Elämisen sietämätön keveys

Anonyymi-ap

Liittyen vapauteen, vapaaseen tahtoon, ihmisen valintoihin jne.

Ajattele peliä, jossa:
🍰 Saat pelata vain yhden kerran
🍰 Et voi tallentaa
🍰 Et tiedä, mikä valinta on paras

Se tuntuu yhtä aikaa vapaalta (voit tehdä mitä vain), mutta myös raskaalta, koska valinnat vaikuttavat elämäsi suuntaan todella paljon.

Sitä on elämä. Mitä ajatuksia tämä sinussa herättää? Muistutat päivä päivältä omaa äitiäsi tai isääsi. Sitä henkilöä, joka sinulle aikanaan kakkua leipoi vai leivoitko sittenkin
ihan itse 🎂

Ilmetty! 🤭

- Thinksy

44

364

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Muistuttaisin isääni ja äitiäni niin se olis hyvä juttu olisin ylpeä siitä ja sinkulla on vapaa tahto mutta varatulla miehellä ei ole

• Anonyymi00002

Et taida valita lopulta juuri mitään itse? ☺️
        Harvoin sitä tulee miettineeksi, ettei voisi olla enemmän oman näköinen elämä 😊

-Thinksy

• Anonyymi00003

Vedin Far Cry Primalin äkkikuolema-asetuksella 100 %:sesti. Se oli pelin voittaminen, mitä elämäksi kutsutaan. Bloodfangin kesytys luonnistui vain hyppäämällä yhden kiven päälle minne se ei päässyt. Toinen vaihtoehto paljasti bugin missä bloodfangin hp:t laskivat samantien nollaan. Sitä ei voi tällöin vissiin edes kesyttää mutta silti se ilmestyy omiin lemmikkeihisi.

Izilabossia vastaan pystyy kiipeämään ylös suojaan. Pitää hypätä tulisijan päälle ja sieltä ylös suojaan. Käytin kiveä bloodfangia vastaan ja lumiverisuden kohdalla kiipesin kantojen päälle turvaan susilta. Tärkeintä on pakeneminen tiukan paikan tullen ja oman sapelihammastiikerin on kuljettava mukana.

Silti kiipeillessä en suosittele pitämään lemmikkejä aktiivisena koska ne voivat tipahtaa kallioilta ja menehtyä. Sapelihampaat kesytetään aina veden äärellä, sillä ne eivät tule veteen. Hyvä spotti on eräs mesta mikä on lähellä kylmää aluetta ja mammuttiaroja. Vedessäkään ei ole purukaloja siinä kohdassa.

• Anonyymi00005

• Anonyymi00028
        Anonyymi00005 kirjoitti:

https://www.v2.fi/arvostelut/pelit/1833/Far-Cry-Primal/ Ihan mielenkiintoisen oloinen peli. Tuolla asetuksella Juicekin veti juicekeittoa todeten: ”että kyllä se maksa kestää koko elämän.” Kestihän se 🤭

-Thinksy

Primalin tapahtumapaikkana toimii Karpaatit. Dinosaurus Far Cryta odotellessa. Metro Exodus oli hyvä. Se tosin jäi itselläni kesken. Pitäisi olla enemmän sinnikkyyttä hakata tattejani.

• Anonyymi00004

Ei ny vttu..!?

Valitsen lautapelin, vanhanajan Afrikan Tähden. Pahvimerkit tunnistaa jo kulumista joten lähden määrätietoisesti kohti oikeaa merkkiä enkä kohtaa rosvoja matkalla. Mun pelini, mun sääntöni. Pasianssina!

Mun elämäni on ihan erilaista kuin mun vuosikymmeniä sitten kuolleilla vanhemmillani. Vai mitä tässä ajetaan takaa?

xLiner

• Pelivalintani on Uno- korttipeli. Aina voi käyttää harkintaa ja muuttaa suuntaa. On syytä pitää kortit omana tietonaan. Muista pokerinaama!

Elämässä ja kortipelissä on pelattava niillä korteilla jotka on jaettu. Pitää yrittää päästä parhaaseen lopputulokseen. Tämä vaatii harkintaa, toimintasuunnitelmaa ja kauaskatseisuutta. Hoppuilemalla ja hätäilemällä ei tule mistään mitään. ☝️😊

• Anonyymi00006

Räsypokka. Kun saat t-paidan riisutettua olet jo voiton puolella.

• Anonyymi00007

• Anonyymi00010

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Kovinkaan monella SS-miehellä ei ollut vaikeaa toisen maailmansodan jälkeen juutalaisleireistä johtuen.

Sosiaalitoimi pitää lippua korkealla!

->Käymistilassa ovay hobot ja matkalaiset. Ein... zwei... drei, ein... zwei.... drei!

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

->Käymistilassa ovay hobot ja matkalaiset. Ein... zwei... drei, ein... zwei.... drei!

"Einstein try, Einstein try! "

• Anonyymi00008

Aloittaja: Milan Kundera?
      Mutta kyllä se kulissina toimiva yhteiskunta merkkaa.
      Vilma

• Anonyymi00009

En muuten muistuta isääni enkä äitiäni.

Kauemmaksi menee joka päivä!

🦄

• Kyllä taidan olla enemmänkin kelluja ja virran viemä, en kuitenkaan pelkkä lastu laineilla...vähäsen aallonmurtajakin 🤔.
      Puu on muuten kelluva materiaali siihen asti kunnes vettyy liikaa...täällä on muuten plussakeli. Joku on varastanut kaikki jääpuikot.

• Anonyymi00013

-Why so serious?

• Anonyymi00014

• Anonyymi00015

• Anonyymi00022

Kaljakelluja

• Anonyymi00022 kirjoitti:

Kaljakelluja

Ohi, ei edes hipaissut

• Joskus toisaalle kirjoitin, että "En jaksa pelata mitään Afrikan tähteä" ja jouduin julmien ihmisten pelinappulaksi. Sen jälkeen en voisi edes leikkimielisesti ajatella pelaamista. Game over.

• Anonyymi00016

• Anonyymi00017

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Puhunko mä päälle ai anteeksi yhteiskunta tämä tuputtaminen tuntuu kaksisuuntasielta mielialahäiriöltä.

CV... =sosiaalitoimi ryöstetty päiväyksellä 1.18.2026.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Free and fair frei und frau,

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/231e4221-30f1-4e8e-936d-8bf9fa15ef11

Poikkeaako tämä juurikaan Suomen hallituksen toimista ja ajatuksista? Edes paljonkaan tällä palstalla vaaditusta linjasta.

>Trump on kaudellaan taistellut voimakkaasti niin yliopistojen tutkijoita kuin perinteistä mediaa vastaan. Yliopistot on leimattu ”äärivasemmistolaisiksi”, ja rahoitusta on leikattu, kertoo muun muassa The Washington Post.>

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Poikkeaako tämä juurikaan Suomen hallituksen toimista ja ajatuksista? Edes paljonkaan tällä palstalla vaaditusta linjasta.

>Trump on kaudellaan taistellut voimakkaasti niin yliopistojen tutkijoita kuin perinteistä mediaa vastaan. Yliopistot on leimattu ”äärivasemmistolaisiksi”, ja rahoitusta on leikattu, kertoo muun muassa The Washington Post.>

Ei vois vähempää kiinnostaa teidän poliittiset jutut. Kyllä tekin kaikki kirjoittajat kohtaatte karman ihan itsekin. Alkaen ensimmäisestä kommentista.

• Anonyymi00021
        Mu5tasydän kirjoitti:

Ei vois vähempää kiinnostaa teidän poliittiset jutut. Kyllä tekin kaikki kirjoittajat kohtaatte karman ihan itsekin. Alkaen ensimmäisestä kommentista.

Tosi ikävään sävyyn kommentoit muita. Sen lisäksi olet heti ilmaisemassa, ellei muiden kommentit miellytä sinua. Onko sinulla mielestäsi oikeus vaatia, kuka ketjuun kommentoi?

Karma iskee sen mukaan miten äänestää ja satuin näkemään yhtäläisyyksiä Trumpin ja Suomen hallitusten välillä.

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Tosi ikävään sävyyn kommentoit muita. Sen lisäksi olet heti ilmaisemassa, ellei muiden kommentit miellytä sinua. Onko sinulla mielestäsi oikeus vaatia, kuka ketjuun kommentoi?

Karma iskee sen mukaan miten äänestää ja satuin näkemään yhtäläisyyksiä Trumpin ja Suomen hallitusten välillä.

No kerrotko miten tämä politiikka liittyi mun kommenttiin?

• Anonyymi00020

Se on vaan karmaa ei mitään henkilökohtaista. Kiits! *KUMARRUS*

• Niinpä. Kannattaa varoa kenen kanssa leikkii.

• Anonyymi00025
        Mu5tasydän kirjoitti:

Niinpä. Kannattaa varoa kenen kanssa leikkii.

Kannattaa huomioida, etteivät kaikki ole sinun kanssa edes leikkimässä, edes huomanneet olemassaoloasi. Saattaa suorastaan harmittaa, jos johonkin kirjoittamaasi ketjujn sattuu vahingossa vastaaman.

• Anonyymi00025 kirjoitti:

Kannattaa huomioida, etteivät kaikki ole sinun kanssa edes leikkimässä, edes huomanneet olemassaoloasi. Saattaa suorastaan harmittaa, jos johonkin kirjoittamaasi ketjujn sattuu vahingossa vastaaman.

Juu, jos ei mun aloitukset ole kiinnostavia, niin sitten ei ole. Ei tarvitse osallistua ketjuihin.

Pahoittelut, mutta kommentti oli sen verran ylimielinen, että oli pakko sanoa.

• Anonyymi00027
        Mu5tasydän kirjoitti:

Juu, jos ei mun aloitukset ole kiinnostavia, niin sitten ei ole. Ei tarvitse osallistua ketjuihin.

Pahoittelut, mutta kommentti oli sen verran ylimielinen, että oli pakko sanoa.

Mitäpä tuosta. Suurin osa kommenteistasi on ilkeitä ja sinulta saa olla koko ajan pyytelemässä anteeksi,

• Anonyymi00027 kirjoitti:

Mitäpä tuosta. Suurin osa kommenteistasi on ilkeitä ja sinulta saa olla koko ajan pyytelemässä anteeksi,

Anteeksi mitä? Ilkeitä? Nyt mulla iski varmaan joku lukihäiriö, kun tuli niin paksuja valheita sieltä päästä, että ei saa edes veitsellä leikattua.

• Anonyymi00030
        Mu5tasydän kirjoitti:

Anteeksi mitä? Ilkeitä? Nyt mulla iski varmaan joku lukihäiriö, kun tuli niin paksuja valheita sieltä päästä, että ei saa edes veitsellä leikattua.

Oli ainakin neljäs viides kerta, kun anteeksipyyntö tai joku tarkennus laitettava, mutta tuli mitta täyteen. Vaadi mitä vaadit ja sano mitä sanot, en välitä enää olla kohteliaampi, kuin edes ansaitset oman käytöksesi perusteella.

• Anonyymi00030 kirjoitti:

Oli ainakin neljäs viides kerta, kun anteeksipyyntö tai joku tarkennus laitettava, mutta tuli mitta täyteen. Vaadi mitä vaadit ja sano mitä sanot, en välitä enää olla kohteliaampi, kuin edes ansaitset oman käytöksesi perusteella.

Taidat nyt erehtyä henkilöstä. Minulta ei ole KUKAAN koskaan pyytänyt anteeksi prseilyään, vaikka aihetta toki olisi ollut paljonkin.

Itse pyysin ehkä joku 6-7 kertaa anteeksi tyyliin sitä, että olen edes syntynyt, silloin, kun kirjoitin ikävässä.

Muistan tällaiset asiat, koska olen oikeudenmukainen ihminen ja oletan, että linkität tähän jonkin tilanteen, missä olen ollut jotain kohtaan aloitteellisesti ilkeä.

Itsepuolustusta harrastan kyllä, kuten moni muukin kynnysmatoksi suostumaton kirjoittaja.

• Anonyymi00023

Suomessa voitaisi äänettömästi napinoida; jätetään katsomatta kaikki tekeviisoriin tungetut usa-leffat.
      Vilma

• Anonyymi00024
      • Tähän asti luetun ja kommentointien perusteella teikäläisen visiot haisevat pelkälle käyneelle paskalle. Ulosta niitä jonnekin muualle

• Anonyymi00026

"valinnat vaikuttavat elämäsi suuntaan todella paljon."

Pitää täysin paikkaansa. Elämässä voi olla myös yllättäviä hetkiä, joiden johdosta tekee yllättäviä valintoja. Mikä sen parempaa kuin itsensä yllättäminen. Ehkä oivallus itsestä?

Palstalla kirjoitellaan usein kriteereistä liittyen parisuhteisiin. Joskus ne ovat sellaisia, jotka sulkevat pois kaiken inhimillisyyden, lempeyden, armollisuuden, jopa kiitollisuuden. Se on aika kaukana "vapaasta tahdosta" ja valinnatkaan ei onnistu tuolta pohjalta.

"Thinksy" kuulostaa todella hyvältä 👌

- Sheena

• Niin valitettavaa kuin se onkin, muistutan äitiäni. Aikanaan halveksin häntä ja nyt ymmärrän paremmin. Hän teki parhaansa, vaikkakaan hänen parhaansa ei pitkälle riittänytkään.. :)

Elämänpelissä minä kuulun häviäjien joukkoon. En ole mestariainesta ja sikäli mikäli yhtään itseäni tiedän, en pelaa voittaakseni. Pelaan peliä pelin vuoksi. Joskus pakosta ja toisinaan huvin vuoksi. Olen kuin Monopolissa ja odotan heittovuoron tai saadakseni vapaudut vankilasta kortin.

Mut yleensä aika paskat välitän mikä on pelin nimi, tärkeintä on että viihdyn. Kun tulee Game Over olempahan ainakin nauttinut pelistä. Vaikka kuulunkin häviäjiin.

• Anonyymi00032

Tuo on aina niin mahtavaa huomata kuinka vanhetessaan tekee kaiiki ne samat virheet, joille nuorempana naureskeli.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00032 kirjoitti:

Tuo on aina niin mahtavaa huomata kuinka vanhetessaan tekee kaiiki ne samat virheet, joille nuorempana naureskeli.

-keinovaginamies-

Minäkö tekisin virheitä!??

Olen itse täydellisyys! 😂

On hyvin ikävää tunnustaa olevansa vanha, väsynyt ja sitten vieläpä epäonnistunutkin.. 🤣

• Anonyymi00031

Olet siis kuin ilmetty äitisi vai?

Olen joskus leiponut ihan itse. Se ei oikein napannut, eikä siitä kyllä mainittavaa lopputulostakaan tullut.

Ehkä kuitenkin annan laineen viedä. Luonnonvoimia on turha vastustaa.

-keinovaginamies-

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      177
      3643
    2. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      28
      2790
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      70
      2780
    4. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      65
      2289
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      199
      2195
    6. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      43
      1709
    7. Martinan pankkikortti

Seiska uutisoi, että Martina antoi pankkilortin tyttärilleen. Siinä on vaan sellainen pointti, että pankkikorttia ei saa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      365
      1635
    8. Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?

Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�
      Ikävä
      92
      1604
    9. Kadonnut Kajaanissa

Yllättävän hyvät kuvat poliisilla, luulisi löytyvän niiden perusteella?
      Kajaani
      27
      1471
    10. Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä

Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii
      Maailman menoa
      199
      1404
    Aihe