Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16104
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sehän on asenteesta kiinni .. pitkälle. Miten asennoituu elämään. Elämästä pitääkin nauttia, jos tämä on meidän ainoa elämä. Mutta jokainen valitsee oman tiensä omien arvojensa perusteella.
Itse olen kanssasi aikalailla samaa mieltä. Elämästä tulee nauttia ja olla onnellinen.
01.05.2023 17:10
Niin ne pienet kasvavat.
Juurikin noin.. jotkut taakat ovat nautinto.
01.05.2023 17:06
Ihailtavaa. Sinä selvästi olet epäitsekäs. Minäkin olin, mutta opin itsekkyyttä ja sitä vieläkin opettelen.
Itsellisyys ja itsekkyys ovat kaksi ihan eri asiaa. Itsellinen olen ollut aina, mutta sen itsekkyyden kanssa ollut tekemistä. Ja työsarkaa on vielä pitkäksi aikaa.
Älä sinä koskaan luovu itsellisyydestäsi .. sinulla on hieno persoona. Noin mielestäni.
01.05.2023 17:04
Siinäpä olisikin pyrkimystä kerrassaan.
01.05.2023 16:37
Niin.. mikä kutakin miellyttää. Minulle riittäisi vaikka karu leirintäalue jos saamme olla yhdessä.
Mutta tietenkin jokaisella on omat mieltymyksensä. Ei ole sen parempaa kuin itseään miellyttävät puitteet. Sun juhlat.
01.05.2023 16:28
Juuri noin. Sitä ymmärtää, mikä elämässään on oikeasti tärkeintä.
Ja sitä jopa voi löytää elämänsä tarkoituksen.
Yhteistä tuntuu kuitenkin olevan, ettei enää jaksa pikkuasioista rutista. Huomaa sen turhaksi.
Itseänikin vaivaa se, että kokemukseni myötä kuvittelen tietäväni mikä elämässä yleisesti ottaen on tärkeää, mutta tosiaan tiedän nyt vain mikä minun elämässäni on tärkeää.
Jännä piirre itsessänikin.. itsensä ylentäminen. No.
Tiedostan ogelmani, niin pääsen käsittelemään sitä. Kiitos kun jaoit tämän kokemuksesi kanssani.
01.05.2023 16:24
No jos elämästä pitää hakea jännitystä..
Ehkä noin.
Minä näen, että ihmiset ovat loputon mielenkiinnon ja voiman lähde. Jokainen yksilönä on ihmeellinen ja jännittävä persoona. Tutustumisen ja kanssakäymisen arvoinen.
Otan elämässäni ilolla uusia ihmisiä vastaan ja koen että minulla on jokaiselta opittavaa. Se on minun "jännitykseni" elämässä. Muutoin elän pienesti ja vaan naatiskelen. Pikkuasioista.
01.05.2023 16:17
Tämä on jo vanha juttu. Tapahtui vuonna 2012. Ja tänä keväänä sain iloisia ja positiivisia uutisia sairaudestanikin. Remissiossa ja vakaa. Ei uusia muutoksia kolmeen vuoteen ja lääkärin arvion mukaan näin voi jatkua pitkäänkin.
Uusi elämä uuden elämän päälle.
Mutta kiitos empaattisuudestasi.
01.05.2023 16:12
Niin, se pysähdyttää. Se kuolema.
Toki noinkin voi ajatella, ei se ole paha. Siis että varmasti kerkeää tehdä kaiken haluamansa.
Kunhan ymmärtää rajallisuutensa.
Minä löysin rauhan sisälleni. Kauneuden tulppaanikimpusta ja pienten asioiden merkityksen. Olemisen sietämättömän keveyden. Siis kuolemastani. Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.
01.05.2023 16:07
Kiitos. Hienosti ajattelet.
Itse en puutu muiden elämiseen, jokainen tyylillään. Elä ja anna toisten elää. Jokainen valitsee tiensä tai elämä valitsee puolestansa, mutta suhtautumistapa elämään on oma valinta. Aina.
Elän hyvin onnellista vaatimatonta elämää. Koska olen valinnut niin. Teen työni, hoidan velvollisuuteni ja olen ahkera pikku murkku. Mutta yksilötasolla teen niinkuin itseäni huvittaa.
Ja se tuntuu monia häiritsevän. Joku joka ei tunnusta normistoa eikä sopeudu koodistoon. Huligaani. Enkä välitä mitä muut ajattelee. Olen huonotapainen. Omasta halustani.
Tämä organismi ei tuomitse muita, mutta ei nöyristelekään. Oma valinta.
01.05.2023 16:02
Kaikki todellakin maksaa. Mutta moni asia on hintansa arvoista. Se vain, mikä sinulle on itsellesi tärkeää. Mistä nautit eniten..
01.05.2023 15:51
En liiemmin ole tutustunut avaruussarjoihin. Minulla kun ei ole edes sitä televisiota.
Mutta juu.. ikääntyminen saa elämän ehkä vaikuttamaan lyhyemmältä. En ole ihan kyllä varma tuosta, vaikka aikajärjestyksessä noin on.
Vanhana sitä pitäisi viisastua ja nähdä asioita laaja-alaisemmin kuin nuorena. En tiedä.
01.05.2023 15:49
Täysin vastuuton.. kuulostaa voittamattomalta. Minulla kun on tämä myöhäisherännäisyys, niin sitä vastuuta on jo kerennyt syntyä. Ja vastuut hoidetaan. Kunnialla.
01.05.2023 15:34
Niin.. toisinaan on kiva juhlistaa elämää.
Jos sukulaiset ovat tärkeitä sinulle, niin ihmeessä laita pystyyn suvun kesäjuhlat. Luot uuden tradition. Kuulostaa maittavalta.
01.05.2023 15:32
Oih.. erämaamökki. Mä olen niin eteläläinen, että en osaa katsos kuvitella, että elämää on kehäkolomosen ulkopuolellakin.. heh.
No sait mut räkättämään noille sun päättömille rusakoillesi. Päivän parhaat räkätykset. Kiitos.
01.05.2023 15:28
Lukioiässä.. no nuorena olet aloitellut.
Hyvät sulle.
Mä taisin alkaa rikkoa rajojani eskarissa, mutta lopullinen niitti hedonistiseen elämääni tuli 2012. Eli olen myöhäisherännäinen.
Elämä on.
01.05.2023 15:24
Juu. Totta tuokin. Riittää kun on omanlaisensa. Haistattaa huilut muille.
01.05.2023 15:15
Ottako ny mökillä laittamassa?
Perna on kyll hyvä. Eksä laittoi toissakesänä pernaa mun laatikkoon, mutta ei kastellut niitä kertaakaan. Eipä tullut satoa.
Minä en hänen pernojaan hoitanut.
01.05.2023 15:14
Tuo on kyllä totta. Se eletään mitä annetaan.
Mutta se että kuvitellaan elämä päättymättömäksi.. silloin joutuu katumaan.
Me ollaan sun kanssa molemmat naatiskelijoita.
01.05.2023 15:10
Ensin vakoon ja sit reikään..
Mun pitäisi kanssa miettiä mitä laittaisin laatikkooni tulemaan.
Randelta saamiani valkosipulin kynsiä siellä on kolme, mutta muutakin mahtuisi.
01.05.2023 15:07
407 / 806