Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Danke! Kyllä mä jo osaan sun juttujasi ottaa puolivillaisesti.. heh. :D
14.03.2023 22:28
Minä olen niin jalat maassa ihminen ja käsillä pitää olla oikeaa tekemistä, joten enköhän hae edelleen noita metallialan töitä. Siellä koulutukseni lepää ja samoin sieluni.
Alalla vaihtoehtoja riittää. Ja sanon itseeni luottavaisena, että uskon löytäväni itselleni töitä. Mutta kiitos kauniista ajstuksesta.
14.03.2023 22:26
Oikeastaan pieni lottovoitto. Näin tarkemmin ajateltuna.
14.03.2023 22:06
Siinä osuit aivan oikeaan. Tämä tuleva lomautukseni on oiva hetki hakea uusia töitä.
Ei llidi oikeastaan parempaan saumaan voinut sattuakaan.
14.03.2023 21:54
Kyllä. Juurikin noin. Voin vaihtaa päivävuoron vuorotöihin. Vakiduunin vuokrapaikkaan, mutta työpaikan sijainnista en luovu. Kotikaupungista sen on oltava. Mieluummin pyöräiltävän matkan päästä. Se ei tuottane ongelmaa.
Kysymys ei ollutkaan tarkoitettu helpoksi. Sain sen viimeisen nykäyksen mitä tarvitsinkin.
Löysin palasen itseluottamusta ja rohkeutta itsestäni.
14.03.2023 21:52
En ole velassa. Kyllä tämä jo tästä. Tämän aloituksen myötä on asia jäsentynyt minulle aika hyvin.
14.03.2023 21:46
Kas kun tsekka till on koko ajan käynnissä ollutkin viimeisen viikon ajan. Ehkäpä viikonloppuna laitan jo ensimmäisen hakemuksen.
14.03.2023 21:39
Jaa-a.. paljonkohan kokopäiväsöpöilystä pitäisi pyytää palkkaa..?
Pujis kuitenkin haluaisi maksaa mustikoina.. eli luonnossa.
Niin mukavaa kuin se onkin, sillä ei elä. Söpöilyllä siis.
14.03.2023 21:37
Kyllä arvelusi osui oikeaan.
Pyysin vuorotteluvapaata, mutta sitä ei myönnetty. Sitä vastoin minulla on lomautus edessä, josta aion käyttää tovin työnhakemiseen.
En ala kouluttautumaan enää. Ellei siitä makseta palkkaa.. :D
Olen jo nyt vakuuttunut että minun kannattaa panostaa siihen työnhakuun ihan tosissani.
14.03.2023 21:33
Minulle on se selvää, että töitä saa aina helpommin kun on jo töissä. Työttömänä ei ole niin helppoa saada sitä paikkaa.
Juu pelailen varman päälle..pakkohan se on. Peliliikkeet fiksusti ja harkiten.
14.03.2023 21:27
Sain kyllä kiitettävät arvosanat hitsauksesta, mutta hitsarin hommat vaativat paljon. Vakaata kättä.. sen ms multa vei.. vasen käteni tärisee joskus.. ( onneksi olen oikeakätinen ), ulottuvuuttakin se vaatii.. eip ole käsissäni mittaa.. hanskakokonikin on vitonen.
Näkö pitäisi olla normaali.. minulla on laserilla korjatut silmät, toisessa kaukonäkö normaali ja toisessa lähinäkö normaali. Eli eripariset silmät.
Ja hitsarin hommat ovat raskaita.. sekä tarttisi kouluttautua, eli mennä koulun penkille taas.
Aikanaan kun menin Metsolle kesätöihin, minut ohjattiin hitsaamoon.. totesin että olen koneistaja, hitsaria minusta ei saa tekemälläkään.. se pätee yhä.
14.03.2023 21:21
Päätin jo. Valitsen niin, miten vähiten tulen asiaa katumaan.
14.03.2023 21:07
Hei oikeasti.. tartu tilaisuuteen. Kolme kuukautta on lyhyt aika olla erossa. Se tuntuu ehkä äkkiseltään vieraalta, mutta once of the lifetime..
Ja kyllä välimatka on loppujen lopuksi lyhyt. Puolisosi ei varmaankaan suutu jos tartut tilaisuuteen.
Ite lähdin Saksaan kuukaudeksi ja alkuun tuntui pahalta, mutta se tilaisuuden hyödyntämättä jättäminen olisi kaduttanut kiikkustuolissa.
Ja siinäpä vastaus myös minun pulmaani. Oikea vastaus on se, mikä ei kaduta kiikkustuolissa.
14.03.2023 21:04
Niin .. eipä tässä enää koulun penkille. Olen kokoonpanija nyt, mutta ollut nc- koneistaja, särmääjää, robottihitsari, karkaisija ..noin muutaman mainitakseni. Lisäksi minulla on työnjohtajan paperit ja metallialan perustutkinto kiitettävin arvosanoin. Työkokemusta reilu 30 vuotta 20 työpaikasta.
Eli minusta on moneksi. Mutta en ehkä kyllä enää koulun penkille .. ellei löydy oppisopimuskoulutusta.
14.03.2023 20:58
Kiitos. Kannustuksesi lämmittää sydänalaani.
14.03.2023 20:50
Minä olen myös aikaisemmassa elämässäni lähtenyt aika heppoisin perustein joistakin työpaikoista. Taidan nyt pelata kuitenkin varman päälle.
Mulla on kolmen kuukauden lomautus tulossa, ja siitä voisi lohkaista tovin työnhakuun.
14.03.2023 20:49
Olin ajatellutkin käyttää lomautukseni sellaiseen itseni re-boottaukseen.
Nämä vajaat 12 vuotta olen vain odottanut, että kohta jään sairaseläkkeelle, sillä eihän ms-taudin kanssa voi selvitä eläkeikään.. ja samalla tappiomielialalla ajatellut että samapa tuo mitä sitä työkseen tekee.
Kävin neurolla ja naurologi antoi arvion, että tilanteeni on ollut vuosia niin stabiili, että se tuskin tulee enää muuttumaan epästabiiliimmaksi. Mä olin ihan hä???
Eli terveyteni ei ole este enää. Ja mulla olisi pikkuisen vajaa 20 vuotta työelämää jäljellä. Rupesin kelaamaan, että tota samaa paskaa seuraavat vuodikymmenet.. ei kiitos.
Juu. Kiitos kannustuksesta. Luulen että aloitan käymällä työkkärissä lomautuksen alkuun.. jos vaikka pääsisi päivittämään tulityökortin ja työturvallisuuskortin. Ne kun ovat päässeet minulta vanhentumaan.
14.03.2023 20:45
Tämä nykyinen työ ei vaaranna terveyttäni. Päin vastoin. Terveydentilani otetaan hyvin huomioon. Mutta työ itsessään on pepusta.. ja syvältä.
14.03.2023 20:32
Pitkä sairausloma mulla oli viimeksi 2015 ja sen jälkeen ei ole ollut tarvetta.
Niin.. oiva kysymys, mitä hyödyn.. noin 4-6 euroa tunnille. Työpaikka jossa huomioidaan tarpeen vaatiessa erityistarpeeni. Minähän olen kuitenkin vain pikkuisen alta 150 cm pätkä ja sairastan invalidisoivaa ms-tautia.
Päivävuoro, säädyllisen matkan päässä...
Mutta paskaduuni se silti on.
Ms on hallinnassa, eikä ehkä vaivaa minua juurikaan enää. Se on arpapeliä.
Otin jo riskin, kun erosin exästä ja muutin omilleni. Se riskinotto oli elämäni yksi parhaimmista päätöksistä. Voisiko onneni jatkua?
No mutta mä oikeasti hannaan tän asian kanssa. Mutta tää keskustelu auttaa jäsentämään tätä koko hommaa.
14.03.2023 20:30
Kiitos Jasu. Kannustuksesta. Arvostan. Oikeasti.
14.03.2023 20:18
428 / 806