FollowJesusOnly

Joh 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. <br />Joh 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". <br />Joh 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."<br />Joh 14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. <br /><br />Jeesus on minun Kuninkaani ja hän voi pelastaa sinutkin. Jumala haluaa meiltä AIDON parannuksen ja kuuliaisuutta. Usko ilman tekoja on kuollut. Uskon, että pelastuksen voi myös menettää (Joh 15,Mat 18:21-35, Matt 25:1-30 etc)<br />Uskon, että Pyhä Henki johdattaa meitä meidän elämässä. Isä, Poika ja Pyhä Henki = Jumala. 3 Persoonaa 1 Jumala.<br /><br />1Jn 2:2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien. <br />1Jn 2:3 Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä. <br />1Jn 2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. <br />1Jn 2:5 Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.<br />1Joh 2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.<br /><br />Luk 6:46 Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? <br />Luk 6:47 Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. <br />Luk 6:48 Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. <br />Luk 6:49 Mutta joka kuulee EIKÄ TEE, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." <br /><br /><br />Jas 2:18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon. <br />Jas 2:19 Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat. <br />Jas 2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? <br />Jas 2:21 Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille? <br />Jas 2:22 Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi; <br />Jas 2:23 ja niin toteutui Raamatun sana: "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi", ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. <br />Jas 2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta. <br /><br />1Jn 4:7 Rakkaani, rakastakaamme toinen toistamme, sillä rakkaus on Jumalasta; ja jokainen, joka rakastaa, on Jumalasta syntynyt ja tuntee Jumalan.<br />1Jn 4:8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.<br />1Jn 4:9 Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.<br />1Jn 4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.<br /><br />1Jn 5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;<br /><br />Mar 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
- Perusasiat on erittäin ymmärrettävää, mutta ihminen helposti tulkitsee väärin koska haluaa että asiat olisi eri tavalla. Lapsen on helpompi ne ymmärtää kuin aikuisen on ehkä se pointti. On myös monia kerroksia asioille.
Tässä tulee ehkä enemmän se, ettei ihminen HALUA ymmärtää. Jeesus opettaa, että Pyhä Henki opettaa ja muistuttaa teitä jatkuvasti siitä mitä hän opetti. - Miksi arvostelet, jotain kirkkoa sen perusteella mitä jäsen teki? Älä katso henkilöön vaan katso Jeesukseen ja seuraa häntä ja mitä hän opetti. Jeesus on standardi ei mikään jäsen. Herätys nyt.
- Tässä tulee varmaan se pointti, että jos se nainen on jäänyt kiinni aviorikoksesta missä se mies kenen kanssa hän tämän teki on koska lain mukaan heidät molemmat täytyy rangaista kuolemalla. Missä oli se mies joka oli tehnyt rikoksen hänen kanssaan? Heidän tekopyhyys näkyy.
Lev 20:10 Jos joku tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, jos hän tekee aviorikoksen lähimmäisensä vaimon kanssa, niin heidät, sekä avionrikkoja mies että -nainen, rangaistakoon kuolemalla.
Eli "6 Mutta sen he sanoivat kiusaten häntä, päästäkseen häntä syyttämään" jos Jeesus olisi hyväksynyt tämän kivityksen he olisivat voineen lain mukaan syyttää Jeesusta siitä. Tässä näkee kuinka julmia ja tekopyhiä nuo kirjanoppineet ja fariseukset olivat.
Jeesus ei tehnyt asiassa siis syntiä. Jeesus ei tullut tuomitsemaan ketään vaan pelastamaan. - Kyllä sitä on voitu ymmärtää, mikä sun pointti varmaan olikin. Pyhä Henki sen avaa, jokaiselle henkilökohtaisesti ei kannata sokeasti kuunnella ihmisten tulkintoja, katso vaikka katollista kirkkoa ja miten ne opettaa ihan omiaan vaikka väittää olevansa kristittyjä.
Luk 6:39 Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?
Luk 8:10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
Luk 10:21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt. - Toi käännös tosiaan eroaa aikalailla muista käännöksistä, joten en lähtis luottamaan tuohon.
KJV: Deu 32:8 When the most High divided to the nations their inheritance, when he separated the sons of Adam, he set the bounds of the people according to the number of the children of Israel.
33/38: Deu 32:8 Kun Korkein jakoi perinnöt kansoille, kun hän erotteli ihmisten lapset, silloin hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.
Raamattu Kansalle: Kun Korkein jakoi kansoille perinnöt, kun hän erotteli ihmiset, hän määräsi kansojen rajat israelilaisten luvun mukaan.
En ole paljoa 92:sta lukenut, mutta tuo kuulostaa aika väärältä käännökseltä/tulkinnalta. Jos on kohtia mitkä vaikuttaa epäselviltä kannattaa aina verrata muihin käännöksiin. - On paljon lihallista väärää opetusta, Pyhää Henkeä meidän täytyy kuunnella ja henkilökohtainen lukeminen on niin tärkeää. Se kuka opettaa vastaan mitä Jeesus ja väittää tietävänsä paremmin on
Joh 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
1Joh 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2 Kor 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. - Haluatko vähän tarkemmin kertoa mikä ahdistaa? Tuntuuko että ihmiset ovat pakottaneet oppejaan sinulle? Jos olet täyttynyt Pyhällä Hengellä niin ahdistus voi olla jos on väärää oppia ympärillä sen tuntee Hengessä. Se voi myös olla hyökkäys viholliselta. Jos et ole täyttynyt Pyhällä Hengellä koskaan on aika rukoilla, että Jumala sen sinulle antaisi. Ahdistus voi olla myös terve reaktio jos opetukset ovat olleet vääriä.
Varmaan paras tapa on tuoda ne asiat Jumalalle ja pyytää apua häneltä ja jutella läheiselle uskovalle ystävälle keneen luotat. Sitten tietenkin päivittäinen raamatunluku, Lue mitä Jeesus oikeasti opettaa, jotta ihmisien opetuksien kahleet voivat katketa.
Mat 15:8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
Mat 15:9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'."
Siunausta ja toivottavasti asia ratkeaa! - Hienoa, että kerrot oikeaa asiaa. Kirkot laimentavat Jumalan sanaa ja mukautuvat maailmaan mitä meidän ei kuulu tehdä. Siunausta sinulle ja toivottavasti pysyt vahvana näissä eksytyksien ajoissa! Pyhä Henki opettaa kaiken oikean. Vaikka aika muuttuu JUMALA ei muutu!
Rev 3:8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
Rev 3:9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
Rev 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
Rev 3:11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
Rev 3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Rev 3:13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.' - Hienoa, että kerrot oikeaa asiaa. Kirkot laimentavat Jumalan sanaa ja mukautuvat maailmaan mitä meidän ei kuulu tehdä. Siunausta sinulle ja toivottavasti pysyt vahvana näissä eksytyksien ajoissa! Pyhä Henki opettaa kaiken oikean. Vaikka aika muuttuu JUMALA ei muutu!
Rev 3:8 Minä tiedän sinun tekosi. Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt.
Rev 3:9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.
Rev 3:10 Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat.
Rev 3:11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
Rev 3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.
Rev 3:13 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.' - Mat 15:8 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana,
Mat 15:9 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'." - Joh 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Älkää seuratko ihmisten opetuksia sokeasti vaan Pyhä Henki opettaa kaiken meille. - Katso vaikka Mike Wingerin opetuksia hän käy paljon läpi näitä asioita, https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ3iRMLYFlHuhA0RPKZFHVcjIMN_-F596
Mainitsen muutaman ennustuksen en kerkeä selittämään niitä kaikkia auki.
Raamattu ennustaa, että Israelin kansa menettää maansa ja heidät sekoitetaan kansoihin, mutta ne saa sen myöhemmin takaisin mikä tapahtui vuonna 1948.
2Ti 3:1-7
(1) Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
(2) Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
(3) rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
(4) pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
(5) heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
(6) Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
(7) jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
Katso ihmisiä nykyään. Nämäkin täyttyvät.
Rev 13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
Rev 13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
2000 vuotta sitten ei olisi ollut edes mahdollista pakottaa kaikkia ihmisiä yhden rahasysteemin alle, mutta nykyään se on mahdollista.
Raamattu ennustaa, että kaikki valtiot tulevat kääntymään ja piirittämään Israelin ja vihaamaan heitä. Ehkä joskus avaat silmäsi ja muistat nämä asiat.
"Sellainenhan mainitaan Raamatussa että kun tekee nuotion mutta ei sytytä vaan päin vastoin kastelee sen läpimäräksi niin Jumala sytyttää sen kun rukoilee. Sellaisen näkisin mielelläni, oletko kokeillut?"
Kun teet tuommoisen väitteen niin laitappa raamatunpaikka, jossa sinulle luvataan tuo.
Puhut 1. Kuninkaan kirjan 18:20-40 kohdasta, joka oli special tilanne. Ei Jumala aina tee samoja ihmeitä. Nykyäänkin tapahtuu ihmeitä ja parantumisia, oma teorina miksi niitä tapahtuu niin paljon vähemmän nykyään on koska uskovat ovat unessa eivätkä OIKEASTI seuraa Jeesusta.
Rev 3:15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
Rev 3:16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
Nykyään on myös Pyhä Henki minkä jokainen uskova voi saada jos on kuuliainen :
Act 5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
Eph 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Uskon, että kuten Jeesus sanoi:
Mar 16:17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
Mar 16:18 nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."
Minkä takia ne harvoilla toimii, koska on paljon "uskovia", jotka eivät oikeasti ole kuuliaisia Jumalalle. Minulla on kanssa parannettavaa tässä asiassa.
Otan vielä kantaa
"Joo, Jeesus itse ennusti tulevansa takaisin yhden sukupolven aikana. Erittäin tarkasti toteutui."
eli siis:
Mat 24:34 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat.
Lue contexti. Käsittääkseni hän ei puhunut niistä ihmisistä sinä aikana vaan niistä tulevaisuudessa, joiden aikana tapahtuu juuri ne asiat mistä hän kertoo ( hyvin mahdollista että meidän aikana, koska temppeli tullaan rakentamaan pian kaikki on jo valmiina sitä varten )
Mat 24:7 Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.
Mat 24:8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.
Mat 24:15 Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa - joka tämän lukee, se tarkatkoon -
Eli "tämä sukupolvi" = se sukupolvi, jonka aikana ne asiat tapahtuu. (lue koko kohta läpi tarkasti)
Pitkä viesti, mutta haluan ettet väärien luulojen takia ole hylännyt kristinuskoa. Jeesus on elävä ja haluaa että sinä teet parannuksen. Tarvitset uskoa mutta minulle Jumala on monta kertaa näyttänyt läsnäolonsa ja kuinka todellinen hän on! Myös sinullekkin voi jos haluat muuttua ja seurata häntä. - Lue ne evankeliumit läpi itse niin huomaat, että Jeesus vaatii kuuliaisuutta. Ymmärrätkö mitä laki on?
Joh 3:36 Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Joh 15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.
Voi, Voi kun kiellät mitä Jeesus opetti.
Jas 2:14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
Mat 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Mat 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Mat 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Herätys oikeasti! - Näen sinut pilkkaamassa melkein jokaisessa paikassa täällä. Käytät erittäin paljon aikaa pilkataksesi jotakin mitä et usko olevan edes olemassa. Myös sinun ensimmäinen lause on täysin valhetta, koska oletat ettei Jumalaa ole eikä kukaan ole häntä kohdannut.
On paljon vääriä lihallisia opettajia, mutta on myös opettajia, jotka Jumala on asettanut siihen tehtävään - Jumala on luonut meidät, antanut meille kaiken ja hän pyytää lopulta erittäin vähän meiltä. Mutta me ihmiset olemme helposti itsekkäitä minä minä minä, mutta mietippä keneltä olet kaiken saanut. Jumalalta. Olemme niin kiittämättömiä... Jos sinulla olisi lapsia etkö haluaisi että he kunnioittavat, kiittävät ja arvostavat sinua kun pidät heistä huolta. Jeesus Kristus tuli kärsimään meidän tähtemme, jos itse olisin Jumala en todennäköisesti olisi sitä tehnyt. Tuo näyttää kuinka paljon Jumala välittää meistä eikä hän ole mikään narsisti.