Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En juuri ole nyt kerennä palstailemaan, mutta täällä palstalla kaivataan selvästi ystävällisiä sanoja taas vaihteen vuoksi.
Aku on oikein hyvä väline tuomaan parempaa mieltä palstalle.
Mutta kyllähän me palstalaiset olemme yksimielisesti valinneet sinut kiistattomaksi visojen kuningattareksi jo aikoja sitten. Eihän tämä mikään päähänpisto ole, vaan ansaitsemasi kunnia.
26.01.2026 20:31
Lopeta ny.. toi ei ole kivaa.
26.01.2026 20:26
Ollaan sit ihan samiksia. Ihan hyvä tulos kuitenkin.
Koskas olet viimeksi akkaria lukenut? Itelle tulikin jo mieleen josko vetristäisi vanhaa muistia ja kaivaisi pari akkarikansiota kaapin perukoilta.. :)
Aku ei harrasta ikäsyrjintää.
26.01.2026 20:12
Nooh.. eiköhän visojen kiistattomalle kuningattarelle suoda yksi huti. Niin harvinaisia sinun hutisi ovat, että se muistuttaa vain meitä taviksia siitä että sinäkin olet tavan kuolevainen.. :)
Olenkin pitänyt sinua jo yli-inhimillisenä täysien pojojen naisena...
:)
26.01.2026 20:00
Tuosta hyvästä sinä saat kymmenen pistettä ja papukaijamerkin! ❤️
26.01.2026 19:45
Meillä ei ollut lapsuudessa varaa Akuun. Mutta kun poitsu syntyi tilasin "poitsulle" Akua varmaankin kymmenen vuotta. Ei hän kyllä koskaan innostunut niistä. Mutta äitee oli tyytyväinen kun kotiin kannettiin Ankkalinnan kuulumisia. :) Hupinsa kullakin.
26.01.2026 19:43
Eihän kukaan tiedä kaikeasta kaikkea..paitsi tietysti Byddyn intiantiimi.. :)
Nooh.. mä ajattelin että tämä voisi olla sellainen hyvän mielen ketjustelu kepein sanomin.
Aku on justiinsa sopiva siihen asiaan.
Mut kyllä mä sinua pidän tietäväisenä. Ja sulla on hyvä asenne meitä ei niin tietäväisiä kohtaan. Ja tällä tietty tarkoitan itseäni :)
26.01.2026 19:39
Hyvä sinä! Minäkään en saanut kuin kymmenen oikein.
26.01.2026 19:31
Hyvyyttä ja ihan parhautta. Loistava suoritus.
26.01.2026 19:28
No eipä mulla mennyt paremmin.. sain itse vain kymmenen oikein. Mutta juu.. poliisimestarina minäkin Sisun muistan. Lupsakkana.
Meillehän akkaria ei tullut, luin niitä kirjastossa minne oli matkaa kolmisen kilometriä. Tai sit kavereilla. Voi noita aikoja.. :)
26.01.2026 19:23
Niih.. Aku on koko kansan suosikkihahmo. Kaikkien rakastama ja kunnioittama. Tavallaan kuuluu yleistietouteen.
26.01.2026 19:19
Ensimmäinen täysien pojojen mies! Loistosuoritus. Mutta sähän oletkin tunnetusti aika tietäväinen. Hyvä sinä!
26.01.2026 19:16
Noh.. tuli vaan sellainen fiilis, että sinäkin elät tietoisessa itsepetoksessa. Mistäs hittossa minä sen voisin tietää mistä sie valehtelet itsellesi.. :)
Jokainen valehtelee itselleen.. se on fakta. Mutta vain sä tiedät itse, mitä se on. Se on se pienen pieni ääni siellä oikein syvällä sisälläsi..
:)
Kas kun se onkin ihan eri juttu, kuunteleeko kukaan. Yleensä ihmisen on vaikeaa edes myöntää sitä, että elää itsepetoksessa. Vaikka jokainen sitä tekee. Valehtelee itselleen siitä, että muka ei koskaan ole valehdellut itselleen.
Mut juu..
Ei tässä nyt jaksa mitään kovin syvällisiä. Ei oikein irtoa. Tein justiinsa Aku Ankka testin ja se oli just riittävän syvällistä tähän hetkeen. Oli helppo.
Ai nii.. ja pakkaset palaa. Eteläänkin.
26.01.2026 18:46
Heh.. sinäkin siis valehtelet itsellesi sujuvasti..
Kyllähän minäkin pehmenisin jos antaisin siihen itselleni luvan. Sellainen se minä olen. Ihan läpeensä pehmyt. Liiankin kanssa.
Olen koko elämäni alistanut itseni muiden tarpeen alle ja nyt nautin kun melkein voin olla tekemättä sitä. Sillain osa-aikaisesti. Vähän on aikaa itsellenikin enkä kyllä siitä luovu ihan hevillä.. tai edes klassisella. :)
Ja sikseen, kaikilla ei ole sitä hoivaviettiä mitä tarvitaan lemmikin tai lasten hankkimiseen. Mulla se on aika heikko ja ennemminkin on kyse tunnollisuudesta jonka voimalla puurran eteenpäin.
Totta puhuakseni, en minäkään halunnut lapsia nuorena ollessani, niin vain kävi. Olin äiti jo 21-vuotiaana. Se oli aika iso elämänmuutos parissa vuodessa villikosta äitiyteen. No, sen päätti kohtalo ja sille en oikeastaan mahtanut juuri mitään.
Kas kun raskauteni todettiin niin myöhään, ettei asialle ollut mitään tehtävissä enää. Siinä oli monta eri sähellystä ja jopa eräs lääkäri nauroi minut ulos vastaanotolta sanoen "Tyttö hyvä, sinä et millään voi olla raskaana." olin tuolloin noin kymmenennellä viikolla.
Sain useita negatiivisiä raskaustestejä, jopa laboratoriotestit näyttivät negatiivistä tulosta.
Eli kohtalo päätti puolestani. Ei voi muuta sanoa, että kummalliset on luojamme suunitelmat.
25.01.2026 11:02
No paukut menee arkeen, itsensä löytämiseen ja naapuriin. Arjessa herään jo aamuviideltä, koiran kanssa pitäisi heräta jo aikaisemmin. En halua pikkutunneillä lähteä yöhön koiraa ulkoluttamaan. Ei olisi kivaa koirallekaan. Lempirotuni on bulmastiffi enkä voisi tilan puutteen takia ottaa sellaista. Terrierejä olisi sen kokoisia jotka sopisivat, luonne ei sovi kerrostaloasutukseen.. mopsia nyt en halua terveysongelmien ja liikajalostuksen takia, kaikki pitkäkarvaiset on nou, nou.. liikaa huolenpitoa. Cihuahuat on äkäisiä.. yms yms..
Paree vaan tyytyä siihen, että aina ei saa mitä haluaa.
Ja toisekseen, en halua hurahtaa koiraan ja haluan olla vapaa. Koira tarkoittaisi sitoutumista ja siihen en pysty. Jos mieleeni tulee lähtä reissuun, koira estäisi sen. En voisi jättää koiraa kotiin ja lähteä. Mitään tukiverkostoja minulla ei ole joihin voisin asiassa luottaa. Eli ei. Ei edes eläkkeellä.
Kolmannekseen.. en tarvitse jotakin jota rakastaa, minä osaan nauttia siitä tunteesta ilman konkreettista kohdettakin. Olisi itsekästä ottaa koira vain esmes tyhjän pesän syndroomaan. Ja minullahan ei tule koskaan pesä olemaan tyhjä.. poitsu on todellakin vastuullani siihen päivään kun kuolen, ellei kuolo korjaa häntä ensin.
24.01.2026 15:20
Myös ihmisistä näkee ne, jotka oikeasti välittävät oikeista asioista. Toiset ottavat eläimen omien tarpeiden tyydyttämiseksi ja toiset taas tyydyttävät ne eläimen tarpeet. Hyvää lenkkiä.
24.01.2026 11:09
Ei elämääni mahdu hoidokkeja, kasvinikin sisällä ovat muovista ja kankaasta tehtyjä..
Tiedostan sen, etten kykene antamaan elävälle oliolle elämän arvoista elämää. Niin. Olen kykenemätön, mutta riittävän fiksu ymmärtämään sen, että ei kannata. Olen lähes koko elämäni halunnut koiraa, mutta en ole antanut itselleni lupaa siihen.
Aina sitä haluta saa, mutta onko se halu järkevä, onkin sit toinen juttu. Eläntä ei saa ottaa itsensä vuoksi tai vain siksi, että sen haluaa. Pitää miettiä mitä sille eläimelle on annettavaa. Pystyykö tarjoamaan elämisen arvoisen elämän. Ja minä en pysty.
24.01.2026 10:52
Minäkö tekisin virheitä!??
Olen itse täydellisyys! 😂
On hyvin ikävää tunnustaa olevansa vanha, väsynyt ja sitten vieläpä epäonnistunutkin.. 🤣
19.01.2026 20:02
Niin valitettavaa kuin se onkin, muistutan äitiäni. Aikanaan halveksin häntä ja nyt ymmärrän paremmin. Hän teki parhaansa, vaikkakaan hänen parhaansa ei pitkälle riittänytkään.. :)
Elämänpelissä minä kuulun häviäjien joukkoon. En ole mestariainesta ja sikäli mikäli yhtään itseäni tiedän, en pelaa voittaakseni. Pelaan peliä pelin vuoksi. Joskus pakosta ja toisinaan huvin vuoksi. Olen kuin Monopolissa ja odotan heittovuoron tai saadakseni vapaudut vankilasta kortin.
Mut yleensä aika paskat välitän mikä on pelin nimi, tärkeintä on että viihdyn. Kun tulee Game Over olempahan ainakin nauttinut pelistä. Vaikka kuulunkin häviäjiin.
19.01.2026 17:52
Minä tykkään g kirjaimesta. Se on kaunis.. ja monitahoinen. Lausutaan asianyhteyden mukaan ja eri kielillä erilainen. Gaselli on kaunis sana lausuttuna..
19.01.2026 17:12
36 / 806