Lähteäkö vai jäädä, siinäpä kysymys..

.. niin olen monasti ennenkin altistanut elämääni palstalaisten suuren viisauden alle ja nyt on taas visainen pulma.

Mietin työpaikan vaihtoa.. mutta,mutta...

Siis valinta tutun ja turvallisen tai riskaabelin välillä.

En siis ole niin onnellisessa asemassa, että tekisin unelmaduuniani tai että sellainen olisi edes vaihtoehto tulevaisuudessakaan.

Ensinnäkin vihaan nykyistä työtäni, mutta palkanmaksu on turvattu. Ja todellakin jos vaihtaisin työpaikkaa, aloittaisin taas alusta. Minimipalkalla ja vuokratyöntekijänä.. jos kukaan nyt haluaa edes palkata viisikymppistä tehdastyöntekijää..

Minulla on hyvät paperit ja siltä osin uskon työllistyväni johonkin hommaan.. olen saanut kaikki työpaikat joihin olen päässyt haastatteluun.. ja niitä on pitkälle toistakymmentä. Mutta .. niin se isoin mutta on uskallanko?

Nykyinen työni on kuolevaa lajia ja työnhaku olisi varmaan edessä kuitenkin jossakin vaiheessa, se tosin ei ole ihan varmaa sekään. Voip olla että muita töitä talon sisällä olisi tarjolla, mutta haluaisinko oikeasti? En välttämättä.

Ja sikseen kun olen kaiken lisäksi mäsä. Eli terveydentilani ei ole optimaalisin.

Mitä itse tekisit tilanteessani? Puun ja kuoren välissä, sitä minä olen nyt.

109

779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En uskalla sanoa tähän oikein mitään. Tosi vaikea pulma.

• Niin on. Siinä kyllä olet oikeassa.

• Anonyymi

😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

💋 ­N­y­­m­­­f­­o­m­­­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17779474z

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Vaikea kysymys, etenkin tällaiselle joka ei tiedä työmarkkinoista hölkäsen pöläystä. Minä ehkä jatkaisin nykyisessä työssä, mutta samalla katselisin jos sattuisi löytymään miellyttävämpää työtä

• Viisas neuvo.

• Citrinella

Komppaan samaa! Ymmärsin, että olet keväällä lomautettuna. Käytä se aika hyväksi ja hae paikkoja agressiivisesti. Ei kannata vuokratyöntekijäksi lähteä ja pyytää kohtuullinen, mutta realistinen palkka. Jos myyt itsesi liian halvalla, sekin voi aiheuttaa helposti myös epäluuloja, että sinussa on jotain vikaa. Älä puhu palkasta ennen kuin vastapuoli ottaa asian esiin, kun ovat jo päättäneet että haluavat sinut, on sinulla paljon paremmat edellytykset neuvotella. Ja kun sinulla on vanha paikka alla, voit aina sanoa, että tämä uusi paikka on superkiinnostava, mutta palkkasi laskisi x euroja ja onko tässä yhtään neuvotteluvaraa ja samalla voit korostaa mitä asioita osaat ja miksi olet palkkasi arvoinen.

Vaikka puhutaan, että 50v olisi ikärasismia, ei sitä ainakaan itse ole havainnut. Ja ikää, perhesuhteita tai muuta työnkannalta merkityksetöntä ei kannata edes laittaa CV:hen, ei se sinne kuulu! Tosin asia on varmasti alakohtaista myös. Vaihtaminen nyt jokatapauksessa paljon helpompaa kuin 5v päästä.

Jos työssä ei viihdy, se on todella kuormittava asia.

Eli vastaukseni on Go Pirpana!

• Citrinella kirjoitti:

Komppaan samaa! Ymmärsin, että olet keväällä lomautettuna. Käytä se aika hyväksi ja hae paikkoja agressiivisesti. Ei kannata vuokratyöntekijäksi lähteä ja pyytää kohtuullinen, mutta realistinen palkka. Jos myyt itsesi liian halvalla, sekin voi aiheuttaa helposti myös epäluuloja, että sinussa on jotain vikaa. Älä puhu palkasta ennen kuin vastapuoli ottaa asian esiin, kun ovat jo päättäneet että haluavat sinut, on sinulla paljon paremmat edellytykset neuvotella. Ja kun sinulla on vanha paikka alla, voit aina sanoa, että tämä uusi paikka on superkiinnostava, mutta palkkasi laskisi x euroja ja onko tässä yhtään neuvotteluvaraa ja samalla voit korostaa mitä asioita osaat ja miksi olet palkkasi arvoinen.

Vaikka puhutaan, että 50v olisi ikärasismia, ei sitä ainakaan itse ole havainnut. Ja ikää, perhesuhteita tai muuta työnkannalta merkityksetöntä ei kannata edes laittaa CV:hen, ei se sinne kuulu! Tosin asia on varmasti alakohtaista myös. Vaihtaminen nyt jokatapauksessa paljon helpompaa kuin 5v päästä.

Jos työssä ei viihdy, se on todella kuormittava asia.

Eli vastaukseni on Go Pirpana!

Olin ajatellutkin käyttää lomautukseni sellaiseen itseni re-boottaukseen.
        Nämä vajaat 12 vuotta olen vain odottanut, että kohta jään sairaseläkkeelle, sillä eihän ms-taudin kanssa voi selvitä eläkeikään.. ja samalla tappiomielialalla ajatellut että samapa tuo mitä sitä työkseen tekee.

Kävin neurolla ja naurologi antoi arvion, että tilanteeni on ollut vuosia niin stabiili, että se tuskin tulee enää muuttumaan epästabiiliimmaksi. Mä olin ihan hä???

Eli terveyteni ei ole este enää. Ja mulla olisi pikkuisen vajaa 20 vuotta työelämää jäljellä. Rupesin kelaamaan, että tota samaa paskaa seuraavat vuodikymmenet.. ei kiitos.

Juu. Kiitos kannustuksesta. Luulen että aloitan käymällä työkkärissä lomautuksen alkuun.. jos vaikka pääsisi päivittämään tulityökortin ja työturvallisuuskortin. Ne kun ovat päässeet minulta vanhentumaan.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Olin ajatellutkin käyttää lomautukseni sellaiseen itseni re-boottaukseen.
        Nämä vajaat 12 vuotta olen vain odottanut, että kohta jään sairaseläkkeelle, sillä eihän ms-taudin kanssa voi selvitä eläkeikään.. ja samalla tappiomielialalla ajatellut että samapa tuo mitä sitä työkseen tekee.

Kävin neurolla ja naurologi antoi arvion, että tilanteeni on ollut vuosia niin stabiili, että se tuskin tulee enää muuttumaan epästabiiliimmaksi. Mä olin ihan hä???

Eli terveyteni ei ole este enää. Ja mulla olisi pikkuisen vajaa 20 vuotta työelämää jäljellä. Rupesin kelaamaan, että tota samaa paskaa seuraavat vuodikymmenet.. ei kiitos.

Juu. Kiitos kannustuksesta. Luulen että aloitan käymällä työkkärissä lomautuksen alkuun.. jos vaikka pääsisi päivittämään tulityökortin ja työturvallisuuskortin. Ne kun ovat päässeet minulta vanhentumaan.

Kannattaa katsoa myös Sarasen, Aalto pro, yms. vastaavien yritysten sivuja ja työmarkinatori, onko heillä tarjolla sopivaa koulutusta, jossa opiskelee työkkärin raha+jotain 200-300e/kk päälle puoli vuotta koulutus + oppiminen työelämässä kombinaatiolla. Yksi ystävä aikanaan halusi vaihtaa johonkin vähän uuteen ja sitä kautta sai ensin määräaikaieen ja sen jölkeen vakkaripaikan. Jos jöte- ja ympäristöasiat kiinnostaa, sille puolelle näkyy olevan paljon koulutusta ja myös huomattavan paljon työpaikkoja kemikaalilainsäädönnön muutoksien taloa. Yksi koulutus pisti silmään, puolessa vuodessa tehtiin joku perustutkinto, jota sai myöhemmin täydentää työn ohessa, jos kiinnostaa eikä koulutukseen ollut mitään pohjavaatimuksia. Mainoksen perusteella oli pätevän oloinen paketti ketä nuo asiat kiinnostaa.

• Citrinella kirjoitti:

Kannattaa katsoa myös Sarasen, Aalto pro, yms. vastaavien yritysten sivuja ja työmarkinatori, onko heillä tarjolla sopivaa koulutusta, jossa opiskelee työkkärin raha jotain 200-300e/kk päälle puoli vuotta koulutus oppiminen työelämässä kombinaatiolla. Yksi ystävä aikanaan halusi vaihtaa johonkin vähän uuteen ja sitä kautta sai ensin määräaikaieen ja sen jölkeen vakkaripaikan. Jos jöte- ja ympäristöasiat kiinnostaa, sille puolelle näkyy olevan paljon koulutusta ja myös huomattavan paljon työpaikkoja kemikaalilainsäädönnön muutoksien taloa. Yksi koulutus pisti silmään, puolessa vuodessa tehtiin joku perustutkinto, jota sai myöhemmin täydentää työn ohessa, jos kiinnostaa eikä koulutukseen ollut mitään pohjavaatimuksia. Mainoksen perusteella oli pätevän oloinen paketti ketä nuo asiat kiinnostaa.

Minä olen niin jalat maassa ihminen ja käsillä pitää olla oikeaa tekemistä, joten enköhän hae edelleen noita metallialan töitä. Siellä koulutukseni lepää ja samoin sieluni.

Alalla vaihtoehtoja riittää. Ja sanon itseeni luottavaisena, että uskon löytäväni itselleni töitä. Mutta kiitos kauniista ajstuksesta.

Minä olen niin jalat maassa ihminen ja käsillä pitää olla oikeaa tekemistä, joten enköhän hae edelleen noita metallialan töitä. Siellä koulutukseni lepää ja samoin sieluni.

Alalla vaihtoehtoja riittää. Ja sanon itseeni luottavaisena, että uskon löytäväni itselleni töitä. Mutta kiitos kauniista ajstuksesta.

Kyllä töitä varmasti löytyy, en sitä epäile yhtään!

• Citrinella kirjoitti:

Kyllä töitä varmasti löytyy, en sitä epäile yhtään!

Hei oikeasti kiitos. Teen työsopimuksen lomautusajalle maanantaina. Tosiaan palkka putosi ja aloitan vuokrayrityksen kirjoilta.

Tämä asiakasyritys johon työllistyn olisi jo nyt halukas ottamaan minut vakkariksi pelkän haastattelun perusteella. Mutta koska olen vielä työsuhteessa edelliseen erinäisistä syistä, se ei käy.

Tosin puhuimme jo että voisimme yhdessä suunitella tuotantotekniikan ammattitutkinnon suorittamisesta ja muitakin koulutuksia he tarjoaisivat minulle.

Palkkaa tarkistetaan jo heti kun vuokrafirma on saanut omansa niin kutsutusti. Aloituspalkkani on ihan ok, mutta silti tienestit putoavat bruttona n. 700 / kk

Nyt tosiaan olen innoissani, että lähdin mukaan tähän rumbaan.

Hei oikeasti kiitos. Teen työsopimuksen lomautusajalle maanantaina. Tosiaan palkka putosi ja aloitan vuokrayrityksen kirjoilta.

Tämä asiakasyritys johon työllistyn olisi jo nyt halukas ottamaan minut vakkariksi pelkän haastattelun perusteella. Mutta koska olen vielä työsuhteessa edelliseen erinäisistä syistä, se ei käy.

Tosin puhuimme jo että voisimme yhdessä suunitella tuotantotekniikan ammattitutkinnon suorittamisesta ja muitakin koulutuksia he tarjoaisivat minulle.

Palkkaa tarkistetaan jo heti kun vuokrafirma on saanut omansa niin kutsutusti. Aloituspalkkani on ihan ok, mutta silti tienestit putoavat bruttona n. 700 / kk

Nyt tosiaan olen innoissani, että lähdin mukaan tähän rumbaan.

Tosi hieno homma!!!! Itse ajattelen, että se että työ on mieluista, on paljon isompi juttu kuin pelkkä raha. Ja voihan olla kun näkevät sinut toimessa ja pääset neuvottelemaan palkasta, olet paljon paremmissa asemissa neuvotella… Kun halauavat pitää sinut, palkka tuskin on kynnyskysymys ja pääset myös kysymään muilta mikä on firman palkkahaitari. Kun tiedät mitä muille maksetaan, pystyt paremmin arvioimaan mihin asti ovat valmiita neuvottelemaan. Voi olla, että saat vielä paremman palkan kun hoidat myöhemmän neuvottelun älykkäästi! Ja tuo lisäkoulutus työn ohessa on loistava tilaisuus!

Itsellä palkka putosi myös 700 brutto + ja päälle bonarit 850e/kk (2v keski-arvo). Saan silti omaan alaan verratuna nytkin ihan hyvää palkkaa, tuo edellinen vaan maksoi paljon paremmin kuin kukaan muu Suomessa. Pitivät rahalla huolen, ettei kukaan katkaa kovin kevyesti. Aiemmin työ oli myös kivaa, mutta hurjan paineistettua, stressi kova ja resurssit oli hurjat (miljoonissa), mutta silti aikatauluihin ja tavoitteisiin nähden hyvin pienet. Nyt kun teen myös haastavaa juttua ja opin paljon, voin paljon paremmin ja olen ihan innostuksesta soikea. Ja uudet työkaverit on valtavan ihania (niin edellisetkin oli tosln 95%:sti).

Onnea ja Intoa uuteen!

• Citrinella kirjoitti:

Tosi hieno homma!!!! Itse ajattelen, että se että työ on mieluista, on paljon isompi juttu kuin pelkkä raha. Ja voihan olla kun näkevät sinut toimessa ja pääset neuvottelemaan palkasta, olet paljon paremmissa asemissa neuvotella… Kun halauavat pitää sinut, palkka tuskin on kynnyskysymys ja pääset myös kysymään muilta mikä on firman palkkahaitari. Kun tiedät mitä muille maksetaan, pystyt paremmin arvioimaan mihin asti ovat valmiita neuvottelemaan. Voi olla, että saat vielä paremman palkan kun hoidat myöhemmän neuvottelun älykkäästi! Ja tuo lisäkoulutus työn ohessa on loistava tilaisuus!

Itsellä palkka putosi myös 700 brutto ja päälle bonarit 850e/kk (2v keski-arvo). Saan silti omaan alaan verratuna nytkin ihan hyvää palkkaa, tuo edellinen vaan maksoi paljon paremmin kuin kukaan muu Suomessa. Pitivät rahalla huolen, ettei kukaan katkaa kovin kevyesti. Aiemmin työ oli myös kivaa, mutta hurjan paineistettua, stressi kova ja resurssit oli hurjat (miljoonissa), mutta silti aikatauluihin ja tavoitteisiin nähden hyvin pienet. Nyt kun teen myös haastavaa juttua ja opin paljon, voin paljon paremmin ja olen ihan innostuksesta soikea. Ja uudet työkaverit on valtavan ihania (niin edellisetkin oli tosln 95%:sti).

Onnea ja Intoa uuteen!

Kiitos sinulle. Oikeasti ja aidosti. Haasteita minulla riittää ja se on hyvä se. Säilyypähän mielenkiinto. Luulen että kunhan pääsen vauhtiin tulen asumaan työpaikallani. Ensin työt ja päälle koulujutut. Eip haittaa.
        Tavallaan olen jopa innoissani.

• Anonyymi

Uskoakseni meillä on vain yksi elämä. Tai ainakaan emme enemmästä tiedä.

Mitä luulet katuvasi viiden tai 10 vuoden päästä? Että lähdit vai ettet lähtenyt?

Mä olen ollut aina suhteellisen nopea liikkeissäni, jos ei ole tuntunut hyvältä. Enkä ole katunut sitä rohkeuttani vielä koskaan, vaikka useasti onkin vähän hirvittänyt - siis muutos, tuntematon, ennen ratkaisua ja vielä uuden edessäkin.

Voit myös kouluttautua vielä aivan uudelle alalle. Aikuiskoulutukseen saa ihan kivasti rahallista tukea jos en väärin tiedä.

Tee oman näköisesi ratkaisu 😊

xLiner

• Anonyymi

Vastaus kysymykseesi: minä olisin lähtenyt jo aika päiviä sitten! 😂

xLiner

• Anonyymi

Täällä toinen joka ajattelee näin. Mietin: miksi et uskaltaisi?

• Niin.. mä olin liukasliikkeinen aikanani myös. Mutta siiten sairastuin ja aloin pelaamaan varman päälle. Ny terveyteni on stabiili jasairauteni remissiossa, joten voisin taas kuvitella tekeväni mielekkäämpää työtä.

Katuisin varmasti jos jäisin ja joutuisin katumaan karvaasti ehkä jos lähden. Arpapeliä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin.. mä olin liukasliikkeinen aikanani myös. Mutta siiten sairastuin ja aloin pelaamaan varman päälle. Ny terveyteni on stabiili jasairauteni remissiossa, joten voisin taas kuvitella tekeväni mielekkäämpää työtä.

Katuisin varmasti jos jäisin ja joutuisin katumaan karvaasti ehkä jos lähden. Arpapeliä.

En tiedä miten vakituinen työpaikka vaikuttaa pitkän sairausloman palkkaan. Siis onko niin, että ekat kaksi viikkoa työnantaja maksaa palkan, sitten tippuu Kelan korvauksille? Tai siis työnantaja saa Kelalta rahat. Miten se eroaa, jos olisi työttömänä ja saisi Kelan korvausta saikulla? Määrällisesti? Muuten?

Muistaakseni jos on ollut vuoden saikulla, saa irtisanoa.

Vai oliko tuossa joku vuosimäärä, mikä piti olla samassa työpaikassa jotta saa pidempään enemmän saikkurahaa..?

Mitä hyödyt jos jäät huonoon paikkaan? Mä en nyt ihan ymmärrä..? Sori 😬

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä miten vakituinen työpaikka vaikuttaa pitkän sairausloman palkkaan. Siis onko niin, että ekat kaksi viikkoa työnantaja maksaa palkan, sitten tippuu Kelan korvauksille? Tai siis työnantaja saa Kelalta rahat. Miten se eroaa, jos olisi työttömänä ja saisi Kelan korvausta saikulla? Määrällisesti? Muuten?

Vai oliko tuossa joku vuosimäärä, mikä piti olla samassa työpaikassa jotta saa pidempään enemmän saikkurahaa..?

xLiner

En ole koskaan joutunut miettimään asiaa tuolta kannalta. Olen ollut onnekas, kun olen pysynyt vielä terveenä.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Pitkä sairausloma mulla oli viimeksi 2015 ja sen jälkeen ei ole ollut tarvetta.

Niin.. oiva kysymys, mitä hyödyn.. noin 4-6 euroa tunnille. Työpaikka jossa huomioidaan tarpeen vaatiessa erityistarpeeni. Minähän olen kuitenkin vain pikkuisen alta 150 cm pätkä ja sairastan invalidisoivaa ms-tautia.
        Päivävuoro, säädyllisen matkan päässä...

Mutta paskaduuni se silti on.

Ms on hallinnassa, eikä ehkä vaivaa minua juurikaan enää. Se on arpapeliä.

Otin jo riskin, kun erosin exästä ja muutin omilleni. Se riskinotto oli elämäni yksi parhaimmista päätöksistä. Voisiko onneni jatkua?

No mutta mä oikeasti hannaan tän asian kanssa. Mutta tää keskustelu auttaa jäsentämään tätä koko hommaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Ihan helvetin typerä neuvo vaikeasti sairaalle.

Jos pirppis menet huononpaan kuntoon, niin yhteiskunnalta et saa enää apua.

Paskaduuni on parempi kuin köyhyys ja kurjuus.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan helvetin typerä neuvo vaikeasti sairaalle.

Jos pirppis menet huononpaan kuntoon, niin yhteiskunnalta et saa enää apua.

Paskaduuni on parempi kuin köyhyys ja kurjuus.

Olet ymmärtänyt pointtini. Mutta lääkäri antoi positiivisen arvion. Toimintakykyni on noin 98% normaalista, ja jos muutoksia ei tule, haaskaan elämäni paskaduunissa ja jos tulee, niin köyhyydessä ja kurjuudessa.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Pitkä sairausloma mulla oli viimeksi 2015 ja sen jälkeen ei ole ollut tarvetta.

Niin.. oiva kysymys, mitä hyödyn.. noin 4-6 euroa tunnille. Työpaikka jossa huomioidaan tarpeen vaatiessa erityistarpeeni. Minähän olen kuitenkin vain pikkuisen alta 150 cm pätkä ja sairastan invalidisoivaa ms-tautia.
        Päivävuoro, säädyllisen matkan päässä...

Mutta paskaduuni se silti on.

Ms on hallinnassa, eikä ehkä vaivaa minua juurikaan enää. Se on arpapeliä.

Otin jo riskin, kun erosin exästä ja muutin omilleni. Se riskinotto oli elämäni yksi parhaimmista päätöksistä. Voisiko onneni jatkua?

No mutta mä oikeasti hannaan tän asian kanssa. Mutta tää keskustelu auttaa jäsentämään tätä koko hommaa.

Olet saaanut virtaa suunnitelmiisi, kun luin ketjua, hyvä 😊.

Olen useamman kerran hypännyt jopa täysin tyhjän päälle. Siihen mistä sua täällä varoitellaan. Eikä ole käynyt huonosti. Aina se on ollut oikea ratkaisu, ei ole koskaan jälkikäteen kaduttanut. Jos jotain olen katunut niin sitä etten lähtenyt jo paljon aikaisemmin. Mutta en suosittele muille, jos ei tiedä mitä todella on tekemässä.

Tulen tarpeen tullen tosi vähällä rahalla toimeen. Olen aina pelannut varman päälle, asuntolainankin mitoitin aikoinaan niin että selviän siitä vaikka työttömänä. Se antoi mulle vapauden.

Eikä se iso raha tuo onnellisuutta. Ainakin mulle onnellisuus on mahdollisuutta tehdä elämä oman näköiseksi. Ja mä olen aika vaatimaton perusasioiden äärellä viihtyjä. Ei ole mitään suuria menoja. Ruokakaupastakin ostan aina samoja perus tarvikkeita.

Sun tilanteesi näyttää nyt hyvältä, kun terveyskin tolallaan. Rohkeutta sulle toimintaan, kuuntele sydäntäsi!

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen useamman kerran hypännyt jopa täysin tyhjän päälle. Siihen mistä sua täällä varoitellaan. Eikä ole käynyt huonosti. Aina se on ollut oikea ratkaisu, ei ole koskaan jälkikäteen kaduttanut. Jos jotain olen katunut niin sitä etten lähtenyt jo paljon aikaisemmin. Mutta en suosittele muille, jos ei tiedä mitä todella on tekemässä.

Tulen tarpeen tullen tosi vähällä rahalla toimeen. Olen aina pelannut varman päälle, asuntolainankin mitoitin aikoinaan niin että selviän siitä vaikka työttömänä. Se antoi mulle vapauden.

Eikä se iso raha tuo onnellisuutta. Ainakin mulle onnellisuus on mahdollisuutta tehdä elämä oman näköiseksi. Ja mä olen aika vaatimaton perusasioiden äärellä viihtyjä. Ei ole mitään suuria menoja. Ruokakaupastakin ostan aina samoja perus tarvikkeita.

Sun tilanteesi näyttää nyt hyvältä, kun terveyskin tolallaan. Rohkeutta sulle toimintaan, kuuntele sydäntäsi!

xLiner

Joo, mut et ole vaikeasti sairas.

Jos asiat olivat ennen huonosti, niin tämän uuden systeemin myötä kaikki romahti täysin.

Erikoissairaanhoitoon ei enää lähetetä, vaan hoito tapahtuu terveyskeskuksissa. Siellä olet vastavalmistuneiden peruslääkärien armoilla.

Vaikka lääkekatto olisi täynnä, voit joutua silti maksamaan lääkkeistä. Kaikkia ei korvata.

Jos pirppiksen kävelykyky huononee, taksikorttia on vaikea saada.

Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Vaikeasti sairaita hoidetaan vaan silloin, jos kuolee muuten.

Yksityisiltä saa apua, käynti erikoislääkärillä hyvinkin 200e /kerta.

Tämä kaikki koskee toki myös vanhuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, mut et ole vaikeasti sairas.

Jos asiat olivat ennen huonosti, niin tämän uuden systeemin myötä kaikki romahti täysin.

Erikoissairaanhoitoon ei enää lähetetä, vaan hoito tapahtuu terveyskeskuksissa. Siellä olet vastavalmistuneiden peruslääkärien armoilla.

Vaikka lääkekatto olisi täynnä, voit joutua silti maksamaan lääkkeistä. Kaikkia ei korvata.

Jos pirppiksen kävelykyky huononee, taksikorttia on vaikea saada.

Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Vaikeasti sairaita hoidetaan vaan silloin, jos kuolee muuten.

Yksityisiltä saa apua, käynti erikoislääkärillä hyvinkin 200e /kerta.

Tämä kaikki koskee toki myös vanhuksia.

Ja työterveyskö tämän estää? Harvassa paikassa on nykyään niin kattava työterveys. Ja vakavasti sairaana saa kenkää kuitenkin jo vuoden päästä, jos ei ole töihin kyennyt.

En mä väheksy Pirppiksen tilannetta. Tiedän voivani sairastua vakavasti milloin vaan. Mun elämänfilosofiani toimii vähän erilailla.. ajattelen että jos nyt on viimeiset terveet päivät, niin vietänpä ne hyvin. Ei ole väärin ajatella toisellakaan tapaa.

Olen aina pitänyt itseäni viimeisen päälle varman päälle pelaajana. Ja pidän vieläkin 😂

Kyllä mä muuten pääsen erikoislääkäreille terveyskeskuksesta. Vai onko nyt ihan just tullut joku muutos 🤔

Ja tosiaan, mun Tapani elää sopii vain mulle. En ole muita käännyttämässä. Kiinnostavaa miten ihmiset ajattelevat erilailla.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja työterveyskö tämän estää? Harvassa paikassa on nykyään niin kattava työterveys. Ja vakavasti sairaana saa kenkää kuitenkin jo vuoden päästä, jos ei ole töihin kyennyt.

En mä väheksy Pirppiksen tilannetta. Tiedän voivani sairastua vakavasti milloin vaan. Mun elämänfilosofiani toimii vähän erilailla.. ajattelen että jos nyt on viimeiset terveet päivät, niin vietänpä ne hyvin. Ei ole väärin ajatella toisellakaan tapaa.

Olen aina pitänyt itseäni viimeisen päälle varman päälle pelaajana. Ja pidän vieläkin 😂

Kyllä mä muuten pääsen erikoislääkäreille terveyskeskuksesta. Vai onko nyt ihan just tullut joku muutos 🤔

Ja tosiaan, mun Tapani elää sopii vain mulle. En ole muita käännyttämässä. Kiinnostavaa miten ihmiset ajattelevat erilailla.

xLiner

Tapani.. 👍 😂

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Hei, mä tosiaan sain virtaa. Ja sydän ja järki sanoo, että nopeasti pois. Korkea aika jatkaa matkaa.

Mäkin tulen pienellä toimeen. Joten lomautukseni aion käyttää työnhakuun.

• Anonyymi

Lähde ja rupea maksulliseksi eli tinderitytöksi

• Anonyymi
      • Anonyymi

Aika hyvä 😂

xLiner

• Anonyymi

Hänhän on sanonut ettei rupea kenenkään vaimoksi tai emännäksi ei rupea suhteeseen vaan etsii vain seksiseuraa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hänhän on sanonut ettei rupea kenenkään vaimoksi tai emännäksi ei rupea suhteeseen vaan etsii vain seksiseuraa

Kunhan esittää. Jos palstan maajussi ei tajua tarjota emännänpaikkaa pitää pirpanan etsiä se muualta. Kuherruskuukaudet on nyt vietetty, pitää tehdä ratkaisuja ja jos nuo tolvanat ei itse tajua tehdä me muut ystävällisesti painostamme niihin niiden omaksi parhaaksi.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunhan esittää. Jos palstan maajussi ei tajua tarjota emännänpaikkaa pitää pirpanan etsiä se muualta. Kuherruskuukaudet on nyt vietetty, pitää tehdä ratkaisuja ja jos nuo tolvanat ei itse tajua tehdä me muut ystävällisesti painostamme niihin niiden omaksi parhaaksi.

-harmiseikirj-

Ehkä hän tietää ettei kunnon miehet huoli ja pakko tyytyy niihin joille kelpaa ja entä jos pirpana tietää ettei palstan maajussista ole isännäksi ja mieheksi hänestä on vain tinderipojaksi ja ex miehestä tulis äkkiä tilan isäntä eli olis isäntä ja kaks emäntää talossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä hän tietää ettei kunnon miehet huoli ja pakko tyytyy niihin joille kelpaa ja entä jos pirpana tietää ettei palstan maajussista ole isännäksi ja mieheksi hänestä on vain tinderipojaksi ja ex miehestä tulis äkkiä tilan isäntä eli olis isäntä ja kaks emäntää talossa

Tai pirpana heitettäis pois ja tilalle jäis isäntä ja emäntä aika härskii touhuu heillä

• Voi harmissetä-kulta.. en minä miestä ole etsimässä, vaan työpaikkaa.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voi harmissetä-kulta.. en minä miestä ole etsimässä, vaan työpaikkaa.

Eikö tuo ole loukkaavasti sanottu pujiksesta

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voi harmissetä-kulta.. en minä miestä ole etsimässä, vaan työpaikkaa.

Siinä sulle on työpaikkaa kun emännöit pujiksen tilalla, saat huristella traktorilla ja tehdä kaikkia kivoja tilahommia sen ohessa että tietenkin leivot pujikselle pullaa että se jaksaa tehdä fyysisesti raskaimmat hommat.

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö tuo ole loukkaavasti sanottu pujiksesta

Minä olen pujottelijan rakastajatar, hänellä on minut sen verran kuin pystyn antamaan. Se riittää tai ei riitä. Se asia on meidän välinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Siinä sulle on työpaikkaa kun emännöit pujiksen tilalla, saat huristella traktorilla ja tehdä kaikkia kivoja tilahommia sen ohessa että tietenkin leivot pujikselle pullaa että se jaksaa tehdä fyysisesti raskaimmat hommat.

-harmiseikirj-

Mä olin jo kotipiika exälle.. se pesti on jo minun osaltani täytetty. Ei enää.. ikinä enää. :D

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Minä olen pujottelijan rakastajatar, hänellä on minut sen verran kuin pystyn antamaan. Se riittää tai ei riitä. Se asia on meidän välinen.

Etkö ennenkin ole sanonut jos haluat miestä niin se ei ole pujis mut muutakaan et saa niin pakko tyytyy mitä saa no joo se on teidän asianne ja ex miehesi asia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Niinpä.

Mitä pujis enää odottelee?

• Anonyymi

Älä lähde ennen kun oma perse on turvattu. Katso ensiksi sopiva vaihtoehto ja sen jälkeen pois vanhasta. Ja tarkkana pitää olla. Aina ei vaihtamalla parane. Ihmiset on kaikkialla samanlaisia.

• No nyt tuli painavaa asiaa. Tuosta otan vaarin.. jotakin tuon tapaista olen ajatellutkin..

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No nyt tuli painavaa asiaa. Tuosta otan vaarin.. jotakin tuon tapaista olen ajatellutkin..

Olen lähtenyt liian monta kertaa ovet paukkuen ja kärsinyt siitä eniten itse. Nyt on onneks hyvä duunimesta missä viihdyn. Ei tarvi pahemmin olla ihmisten kanssa tekemisissä ja saan tehdä oman duunin niin hyvin kuin osaan. Ja saan kohtuullista palkkaakin siitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Olen lähtenyt liian monta kertaa ovet paukkuen ja kärsinyt siitä eniten itse. Nyt on onneks hyvä duunimesta missä viihdyn. Ei tarvi pahemmin olla ihmisten kanssa tekemisissä ja saan tehdä oman duunin niin hyvin kuin osaan. Ja saan kohtuullista palkkaakin siitä.

Minä olen myös aikaisemmassa elämässäni lähtenyt aika heppoisin perustein joistakin työpaikoista. Taidan nyt pelata kuitenkin varman päälle.

Mulla on kolmen kuukauden lomautus tulossa, ja siitä voisi lohkaista tovin työnhakuun.

• Itse olen lähtenyt työpaikoista missä voin huonosti tai työ ei enää tunnu mielekkäälle. Jopa taloveloissa yksin ollessani olen ottanut loparit. Mutta selvisin karenssin yli ja sain uuden työpaikankin pian.

Mulle huono olo on merkki, että jotain on muutettava.

• Niin.. en voi hyvin työssäni. Nykyinen työni .. on suoraan sanottuna perseestä. Mutta vakiduuni.

Ehkä minusta on tullut vain arkajalka, joka ei luota itseensä.

Niin.. en voi hyvin työssäni. Nykyinen työni .. on suoraan sanottuna perseestä. Mutta vakiduuni.

Ehkä minusta on tullut vain arkajalka, joka ei luota itseensä.

Jos sulla on yhtään sukanvarressa rahaa, niin tee suunnitelma, laskelmia millä summalla pärjäät ja miten pitkään.. Mieti mitä hommia tekisit ja hae alan paikkoja ja jos saat työpaikan ees joksikin aikaa, niin lähde vetämään vanhasta työstä.

Työnnä jalkaa uuden duunin ovenväliin. 👍

• G-LoveR kirjoitti:

Jos sulla on yhtään sukanvarressa rahaa, niin tee suunnitelma, laskelmia millä summalla pärjäät ja miten pitkään.. Mieti mitä hommia tekisit ja hae alan paikkoja ja jos saat työpaikan ees joksikin aikaa, niin lähde vetämään vanhasta työstä.

Työnnä jalkaa uuden duunin ovenväliin. 👍

Kiitos Jasu. Kannustuksesta. Arvostan. Oikeasti.

Kiitos Jasu. Kannustuksesta. Arvostan. Oikeasti.

Eipä mitään. Tsemiä Pirpana. 😊👍

• Anonyymi

Nykyään ehkä kannatta valita se vakaa leipäpuu, touhu on niin epävakaata joka puolella ja joka asiassa. Aloitus uudessa on luultavasti hyvinkin paljon energiaa vievää, mutta jos oikeasti nykytilanne tuntuu pahalta niin onko sitten hyppy siihen lopulta suurikaan ja kaduttaako myöhemmin ettei antanut palaa...mikä itselle sopii

• Minulle todellakin sopii uusi elämä työmaailmassa, arveluttaa vain. Vakaa leipäpuuni ei ehkä olekaan niin vakaa. Vituttaa vaan aloittaa alusta, mutta toisaalta fressi alku voisi tehdä jopa hyvää sielulle, vaikka ison lommon se tekeekin lompakkoon.

Mutta kuten Linjeri sen sanoi.. meillä on vain yksi elämä. Pitää miettiä asiaa siltäkin kannalta.

• Anonyymi

Nyt on työvoimapula. Ikää saa olla, kunhan jaksaa painaa duunia, nopeammin, enemmän ja pidempään. Työnantajat ovat aika armottomia, jos sairastelee usein.

• Niin .. olen kova tekemään töitä, enkä sairastele sen enempää kuin muutkaan. Mutta.. alani on metalliala ja olen ehdotonta vähemmistöä. Nainen, pienikokoinen, autoton ja haluan tehdä töitä kotikaupungissani.
        Eipä ole ollut tähän mennessä esteenä töiden saamiseksi, mutta nyt tulee tuo ikäkin jo.

• Jos olet onneton nykyisessä tilanteessa ja varsinkin jos työ terveyteen vaikuttaa niin ota riski ei ne asiat siitä hirveästi voi huonontua. Mä itse lähtisin etsimään sellaista hommaa missä voisin olla jos en onnelinen niin ainakin tyytyväinen eikä terveyttäänkään kannata uhrata työnteon alttarille vain työnteon vuoksi. Itselle työ ja työntekeminen ei ole tärkeää tai merkityksellistä vaan onnellisuus ja se että on elämäänsä ja itseensä tyytyväinen.🙂.

• Tämä nykyinen työ ei vaaranna terveyttäni. Päin vastoin. Terveydentilani otetaan hyvin huomioon. Mutta työ itsessään on pepusta.. ja syvältä.

Tämä nykyinen työ ei vaaranna terveyttäni. Päin vastoin. Terveydentilani otetaan hyvin huomioon. Mutta työ itsessään on pepusta.. ja syvältä.

No hyvä ettei siitä oo huolta mutta ite vaihtaisin jos työ tuntuu vastenmieliseltä mutta se on tietysti vaan mun mielipide.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

No hyvä ettei siitä oo huolta mutta ite vaihtaisin jos työ tuntuu vastenmieliseltä mutta se on tietysti vaan mun mielipide.🙂.

Kiitos. Kannustuksesi lämmittää sydänalaani.

Kiitos. Kannustuksesi lämmittää sydänalaani.

Ole hyvä. Toivottavasti osaat tehdä juuri sulle oikean ratkaisun niin että oot tyytyväinen ja elämäs mahdollisimman onnellista tulee olemaan.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Ole hyvä. Toivottavasti osaat tehdä juuri sulle oikean ratkaisun niin että oot tyytyväinen ja elämäs mahdollisimman onnellista tulee olemaan.🙂.

Päätin jo. Valitsen niin, miten vähiten tulen asiaa katumaan.

Päätin jo. Valitsen niin, miten vähiten tulen asiaa katumaan.

Se on myös hyvä näkökulma asiaan varsinkin jos se itsestä tuntuu oikeimmalta ja parhaalta ratkaisulta.🙂.

• Anonyymi

Viisaus löytyy itsestäsi, kun tajuat olevasi idiomaattinen-ol43en6o?

Kuin jossain Star Wars .elokuvissa: Olet pahan puolella, joten poliisin pitää Siunut teurastaa...

• Anonyymi

Aika paska rako.
      Jos vihaa työtään, se aiheuttaa aivan tarpeetonta stressiä.
      Toisaalta mitä olen kuullut vuokrafirmoista, niin eipä sekään mairittele.

Olisko mahdollista lähteä opiskelemaan uutta alaa?
      Minusta tuntuu että sinulla olisi potentiaalia muuallekin kuin kokoonpanohihnalle.

Itse en ainakaan vuokrafirman armoille lähtisi. Ehkä joku toinen oikea työnantaja ( ei siis vuokra), jossa mahdollisuus vaihtaa sitten myöhemmin erityyppisiin tehtäviin?

-keinovaginamies-

• Niin .. eipä tässä enää koulun penkille. Olen kokoonpanija nyt, mutta ollut nc- koneistaja, särmääjää, robottihitsari, karkaisija ..noin muutaman mainitakseni. Lisäksi minulla on työnjohtajan paperit ja metallialan perustutkinto kiitettävin arvosanoin. Työkokemusta reilu 30 vuotta 20 työpaikasta.

Eli minusta on moneksi. Mutta en ehkä kyllä enää koulun penkille .. ellei löydy oppisopimuskoulutusta.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin .. eipä tässä enää koulun penkille. Olen kokoonpanija nyt, mutta ollut nc- koneistaja, särmääjää, robottihitsari, karkaisija ..noin muutaman mainitakseni. Lisäksi minulla on työnjohtajan paperit ja metallialan perustutkinto kiitettävin arvosanoin. Työkokemusta reilu 30 vuotta 20 työpaikasta.

Eli minusta on moneksi. Mutta en ehkä kyllä enää koulun penkille .. ellei löydy oppisopimuskoulutusta.

Alat oikeaksi hitsariksi, eikä mikään robotti.
        Minua on aina kiinnostanut metallityöt ja hitsarinhommat harrastepohjaisesti.

Hitsarihan on rakojen herra :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Alat oikeaksi hitsariksi, eikä mikään robotti.
        Minua on aina kiinnostanut metallityöt ja hitsarinhommat harrastepohjaisesti.

Hitsarihan on rakojen herra :)

-keinovaginamies-

Sain kyllä kiitettävät arvosanat hitsauksesta, mutta hitsarin hommat vaativat paljon. Vakaata kättä.. sen ms multa vei.. vasen käteni tärisee joskus.. ( onneksi olen oikeakätinen ), ulottuvuuttakin se vaatii.. eip ole käsissäni mittaa.. hanskakokonikin on vitonen.

Näkö pitäisi olla normaali.. minulla on laserilla korjatut silmät, toisessa kaukonäkö normaali ja toisessa lähinäkö normaali. Eli eripariset silmät.

Ja hitsarin hommat ovat raskaita.. sekä tarttisi kouluttautua, eli mennä koulun penkille taas.

Aikanaan kun menin Metsolle kesätöihin, minut ohjattiin hitsaamoon.. totesin että olen koneistaja, hitsaria minusta ei saa tekemälläkään.. se pätee yhä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Sain kyllä kiitettävät arvosanat hitsauksesta, mutta hitsarin hommat vaativat paljon. Vakaata kättä.. sen ms multa vei.. vasen käteni tärisee joskus.. ( onneksi olen oikeakätinen ), ulottuvuuttakin se vaatii.. eip ole käsissäni mittaa.. hanskakokonikin on vitonen.

Näkö pitäisi olla normaali.. minulla on laserilla korjatut silmät, toisessa kaukonäkö normaali ja toisessa lähinäkö normaali. Eli eripariset silmät.

Ja hitsarin hommat ovat raskaita.. sekä tarttisi kouluttautua, eli mennä koulun penkille taas.

Aikanaan kun menin Metsolle kesätöihin, minut ohjattiin hitsaamoon.. totesin että olen koneistaja, hitsaria minusta ei saa tekemälläkään.. se pätee yhä.

Sinun pitäisi alkaa kokopäiväsöpöksi.
        Ei se pujis ottaisi hommiin? :)

Vitosen käsi :))) Voi herramunjee. Muorilla on kutosen käsi ja minä olen kuvitellut että hän on pieni pirpana :)))

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Vitosen käsi :))) Voi herramunjee. Muorilla on kutosen käsi ja minä olen kuvitellut että hän on pieni pirpana :)))

-keinovaginamies-

Jaa-a.. paljonkohan kokopäiväsöpöilystä pitäisi pyytää palkkaa..?

Pujis kuitenkin haluaisi maksaa mustikoina.. eli luonnossa.
        Niin mukavaa kuin se onkin, sillä ei elä. Söpöilyllä siis.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Jaa-a.. paljonkohan kokopäiväsöpöilystä pitäisi pyytää palkkaa..?

Pujis kuitenkin haluaisi maksaa mustikoina.. eli luonnossa.
        Niin mukavaa kuin se onkin, sillä ei elä. Söpöilyllä siis.

Se se on noissa maatalon emännän hommissa että eläkekertymät on huonoja, mutta hei, mustikathan on hyviä ja varmasti kotimaisia :))

No, joo. Kyllä sinä nämä minun jutut jo tiedät.
        Mutta tsemppiä päätöksiin!

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Se se on noissa maatalon emännän hommissa että eläkekertymät on huonoja, mutta hei, mustikathan on hyviä ja varmasti kotimaisia :))

No, joo. Kyllä sinä nämä minun jutut jo tiedät.
        Mutta tsemppiä päätöksiin!

-keinovaginamies-

Danke! Kyllä mä jo osaan sun juttujasi ottaa puolivillaisesti.. heh. :D

• Anonyymi kirjoitti:

-keinovaginamies-

Mullakin on 6 käsi ja en ole mitenkään pieni. Vain käteni ovat pienet. 😌

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

Mullakin on 6 käsi ja en ole mitenkään pieni. Vain käteni ovat pienet. 😌

Minulla tuli taas "tuhmia" ajatuksia mieleen naisten käsistä :)
        Tiedätkö sellaiset voimakkaat lapiokourat naisella.
        Joskus haaveilen sellaisista käsistä yhdistettynä hyvään suuhun :)))

Se on selvästi iltapäivä ja olen herännyt.
        Täytyy lähteä kohta taas muoria vaivaamaan :)

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla tuli taas "tuhmia" ajatuksia mieleen naisten käsistä :)
        Tiedätkö sellaiset voimakkaat lapiokourat naisella.
        Joskus haaveilen sellaisista käsistä yhdistettynä hyvään suuhun :)))

Se on selvästi iltapäivä ja olen herännyt.
        Täytyy lähteä kohta taas muoria vaivaamaan :)

-keinovaginamies-

Ristus. Muori parka. 😳

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Älä hitossa ala hitsariksi, siinä tulet hengittämään niin paljon erilaista krääsää.
        Sun taudin kuvaan ei enää lisärasitteita kaivata. Ihan vaan sivusta kommentoin, olematta itse kyseisen ammatin harjoittaja. Noita entisiä hitsareita, muutamia tullut hoidettua ja tälläkin hetkellä yksi, jolla krooninen köhä, kesät talvet ja limaa irtoaa toisinaan tosi paljon.
        Hitsannut laivassa sisällä laipioita ja levyhallissa lakanoita... Turha kysyä multa; mitä on tehnyt, mutt noin olen hänen kuullut puhuvan aiheesta!
        Hae huolella työ, jossa viihtyisit.

"Lisäksi minulla on työnjohtajan paperit ja metallialan perustutkinto kiitettävin arvosanoin. Työkokemusta reilu 30 vuotta 20 työpaikasta."
        -Koitas hakea työnjohdollisiin hommiin, jaksaisit paremmin kuin työssä jossa tarvitaan fyysistä ponnistusta. Sun ikäisellä on myös kokemusta ja ilmeisestikin osaat myös ohjata ihmisiä... haluamaasi suuntaan ja neuvoa nuorempiasi, yhdessä jos toisessakin alaan liittyvässä työssä. Näin mä olen asian ymmärtänyt, lukissani tätä ketjua.

Ja tosiaan hae tuon 3 kk aikana kaikki mahdolliset, sinua kiinnostavat mahdollisuudet... Äläkä sanoudu irti nykyisestä työpaikastasi, ennen kuin olet saanut edes väliaikaisen/ tilapäisen työn. Jalka jonkun ovenrakoon, ja siitä työpaikan vaihtoon! Jos et viihdy nykyisessä työpaikassasi, se on henkisesti kuluttavaa raahautua päivittäin työpaikalle!
        Lycka till Pirpana; uuden alku on aina harkinnan varainen asia! Kyllä se siitä selvenee.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Älä hitossa ala hitsariksi, siinä tulet hengittämään niin paljon erilaista krääsää.
        Sun taudin kuvaan ei enää lisärasitteita kaivata. Ihan vaan sivusta kommentoin, olematta itse kyseisen ammatin harjoittaja. Noita entisiä hitsareita, muutamia tullut hoidettua ja tälläkin hetkellä yksi, jolla krooninen köhä, kesät talvet ja limaa irtoaa toisinaan tosi paljon.
        Hitsannut laivassa sisällä laipioita ja levyhallissa lakanoita... Turha kysyä multa; mitä on tehnyt, mutt noin olen hänen kuullut puhuvan aiheesta!
        Hae huolella työ, jossa viihtyisit.

"Lisäksi minulla on työnjohtajan paperit ja metallialan perustutkinto kiitettävin arvosanoin. Työkokemusta reilu 30 vuotta 20 työpaikasta."
        -Koitas hakea työnjohdollisiin hommiin, jaksaisit paremmin kuin työssä jossa tarvitaan fyysistä ponnistusta. Sun ikäisellä on myös kokemusta ja ilmeisestikin osaat myös ohjata ihmisiä... haluamaasi suuntaan ja neuvoa nuorempiasi, yhdessä jos toisessakin alaan liittyvässä työssä. Näin mä olen asian ymmärtänyt, lukissani tätä ketjua.

Ja tosiaan hae tuon 3 kk aikana kaikki mahdolliset, sinua kiinnostavat mahdollisuudet... Äläkä sanoudu irti nykyisestä työpaikastasi, ennen kuin olet saanut edes väliaikaisen/ tilapäisen työn. Jalka jonkun ovenrakoon, ja siitä työpaikan vaihtoon! Jos et viihdy nykyisessä työpaikassasi, se on henkisesti kuluttavaa raahautua päivittäin työpaikalle!
        Lycka till Pirpana; uuden alku on aina harkinnan varainen asia! Kyllä se siitä selvenee.
        trollikka

Kiitos. Laitoin asian tömäkästi vireille. Eilen iltayöstä laitoin tietoni yhteen firmaan.. tänään pyysin väliaikasta työtodistusta vakiduunistani ja eilen jätin kaksi hakemusta. Eli kyllä kannatti avautua täällä. Sain tarpeeksi informaatiota ja ajattelemista kaikilta.

En todellakaan irtisanoudu nykyisestäni ennenkuin on korvaavaa työtä löytynyt. Nyt tuntuu, että tekisi mieleni ottaa ensimmäinen tarjottu työ vastaan, mutta en ole niin tyhmä.

Se työnjohtaminen .. se on sellainen juttu, että se pesti pitää ansaita. Ja on aikasta stressaavampaa kuin olla kellokorttilainen. Ja se just on pahasta minulle. Stressi siis.
        Siksi olen vähän sellainen huoleton veijari ja se taas ei sovi työnjohtoon.

Mieluummin fyysistä rasitusta sopivassa suhteessa, kuin stressiä. Ja olen valmis laittamaan kroppaani likoon. Tekisi hyvää vaihteluksi.

Äläkä pelkää.. minulla ei ole pienintäkään aikomusta hitsariksi. Ellei sit kyseessä ole robotti joka hitsaa puolestani.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kiitos. Laitoin asian tömäkästi vireille. Eilen iltayöstä laitoin tietoni yhteen firmaan.. tänään pyysin väliaikasta työtodistusta vakiduunistani ja eilen jätin kaksi hakemusta. Eli kyllä kannatti avautua täällä. Sain tarpeeksi informaatiota ja ajattelemista kaikilta.

En todellakaan irtisanoudu nykyisestäni ennenkuin on korvaavaa työtä löytynyt. Nyt tuntuu, että tekisi mieleni ottaa ensimmäinen tarjottu työ vastaan, mutta en ole niin tyhmä.

Se työnjohtaminen .. se on sellainen juttu, että se pesti pitää ansaita. Ja on aikasta stressaavampaa kuin olla kellokorttilainen. Ja se just on pahasta minulle. Stressi siis.
        Siksi olen vähän sellainen huoleton veijari ja se taas ei sovi työnjohtoon.

Mieluummin fyysistä rasitusta sopivassa suhteessa, kuin stressiä. Ja olen valmis laittamaan kroppaani likoon. Tekisi hyvää vaihteluksi.

Äläkä pelkää.. minulla ei ole pienintäkään aikomusta hitsariksi. Ellei sit kyseessä ole robotti joka hitsaa puolestani.

Ihan vaan väli kommentti; jos mä pystyn handlaamaan asioita vähintäänkin tyydyttävästi, kun pidän suuni supummalla, enkä polta päreitäni enää ihan pienestä erimielisyydestä.
        Mä olen ihan varma ett sinä tekisit hommat taidokkaammin, diplomaattisemmin ja sulla on ikääkin sen verran ettet ihan samaan liriin mun kanssani joutuis.
        Mä olen huomattavasti nuorempi, kuin vanhemmat sairaanhoitajat ja mulla on vain lähihoitajan koulutus; joten pienen pientä vähättelyä saan vieläkin osakseni.

Pari viikkoa takaperin viimeksi mun diplomatiani karisi kunnolla, yhden reippaasti yli viiskympisen sairaanhoitajan kanssa. Mä olin viemässä vanhaa rouvaa perusteelliselle pesulle, oli ripuloinut sänkyynsä, kun apua ei ollut heti saanut, eikä yksin kyennyt vessaan menemään. Mä huikkasin hänelle ett käys puhtaaksi petaamassa Ainon sänky, sillä aikaa kun me käydään pesulla.

Sain vastauksen ett eiköhän se ole paremminkin lähihoitajan hommia, kuin sairaanhoitajan. Siinä kohtaa mä vielä mulkoilin altakulmieni, mutt kun hän kääntyi mennäkseen TV-nurkkaukseen; kolmen virkeän asukkaan luo. Mulla repes!
        Ilmoitin hänelle ettei tällä osastolla tarvita kahta pomoa yhtaikaa töissä. "Heti kun latoat tarpeeksi tuohta pöytään; mä kyllä lähden täältä komentelemasta!"

"Äskeinen oli vielä kohtelias pyyntö, nyt tulee käsky; käy puhtaaksi petaamassa se sänky ja vie likapyykki pesuhuoneeseen! Tuuleta huonetta hiukan, mutt älä jäädytä."
        "Mä kyllä voin itse panna ne vuodevaatteet pesuun, jottet sä joudu tekemään ammattiasi vastaamatonta työtä! Ja toistaiseksi, tämä siivooja/kylvettäjä vielä johtaa tätä porukkaa, miten parhaaksi näen!"

Seuraavaksi Kakkonen kertoikin mun nolanneen kuulemma sairaanhoitajan, asukkaiden kuullen! Mä sitten kerroin koko surkean tapauksen hänelle, kuinka noloa on kun sairaanhoitaja joutuu puhtaaksi petaamaan, ryvettyneen sängyn! Ilmeisesti mun olisi tarvinnut pestä asukas, kuivata ja pukea, työntää pyörätuolissa käytävänpuolelle, siksi aikaa kun olisin siivonnut sänkyvaatteet pesutupaan ja puhtaaksi pedannut sängyn sekä tuulettanut sen.

Mä nyt teen; siivoojan hommia, kylvettäjän, fyssarin jumppa ja kävely harjituksia, toimistotöitä, keittäjän ja tiskarin hommia, siinä sivussa johtamaan firmaa ja ilmeisesti kunnioittamaan vanhempaa sairaanhoitajaa; taisi unohtua! Mutt senhän ymmärtää, kun mulla ei ole korkeampaa koulutustakaan, pelkkä lähäri vaan!

No, mä olen kuin ennenkin... mutt oikeesti, mua sieppaa tuo asenne. Mulla ei ole nokankoputtamista muka hänelle; kun pyydän tekemään osan työstä, itse tein sen suuremman osan siitä savotasta! Rutiskoot, mun "ylimielisestä käytöksestä", jos se siltä hänestä tuntuu! Mä omistan oman firmani, ja mulla on palkkalistoilla ihmisiä, joiden mä oletan tekevän myös tarvittaessa jopa puhtaaksi petauksia, koulutuksestaan huolimatta.
        Ennen saamaansa sairaanhoitajan virkaa, on taatusti ollut harjoittelija, ainakin sinä aikana on varmaan opetettu miten sänky pedataan yksin ja kaverin kanssa! Joten mitään ylivoimaista tehtävää en mä eteen työntänyt!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan vaan väli kommentti; jos mä pystyn handlaamaan asioita vähintäänkin tyydyttävästi, kun pidän suuni supummalla, enkä polta päreitäni enää ihan pienestä erimielisyydestä.
        Mä olen ihan varma ett sinä tekisit hommat taidokkaammin, diplomaattisemmin ja sulla on ikääkin sen verran ettet ihan samaan liriin mun kanssani joutuis.
        Mä olen huomattavasti nuorempi, kuin vanhemmat sairaanhoitajat ja mulla on vain lähihoitajan koulutus; joten pienen pientä vähättelyä saan vieläkin osakseni.

Pari viikkoa takaperin viimeksi mun diplomatiani karisi kunnolla, yhden reippaasti yli viiskympisen sairaanhoitajan kanssa. Mä olin viemässä vanhaa rouvaa perusteelliselle pesulle, oli ripuloinut sänkyynsä, kun apua ei ollut heti saanut, eikä yksin kyennyt vessaan menemään. Mä huikkasin hänelle ett käys puhtaaksi petaamassa Ainon sänky, sillä aikaa kun me käydään pesulla.

Sain vastauksen ett eiköhän se ole paremminkin lähihoitajan hommia, kuin sairaanhoitajan. Siinä kohtaa mä vielä mulkoilin altakulmieni, mutt kun hän kääntyi mennäkseen TV-nurkkaukseen; kolmen virkeän asukkaan luo. Mulla repes!
        Ilmoitin hänelle ettei tällä osastolla tarvita kahta pomoa yhtaikaa töissä. "Heti kun latoat tarpeeksi tuohta pöytään; mä kyllä lähden täältä komentelemasta!"

"Äskeinen oli vielä kohtelias pyyntö, nyt tulee käsky; käy puhtaaksi petaamassa se sänky ja vie likapyykki pesuhuoneeseen! Tuuleta huonetta hiukan, mutt älä jäädytä."
        "Mä kyllä voin itse panna ne vuodevaatteet pesuun, jottet sä joudu tekemään ammattiasi vastaamatonta työtä! Ja toistaiseksi, tämä siivooja/kylvettäjä vielä johtaa tätä porukkaa, miten parhaaksi näen!"

Seuraavaksi Kakkonen kertoikin mun nolanneen kuulemma sairaanhoitajan, asukkaiden kuullen! Mä sitten kerroin koko surkean tapauksen hänelle, kuinka noloa on kun sairaanhoitaja joutuu puhtaaksi petaamaan, ryvettyneen sängyn! Ilmeisesti mun olisi tarvinnut pestä asukas, kuivata ja pukea, työntää pyörätuolissa käytävänpuolelle, siksi aikaa kun olisin siivonnut sänkyvaatteet pesutupaan ja puhtaaksi pedannut sängyn sekä tuulettanut sen.

Mä nyt teen; siivoojan hommia, kylvettäjän, fyssarin jumppa ja kävely harjituksia, toimistotöitä, keittäjän ja tiskarin hommia, siinä sivussa johtamaan firmaa ja ilmeisesti kunnioittamaan vanhempaa sairaanhoitajaa; taisi unohtua! Mutt senhän ymmärtää, kun mulla ei ole korkeampaa koulutustakaan, pelkkä lähäri vaan!

No, mä olen kuin ennenkin... mutt oikeesti, mua sieppaa tuo asenne. Mulla ei ole nokankoputtamista muka hänelle; kun pyydän tekemään osan työstä, itse tein sen suuremman osan siitä savotasta! Rutiskoot, mun "ylimielisestä käytöksestä", jos se siltä hänestä tuntuu! Mä omistan oman firmani, ja mulla on palkkalistoilla ihmisiä, joiden mä oletan tekevän myös tarvittaessa jopa puhtaaksi petauksia, koulutuksestaan huolimatta.
        Ennen saamaansa sairaanhoitajan virkaa, on taatusti ollut harjoittelija, ainakin sinä aikana on varmaan opetettu miten sänky pedataan yksin ja kaverin kanssa! Joten mitään ylivoimaista tehtävää en mä eteen työntänyt!
        trollikka

Oikeasti .. saat multa respektii tuosta hommasta. Turhan tärkeet joutaakin saada pikkuisen nenilleen. Kyllähän nyt kun oikea tarve oli, ettei asiakkaan tarvitse maata ulosteissaan..
        Sä maksat palkkaa työnteosta ja työlainsäädännön mukaan töitä tulee tehdä kuten työnantaja määrää, poislukien työt jotka vaarantavat työntekijän. Lieneenkään tuo sairaanhoitaja ei ollut vaarassa pegivaatteiden vaihtamisessa.

Hybä et annoit huutia, mutta yritä seuraavalla kerralla tehdä se kahden kesken.

• Anonyymi

Jos olisin sinä, niin vaihtaisin talon sisällä toiseen yksikköön. Ehkä talosta löytyy sinulle paremmin soveltuvaa työtä, joka olisi ruumiillisesti kevyempää, jos koet kroppasi mäsäksi. Myös tökavereiden vaihto on toisinaan paikallaan. :)

Tämä aloitus sopii osittain minuunkin, kun phkäilen myös että lähtisikö vai jäisikö. Minulle tuli lahden toiselta puolelta työtarjous, joka edellyttäisi minun olevan siellä melkein kolme kuukautta. Aika tuntuu nyt ajateltuna kovin pitkälyä ajalta ilman perheenjäseniäni. Toisaalta palkka olisi niin paljon parempi kuin täällä Suomessa että nyt meni konseptit sekaisin.
      Imartelevaa ja itsetuntoa nostavaa on se, että työntilaaja oli toivonut nimenomaan minua tekemään sen pätkän. :)) Nyt täytyy laittaa mietintömyssy päähän. :D
      Tietenkin myös kesällä valitseva maailmantilanne tulee vaikuttamaan päätökseeni...

• Hei oikeasti.. tartu tilaisuuteen. Kolme kuukautta on lyhyt aika olla erossa. Se tuntuu ehkä äkkiseltään vieraalta, mutta once of the lifetime..

Ja kyllä välimatka on loppujen lopuksi lyhyt. Puolisosi ei varmaankaan suutu jos tartut tilaisuuteen.

Ite lähdin Saksaan kuukaudeksi ja alkuun tuntui pahalta, mutta se tilaisuuden hyödyntämättä jättäminen olisi kaduttanut kiikkustuolissa.

Ja siinäpä vastaus myös minun pulmaani. Oikea vastaus on se, mikä ei kaduta kiikkustuolissa.

• Anonyymi

Jos päätät lähteä, tee se vasta sitten, kun seuraava työpaikka on täysin varma, käytännössä allekirjoitettu. En neuvoisi hyppäämään tyhjän päälle ja toivomaan, että jotakin löytyy vaikka kirjoitatkin, että ovet ovat auenneet haastattelun jälkeen. Ikärasismiin ei usko sellainen, joka ei ole siihen törmännyt mutta sitä on, itse kokenut. Ollaan noin samoissa vuosissa ja minä inhoan työtäni. Se ei ole satunnaisia tuntemuksia sillointällöin, vaan tasaistunutta pitkän ajan vittuuntuneisuutta, minkä vaikutukset moodiini ja asenteisiin elämääni olen tiedostanut mutta olen kyynistynyt löytämään uutta hommaa enää tässä iässä. Plussaa, että olen hyvä työssäni ja se on vakkarihomma mutta ei paranna elämänlaatuani. Muuten voisin aloittaa uudella alalla koska vain ja tietäisin oppivani sen, jos ala muuten kiinnostaa, tästä on kokemusta mutta...ikä. Aikuiskoulutus uuteen alaan? Uskallan todeta että unohda. Et työllisty paitsi siinä tapauksessa, että se on rekrykoulutus, missä kyseinen/jokin muu tarjoaa sinulle työpaikan sen jälkeen. Eli, siitä on sovittu jo koulukseen hakeuduttaessa. Siinä tapauksessa, että löydät uuden kaikinpuolin sopivan homman, niin nosta kytkintä. Tuosta palkasta. Aina korostetaan sen eroa mutta ynnäisin ennemmin niin, että mitä jää käteen pakollisten menojen jälkeen. Jos esim. uudessa paikassa on euron, ehkä parin vähemmän mutta esim. työmatka on kivenheitto verrattuna edelliseen(kustannukset ja käytetty aika), niin onko se välttämättä huono juttu?

• Minulle on se selvää, että töitä saa aina helpommin kun on jo töissä. Työttömänä ei ole niin helppoa saada sitä paikkaa.

Juu pelailen varman päälle..pakkohan se on. Peliliikkeet fiksusti ja harkiten.

• "kuolevaa lajia"-"metalliala" - vaikuttaa elektroniikan kokoonpanolta. On tai ei niin se ei ole olennaista mutta kannattaa miettiä sitä omaa työn kuvaa siltä kantilta että muuttuuko se ja mihin suuntaan. Jos massatuotannosta siirrytään proto-tai piensarjatuotantoon niin valmiudet työhön pitää olla erilaiset.

Itse tekisin nyt niin että selvittäisin työnantajan kanssa mahdollisuutta jäädä vuorotteluvapaalle ja sinä aikana hankkisin koulutusta joko nykyiselle alalle tai kokonaan uudelle alalle.

Jos taas mietit vain työpaikan vaihtoa niin älä suorilta tyrmää vuokrafirmoja. Osa yrityksistä käyttää vuokrafirmoja ihan rekrytointireittinä ja kun olet kyntesi näyttänyt niin yleensä koeajan jälkeen oletkin jo talon kirjoilla. Kannattaa kuulostella mitä haastattelussa toteavat.

• Kyllä arvelusi osui oikeaan.

Pyysin vuorotteluvapaata, mutta sitä ei myönnetty. Sitä vastoin minulla on lomautus edessä, josta aion käyttää tovin työnhakemiseen.

En ala kouluttautumaan enää. Ellei siitä makseta palkkaa.. :D

Olen jo nyt vakuuttunut että minun kannattaa panostaa siihen työnhakuun ihan tosissani.

Kyllä arvelusi osui oikeaan.

Pyysin vuorotteluvapaata, mutta sitä ei myönnetty. Sitä vastoin minulla on lomautus edessä, josta aion käyttää tovin työnhakemiseen.

En ala kouluttautumaan enää. Ellei siitä makseta palkkaa.. :D

Olen jo nyt vakuuttunut että minun kannattaa panostaa siihen työnhakuun ihan tosissani.

Onnea ja menestystä työnhakuun. Kyllä tekevälle töitä löytyy.

Lomautettuna olet myös käsittääkseni työttömyysuhan alainen joten kaikki tuet ja kannustimet kannattaa hyödyntää.

• M184 kirjoitti:

Onnea ja menestystä työnhakuun. Kyllä tekevälle töitä löytyy.

Lomautettuna olet myös käsittääkseni työttömyysuhan alainen joten kaikki tuet ja kannustimet kannattaa hyödyntää.

Joo. Noin ajattelinkin. Heti ensimmäisenä päivänä työkkäriin kinumaan työturvallisuuskortin päivittämistä...

• Anonyymi
    • Ainahan kysellä vpi. . Tsekkkaa tarjonta. 😁

Tekijät valkkaa, muut selviytyy. 😁

• Kas kun tsekka till on koko ajan käynnissä ollutkin viimeisen viikon ajan. Ehkäpä viikonloppuna laitan jo ensimmäisen hakemuksen.

Kas kun tsekka till on koko ajan käynnissä ollutkin viimeisen viikon ajan. Ehkäpä viikonloppuna laitan jo ensimmäisen hakemuksen.

Ihan turhia mietit. Et liene kellekkään olevan
        kiitollisuuden velkaa? 🤔

• Disseisback kirjoitti:

Ihan turhia mietit. Et liene kellekkään olevan
        kiitollisuuden velkaa? 🤔

En ole velassa. Kyllä tämä jo tästä. Tämän aloituksen myötä on asia jäsentynyt minulle aika hyvin.

En ole velassa. Kyllä tämä jo tästä. Tämän aloituksen myötä on asia jäsentynyt minulle aika hyvin.

En ole lukenut mitä muut tuumi, mutta makkarini seinässä lukee: Time is now!.

Ei tule parempaa hetkeä...

Niille jotka eivät usko...

https://aijaa.com/vAJ76Z

Kylä se on vaan niin. 😄

• Disseisback kirjoitti:

En ole lukenut mitä muut tuumi, mutta makkarini seinässä lukee: Time is now!.

Ei tule parempaa hetkeä...

Siinä osuit aivan oikeaan. Tämä tuleva lomautukseni on oiva hetki hakea uusia töitä.
        Ei llidi oikeastaan parempaan saumaan voinut sattuakaan.

Siinä osuit aivan oikeaan. Tämä tuleva lomautukseni on oiva hetki hakea uusia töitä.
        Ei llidi oikeastaan parempaan saumaan voinut sattuakaan.

Niinpä. 😁

Mahdollisuus. 😊

• Disseisback kirjoitti:

Niinpä. 😁

Mahdollisuus. 😊

Oikeastaan pieni lottovoitto. Näin tarkemmin ajateltuna.

Oikeastaan pieni lottovoitto. Näin tarkemmin ajateltuna.

Näinpä. 😊👌

• Hmmm, hankalaa, etpä sitten keksinyt yhtään helpompaa kysymystä siskoseni...

Tuota tuota. Varmaan monikin jo sanonut, että petaa tuleva työpaikka valmiiksi ja vaihda vasta sitten, mikä onkin toki fiksua.

Kun sulla sitä lomaksi luokiteltavaa on kohta tiedossa, niin olisiko järkeenkäypää käyttää osa lomasta siihen, että alat ensinnä miettimään mistä päin niitä olisi suotuisaa löytää eli minne pääset kohtuullisesti kulkemaan? Ja sitten haarukoida niiden suuntien kohdalta mahdollisia avoimia paikkoja, mutta myös ihan vain firmoja jotka siellä toimivat, jotta voi kokeilla hakea vielä ilmoittamattomiin paikkoihin.

• Kyllä. Juurikin noin. Voin vaihtaa päivävuoron vuorotöihin. Vakiduunin vuokrapaikkaan, mutta työpaikan sijainnista en luovu. Kotikaupungista sen on oltava. Mieluummin pyöräiltävän matkan päästä. Se ei tuottane ongelmaa.

Kysymys ei ollutkaan tarkoitettu helpoksi. Sain sen viimeisen nykäyksen mitä tarvitsinkin.
        Löysin palasen itseluottamusta ja rohkeutta itsestäni.

Kyllä. Juurikin noin. Voin vaihtaa päivävuoron vuorotöihin. Vakiduunin vuokrapaikkaan, mutta työpaikan sijainnista en luovu. Kotikaupungista sen on oltava. Mieluummin pyöräiltävän matkan päästä. Se ei tuottane ongelmaa.

Kysymys ei ollutkaan tarkoitettu helpoksi. Sain sen viimeisen nykäyksen mitä tarvitsinkin.
        Löysin palasen itseluottamusta ja rohkeutta itsestäni.

Älä unohda mahdollisuutta oppisopimukseen. Äläkä ensimmäisenä katsele vuokrapaikkoja, vaan tarkista ensin oman osaamisalan yritykset ylipäänsä alueella, sitten avoimet paikat ja vasta lopuksi nuo vuokrapaikat.

• Anonyymi

Kerran olet työmies... siis työpikkuinen, niin ainoa toivosi on kuolla, tai vammautua erittäin pahasti.

Mistään uudesta työpaikasta et saa, kuin selän takana psk puhujia.

>simiti<

• Paskanpuhujia riittää aina. Tämä työpikkuinen ei vällää. Ei kiinnosta mitä muut minusta sanoo.

• Anonyymi

"aloittaisin taas alusta. Minimipalkalla ja vuokratyöntekijänä."

No et nyt tietenkään vuokratyöntekijäksi lähde, etenkään minimipalkalla! Mutta ei vuokratyöntekijäksikään, ellei työllisyys ole alallasi taattu (mitä se ei taida olla, jos lomautus kerran tiedossa).

Jos olisin tuommoisessa tilanteessa, voisin kuvitella hakevani toisia töitä talon sisällä, se on aina kätevämpää, jos vain jotain mielekkäämpää löytyy. Tai sitten lähtisin uudelleen kouluttautumaan sellaiselle alalle, jossa on töitä varmimmin tarjolla ja koulutus ei kestä vuosikausia.

- Sheena

• Anonyymi

Minä en karsastaisi edes huonompaa palkkaa enkä määräaikaista tai vuokratyötä.

Siinä vaiheessa kun sielu kuihtuu ja mielenterveys horjuu huonossa työpaikassa, noi edellä mainitut ovat luksusta ja mannaa paremmassa paikassa.

Mielenkiintoista miten erilaisia arvoja ja ajatuksia ihmisillä on.

xLiner

• Mulla sellainen kutina, että koko talo on mennyttä ennemmin tai myöhemmin. Joten talon sisäinen siirtymä olisi vain todellisuuden pakoilua.

Kyllä mun on aika jatkaa matkaa.

• Anonyymi

Riippuu siitä miten paljon sun paikkakunnalla on alan työpaikkoja ja onko työntekijöistä yli- vai alitarjontaa.
      Kannattaa harkita tarkoin. Viiskymppinen ei ole työntekijöiden top 1, ei varsinkaan jos työterveys listaa parantumattoman sairauden. Vakipaikka saattaa tyssätä siihen.

• Niin. Riski on aina olemassa.

• Anonyymi

Minä lähdin töissä koska palkka oli huono. Eikä pomo antanut lisää palkkaa vaikka bensa kallistui. Sitten sanoin että säästyy enemmän rahaa kun jään kotiin. Yli 300 euroa bensoihin oli liikaa 1650 palkasta.

• Anonyymi

Tähän ei ole sillai oikeaa vastausta mikä susta itsestä tuntuu parhaalta mikä saa sut voimaan paremmin sen mukaan ehkä itse tekisin valinnan olosuhteista toki riippuen

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      2975
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2093
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1678
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1530
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1281
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1277
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1160
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1117
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe