Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Niin. Sekin on hyvä juttu. Pienissä on tulevaisuus. Heidän viattomuutensa on ihanan hellyyttävää.
16.02.2024 13:48
Pitäisi osata huomioida muutoinkin kuin vain ystävänpäivänä. Mutta hyvä että edes silloin. Opettaa pientä ihmistä ajattelemaan.
16.02.2024 13:45
Kokeilemalla.. uskaltamalla.
Aina ei tule onnistumisia, mutta yrittämättä ei tule mitään. Jos rehellisesti olet "haku päällä tositarkoituksella" niin älä epäröi tuoda sitä julki.
Ei siinä ole mitään hävettävää. Ei todellakaan. Rehellisyys itselle ja muille, sitä kuulutan.
16.02.2024 13:41
Perhe on minulle yhä tärkein. Aina. Perheeseeni kuuluu yhtälailla exä kuin poitsukin.
16.02.2024 13:37
Olet juurikin oikeassa. Vika on kuin onkin minussa.
16.02.2024 13:35
Kyseessä ei ole pelko, ennemminkin laskelmoitu päätös. Itsesuojelua itseltäni.
Ei se, että kohtaisin nk. hyvän kumppaniehdokkaan helpota tilannettani. Se tekisi oman käyttäytymisenin entistä vakavammaksi. En pelkää sitä. En vain suostu enää ikeen alle, jonka itse itselleni tekisin.
Mitä parempi kumppaniehdokas, sitä enempi alistaisin itse itseni hänelle. Tekisn itse itsestäni kynnysmaton. Ja sitä en voi sallia.
Minulla on heikkoutenani kiltti ja hyvä sydän. Ja matala omanarvontunto. Sellainen ei sovi vertaiseen parisuhteeseen.
Omien heikkouksieni tähden kieltäydyn parisuhteesta jo ajatuksen tasolla. Pelkkä ajatus saa minut väsymään. Ei vaan jaksa. Koko ajatusta.
Kyse ei siis ole pelosta. Itsetuntemuksesta ennemminkin. Parisuhteessa olen kuin joku 50-luvun kotiäiti.. alistan itseni ihan ite. Passaan ja palvelen.
Ei semmoinen käy päinsä. Joten pysyttelen koko parisuhteesta kaukana.
16.02.2024 13:34
Niin.. mutta eilen oli sinkkutietoisuuden päivä. Eri asia.
16.02.2024 10:49
Nykyään on jo hyvinkin sallittua ajatella jotakin muutakin kuin suhdetta 24/7.
Erillissuhteet kasvattavat suosiotaan ja niiden lisääntyessä myös sallittavuus lisääntyy.
Sinkkuna on hyvä olla. Tuntuu hyvältä kun on oma pesä ja oma elämä. Tosin on kivaa kun on suhde siinä rinnalla. Silloin tällöin pääsee nauttimaan .. niin .. läheisyyttä ja rakkauden fyysistä muotoa. Aikuisten kesken.
Sulla tuota hulinaa on liiaksikin asti. Mut se on vain vaihe elämässäsi. Ei kestä ikuisesti.
Täältä kans hali sinulle. Iso hali.
16.02.2024 10:44
No kyse ei niinkään ole suojamuurista. Olen hyvin tunteva ihminen ja näytän sekä annan kuulua tunteeni.
Sellainen riippuvaisuussuhde toisesta, mitä parisuhde vaatii, se .. no.. on hyvin väsyttävää.
Annan paljon ja jos olisin parisuhteessa, antaisin sille itseni kokonaan. Unohtaen terveen itsekkyyden ja itseni. Uppoutuisin niin syvään, että persoonani kärsisi.
En ole parisuhdekelpoinen siksi, että annan liikaa. Tunnen itseni. Minulla on taipumusta uhrata itseni toisen hyvinvoinnin puolesta. Olen tehnyt sitä ihan pienestä pitäen.
Joten kyse on tosiaan siitä, että suojelen itseäni tekemästä tyhmyyksiä kieltäytymällä kaikenlaisista parisuhteista.
Ja kyllähän sä tiedät, jos ihmisellä tulee mahdollisuus käyttää toista hyväkseen, hän käyttää. Ennemmin tai myöhemmin. Tavalla tai toisella. Se on nähty jo niin monta kertaa tässä elämässä.
Kun annan, annan koko sielullani, sydämelläni ja ruumiillani. Eli liikaa. Siksi rajoitan antamistani. En jaksa uhrautua enää. Ei vaan jaksa.
16.02.2024 10:34
Olen jo koukussa, en silti alkaisi parisuhteeseen.
16.02.2024 10:21
Heips.. kiitti vastauksesta. Olet wannabe sinkku.. heh.
Mulla oli myös sinunkaltainen elämäntilanne aikanaan ja valitsin kuten sinä; perheen.
Valintani oli oikea, vaikka uhrasinkin oman onneni.
Nykyäänkin voin olla hyvällä omallatunnolla sen suhteen mitä valitsin. Rehellisesti.
Hoidin vastuuni ennenkuin erosin. Ja kun sitten erosin, en hajottanut siltikään perhettämme, vain parisuhteen, jossa olin tyytymätön.
Tein oikein ja minun on hyvä olla päätökseni kanssa. Sinä olet siinä suhteessa samanlainen. Haluat tehdä oikein perheesi vuoksi.
16.02.2024 10:19
Juu.. luulen ymmärtäväni. Aloitimme pujiksen kanssa puolittaisuutena, mutta nykyään siinä on tuo pää ja sydän mukana.
Olosuhteet meillä nyt ovat mitä ovat ja niillä mennään. Mihinkään parisuhteeseen emme aio. Siitä ei tulisi hevon vitt.. kaan.
Sanoisin vain, et kokeilemalla voi löytää ihan onnellisia ratkaisuja. Moni kuitenkin poteroituu ja unohtaa muutkin vaihtoehdot kuin sen 24/7 .
Eikä siinä mitään, jos ei onnaa. Muistaa vain olla toiselle rehellinen alusta lähtien omista lähtökohdistaan. Sillä pääsee pitkälle, että kertoo mitä haluaa rehellisesti ja sen, että on kokeilumielellä liikenteessä. Rehellisyydellä.
Se rehellisyys on mun ja pujiksen suhteen kulmakivi. Sen päälle on kasvanut rakkautta ja toisen kunnioittamista. Mut voihan se olla et tuo toimii vaan meillä. Tiedä siitä sit...
16.02.2024 10:11
Kiitos.
Olet välitilassa ja sulle käynee molemmat olotilat.
Minä kyllä näkisin sinut ennemmin parisuhdeihmisenä kuin sinkkuna. Jotenkin ajattelen, että se parisuhde sopisi sinulle paremmin.
16.02.2024 09:59
Näinpä bro. Ja ihminen muuttuu tilanteiden mukaan. Olosuhteet vaikuttaa.
16.02.2024 09:55
Voih.. olen kyllä kade lapsuudestasi. Minä sain osakseni riitelyä ja väkivaltaa..
Toisaalta se tietenkin kasvatti minut pärjäämään itsellisesti, niin kyllähän se vieläkkn vaikuttaa.
Jos olisin parisuhdeihminen ja kaipaisin parisuhdetta.. olisit minun ykkösvalinta. Olet varmastikin luotettavin kumppanivaihtoehto koko palstan porukasta. Arvostan suuresti tasapainoisuuttasi. Sinä sanot tylsäksi sitä, mitä minä arvostan sinussa.
Pohjimmiltaan ihminen tarvitsee tasapainoa elämäänsä. Moni nainen kaipaa sitä arkista kumppania rinnalleen. Minä itsellisesti en kylläkään edes huolisi ketään rinnalleni arkeen.
16.02.2024 09:53
No tuohan kuulostaa hyvin tasapainoiselta suhteelta. Toimivalta. Ja sun huumorintajusi.. siitä minäkin tykkään. Kepeää ja hienostunutta.
16.02.2024 09:43
Mistäs tiedät?
Itse tunnen syvää rakkautta FWB kumppaniani kohtaan. En silti alkaisi parisuhteeseen.
15.02.2024 19:13
Noinkin voisi käydä. Riippunee siitä pullantuoksuisesta.. heh.
15.02.2024 19:10
Juu.. tuo ystävä etuisuuksilla on nasta juttu. En vaihtaisi parisuhteeseen.
15.02.2024 19:09
No en minä sinua pidä limaisena ollenkaan. Tavallisena ja jopa hyvinkin herttaisena.
Uskollisuutesi on jo noteerattu läpi palstan ja en usko että kukaan ajattelee sinusta niin.
Pointti on vaan se, että loukkaantuisikohan puolisosi jos tietäisi sinun flirttailevan netin keskustelupalstalla?
Itse en moisesta välitä ollenkaan jos kumppani heruttelee muilta. Ei se minulta ole pois.
Olen ollut muutaman vuoden yhteyksissä erääseen mieheen.. tapailemme, lähettelemme viestejä ja sellaista. Olin luullut että hänen vaimonsa tietää, mutta näin ei asianlaita taida olla. Voisi jopa sanoa, että se on eräänlaista pettämistä hänen puoleltaan.. rippuen, miten vaimonsa suhtautuisi jos tietäisi.
Kysäiseppä sinäkin puolisoltasi mitä mieltä hän on kevyestä flirtistä netissä tuntemattomien kanssa..?
Kuitenkin arvostat puolisoasi enemmän kuin kevyttä huulenheittoa.
15.02.2024 19:07
276 / 806