Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

125

Kommenttia

16099

1. Painoindeksi on ihan pepusta. Se ei erottele lihasta läskistä tai ruumiin yksilöllistä muotoa. On koko homma vaan suuntaa antava.
    Älä sä sitä tuijota, peili kertoo paremmin. Mutta jos et siitä näe todellisuutta, niin ei kerro sekään mitään.
    Mut joo. 100 kg ei ole 180 cm pitkälle immeiselle mikään ihan paha. Noin mielestäni.
  2. Tai ihan vaan pissis..?
  3. Juu.. myönnän, ettei minulla ole tuon laajuisia juttuja. Tosiaan. Käytin aikanaan eri litkuja ja lääkkeitä siihen akneen, mutta oireet poistuneet jo vuosia sitten. Tuossa mittakaavassa en tietenkään ole ollut kuin sinä.

Kyse ny olikin itsensä hemmottelemisesta kasvonaamioilla. Eri juttu kuin terveyden ylläpitäminen, mitä sinulla tuntuisi tuo touhu olevan.
    En tietenkään kykene ymmärtämään,kun en sinun pöksyissäsi ole kulkenut. Mutta auttaa kummasti ymmärtämään, kun kerrot ja avaat omia juttujasi.

Kuten olen aina todennut, ollaan yksilöitä ja yksilölliset jutut, jotka meitä liikuttaa. Se, että pidän kasvonaamioita jotenkin turhakkeina on vain mielipiteeni. Sehän on aivan se ja sama, vaikka niin teenkin. Suuri osa naisista pitää taas minun mielipidettäni turhakkeena. Entä sitten? Ei minua se liikuta.

En ala sopeutumaan ja hakemaan hyväksyntää siksi, että suurin osa naisista pitää kasvonaamioista. Minä en pidä. Entä sitten?

Sinun tapaus ei myöskään mene tavalliseen ryhmään. Olet poikkeus siinä missä moni muukin. Teet itsellesi hyvää koska sinun on pakko.. tavallaan.

Minä olen monesta asiasta eri mieltä kuin yleinen mielipide tuntuisi olevan. Ja se ei haittaa minua. Eikä minua häiritse se, etten "kuulu" joukkoon. Minä saan olla tätä mieltä ja olen. Jos tulee tarve muuttaa mielipidettäni, niin muutan sitä. Tässä asiassa en kyllä koe siihen tarvetta.

Mutta noin niinkuin annoit minulle kyllä hyvän aspektin, jota en ollut huomannut itse. Terveydellisen seikan, jossa joku tarvitsee oikeasti kasvonaamioita..
    Ei ole koskaan pälkähtänyt mieleenikään, että noin voisi olla. Silloinhan kasvonaamio on kuin lääke. Ja silloin puhutaankin ihan eri asiasta kuin laiskan sunnuntain hemmotteluhetkestä.

Eikä siinä mitään jos joku tykkää, niin tykätköön. Ei se muuta mielipidettäni. Eikä mielipiteeni ole muuttamassa kenenkään toisen hemmotteluhetkiä. Eli höh? Mistä tässä niinkuin oikeasti on kyse?
  4. Ei poika vedätä. Ei ole kykenevä moiseen. Joskus se yrittää, mutta kun hän ei osaa valehdella, niin yritykseksi se aina jää.

Kyllähän tuo jo oppi mustikkapiirakan tekemään, kun opetin. Ja tykkää leipomisesta. Ei vaan saa aikaiseksi.

Kas, kun poika kuuluu autismin kirjoon ja ei ole ihan normi, niin se tuo haasteensa. Aikaa, kärsivällisyyttä, ymmärrystä ja paljon rakkautta. Sitä se vaatii.