Pikku-pirpana

Pikku-pirpana profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Liittynyt 6v sitten
126 aloitusta · 16220 kommenttia
Pitää löytyä hieman suvaitsevaisuutta myös näitä "myrkyllisiä" ihmisiä kohtaan.

Tunnen henkilökohtaisessa elämässäni moniakin sentyyppistä ihmistä, jotka voitaisiin luokitella "myrkylliseksi". Jokainen heistä on yksilö, persoona. Ja suoraan sanottuna osa heistä ovat vain niin saamarin tyhmiä,etteivät tajua omaa negatiivista vaikutustaan. Toki joukkoon mahtuu pari öykkäriä ja pari aidosti ilkeää tyyppiä.

Minä olen itse niin vahva persoona, että osaan kääntää toisen posken, kun minua vaikkapa nöyryytetään. Siksi tulen toimeen myös niiden kaikkein ikävimpien tyyppienkin kanssa. Jokaisessa niistä tyypeistä luulee vedättävänsä minua, mutta tosiasia on,että minä annan heidän luulla niin. Koska vain sillä tavalla tulee toimeen heidän kanssaan. Olen sopuisa ja lempeä luonne.
Ja riittävän vahva kestämään heidän temppuilunsa ja säilyttämään itsellisyyteni.

Sen olen oppinut näistä "myrkyllisistä" ihmisistä.. he ovat kaikki rikkonaisia. Ja heitä pitäisi ennemmin sääliä kuin syyllistää. Olla itse sitä myrkyllisyyttä suurempi ihminen. Eikä tarrautua siihen negaan. Toista ei voi muuttaa, voi muuttaa vain omaa asennettaan sitä kohtaan.

Oikeasti ei tarvitse tuomita lähimmäisiään niin herkästi.