Avaatteko oven, jos ovikello soi?

Anonyymi-ap

Mun kaverit ei avaa, kun pelkäävät siellä olevan poliisi. Koputtaa kuulemma pitäisi.

Tahallaan aina soitan ovikelloa, jos ei uskalla avata, niin täriskööt sänkynsä alla.

Vaikka jengirikollisia ihaileekin, niin kannattaisi pitää vähän järkeä päässänsä.

Jos joku tietää missä mä asun, ei sillä ole väliä koputtaako vai soittaako ovikelloa.

On minutkin rikospoliisit tulleet kotoa hakemaan. Toki soittivat ensin ja sain huomaamattomasti kävellä itse kaikkien tunnistamaan siviilivolkkariin maailman tummimmilla ikkunoilla.

Toivat vielä takaisin, koska rikos oli vain rattijuopumus.

>simiti<

32

635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Avaan oven perheelleni ja ystävilleni. Se on aina sovittu etukäteen, jos ovat tulossa kylään. Jos en odota vieraita ja ovikello soi, katson ovisilmästä ja en avaa ovea, jos en tunne henkilöä. Eli en avaa tuntemattomille ovea koskaan.
      Eihän sitä koskaan tiedä, millä asialla ovat.

    • Katson yleensä ovisilmästä ennen avaamista. Koskaan ei ole ollut mitään kummajaisia, eikä yllätysvieraita. Tuttuja ja läheisiä vaan. He kaikki tietävät, etten pidä yllätyksistä. Tapaamiset ja kyläilyt sovitaan etukäteen.

    • Anonyymi

      Kannattaa kyllä tarkastaa ennen avaamista. Oven takana voi olla nainen kimpsuineen, avaat oven ja hän kulkee ohitsesi asuntoosi asetellen tavaroitaan ottavalle paikalle. Mites me tehdään, ihme kysymys.

      AV

      • Hih, tuolla tavalla on joskus tapahtunut yhdelle läheiselle. :)
        Oli sutinalla kimpsut ja kampsut sekä lemmikit mukanansa
        kun saapui ilmoittamatta.


      • Anonyymi

        Ei kun vaan sänkyyn !!


      • Anonyymi

        Tämäkin nainen saattaa opettaa sinulle ties mitä!


    • Anonyymi

      Maalla avataan aina. Ei meillä ole edes ovikelloa vaan lintukoto.

      Opiskelijaelämässä, joskus lupatarkastajien aikaan, pelättiin aina tv-lupakyttääjiä. Silloin piti olla koputuskoodit tai salainen kakkosovikello jonka tiesi vain tutut.

      -keinovaginamies-

      • Tv-lupatarkastajat, ne pirulaiset vahtaajat!!
        Onneksi niitä ei enää ole.


    • Mulla ei tän rivarin ulko-ovessa valitettavasti ole ovisilmää, jollaisia on kai lähinnä kerrostaloissa.

    • Yleensä en avaa, ellen tiedä että joku olisi tulossa kylään. En siis välttämättä vaivaudu edes kurkkaamaan ovisilmästä.

    • Anonyymi

      En avaa koskaan ovea kellon soidessa, ellen etukäteen odota jotakuta. Ei ole mitään syytä tehdä niin.

      Hyvin harvoin vastaan puhelimeenkin, jos soittaja ei ole ennalta tiedossa ja sovittu, mitä asia koskee.

      Sähköposteihin en juuri reagoi. Pitää olla oikeasti asiaa, jos vastaan niihin.

      • Anonyymi

        Ai niin, tekstiviestit poistan edes lukematta niitä.


    • Yleensä avaan, jos kuulen ovikellon.
      Saatan välillä kyllä olla sillä tuulella että ei huvita availla kenellekään.
      Monesti mulle sanottu et kurkkaa siitä ovisilmästä kuka ovella
      mutta enhän mä niin tee. Edes yöllä..

      Asutaan kerrostalossa kaupungin keskustassa mutta silti aiemmin vielä ovi oli sillei
      et kahvasta sai avattua. Ainoastaan sillon lukossa kun lähdettiin johonkin, ja öisin.
      (jos muistin laittaa)

      Miksi pitäisi pelätä sitä jos ovikelloa soittaa poliisi?

      • "Miksi pitäisi pelätä sitä jos ovikelloa soittaa poliisi?"

        No jos ei itsellä ole puhtaita jauhoja pussissaan. Mitään muuta syytä poliisin pelkäämiseksi en keksi, paitsi toki joidenkin foliohattujen salaliittoteoriat, mutta ne taitavatkin mennä mt-ongelmien piikkiin.


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        "Miksi pitäisi pelätä sitä jos ovikelloa soittaa poliisi?"

        No jos ei itsellä ole puhtaita jauhoja pussissaan. Mitään muuta syytä poliisin pelkäämiseksi en keksi, paitsi toki joidenkin foliohattujen salaliittoteoriat, mutta ne taitavatkin mennä mt-ongelmien piikkiin.

        Aivan.
        Itseä ei pelota poliiseissa mikään.
        Ihan mukavia ainakin osa on.


    • Mun kotipaikassa pikkupaikkakunnalla peltojen keskellä saattoi käydä niinkin, että joku ihan tuttu tuli ovikelloa soittamaan mitään siitä etukäteen ilmoittamatta.

      Esim. ollessani lukioikäinen kerran ovikelloa olivat saapuneet pimputtamaan vanhat kaverit yläasteajoilta ja kutsuivat liittymään seuraan jonnekin missä olisi ollut muitakin tyyppejä. Mulla sattui olemaan eräs toinen, jo lapsuudesta tuttu kaveri silloin kylässä, niin en voinut vastata kutsuun myöntävästi.

      Vastaavasti kerran jo ollessani aikuinen reilusti päälle parikymppinen luultiiin äitini kanssa (sama kotipaikka ja sama talokin edelleen kyseessä), että ovelle oli tullut mustalaisakkoja jotain kaupittelemaan tai kerjäämään, kun ovikello soi ihan yllättäen ja vilkaistiin varmuuden vuoksi kuistista etuovelle (kuistissa oli isot lasiovet joista osasta näki suoraan etuovelle). Siis sieltä käsin kun ei etäisyyden takia kunnolla tulijoiden kasvoja nähty, niin ehdittiin jo arvella noin ja säikähtää. Jostain syystä tuli kuitenkin ovi avattua, ja sen takana olikin äitini entinen kolleega, piipahtamassa kuulumisia vaihtamassa kun oli sattunut vierailemaan tyttärellään joka asui kyseisellä pikkupaikkakunnalla.

      Noista on jäänyt sellainen vaikutelma, ettei pikku kyläpahassissa ole niin nuukaa ilmoittaa vierailuista/ piipahteluista etukäteen välttämättä yhtään mitään.

    • Anonyymi

      Kaverisi pelkää poliisia, no hahah, en pelkää yhtään, rosvoja mieluummin.

      Jos ovikello soi, enkä ole sopinut tapaamisesta, siinä on jotain hämärää. Alaovestakin pitää ensin päästä koodilla sisään. Usein kuuntelen korvat höröllä ennen kuin vaivaudun kurkistamaan ovisilmästä ja mietin olisiko siellä joku jollain on oikeaa asiaa tai jopa hätä, muista on pelkkää harmia, harmillisille en avaa. Todennäköisimmin oven takana on joku naapuri, he ovat kivoja, heille avaan.

      - Sheena

    • Avaan aina kun ovikello soi. Minulla ei ole mitään syytä olla avaamatta. Ovisilmä on minulle liian korkealla, joten sitä en käytä.

      Yleensä ennalta ilmoittamaton rimputus on joku naapureista. Meillä on kiva pieni taloyhtiö jossa on tuttavalliset välit naapureihin. Ja rapun ovet ovat aina lukossa ja sisään pääsee vain soittamalla ovipuhelimella. Talon sääntö on, että tuntemattomille ei saa avata pääsyä rappuun.

      Täällä jutellaan naapurien kanssa rapussa ja toivotellaan hyvät huomenet. Autetaan toisiamme, niin on tylyä olla avaamatta ovea.

    • Anonyymi

      Poliisit tulee rynnäköllä ovesta sisään, jos tarve vaatii, tai soittaa huoltoyhtiöön ja tulevat avaimilla sisään.

    • Minulla on taloyhtiön yleisavaimet ja kysyntää riittää.
      Jos en avaa oveani, joku raukka ei pääse kotiinsa.

      Pari kertaa olen väsyneenä jättänyt avaamatta ja kyllähän se jää mieleen kummittelemaan, aiheuttiko toimintani jollekin ongelmia.

      Eniten ovellani käy kauppiaita ja sekös harmittaa.

    • Yleensä avaan kyllä, paitsi joskus, jos etätyöpäivänä olen luurit korvilla. Tiedän, ettei kukaan tärkeä tulisi käymään keskellä päivää, tarkistamatta olenko kotona.

    • Anonyymi

      Ei aina pitää sopia tapaaminen 2 viikkoa ennen jotta avaa oven.

      Amaxing Race nuo ampumahiihto-tytöt aika hassujs.

    • Anonyymi

      ampuvat jousipyssyilläkin... muttsa niin joku taljavarsijousi kiikaritähtäimellä ei ole perinteinen jousipyss

    • Anonyymi

      En avaa jos ei ole ennalta kenenkään kanssa sovittu tapaamista. Yhtäkuin en vastaa tuntemattomiin numeroihin.

      • Anonyymi

        Mulla sama


      • Kirjautumatonpalstalutka

        Kyllä, sellaisiin numeroihin joita en tunne en vastaa. Usein soiton jälkeen tarkistan tekstarilla 1600 -numerosta, kenen numero se on. Jos numeroa ei löydy rekisteröityneenä, en jatkossakaan vastaa siihen, enkä silloinkaan jos numero löytyy ja paljastuu joksikin kaupittelufirmaksi. Viimeaikoina mulle on soiteltu paljon Veronmaksajain Keskusliitosta, vaikken ole toistaiseksi kertaakaan niihin puheluihin vastannut.


    • Anonyymi

      En nyt kyllä keksi kenellä olisi niin painavaa asiaa, että täytyisi oven taakse törmätä, mutta jos olisi jostain kumman syystä poliisi tai ainakin väittäisi näin ilman virkatodistusta mitä esittää tulkitsisin kulkuriksi, joka yrittää herättää luottamusta ja viedä hopeat rahat kaikki

    • Anonyymi

      Avaan aina. Voi olla vaikka lottovoitto oven takana sillattii metaforisesti

    • En avaa; jos ei itse viitsi nähdä sen vertaa vaivaa että avaa oven niin olkoon pihalla.
      Minun kaikki tutut ja puolitutut tietävät ettei minulla ole koskaan ovet lukossa. Ihan turhaa touhua. Jos rosvo haluaa tänne tulla niin ei nuo nykyiset lukot juurikaan pidättele, parempi että tulee särkemättä paikkoja.

      Näin oli jo silloin kun tytöt olivat vielä kotona ja myös heidän kaverinsa tiesivät että meillä on avoimet ovet. Joskus kun tulin kotiin niin keittiössä oli teinejä kahvittelemassa eikä kukaan ollut minun perikunnasta. Olivat onneksi keittäneet niin että minullekin riitti kupponen tai pari. Siinä vaihdettiin päivän kuulumiset kun odoteltiin omaa jälkikasvuani saapuvaksi.

    • Anonyymi

      En avaa. En tietenkään

    • Anonyymi

      Ei ole ovisilmää. Kysyn kuka siellä. Jos vastaa, on yleensä tuttu ääni, avaan.
      Jos ei vastaa, laitan sisäoven kiinni enkä avaa ovea käytävään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      908
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe