedä+älä+kysy+sitä+kylän+mieheltä+tai+naiselta,+mistä+helvetistä+sinä+sitten+kysyt,+totta+on+se+että+thaikut+ovat+kaikkien+alueiden+asiantuntijoita,+ymmärtämättä+asiasta+mitään,+mutta+he+ovat+kuitenkin+maan+kansalaisia+joista+on+helvetisti+apua+jos+olet+vaikeuksissa,+tai+et+jotain+ymmärrä+ja+thaikut+pitävät+sinusta...+ota+tämä+huomioon+kun+juttelet+heidän+kanssa,+täällä+ei+opetata+kansalalaistietoa+mistä+saat+mitä,+jos+tarvitset+jotain+vaan+99%+prosenttia+asiaa+kysytään+juuri+kylän+miehiltä+ja+naisilta.+
Ja+muista+yksi+asia,+sinä+et+saa+auttaa+siis+tehdä+työtä,+missään+farmilla,+ilman+työlupaa+ja+sinut+epäilemättä+karkoitetaan+jos+jokin+naapuri+polttaa+sinut,+olet+kusessa,+felleja+on+lähtenyt+maasta+väheisemmästäkin+
Toinen+asia+mikä+sinun+on+syytä+ottaa+huomioon+on+se+että+ns.+talosi+kustannukset+joudut+jossain+vaiheessa+selvittämään+viranomaisille,+taitaa+nykyään+olla+yli+30.000+usd,+mistä+raha+on+peräisin,+onko+lupa+rahan+maahantuontiin,+siihen+mihin+se+on+anottu+myös+käytetty...+minäkin+olen+joutunut+asian+selvittämään+jo+useampaan+kertaan,+maksa+kaikki+verot+mukisematta,+ja+teen+ositus+että+sinä+olet+oikeutettu+asumaan+talossasi+lopunelämäsi,+ja+se+merkitään+rasiteeksi+tontille,+samoin+vuokrasopimus...+rasitteeksi...+äläkä+missään+vaiheessa+luota+siihen+että+lastesi+äiti+voi+asian+hoitaa,+häneltä+vaaditaan+tarkaalleen+samat+paprut+kuin+sinulta. - Mielenkiintoinen komentti mutta täynnä ristiriitoja toteat että sinulla on kokemusta lähinnä vuokramorsian alueilta, kuten nanalla hotellin nanan edustalla, ja pattayalla 500 metrin alueelta kävelykadulta, siis mitä pystyt päättelemään että t2010 kirjoitukset on kokemusperäisiä, ettei ne vaan vahvista sitä kuvaa mitä olet saanut thaimaasta vuokramorsianten kautta joka on hieman omanlaisensa, yleensä heikossa varoissa olevia kouluttamattomia reppanoita joille elämä on jakanut heikot kortit.
Jo aikaisemmassa avauksessa tietosi ovat pielessä, en henkien talot eivät ole mitenkään liittyviä uskontoon tai uskomuksiin, vaan yksinkertaisesti siihen että näin on toimittu satoja jopa tuhansia vuosia, ja yritetään saada henget pysymään pois mesoamasta, joita thaikut pelkäävät kuollakseen, yleinen harhaluulo on se että he tekevät siinä buddhalaisia toimituksia, eivät tee, vaan ainoastaan antavat uhrilahjan hengille.
Thaimaalaiset eivät ole yhtään sen uskovaisempia kuin suomalaisetkaan, aivan samoin kuin me olemme minä en ole tapakristittyjä, he ovat tapabuddhalaisia, toki heitäkin on fanaattisia kuten kristittyjäkin mutta ne on hyvin harvinaisia.
Lyönpä vetoa että kaikilla tällä palstalla perustuu joko nettitietoon tai hyvin suppean alueen tietoon thaimaasta, minua ja pohjoisen miestä lukuunottamatta, sen huomaa myös siitä että tämä maa on niin monimutkainen että täällä ei ole oikeaa tai vasenta joka välillä on vasen ja oikea, tämä on vertaus kuva.
Se kokemusperäisyys on hyvin suhteellista joka suuntaan, ja sorry vaan poju vaikka olet käsitykseni mukaan minua muutaman vuoden vanhempi, ihmettelen suuresti miten voit pitää itseäsi asiantuntijana kun sinun asiantuntemus rajoittuu vuokramorsian alueiseen, jotka on häviävän pieni mutta näkyvä asia thaimaassa, lisäksi minua askarruttaa mitä sinulle on oikeasti elämässäsi tapahtunut että olet joutunut valitsemaan tuollaisen elämän polun, vuokramorsianten kanssa ja paljonko olet tuohon kohtaloon itse syyllinen. - Ystäväni Risto Linturi juttu Nyt jo kolmannen sukupolven tartuntoja - Wuhanissa sairaaloiden ovilta käännytetään jo oireilevia pois, käytävät täynnä, henkilökunta uupuu. Kuolleiden joukossa nyt myös perusterve 36 vuotias mies. Sairastuneiden varmistettujen tapausten määrä lähestyy tuhatta, kuolleiden määrä kolmeakymmentä. Ulkomailla ei vielä paikallisesti tapahtuneita tartuntoja.
- Meneppäs poju katsomaan lähimälle buddha temppelille onko kiinalainen uusivuosi jo alkanut, tänään pitäisi alkaa osassa huomenna lopuissa, hua hinissä näyttää alkavan jo tänään taitaa olla maanantaihin, ainakin aamulla paukkui kovasti, joskin tässä on temppeli lähellä voi myös tarkoittaa hautajaisia, hyppään moottoripyörään ja käyn katsomassa.