Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16104
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voi, voi. Ei parane sun kylmetyttää, jos ei ole lämmittäjää lähimailla.
Paree ny vaan sun huolehtia siitä, ettei kylmety ja putoa pois..
Pitäisikös minun varuiksi neuloa sinulle kalukukkaro?
27.11.2023 20:29
Minä tunnistan autismin kirjon katseesta.. lähes poikkeuksetta heidän katseensa on jotenkin vajavainen tai puutteellinen..
Sillain pikkuisen tyhjä.
Poikani kuuluu autismin kirjolaisiin.. ja tein seitsemän vuotta toitä, että poika oppi ottamaan katsekontaktia.. 12 vuotta tein töitä, että sain väkivaltaisuuden minua kohtaan poistettua, 27 vuotta töitä takana jotta hän lopettaisi itsensä lyömisen ja se homma jatkuu edelleen..
Silti hän on ihanin, kultaisin ja kiltein sekä rehellisin ihminen jonka tiedän. Hänen on vain vaikeaa hallita itseään. Siihen hän tarvitsee ohjausta.
Autismin kirjo ei ole kaikille helppo niellä, mutta kyllä se auttaa ymmärtämään erilaisuuttaan. Sillä itse tietää kyllä, jos ei ole normi.
Ja muutoinkin normaalit ovat tylsiä. Ei mitään särmää...
27.11.2023 20:24
Olen iloinen puolestasi, että sait diagnoosin..
Harmittelen vain että se tuli vasta nyt. Eli siis aikuisiällä. Olisit päässyt elämässäsi helpommalla jos diagnoosisi olisi tullut vaikkapa ala-asteella.
Me saatiin poitsulle diagnoosi vasta viidennellä luokalla ja se oikeasti helpotti elämää. Poitsulla oli jo takana useita sairaalajaksoja rankan masennuksen takia. Masennuslääkkeet aloitettiin jo viisivuotiaana ja elämä ilman diagnoosia oli kuin tuuliajolla olemista.
Lapsi oireilee ja ilman diagnoosia hoidettiin meitä vanhempia. Ja siinä mentiin aikalailla perse edellä puuhun.
Asperger ei ole mikään luonteenpiirre.. se on paskapuhetta. Se on neurokemiallinen häiriö ja se on sairaus. Sen asteisuus vaihtelee kuten myös oireisto. Lievät tapaukset pystyvät lähes normaaliin elämään ja vaikeat tapaukset tarvitsevat päivittäistä hoitamista. Riippuu niin olosuhteista ja siitä kuinka vakava häiriö on.
Tunnetko sinä ketään aspergeria omasta elämästäsi?
27.11.2023 20:03
Terävä huomio .. kultaseni.
25.11.2023 23:18
Mielestäni kaikki olemme riittäviä. Omia itsejämme ja siten riittäviä.
23.11.2023 03:18
Mitä sä kipiänä kukut?
Eikö tule uni simmuun?
23.11.2023 03:10
Ei.. mutta otin tuon soittolistan talteen.. ihan sinua varten..
22.11.2023 20:07
Avaan aina kun ovikello soi. Minulla ei ole mitään syytä olla avaamatta. Ovisilmä on minulle liian korkealla, joten sitä en käytä.
Yleensä ennalta ilmoittamaton rimputus on joku naapureista. Meillä on kiva pieni taloyhtiö jossa on tuttavalliset välit naapureihin. Ja rapun ovet ovat aina lukossa ja sisään pääsee vain soittamalla ovipuhelimella. Talon sääntö on, että tuntemattomille ei saa avata pääsyä rappuun.
Täällä jutellaan naapurien kanssa rapussa ja toivotellaan hyvät huomenet. Autetaan toisiamme, niin on tylyä olla avaamatta ovea.
21.11.2023 19:21
Aina välillä.. sulla tunnetusti on yksi vaihde ja se on täysii...
21.11.2023 16:45
Kiitos kuitenkin taas valvotusta yöstä. Oli mukavaa kanssasi.
21.11.2023 13:00
Kyllä minua haittaisi.
21.11.2023 12:56
Poistoja niin kummallisia. Ite sippasin kanssa ja just vasta heräsin. Vapaapäivä nääs..
Hyvä kun sait nukuttua vielä.
21.11.2023 12:56
Tyypillinen sä olet.. haluat sitä mitä et voi saada. Ja jos saat, se muuttuu roskaksi.
Kun en usko alkuunkaan, että sä itse olisit riittävän vapaa antaaksesi vapautta. Et sä oikeastaan kahlitse, mutta kuitenkin rakkautesi määrä ankkuroi siinä määrin, että vapaan sielu kuolee. Olet itse sitoutuja, niin kannattaa vaan opetella tykkäämään sellaisista, joilla samat samat intressit tai teet hitokseltaan töitä muuttaaksesi itseäsi.
Ei ole helppo sunkaan tiesi. Sillä vain itseään voi muuttaa, ei toista.
Sori.. mä suljin hetkeksi silmäni ja nukkumatilda veti unimaailmaan.. toivottavasti sinäkin menit tuutumaan...
Tähän biisi
https://youtu.be/MzheWNd65x4?si=IRPjTyqhOFgRAeti
21.11.2023 06:44
No tuo oli sinua kuvaava polkka. Ihan kuin sä. Sähäkkä ja räyhäkkä.. ei laahaa vaan ryminällä etiäpäin.. ihan Dissen kuuloinen. 😃
21.11.2023 03:05
No sä vaan luulet pitäväsi mustangeista, mutta mustangia kun ei helpolla saa kärrin eteen..
Sä ite olet vaunujuhta ja tarviit toisen aisapariksesi. Voitte sit vetää vuorovedoin.
Mustangit ovat vikuroita ja sopivat vain siitokseen. Ei niistä ole ratsuiksi tai kärrihevosiksi.
21.11.2023 03:00
Sä olet sellainen ihminen joka luo järjestystä kaaokseen.. tosin joskus sä touhotat liikaa.
Duraceli..
21.11.2023 02:53
No kyllähän tuo on oikeinkin osuvainen biisi. Minä tosiaan olen kuin mustangi.. villi ja vapaa ja jos minut onnistuu lassoamaan .. tulee minusta sellainen tylsä työjuhta.
Siksipä en annakaan kenenkään lassota minua. Ei kiinnosta olla arkinen työjuhta.
Mut juu.. elämäni muuttui kolmisen vuotta sitten radikaalisti ja nykyään alan jo olemaan kutakuinkin oma itseni jo. Eli se mustangi..
Eli voi se työjuhtakin vapauduttuaan alkaa villihevoseksi jos sellaiseksi on syntynyt.
21.11.2023 02:49
Näköjään poistui tuo sinun viestisi nukkumisesta..
21.11.2023 02:39
Huomenta. Kuis sä jo hereillä?
21.11.2023 02:38
Niin. Tuossa olet todellakin oikeassa. Lähtömerkkejään ei voi valita, eikä sitä minne päätyy matkansa päätteeksi.
Sitä voi vaan kulkea matkansa ja siihen miten sen kulkee .. siihen voi vaikuttaa.
Tuosta sun onnellisuus biisistä tuli mieleen kysyä.. miten voit? Oletko onnellinen?
21.11.2023 02:31
315 / 806