Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

125

Kommenttia

16104

1. Noh.. minun veitseni ovat aina tylsiä, ihan kuten omistajattarensakin. :)
  2. Voi herttinen sentään. Minä olen mokailujen ja emämunausten kuningatar jos elämästä puhutaan. Sattunut sitä ja sattunut tätä.. on itse aiheutettua ja sattumusten summaa. Töppäily on toinen nimeni .. heh.

Sen olen oppinut, että kaikki mokaa. Ihan jokainen. Jotakin, joskus ja se on osa elämää. Täydellisyys on harha, illuusio jota ei ole oikeasti olemassa. Ja se, joka täydellisyyteen uskoo, on mieleltään sekaisin. Täydellisyyttä ei ole olemassa, joten siihen pyrkiminenkin on sulaa hulluutta.

Tuossa valossa voinen sanoa, että mokailu on luonnollista, jotakin täysin normaalia. Tavallisen tavallista arkea.

Anteeksi annetaan ja pyydetään jos siihen on aihetta. Tuskaa mokailusta on ihan turhanpäiväistä kantaa elämän polulla taakkanaan, sillä se jäytää ja kalvaa. Kuka tieten haluaa raskauttaa muutoinkin työlästä elämänpolkuaan kantamalla tuskaa mukanaan..?
    En minä.

Olen hyväksynyt epätäydellisyyteni ja sen tosiasian, että mokailen. Joskus isommin ja joskus pienemmin. Ja on siihen väliin sattunut toki onnistumisiakin. En jää niihin kiinni.

Itseasiassa olen kiitollinen siitä, että olen elänyt tämän kaiken läpi sellaisenaan. Koska olen juurikin minä siksi, että olen elänyt tämän elämän näin kuin olen elänyt. Ja minun on hyvä olla minä.

En opi toisten virheistä, en aina edes omistani. Rakastan silti tehdä virheitä, sillä aina silloin huomaan sen, miten helppoa ne on yleensä korjata. Kun myöntää virheensä, harvoin on mitään peruuttamatonta tapahtunut. Ja jos onkin, sit pitää vaan aloittaa niistä lähtökohdista uudestaan. Sehän on vain elämää.

Nuorempana peittelin virheitäni, yritin saada niitä tekemättömiksi ja jopa valehtelin. Kasvoin siitä vaiheesta yli ja olenkin huomannut kuinka paljon hyvää saa aikaiseksi sillä, että myöntää ja hyväksyy virheellisyytensä. Ja munauksensa.
  3. Pekonilla vai ilman..?
    :)
  4. Oliko salmarikallo?
  5. 21 / 806