Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mies minun makuuni. Juurikin noin. Pulla on hyvin työteliäs leivonnainen, hyvää saa kaupastakin ja helpommalla.
05.01.2026 21:47
Minulla ei ole konetta joka vaivaisi taikinan, se kone olen minä itse. Siksipä en koskaan tee alle kahden litran taikinaa. Kerralla hoidetaan vuoden pullat.. :) pakastimeen pikkupusseissa.
Ja jos sun 16 pullaan menee 4 tuntia niin minulla menee koko päivä kahden litran taikinan leipomiseen.
05.01.2026 21:44
No tuohon sanomaasi minäkin yhdyn. Lapsuudessani sain olla osallisena lihaviin riitoihin konkreettisesti, niin en osaa ollenkaan riidellä. Minusta tulee säikky heti kun joku korottaa ääntään.
Olen hyvin sopuisa ja joustava luonne, vaikka temperamenttia löytyykin. Opetettu nöyräksi.
Eka riita kun oli eksän kanssa, menin ihan shokkiin. Kirjaimellisesti. Exä luuli jotakin muuta ja löi nyrkin ovesta läpi. Ja siitähän olo ei parantunut vaan menin hysteeriseksi. Pelkäsin lyöneeni hynttyyt yhteen väkivaltaisen miehen kanssa. Ja sitä puitiin ja käsiteltiin yhdessä exän kanssa vuosia, kunnes pääsin pelostani eroon.
Opin, että kun joku tulistuu, minun on aika poistua paikalta. Haukata happea tai jotakin, eikä jäädä tilanteeseen ennenkuin toinen on hieman rauhoittunut jotta riidan aihe saatiin käsiteltyä asiallisesti keskustelemalla.
En ole arka, mutta aristelen riitatilanteita. Sinällään tuo lihava riita kuulostaa pahalta. Mikä tahansa on parempi kuin se, mitä riita minulle aiheuttaa.
Olen jännä yksilö siihen nähden, että olen lopettanut monta baari- ja katutappelua menemällä väliin, vaikka itseeni kohdistuvia agressiivisuuden puuskia en siedä ollenkaan.
05.01.2026 20:54
En kyllä ole huomannut moista ketjua ollenkaan. Sensuuri on muutoinkin aika otannanvaraista täällä. Mikä tahansa saattaa lähteä milloin tahansa ilman mitään järkevää syytä. Riittää, että joku poistattamiseen tottunut ei tykkää siitä.
05.01.2026 20:37
Noh, noh.. mitenkäs olet noin alhaiseksi päästänyt.. äkkiä tulet pönttöuuniin, ettei tule kylmä. :)
05.01.2026 20:28
En minä ainakaan halua tulla keitetyksi millään muotoa.
05.01.2026 17:54
Kiitos. Olen nyt tällä asialla pikkuisen filsumpi.
05.01.2026 17:47
Ei valitettavasti. Satunnaista on toimivuus ja nyt näyttää siltä täällä mulla, että koko palsta töksähtelee ja toimii hitaasti. Yhteydet näyttäisi mun päässä olevan kyllä kondiksessa.
05.01.2026 17:45
Ai, knoppitieto.. en tiennyt että joskus kiehumispistettä on pidetty jonkinlaisena rajana. Nykyään se onkin veden jäätymispiste. Oliko tuossa jokin logiikka? Haluatko avata?
05.01.2026 17:40
Kyllähän minä itseäni suhteellisen älykkäänä pidän.. :)
se vain että ihminen voi olla samanaikaisesti älykäs ja tyhmä. En ole oppinut, en tietoviisas ja ymmärryksessäni on valtavia aukkoja, minkä lisäksi mulla on hiton pitkät piuhat.. sellainen duraceli .. going, going.. still going.. siis mun raksuttimet. :)
Hidas suoraan sanottuna.
Toista se on sun kun olet oikeasti älykäs tyyppi. Mulla on vaan tätä teko älyä.. :)
05.01.2026 17:29
Hitsin hienoa. Onko lattiakin jo laitettu kellariin? Ja kylpyammehämsy tallessa?
Olet vissiin vapailla nyt. Lomalla peräti?
Ite möllötän lämpöisen untuvatäkin alla ja palstailen. Voisin oikeastaan ottaa vaikka rommikolan.. huomennahan on vapaapäivä. 😁
05.01.2026 17:19
No mähän olen monasti sanonut, että anna ponien välillä laukata.. :)
Ymmärrän pointtisi, avaan ymmärrystäni, ni voit sit korjata. Sä ennakoit ja rauhallisuudella poistat tilanteet jotka potentiaalisesti johtaisivat tilanteisiin joissa joutuisi sanomaan tai tekemään sellaista mistä omatunto voisi jälkeenpäin kolkuttaa. Eli vältät riitelyä.
Sinä tiedostat, että muistijälki jää kaikista tyhmyyksissään tehdyistä ratkaisuista etkä usko, että tyhjät sanat jälkeenpäin korjaisivat tilannetta juurikin tuon muistijäljen takia.
Itse et ehkä kykene anteeksi antamaan juurikin tuon muistijäljen takia, ja siksipä pidät anteeksipyytämistäkin tyhjinä sanoina.
Menikö sinne päinkään?
En pidä sinua kylmänä ihmisenä tuon takia. Ehkä pelottavan räjähdysalttiina ennemminkin.
Uskon, ettet räjähdä kovinkaan herkästi, mutta minulle taustani vuoksi tuo on se pelottavin ihmistyyppi. Rauhallinen joka sit räjähtää.
En tosiaankaan usko, että ihan ilman varoitusta räjähdät.
Tuohon anteeksi pyytämiseen .. siihen on oikeastaan suhtaumistapamme eri. Minulle se on sen ilmaisemista, että nyt voidaan sopia ja puhua asiasta eikä enää riidellä. Sitä että pystyy myöntämään mokanneensa. Ja tunnettu tosiasiahan on;
"Kaikki mokailee."
Le Pirpis de Pikkuinen
Suuri ranskalainen ajattelija
😂
05.01.2026 17:08
Noh, en ole poliittisesti aktiivinen, niin en osaa ottaa kantaa asiaan, josta en mitään tiedä.
En tosiaankaan ollut yläasteella kuin kolmella yhteiskuntaopin tunnilla, sillä aihe ei kiinnostanut. Jätin väliin, kuten politiikankin.
Mulla on mun omia ideologioita ihan ittelleni tarpeeksi omasta takaa, en tarvitse mitään valmiiksi pureskeltua kauraa.
Mutta juu .. se tekee minusta myös pikkuisen tyhmän. Sen myönnän.
05.01.2026 16:36
Höpsis pöpsis.. olet liian hyväsydäminen vattupääksi.
05.01.2026 16:30
Huh! Toi anteeksipyytäminen on minulle tärkeää. En tosiaankaan antaisi koskaan anteeksi jos minulta ei sitä pyydettäisi. Olisin kaunainen enkä pääsisi varmaankaan koskaan asian yli ilman sitä anteeksipyyntöä.
Anteeksipyyntö on aina se avaus rauhanneuvotteluille. Tai siis minulle on. Jännä miten erilaisia ihmisiä kaikki ollaan.
Mun mentaliteettiini kuuluu toi asioiden käsitteleminen ja läpikäyminen. Loppuun asti, jotta kaunaa ei tarvitsisi kantaa. Jotta kellekään ei jää paha mieli.
Kaikki mokaa ja kaikki tekee tyhmyyksiä. Noin se vaan menee. Niistä selvitään suhteissa yhdessä ja anteeksi antamalla. Tai näin koen asian.
Mut juu.. ollaan vaan hyvin erilaisia tämän asian suhteen.
05.01.2026 16:18
Jaa, mä uskon vakaasti erimielisyyden kantavaan voimaan. Rehellisesti ajateltuna juurikin se, ettei kaikki ole samaa mieltä on koko jutun ydin. Elämän suola.
Mutta vain asiallisesti käsiteltynä.
Olisi kiva tietää tuosta ideologiasta kun se ei ole minulle käynyt vielä tutuksi.
05.01.2026 16:06
Jos mun kyökkeily yhtään pitää paikkaansa, niin pahimpia riidanhaastajia ovatkin ne ainokaiset joilla ei ole sisaruksia. Ehkä yleistän liikaa, mutta tälläinen kutina minulla on.
Sinä oletkin hyvin sopuisa, ehkä jopa liiankin .. mutta olet selvästi kovettanut nahkasi jo täällä palstalla ja se on hyvä se. Me palstalaiset kun ollaan ihan vaan sattumanvaraisia tyyppejä jostakin päin valtakuntaa. Ei meidän kirjoituksista kandee ottaa itteensä. :)
05.01.2026 16:02
Mä en suodata mitään, en pysty. Ei kykene, ei osaa. Haluaisin sanoa että käsittelen asiat asiallisesti kun epäpuhtauksia esiintyy, mutta ei pidä paikkaansa täysin. Mä patoan. Mulla on sellainen kolmen kerran sääntö, että jos kerran tapahtuu, mä painan villaisella, toisesta huomautan ja kolmannesta otan asian esille. Neljäs onkin jo sen toisen tyhmyyttä.
Mutta neljättä kertaa harvoin tulee, sillä perävalot yleensä jo menee kaukana horisontissa.
Esmes pujis on mokannut yhden tärkeän asian nyt kolmesti, mutta mä huomautin siitä vasta nyt, joten aiheessa ollaan periaatteessa vasta huomautusvaiheessa, sillä en ole asiasta aiemmin vikissyt. Luulin että aikuinen mies olisi itsekin tajunnut toimineensa huonosti, mutta oletin väärin. Nyt aihetta on käsitelty asiallisesti joten jos neljäs kerta tulee, se on sit hyvästien paikka.
Siedän paljon paskaa, mutta rajani ne on mullakin.
Tarkoititko suodattamisella sitä, että patoat asioita, kunnes räjähdät? Mut osaatko myös pyytää anteeksi?
05.01.2026 15:38
Ai sinäkin olet sinisilmäinen älykääpiö kuten minäkin..? Usko ihmisiin on vankka, vaikka tietäisikin järjellä paremmin. Niin tuhannen kertaa olen joutunut pettymään ihmisiin ja minä hölmö uskon yhä vain. Jokainen yksilö kun ansaitsee tilaisuutensa.
Ja sit henkilökohtainen kysmys, jphon sinun ei ole pakko vastata; onko sinulla sisaruksia?
05.01.2026 15:19
Ääh! En jaksa nähdä vaivaa moisen vuoksi. Elä ja anna toistenkin elää.
05.01.2026 15:11
44 / 806