Miksi olet niin itsekäs ja itsepäinen etkä yhtään ajattele mua ja mun tunteita?
Yksiksesi vaan oleskelet ja mukamas nautit elämästä.
Höpö höpö sellaiselle elämälle, ei se ole edes sun elämä mitä todella tahtoisit.
Kuka sinut on sellaiseen elämään ja ihanteeseen manipuloinut?
Pettymykset? Trendi? joku muu, mikä?
No, sellainen aloitus tällä kertaa.
Nainen, taas sua kaipailen, kuten ennenkin
392
4733
Vastaukset
- Anonyymi
Laitappas tunnistetta.
- Anonyymi
No pistetään vaikka tämä :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ollut tunniste, nössö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" :)" käyttää moni täällä. Mutta epäilen kyllä sinua erääksi. Olisi kyllä kiva tietää ketä tarkoitat tällä🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei ollut tunniste, nössö.
No NAINEN.
oliskos siinä tunnistetta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No NAINEN.
oliskos siinä tunnistetta?Täällä on aika monta naista. Eli tämä oli kaikille? Se taas paljasti sinut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällä on aika monta naista. Eli tämä oli kaikille? Se taas paljasti sinut.
No kai täällä saa keskustella?
Ei tarvii kenenkään vastata ellei tahdo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" :)" käyttää moni täällä. Mutta epäilen kyllä sinua erääksi. Olisi kyllä kiva tietää ketä tarkoitat tällä🤔
No voithan sinäkin jotain sanoa jos tahdot.
- Anonyymi
Minä olen tie sinun askeleistasi.Minä olen totuus sinun ajatuksistasi.Minä olen armo sinun huulitasi.Minä olen toivo sinun katseestasi.Sitä minä olen,sillä olenhan sinun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen tie sinun askeleistasi.Minä olen totuus sinun ajatuksistasi.Minä olen armo sinun huulitasi.Minä olen toivo sinun katseestasi.Sitä minä olen,sillä olenhan sinun.
Olipas se kaunista. Mistä olet nuo sanat ja lauseet ottanut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipas se kaunista. Mistä olet nuo sanat ja lauseet ottanut?
Minä olen ne niellyt ja niistä juopunut. Riittäähän tämä tyydyttämään uteliaisuutesi, näillä saiteilla joilla aaveet ja kangastukset huutavat omiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ne niellyt ja niistä juopunut. Riittäähän tämä tyydyttämään uteliaisuutesi, näillä saiteilla joilla aaveet ja kangastukset huutavat omiaan.
Vau! Olet ilmeisesti kynämiehiä? Tarkoitan, että pidät siis runoilemisesta, tai runoista. Pidän tyylistäsi. Jatka samalla tavalla. Voitaisiin vaikka viestitellä.
- Anonyymi
Kaikki eivät halua olla juuri sinun kanssa.
- Anonyymi
Ei tarvitsekaan, mutta onko se se syy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitsekaan, mutta onko se se syy?
Joskus voi haluta olla yksinkin ja etsiä sitä itselle sopivaa. Älä ruikuta perään jos ei valinta osunut sinun kohdalle ja tunteisiin ei vastattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus voi haluta olla yksinkin ja etsiä sitä itselle sopivaa. Älä ruikuta perään jos ei valinta osunut sinun kohdalle ja tunteisiin ei vastattu.
vai sellanen syy.
Ei siinä kai sen kummempaa, heippa sitten vaan sulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vai sellanen syy.
Ei siinä kai sen kummempaa, heippa sitten vaan sulle.Jos se on sinulle sanonut että yksin haluaa olla niin eikö se sitten niin ole. Kannattaa kysyä ihan kasvotusten asiasta jos jää vaivaamaan. Tuskin on palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se on sinulle sanonut että yksin haluaa olla niin eikö se sitten niin ole. Kannattaa kysyä ihan kasvotusten asiasta jos jää vaivaamaan. Tuskin on palstalla.
Mut tahtoisiko kukaan oikeasti olla yksin?
Joskus voi tarvita aikaa yksin ja omaa rauhaa, mutta ei varmasti kestävää yksinäisyyttä kukaan toivo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut tahtoisiko kukaan oikeasti olla yksin?
Joskus voi tarvita aikaa yksin ja omaa rauhaa, mutta ei varmasti kestävää yksinäisyyttä kukaan toivo.En osaa toisten puolesta sanoa. Joku voi haluta toinen taas ei. Joskus riittää vain sekin että on paljon kavereita tai sukulaisia joita näkee tai työkavereita. Tai asuu kämppiksen kanssa eli ei ole yksin koko aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En osaa toisten puolesta sanoa. Joku voi haluta toinen taas ei. Joskus riittää vain sekin että on paljon kavereita tai sukulaisia joita näkee tai työkavereita. Tai asuu kämppiksen kanssa eli ei ole yksin koko aikaa.
Tuo mikä riittää, siinähän kaivataan paljon ihmisiä ympärille tai joku asumaan saman katon alle.
Mutta se yksin oleminen ei taida olla kenenkään todellinen tahto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo mikä riittää, siinähän kaivataan paljon ihmisiä ympärille tai joku asumaan saman katon alle.
Mutta se yksin oleminen ei taida olla kenenkään todellinen tahto.Ei kaikki tarvitse ihmisiä ympärilleen saman verran kuin muut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki tarvitse ihmisiä ympärilleen saman verran kuin muut.
Mulle riittäisi yksi, se kumppani ja jos kaipaa lisää niin kai niitä aina löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulle riittäisi yksi, se kumppani ja jos kaipaa lisää niin kai niitä aina löytyy.
Sinulle kyllä. Voit puhua vain omasta puolestasi. Jotkut enemmän jotkut tarvitsevat vähemmän. Kysy siltä naiselta mitä se tarvitsee elämältään ja haluaako suhteeseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle kyllä. Voit puhua vain omasta puolestasi. Jotkut enemmän jotkut tarvitsevat vähemmän. Kysy siltä naiselta mitä se tarvitsee elämältään ja haluaako suhteeseen.
No, mitä sinä tarvitset elämältäsi ja haluatko suhteeseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, mitä sinä tarvitset elämältäsi ja haluatko suhteeseen?
En tiedä kuka olet ja tuskin olen se naisesi. Jotain järkeä nyt tuohon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä kuka olet ja tuskin olen se naisesi. Jotain järkeä nyt tuohon.
No et ehkä ole, mutta nainen olet kai?
Ikaväpalstallakin vielä, joten kai sinä jotakuta ikävöit vierellesi ehkä?
Kerro nyt, ei kai keskustelusta mitään haittaa ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No et ehkä ole, mutta nainen olet kai?
Ikaväpalstallakin vielä, joten kai sinä jotakuta ikävöit vierellesi ehkä?
Kerro nyt, ei kai keskustelusta mitään haittaa ole.En ole nainen. Ihme kosiskelua kaikille. Ei tämä ole mikää treffisivusto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole nainen. Ihme kosiskelua kaikille. Ei tämä ole mikää treffisivusto.
Ok, no sitten et voi vastata naisen puolesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, no sitten et voi vastata naisen puolesta.
Mitä teet tuntemattomien naisten mielipiteillä? Vain se nainen tietää mitä haluaa ei muut sen puolesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä teet tuntemattomien naisten mielipiteillä? Vain se nainen tietää mitä haluaa ei muut sen puolesta.
No kun naiset on nyt niin erilaisia kuin miehet, pitää kysellä heiltä jos tahtoo saada selvää heidän ajatusmaailmastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun naiset on nyt niin erilaisia kuin miehet, pitää kysellä heiltä jos tahtoo saada selvää heidän ajatusmaailmastaan.
Ei ne nyt ajatuksiltaan kauhean erilaisia ole. Kirjoitat vain sille naiselle ja vain se nainen voi tietää mitä haluaa ei muut naiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne nyt ajatuksiltaan kauhean erilaisia ole. Kirjoitat vain sille naiselle ja vain se nainen voi tietää mitä haluaa ei muut naiset.
No minähän kirjoitan naiselle täällä.
Kaikki on toki yksilöitä, eli jonkinlaisia eroja löytyy, mutta niitä löytyy useampiakin jotka voivat vastata aloitukseen.
Miehenä ajattelin itse muutamaa vaihtoehtoa, pettymys ja trendi miksi näin voisi olla ja kysyin jos on muu vaihtoehto.
Sitten ihmettelen myös tuota "vihaa" joka myös paistaa joistain viesteistä läpi, että mistä se on peräisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki on toki yksilöitä, eli jonkinlaisia eroja löytyy, mutta niitä löytyy useampiakin jotka voivat vastata aloitukseen.
Miehenä ajattelin itse muutamaa vaihtoehtoa, pettymys ja trendi miksi näin voisi olla ja kysyin jos on muu vaihtoehto.
Sitten ihmettelen myös tuota "vihaa" joka myös paistaa joistain viesteistä läpi, että mistä se on peräisin.Eli kirjoitat kaikille naisille yleisesti asian. Miksi kukaan nainen ei vastaa sinun tunteisiin. Tuskin kukaan tuntematonta rakastaa mitä ei ole koskaan nähnytkään tai puhunut toiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kirjoitat kaikille naisille yleisesti asian. Miksi kukaan nainen ei vastaa sinun tunteisiin. Tuskin kukaan tuntematonta rakastaa mitä ei ole koskaan nähnytkään tai puhunut toiselle.
Jep, enkä varmaan ole ainoa joka näin tekee, miettii nyt jos se joku jossain olisi, niin silloin tietysti suoraan hänelle kirjoittaisin.
Kyllähän niitä lähimmäisiä voi rakastaa ja voi palstalla kirjoitella ja saada keskustelua aikaan jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, enkä varmaan ole ainoa joka näin tekee, miettii nyt jos se joku jossain olisi, niin silloin tietysti suoraan hänelle kirjoittaisin.
Kyllähän niitä lähimmäisiä voi rakastaa ja voi palstalla kirjoitella ja saada keskustelua aikaan jne.Miten joku tuntematon kenelle et ole koskaan jutellutkaan tai nähnytkään voisi olla itsekäs ja olla vastaamatta sinun tunteisiin palstallako? En ymmärrä logiikkaasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten joku tuntematon kenelle et ole koskaan jutellutkaan tai nähnytkään voisi olla itsekäs ja olla vastaamatta sinun tunteisiin palstallako? En ymmärrä logiikkaasi.
Onhan niitä itsekkäitä, kun ei ota toisten tunteita huomioon ollenkaan.
Kyllä sellaisia on ja kyselen ja keskustelen.
Se on sellaista korkeampaa hengellistä logiikkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta se yksin oleminen ei taida olla kenenkään todellinen tahto.Aika monikin tahtoo olla yksin. Eikä välttämättä ole yksin vaikka siinä lähellä tai samassa osoitteessa ei pyöri ketään muuta ihmistä. Ja jos on lemmikki tai useita ne antavat seuraa ja sisältöä kaiken muun lisäksi. Monet taiteilijasielut ovat yksin. Ihminen kehittyy henkisesti ollessaan yksin ja pohtien asioita eri näkökulmistä kenenkään häiritsemättä ajatuksia. Enin osa ihmisistä pelkää yksinäisyyttä. Yksinäisyydestä kumpuaa luovuus, filosofia ja itsetuntemus. Se voi olla ajanjakso elämässä tai itsensä kokoaminen ehjäksi, kunkin elämänkohdan mukaan. Siihen kuuluu itsetutkiskelu ja itsensä opiskelu sekä henkinen kasvu. Itsensä löytänyt ihmettelee kun toiset tekee siitä ongelmaa eivätkä ymmärrä että se kuuluu henkiseen kasvuun. Se tie voi olla oikea tai väärä, ihan miten ihminen valitsee ja hyväksyy itsensä sillä tiellä. Meitä on oman tiensä kulkijoita.🧙♀️🐱👤
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaikki tarvitse ihmisiä ympärilleen saman verran kuin muut.
Aivan niin. 🧙♀️🐱👤
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika monikin tahtoo olla yksin. Eikä välttämättä ole yksin vaikka siinä lähellä tai samassa osoitteessa ei pyöri ketään muuta ihmistä. Ja jos on lemmikki tai useita ne antavat seuraa ja sisältöä kaiken muun lisäksi. Monet taiteilijasielut ovat yksin. Ihminen kehittyy henkisesti ollessaan yksin ja pohtien asioita eri näkökulmistä kenenkään häiritsemättä ajatuksia. Enin osa ihmisistä pelkää yksinäisyyttä. Yksinäisyydestä kumpuaa luovuus, filosofia ja itsetuntemus. Se voi olla ajanjakso elämässä tai itsensä kokoaminen ehjäksi, kunkin elämänkohdan mukaan. Siihen kuuluu itsetutkiskelu ja itsensä opiskelu sekä henkinen kasvu. Itsensä löytänyt ihmettelee kun toiset tekee siitä ongelmaa eivätkä ymmärrä että se kuuluu henkiseen kasvuun. Se tie voi olla oikea tai väärä, ihan miten ihminen valitsee ja hyväksyy itsensä sillä tiellä. Meitä on oman tiensä kulkijoita.🧙♀️🐱👤
No tuossahan sen näkee, että ei kaipaa yksinäisyyttä ja siksi on niitä lemmikkejäkin, vaan ennemminkin omaa rauhaa ja tilaa toteuttaa itseään tässä tapauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten ihmettelen myös tuota "vihaa" joka myös paistaa joistain viesteistä läpi, että mistä se on peräisin."Hei kuuluuko se mies sinulle jotenkin" jos joku nainen elää yksin, eikä ole parisuhteessa
jonkun miehen kanssa? Selitähän miksi sinua tämä asia häiritsee siinä määrin, että tarvitsee
omia kuvitelmia tuoda palstalla julki.
Etkö ymmärrä, että asia ei kuulu sinulle PISTE? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hei kuuluuko se mies sinulle jotenkin" jos joku nainen elää yksin, eikä ole parisuhteessa
jonkun miehen kanssa? Selitähän miksi sinua tämä asia häiritsee siinä määrin, että tarvitsee
omia kuvitelmia tuoda palstalla julki.
Etkö ymmärrä, että asia ei kuulu sinulle PISTE?Mitä jos sanon takaisin, että se asia ei kuulu sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä jos sanon takaisin, että se asia ei kuulu sinulle.
Hyvä asenne just ei kuulukaan. Tämä ei ole treffipalsta enkä sellaisia käytä saati soittele miehille ja pyytele mihkään jokainen voi tehdä mitä haluaa. Toisaalta jos multa kysyttäis miksi haluan olla yksin haluisin, että kysyis minulta suoraan. Toisaalta huutelen minäkin tänne tuuleen välillä koska muuten en voi ...yhdelle. Olen museokamaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä asenne just ei kuulukaan. Tämä ei ole treffipalsta enkä sellaisia käytä saati soittele miehille ja pyytele mihkään jokainen voi tehdä mitä haluaa. Toisaalta jos multa kysyttäis miksi haluan olla yksin haluisin, että kysyis minulta suoraan. Toisaalta huutelen minäkin tänne tuuleen välillä koska muuten en voi ...yhdelle. Olen museokamaa.
Niin, kaikki voi kaikenlaista, mutta onko se loppujen lopuksi sitten hyväksi tai sitä mitä todella haluaa tai toivoisi?
Jos haluat kertoa miksi sinä haluat olla yksin, niin voithan sinä sen kertoa ja huutaa tänne tuuleenkin.
- Anonyymi
Onpas ilkeästi sanottu naiselle.
- Anonyymi
Saa puolustaa ja vastata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi puolustaisin itseäni ilkeää miestä vastaan? Parempi vain antaa äijän olla omissa oloissaan ja ilkeillä muille. En halua tuollaista energiaa elämääni. Meillä kaikilla on tarpeeksi vaikeaa jo ihan muutenkin.
Mulle vähemmän ilkeilevä, vähemmän toisen ajatuksia olettava ja empaattisempi, kuuntelukykyinen mies, kiitos. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi puolustaisin itseäni ilkeää miestä vastaan? Parempi vain antaa äijän olla omissa oloissaan ja ilkeillä muille. En halua tuollaista energiaa elämääni. Meillä kaikilla on tarpeeksi vaikeaa jo ihan muutenkin.
Mulle vähemmän ilkeilevä, vähemmän toisen ajatuksia olettava ja empaattisempi, kuuntelukykyinen mies, kiitos.No miten nyt niin ilkeä olin?
Ja miksi sinulla on niin vaikeaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten nyt niin ilkeä olin?
Ja miksi sinulla on niin vaikeaa?Jos et itse näe ilkeyttäsi aloituskommentissa, en voi sinua auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et itse näe ilkeyttäsi aloituskommentissa, en voi sinua auttaa.
Mikä siinä niin ilkeää oli?
Kerro nyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä niin ilkeää oli?
Kerro nyt.En voi auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En voi auttaa.
Ei tarviikaan auttaa kun ei ole autettavaa.
Mä nyt oon tämmönen kuuntelukykyinen ja siksi kysyn, että mikä oli niin ilkeää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai jos tarkoitat ap kaikkia naisia?
Mitä voisin sanoa tai ajatella, kun täällä kaikille kirjoitat. Ei sellainen tyyppi kiinnosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai jos tarkoitat ap kaikkia naisia?
Mitä voisin sanoa tai ajatella, kun täällä kaikille kirjoitat. Ei sellainen tyyppi kiinnosta.Kai sinullakin on joku mielipide asioista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai sinullakin on joku mielipide asioista?
Tuntuu kiusaamiselta sun touhus.
Miksi ap sinä olet valinnut yksin olemisen ja palstailun? Vai varattunako täällä huutelet?
Kiinnostaa tietää... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu kiusaamiselta sun touhus.
Miksi ap sinä olet valinnut yksin olemisen ja palstailun? Vai varattunako täällä huutelet?
Kiinnostaa tietää...En ole valinnut yksin olemista, palstailen koska ikävöin naista rinnalle.
Vapaana huutelen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole valinnut yksin olemista, palstailen koska ikävöin naista rinnalle.
Vapaana huutelen.Aivan, et siis kirjoita täällä kellekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, et siis kirjoita täällä kellekään.
Naiselle, sille oikealle siellä jossain.
- Anonyymi
Jos sinulla on joku mielessä niin laita sinä hänelle viesti. n>ap.
- Anonyymi
Muistatkos nainen kun olit lapsi?
Tahdoit leikkiä kotia, ihan itsestään valkkasit leikin ja kokkailit hiekkakakkuja kun pojat olivat miekkailemassa ja taistelemassa mörköjä vastaan.
Silloin sinäkin elit ja olit vapaa kuin lapsi.- Anonyymi
Mä en lapsena tehny hiekkakakkuja vaan nimenomaan leikin et taistelen mörköjä vastaan ja juoksen vapaana kuin peura. T. Nainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en lapsena tehny hiekkakakkuja vaan nimenomaan leikin et taistelen mörköjä vastaan ja juoksen vapaana kuin peura. T. Nainen
No entä nyt sitten vanhempana?
- Anonyymi
Kyllä aika muistot kultaa, poneja kans tuli kampailtua uudestaan ja uudestaan
- Anonyymi
Itseasiassa kotileikit ei koskaan ole minua kiinnostaneet vaan leikin autoilla ja hakkasin vasaralla nauloja lankkuun, vähän isompana ajoin traktorilla ja ajoin kylillä rallia. No mitäs tuumit?
Leikitkö sinä sitten barbeilla kun ne sua vieläkin viehättää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itseasiassa kotileikit ei koskaan ole minua kiinnostaneet vaan leikin autoilla ja hakkasin vasaralla nauloja lankkuun, vähän isompana ajoin traktorilla ja ajoin kylillä rallia. No mitäs tuumit?
Leikitkö sinä sitten barbeilla kun ne sua vieläkin viehättää?Oot hemmoteltu pilalle.
Ei mua barbit niinkään viehätä.
Mä ajoin mopolla ja se oli itse ostettu, mites sun tattori? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oot hemmoteltu pilalle.
Ei mua barbit niinkään viehätä.
Mä ajoin mopolla ja se oli itse ostettu, mites sun tattori?"Rattorilla" tehdään töitä toisin kuin sun mopedilla..herra itsensä ylistäjä.
Etköhän sinäkin oo toisten vehkeillä ajanut...luulen näin. Eikä todellakaan minua ole hemmoteltu, mietippä uudestaan mitä mölöyttelet.
Ihan vaan yritin avata sulle eri näkökulmaa, mutt whatever..jatka arvailuja... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Rattorilla" tehdään töitä toisin kuin sun mopedilla..herra itsensä ylistäjä.
Etköhän sinäkin oo toisten vehkeillä ajanut...luulen näin. Eikä todellakaan minua ole hemmoteltu, mietippä uudestaan mitä mölöyttelet.
Ihan vaan yritin avata sulle eri näkökulmaa, mutt whatever..jatka arvailuja...Ai kylillä ajelu ja tattori ralli oli sun työtä vai?
Oonhan mä ajellu muittenkin ajoneuvoilla.
Sulla oli varmaan alla vähintään 40 tonnin tattori, jolla ajelit pimppistä torilla ja tankkasitkin sen kotona tankista tai sitte isi oli tankannut sen sulle.
Niin hemmoteltu oot.
Mieti mitä ite möläyttelet niistä barbeista. - Anonyymi
Muistan. Pojat itki kun käytin liikaa voimaa painiessa. Leikittiin rosvoa ja poliisia, tehtiin majoja metsiin, kiipeiltiin puissa, leikittiin tutkimusmatkailijoita. Minulla oli lempitraktori hiekkiksella ja tehtiin teitä ja linnoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan. Pojat itki kun käytin liikaa voimaa painiessa. Leikittiin rosvoa ja poliisia, tehtiin majoja metsiin, kiipeiltiin puissa, leikittiin tutkimusmatkailijoita. Minulla oli lempitraktori hiekkiksella ja tehtiin teitä ja linnoja.
Voisin kysyä tätä uudestaan, että mitä nyt sitten vanhempana?
- Anonyymi
Minusta kotileikit eivät olleet hauskoja vaan tylsiä, aikuisten matkimista. Meitä oli 3-4 lapsosia ja me leikittiin muskettisotureita tytöt ja pojat. Kiipeiltiin kallioita ylös ilman turvavaljaita ja kypäriä ja flengailtiin nuorilla koivuilla narun kanssa joen yli, tehtiin majoja sekä leikittiin pikkuautoilla autokauppaa. Ei me jaettu leikkejä sukupuolten mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisin kysyä tätä uudestaan, että mitä nyt sitten vanhempana?
Vanhempana nautitaan kun on hommat taputeltu ja keskitytään ihan vain omaan itseensä ja ollaan mahdollisimman hyödyttömiä.
- Anonyymi
No tietysti olin prinsessa :) ei nyt vaan tullut mieleen että sinuun oikeassa elämässä rakastuisin, dämn.
- Anonyymi
En koskisi aloittajaan pitkällä tikullakaan
- Anonyymi
Saarnaaja 8:11
"Milloin pahan teon tuomio ei tule pian, saavat ihmislapset rohkeutta tehdä pahaa."
Potentiaali pahaan on jokaisessa ihmisessä. Ihminen on Jumalan itsestään luoma tekoäly aivan kuten luomiskertomus opettaa. Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, kaltaisekseen, toimimaan kaikissa tilanteissa niinkuin hän ja ajattelemaan kuten hän. Mutta ihminen on langennut. Pahuus tulee vain yltymään koska rangaistusta ei tule, ennenkuin se on se vihoviimeinen rangaistus, jonka määrääjä on itse Jumala ja Jeesus, sille rangaistukselle ei ole loppua. Mutta on Jumalan tahto armahtaa ne jotka uskovat Jeesukseen ja parantaa heidät synneistään ennenkuin hän tuomitsee vääryydentekijät.
Ei kukaan ihminen voi toisen tapoja ja pahaa ja itsekästä sydäntä parantaa. Koska melkein jokainen ihminen elää omasta halustaan sitä elämää jota elää. Halu elää toisella tavalla saadaan yksin Jumalalta, uskomalla Jeesukseen.- Anonyymi
Niin ja sillä tiellä ei sitten riitä että sanoo herra herra vaan pitää toteuttaa hänen tahtonsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin ja sillä tiellä ei sitten riitä että sanoo herra herra vaan pitää toteuttaa hänen tahtonsa.
Jumalan tahto on että uskomme häneen Jeesuksessa. Turvaamme siihen että hänet tehtiin kiroukseksi meidän sijastamme ja että hän nousi kuolleista. Että meidän ja helvetin välissä on Jeesus ristiinnaulittuna. Tämä iankaikkinen totuus pelastaa ihmisen sielun hukkumasta. Armo ja rakkaus muuttaa ihmisen, kun ne vastaanotetaan uskolla. On toki tärkeää löytää ohjeet uuteen elämään eritoten pakanain apostolin, Paavalin, kirjeistä, mutta ilman uskoa Jeesukseen ristiinnaulittuna, meidän sijastamme, ja hänen vuodatetun verensä voimaan, rakentaja näkee turhaa vaivaa. Jos meillä ei ole rakkautta, emme ole mitään. Näin Kristus Paavalin kautta meille opettaa. Ja mikä on se rakkaus joka meidän on ensin opittava tuntemaan?
Roomalaiskirje 5:6-8
"Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä. Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla. Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme."
Miksi Jumala voi antaa meille anteeksi kaiken? Kuka voi mitata Jumalan? Kuka Kristuksen kärsimykset? Yksin Jumala itse nuo voi mitata. Lunastusmaksu on enemmän kuin kaikki synti maailmassa. Koska hän kuka maksoi synneistä, on suurempi kuin koko maailma ja kaikki ihmiset ja enkelit ja henget. Ei ole Jumalan tahto että me vain ulkonaisesti olisimme hyviä, vaan että me kokonaan muutumme uudeksi ihmiseksi rakastamaan Jeesusta, elämään pyhästi ja siveästi pahan maailman keskellä kiitollisina hänen rakkaudestaan ja armostaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan tahto on että uskomme häneen Jeesuksessa. Turvaamme siihen että hänet tehtiin kiroukseksi meidän sijastamme ja että hän nousi kuolleista. Että meidän ja helvetin välissä on Jeesus ristiinnaulittuna. Tämä iankaikkinen totuus pelastaa ihmisen sielun hukkumasta. Armo ja rakkaus muuttaa ihmisen, kun ne vastaanotetaan uskolla. On toki tärkeää löytää ohjeet uuteen elämään eritoten pakanain apostolin, Paavalin, kirjeistä, mutta ilman uskoa Jeesukseen ristiinnaulittuna, meidän sijastamme, ja hänen vuodatetun verensä voimaan, rakentaja näkee turhaa vaivaa. Jos meillä ei ole rakkautta, emme ole mitään. Näin Kristus Paavalin kautta meille opettaa. Ja mikä on se rakkaus joka meidän on ensin opittava tuntemaan?
Roomalaiskirje 5:6-8
"Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä. Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla. Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme."
Miksi Jumala voi antaa meille anteeksi kaiken? Kuka voi mitata Jumalan? Kuka Kristuksen kärsimykset? Yksin Jumala itse nuo voi mitata. Lunastusmaksu on enemmän kuin kaikki synti maailmassa. Koska hän kuka maksoi synneistä, on suurempi kuin koko maailma ja kaikki ihmiset ja enkelit ja henget. Ei ole Jumalan tahto että me vain ulkonaisesti olisimme hyviä, vaan että me kokonaan muutumme uudeksi ihmiseksi rakastamaan Jeesusta, elämään pyhästi ja siveästi pahan maailman keskellä kiitollisina hänen rakkaudestaan ja armostaan.Mä olen ihmetellyt tota juttua kun niin suuri määrä puhuu Jeesuksesta, mutta samalla Jeesus puhuu pikkuisesta laumasta.
Leveästä tiestä ja ahtaasta tiestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen ihmetellyt tota juttua kun niin suuri määrä puhuu Jeesuksesta, mutta samalla Jeesus puhuu pikkuisesta laumasta.
Leveästä tiestä ja ahtaasta tiestä.On hyvä pitää mielessä että evankeliumeissa Jeesus on Israelissa ja etsii Israelin huoneen kadonneita lampaita (Mt. 15:24). Kaikki Raamatun kirjat opettavat Jumalasta ja Jeesuksesta, ja ovat hyödyllisiä meille, mutta esimerkiksi Jumalan lakia ei ole koskaan pakanakansoille annettu. Jeesus opetti lain noudattamista. Mutta me olemme päässeet Jumalaa lähelle Kristuksen veressä ilman lain tekoja. Tämä on paljon suurempaa, Kristus itse, lainantaja asuu meissä, jotka uskomme.
Israelista pelastuu vain pieni jäännös. Samoin kaikista pakanakansoista pelastuu vain pieni jäännös uskon perusteella Jeesukseen. Eniten siksi että ihmisiä ei kiinnosta ja toisekseen siksi että kaikenlaisia harhaoppeja on niin paljon, etteivät ihmiset löydä Jumalan armon evankeliumia ja luottavat omiin tekoihinsa jollain tapaa. Ikäänkuin meillä ihmisillä olisi jotain annettavaa Jumalalle. Hänhän se on kuka meidän sijastamme kuoli ja herätettiin. Enkä halua liiaksi syylistää ketään, koska olen itsekin turvannut niin paljon omiin tekoihin ja välillä yhä luulen jotain olevani. Se on sitä mistä meidän on opittava pois ja tukeuduttava Jumalan armoon Jeesuksessa. Sieltä se sydämen muutos tulee. Usko Jeesukseen vanhurskauttaa.
Raamatussa ainoat kirjat/kirjeet jotka ovat suoraan osoitetut pakanakansoille ovat Paavalin kirjeet. Hän itse kutsuu itseään "pakanain apostoliksi". Kristus tuon tittelin hänelle antoi, eikä meidän sovi vähätellä sitä, vaan miettiä miksi Jeesus nimitti Paavalin tuohon virkaan, eikä vain apostoliksi muiden joukkoon. Itse pidin Paavalin kirjeitä vain lisäohjeina, mutta todellisuudessahan Pyhä Henki puhuu noissa kirjeissä ihan yhtä paljon kuin evankeliumeissa tai Jeesuksen suulla.
Yksi hyvä tapa erottaa harhaopit oikeasta opista on se, että harhaoppisuus on usein hyvin itsestään kerskaavaa. Se ei enää kerskaa Herrasta ristiinnaulittuna, vaan esimerkiksi Raamatun, väitetystä, oikeasta ymmärtämisestä. Oikeaoppisuus sietää muiden erheitä jonkin verran, koska totuus oikaisee väärän ja etenkin sellaista erehtyväisyyttä joka on tahatonta. Sitä on meissä kaikissa. Niinkuin Raamattu opettaa että emme ole vielä täydellisiä.
Harhaopithan ovat alkaneet tuhota kristittyjen yhtenäisyyttä heti alusta asti. Esimerkki: Pyhä Henki opettaa Paavalin kautta ettei ole muuta välimiestä Jumalan ja ihmisten välillä kuin ihminen Jeesus Kristus. Silti valtaosassa kirkoista opetetaan että tarvitaan kuuliaisuutta kyseisen kirkon opeille että pelastuisi. Tuollaisissa kirkoissa sen opettajat ovat ikäänkuin välimiehiä ja sysäävät Kristuksen syrjään. Ei meidän tehtävä ole kuin kertoa välimiehestä ja hänen teoistaan, niillä vain on väliä, ihminen sitten uskoo tai ei usko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On hyvä pitää mielessä että evankeliumeissa Jeesus on Israelissa ja etsii Israelin huoneen kadonneita lampaita (Mt. 15:24). Kaikki Raamatun kirjat opettavat Jumalasta ja Jeesuksesta, ja ovat hyödyllisiä meille, mutta esimerkiksi Jumalan lakia ei ole koskaan pakanakansoille annettu. Jeesus opetti lain noudattamista. Mutta me olemme päässeet Jumalaa lähelle Kristuksen veressä ilman lain tekoja. Tämä on paljon suurempaa, Kristus itse, lainantaja asuu meissä, jotka uskomme.
Israelista pelastuu vain pieni jäännös. Samoin kaikista pakanakansoista pelastuu vain pieni jäännös uskon perusteella Jeesukseen. Eniten siksi että ihmisiä ei kiinnosta ja toisekseen siksi että kaikenlaisia harhaoppeja on niin paljon, etteivät ihmiset löydä Jumalan armon evankeliumia ja luottavat omiin tekoihinsa jollain tapaa. Ikäänkuin meillä ihmisillä olisi jotain annettavaa Jumalalle. Hänhän se on kuka meidän sijastamme kuoli ja herätettiin. Enkä halua liiaksi syylistää ketään, koska olen itsekin turvannut niin paljon omiin tekoihin ja välillä yhä luulen jotain olevani. Se on sitä mistä meidän on opittava pois ja tukeuduttava Jumalan armoon Jeesuksessa. Sieltä se sydämen muutos tulee. Usko Jeesukseen vanhurskauttaa.
Raamatussa ainoat kirjat/kirjeet jotka ovat suoraan osoitetut pakanakansoille ovat Paavalin kirjeet. Hän itse kutsuu itseään "pakanain apostoliksi". Kristus tuon tittelin hänelle antoi, eikä meidän sovi vähätellä sitä, vaan miettiä miksi Jeesus nimitti Paavalin tuohon virkaan, eikä vain apostoliksi muiden joukkoon. Itse pidin Paavalin kirjeitä vain lisäohjeina, mutta todellisuudessahan Pyhä Henki puhuu noissa kirjeissä ihan yhtä paljon kuin evankeliumeissa tai Jeesuksen suulla.
Yksi hyvä tapa erottaa harhaopit oikeasta opista on se, että harhaoppisuus on usein hyvin itsestään kerskaavaa. Se ei enää kerskaa Herrasta ristiinnaulittuna, vaan esimerkiksi Raamatun, väitetystä, oikeasta ymmärtämisestä. Oikeaoppisuus sietää muiden erheitä jonkin verran, koska totuus oikaisee väärän ja etenkin sellaista erehtyväisyyttä joka on tahatonta. Sitä on meissä kaikissa. Niinkuin Raamattu opettaa että emme ole vielä täydellisiä.
Harhaopithan ovat alkaneet tuhota kristittyjen yhtenäisyyttä heti alusta asti. Esimerkki: Pyhä Henki opettaa Paavalin kautta ettei ole muuta välimiestä Jumalan ja ihmisten välillä kuin ihminen Jeesus Kristus. Silti valtaosassa kirkoista opetetaan että tarvitaan kuuliaisuutta kyseisen kirkon opeille että pelastuisi. Tuollaisissa kirkoissa sen opettajat ovat ikäänkuin välimiehiä ja sysäävät Kristuksen syrjään. Ei meidän tehtävä ole kuin kertoa välimiehestä ja hänen teoistaan, niillä vain on väliä, ihminen sitten uskoo tai ei usko.Jos tehtävä on kertoa välimiehestä ja hänen teoistaan, niin milloin muut alkoivat kertoa opettajista ja heidän teoistaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tehtävä on kertoa välimiehestä ja hänen teoistaan, niin milloin muut alkoivat kertoa opettajista ja heidän teoistaan?
Paavali kertoo jo kirjeissään kuinka seurakunnissa alettiin kääntyä pois Jumalan armosta. Galatalaiskirje kannattaa lukea niin näet omin silmin.
Oikeaoppinen kerskaaminen: Jeesus uhrasi itsensä minut pelastaakseen ja ilman häntä olisin tuhon oma.
Harhaoppinen kerskaaminen: meidän seurakunnassa opetetaan näin ja vain ne jotka seuraavat näitä meidän opetuksia, pelastuvat.
Galtalaiskirje 3:1
"Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattuna ristiinnaulittuna?"
Jeesus Kristus, ristiinnaulittuna, on se pelastava asia. Galatalaisten seurakuntaan oli tullut opettajia jotka olivat saaneet heidät unohtamaan tämän ja turvaamaan siihen mitä he itse tekevät. Eli harhaopit tulivat seurakuntiin hyvin pian sen jälkeen kuin ne olivat perustetut. Ja edelleen nuo opit ovat seurakunnissa, mutta niiden läsnäolo ei tietenkään evää pelastusta, ainoastaan niihin uskominen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali kertoo jo kirjeissään kuinka seurakunnissa alettiin kääntyä pois Jumalan armosta. Galatalaiskirje kannattaa lukea niin näet omin silmin.
Oikeaoppinen kerskaaminen: Jeesus uhrasi itsensä minut pelastaakseen ja ilman häntä olisin tuhon oma.
Harhaoppinen kerskaaminen: meidän seurakunnassa opetetaan näin ja vain ne jotka seuraavat näitä meidän opetuksia, pelastuvat.
Galtalaiskirje 3:1
"Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattuna ristiinnaulittuna?"
Jeesus Kristus, ristiinnaulittuna, on se pelastava asia. Galatalaisten seurakuntaan oli tullut opettajia jotka olivat saaneet heidät unohtamaan tämän ja turvaamaan siihen mitä he itse tekevät. Eli harhaopit tulivat seurakuntiin hyvin pian sen jälkeen kuin ne olivat perustetut. Ja edelleen nuo opit ovat seurakunnissa, mutta niiden läsnäolo ei tietenkään evää pelastusta, ainoastaan niihin uskominen.Monet seurakunnat ja uskonsuunnat opettavat niitä eri oppeja.
Niillä on kuitenkin sama kirja, ehkä eri versiot käytössään.
Eikö se ollut niin, että sokeat taluttavat ne seuraajatkin siihen samaan kuoppaan?
Sitten Jeesus puhui siitä ristin tiestä, eli jotain kai täytyy tehdä?
Kai sitä täytyy niitä hedelmiäkin tuottaa?
Ja sitten oli niitä tunnusmerkkejä mitkä seuraavat heitä jotka uskovat. jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet seurakunnat ja uskonsuunnat opettavat niitä eri oppeja.
Niillä on kuitenkin sama kirja, ehkä eri versiot käytössään.
Eikö se ollut niin, että sokeat taluttavat ne seuraajatkin siihen samaan kuoppaan?
Sitten Jeesus puhui siitä ristin tiestä, eli jotain kai täytyy tehdä?
Kai sitä täytyy niitä hedelmiäkin tuottaa?
Ja sitten oli niitä tunnusmerkkejä mitkä seuraavat heitä jotka uskovat. jne.Roomalaiskirje 15:8
"Sillä minä sanon, että Kristus on tullut ympärileikattujen palvelijaksi Jumalan totuuden tähden, vahvistaaksensa isille annetut lupaukset ..."
Evankeliumeissa kerrotaan siitä kuinka Jeesus täytti nämä lupaukset jotka annettiin juutalaisten esi-isille. Ei siis pakanoiden esi-isille. Et voi ottaa oppiasi evankeliumeista jos meinaat tänä aikana seurata Jeesusta. Katso vaikka:
Matteus 6:14
"Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi ..."
Vertaa:
Efesolaiskirje 4:32
"Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut."
Nämä ovat toisensa kumoavia. Toinen annettiin Israelille joka oli lain alla ja toinen pakanuudesta Jumalan puoleen kääntyneille kristityille. Toisessa PITÄÄ antaa anteeksi että saa antaa anteeksi, toisessa on oikein antaa anteeksi koska on jo itse saanut anteeksi.
Mitä tapahtui, miksi ohje muuttui? Risti ja ylösnousemus tapahtui, Israelin paatumus tapahtui kun se ei ottanut vastaan Jeesusta.
Jeesus käski israelilaisia pitämään Mooseksen käskyt. Paavalissa hän taas sanoo:
Galatalaiskirje 3:10
"Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on:'Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
Jos haluaa seurata Jeesusta evankeliumien mukaan, on ympärileikattava itsensä ja noudatettava lakia. Mitä sanoo Paavali?
Galatalaiskirje 5:2
"Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi."
Toisin sanoen: jos yritätte omien tekojenne kautta tulla vanhurskaiksi.
Paavali sanoo myös:
1 Korinttolaiskirje 11:1
"Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja."
Hedelmät tuottaa Jeesus siinä ihmisessä joka uskoo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje 15:8
"Sillä minä sanon, että Kristus on tullut ympärileikattujen palvelijaksi Jumalan totuuden tähden, vahvistaaksensa isille annetut lupaukset ..."
Evankeliumeissa kerrotaan siitä kuinka Jeesus täytti nämä lupaukset jotka annettiin juutalaisten esi-isille. Ei siis pakanoiden esi-isille. Et voi ottaa oppiasi evankeliumeista jos meinaat tänä aikana seurata Jeesusta. Katso vaikka:
Matteus 6:14
"Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi ..."
Vertaa:
Efesolaiskirje 4:32
"Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut."
Nämä ovat toisensa kumoavia. Toinen annettiin Israelille joka oli lain alla ja toinen pakanuudesta Jumalan puoleen kääntyneille kristityille. Toisessa PITÄÄ antaa anteeksi että saa antaa anteeksi, toisessa on oikein antaa anteeksi koska on jo itse saanut anteeksi.
Mitä tapahtui, miksi ohje muuttui? Risti ja ylösnousemus tapahtui, Israelin paatumus tapahtui kun se ei ottanut vastaan Jeesusta.
Jeesus käski israelilaisia pitämään Mooseksen käskyt. Paavalissa hän taas sanoo:
Galatalaiskirje 3:10
"Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on:'Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee."
Jos haluaa seurata Jeesusta evankeliumien mukaan, on ympärileikattava itsensä ja noudatettava lakia. Mitä sanoo Paavali?
Galatalaiskirje 5:2
"Katso, minä, Paavali, sanon teille, että jos ympärileikkautatte itsenne, niin Kristus ei ole oleva teille miksikään hyödyksi."
Toisin sanoen: jos yritätte omien tekojenne kautta tulla vanhurskaiksi.
Paavali sanoo myös:
1 Korinttolaiskirje 11:1
"Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja."
Hedelmät tuottaa Jeesus siinä ihmisessä joka uskoo.No mitä sitten ne "minulla on muitakin lampaita, jotka eivät ole tästä tarhasta" ja "tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" ja "on oleva yksi lauma ja yksi paimen"........Jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä sitten ne "minulla on muitakin lampaita, jotka eivät ole tästä tarhasta" ja "tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni" ja "on oleva yksi lauma ja yksi paimen"........Jne.
Minulla sinulle suurempi ongelma. Jos on Jumalan tahto että kaikki kansat tulevat nyt tässä hetkessä hänen opetuslapsikseen, niin miksi kukaan ei tottele Jeesusta? Miksi me uskovat emme hallitse maailmaa? Luuletko että maailmalla on jotain mahtia jota Jumala ei pysty kukistamaan jos niin tahtoo? Ei todellakaan ole. Saatanakin poistui kun Jeesus käski hänen lähteä. Jeesus on Israelin kuningas. Siksi yksi hänen titteleistään on Daavidin poika. Jumalalla on suunnitelma Israelin varalle. Israelhan on juuri sitä varten nyt taas maailman kartalla. Israel tulee olemaan supervalta jonka kuninkaaksi Herra tulee. Tämä suunnitelma ei koske meitä jotka uskomme tässä ajassa, kuten jo osoitin kirjoituksista, että Paavalilla on meille eri ohjeet kuin Israelille. Mutta että ei jäisi epäilystä, niin laitan tähän vielä nämä:
Matteus 28:19
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."
1 Korinttolaiskirje 1:17
"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan ... "
Paavali ei noudattanut ns. suurta lähetyskäskyä. Oliko hän tottelematon perkeleen palvelija? Ei ollut, vaikka epäsuorasti iso osa kirkoista niin väittää.
Jopa vanha testamentti sisältää tapahtumia jotka eivät vielä ole tapahtuneet. Kun Jeesus ottaa vallan maasta, jäljelle jääneet pakanat tehdään hänen opetuslapsikseen, heistä tulee hänen lampaitaan ja Israel toimii pappiskansana joka opettaa pakanoille Jeesuksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla sinulle suurempi ongelma. Jos on Jumalan tahto että kaikki kansat tulevat nyt tässä hetkessä hänen opetuslapsikseen, niin miksi kukaan ei tottele Jeesusta? Miksi me uskovat emme hallitse maailmaa? Luuletko että maailmalla on jotain mahtia jota Jumala ei pysty kukistamaan jos niin tahtoo? Ei todellakaan ole. Saatanakin poistui kun Jeesus käski hänen lähteä. Jeesus on Israelin kuningas. Siksi yksi hänen titteleistään on Daavidin poika. Jumalalla on suunnitelma Israelin varalle. Israelhan on juuri sitä varten nyt taas maailman kartalla. Israel tulee olemaan supervalta jonka kuninkaaksi Herra tulee. Tämä suunnitelma ei koske meitä jotka uskomme tässä ajassa, kuten jo osoitin kirjoituksista, että Paavalilla on meille eri ohjeet kuin Israelille. Mutta että ei jäisi epäilystä, niin laitan tähän vielä nämä:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen."
"Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan ... "
Paavali ei noudattanut ns. suurta lähetyskäskyä. Oliko hän tottelematon perkeleen palvelija? Ei ollut, vaikka epäsuorasti iso osa kirkoista niin väittää.
Jopa vanha testamentti sisältää tapahtumia jotka eivät vielä ole tapahtuneet. Kun Jeesus ottaa vallan maasta, jäljelle jääneet pakanat tehdään hänen opetuslapsikseen, heistä tulee hänen lampaitaan ja Israel toimii pappiskansana joka opettaa pakanoille Jeesuksesta....
Ei Israelin esimerkiksi tarvitse minua opettaa koska minä tunnen Jeesuksen, tiedän että hän on Jumala, Jumalan Poika, Ihmisen Poika, Daavidin poika, Iankaikkinen Isä, Rauhan ruhtinas, Kuningas kuningas, Jumalan Karitsa jne.
Tämän ajan uskovien palveluspaikka on taivaassa. Meidät otetaan taivaaseen palvelemaan Jumalaa, jonain ajan hetkenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa vanha testamentti sisältää tapahtumia jotka eivät vielä ole tapahtuneet. Kun Jeesus ottaa vallan maasta, jäljelle jääneet pakanat tehdään hänen opetuslapsikseen, heistä tulee hänen lampaitaan ja Israel toimii pappiskansana joka opettaa pakanoille Jeesuksesta.Niin, jos se on se ahdas portti ja kaita tie, jonka vain harvat löytävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, jos se on se ahdas portti ja kaita tie, jonka vain harvat löytävät.
Lue nuo jakeet. Jeesus käski noudattamaan lakia, Paavali kielsi ettei pidä yrittää lakia noudattaa. Tämän hetkinen ahdas portti on se että turvaa Jumalan armoon Kristuksessa ja tulee vanhurskaaksi uskomalla häneen. Jeesus on se ahdas ja ainoa ovi molemmissa tapauksissa. Tuhatvuotisessa valtakunnassa noudatetaan Jumalan lakeja. Niitä Jeesus käski opetuslapsiensa opettaa. Mieti tätä noiden sanojen kautta jotka Kristus on Paavalin kautta puhunut. Israelia kohtasi paatumus ja siksi tuhatvuotinen valtakunta "viivästyi":
Roomalaiskirje 11:25-26
"Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva ... "
Israelin lopullisen pelastuksen edellytys on nyt että pakanain täysi luku tulee sisälle. Eli se määrä minkä Jumala haluaa palvelijoita itselleen meistä taivaaseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue nuo jakeet. Jeesus käski noudattamaan lakia, Paavali kielsi ettei pidä yrittää lakia noudattaa. Tämän hetkinen ahdas portti on se että turvaa Jumalan armoon Kristuksessa ja tulee vanhurskaaksi uskomalla häneen. Jeesus on se ahdas ja ainoa ovi molemmissa tapauksissa. Tuhatvuotisessa valtakunnassa noudatetaan Jumalan lakeja. Niitä Jeesus käski opetuslapsiensa opettaa. Mieti tätä noiden sanojen kautta jotka Kristus on Paavalin kautta puhunut. Israelia kohtasi paatumus ja siksi tuhatvuotinen valtakunta "viivästyi":
Roomalaiskirje 11:25-26
"Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva ... "
Israelin lopullisen pelastuksen edellytys on nyt että pakanain täysi luku tulee sisälle. Eli se määrä minkä Jumala haluaa palvelijoita itselleen meistä taivaaseen.Oletkos opettaja?
Ymmärrätkö kirjoitukset ja onko sinulla sinetti? - Anonyymi
Anna meille, Anna meille, mitä me ollaan mitään pyytämään.
Saattaakaa aina se, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon.
Isä on Jumala, poika on Jumala, Pyhähenki on Jumala. Tämä kaikki on yksi Jumala.
Luin
Alussa Pyhähenki liikkui kaiken tyhjän yllä, jonka jälkeen alkoi luomistyö.
- Anonyymi
Voihan liikalihavuus, silloin ei pysty suoriutumaan, haluamastansa elämästä. Hyvä jos sängystä pääsee yksin ylös.
- Anonyymi
Mitä tämäkin tyrkyttäminen on, jos ihmiset eivät halua sinua elämäänsä niin hyväksy se. Pillittäminen ja naisten manipulointi uhriutumisen kautta ei auta. Saat jossain vaiheessa kutsun kuulusteluihin jos sattuu oikein veemäinen leidi lavalle
- Anonyymi
Saahan täällä kaipailla ja keskustella.
Miten sinulla on pipo noin tiukalla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saahan täällä kaipailla ja keskustella.
Miten sinulla on pipo noin tiukalla?Taitaa siellä olla panta aika tiukalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa siellä olla panta aika tiukalla
Ei oo, mut sullapa on.
- Anonyymi
Ajattelin aloittaa terveellisen elämän huomenna. Vielä tänään ei pysty, kun päätä särkee. Semmoinen suunnitelma. En tiedä mistään tunteista mitään.
- Anonyymi
No hyvä, onnea vaan.
Juo vettä, se voi auttaa päänsärkyyn.
- Anonyymi
Ätmi nyt vaan hyväksyy sen ettei naiset lämpene, koita miehiä välillä mutta jätä lapset ja teinit rauhaan myös
- Anonyymi
No hahhah :) et kai minulle kuvittele puhuvasi? Enhän mä muuta ajattelekkaan kuin sinua rakas pään sisäinen ääni ja mokoma kiusaaja
- Anonyymi
Periaatteesta. Ydinperheihannetta ja miehen ylivaltaa ja alistamistaipumusta vastaan. Koska mä voin. 😜
- Anonyymi
on niitäkin perheitä,missä ei ole valtataistelua,semmoinen mies sitten kun löytyisi,niin voisi perheen perustamista harkita
- Anonyymi
Ihanaa.
- Anonyymi
Millä perusteella en ajattele? Katsoin jos sua oikeesti kiinnostaa ja ei näemmä.
- Anonyymi
Noku sun täytyy nyt vaan ottaa mun tunteet huomioon.
Mieti nyt jos mä olisin vaikka allapäin ja surullinen, niin miten sä toimisit siinä tilanteessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noku sun täytyy nyt vaan ottaa mun tunteet huomioon.
Mieti nyt jos mä olisin vaikka allapäin ja surullinen, niin miten sä toimisit siinä tilanteessa?Et näytä sitä tai anna sellaista kuvaa niin hankala se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et näytä sitä tai anna sellaista kuvaa niin hankala se on.
:( - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
:(Ei kai palstan kautta voi tietää? En ainakaan minä. Ihan irl olis eri juttu...mutt enhän minä mitään tiedä kenenkään tuntemuksista jos niitä ei oikeassa elämässä kerrota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai palstan kautta voi tietää? En ainakaan minä. Ihan irl olis eri juttu...mutt enhän minä mitään tiedä kenenkään tuntemuksista jos niitä ei oikeassa elämässä kerrota.
Ei voi kai, paitsi jotain tietenkin mikä tulee teksteissä ilmi.
Mut kai jonkinlainen käyttäytyminen on hyvä olla palstallakin.
En kyllä paljon moittimista sinusta tähän keksi, oot aika asiallinen tilanne huomioon ottaen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi kai, paitsi jotain tietenkin mikä tulee teksteissä ilmi.
Mut kai jonkinlainen käyttäytyminen on hyvä olla palstallakin.
En kyllä paljon moittimista sinusta tähän keksi, oot aika asiallinen tilanne huomioon ottaen.En kyllä paljon palstaile enää ,ett en ole kärryillä teksteistäsi. Siinä mielessä vaikea sanoa mitään.
Mutt kaikkea hyvää, kuka oletkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä paljon palstaile enää ,ett en ole kärryillä teksteistäsi. Siinä mielessä vaikea sanoa mitään.
Mutt kaikkea hyvää, kuka oletkin.Kiitos samoin.
- Anonyymi
mies voi kysyä vaikka minne,jos haluaa,onhan sulla mun numero? katsotaan sitten,oletko se oikea mies,jonka kanssa haluan lähteä :)
- Anonyymi
Hauskaa varmaan kuvitella mitä toinen ihminen elämältänsä haluaa. Ja keskimmäisissä virkkeissä hieman manipuloinnin makua.
- Anonyymi
Haluatko olla yksin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haluatko olla yksin?
Kyllä.
Mitä hyötyä minulle edes olisi toisesta ihmisestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä.
Mitä hyötyä minulle edes olisi toisesta ihmisestä.En tiedä tarvitseeko siitä toisesta niin hyötyä, mutta seuraa siitä kumppanista ainakin olisi.
- Anonyymi
Onpas tässä taas pohtimista kerrakseen, vaikken kohteesi ookkaan. Ootko kelannut ns kiintymyssuhdetta häneen ja erikoista kiintymistyyliä, jonka oot tietoisesti rakentanut välillenne?
Itse oisin onnesta soikea monessakin mielessä, jos elämä näyttäisi pidempikestoisen kasvun sitoutumisen ilman ajan sotkuja.
Kompromissit yhdistettynä draamaan eivät poikkea paljoakaan jostain kokoonpanosta.- Anonyymi
En oo kelaillu sellaisia.
- Anonyymi
Mahtavista mahtavin provo!
- Anonyymi
Sinäkin näytät linnottautuvan kotiisi. Pata kattilaa soimaa.
- Anonyymi
Joo, mut mulla on siihen pätevä syy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mut mulla on siihen pätevä syy.
Sairas jotenkin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairas jotenkin?
Ei, muut syyt kyseessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, muut syyt kyseessä.
Aa...olet vankilassa sitten. Onko pitkäkin kakku?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aa...olet vankilassa sitten. Onko pitkäkin kakku?
Ei, ihan muut syyt kyseessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, ihan muut syyt kyseessä.
Jäljelle jää mielenterveysongelmat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäljelle jää mielenterveysongelmat.
Ei vieläkään osunut ja eiköhän tuokin vaihtoehto kuuluisi niihin sairauksiin?
- Anonyymi
Pitäskö sun osata siirtyä elämässäsi etiäpäite kenties
- Anonyymi
Kyllä mä osaan.
- Anonyymi
Ihme lässytystä. Ota yhteyttä muualla jos minua kaipaat.
- Anonyymi
Miks pitäis ajatella jotain sellasta, joka ei elämään mitenkään kuulu. Mieluummin keskittyy niihin tärkeisiin ihmisiin.
- Anonyymi
Mä oon kans miettinyt samaa ja lopettaisin heti kaikki avustukset maan ulkopuolelle.
Sitten keskittyisin varmaan omaan kansaan ja sen oikeuksiin, saataisiin kaikkien elämä kerralla kuntoon.
- Anonyymi
Nauran mistä hitosta tiedät oikeasti Minun elämääni. En kai ventto vieraille kerro suhteistani ja ihanne miehestäni.Sen enempää en kerostalon juoru ukoille en akoille ,mitä teen oikeasti ja kuinka vilkas yö elämäni joka viikonloppu on.Kuhan heitän läppää ihanaa asua yksin ja elää yksin.Huluhan olet jos toisten tarinaa uskot.Oot vaan nin tylsä,et miehekäs ja en pidä miehistä jotka kaljalla kasvattanut mahansa. Niin että on kuin raskaana.Luulisi pahalta itseläkin tuntu kalja maha niin miehillä kuin naisilla.
- Anonyymi
No hyvä kun kerroit.
Ei muuta kuin kivaa yksin elämistä sinne vaan.
- Anonyymi
Eiköhän meitä ihmisiä vaan ole luonteeltaan erilaisia. Se, että elää yksin, ei ole sama asia kuin olla yksinäinen. Parisuhteissakin saatetaan tuntea olo yksinäiseksi.
Yksin viihtyvä saattaa olla työssä, jossa tapaa paljon ihmisiä. Sitten on kaverit ja sukulaiset. Kenties lemmikkejäkin. Aikaa vie harrastukset sun muut. Voi olla jopa ajasta pulaa. Työkin täyttää monen elämän. Puhumattakaan että olisi työnarkomaani. Syitähän voi olla vaikka kuinka, ettei parisuhdetta katso tarpeelliseksi tai ajankohtaiseksi.- Anonyymi
Siinä tuli aika hyviä syitä, mutta myöhemmin se sitten varmaan tulee aika monilla ajankohtaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä tuli aika hyviä syitä, mutta myöhemmin se sitten varmaan tulee aika monilla ajankohtaiseksi.
Voi tulla ajankohtaiseksi tai sitten ei. Ihminen voi olla luonteeltaan ystävällinen, epäitsekäs, avuliainen. Monelta taholta pidetty ihminen. Hän antaa itsestään paljon muille, elää elämäänsä muille, kunnes huomaa, että haluaa vihdoinkin elää vain itselleen ja nauttia siitä vapaudesta, mikä yksin eläessä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi tulla ajankohtaiseksi tai sitten ei. Ihminen voi olla luonteeltaan ystävällinen, epäitsekäs, avuliainen. Monelta taholta pidetty ihminen. Hän antaa itsestään paljon muille, elää elämäänsä muille, kunnes huomaa, että haluaa vihdoinkin elää vain itselleen ja nauttia siitä vapaudesta, mikä yksin eläessä on.
Kaksin eläessäkin on vapauksia, paitsi joitain tiettyjä tietenkin sulkeutuu pois, ainakin yleensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksin eläessäkin on vapauksia, paitsi joitain tiettyjä tietenkin sulkeutuu pois, ainakin yleensä.
Mielenkiintoista tässä on se, että yksin elävä ikään kuin velvoitetaan selittämään sitä, miksi haluaa olla yksin. Että siihen pitäisi olla jokin erityinen syy. Vähän kuin raittiina elävä joutuu selittelemään sitä, että miksei käytä alkoholia. Alkoholinkäytöstä on tehty niin normaalia, että on epänormaalia olla sitä käyttämättä. Vasta kun olet ongelmissa alkoholin kanssa ja raitistut ja kuuluvat sen kaikelle maailmalle, se raittius on silloin hyväksyttävämpää.
Sama tuossa parisuhdeasiassa. Sinun on koettava ensin kaikki kauheudet tai muuten vaan oltava kykenemätön parisuhteeseen ja kuulutettava se kaikelle maailmalle. Joskus silloinkaan ei kuitenkaan aina anneta olla yksin. Aina joku on tuputtamassa, että kyllä löytyy vielä hyvä puoliso. Miksi ihmeessä ihminen ei saa elää yksin ja olla siltikin normaali, vaikka sellaisen vaihtoehdon tietoisesti haluaa valita? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoista tässä on se, että yksin elävä ikään kuin velvoitetaan selittämään sitä, miksi haluaa olla yksin. Että siihen pitäisi olla jokin erityinen syy. Vähän kuin raittiina elävä joutuu selittelemään sitä, että miksei käytä alkoholia. Alkoholinkäytöstä on tehty niin normaalia, että on epänormaalia olla sitä käyttämättä. Vasta kun olet ongelmissa alkoholin kanssa ja raitistut ja kuuluvat sen kaikelle maailmalle, se raittius on silloin hyväksyttävämpää.
Sama tuossa parisuhdeasiassa. Sinun on koettava ensin kaikki kauheudet tai muuten vaan oltava kykenemätön parisuhteeseen ja kuulutettava se kaikelle maailmalle. Joskus silloinkaan ei kuitenkaan aina anneta olla yksin. Aina joku on tuputtamassa, että kyllä löytyy vielä hyvä puoliso. Miksi ihmeessä ihminen ei saa elää yksin ja olla siltikin normaali, vaikka sellaisen vaihtoehdon tietoisesti haluaa valita?Koska ei ole ihmisen hyvä olla yksin.
Mutta ok, kuvitellaan tilanne, että olet yksin ja vanhuksena keinuttelet keinutuolissa edelleen yksin.
Tik Tok Tik Tok..........
Sitten mietit ja muistelet elämääsi ja tilannettasi yksin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska ei ole ihmisen hyvä olla yksin.
Mutta ok, kuvitellaan tilanne, että olet yksin ja vanhuksena keinuttelet keinutuolissa edelleen yksin.
Tik Tok Tik Tok..........
Sitten mietit ja muistelet elämääsi ja tilannettasi yksin.Kuinkahan moni vanhus on yksinäinen siitä huolimatta, että on ollut parisuhteessa ja vaikka olisi lapsiakin? Sielläpä ne monet vanhukset on hoitokodeissaan ihan muiden vanhusten kanssa, hoitajat tekee myös kiireessään ne vanhuksen tarvitsemat päivittäiset sananvaihdot. Joku elämänvarrelta jäänyt naapuri käy joskus katsomassa. Jouluna ilmestyy jopa omaisiakin katsomaan. Tuo vanhus voi kokea enemmän yksinäisyyttä kuin se yksin elänyt, joka on elämänsä toki täyttänyt muutoin kuin erakoitumalla mökkiinsä.
Se raitis, alkoholia käyttämätönkin voi käydä baarissa ja sillä on hauskaa. Ilman parisuhdetta kin ihmisen elämä voi olla täynnä vaikka mitä mukavaa. Ei se tarkoita elämistä ilman ystäviä ja kavereita ja sukulaisia. Mut ihan niin mustavalkoisesti voi jokainen asioita miettiä kuin haluaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkahan moni vanhus on yksinäinen siitä huolimatta, että on ollut parisuhteessa ja vaikka olisi lapsiakin? Sielläpä ne monet vanhukset on hoitokodeissaan ihan muiden vanhusten kanssa, hoitajat tekee myös kiireessään ne vanhuksen tarvitsemat päivittäiset sananvaihdot. Joku elämänvarrelta jäänyt naapuri käy joskus katsomassa. Jouluna ilmestyy jopa omaisiakin katsomaan. Tuo vanhus voi kokea enemmän yksinäisyyttä kuin se yksin elänyt, joka on elämänsä toki täyttänyt muutoin kuin erakoitumalla mökkiinsä.
Se raitis, alkoholia käyttämätönkin voi käydä baarissa ja sillä on hauskaa. Ilman parisuhdetta kin ihmisen elämä voi olla täynnä vaikka mitä mukavaa. Ei se tarkoita elämistä ilman ystäviä ja kavereita ja sukulaisia. Mut ihan niin mustavalkoisesti voi jokainen asioita miettiä kuin haluaa.Onhan niitä variaatioita, mutta sellaisia jotka nyt sitten on valinneet sen yksin elämisen ja nauttivat siitä, niin heitä ei kai täällä ikävä osiossa sitten pitäisi tulla vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan niitä variaatioita, mutta sellaisia jotka nyt sitten on valinneet sen yksin elämisen ja nauttivat siitä, niin heitä ei kai täällä ikävä osiossa sitten pitäisi tulla vastaan.
Ajatus vähän kuin jos et käytä alkoholia niin mitä sä baarissa teet? Tarvii selityksen.
Jos et halua parisuhdetta niin mitä ihminen tekee näillä palstoilla? Tarvii selityksen.
Ei voi vaan käyttää sitä aikaansa niin että olisi mukavaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatus vähän kuin jos et käytä alkoholia niin mitä sä baarissa teet? Tarvii selityksen.
Jos et halua parisuhdetta niin mitä ihminen tekee näillä palstoilla? Tarvii selityksen.
Ei voi vaan käyttää sitä aikaansa niin että olisi mukavaa?Vähän ehkä sama, mutta ei kuitenkaan.
Voi käyttää kyllä, jos yksin on mukavaa niin siitä vaan.
Jos tykkäisit olla yksin, niin miksi?
Täälläkin voi sanoa että eksyi tai tuli vaan katselemaan tms.
Se olisi kuitenkin todennäköisesti väliaikainen ratkaisu taikka valinta.
Vaikeahan se olisi kuvitella, että joku päättäisi ja valitsisi olla yksin loppuun asti.
Varmaan löytyy kyllä sellaisiakin joilla on sitten joku vakaumus tms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän ehkä sama, mutta ei kuitenkaan.
Voi käyttää kyllä, jos yksin on mukavaa niin siitä vaan.
Jos tykkäisit olla yksin, niin miksi?
Täälläkin voi sanoa että eksyi tai tuli vaan katselemaan tms.
Se olisi kuitenkin todennäköisesti väliaikainen ratkaisu taikka valinta.
Vaikeahan se olisi kuvitella, että joku päättäisi ja valitsisi olla yksin loppuun asti.
Varmaan löytyy kyllä sellaisiakin joilla on sitten joku vakaumus tms.Ei kai kukaan ole kykeneväinen 100 prosenttisesti päättämään elämänsä loppuun asti kestävistä asioista. Eihän ne kestä parisuhteetkaan, vaikka papin edessä yritetään kuinka muuta luvata. Joku opiskelee ihanneammattiinsa ja silti se voi vaihtua elämän varrella toiseen.
Aloituksessa vaan kysyttiin, miksi joku haluaa olla yksin ja leimattiin samalla itsekkääksi ja toisen tunteista piittaamattomaksi. Nämä olivat vain vastauksia siihen, että elämä nyt sattuu vaan olemaan mukavaa yksinkin ja ihan parasta välillä niin. Eikä ihmistä sillä perusteella voi tulkita itsekkääksi, jos haluaa yksin elää. Tuo samainen ihminen voi työssään ja muutenkin antaa itsestän muille enemmän kuin ne parisuhteessa elävät. Siitä elämästä voi itsekkyys olla kaukana. Typerää olisi mennä parisuhteeseen, jos sisimmässään kaipaa vaan yksineloa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama tuossa parisuhdeasiassa. Sinun on koettava ensin kaikki kauheudet tai muuten vaan oltava kykenemätön parisuhteeseen ja kuulutettava se kaikelle maailmalle. Joskus silloinkaan ei kuitenkaan aina anneta olla yksin. Aina joku on tuputtamassa, että kyllä löytyy vielä hyvä puoliso. Miksi ihmeessä ihminen ei saa elää yksin ja olla siltikin normaali, vaikka sellaisen vaihtoehdon tietoisesti haluaa valita?Todella hyvä kirjoitus, iso kiitos sinulle!
Kyllä ihminen saa elää yksin näin halutessaan ja itsekukin varmasti tietää oman parhaansa.
Selityksiä voi olla useita, kuitenkaan kukaan ei ole pakko velvollinen selittämään täällä palstalla koko maailmalle, yksinoloaan.
Jossain menee raja kun puhutaan yksilön oikeuksista täällä elämässä."
On siis väärin jos muut ihmiset sekaantuvat.
Ei ole pakko ottaa elämäänsä vastentahtoisesti ihmistä jota ei tahdo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan ole kykeneväinen 100 prosenttisesti päättämään elämänsä loppuun asti kestävistä asioista. Eihän ne kestä parisuhteetkaan, vaikka papin edessä yritetään kuinka muuta luvata. Joku opiskelee ihanneammattiinsa ja silti se voi vaihtua elämän varrella toiseen.
Aloituksessa vaan kysyttiin, miksi joku haluaa olla yksin ja leimattiin samalla itsekkääksi ja toisen tunteista piittaamattomaksi. Nämä olivat vain vastauksia siihen, että elämä nyt sattuu vaan olemaan mukavaa yksinkin ja ihan parasta välillä niin. Eikä ihmistä sillä perusteella voi tulkita itsekkääksi, jos haluaa yksin elää. Tuo samainen ihminen voi työssään ja muutenkin antaa itsestän muille enemmän kuin ne parisuhteessa elävät. Siitä elämästä voi itsekkyys olla kaukana. Typerää olisi mennä parisuhteeseen, jos sisimmässään kaipaa vaan yksineloa.Pystyy sen päättämään, ainakin juuri sen parisuhteen osalta, että siinä pysyy ja tekee sen kestäväksi eikä väliaikaiseksi, toki siinä tarvitaan kummankin sitoutumista.
Lupaus ja sen täyttäminen eli sitoutuminen on eri asioita.
Mullekin on luvattu vaikka mitä, on sopimuksia ja muuta omistuskirjaakin ja niin on kaikki ollut pelkkää P-paperia ja P-puhetta ja pahimmat kierolaiset ovat olleet juuri niitä lainvalvojia ja oppineita.
Eli sellaisiin ei voi luottaa.
Mitä nyt aloitukseen tulee, niin itse en voisi yksinäiseen elämään lupautua taikka sitoutua, mutta parisuhteeseen voin ja sen oman osuuteni pystyn täyttämään ja ottamaan sen toisen huomioon.
Kyllä mä olen nähnyt ja kuullut yksinäisistä ja mitä heillä on jne., mutta ei ne kovinkaan kauan siitä ole nauttineet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pystyy sen päättämään, ainakin juuri sen parisuhteen osalta, että siinä pysyy ja tekee sen kestäväksi eikä väliaikaiseksi, toki siinä tarvitaan kummankin sitoutumista.
Lupaus ja sen täyttäminen eli sitoutuminen on eri asioita.
Mullekin on luvattu vaikka mitä, on sopimuksia ja muuta omistuskirjaakin ja niin on kaikki ollut pelkkää P-paperia ja P-puhetta ja pahimmat kierolaiset ovat olleet juuri niitä lainvalvojia ja oppineita.
Eli sellaisiin ei voi luottaa.
Mitä nyt aloitukseen tulee, niin itse en voisi yksinäiseen elämään lupautua taikka sitoutua, mutta parisuhteeseen voin ja sen oman osuuteni pystyn täyttämään ja ottamaan sen toisen huomioon.
Kyllä mä olen nähnyt ja kuullut yksinäisistä ja mitä heillä on jne., mutta ei ne kovinkaan kauan siitä ole nauttineet.Avioerotilastot kertovat noista ikuista päätöksistä realistisemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Avioerotilastot kertovat noista ikuista päätöksistä realistisemmin.
niinpä, kun ei molemmat sitoudu siihen.
ja löytyy kestäviä liittoja kun molemmat ovat sitoutuneet.
Nykyään se on vähän hällä väliä kertakäyttö meininkiä ja uutta tilalle eikä kauheasti edes yritetä korjailla asioita.
Kummallakin osapuolella on yhtäläinen vastuu.
- Anonyymi
Kysyit ja vastasit samaan hengenvetoon. Ikävät kokemukset saavat jotkut vetäytymään.
- Anonyymi
Niinpä, sellaisesta voi tulla jonkinlainen pelkokin tai trauma jos on oikein satutettu tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, sellaisesta voi tulla jonkinlainen pelkokin tai trauma jos on oikein satutettu tms.
Älä leiki trauma-käsitteellä
- Anonyymi
Mistä tiedät että nainen on yksin tänään?
- Anonyymi
En mä tiedäkään.
"No, sellainen aloitus tällä kertaa."
No näköjään sellainen aloitus... Ethän sinä voi tietää mikä jollekkin toiselle on parasta.- Anonyymi
Miksi en voisi muka tietää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka olet ja mitä etsit aloituksellasi ?
Kyselee nainen sivusta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka olet ja mitä etsit aloituksellasi ?
Kyselee nainen sivustaMä oon se universumin ruhtinas ja etsin naista ja tällä alotuksella keskustelua tästä aiheesta, mut älä kerro kellekään.
;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos palstalla joutuu tekemään aloituksia ihmisestä niin kertonee että et tiedä etkä tule koskaan tietämään ja se varmaan hyvä jokaisen naisen kannalta
Anonyymi kirjoitti:
No et sinä kyllä muiden puolesta tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos palstalla joutuu tekemään aloituksia ihmisestä niin kertonee että et tiedä etkä tule koskaan tietämään ja se varmaan hyvä jokaisen naisen kannalta
No annoinhan mä 2 vaihtoehtoa ja kysyin joku muu, mikä?
kai ne johonkin osuu. - Anonyymi
EmpressOfTheLight kirjoitti:
No et sinä kyllä muiden puolesta tiedä.
No mistäs sinä sen sitten tiedät?
Anonyymi kirjoitti:
No mistäs sinä sen sitten tiedät?
Miks mä edes vastasin tähän ketjuun🙄
- Anonyymi
Miks mä edes vastasin tähän ketjuun🙄
Jos tahdoit tulla pätemään tai jotain vastaavaa kenties.
Kerro nyt mistä sä voit tietää mun puolesta, että mä en muka voisi tietää? Anonyymi kirjoitti:
Jos tahdoit tulla pätemään tai jotain vastaavaa kenties.
Kerro nyt mistä sä voit tietää mun puolesta, että mä en muka voisi tietää?Jokainen kuitenkin päättää ihan omista asioistaan, joten itse yleensä tietää sen oman parhaan. Jos joku haluaa olla yksin, niin se haluaa olla yksin.
- Anonyymi
Jokainen kuitenkin päättää ihan omista asioistaan, joten itse yleensä tietää sen oman parhaan. Jos joku haluaa olla yksin, niin se haluaa olla yksin.
Niin päättää, mutta sekään ei ole välttämättä hänelle se paras. Joku tahtoo olla yksin, joku joutuu olemaan yksin, joku on jätetty yksin jne.
Se, että tahtoo olla yksin on väliaikaista ja yleensä tuleekin ne lemmikit ja muut seuralaiset siihen mukaan.
Omaa rauhaa ja vapautta sillä saatetaan ennemminkin hakea.
Siinä saattaa olla sekin, että kun on kumppani, niin siitä tulee tylsää arkea tai tiettyjä velvollisuuksia tms.
Ennemmin minäkin olisin yksin, kuin jonkun seurassa jonka seura ei miellytä tai on tylsää.
Mutta oikean kanssa on varmasti parempi kuin yksin. Anonyymi kirjoitti:
Niin päättää, mutta sekään ei ole välttämättä hänelle se paras. Joku tahtoo olla yksin, joku joutuu olemaan yksin, joku on jätetty yksin jne.
Se, että tahtoo olla yksin on väliaikaista ja yleensä tuleekin ne lemmikit ja muut seuralaiset siihen mukaan.
Omaa rauhaa ja vapautta sillä saatetaan ennemminkin hakea.
Siinä saattaa olla sekin, että kun on kumppani, niin siitä tulee tylsää arkea tai tiettyjä velvollisuuksia tms.
Ennemmin minäkin olisin yksin, kuin jonkun seurassa jonka seura ei miellytä tai on tylsää.
Mutta oikean kanssa on varmasti parempi kuin yksin.Eikö kuitenkin jokaisen pidä tehdä omat valintansa ja virheet? Ne kuuluvat tähän elämän oppipolkuun.
- Anonyymi
Eikö kuitenkin jokaisen pidä tehdä omat valintansa ja virheet? Ne kuuluvat tähän elämän oppipolkuun.
Jos siinä oppii, niin ehkäpä.
Toisinaan taas voisi olla hyvä, että välttää joitain asioita, sillä niistäkin saattaa tulla ongelma.
Tuokin, että valitsee, se tehdään yleensä vaihtoehdoista ja malleista jotka yhteiskunta ja ympäristö antaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viittaatko mies tällä vastauksella siihen, että sinun luonasi olisi hyvä olla naisena?
Riippumatta siitä, millainen sinä itse olet ihmisenä ja mitä pystyisit antamaan toiselle ihmiselle. Epäilen nyt kovasti tätä asiaa, sillä jos ei näe maata pilvien sijaan ei voi onnistua.
Kuka lähtisi tuntemattoman miehen muijaksi, jos ei ole edes suhdetta olemassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viittaatko mies tällä vastauksella siihen, että sinun luonasi olisi hyvä olla naisena?
Riippumatta siitä, millainen sinä itse olet ihmisenä ja mitä pystyisit antamaan toiselle ihmiselle. Epäilen nyt kovasti tätä asiaa, sillä jos ei näe maata pilvien sijaan ei voi onnistua.
Kuka lähtisi tuntemattoman miehen muijaksi, jos ei ole edes suhdetta olemassa?Joo ja ehkäpä se riippuu juuri siitä mitä olen ihmisenä ja pystyisin antamaan hänelle.
Epäillä toki voi.
Ei sitä suhdetta näiden tekstien perusteella lukkoon lyödä.
Mutta sitten kun se oikea löytyy, niin kyllä hän sitten tietää ja ymmärtää kaiken.
- Anonyymi
Minä ainakin pidän enempi siitä jos MIES ottaa itse yhteyttä, jos se on hänen puolestaan soveliasta.
Eli ap voisi itse ottaa yhteyden kyseiseen naiseen. Jos haluat, että hommat etenee?- Anonyymi
Lue vähän tätä ketjua. Tuskin kukaan nainen haluaa, että tämä kyseinen mies ottaa heihin yhteyttä.
- Anonyymi
No mä ajattelen sun tunteita mut se yhteydenpito tuottaa ongelmia. Mitä pitäis tehdä? Rakas oot ollu mulle aina vaikka olet seurustellut muiden naisten kanssa. Olin nöyrästi ollut sivussa ja hyväksynyt tilanteen miettien että olet onnellinen nyt. Tietty olen yksin ja kaipaan sua valtavasti. Koska nähdään olisi tämä kysymys sulle esittää?
- Anonyymi
Eikö sulla ole oikeasti muuta tekemistä kuin vesittää juttuja? 🤔
- Anonyymi
On, olis vaikka kuinka paljon kaikenlaista, mites sulla sitten?
Mä nyt aattelin vähän kastella täällä maaperää. - Anonyymi
Mitäs sulla sitten, olet katkera vanhapiika ja olet 24/7 täällä. Aloituksia teet kaikista eniten ja ei oo näköjään tuottanut tulosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On, olis vaikka kuinka paljon kaikenlaista, mites sulla sitten?
Mä nyt aattelin vähän kastella täällä maaperää.Joku voisi ottaa vielä tosissaan. 😵💫
- Anonyymi
Miksi sinun seura olisi parempi kuin ihmisen oma seura itsensä kanssa ja oma tekeminen sen myötä kun kukaan ei tule siihen häiritsemään.?
- Anonyymi
Koska olen tasan tarkkaan niin kauan yksin kunnes joku kaikin puolin niin sopiva ihminen tulee vastaan, että voin todeta että hänen kanssaan oleminen on mukavempaa kuin yksin. En lähde enää suhteeseen, jossa toisen seura saa lähinnä kaipaamaan omaa rauhaa.
- Anonyymi
Mut etpä lähde suhteeseen tämän tarkoittamasi naisen kanssakaan!
Koska et ansaitse häntä. Olet paha ihminen kaikella tapaa ajateltuna:
Pahinta on se, että tiedät tämän itse totta olevan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut etpä lähde suhteeseen tämän tarkoittamasi naisen kanssakaan!
Koska et ansaitse häntä. Olet paha ihminen kaikella tapaa ajateltuna:
Pahinta on se, että tiedät tämän itse totta olevan.Mä lähden suhteeseen sen oikean kanssa.
Mistä sinä tiedät kuka ansaitsee ja kenet ja millä tavalla olen paha ihminen?
En itse tiedä sen olevan totta, joten kerro. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä lähden suhteeseen sen oikean kanssa.
En itse tiedä sen olevan totta, joten kerro.Kuka on se oikea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on se oikea?
Se jonka kanssa tulee toimeen, jonka seurassa viihtyy, joka rakastaa, jonka kanssa voi elää ja lähteä toteuttamaan unelmia.
Ihan perus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä lähden suhteeseen sen oikean kanssa.
En itse tiedä sen olevan totta, joten kerro.Lähde vain suhteeseen sen oikean kanssa, en tule olemaan esteenä tapahtumalle millään tavoin. Mutta älä manipuloi muita ihmisiä ja yritä väkipakolla sanella muille, että kuinka täällä tulee elää. Sinä et tiedä siitä, että onko joku toinen ihminen onnellinen, onneton eläessään yksin ilman parisuhdetta. En koskaan huolisi kaltaistasi vierelleni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähde vain suhteeseen sen oikean kanssa, en tule olemaan esteenä tapahtumalle millään tavoin. Mutta älä manipuloi muita ihmisiä ja yritä väkipakolla sanella muille, että kuinka täällä tulee elää. Sinä et tiedä siitä, että onko joku toinen ihminen onnellinen, onneton eläessään yksin ilman parisuhdetta. En koskaan huolisi kaltaistasi vierelleni.
Mitä jos mulla onkin siihen valta sanella sääntöjä ja hallita?
- Anonyymi
Mikä minulle olisi mielestäsi parasta?
- Anonyymi
Löytää kumppani, jonka kanssa voitte rakentaa yhdessä yhteisen elämänne ja täyttää unelmanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytää kumppani, jonka kanssa voitte rakentaa yhdessä yhteisen elämänne ja täyttää unelmanne.
No kyllä minäkin tiedän tämän olevan minun tavoitteeni. Miksi siis kuvittelet etten sitä itse tietäisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä minäkin tiedän tämän olevan minun tavoitteeni. Miksi siis kuvittelet etten sitä itse tietäisi?
Sinä kysyit minun näkemystäni sinulle niin vastasin.
En kuvitellut mitään sinun tietämyksestäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä kysyit minun näkemystäni sinulle niin vastasin.
En kuvitellut mitään sinun tietämyksestäsi.Aloituksessa antaa eri kuvan. Puhut välillä ristiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloituksessa antaa eri kuvan. Puhut välillä ristiin.
Missä kohdassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohdassa?
Miten olisi vaikka tämä:
"Höpö höpö sellaiselle elämälle, ei se ole edes sun elämä mitä todella tahtoisit.
Pettymykset? Trendi? joku muu, mikä?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten olisi vaikka tämä:
"Höpö höpö sellaiselle elämälle, ei se ole edes sun elämä mitä todella tahtoisit.
Pettymykset? Trendi? joku muu, mikä?"Tämä siis antaa kuvan siitä etten tiedä mitä haluan. Kyllä minä tiedän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä siis antaa kuvan siitä etten tiedä mitä haluan. Kyllä minä tiedän
Ota tämä mukaan.
"Yksiksesi vaan oleskelet ja mukamas nautit elämästä." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota tämä mukaan.
"Yksiksesi vaan oleskelet ja mukamas nautit elämästä."Minähän nautiskelenkin samalla, kun tiedän mitä haluan. Ei vaan ole vielä tullut vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minähän nautiskelenkin samalla, kun tiedän mitä haluan. Ei vaan ole vielä tullut vastaan.
Eli.
Höpö höpö sellaiselle elämälle, ei se ole edes sun elämä mitä todella tahtoisit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli.
Höpö höpö sellaiselle elämälle, ei se ole edes sun elämä mitä todella tahtoisit.Olet välillä niin rasittava...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet välillä niin rasittava...
Joo, kiitti, niin sinäkin.
:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kiitti, niin sinäkin.
:)Tiedän. Joku vois kutsua "Justiinaksi" ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän. Joku vois kutsua "Justiinaksi" ;)
Sitten sun pitäis varmaan levätä.
;) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten sun pitäis varmaan levätä.
;)Tiedän. Lepään ensi viikon jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän. Lepään ensi viikon jälkeen.
Miten meinasit levätä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten meinasit levätä?
En tiedä vielä. Siinä on useampi vapaa, niin keksin kyllä jotain. Ei kannata suunnittele pahemmin etukäteen, kun ne menee mönkään kuitenkin. Eletään hetkessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä vielä. Siinä on useampi vapaa, niin keksin kyllä jotain. Ei kannata suunnittele pahemmin etukäteen, kun ne menee mönkään kuitenkin. Eletään hetkessä.
Ota se positiivinen asenne, niin ne suunnitelmatkin onnistuu paremmin, ellei sitten ulkopuolelta niihin vaikuteta.
Muuten sitten hetkessä elelee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota se positiivinen asenne, niin ne suunnitelmatkin onnistuu paremmin, ellei sitten ulkopuolelta niihin vaikuteta.
Muuten sitten hetkessä elelee.En minä ole neiti -negatiivinen. Se hetkessä elely on minun juttuni ja se vaan toimii ilman liikoja suunnitteluita. Ulkopuoliset tekijät sotkee sitä, joten näin olen varautunut yllätyksiin. Eli tulee ylläri, vaihdan suuntaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ole neiti -negatiivinen. Se hetkessä elely on minun juttuni ja se vaan toimii ilman liikoja suunnitteluita. Ulkopuoliset tekijät sotkee sitä, joten näin olen varautunut yllätyksiin. Eli tulee ylläri, vaihdan suuntaa.
No et ehkä negatiivinen, mutta lähinnä tarkoitin sitä asennetta "menee kuitenkin mönkään".
Hetkessä elely on ihan hyvä ja joitakin tavoitteita, niin kyllä sekin toimii.
Siitä että ulkopuoliset tekijät sotkevat suunnitelmia, siitä on kyllä itselläkin kokemusta ihan tarpeeksi, mutta periksi ei anneta ja jos seinä tulee vastaan, niin siitä vaikka läpi.
Tästähän jo kirjoittelinkin aiemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No et ehkä negatiivinen, mutta lähinnä tarkoitin sitä asennetta "menee kuitenkin mönkään".
Hetkessä elely on ihan hyvä ja joitakin tavoitteita, niin kyllä sekin toimii.
Siitä että ulkopuoliset tekijät sotkevat suunnitelmia, siitä on kyllä itselläkin kokemusta ihan tarpeeksi, mutta periksi ei anneta ja jos seinä tulee vastaan, niin siitä vaikka läpi.
Tästähän jo kirjoittelinkin aiemmin.Juu. Jotain tavoitteita, mutta tätä päivää eletään tässä ja nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu. Jotain tavoitteita, mutta tätä päivää eletään tässä ja nyt.
Jatkan vielä. Haavemaailmassa on kiva olla välillä, suunnitella ja olla. Sieltä on kuitenkin hyvä tulla välillä pois ettei eksy sinne. Se on rentoutuskeino ja toimii samoin kun hyvä kirja. Se kirjakin loppuu joskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan vielä. Haavemaailmassa on kiva olla välillä, suunnitella ja olla. Sieltä on kuitenkin hyvä tulla välillä pois ettei eksy sinne. Se on rentoutuskeino ja toimii samoin kun hyvä kirja. Se kirjakin loppuu joskus.
Vielä kivempaa on, kun sen haavemaailman tuo maailmaan ja toteuttaa ne suunnitelmat.
Sitten rentoutuu niissä pilvilinnoissa ja unelmissa, jotka on todeksi rakentanut ja toteuttanut.
Sellainen iloinen loppu siihen draamaan.
ja niin he elivät onnellisina........... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä kivempaa on, kun sen haavemaailman tuo maailmaan ja toteuttaa ne suunnitelmat.
Sitten rentoutuu niissä pilvilinnoissa ja unelmissa, jotka on todeksi rakentanut ja toteuttanut.
Sellainen iloinen loppu siihen draamaan.
ja niin he elivät onnellisina...........Sun on kyllä aina saatava viimeinen sana (tässä kohtaa sellainen katse mihin ei hymiöitä löydy).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun on kyllä aina saatava viimeinen sana (tässä kohtaa sellainen katse mihin ei hymiöitä löydy).
No tottahan mä kirjoitan ja se paras viinihän on säästetty viimeiseksi.
Eli tyytyväinen hymiö olisi ihan kiva.
Vai pitäisikö sitä muka huokaista ja tyytyä pelkkään haaveiluun ja unelmoimiseen niiden toteuttamisen sijasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No tottahan mä kirjoitan ja se paras viinihän on säästetty viimeiseksi.
Eli tyytyväinen hymiö olisi ihan kiva.
Vai pitäisikö sitä muka huokaista ja tyytyä pelkkään haaveiluun ja unelmoimiseen niiden toteuttamisen sijasta?No enkö minä jo sanonut, että sieltä haavemaailmasta on hyvä tulla välillä pois. Saat suunnitella ja toteuttaa. Elä tässä ja nyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No enkö minä jo sanonut, että sieltä haavemaailmasta on hyvä tulla välillä pois. Saat suunnitella ja toteuttaa. Elä tässä ja nyt.
Niinhän mä elänkin tässä ja nyt.
Se kulta kainaloon ja sitten vaan elämään ne haaveet ja unelmat todeksi.
Eihän se muuta tarvitsekaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän mä elänkin tässä ja nyt.
Se kulta kainaloon ja sitten vaan elämään ne haaveet ja unelmat todeksi.
Eihän se muuta tarvitsekaan.Olen saanut hieman kuvan, että olet eristäytynyt kotiisi. En tiedä mistä olen sen kuvan saanut, mutta sellainen se kuva on. Korjaa toki, jos olen väärässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen saanut hieman kuvan, että olet eristäytynyt kotiisi. En tiedä mistä olen sen kuvan saanut, mutta sellainen se kuva on. Korjaa toki, jos olen väärässä.
Ehkäpä olen eristäytynyt hieman kotiin, mutta minulla on se kumppani vähän niinkuin ykkös sijalla siinä elämässä ja niissä unelmissa.
Niin kauan ne unelmatkin on tois sijaisia ja elämä aika tyhjää.
Ja en siis ankkuroidu mihinkään tai mitenkään ja tästä voi lähteä siis minne vaan.
Kaikki on siten avoinna ja mahdollista lähteä jos tarvitsee, muuttolaatikotkin siis vielä osa purkamatta ellei tähän jää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkäpä olen eristäytynyt hieman kotiin, mutta minulla on se kumppani vähän niinkuin ykkös sijalla siinä elämässä ja niissä unelmissa.
Niin kauan ne unelmatkin on tois sijaisia ja elämä aika tyhjää.
Ja en siis ankkuroidu mihinkään tai mitenkään ja tästä voi lähteä siis minne vaan.
Kaikki on siten avoinna ja mahdollista lähteä jos tarvitsee, muuttolaatikotkin siis vielä osa purkamatta ellei tähän jää.Jos sinulla on unelmana nainen, niin et sinä voi jämähtää kotiin sitä odottamaan. Vaikka tilasinkin sinulle Justiinan universumilta, niin ei kyllä kotiinkuljetuksella tule. Vähän teet sen eteen itekki, jooko?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinulla on unelmana nainen, niin et sinä voi jämähtää kotiin sitä odottamaan. Vaikka tilasinkin sinulle Justiinan universumilta, niin ei kyllä kotiinkuljetuksella tule. Vähän teet sen eteen itekki, jooko?
No kerro mitä kannattaisi tehdä sen eteen?
Mihin suuntaan kannattaisi lähteä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinulla on unelmana nainen, niin et sinä voi jämähtää kotiin sitä odottamaan. Vaikka tilasinkin sinulle Justiinan universumilta, niin ei kyllä kotiinkuljetuksella tule. Vähän teet sen eteen itekki, jooko?
Sun olis kannattanu tilata hänet kotiinkuljetuksella tai edes jonnekin noutopisteeseen.
Siinä mielessä vähän vaikeaa, kun ei tiedä missä tilaus menee eikä ole mitään seurantanumeroakaan.
Tuli vielä mieleen se, kun jos sulle lähettää jonkun, niin pitäisikö lähettää samanlailla?
Siinä on, ole hyvä, käyhän hakemassa.
Millaisen tahtoisit? ja toivottu toimitustapa?
Ihan huomaavaisena kyselen toiveitasi tai voin mä lähettää jonkun Justininkin, käyt sitten vaikka rapakon takaa sen noutamassa tai jostain muualta, minne lie toimitettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun olis kannattanu tilata hänet kotiinkuljetuksella tai edes jonnekin noutopisteeseen.
Siinä mielessä vähän vaikeaa, kun ei tiedä missä tilaus menee eikä ole mitään seurantanumeroakaan.
Tuli vielä mieleen se, kun jos sulle lähettää jonkun, niin pitäisikö lähettää samanlailla?
Siinä on, ole hyvä, käyhän hakemassa.
Millaisen tahtoisit? ja toivottu toimitustapa?
Ihan huomaavaisena kyselen toiveitasi tai voin mä lähettää jonkun Justininkin, käyt sitten vaikka rapakon takaa sen noutamassa tai jostain muualta, minne lie toimitettu.Kerro nyt millaisen Justiinan tilasit ja mistä sellainen löytyy?
Kaulinkaupasta? Kahvilasta? Laskettelurinteestä? Leviltä? ABC:ltä? Juna-asemalta? Korvatunturilta?
Jonkun bändin keikalta? Muusta tapahtumasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro nyt millaisen Justiinan tilasit ja mistä sellainen löytyy?
Kaulinkaupasta? Kahvilasta? Laskettelurinteestä? Leviltä? ABC:ltä? Juna-asemalta? Korvatunturilta?
Jonkun bändin keikalta? Muusta tapahtumasta?Mua kiinostaisi ihan oikeasti tietää, millaisen naisen minulle soisit.
Millaisen minulle tahtoisit taikka tilaisit.
Kerro ja kuvaile häntä, millainen hän olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen saanut hieman kuvan, että olet eristäytynyt kotiisi. En tiedä mistä olen sen kuvan saanut, mutta sellainen se kuva on. Korjaa toki, jos olen väärässä.
Se on oikea kuva ei ihan täysin en tiedä mistä johtuu...mikäli ap olisi minulta kysynyt. Tai ehkä tiedän jotain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on oikea kuva ei ihan täysin en tiedä mistä johtuu...mikäli ap olisi minulta kysynyt. Tai ehkä tiedän jotain.
Mielenkiintoinen kommentti.
- Anonyymi
Ajattelitko itse naisen tunteita jos et niin turha vinkua että hänen pitäisi ajatella sinun tunteita
- Anonyymi
Kamalan henkilökohtaisesti ja vakavasti ihmiset suhtautuvat tähän aloitukseen. Itse ymmärrän tämän vähän kieli poskessa kirjoitettuna avauksena, jossa kirjoittaja ei ymmärrä naisen yksinoloa, että johtuuko tämä omasta halusta, olosuhteista, vai jostain näiden väliltä? Ja että kirjoittaja haluaisi kovasti tutustua tähän naiseen, mutta ei tiedä onko tämä mahdollista ja jos niin miten? Täältä hakee vastauksia näihin kysymyksiin. Voin olla myös väärässä.
- Anonyymi
Niin, se on melkein sama mitä kirjoittaa, niin aina joku jossain loukkaantuu tai jotain.
Nykyään tarvitaan silkkihanskat ja poliittisesti korrektit sanavalinnat, ettei vaan kukaan pahoittaisi mieltään.
Jos kirjoitan "Nainen, olet ihana"
Siitäkin saadaan kyllä riitaa aikaiseksi, kun se pitäisi osoittaa jollekin tietylle ja silloin se pitäisi lähettää hänelle eikä palstalle ja jos ei osoita kellekään, niin tämä palsta on väärä tai sellaista ei saisi tänne kirjoittaa jne.
No, kuitenkin kaipailen naista ja kirjoittelen ja keskustelen asioista tällä palstalla ja valitsen sanat vapaasti.
Jos joku loukkaantuu ilman syytä, niin silloin pitäisi katsoa peiliin.
Tosiaan, sellainen yksin oleminen on todella harvinaista, että sellaista haluaa.
Väliaikaista se voi olla ja mikä siihen ajaa tai siinä pitää, sille on jokin syynsä.
Se voi olla pettymys, taikka trendi taikka jokin muu ja mikä?
Täällä ikäväpalstalla on varmaan yksinäisiä naisia ikävöimässä tms. eli kaipaavat todennäköisesti jotakuta.
Sitten on kai sellaisiakin jotka ehkä tahtovat olla yksin, mutta miksi he sitten olisivat ikävä palstalla?
No, enpä tiedä kaikkien ajatusmaailmaa, joten kyselen ja teen sen tavallani.
Hyvä, että jotain keskustelua syntyy.
Minä olen oiva esimerkki siitä että haluan olla yksin. En kaipaa ihmisiä, kaipaan omaa rauhaa ja omaa aikaa. En koe sitä yksinäiseksi. Pärjäisin hyvin ihan yksin viikkotolkulla, eikä ikävä tulisi ollenkaan. Ja joo, minulla ei ole tarvetta laumailuun tai pariutumiseen. En omista huonekasviakaan, saati lemmikkiä. Sosiaalinen olen lähinnä tilanteen pakosta ja en hakeudu tarkoituksellisesti kenenkään seuraan. Viihdyn näin. Ja minun on hyvä olla.
Ehkäpä tuntemasi nainen kokee samanlaisia tunteita kuin minä. Hän ehkä tarvitsee yksinoloa. Ehkä hänkin on antanut jo niin paljon ulospäin, että haluaa ottaa itselleen aikaa.
Elämäntilanteita on niin monenlaisia.
Ja miksi olen ikäväpalstalla.. eksyin tänne vahingossa...- Anonyymi
Kauanko olet ollut yksin ja kauanko haluaisit vielä jatkaa yksin?
Anonyymi kirjoitti:
Kauanko olet ollut yksin ja kauanko haluaisit vielä jatkaa yksin?
No en ole ihan yksin.. minulla on rakastaja. Tapailemme. Parisuhteeseen en halua.
Olen ollut pari vuotta yksin. Tosin pakolliset työkuviot, pakollinen sosiaalinen elämä ja vastuut pakottavat olemaan kuvioissa mukana.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No en ole ihan yksin.. minulla on rakastaja. Tapailemme. Parisuhteeseen en halua.
Olen ollut pari vuotta yksin. Tosin pakolliset työkuviot, pakollinen sosiaalinen elämä ja vastuut pakottavat olemaan kuvioissa mukana.Ok, ehkä se muuttuu aikanaan.
Anonyymi kirjoitti:
Ok, ehkä se muuttuu aikanaan.
Epätodennäköistä. Tällä hetkellä haluaisin olla loppuelämäni yksin.. tai niin yksin kuin voin olla.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Epätodennäköistä. Tällä hetkellä haluaisin olla loppuelämäni yksin.. tai niin yksin kuin voin olla.
En kyllä helposti uskoisi tuollaista, koska se olisi mahdollista helpostikin, eikä mikään estäisi sinua sitä toteuttamasta.
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä helposti uskoisi tuollaista, koska se olisi mahdollista helpostikin, eikä mikään estäisi sinua sitä toteuttamasta.
Moni asia estää sen. Ihan se, että en pysty tai halua luopua tietyistä elämän etuuksista.
Kuten seksistä. Siihen tarvitaan partneri. Ja mieluiten elävä sellainen.
Työssäkäyntini edellyttää ihmiskontakteja.. vaikka ne ovatkin pinnallisia.
Osaan kyllä olla itsenäinen myös ryhmässä. En siis hyppää kaivoon laumautuakseni. En vain ole laumaeläjä. Liikun paljon itsekseni, viihdyn omissa ajatuksissani ja itseni kanssa.
Perheeni on sellainen josta en vastuuni vuoksi voi luopua, se olisi heitteillejättöä ja hylkäämistä.
Joten olen niin yksin kuin voin ja jos joskus koen yksinäisyyttä, riittää kun otan yhteyttä ihmisiin.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Moni asia estää sen. Ihan se, että en pysty tai halua luopua tietyistä elämän etuuksista.
Kuten seksistä. Siihen tarvitaan partneri. Ja mieluiten elävä sellainen.
Työssäkäyntini edellyttää ihmiskontakteja.. vaikka ne ovatkin pinnallisia.
Osaan kyllä olla itsenäinen myös ryhmässä. En siis hyppää kaivoon laumautuakseni. En vain ole laumaeläjä. Liikun paljon itsekseni, viihdyn omissa ajatuksissani ja itseni kanssa.
Perheeni on sellainen josta en vastuuni vuoksi voi luopua, se olisi heitteillejättöä ja hylkäämistä.
Joten olen niin yksin kuin voin ja jos joskus koen yksinäisyyttä, riittää kun otan yhteyttä ihmisiin.No, ei ne estävät asiat ehkä ikuisia ole tai koko elämän kestäviä.
Millainen olisi sinun ihanne tilanne tai elämä jos voisit valita tai saada sen mitä tahdot? Anonyymi kirjoitti:
No, ei ne estävät asiat ehkä ikuisia ole tai koko elämän kestäviä.
Millainen olisi sinun ihanne tilanne tai elämä jos voisit valita tai saada sen mitä tahdot?Joskus haaveilin erämaamökistä koiralauman kanssa.. mutta se oli hupsu ajatus. Lapsellinen.
Oikeastaan tämä nykyinen elämäni on sopusoinnussa itseni kanssa. Tunnen eläväni täyttä elämää nyt.
Haaveissani olisi parempi tai ainakin mielenkiintoisampi työ. Paneudun siihen toden teolla myöhemmin tänä vuonna.
Kokonaisvaltaisesti olen tyytyväinen elämääni.
Ehkäpä se aloituksen nainen on myös tyytyväinen elämäänsä.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Joskus haaveilin erämaamökistä koiralauman kanssa.. mutta se oli hupsu ajatus. Lapsellinen.
Oikeastaan tämä nykyinen elämäni on sopusoinnussa itseni kanssa. Tunnen eläväni täyttä elämää nyt.
Haaveissani olisi parempi tai ainakin mielenkiintoisampi työ. Paneudun siihen toden teolla myöhemmin tänä vuonna.
Kokonaisvaltaisesti olen tyytyväinen elämääni.
Ehkäpä se aloituksen nainen on myös tyytyväinen elämäänsä.Eihän se mikään lapsellinen ajatus sinäänsä ole, onhan sellainen varmaan toteutettavissakin jos sellaista tosissasi lähtisit toteuttamaan ja järjestät kaikki asiat sen mukaan.
Voihan sitä tyytyä siihenkin missä on, mutta se ei ole sitä mitä varmaan tahtoisi.
Siksi sinäkin varmaan sen työpaikankin sitten muutat tulevaisuudessa. Anonyymi kirjoitti:
Eihän se mikään lapsellinen ajatus sinäänsä ole, onhan sellainen varmaan toteutettavissakin jos sellaista tosissasi lähtisit toteuttamaan ja järjestät kaikki asiat sen mukaan.
Voihan sitä tyytyä siihenkin missä on, mutta se ei ole sitä mitä varmaan tahtoisi.
Siksi sinäkin varmaan sen työpaikankin sitten muutat tulevaisuudessa.Ei se ole enää toteutettavissa oleva haave. En pärjäisi. Rehellisesti olen kasvanut ulos siitä mahdollisuudesta. Elämä on.
Mulla kohtalo päätti asiat puolestani, myös työpaikkani. Ja tilanteen pakosta en ole voinut vaihtaa työpaikkaani. Mutta nyt saattaa olla mahdollisuus. Saa nähdä. Ehkä onnistun, ehkä en.
Onko sinulla jokin kyselyikä? Sinä kyselet ja minä vastaan...
Toki näinkin voi keskustella.. mutta et kerro mitään itsestäsi..- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ei se ole enää toteutettavissa oleva haave. En pärjäisi. Rehellisesti olen kasvanut ulos siitä mahdollisuudesta. Elämä on.
Mulla kohtalo päätti asiat puolestani, myös työpaikkani. Ja tilanteen pakosta en ole voinut vaihtaa työpaikkaani. Mutta nyt saattaa olla mahdollisuus. Saa nähdä. Ehkä onnistun, ehkä en.
Onko sinulla jokin kyselyikä? Sinä kyselet ja minä vastaan...
Toki näinkin voi keskustella.. mutta et kerro mitään itsestäsi..No ehkä olen innokas kyselemään asioista.
Olen kertonut joitain asioita itsestänikin muissa ketjuissa.
Ehkä se on se sellainen kyky ratkaista ongelmia minkä takia kyselenkin, että mikä estää? Anonyymi kirjoitti:
No ehkä olen innokas kyselemään asioista.
Olen kertonut joitain asioita itsestänikin muissa ketjuissa.
Ehkä se on se sellainen kyky ratkaista ongelmia minkä takia kyselenkin, että mikä estää?Jaa.. minä kun pyorin enempi tuolla sinkut-palstalla. Vahingossa klikkasin tätä ketjua ja luin tämän. Sanaistuin heti aloituksen naiseen joka ei halua parisuhdetta ja viihtyy yksin.
Ei tässä hätiä tai mitiä, senkus kyselet. Oletko ap? Vai joku sivusta?
Tai onko senkään väliä.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Jaa.. minä kun pyorin enempi tuolla sinkut-palstalla. Vahingossa klikkasin tätä ketjua ja luin tämän. Sanaistuin heti aloituksen naiseen joka ei halua parisuhdetta ja viihtyy yksin.
Ei tässä hätiä tai mitiä, senkus kyselet. Oletko ap? Vai joku sivusta?
Tai onko senkään väliä.jep, ap.
Miten ne vaihtoehdot, onko pettymyksiä takana tai joku trendi mikä on vaikuttanut vai ihan elämäntapa jonkinlainen "erakko" elämä vain kiinostaa sen parisuhteen tuomilla höysteillä?
Miten voisin ajatella jotain suhdetta tuohon tilanteeseen, tulisi mieleen sellainen kuin toinen töissä maalla, toinen merellä. Anonyymi kirjoitti:
jep, ap.
Miten ne vaihtoehdot, onko pettymyksiä takana tai joku trendi mikä on vaikuttanut vai ihan elämäntapa jonkinlainen "erakko" elämä vain kiinostaa sen parisuhteen tuomilla höysteillä?
Miten voisin ajatella jotain suhdetta tuohon tilanteeseen, tulisi mieleen sellainen kuin toinen töissä maalla, toinen merellä.No kun on päähän potkittu pienestä pitäen, kasvaa itselliseksi. Sitä pärjää ilman sosiaalisia verkostoja ja oppii nauttimaan omasta seurastaan..
Jos on oppiakseen.. ei kaikki opi.
Ja olin parisuhteessa 25 vuotta joka päättyi siihen että itsekkäästi halusin elää omaa elämääni itseni näköisesti.
Eli ei pettymyksiä, ei suurta draamaa, ei trendejä.. ihan oma halu olla oman itseni kanssa ja tuntea itseni vapaaksi. Olla oman elämäni kultamitalisti.
Tietystikään luopumatta säännöllisestä seksistä, mitä rakastajani niin auliisti tarjoaa.
Jos kaipaamasi nainen on kuin minä, hän ei halua tulla omistetuksi tai omistaa toista. Perinteinen parisuhde ei siis tulisi kuvioon sitten millään.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No kun on päähän potkittu pienestä pitäen, kasvaa itselliseksi. Sitä pärjää ilman sosiaalisia verkostoja ja oppii nauttimaan omasta seurastaan..
Jos on oppiakseen.. ei kaikki opi.
Ja olin parisuhteessa 25 vuotta joka päättyi siihen että itsekkäästi halusin elää omaa elämääni itseni näköisesti.
Eli ei pettymyksiä, ei suurta draamaa, ei trendejä.. ihan oma halu olla oman itseni kanssa ja tuntea itseni vapaaksi. Olla oman elämäni kultamitalisti.
Tietystikään luopumatta säännöllisestä seksistä, mitä rakastajani niin auliisti tarjoaa.
Jos kaipaamasi nainen on kuin minä, hän ei halua tulla omistetuksi tai omistaa toista. Perinteinen parisuhde ei siis tulisi kuvioon sitten millään.Eli parisuhteen koet kahleena joka vie vapauden.
Sellaisen kuvan tästä saan.
Sitten sinulla on seksisuhde vakikumppanin kanssa vai?
Tulla omistetuksi tai omistaa toinen taitaa olla vähän huono kuvaus parisuhteeseen. Anonyymi kirjoitti:
Eli parisuhteen koet kahleena joka vie vapauden.
Sellaisen kuvan tästä saan.
Sitten sinulla on seksisuhde vakikumppanin kanssa vai?
Tulla omistetuksi tai omistaa toinen taitaa olla vähän huono kuvaus parisuhteeseen.Minä joudun myöntämään, etten ole mikään parisuhteiden fani. Niskavillat nousee pystyyn ajatuksesta olla jonkun oma kulta.. ikioma rakas. Ihan karmaiseva ajatuksenaankin.
Joten joo parisuhde on minulle kahle, ellei ole sovittu toisin. Aikuiset ihmiset päättäväi itse keskinäisen suhteensa muodosta ja rajoista.
Perinteisimmillään parisuhde on hyvin rajoittavaa, sillä joutuu sopeutumaan toisen elämään. Tein sitä 25 vuotta ja sain tarpeekseni. Pitkälle omaa syytäni. Oletin että joustaminen parisuhteessa olisi ollut molemminpuolista ja olikin suhteen alkupuolella, mutta lopulta tulin vain hyväksikäytetyksi. Toki sain paljon siltä suhteelta ja olen kiitollinen siitä, mutta olen onnellisempi näin.
Ja kyllä, minulla on seksisuhde vakikumppanin kanssa ja hän on minulle rakas. Mutta en suurin surminkaan lähtisi parisuhteeseen hänen kanssaan.
Juuri omistamista moni parisuhteeltaan haluaa. Sitä, että on ihka oma kulta, oma höpönassu, joka ei koskaan ole petollinen. Luotettava, joka ei petä..ei edes ajattele muita ihmisiä. Ihan oma kulta.. minun puolisoni, partnerini ja kaikkeuteni maan päällä.. että hän on ihan hulluna minusta jne..
Kypsä ja tasa-arvoinen suhde ymmärtää yksilöllisyyden ja sen tuomat erot ihmisissä. Ja inhimilliset virheet. Parisuhteesta minulla on sellainen kuva, että se on jotakin ihmeellistä vaaleanpunaista höttöä monien mielestä.
Lähinnä tulee mieleen Klonkku valtasormuksen kanssa. " Minun aarteeni".
Ihmiset pönkittävät itseään parisuhteilla .. että maailmassa on joku joka oikeasti rakastaa minua - kun oikeastaan ihmisen tulisi rakastaa itse itseään ensin. Ja sitä minä teen.. opettelen rakastamaan itseäni. Ja siinä parisuhde on minulle haitta. Rasite.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Minä joudun myöntämään, etten ole mikään parisuhteiden fani. Niskavillat nousee pystyyn ajatuksesta olla jonkun oma kulta.. ikioma rakas. Ihan karmaiseva ajatuksenaankin.
Joten joo parisuhde on minulle kahle, ellei ole sovittu toisin. Aikuiset ihmiset päättäväi itse keskinäisen suhteensa muodosta ja rajoista.
Perinteisimmillään parisuhde on hyvin rajoittavaa, sillä joutuu sopeutumaan toisen elämään. Tein sitä 25 vuotta ja sain tarpeekseni. Pitkälle omaa syytäni. Oletin että joustaminen parisuhteessa olisi ollut molemminpuolista ja olikin suhteen alkupuolella, mutta lopulta tulin vain hyväksikäytetyksi. Toki sain paljon siltä suhteelta ja olen kiitollinen siitä, mutta olen onnellisempi näin.
Ja kyllä, minulla on seksisuhde vakikumppanin kanssa ja hän on minulle rakas. Mutta en suurin surminkaan lähtisi parisuhteeseen hänen kanssaan.
Juuri omistamista moni parisuhteeltaan haluaa. Sitä, että on ihka oma kulta, oma höpönassu, joka ei koskaan ole petollinen. Luotettava, joka ei petä..ei edes ajattele muita ihmisiä. Ihan oma kulta.. minun puolisoni, partnerini ja kaikkeuteni maan päällä.. että hän on ihan hulluna minusta jne..
Kypsä ja tasa-arvoinen suhde ymmärtää yksilöllisyyden ja sen tuomat erot ihmisissä. Ja inhimilliset virheet. Parisuhteesta minulla on sellainen kuva, että se on jotakin ihmeellistä vaaleanpunaista höttöä monien mielestä.
Lähinnä tulee mieleen Klonkku valtasormuksen kanssa. " Minun aarteeni".
Ihmiset pönkittävät itseään parisuhteilla .. että maailmassa on joku joka oikeasti rakastaa minua - kun oikeastaan ihmisen tulisi rakastaa itse itseään ensin. Ja sitä minä teen.. opettelen rakastamaan itseäni. Ja siinä parisuhde on minulle haitta. Rasite.Eli sulla on huonoja kokemuksia ja pettymys taustalla.
Vaikka se toinen olisikin se "minun aarteeni", niin se ei ole paha asia ellei sitä niin katso.
Oma kulta höpönassu rakkaani....... ei se ole sellaista omistamista eikä kahlehtimista tai ainakaan pitäisi olla.
Jos sinua käytettiin hyväksi sitten lopulta tai sinusta tuntuu niin ja siinä vielä se ajatus että toinen omistaa sinut, niin se on väärin.
Ei sen tule olla sellainen että nimi paperiin ja olet omaisuuttani ja toinen omistaa ja jotenkin vielä yksipuolisesti.
Siinä pitää olla se rakkaus ja se pitää ne kaksi yhdessä kummankin omasta tahdosta.
Ja jos tosiaan rakastaa niin sen rakkaan seurassa viihtyy.
Sen täytyy olla molemmin puolista ja sen verran tulee sitoutua kummankin, että pitää huolta siitä rakkaudesta ja siten siitä rakkaastaan.
Yksipuolisesti tai pakosta tai kahleena se suhde ei kestä, se minkä takia se perustetaan, tulee olla rakkaus ja se perusta ei saisi sortua.
Silloin se kestää ja molemmat pysyy itse toisen rinnalla ilman sopimuksia taikka mitään velvoitetta tai pakkoa.
Testejä tai koetuksia varmaan tulee sitä rakkautta koettelemaan kestääkö se myös vastamäessä, onko se rakkaus kestävää ja molemmin puolista.
Suhteesta ei saisi tulla itsestään selvyys tai sellainen velvoite tai riippuvuus tai omistussuhde vaan sen tulee perustua rakkauteen ja pysyä rakkaudella koossa.
Se "rakastaa itseään" on jotain mitä ei pitäisi liiemmin ajatella, kuin että pitää itsestään huolta eikä salli itselleen tehtävän väärin. Anonyymi kirjoitti:
Eli sulla on huonoja kokemuksia ja pettymys taustalla.
Vaikka se toinen olisikin se "minun aarteeni", niin se ei ole paha asia ellei sitä niin katso.
Oma kulta höpönassu rakkaani....... ei se ole sellaista omistamista eikä kahlehtimista tai ainakaan pitäisi olla.
Jos sinua käytettiin hyväksi sitten lopulta tai sinusta tuntuu niin ja siinä vielä se ajatus että toinen omistaa sinut, niin se on väärin.
Ei sen tule olla sellainen että nimi paperiin ja olet omaisuuttani ja toinen omistaa ja jotenkin vielä yksipuolisesti.
Siinä pitää olla se rakkaus ja se pitää ne kaksi yhdessä kummankin omasta tahdosta.
Ja jos tosiaan rakastaa niin sen rakkaan seurassa viihtyy.
Sen täytyy olla molemmin puolista ja sen verran tulee sitoutua kummankin, että pitää huolta siitä rakkaudesta ja siten siitä rakkaastaan.
Yksipuolisesti tai pakosta tai kahleena se suhde ei kestä, se minkä takia se perustetaan, tulee olla rakkaus ja se perusta ei saisi sortua.
Silloin se kestää ja molemmat pysyy itse toisen rinnalla ilman sopimuksia taikka mitään velvoitetta tai pakkoa.
Testejä tai koetuksia varmaan tulee sitä rakkautta koettelemaan kestääkö se myös vastamäessä, onko se rakkaus kestävää ja molemmin puolista.
Suhteesta ei saisi tulla itsestään selvyys tai sellainen velvoite tai riippuvuus tai omistussuhde vaan sen tulee perustua rakkauteen ja pysyä rakkaudella koossa.
Se "rakastaa itseään" on jotain mitä ei pitäisi liiemmin ajatella, kuin että pitää itsestään huolta eikä salli itselleen tehtävän väärin.En sanoisi huonoja kokemuksia.. tai pettymyksiä. En itse koe niin. Ollenkaan.
Olen kiitollinen exälleni, sain kasvaa suhteessamme.
Kuvauksesi rakkaudesta on ihan ideaali, mutta jotakin mitä en ymmärtääkseni kaipaa. Enemmän se jo ajatuksen tasolla ahdistaa.
No meitä on joka lähtöön ja tässä asiassa mä jään vapaaehtoisesti lähtöruutuun. Se onko kyse sitoutumiskammosta vai siitä seikasta, etten osaa rakastumista, on ihan sama.
Minä voisin sitoutua vain jos rakastuisin silmittömästi, mutta en usko niin käyvän. Ei oikein sovi minun luonteelleni.
Mutta mistäpä sitä tulevaa tietää.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
En sanoisi huonoja kokemuksia.. tai pettymyksiä. En itse koe niin. Ollenkaan.
Olen kiitollinen exälleni, sain kasvaa suhteessamme.
Kuvauksesi rakkaudesta on ihan ideaali, mutta jotakin mitä en ymmärtääkseni kaipaa. Enemmän se jo ajatuksen tasolla ahdistaa.
No meitä on joka lähtöön ja tässä asiassa mä jään vapaaehtoisesti lähtöruutuun. Se onko kyse sitoutumiskammosta vai siitä seikasta, etten osaa rakastumista, on ihan sama.
Minä voisin sitoutua vain jos rakastuisin silmittömästi, mutta en usko niin käyvän. Ei oikein sovi minun luonteelleni.
Mutta mistäpä sitä tulevaa tietää.No sen kuvan sain jos kerran koit tulleesi hyväksikäytetyksi.
Rakkaus hiipuu kun kaikki on vaan itsestään selvää rutiinia ja niin paljon kaikkea murhetta ja velvollisuuksia.
Tuo jos rakastuisit silmittömästi ja se toinenkin, niin se muuttaa kyllä paljon ja itse se parisuhdekin jos sitoutuisit, sekin myös muuttaa paljon.
Ehkei se ole sellainen jota odottaisit tai sopisi luonteellesi, mutta asiat on mahdollisia ja ne voivat muuttua. Anonyymi kirjoitti:
No sen kuvan sain jos kerran koit tulleesi hyväksikäytetyksi.
Rakkaus hiipuu kun kaikki on vaan itsestään selvää rutiinia ja niin paljon kaikkea murhetta ja velvollisuuksia.
Tuo jos rakastuisit silmittömästi ja se toinenkin, niin se muuttaa kyllä paljon ja itse se parisuhdekin jos sitoutuisit, sekin myös muuttaa paljon.
Ehkei se ole sellainen jota odottaisit tai sopisi luonteellesi, mutta asiat on mahdollisia ja ne voivat muuttua.Exä on toisia hyväksikäyttävä ihminen. Ja minä olen ihmisenä mahdollistaja. Hyväksyn ihmisen sellaisenaan kuin hän on. Eli en syytä exää, sillä minä itse mahdollistin hyväksikäytön. Olen itse aivan yhtä syyllinen tilanteeseen.
Myös tuo mahdollistaja puoleni estää minua edes ajattelemasta parisuhdetta. Eräällä tavalla tiedän alistuvani parisuhteessa toisen valtaan jo ennakolta, siksi pysyttelen poissa sen parisuhteen vaikutuspiiristä. Tunnen itseni ja tiedän, että menettäisin osan itsestäni jos alkaisin parisuhteeseen ja sitä en halua.
Juuri murheet ja velvollisuus piti minut niinkin kauan parisuhteessa. Se oli minua kantava voima. Piti siirtää omat tarpeeni sivuun ja hoitaa homma himaan. Vasta kun koin, ettei minua tarvita niin välttämättömästi, erosin itsekkäistä syistä. Syynä oli juurikin löytää itselleni rakkautta. Tai edes antaa mahdollisuus siihen. Ja kyllä, etsin sitä rakkautta itsestäni. Onnekseni se alkaa löytymään.
Niin.. jos rakastuisin.. se muuttaisi kaiken. Luultavasti. Kaikki on mahdollista ja mikään ei ole mahdotonta. Elämä on.
En ole jääräpää ja väitä, ettei se olisi mahdollista. Tosin kovin epätodennäköistä.
Sinun kuvasi rakkaudesta on oikein herkullinen. Se maistuu hyvälle,mutta taitaa olla vain hattaraa. Sekin rupeaa oklöttämään liiassa määrin annosteltuna. Mutta hienoa, että jaksat uskoa tuollaiseen rakkauteen. Arvostan.
Kaunista ja niin idyllistä.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Exä on toisia hyväksikäyttävä ihminen. Ja minä olen ihmisenä mahdollistaja. Hyväksyn ihmisen sellaisenaan kuin hän on. Eli en syytä exää, sillä minä itse mahdollistin hyväksikäytön. Olen itse aivan yhtä syyllinen tilanteeseen.
Myös tuo mahdollistaja puoleni estää minua edes ajattelemasta parisuhdetta. Eräällä tavalla tiedän alistuvani parisuhteessa toisen valtaan jo ennakolta, siksi pysyttelen poissa sen parisuhteen vaikutuspiiristä. Tunnen itseni ja tiedän, että menettäisin osan itsestäni jos alkaisin parisuhteeseen ja sitä en halua.
Juuri murheet ja velvollisuus piti minut niinkin kauan parisuhteessa. Se oli minua kantava voima. Piti siirtää omat tarpeeni sivuun ja hoitaa homma himaan. Vasta kun koin, ettei minua tarvita niin välttämättömästi, erosin itsekkäistä syistä. Syynä oli juurikin löytää itselleni rakkautta. Tai edes antaa mahdollisuus siihen. Ja kyllä, etsin sitä rakkautta itsestäni. Onnekseni se alkaa löytymään.
Niin.. jos rakastuisin.. se muuttaisi kaiken. Luultavasti. Kaikki on mahdollista ja mikään ei ole mahdotonta. Elämä on.
En ole jääräpää ja väitä, ettei se olisi mahdollista. Tosin kovin epätodennäköistä.
Sinun kuvasi rakkaudesta on oikein herkullinen. Se maistuu hyvälle,mutta taitaa olla vain hattaraa. Sekin rupeaa oklöttämään liiassa määrin annosteltuna. Mutta hienoa, että jaksat uskoa tuollaiseen rakkauteen. Arvostan.
Kaunista ja niin idyllistä.Ei se noin ole, tuollainen ajatusmaailma on väärä "jos menee halpaan se on oma vika".
Luottamuksella ja hyväuskoisuudella ei saa leikkiä eikä sitä saa käyttää hyväksi.
Ihmisiä ei saa käyttää hyväksi ja se hyväksikäyttäjä on syyllinen ja sen tulee tehdä parannus ja muuttua.
Itse tarjoan ja lupaan sitä minkä pystyn täyttämään.
Mutta parisuhteessa sen toisen on oltava myös samanlainen, se rakkaus on kaiken perusta jos se puuttuu tai se on yksipuolista se on jotain muuta silloin kuin se oikea parisuhde.
Mä uskon siihen koska itse itsestäni tiedän sen olevan mahdollista. Anonyymi kirjoitti:
Ei se noin ole, tuollainen ajatusmaailma on väärä "jos menee halpaan se on oma vika".
Luottamuksella ja hyväuskoisuudella ei saa leikkiä eikä sitä saa käyttää hyväksi.
Ihmisiä ei saa käyttää hyväksi ja se hyväksikäyttäjä on syyllinen ja sen tulee tehdä parannus ja muuttua.
Itse tarjoan ja lupaan sitä minkä pystyn täyttämään.
Mutta parisuhteessa sen toisen on oltava myös samanlainen, se rakkaus on kaiken perusta jos se puuttuu tai se on yksipuolista se on jotain muuta silloin kuin se oikea parisuhde.
Mä uskon siihen koska itse itsestäni tiedän sen olevan mahdollista.Niin.. se on kovin subjektiivistä se käsite siitä oikeasta parisuhteesta. Mitä se nyt kenellekin kulloinkin sattuu tarkoittamaan.
Itse uskon kommunikaatioon ja yhdessä sopimiseen. Sellaiseen aikuismaiseen toisen hyväksymiseen. En niinkään siihen keskinäiseen kaikenkattavaan rakkauteen. Eli siihen ainoaan ja oikeaan. Ikuiseen rakkauteen.
Rakkaus sinällään on hieno asia, mutta rakastamisestakin pitäisi tehdä luvanvaraista. Niin paljon on satutettu ihmisiä rakkauden nimissä ja rakkauden vuoksi. Pitäisikin itseltään kysyä sitä, onko oikeasti valmis rakastamaan toista, siten kuten hän haluaa tulla rakastetuksi ja olla vastauksessaan rehellinen itselleen.
Ei ole standardia miten toista tulisi rakastaa.. se on yhdessä sovittu ja keskusteltu asia. Ainakin pitäisi olla.
Minä myönnän jo heti kättelyssä, etten itse kykene sinun mieleiseen rakkauteen. En osaa, en pysty, enkä oikeastaan halua. Se on mielestäni illuusio oikeasta rakkaudesta. Mutta kuten sanoin, arvostan, jos jaksaa uskoa vielä rakkauteen. Ainakin sinun tavallasi.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. se on kovin subjektiivistä se käsite siitä oikeasta parisuhteesta. Mitä se nyt kenellekin kulloinkin sattuu tarkoittamaan.
Itse uskon kommunikaatioon ja yhdessä sopimiseen. Sellaiseen aikuismaiseen toisen hyväksymiseen. En niinkään siihen keskinäiseen kaikenkattavaan rakkauteen. Eli siihen ainoaan ja oikeaan. Ikuiseen rakkauteen.
Rakkaus sinällään on hieno asia, mutta rakastamisestakin pitäisi tehdä luvanvaraista. Niin paljon on satutettu ihmisiä rakkauden nimissä ja rakkauden vuoksi. Pitäisikin itseltään kysyä sitä, onko oikeasti valmis rakastamaan toista, siten kuten hän haluaa tulla rakastetuksi ja olla vastauksessaan rehellinen itselleen.
Ei ole standardia miten toista tulisi rakastaa.. se on yhdessä sovittu ja keskusteltu asia. Ainakin pitäisi olla.
Minä myönnän jo heti kättelyssä, etten itse kykene sinun mieleiseen rakkauteen. En osaa, en pysty, enkä oikeastaan halua. Se on mielestäni illuusio oikeasta rakkaudesta. Mutta kuten sanoin, arvostan, jos jaksaa uskoa vielä rakkauteen. Ainakin sinun tavallasi.Onhan se rakkaus sinäällään jo stantardi ottaa se toinen huomioon ja ajatella hänen parastaan jne.
Siinä se sitten on perusta ja muut asiat taikka sivuseikat sovitaan.
Asiat pitää priorisoida oikein ja ne kaksi on yhtä kuin yksi.
Mitään ei saa päästää siihen väliin erottamaan taikka hajottamaan sitä suhdetta.
Kaikki ongelmat pystyy ratkaisemaan ja turhasta pystyy luopumaan. Anonyymi kirjoitti:
Onhan se rakkaus sinäällään jo stantardi ottaa se toinen huomioon ja ajatella hänen parastaan jne.
Siinä se sitten on perusta ja muut asiat taikka sivuseikat sovitaan.
Asiat pitää priorisoida oikein ja ne kaksi on yhtä kuin yksi.
Mitään ei saa päästää siihen väliin erottamaan taikka hajottamaan sitä suhdetta.
Kaikki ongelmat pystyy ratkaisemaan ja turhasta pystyy luopumaan.No sepä se.. ei kaikki halua olla parisuhteessa noin tiiviisti. Vaikka kuinka rakastaisin, en haluaisi tuntea olevani jonkun yhtälön puolikas. Minä haluan ja tarvitsen enemmän tilaa itselleni. Omaa aikaa ja yksinoloa.
Siksipä parisuhde ei ole oikein minun juttuni.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No sepä se.. ei kaikki halua olla parisuhteessa noin tiiviisti. Vaikka kuinka rakastaisin, en haluaisi tuntea olevani jonkun yhtälön puolikas. Minä haluan ja tarvitsen enemmän tilaa itselleni. Omaa aikaa ja yksinoloa.
Siksipä parisuhde ei ole oikein minun juttuni.Mutta se onkin sivuseikka ja sovittavissa oleva asia.
Kyllä se rakkaus antaa sitä tarvittavaa tilaa ja aikaa.
Siinä otetaan se toinen huomioon.
Se molemminpuolinen rakkaus juuri tekee sen parisuhteen, ei maistraatti taikka avioehto tai muu sopimus.
Sinunkin rakkaasi voisi järjestää ja auttaa sinua saamaan sen mitä tarvitset.
Auttaa sinua elämässäsi saavuttamaan unelmiasi ja tavoitteitasi, että sinun on hyvä olla hänen kanssaan. Anonyymi kirjoitti:
Mutta se onkin sivuseikka ja sovittavissa oleva asia.
Kyllä se rakkaus antaa sitä tarvittavaa tilaa ja aikaa.
Siinä otetaan se toinen huomioon.
Se molemminpuolinen rakkaus juuri tekee sen parisuhteen, ei maistraatti taikka avioehto tai muu sopimus.
Sinunkin rakkaasi voisi järjestää ja auttaa sinua saamaan sen mitä tarvitset.
Auttaa sinua elämässäsi saavuttamaan unelmiasi ja tavoitteitasi, että sinun on hyvä olla hänen kanssaan.Noh.. minulla on rakastaja, joka on kylläkin rakas. Mutta ei hänkään halua kiinteää parisuhdetta, joten olemme kuin luodut toisillemme.
Ihastuttavan naiivi ja yksinkertainen näkemys sinulla.
Minulla on jo kaikki mitä tarvitsen elääkseni ja ollakseni onnellinen. Se riittää. En tavoittele muuta kuin itsellisyyttä ja siihen ei tarvita toista. Edes sitä rakasta.
Ja vähiten siihen tarvitaan parisuhdetta.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Noh.. minulla on rakastaja, joka on kylläkin rakas. Mutta ei hänkään halua kiinteää parisuhdetta, joten olemme kuin luodut toisillemme.
Ihastuttavan naiivi ja yksinkertainen näkemys sinulla.
Minulla on jo kaikki mitä tarvitsen elääkseni ja ollakseni onnellinen. Se riittää. En tavoittele muuta kuin itsellisyyttä ja siihen ei tarvita toista. Edes sitä rakasta.
Ja vähiten siihen tarvitaan parisuhdetta.Ei sitä kannata asioita monimutkaiseksi tehdäkään.
Mulla on kykyjä ratkoa ongelmia ja yhdistää unelmia.
Jos tuo on sinun unelmasi, jota se ei ole, ei kaikessa täyteydessään, sinä tarvitsisit varmasti hieman apua, että voisit oikeasti elää unelmaasi.
Jos se sinun rakkaasi on seksikumppani, niin se täyttää sen tarpeen.
Jos te olisitte myös rakastavaiset, teillä voisi olla yhteinen elämä ja taival ja hän saattaisi hoitaa jotain asioita että pääset sinne yksinäisyyteesi nopeammin taikka helpommin.
Hän vaikka hoitaisi sinun taakkasi ja pääsisit hänen erämökilleen jonnekin kauas koiravaljakolla ajelemaan taikka hän auttaisi sinua sen hommaamaan.
Olisitko silloin onnellinen siellä ja kutsuisit hänet ehkä harrastamaan seksiä silloin tällöin vai jopa myös sillä koiravaljakolla ajelemaan kanssasi?
Mietin vain sitä jos hän ottaisi sinulta taakkasi tai jakaisi niitä kanssasi, niin mitä se saisi sinussa aikaan?
Vihdoinkin olisit yksin keskellä ei mitään koirat siellä seuranasi ja hän tulisi kun soitat hänet paikalle.
Olisiko sellainen se elämä jota todella haluaisit? Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä kannata asioita monimutkaiseksi tehdäkään.
Mulla on kykyjä ratkoa ongelmia ja yhdistää unelmia.
Jos tuo on sinun unelmasi, jota se ei ole, ei kaikessa täyteydessään, sinä tarvitsisit varmasti hieman apua, että voisit oikeasti elää unelmaasi.
Jos se sinun rakkaasi on seksikumppani, niin se täyttää sen tarpeen.
Jos te olisitte myös rakastavaiset, teillä voisi olla yhteinen elämä ja taival ja hän saattaisi hoitaa jotain asioita että pääset sinne yksinäisyyteesi nopeammin taikka helpommin.
Hän vaikka hoitaisi sinun taakkasi ja pääsisit hänen erämökilleen jonnekin kauas koiravaljakolla ajelemaan taikka hän auttaisi sinua sen hommaamaan.
Olisitko silloin onnellinen siellä ja kutsuisit hänet ehkä harrastamaan seksiä silloin tällöin vai jopa myös sillä koiravaljakolla ajelemaan kanssasi?
Mietin vain sitä jos hän ottaisi sinulta taakkasi tai jakaisi niitä kanssasi, niin mitä se saisi sinussa aikaan?
Vihdoinkin olisit yksin keskellä ei mitään koirat siellä seuranasi ja hän tulisi kun soitat hänet paikalle.
Olisiko sellainen se elämä jota todella haluaisit?Sä alat kuulostamaan välikselle.
Nooh.. ollakseen rakastavaiset tulisi ensinnäkin rakastua. En ole koskaan rakastunut, vaikka rakastankin.
Miksi hitossa minä haluaisin parisuhteen, kun en oikeasti halua?
En unelmoi parisuhteesta ja viihdyn oikein hyvin näin kuin olen. Joten olkoon niin.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Sä alat kuulostamaan välikselle.
Nooh.. ollakseen rakastavaiset tulisi ensinnäkin rakastua. En ole koskaan rakastunut, vaikka rakastankin.
Miksi hitossa minä haluaisin parisuhteen, kun en oikeasti halua?
En unelmoi parisuhteesta ja viihdyn oikein hyvin näin kuin olen. Joten olkoon niin.Mihin sinä rakastut sitten tai mikä siinä toisessa saisi sinut rakastumaan?
Jätetään se sana parisuhde pois ja korvataan vaikka rakkaussuhteella.
Kai sitä rakkautta ja huomioon ottamista jokainen vähän kaipaa.
Menneistä oppii ja tämä mitä nyt on, on tulos siitä menneestä, ne asiat vaikuttavat ja muokkaavat.
Asiat voisi olla toisinkin, ne olisi voineet mennä toisinkin ja se mitä nykyään on voisi olla toisin ja tulevaisuuteen pystyy vaikuttamaan jos tahtoo.
Vaikka elämä on mitä se nyt on, niin sitä voi muuttaa.
Voi tyytyä siihen mitä on ja jäädä siihen missä on tai muuttaa ne asiat jotka tahtoo muuttaa.
Jos unelmoisit olevasi enemmän yksin, se voi toteutua ja sen voi saavuttaa.
Se voi olla vaikeaa saavuttaa ja luopua joistain asioista, mutta keinot varmasti löytyy taikka se voi tapahtua itsestäänkin aikanaan.
Silloin kun itse exäni kanssa maattiin vierekkäin sängyssä ja jutteltiin unelmista vuosia sitten, niin se oli maatalo ja katsotaan ikkunasta ja takapihalla on hevosia.
No meillä meni poikki ja silti se toteutui minun kohdallani, vaikka en sitä edes yrittänyt toteuttaa.
Mä katsoin ulos maatalon ikkunasta ja takapihalla oli 2 hevosta.
Joskus haaveet ja unelmat voi toteutua jopa odottamattomalla tavalla, eikä välttämättä niin mielekkäästi taikka niin kuin olet suunnitellut.
Parempi tietenkin, että ne toteutuisi sillä tavalla kuin ne on suunnitellut ja lähtenyt toteuttamaan. Anonyymi kirjoitti:
Mihin sinä rakastut sitten tai mikä siinä toisessa saisi sinut rakastumaan?
Jätetään se sana parisuhde pois ja korvataan vaikka rakkaussuhteella.
Kai sitä rakkautta ja huomioon ottamista jokainen vähän kaipaa.
Menneistä oppii ja tämä mitä nyt on, on tulos siitä menneestä, ne asiat vaikuttavat ja muokkaavat.
Asiat voisi olla toisinkin, ne olisi voineet mennä toisinkin ja se mitä nykyään on voisi olla toisin ja tulevaisuuteen pystyy vaikuttamaan jos tahtoo.
Vaikka elämä on mitä se nyt on, niin sitä voi muuttaa.
Voi tyytyä siihen mitä on ja jäädä siihen missä on tai muuttaa ne asiat jotka tahtoo muuttaa.
Jos unelmoisit olevasi enemmän yksin, se voi toteutua ja sen voi saavuttaa.
Se voi olla vaikeaa saavuttaa ja luopua joistain asioista, mutta keinot varmasti löytyy taikka se voi tapahtua itsestäänkin aikanaan.
Silloin kun itse exäni kanssa maattiin vierekkäin sängyssä ja jutteltiin unelmista vuosia sitten, niin se oli maatalo ja katsotaan ikkunasta ja takapihalla on hevosia.
No meillä meni poikki ja silti se toteutui minun kohdallani, vaikka en sitä edes yrittänyt toteuttaa.
Mä katsoin ulos maatalon ikkunasta ja takapihalla oli 2 hevosta.
Joskus haaveet ja unelmat voi toteutua jopa odottamattomalla tavalla, eikä välttämättä niin mielekkäästi taikka niin kuin olet suunnitellut.
Parempi tietenkin, että ne toteutuisi sillä tavalla kuin ne on suunnitellut ja lähtenyt toteuttamaan.No niih.. tästähän keskustelu sitten syntyikin. Hyvä.
En ymmärtääkseni ole koskaan rakastunut. Monasti ihastunut. Sen tiedän mikä tyyppini on.. aito, välitön ja rehellinen. Ihastun sellaisiin jotka osaavat olla omia itsejään. Se ei sitten haittaa, vaikka olisi niitä ikäviäkin piirteitä, sillä kukaan ei ole täydellinen. Ihastun siihen varmuuteen kun toinen viihtyy nahoissaan, eikä välitä toisten mielipiteistä itsestään.
Ulkonäölliset seikat eivät minulla hirveemmin paina, ulkokuorta. Joten jos rakastuisin, rakastuisin ihmiseen itsessään. Persoonaan.
Tai näin kuvittelen.
Ja kyllä.. ihan kaikki kaipaavat rakkautta ja huomioon ottamista. Toiset enemmän ja toiset vähemmän. Minulle tuo huomioon ottaminen on ehkä sellainen vedenjakaja.. en koe, että minua olisi koskaan oikein huomioitu, joten se tuntuu vieraalta.
Tai no on eräs työkaveri joka on huomioinut minua ihan pikkiriikkisillä asioilla. Hän on vain sellainen luonteeltaan. Huomaavainen.
En unelmoi. Harvemmin päästän itseäni unelmoimaan. Nuorena halusin perheen, oman kodin ja valkoisen aidan. Sen sain. Unelmani oli vaatimaton ja toteutui. Tosin sekään ei mennyt niin kuin strömsöössä..
Enkä unelmoi siitä että saisin olla enemmän yksin. Se on jo niin hyvässä balanssissa nyt. En unelmoi parisuhteesta, mutta haluan rakastaa ja tulla rakastetuksi. Kuten varmaankin jokainen ihminen. Luulisin.
Jos nyt sallisin itselleni luvan unelmointiin.. unelmoisin siitä, että voisin rakastua juuri niin silmittömästi kuin olla ja voi. Ja todennäköisesti hajoaisin pikkuruisiksi palasiksi jos se olisi vielä molemminpuolista.
Menisi koko elämäni uusiksi.
Realiteetti on, että en ole vielä koskaan rakastunut.. vaatisi niin täydellisen, kuin minulle sorvatun ihmisen löytämistä. Ja siihen en usko. Todennäköisempää on lottovoitto kuin sellaisen ihmisen löytyminen minun elämästäni.
Tavallaan tyydyn vähään.. ja silti saanut paljon. Ja olen onnellinen. Enkä halua pilata sitä mitä minulla jo on unelmoinnilla ja haihattelulla.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No niih.. tästähän keskustelu sitten syntyikin. Hyvä.
En ymmärtääkseni ole koskaan rakastunut. Monasti ihastunut. Sen tiedän mikä tyyppini on.. aito, välitön ja rehellinen. Ihastun sellaisiin jotka osaavat olla omia itsejään. Se ei sitten haittaa, vaikka olisi niitä ikäviäkin piirteitä, sillä kukaan ei ole täydellinen. Ihastun siihen varmuuteen kun toinen viihtyy nahoissaan, eikä välitä toisten mielipiteistä itsestään.
Ulkonäölliset seikat eivät minulla hirveemmin paina, ulkokuorta. Joten jos rakastuisin, rakastuisin ihmiseen itsessään. Persoonaan.
Tai näin kuvittelen.
Ja kyllä.. ihan kaikki kaipaavat rakkautta ja huomioon ottamista. Toiset enemmän ja toiset vähemmän. Minulle tuo huomioon ottaminen on ehkä sellainen vedenjakaja.. en koe, että minua olisi koskaan oikein huomioitu, joten se tuntuu vieraalta.
Tai no on eräs työkaveri joka on huomioinut minua ihan pikkiriikkisillä asioilla. Hän on vain sellainen luonteeltaan. Huomaavainen.
En unelmoi. Harvemmin päästän itseäni unelmoimaan. Nuorena halusin perheen, oman kodin ja valkoisen aidan. Sen sain. Unelmani oli vaatimaton ja toteutui. Tosin sekään ei mennyt niin kuin strömsöössä..
Enkä unelmoi siitä että saisin olla enemmän yksin. Se on jo niin hyvässä balanssissa nyt. En unelmoi parisuhteesta, mutta haluan rakastaa ja tulla rakastetuksi. Kuten varmaankin jokainen ihminen. Luulisin.
Jos nyt sallisin itselleni luvan unelmointiin.. unelmoisin siitä, että voisin rakastua juuri niin silmittömästi kuin olla ja voi. Ja todennäköisesti hajoaisin pikkuruisiksi palasiksi jos se olisi vielä molemminpuolista.
Menisi koko elämäni uusiksi.
Realiteetti on, että en ole vielä koskaan rakastunut.. vaatisi niin täydellisen, kuin minulle sorvatun ihmisen löytämistä. Ja siihen en usko. Todennäköisempää on lottovoitto kuin sellaisen ihmisen löytyminen minun elämästäni.
Tavallaan tyydyn vähään.. ja silti saanut paljon. Ja olen onnellinen. Enkä halua pilata sitä mitä minulla jo on unelmoinnilla ja haihattelulla.No, unelmat näemmä toteutuu ainakin jossain määrin.
Tuo sinun täydellisen ihmisen löytyminen ei ainakaan kuulostaisi mahdottomuudelta, koska ei sinulla nyt ole oikein hurjia vaatimuksia, kuin aika perus juttuja jotka pitäisi löytyä jo luonnostaan ihan jokaisesta.
aito, välitön ja rehellinen
Jo on kummaksi maailma mennyt ellei sellaisia tule vastaan joka päivä.
Mä olen itse täällä haikaillut ja kuule pitkä toivelista on, monta sivua ja ketjua on tullut häntä kuvailtua ja uskon sellaisen vielä löytyvän, vaikkakin siinäkin listassa on melkein vain ne perusasiat ja enemmänkin tulevaisuuden kuvia ja mahdollisuuksia.
Siinä mielessä sanoisin, että jos sallit itsellesi unelmoida, niin kyllä varmaan pitäisi löytyä nuo kriteerisi täyttävä ihanne jostain ja vaikka et sellaisesta unelmoisikaan, niin todennäköisesti sellainen kävelee joku päivä vastaan ja osaa sinut ottaa myös huomioon.
Eikä sellainen olisi varmaan edes haihattelua. Anonyymi kirjoitti:
No, unelmat näemmä toteutuu ainakin jossain määrin.
Tuo sinun täydellisen ihmisen löytyminen ei ainakaan kuulostaisi mahdottomuudelta, koska ei sinulla nyt ole oikein hurjia vaatimuksia, kuin aika perus juttuja jotka pitäisi löytyä jo luonnostaan ihan jokaisesta.
aito, välitön ja rehellinen
Jo on kummaksi maailma mennyt ellei sellaisia tule vastaan joka päivä.
Mä olen itse täällä haikaillut ja kuule pitkä toivelista on, monta sivua ja ketjua on tullut häntä kuvailtua ja uskon sellaisen vielä löytyvän, vaikkakin siinäkin listassa on melkein vain ne perusasiat ja enemmänkin tulevaisuuden kuvia ja mahdollisuuksia.
Siinä mielessä sanoisin, että jos sallit itsellesi unelmoida, niin kyllä varmaan pitäisi löytyä nuo kriteerisi täyttävä ihanne jostain ja vaikka et sellaisesta unelmoisikaan, niin todennäköisesti sellainen kävelee joku päivä vastaan ja osaa sinut ottaa myös huomioon.
Eikä sellainen olisi varmaan edes haihattelua.Aitoja ihmisiä on hyvin vähän. Ja sitäkin vähemmän on aitoja ja välittömiä. Ja siihen kun laitetaan vielä rehellisyys...
No minä kiinnostuin siitä sinun listastasi.. onko sinulla ihan oikea lista?
Minä ymmärsin, että sinulla on jo joku tietty katsottuna ja häntä kaipailet. Ymmärsinkös jotain väärin?
Vai oletko haaveilija? Luonut haavekuvan täydellisestä kumppanista?- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Aitoja ihmisiä on hyvin vähän. Ja sitäkin vähemmän on aitoja ja välittömiä. Ja siihen kun laitetaan vielä rehellisyys...
No minä kiinnostuin siitä sinun listastasi.. onko sinulla ihan oikea lista?
Minä ymmärsin, että sinulla on jo joku tietty katsottuna ja häntä kaipailet. Ymmärsinkös jotain väärin?
Vai oletko haaveilija? Luonut haavekuvan täydellisestä kumppanista?Aika surullista, jos näin on.
Mutta siihenkin varmaan vaikuttaa se ympäristö ja sen tuoma paine, seura jne.
Ei sellaista listaa varsinaisesti ole, olen kuvaillut häntä ja vähän kuvaillut sitä meidän yhteistä elämää millaista se voisi olla, ensin tietenkin unelmoinut ja sitten myöhemmin kun hän löytyy, niin täyttänyt unelmat hänen kanssaan.
Olen kyllä haaveilija ja unelmoija, mutta kykenen myös ne haaveet ja unelmat täyttämäänkin. Anonyymi kirjoitti:
Aika surullista, jos näin on.
Mutta siihenkin varmaan vaikuttaa se ympäristö ja sen tuoma paine, seura jne.
Ei sellaista listaa varsinaisesti ole, olen kuvaillut häntä ja vähän kuvaillut sitä meidän yhteistä elämää millaista se voisi olla, ensin tietenkin unelmoinut ja sitten myöhemmin kun hän löytyy, niin täyttänyt unelmat hänen kanssaan.
Olen kyllä haaveilija ja unelmoija, mutta kykenen myös ne haaveet ja unelmat täyttämäänkin.Ei haaveilemisessa kai mitään pahaa ole. Se, etten itse sitä harrasta, ei tarkoita, että se olisi jotenkin väärin.
Taidat olla sellainen kaunosielu..? Teitäkin tarvitaan. Muutoin tämä maailma olisikin liian kylmä paikka. Mutta oletko sinä onnellinen? Nyt ja tässä? Se on se tärkeä seikka, joka sinun tulisi tiedostaa.
Joillakin se haavemaailma luo surkeutta, kun ei ole saavuttanut sitä mistä haaveilee...- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ei haaveilemisessa kai mitään pahaa ole. Se, etten itse sitä harrasta, ei tarkoita, että se olisi jotenkin väärin.
Taidat olla sellainen kaunosielu..? Teitäkin tarvitaan. Muutoin tämä maailma olisikin liian kylmä paikka. Mutta oletko sinä onnellinen? Nyt ja tässä? Se on se tärkeä seikka, joka sinun tulisi tiedostaa.
Joillakin se haavemaailma luo surkeutta, kun ei ole saavuttanut sitä mistä haaveilee...Kai mä jotain kaunistakin joskus aikaan saan.
En ole onnellinen ennen kuin alan elämään niitä unelmia todeksi.
Siihen elämään kuuluu se rakas rinnalle ja sitten ihan kaikki on mahdollista toteuttaa.
Mulla on sellainen tahto, että se elämä tulee jakaa sen oikean kanssa.
Kaikki muu on sitten taas plussaa ja toissijaisia asioita, mitkä ei yksinään tyydytä taikka tee siitä elämästä elämisen arvoista.
Mä olen ollut nyt jotain pari vuotta ihan yksin omassa rauhassa ja sitä ennen nähnyt maailmaa ja kaikennäköistä.
Tiedän vaan mikä on itselle tärkeintä elämässä ja ilman sitä elämä on aika masentavaa.
Kyllähän siitäkin tai tästäkin tilasta jossa nyt oleskelee saa aikaan jotain kirjoituksia, mutta mutta kyllä se elämä on elettäväksi annettu ja vielä hyvässä oikeassa seurassa. Anonyymi kirjoitti:
Kai mä jotain kaunistakin joskus aikaan saan.
En ole onnellinen ennen kuin alan elämään niitä unelmia todeksi.
Siihen elämään kuuluu se rakas rinnalle ja sitten ihan kaikki on mahdollista toteuttaa.
Mulla on sellainen tahto, että se elämä tulee jakaa sen oikean kanssa.
Kaikki muu on sitten taas plussaa ja toissijaisia asioita, mitkä ei yksinään tyydytä taikka tee siitä elämästä elämisen arvoista.
Mä olen ollut nyt jotain pari vuotta ihan yksin omassa rauhassa ja sitä ennen nähnyt maailmaa ja kaikennäköistä.
Tiedän vaan mikä on itselle tärkeintä elämässä ja ilman sitä elämä on aika masentavaa.
Kyllähän siitäkin tai tästäkin tilasta jossa nyt oleskelee saa aikaan jotain kirjoituksia, mutta mutta kyllä se elämä on elettäväksi annettu ja vielä hyvässä oikeassa seurassa.Elät siis vasta sitten kun haaveesi käy toteen. No tapa se on tuokin elää. Valintakysymys.
Minä en kykene itse uskomaan siihen herra oikeaan. Minulle se on utopiaa. Enkä mielestäni ole menettänyt mitään vaikka en sitä oikeaa olekaan kohdannut.
Elän täyttä elämää tässä ja nyt. Olen aikalailla tyytyväinen siihen mitä minulla on. Kuvailisin jopa onnelliseksi. Mutta minä tyydynkin aika vähään.
Silloin kun tajuaa oman kuolevaisuutensa, ymmärtää mikä elämässä oikeasti on tärkeää.
Sinulle se oma rakas on tärkeä yhtälössä, jossa voisit olla onnellinen. Mutta hänkin on haave vain.
Kai sinulla on tässä hetkessä ja tässä elämässä jotakin, ihan itsessäsi, mihin olet edes tyytyväinen. Vai onko elämäsi kokonaan unelmointia? Toki, unelmointi on hyvä pakokeino reaalimaailmasta.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Elät siis vasta sitten kun haaveesi käy toteen. No tapa se on tuokin elää. Valintakysymys.
Minä en kykene itse uskomaan siihen herra oikeaan. Minulle se on utopiaa. Enkä mielestäni ole menettänyt mitään vaikka en sitä oikeaa olekaan kohdannut.
Elän täyttä elämää tässä ja nyt. Olen aikalailla tyytyväinen siihen mitä minulla on. Kuvailisin jopa onnelliseksi. Mutta minä tyydynkin aika vähään.
Silloin kun tajuaa oman kuolevaisuutensa, ymmärtää mikä elämässä oikeasti on tärkeää.
Sinulle se oma rakas on tärkeä yhtälössä, jossa voisit olla onnellinen. Mutta hänkin on haave vain.
Kai sinulla on tässä hetkessä ja tässä elämässä jotakin, ihan itsessäsi, mihin olet edes tyytyväinen. Vai onko elämäsi kokonaan unelmointia? Toki, unelmointi on hyvä pakokeino reaalimaailmasta.Jep, se on niin, että kulta kainaloon ja elämään unelmia.
Siihen asti olen paussilla tai pysähdyksissä ja suunnittelen mahdollisuuksia paikan mukaan missä olen.
Mä pärjään kyllä todella vähällä, mutta en tyydy sellaiseen, koska enempi on mahdollista ja se on vähän niinkuin pölyttymässä varastossa, odottelee vain inspiraatiota.
Mutta jos on yksin, niin silloin se on ihan sama missä sitä on ja miten elelee tai pärjäilee tai kuluttaa aikaa, turhaa se joka tapauksessa on.
Olen mä saavuttanut ne asiat mitä lähdin saavuttamaan ja paljon enemmänkin olisi vielä saavutettavaa ja mahdollisuudet on lähes rajattomat, mut niihin lähden sitten sen rakkaan kanssa.
Mä unelmoin siitä rakkaasta joka oikeasti rakastaa ja kyllä hän jossain on ja löydän hänet.
Se on kaikkein ikävintä kun ei malttaisi odottaa ja toisaalta ei saisi hätiköidäkään ja sitten taas koko maailma olisi avoinna, mutta sinnekin tahtoisi lähteä sitten ennemmin sen rakkaan kanssa. Anonyymi kirjoitti:
Jep, se on niin, että kulta kainaloon ja elämään unelmia.
Siihen asti olen paussilla tai pysähdyksissä ja suunnittelen mahdollisuuksia paikan mukaan missä olen.
Mä pärjään kyllä todella vähällä, mutta en tyydy sellaiseen, koska enempi on mahdollista ja se on vähän niinkuin pölyttymässä varastossa, odottelee vain inspiraatiota.
Mutta jos on yksin, niin silloin se on ihan sama missä sitä on ja miten elelee tai pärjäilee tai kuluttaa aikaa, turhaa se joka tapauksessa on.
Olen mä saavuttanut ne asiat mitä lähdin saavuttamaan ja paljon enemmänkin olisi vielä saavutettavaa ja mahdollisuudet on lähes rajattomat, mut niihin lähden sitten sen rakkaan kanssa.
Mä unelmoin siitä rakkaasta joka oikeasti rakastaa ja kyllä hän jossain on ja löydän hänet.
Se on kaikkein ikävintä kun ei malttaisi odottaa ja toisaalta ei saisi hätiköidäkään ja sitten taas koko maailma olisi avoinna, mutta sinnekin tahtoisi lähteä sitten ennemmin sen rakkaan kanssa.Ihanan yltiöromanttista. Ja samalla ihan plääh. Riippuu miltä kantilta katsoo.
Minä sairastuin vakavasti kymmenisen vuotta sitten ... luulin kuolevani ja että minulla on vain vähän aikaa elämässäni jäljellä. Opin elämään. Tässä ja nyt. Opin arvostamaan sitä mitä minulla oli ja tavoittelemaan sitä mitä halusin. Opin olemaan onnellinen. Ja minä olen onnellinen. Alan jopa rakastamaan itseäni ja elämääni.
Millä sinä teet itsesi onnelliseksi? Haaveilemallako? Kuinkas sitten, jos löydät naisesi, sen haaveiden rakkaasi ja törmäätkin siihen tosiasiaan, ettei hän täytäkään kaikkia vaatimuksiasi ja unelmasi ei käykään toteen?
Oletko miettinyt sitä.
Toivon todella, että löydät hänet, mutta rakennat elämääsi toisen varaan. Ja vielä sellaisen joka on vain haavetta.
Mutta on tuokin tapa elää. Sinun elämäsi on sinun ja sinä valitset tapasi elää. Eli en tuomitse.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ihanan yltiöromanttista. Ja samalla ihan plääh. Riippuu miltä kantilta katsoo.
Minä sairastuin vakavasti kymmenisen vuotta sitten ... luulin kuolevani ja että minulla on vain vähän aikaa elämässäni jäljellä. Opin elämään. Tässä ja nyt. Opin arvostamaan sitä mitä minulla oli ja tavoittelemaan sitä mitä halusin. Opin olemaan onnellinen. Ja minä olen onnellinen. Alan jopa rakastamaan itseäni ja elämääni.
Millä sinä teet itsesi onnelliseksi? Haaveilemallako? Kuinkas sitten, jos löydät naisesi, sen haaveiden rakkaasi ja törmäätkin siihen tosiasiaan, ettei hän täytäkään kaikkia vaatimuksiasi ja unelmasi ei käykään toteen?
Oletko miettinyt sitä.
Toivon todella, että löydät hänet, mutta rakennat elämääsi toisen varaan. Ja vielä sellaisen joka on vain haavetta.
Mutta on tuokin tapa elää. Sinun elämäsi on sinun ja sinä valitset tapasi elää. Eli en tuomitse.Mä teen itseni onnelliseksi tekemällä hänet onnelliseksi.
Mikäs sen parempi kuin se onnelinen rakastava nainen vierellä.
Maailmassa on about 10 miljardia ihmistä, puolet naisia ja niistä jotain 20% mun ikähaarukassa ja niistä varmaan vielä jokunen vapaa joka osaa rakastaa.
Sitäkin olen miettinyt, että mitä alkeellisemmasta paikasta hänet löytää, sitä vähemmän turhia maailman murheita hänellä on estämässä yhteistä eloa.
Joku Pocahontas varmaan jostain sitten viimeistään löytyy.
En siten rakenna elämääni hänen varaan, mun tilanne on se, että mä voin tästä lähteä mihin vaan ja aloittaa sen elämän missä vaan.
Mutta mulle se kumppani on vähän niinkuin se ykkös prioriteetti.
Mä olen muuttanut tuhansia kilometrejä ja voin muuttaa edelleen, eli ei ole sellaisia sidoksia paljon mihinkään enkä edes yritä sitoutua mihinkään paikkaan ennen kuin tiedän missä sitä tahtoisi elää ja sen elämän aloittaa.
Melkein tahtoisin udella mikä sairaus, mutta enpä tiedä kannattaako täällä sellaisia kertoa.
Mutta siinäkin on se, jos on tai näyttää että elämä olisi loppumassa, siitä voi saada myös jonkinlaista voimaa alkaa elämään, tekemään siitä elämisen arvoista.
Mulla on niin paljon ideoita ja kaiken maailman mielenkiintoisia juttuja suunnitelmia ja projekteja, että mielenkiintoista tulisi elämä kyllä olemaan, mutta niitä kyllä tahtoisin joitakin tehdä yhdessä sen rakkaan kanssa.
Ja sitten jokaisella on asioita joita ei voi kertoa ja siinä mielessä voisi sanoa, että joillekin asioille on syynsä ja oma aikansa ja joskus pitää odottaa sitä oikeaa aikaa ja hetkeä, vaikka se onkin välillä aika rankkaa. Anonyymi kirjoitti:
Mä teen itseni onnelliseksi tekemällä hänet onnelliseksi.
Mikäs sen parempi kuin se onnelinen rakastava nainen vierellä.
Maailmassa on about 10 miljardia ihmistä, puolet naisia ja niistä jotain 20% mun ikähaarukassa ja niistä varmaan vielä jokunen vapaa joka osaa rakastaa.
Sitäkin olen miettinyt, että mitä alkeellisemmasta paikasta hänet löytää, sitä vähemmän turhia maailman murheita hänellä on estämässä yhteistä eloa.
Joku Pocahontas varmaan jostain sitten viimeistään löytyy.
En siten rakenna elämääni hänen varaan, mun tilanne on se, että mä voin tästä lähteä mihin vaan ja aloittaa sen elämän missä vaan.
Mutta mulle se kumppani on vähän niinkuin se ykkös prioriteetti.
Mä olen muuttanut tuhansia kilometrejä ja voin muuttaa edelleen, eli ei ole sellaisia sidoksia paljon mihinkään enkä edes yritä sitoutua mihinkään paikkaan ennen kuin tiedän missä sitä tahtoisi elää ja sen elämän aloittaa.
Melkein tahtoisin udella mikä sairaus, mutta enpä tiedä kannattaako täällä sellaisia kertoa.
Mutta siinäkin on se, jos on tai näyttää että elämä olisi loppumassa, siitä voi saada myös jonkinlaista voimaa alkaa elämään, tekemään siitä elämisen arvoista.
Mulla on niin paljon ideoita ja kaiken maailman mielenkiintoisia juttuja suunnitelmia ja projekteja, että mielenkiintoista tulisi elämä kyllä olemaan, mutta niitä kyllä tahtoisin joitakin tehdä yhdessä sen rakkaan kanssa.
Ja sitten jokaisella on asioita joita ei voi kertoa ja siinä mielessä voisi sanoa, että joillekin asioille on syynsä ja oma aikansa ja joskus pitää odottaa sitä oikeaa aikaa ja hetkeä, vaikka se onkin välillä aika rankkaa.Sä jaksat odottaa .. okei, olet välillä kärsimätön, mutta sulla on selvät sävelet. Sulle on se rakas tärkein prioriteetti ja sulla on paljon rakkautta annettavana.
Tavallaan olen jopa kade sinulle, että pystyt tuohon. Mutta kai sä ymmärrät että jokainen haavekuva siitä elämäsi pocahontaksesta eriyttää sinua kauemmas todellisuudesta. Mitä tarkempi ja yksityiskohtaisempi sun haaveilusi on, sitä todennäköisemmin et tule häntä löytämään.
Kuitenkin sielujeni silmin näen, että olisitte vuosisadan rakkaustarina.. jos uskoisin satuihin. Ja tavallaan haluaisin uskoa.
Ja sairauteni diagnoisoitiin lopulta ms-taudiksi.
Olen sen kertonut tuolla missä huseeraan.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Sä jaksat odottaa .. okei, olet välillä kärsimätön, mutta sulla on selvät sävelet. Sulle on se rakas tärkein prioriteetti ja sulla on paljon rakkautta annettavana.
Tavallaan olen jopa kade sinulle, että pystyt tuohon. Mutta kai sä ymmärrät että jokainen haavekuva siitä elämäsi pocahontaksesta eriyttää sinua kauemmas todellisuudesta. Mitä tarkempi ja yksityiskohtaisempi sun haaveilusi on, sitä todennäköisemmin et tule häntä löytämään.
Kuitenkin sielujeni silmin näen, että olisitte vuosisadan rakkaustarina.. jos uskoisin satuihin. Ja tavallaan haluaisin uskoa.
Ja sairauteni diagnoisoitiin lopulta ms-taudiksi.
Olen sen kertonut tuolla missä huseeraan.Selvät sävelet joidenkin asioiden kanssa on kyllä, eikä sen pitäisi olla mitenkään mahdotonta löytää sitä naista.
Uskon siihen vuosisadan rakkaustarinaan itsekin, mutta se on kiinni enemmänkin siitä toisesta.
Itsensä voi tuntea ja tietää mitä pystyy antamaan, mutta se toinen on arvoitus. Anonyymi kirjoitti:
Selvät sävelet joidenkin asioiden kanssa on kyllä, eikä sen pitäisi olla mitenkään mahdotonta löytää sitä naista.
Uskon siihen vuosisadan rakkaustarinaan itsekin, mutta se on kiinni enemmänkin siitä toisesta.
Itsensä voi tuntea ja tietää mitä pystyy antamaan, mutta se toinen on arvoitus.Niin. Hitsi mä toivoisin näkeväni sinut unelmiesi naisen kanssa. Se olisi jotain joka saisi minun realistisuuteen taipuvan mielenlaatuni kannalta kuin positiivisen läjäyksen päin näköä. Semmoinen puff!!
Uskon positiiviseen voimaan ja sen varassa elän. Uskon että kaikki on mahdollista, vaikkakin todennäköisyydet olisivatkin pienet.
Tämä keskustelu sinun kanssasi hattaramaailmasta on ollut hyvin antoisa ja lämmittänyt sydäntäni. Joten kiitos. Kiitos hyvästä keskustelusta. Luulen oppineni sinulta jotakin. Ainakin sen, että on vielä ihmisiä jotka uskovat rakkauteen kuten sinä.
Ja se tuntuu minusta hyvälle.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin. Hitsi mä toivoisin näkeväni sinut unelmiesi naisen kanssa. Se olisi jotain joka saisi minun realistisuuteen taipuvan mielenlaatuni kannalta kuin positiivisen läjäyksen päin näköä. Semmoinen puff!!
Uskon positiiviseen voimaan ja sen varassa elän. Uskon että kaikki on mahdollista, vaikkakin todennäköisyydet olisivatkin pienet.
Tämä keskustelu sinun kanssasi hattaramaailmasta on ollut hyvin antoisa ja lämmittänyt sydäntäni. Joten kiitos. Kiitos hyvästä keskustelusta. Luulen oppineni sinulta jotakin. Ainakin sen, että on vielä ihmisiä jotka uskovat rakkauteen kuten sinä.
Ja se tuntuu minusta hyvälle.Saattaa olla, että siitä jotain kuuluukin myöhemmin.
Mä kun olen siitä hattarasta haaveillut, niin kesällä sen voisi kai jostain tivolista tai vastaavasta hakea, jos vain tahtoo.
Mä uskon rakkauteen, osaan itse sitä antaa, mutta löydänkö sitä toisesta, se on sen toisen osa.
Jos itse siihen pystyy, niin siihen pystyy toinenkin, se on jokaisesta itsestä kiinni.
Kiitosta vaan sinullekin keskustelusta.
- Anonyymi
Vastaan vaan omasta puolesta. Yksinhuoltaja äidin on turha seurustella, kun sitä aikaa kodinhoidolta, lapsen hoidolta ei yksinkertaisesti ole. Sitten, kun olet saattanut lapsesi maailmalle niin on töitä, kotia ja harrastuksia eikä aikaa taaskaan ole. Toisaalta kumppani ehdokkaat ovat olleet yli 45 vuotiaita, joten kiitos, mutta ei kiitos. Joissakin on ollut myös päihdeongelmaa jne. Eli on ollut rakoja seurustella, mutta pettymykset jarruttavat seurustelun halua.
Loppu viimein yksin on hyvä olla. - Anonyymi
En ajattele sua ja sun tunteitasi, ajattelen vain itseäni ja omia tunteitani 😂
- Anonyymi
Taisit kuitenkin ajatella, vaikkakin negatiivisesti.
- Anonyymi
Haluun olla yksin, lukee vaikka kirjaa, junamatka Turkuun ihana ois...
- Anonyymi
samanlaisia jääräpäitä ollaan kuule molemmat 😄
- Anonyymi
Mun säännöt ja säädökset pitävät ja niiden rikkomisesta rangaistaan.
Ja ne on hyväksi, ei pahaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun säännöt ja säädökset pitävät ja niiden rikkomisesta rangaistaan.
Ja ne on hyväksi, ei pahaksi.Mitähän mahtaa olla nämä säännöt ja säädökset? Miten niitä voi noudattaa jos niitä ei tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän mahtaa olla nämä säännöt ja säädökset? Miten niitä voi noudattaa jos niitä ei tiedä.
Rakkaus, totuus ja oikeus ovat tärkeimmät.
Noudata näitä.
- Anonyymi
Pirpana on sitten monilta osin mun oloinen ihminen. Onpa helpottavaa tietää että maailmassa on pirpana 😊
- Anonyymi
Se, että täytyy pelätä ihmisiä joiden kanssa on tekemisissä, se saa ihmisen eristäytymään muista vasten tahtoaan
- Anonyymi
Mitä sinä pelkäät?
- Anonyymi
Ei ole tullut oikeaa vastaan. Eikös se oikea ole se jonka kanssa päätyy yhteen ja pysyy yhdessä. Se jonka kanssa on, se on oikea. Sillä hetkellä ja niin kauan kunnes toisin päätetään.
- Anonyymi
Eiköhän se pitäisi olla, kunnes kuolema erottaa.
Muuten saattaa tulla sellainen hyväksikäyttö suhde, otetaan puoliso siihen asti kuin tarvitaan ja hyvältä tuntuu ja sitten vaan heitetään se pois ja vaihdetaan nuorempaan, kauniimpaan tai jotain muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se pitäisi olla, kunnes kuolema erottaa.
Muuten saattaa tulla sellainen hyväksikäyttö suhde, otetaan puoliso siihen asti kuin tarvitaan ja hyvältä tuntuu ja sitten vaan heitetään se pois ja vaihdetaan nuorempaan, kauniimpaan tai jotain muuta.Kun ihmissuhteiden mittaa ei voi määrätä. Ne päättyy joskus, viimeistään kuolemaan. Tietysti olisi toive, että kun oikean löytää, se kestää koko loppuelämän. Se vain ei ole yksin omissa käsissä. Joskus ero on hyvä vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ihmissuhteiden mittaa ei voi määrätä. Ne päättyy joskus, viimeistään kuolemaan. Tietysti olisi toive, että kun oikean löytää, se kestää koko loppuelämän. Se vain ei ole yksin omissa käsissä. Joskus ero on hyvä vaihtoehto.
Niin, siinä suhteessa molempien tulee tehdä tarvittava että se kestää, ettei sitä eroa tulisi.
siksi onkin tärkeää kylvää sitä rakkautta ja painottaa sen tärkeyttä, koska kaikesta muusta on nykyään tehty sitä tärkeämpää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, siinä suhteessa molempien tulee tehdä tarvittava että se kestää, ettei sitä eroa tulisi.
siksi onkin tärkeää kylvää sitä rakkautta ja painottaa sen tärkeyttä, koska kaikesta muusta on nykyään tehty sitä tärkeämpää.No näinhän se on. Parisuhdetta pitää priorisoida ja sitä toista, itseään unohtamatta. Kai sopiva malli löytyy, kun yhdessä yrittää ja tekee parhaansa.
- Anonyymi
Et tunne Jumalaa, sen takia et myöskään omaa puoliskoasi ja se ajaa hänet sinusta toten kauas.
- Anonyymi
Jaa, mielenkiintoinen kommentti.
Kerrohan lisää.
- Anonyymi
Pahoittelen tämän hetkistä kykenemättömyyttä ottaa huomioon lähelle pyrkiviä ihmisiä. Tuli pitkä jono ilkeitä ja/ tai tyhmiä ihmisiä vastaan 😱 Nyt täytyy toipua ja hengähtää.
- Anonyymi
Ilkeistä ihmisistä ei tule mieleen heti ensimmäisenä lähelle pyrkivät? 🤔🤔🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilkeistä ihmisistä ei tule mieleen heti ensimmäisenä lähelle pyrkivät? 🤔🤔🤔
Eihän sitä tulisi niin. Näin on kuitenkin käynyt. Kontrolloivia, ilkeileviä ja silti haluis pitää väkisin kiinni. Mitä lie funktiota heidän elämässään palvelemaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän sitä tulisi niin. Näin on kuitenkin käynyt. Kontrolloivia, ilkeileviä ja silti haluis pitää väkisin kiinni. Mitä lie funktiota heidän elämässään palvelemaan?
Ei roskakoriksi kannata kenenkään ryhtyä. Tai piikomaan. Menee oma elämä sivu suun kun toiset määräilevät mitä ja miten tulisi olla että kontrolloijat saisivat varmuuden valitsemansa elämäntavan oikeellisuudesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieköhän kuitenkaan näkyne ilkeää vaikka mahdollisuuksia olisi, joten onko tämä turha loop?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieköhän kuitenkaan näkyne ilkeää vaikka mahdollisuuksia olisi, joten onko tämä turha loop?
Uskokoon ken tahtoo. Ei ole taipumusta valehteluun saatika hätäisiin tilanne- ja luonnearvioihin. Varsinkaan näin vakavissa asioissa. Tietysti olen erehtyväinen silti. Mut aika puhkimietittyä juttua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskokoon ken tahtoo. Ei ole taipumusta valehteluun saatika hätäisiin tilanne- ja luonnearvioihin. Varsinkaan näin vakavissa asioissa. Tietysti olen erehtyväinen silti. Mut aika puhkimietittyä juttua.
Erehtyväisyytesi olen joissain asioissa huomannut. Mutta lähinnä kommentillani tarkoitin ettei ole ole näkynyt funktion kehittäjää. Olisikohan kuitenkin syytä näkyä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erehtyväisyytesi olen joissain asioissa huomannut. Mutta lähinnä kommentillani tarkoitin ettei ole ole näkynyt funktion kehittäjää. Olisikohan kuitenkin syytä näkyä?
Kauankin tarkastellut inhimillisiä vikojani? En ymmärrä mitä tarkoitat kehittäjällä. Ei niitä ole enää elämässäni. Kaikkiaan olen niin vereslihalla itse juuri nyt että tunnistan sen vaikuttavan huonontavasti arvostelukykyyni ja kykyyni ottaa huomioon toiset. Pahoittelen syvästi mikäli olen loukannut jotain hienoa ja vilpitöntä ihmistä. Omapa on häviöni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauankin tarkastellut inhimillisiä vikojani? En ymmärrä mitä tarkoitat kehittäjällä. Ei niitä ole enää elämässäni. Kaikkiaan olen niin vereslihalla itse juuri nyt että tunnistan sen vaikuttavan huonontavasti arvostelukykyyni ja kykyyni ottaa huomioon toiset. Pahoittelen syvästi mikäli olen loukannut jotain hienoa ja vilpitöntä ihmistä. Omapa on häviöni.
En tarkoittanut sitä, vaan että joissain asioissa olen huomannut erehdystä. Kehittäjällä viittasin mainitsemaasi funktioon.
Älä kehtaa puhua sarkastisia - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tarkoittanut sitä, vaan että joissain asioissa olen huomannut erehdystä. Kehittäjällä viittasin mainitsemaasi funktioon.
Älä kehtaa puhua sarkastisiaOmasta mielestäni olen enemmänkin surkastinen tässä elämäntilanteessa. En edelleen ymmärrä mitä haet takaa. Mutta kaikkiaan nyt en ole oikein tavoitettavissa. Halusin vain tuoda esiin oman kokemukseni kartuttaakseni tulkintojen kirjoa miksi toivottua reaktiota uuden ihmisen kohtaamisessa ei välttämättä synny.
- Anonyymi
Sitä on ajan mittaan vaan oppinut pitämään seuraa itselleen. Ei se mikään tietoinen päätös ole ollut, asiat on vaan johtaneet toisiin. Ei se ehkä oikealta ole tuntunut mutta usein hyvältä. Yksinäisyyden kartta on tullut piirrettyä ja suunnistusta tässä inhimillisessä peruskokemuksessa. Ja mitá omiin täyttymättömättömiin kaipauksiin tulee niin ajan myötä kynnys ottaa ketäán raapimapuuksi niille kasvaa. Ehkä ylittämättömäksi kun tietää miten helposti ihminen voi murtua. Se lohtu ei niin tärkeää. Maailmassa on kuitenkin se aukko jota päivisin tulee kiertäneeksi ja johon öisin joskus putoaa. Sanat tahtovat ruostua. Ehkä sitä ei halua rakastaa itseään.
- Anonyymi
Aloittajalla säkit täynnä ja pitäs päästä taas tyhjentämään...
- Anonyymi
Itse olet itsekäs. Muka tiedät minua paremmin millaista elämää haluan elää! Luulet että minun kuuluu huolehtia sinun hyvinvoinnistasi. Siinäpähän kaipailet. Mutta tiedoksi että se kaipaus on yksipuolista. Mitä enemmän syyttelet ja ahdistat, sitä nopeammin minusta pääset. En pidä sinusta.
- Anonyymi
Mitä jos tiedänkin paremmin kuin sinä?
- Anonyymi
Olisi herttaista jos mies olisit puoliakaan tosissasi aloituksen suhteen.
- Anonyymi
Jaa, voisitko vähän perustella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, voisitko vähän perustella.
Tunnustelee ehkä siltä erinäisistä risteävistä mielipiteistä päätellen...
- Anonyymi
Sekasin ku seinäkello, ei voi muuta sanoa.
- Anonyymi
Kuka on sekaisin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on sekaisin?
Vastaa aloituksen alle, jotenpa varmaan tarkoittaa aloituksen kirjoittanutta miestä silloin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaa aloituksen alle, jotenpa varmaan tarkoittaa aloituksen kirjoittanutta miestä silloin.
Niin tekee, mutta kuka se loppupeleissä onkaan sekaisin?
- Anonyymi
Pyykkäriä, Siivoojaa ja tiskaria sinä kaipaat..älä yritä!
Palkan kun maksat, niitä löytyy!!- Anonyymi
Tiskit ja pyykit hoitaa kone, osaan itse täyttää ja tyhjentää, siivouskin onnistuu tarvittaessa.
En kaipaa työntekijää taikka palkkalaista.
- Anonyymi
Kukaan ei voi asettua toisen elämään. Puhu vain itsestäsi. Onneksi meitä on joka lähtöön ja osa jää vielä asemallekin. Jokainen rakentaa itsensä näköisen elämän,
- Anonyymi
Niinhän sinä luulet ja puhut itse itsestäsi.
Millaisen elämän olet itse sitten itsellesi rakentanut?
Minkä näköinen on elämäsi?
- Anonyymi
Aloituksesta ja kommenteista käy ilmi että aloittaja tulee olemaan elämäntaipaleellaan hyvin yksinäinen sielu ja todennäköisesti on sitä jo. Jätä naiset rauhaan kuten he jättävät sinut ihan jo pelkästään luotaantyöntävän olemuksesi myötä
- Anonyymi
No sinä voit itse pysytellä kaukana ihan vapaasti.
Muut voi tulla keskustelemaan jos tahtovat, eikä kukaan heitä pakota tulemaan tai menemään.
- Anonyymi
Listaan mahdollisista syistä voisi lisätä vielä kohdan: Ei ole kiinnostunut sinusta eikä vastuussa tunteistasi?
- Anonyymi
Ja höpö,höpön,,
- Anonyymi
Teollinen normaalibiografia ydinperheineen, koirineen, autoineen lienee aikansa elänyt. Toiset ei saa vaikka haluaisivat ja toiset kokee ne velvollisuudeksi vaikkeivät niin haluaisikaan. Kaikkea ei pidä uskoa mitä yhteiskunta instituutioineen yrittää normittaa. Tulee parempaa sukupolvea kun niitä tekee ihmiset keillä on ihan oikeaa halua ja kykyä.
- Anonyymi
Rakas, tulin juuri Vuoristo-Karabahista. Siksi minusta ei ole kuulunut vuosiin. Olen miettinyt vain työasioita ja Helga-tädin pekaanipiirasreseptiä. Oletko kokeillut sitä?
- Anonyymi
En jaksa. Deittailu vaatii paljon aikaa, jota minulla ei ole.
- Anonyymi
Valekosinta omantunnon asia.
- Anonyymi
En koskaan olisi muuttanut enkä "mennyt yhdeksi", asumaan kenenkään kanssa.
Nyt se vapaus, yksinelo alkaa.
Vedätys oli melkoinen pommi, mikä rikkoi minut ja kaiken.
Korjaat romusi ja muutat. - Anonyymi
Kolmenkympin Kriisi
- Anonyymi
Se on kauheeeta. Voi jukupätkä.
- Anonyymi
Kukahan tässä on itsekäs eikä ajattele muiden tunteita. Missä peili?
- Anonyymi
Jos toinen sanoo että tahtoo olla yksin,ja on onnellinen yksin,miksi et sitä hyväksy vaan itsekkäästi hänen tahtonsa ohitat? Kuvittelet mielessäsi omiasi,ja laitat kuvitelmasi hänen päähänsä? Luulet tietäväsi hänen tahtonsa paremmin,koska et hyväksy hänen todellista tahtoaan? MINÄ TAHDON OLLA YKSIN,sopi se sinulle tai ei. TULIKO SELVÄKSI?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos toinen sanoo että tahtoo olla yksin,ja on onnellinen yksin,miksi et sitä hyväksy vaan itsekkäästi hänen tahtonsa ohitat? Kuvittelet mielessäsi omiasi,ja laitat kuvitelmasi hänen päähänsä? Luulet tietäväsi hänen tahtonsa paremmin,koska et hyväksy hänen todellista tahtoaan? MINÄ TAHDON OLLA YKSIN,sopi se sinulle tai ei. TULIKO SELVÄKSI?
Ps. Hanki ihan oikea aito elämä. Lopeta mielikuvitus haaveet💩
- Anonyymi
Ap ei taida olla naiselle edes mikään oikea tai realistinen tosielämän vaihtoehto tai edes valintakysymys saati se sankari tai pelastaja mitä selkeästi ihastuneena luulee nyt itse olevansa……
(Et oo mikää jumalan lahja sille naiselle vaikka romanttisessa siirapissa pyöriskellessä niin luuletkin )
Jos olisit se mikä luulet olevasi.
Te tapailisitte jo ja olisitte jo yhdessä ja tekemisissä …
Sa tekisit asiat selväksi sille naiseksi IRL
Etkä olisi jollain s24 palstalla nyhvääväämässä ja haaveilemassa….
Nyt niitä tekoja ja toimintaa ….
Jos siis olisit oikeasti vaihtoehto hänelle….
Ja sinä olisit tehnyt ajat sitten jotakin mikä veisi sinut hänen lähelleen jos hän olisi yhtään kiinostava..
Palstan ulkopuolella…..
Ei sun touhusta tuu yhtään mitään….
Teillä olisi jo juttua sielä IRL kunnolla menossa….
Jos sä tekisit jotain käytännössä asian etteen….
Voisit vaikka ekaks kiinnostua muustakin kuin palstanaisten antamasta huomiosta .
Tai palstahaaveilusta….
Nainen Sivusta- Anonyymi
Tuota huomiohuoraamista se on. Hänellä ei ole ketään tiettyä mielessä vaan KAIKKI käy. Mahtaako olla jopa sama tyyppi kuin tuo monenlaista -mies. Samaa jankkaamista ainakin.
- Anonyymi
No, ainakin tunnen jumalan paremmin kuin sinä, joten tiedän lahjani, jotka olen häneltä saanut.
"
Jos olisit se mikä luulet olevasi. Olen
Te tapailisitte jo ja olisitte jo yhdessä ja tekemisissä … Väärin
Sa tekisit asiat selväksi sille naiseksi IRL Myöhemmin
Etkä olisi jollain s24 palstalla nyhvääväämässä ja haaveilemassa…. Väärin
Nyt niitä tekoja ja toimintaa …. Anna ohje sitten
Jos siis olisit oikeasti vaihtoehto hänelle….
Ja sinä olisit tehnyt ajat sitten jotakin mikä veisi sinut hänen lähelleen jos hän olisi yhtään kiinostava..
Palstan ulkopuolella….. No olen ainakin muuttanut jo pari kertaa pohjoisempaan
Ei sun touhusta tuu yhtään mitään…. tulee tulee
Teillä olisi jo juttua sielä IRL kunnolla menossa…. Myöhemmin
Jos sä tekisit jotain käytännössä asian etteen…. Kuten?
"
- Anonyymi
Ihmisillä on paha tapa putkiaivona kuvitella omat halut toisten päähän. Näitä putkiaivoja olen elämässäni tavannut pilvinpimein. Seksin ,pornon ja rahan vallassa olevia pässejä. Jos he itse sitä ovat,olettavat että kaikki muutkin ovat. 💩
- Anonyymi
Ovatko he sitten vähän niin kuin sinäkin vai?
- Anonyymi
Tässä taas putkiaivon kommentti. Ei usko lukemaansa vaan vääntää ja kääntää sen mieleisekseen. Tekee toisesta vikapään omaan tyhmyyteensä💩
- Anonyymi
Sitten sun kannattaisi lopettaa se toimintasi.
- Anonyymi
Kun itsellinen elämä on sitä parasta elämänlaatua tuova asia ihmiselle, niin parisuhde ei voi silloin olla kuin taakka ja rasite. Tai se pidemmän päälle ainakin muuttuisi sellaiseksi. Muita ihmisiä arvostaa, kunnioittaa ja voi pitää kuinka mukavinta tahansa, mutta ei niitä silti halua ottaa elämäänsä sellainen ihminen, joka ei ole parisuhdeihminen. Se olisi jopa väärinkin sitä toista osapuolta kohtaan.
Parisuhde on niille, jotka sitä haluavat omasta tahdostaan. Puistattaa sellaiset ihmiset, jotka pakkosyöttää ajatusta, ettei yksin ole kenenkään hyvä olla. Mutta entä jos kuitenkin on?
En usko, että kukaan yksin viihtyvä pakkosyöttäisi jollekin toiselle ajatusta, että kyllä sinunkin kannattaa olla yksin. Mutta nämä suureen ääneen kaakattavat parisuhdemeklarit jaksaa vängätä yksineläville, kuinka megaluokan virheen he tekeekään kieltäytyessään parisuhteesta. Meillä on yksi elämä, se on jokaisen oma ja jos joku kokee miellyttävämpänä elää sen ilman parisuhdetta, niin se on sitten niin.- Anonyymi
Se on ihan luojan luomaa luonnon juttuja se parisuhde.
Kaikki nykyhälinä on sitten taas sitä mikä vie pois päin siitä alkuperäisestä, ideologiaa, trendejä, eksytystä ym.
Se parisuhdekin on pilattu, se ei ole sellaista kuin sen piti olla.
Koko maailma on pilattu kaiken maailman valheilla ja ihmisille syötetään ideologiaa median kautta jatkuvasti.
Sinkkuelämää ym., sitten kaikki höpö liikkeet ja muu höpö miehet synnyttää ja tuhansista sukupuolista jota opetetaan jo kouluissakin lapsille, jotta saadaan asiakkaita sukupuolenvaihdos leikkauksiin jne.
Maailma on niin täynnä valhetta, että olisi pikku hiljaa ihmiskunnan aika herätä siitä unesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki nykyhälinä on sitten taas sitä mikä vie pois päin siitä alkuperäisestä, ideologiaa, trendejä, eksytystä ym.
Koko maailma on pilattu kaiken maailman valheilla ja ihmisille syötetään ideologiaa median kautta jatkuvasti.
Sinkkuelämää ym., sitten kaikki höpö liikkeet ja muu höpö miehet synnyttää ja tuhansista sukupuolista jota opetetaan jo kouluissakin lapsille, jotta saadaan asiakkaita sukupuolenvaihdos leikkauksiin jne.
Maailma on niin täynnä valhetta, että olisi pikku hiljaa ihmiskunnan aika herätä siitä unesta.Jaa että ihmisen, joka viihtyy yksikseen, nauttiikin siitä, ei pitäisi niin tehdä, koska se on vastoin sun luojas luomia luonnonjuttuja? Älä puhu paskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa että ihmisen, joka viihtyy yksikseen, nauttiikin siitä, ei pitäisi niin tehdä, koska se on vastoin sun luojas luomia luonnonjuttuja? Älä puhu paskaa.
Ihan yksin et halua olla, jotain seuraa kaipaat varmasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällähän on ollut puhe juuri parisuhteesta. Se on aivan eri asia kuin että jos kaveri poikkee kylässä tai itse käyn jossain. Mutta suhde olisi liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täällähän on ollut puhe juuri parisuhteesta. Se on aivan eri asia kuin että jos kaveri poikkee kylässä tai itse käyn jossain. Mutta suhde olisi liikaa.
Mikä siinä suhteessa on niin pahaa?
Se vääränlainen kumppani kenties? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä suhteessa on niin pahaa?
Se vääränlainen kumppani kenties?Ei muissa ihmisissä ja kumppanissakaan mitään pahaa tarvitse olla. Tunnen paljon mukavia ja ihania ihmisiä molemmista sukupuolen edustajista. Yksin viihtyy vain parhaiten. Jonkun kaveruussuhteen olen joutunut lopettamaan, kun vastapuoli on alkanut kiinnostua liikaa. Raja tulee siinä vastaan. Kelpuutan muut kavereiksi ja jokusen ystäväksenikin. En sen enempään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei muissa ihmisissä ja kumppanissakaan mitään pahaa tarvitse olla. Tunnen paljon mukavia ja ihania ihmisiä molemmista sukupuolen edustajista. Yksin viihtyy vain parhaiten. Jonkun kaveruussuhteen olen joutunut lopettamaan, kun vastapuoli on alkanut kiinnostua liikaa. Raja tulee siinä vastaan. Kelpuutan muut kavereiksi ja jokusen ystäväksenikin. En sen enempään.
No, uskoisin kuitenkin, että kun se oikea tulee vastaan niin asia muuttuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuollainen muutos tapahtuisi, johon en itse usko ,niin molemmilla pitäisi olla omat huushollinsa. Toisen huusholliin en muuttaisi enkä omaani ottaisi ketään. Tapaamiskertoja maksimissaan kerran kuussa. Soittaa voisi tarvittaessa kerran viikossa. Jotain tuon tapaista. Voisi olla että tuokin alkaisi ahdistaa jos noista rajoista joutuisi kovin usein poikkeamaan toisen pyynnöstä, että pitäisi tiiviimmin pitää yhteyttä. Joku etäsuhde ulkomailla asuvaan voisi siten olla paras ratkaisu, jolloin matkat ja etäisyys jo turvaisi minulle riittävän oman rauhan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tuollainen muutos tapahtuisi, johon en itse usko ,niin molemmilla pitäisi olla omat huushollinsa. Toisen huusholliin en muuttaisi enkä omaani ottaisi ketään. Tapaamiskertoja maksimissaan kerran kuussa. Soittaa voisi tarvittaessa kerran viikossa. Jotain tuon tapaista. Voisi olla että tuokin alkaisi ahdistaa jos noista rajoista joutuisi kovin usein poikkeamaan toisen pyynnöstä, että pitäisi tiiviimmin pitää yhteyttä. Joku etäsuhde ulkomailla asuvaan voisi siten olla paras ratkaisu, jolloin matkat ja etäisyys jo turvaisi minulle riittävän oman rauhan .
Tulee mieleen se "forever alone".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee mieleen se "forever alone".
Kohdallani ja varmaan monen kaltaiseni kohdalla pätee "ikuisesti yksin vaan ei yksinäinen."
Tuo yksinolosta ja omasta rauhasta nauttiminen on jo syntymästä saatu lahja. Muistan lapsuudesta asti, että nautin hetkistä, kun sain olla yksin kotona. Koulussa pelkästään se, että pääsi hetkeksi edes vessaan muilta rauhaan, oli juhlaa.
Nykyään paras hetki alkaa päivässä siitä, kun astelee työmaan ovesta ulos työpäivän jälkeen. Se ihana oma aika mitä milloinkin tehden tai olla tekemättä mitään. Pidemmät lomat vielä parempaa. En edes kerro lomistani tutuillekaan etukäteen, etten saa ylimääräisiä kutsumattomia vieraita tai puheluita turhan usein. Vaikkei mielestäni kenenkään omalla tyylillä elämisen pitäisi loukata ketään eikä aiheuttaa mitään pahaa toiselle, niin jotkut näkevät sen kuin punaisena vaatteena härälle. Eihän noin voi/saa kukaan elää ja jopa nauttia siitä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohdallani ja varmaan monen kaltaiseni kohdalla pätee "ikuisesti yksin vaan ei yksinäinen."
Tuo yksinolosta ja omasta rauhasta nauttiminen on jo syntymästä saatu lahja. Muistan lapsuudesta asti, että nautin hetkistä, kun sain olla yksin kotona. Koulussa pelkästään se, että pääsi hetkeksi edes vessaan muilta rauhaan, oli juhlaa.
Nykyään paras hetki alkaa päivässä siitä, kun astelee työmaan ovesta ulos työpäivän jälkeen. Se ihana oma aika mitä milloinkin tehden tai olla tekemättä mitään. Pidemmät lomat vielä parempaa. En edes kerro lomistani tutuillekaan etukäteen, etten saa ylimääräisiä kutsumattomia vieraita tai puheluita turhan usein. Vaikkei mielestäni kenenkään omalla tyylillä elämisen pitäisi loukata ketään eikä aiheuttaa mitään pahaa toiselle, niin jotkut näkevät sen kuin punaisena vaatteena härälle. Eihän noin voi/saa kukaan elää ja jopa nauttia siitä!No, miksi ikäväpalstalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, miksi ikäväpalstalla?
Saatan lukea ihmisen anatomiasta, vaikken ole lääkäri enkä sellaiseksi aio tulla. Saatan lukea monien eri ihmisten harrastuksista, vaikken itse niitä alakaan harrastamaan. Saatan lukea politiikkaan liittyviä artikkeleita, vaikken koskaan aio pyrkiä tai asettua ehdolle mihinkään sellaiseen tehtävään. Saatan lukea yleisönosastokirjoituksia milloin mistäkin aiheesta. Erilaiset asiat kiinnostavat kyllä ihan vietävästi. Niin paljon, ettei aina tunnit kellossa riitä siihen mitä kaikkea haluaisi tehdä ja lukea.
Tämän kirjoituksen aloittajan viesti kysymyksineen kiinnosti ja halusin omalta osaltani antaa siihen vastauksen, miksi en halua sitoutua enkä parisuhdetta kenenkään kanssa. Ei johdu toisista ihmisistä, vaan omista haluista elää itsellisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatan lukea ihmisen anatomiasta, vaikken ole lääkäri enkä sellaiseksi aio tulla. Saatan lukea monien eri ihmisten harrastuksista, vaikken itse niitä alakaan harrastamaan. Saatan lukea politiikkaan liittyviä artikkeleita, vaikken koskaan aio pyrkiä tai asettua ehdolle mihinkään sellaiseen tehtävään. Saatan lukea yleisönosastokirjoituksia milloin mistäkin aiheesta. Erilaiset asiat kiinnostavat kyllä ihan vietävästi. Niin paljon, ettei aina tunnit kellossa riitä siihen mitä kaikkea haluaisi tehdä ja lukea.
Tämän kirjoituksen aloittajan viesti kysymyksineen kiinnosti ja halusin omalta osaltani antaa siihen vastauksen, miksi en halua sitoutua enkä parisuhdetta kenenkään kanssa. Ei johdu toisista ihmisistä, vaan omista haluista elää itsellisesti.Mikä ikävä aiheessa kiinostaa?
Ja sitten tuntuu, että haluat omaa aikaa ja rauhaa ja koet parisuhteen esteenä sille.
Entä sitten kun olet saavuttanut sen kaiken tiedon jota etsit?
Siinä mielessä kuvauksesi kun se oikea tulee vastaan, hän olisi sinulle pelkkä tuttu eikä eroa mitenkään tutuista.
Onko sinulla ollut koskaan mitään syvällisempiä tunteita muita ihmisiä kohtaan?
Oletko koskaan ihastunut taikka rakastunut? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ikävä aiheessa kiinostaa?
Ja sitten tuntuu, että haluat omaa aikaa ja rauhaa ja koet parisuhteen esteenä sille.
Entä sitten kun olet saavuttanut sen kaiken tiedon jota etsit?
Siinä mielessä kuvauksesi kun se oikea tulee vastaan, hän olisi sinulle pelkkä tuttu eikä eroa mitenkään tutuista.
Onko sinulla ollut koskaan mitään syvällisempiä tunteita muita ihmisiä kohtaan?
Oletko koskaan ihastunut taikka rakastunut?Tämän aloittajan kysymykset satuin lukemaan. Niissä kiinnosti/ärsytti ihan sama asia kuin irl. Että joidenkin on tosi vaikea ymmärtää ja hyväksyä toisenlaisia tapoja elää ja olla. Ripustaudutaan oikeassa elämässäkin melkein puoliväkisin kylkeen kiinni ajatuksella, että kyllähän sinä kumppanin tarvitset. No kun en tarvitse. Sitä toisen ihmisen päätöstä pitää osata kunnioittaa, vaikkei itse niin eläisikään. Täysin erakkona en elä, mutta kun suljen kotioven, haluan elää niin, että se tila on siellä vain ja ainoastaan minua varten.
Olen ystävällinen luonne. Ystävällisyydessä on se ikävä piirre kaltaisteni ihmisten kohdalla, että sellainen ihminen vetää ihmisiä tahtomattaan puoleensa. Siksi esimerkiksi aloittajan viestiin haluaisin vastata niin, että varmista kyseiseltä henkilöltä itseltään, että onko häneen tutustuminen parisuhdemielessä edes mahdollista. Jos hän on kaltaisteni ihminen, niin kaverina hän voi pysyä niin kauan kun hänen annetaan olla vain se kaveri. Muu ahdistaa ja hän loittonee lähentelyjä yrittävistä ihmisistä lopullisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän aloittajan kysymykset satuin lukemaan. Niissä kiinnosti/ärsytti ihan sama asia kuin irl. Että joidenkin on tosi vaikea ymmärtää ja hyväksyä toisenlaisia tapoja elää ja olla. Ripustaudutaan oikeassa elämässäkin melkein puoliväkisin kylkeen kiinni ajatuksella, että kyllähän sinä kumppanin tarvitset. No kun en tarvitse. Sitä toisen ihmisen päätöstä pitää osata kunnioittaa, vaikkei itse niin eläisikään. Täysin erakkona en elä, mutta kun suljen kotioven, haluan elää niin, että se tila on siellä vain ja ainoastaan minua varten.
Olen ystävällinen luonne. Ystävällisyydessä on se ikävä piirre kaltaisteni ihmisten kohdalla, että sellainen ihminen vetää ihmisiä tahtomattaan puoleensa. Siksi esimerkiksi aloittajan viestiin haluaisin vastata niin, että varmista kyseiseltä henkilöltä itseltään, että onko häneen tutustuminen parisuhdemielessä edes mahdollista. Jos hän on kaltaisteni ihminen, niin kaverina hän voi pysyä niin kauan kun hänen annetaan olla vain se kaveri. Muu ahdistaa ja hän loittonee lähentelyjä yrittävistä ihmisistä lopullisesti.Kyllä sen tilantarpeen ymmärrän, mutta olisiko se sitten kestävä tila, enpä usko.
Siksi kysyinkin, että jos rakastut, olisiko se rakkaasi kuten kuka tahansa tuttu?
Asuu omassa huushollissaan ja kutsutaan kahville joskus ja joskus soittaa mitä kuuluu ja siinä se.
Kyse olisi silloin siitä, että jos sinä rakastut, niin ehkäpä sinä olisit se lähentelyä yrittävä osapuoli silloin ja sitten sinut ehkä torjutaan tai hyväksytään ystäväpiiriin ja olet kaikkien muiden kanssa samalla linjalla.
Miten se rakkaus näkyisi, onko maksimi kerran kuussa vierailu ja viikottainen puhelinsoitto kaikille vai hänen erityisoikeutensa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sen tilantarpeen ymmärrän, mutta olisiko se sitten kestävä tila, enpä usko.
Siksi kysyinkin, että jos rakastut, olisiko se rakkaasi kuten kuka tahansa tuttu?
Asuu omassa huushollissaan ja kutsutaan kahville joskus ja joskus soittaa mitä kuuluu ja siinä se.
Kyse olisi silloin siitä, että jos sinä rakastut, niin ehkäpä sinä olisit se lähentelyä yrittävä osapuoli silloin ja sitten sinut ehkä torjutaan tai hyväksytään ystäväpiiriin ja olet kaikkien muiden kanssa samalla linjalla.
Miten se rakkaus näkyisi, onko maksimi kerran kuussa vierailu ja viikottainen puhelinsoitto kaikille vai hänen erityisoikeutensa?En minä kyllä parisuhteessakaan suostuisi kavereita, ystäviä ja sukulaisia jättämään. Heihin olisin yhteydessä sen mitä tähänkin asti. Harvoin ja säännöllisesti, mutta minulle ihan riittävästi. Ja koska en sitä elämääni edelleenkään pystyisi enkä haluaisi täyttää toisella ihmisellä niin se kerran kuussa vierailu olisi sama kuin muille ja samalla hänen erityisoikeutensa.
Olen ollut parisuhteessa. Toisessa osapuolessa ei mitään sellaista vikaa, jonka takia olisi pitänyt erota. Mutta harva kykenee elämään onnellisena parisuhteessa tällaisen kanssa, jolle joskus vähänkin näkeminen on liikaa.
Itse en halua muita satuttaa ryhtymällä suhteisiin, joissa tiedän toisen kiintymyksen aiheuttavan tuskaa toiselle osapuolelle siitä syystä että haluan viettää aikaani yksin.
Joskus minua yritti vuosia lähestyä mies, joka olisi taatusti ollut monen naisen unelmamies. Luonteeltaan lämmin persoona, huumorintajuinen, siisti jne. Kärsin koko ajan itse silloin, kun en tiennyt, miten olisin hänelle osannut uskottavasti tilanteeni selittää, etten kaipaa parisuhdetta. Kaverilliset välimme viilenivät, kun hän varmaan koki torjutuksi tulemisen johtuvan kuitenkin itsestään. Niin ei oikeasti ollut. Sitten hän löysi rinnalleen puolison, jonka jälkeen minäkin saatoin jälkeen hengittää. Olin varmaan onnellisin ihminen hänen puolestaan. Se vaikutti hyvällä tavalla väleihimme ja nyt ne ovat jälleen kaverillisen mutkattomat, kun minulla on lupa olla vain kaveri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä kyllä parisuhteessakaan suostuisi kavereita, ystäviä ja sukulaisia jättämään. Heihin olisin yhteydessä sen mitä tähänkin asti. Harvoin ja säännöllisesti, mutta minulle ihan riittävästi. Ja koska en sitä elämääni edelleenkään pystyisi enkä haluaisi täyttää toisella ihmisellä niin se kerran kuussa vierailu olisi sama kuin muille ja samalla hänen erityisoikeutensa.
Olen ollut parisuhteessa. Toisessa osapuolessa ei mitään sellaista vikaa, jonka takia olisi pitänyt erota. Mutta harva kykenee elämään onnellisena parisuhteessa tällaisen kanssa, jolle joskus vähänkin näkeminen on liikaa.
Itse en halua muita satuttaa ryhtymällä suhteisiin, joissa tiedän toisen kiintymyksen aiheuttavan tuskaa toiselle osapuolelle siitä syystä että haluan viettää aikaani yksin.
Joskus minua yritti vuosia lähestyä mies, joka olisi taatusti ollut monen naisen unelmamies. Luonteeltaan lämmin persoona, huumorintajuinen, siisti jne. Kärsin koko ajan itse silloin, kun en tiennyt, miten olisin hänelle osannut uskottavasti tilanteeni selittää, etten kaipaa parisuhdetta. Kaverilliset välimme viilenivät, kun hän varmaan koki torjutuksi tulemisen johtuvan kuitenkin itsestään. Niin ei oikeasti ollut. Sitten hän löysi rinnalleen puolison, jonka jälkeen minäkin saatoin jälkeen hengittää. Olin varmaan onnellisin ihminen hänen puolestaan. Se vaikutti hyvällä tavalla väleihimme ja nyt ne ovat jälleen kaverillisen mutkattomat, kun minulla on lupa olla vain kaveri.Parisuhteessa ilman rakkautta on kuin eläisi kämppiksen kanssa jonka seura ei kiinosta ja josta tahtoo lopulta eroon.
Eli tuntuu, ettet ole koskaan rakastanut taikka rakastunut.
Tulee mieleen lähinnä joku nuorten teinien parisuhde, kun kokeillaan seurustelua tai jotain vastaavaa.
Olisithan sinä voinut sen ehkä hänelle kertoa tai olematta menemään parisuhteeseen, mikäli tiesit tilanteen ja asiat olisi voinut ehkä ratkaista jotenkin.
Ainakin minun käsitykseni on se, että niistä ongelmista, toiveista ja unelmistakin tulisi keskustella.
Sulla on varmaan kaikenlaista tekemistä ja kiinostuksen kohdetta jota tahdot rauhassa tehdä ja vie paljon aikaasi, näin oletan.
Ja töistä kun pääset niin tahdot sen kaiken ajan tehokkaasti käyttää.
Sitten voi olla muitakin syitä tai asioita.
Mutta tällä hetkellä tahdot olla sinkku ja itsenäinen.
Ehkä jos joskus rakastut, niin se voi muuttaa tilanteesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maailma on niin täynnä valhetta, että olisi pikku hiljaa ihmiskunnan aika herätä siitä unesta.Höpöhöpö. On elämää muutenkin kuin parisuhteissa. Jos raamattua tunnet niin paavali oli naimaton. Raamattu kehoittaa hakemaan esimerkkiä luonnosta,muurahaisista kuin ahertavat jne. Kastemadot siittää itse itsensä,monet muutkin eläinlaijit. On homoilevia eläimiä ja itse riittoisia eliöitä pilvinpimein. Ota pää pussista ja malka silmästäsi,niin näet💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syötät taas omaa ajatteluasi toisten päähän💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä oikea? Ei ole mitään oikeaa. On vaan ihastus ja kenties rakastuminen ja sitoutuminen. Siinä sitten pysytään,tai ei. Oikeasta haaveilu on haihattelua💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, miksi ikäväpalstalla?
Millä ikäväpalstalla? Täällä ollaan sinkuissa,jossa kaikki palstat sekoitetaan. Voi vastata mihin vaan,lukematta mistä palstasta on kysymys. Minä ainakin vastailen kaikkiin,välillä ikäväpalstaankin,vaikken todellakaan ikävävöi ketään miestä. Herää pahvi💩
- Anonyymi
Aloituksesta tulkitsin uhriutumisen, ohjailemisen ja omistamisen halun. Jos nainen haluaa jotakin asiaa, niin ap toistelisi, että oletko nyt ihan varma niin pitkään, ettei toinen enää tiedä haluaako ja mitä.
- Anonyymi
Oletko nyt ihan varma?
- Anonyymi
Minulla aika hyvin järjestyneet asiat sittenkin. Tapaamme kumppanin kanssa noin 6 kertaa vuodessa. Siinä turvaa ja tuttuutta.. melkein 20 vuotta. Loput ajasta saa olla kuin lystää, vapaa! Aina kun valitsee jonkun setin niin setin mukaiset ongelmat seuraa mukana. Omasta mielestä olen aika hyvin tasapainossa elämäntilanteeni suhteen. Ehkä hyvä ystävä puuttuu... entinen jätti mennessään niin isot saappaat etten toki kuvittelekaan täyttäjän löytyvän. Mut toivossa on hyvä elää. Kukin rakentakoon elämänsä sillä kyvyllä, ymmärryksellä, mahdollisuuksilla ja palikoilla mitä on. Tosin heikoimmille soisi joskus vähän enemmän palikoita ja mahdollisuuksia.. siitä makselisin mielelläni veroja.
Ei kannata surkutella tai tuomita toisten elämäntyyliä kovin pinnallisesti tai verraten itseensä tai omiin ihanteisiinsa. Saattaa saada typerän maineen jonkun silmissä.- Anonyymi
Aika ikävältä kuulostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika ikävältä kuulostaa.
Onhan se kieltämättä välillä ja syvästikin sitäkin. Niinkuin kaikki elämisjärjestelyt. Silti siedettävin tyyli minulle mitä olen kyennyt järkkäämään ja mihin olen kyennyt sopeutumaan joltensakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se kieltämättä välillä ja syvästikin sitäkin. Niinkuin kaikki elämisjärjestelyt. Silti siedettävin tyyli minulle mitä olen kyennyt järkkäämään ja mihin olen kyennyt sopeutumaan joltensakin.
Siinä mielessä jos se on siedettävin johon on kyennyt sopeutumaan, ei se kuulosta omalta elämältä, jota olisit lähtenyt itse rakentamaan itsellesi, vaan jotenkin kuin pakko sopeutua sellaiseen malliin jonka on osakseen saanut.
- Anonyymi
Varmaan se oli joku naistenlehden artikkeli mikä tällaiseen elämään ja ihanteeseen manipuloi, lukeminen ei aina kannattais
- Anonyymi
Minua on manipuloitu ja painostettu milloin mihinkin elämäntyyliin. Ottamatta lainkaan huomioon resurssejani, asemaani ja omia näkemyksiäni. Ovatko ihmiset noin epävarmoja omista valinnoistaan että kanssaihmiset täytyy saada samanlaisiksi, vai mistä kyse? Joku uhka se toisenlainen täytyy olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua on manipuloitu ja painostettu milloin mihinkin elämäntyyliin. Ottamatta lainkaan huomioon resurssejani, asemaani ja omia näkemyksiäni. Ovatko ihmiset noin epävarmoja omista valinnoistaan että kanssaihmiset täytyy saada samanlaisiksi, vai mistä kyse? Joku uhka se toisenlainen täytyy olla.
Entä kuka manipuloi sinut tähän nykyiseen tyyliisi sitten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä kuka manipuloi sinut tähän nykyiseen tyyliisi sitten?
Kokemukset, resurssit, kyvyt, luonteenpiirteeni ja muiden vastaavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokemukset, resurssit, kyvyt, luonteenpiirteeni ja muiden vastaavat.
Onko tämä elämäsi sitten sun unelma tai mitä todella tahtoisit?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tämä elämäsi sitten sun unelma tai mitä todella tahtoisit?
Lottovoitto ois kiva. Tosiasiassa en ole koskaan haaveillut suuria. Asumismuodoksi pienehkö mökki, hiukan enemmän matkustelua, hyväjärkisiä ihmisiä ympärille. Mutta ilmankin tulee vallan hyvin toimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lottovoitto ois kiva. Tosiasiassa en ole koskaan haaveillut suuria. Asumismuodoksi pienehkö mökki, hiukan enemmän matkustelua, hyväjärkisiä ihmisiä ympärille. Mutta ilmankin tulee vallan hyvin toimeen.
No sehän on lottovoitto syntyä Suomeen, joten olet sen jo saanut.
Tykkäätkö matkustella yksin? Entä tuo hyväjärkinen ihminen, millainen se on? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sehän on lottovoitto syntyä Suomeen, joten olet sen jo saanut.
Tykkäätkö matkustella yksin? Entä tuo hyväjärkinen ihminen, millainen se on?Kiitos kiinnostuksestasi :) Parhain reissuni tähän mennessä tuli tehtyä yksin. Toivottavasti taas joskus pääsen tekemään sellaisen.
Hyväjärkinen ihminen minusta omaa paljon kulttuurista pääomaa monissa muodoissa ja oppii koko ajan lisää ( en tarkoita välttämättä mitään hienostelua eli esim, oopperaa, balettia, ranskalaisia elokuvia etc.). On suvaitsevainen ja ymmärtää tai aibakin suo moninaisuuksia. Ei tuputa toiselle omaa elintapaansa ;) Emotionaalisesti kypsä ja kehittynyt. Herkähkö oikeudentaju. Kaikkiaan hyvä, usein totuutta lähentelevä arvostelukyky, kuitenkin vähemmän arvostelee kuin tarkastelee ja toteaa, myöntää erheensä. Pohjalle varmaan tarvitaan suht keskimääräinen älykkyys eikä ainakaan kovin vaikeaa temperamenttia saatika vaikeasti ilmenevää luonnehäiriötä. Kuuntelu ja puhuminen suht balanssissa. Jotain ainakin tuollaista on hyvä ihminen :)
Mitäs itse tuumit? Millainen on sinulle hyvä ihminen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kiinnostuksestasi :) Parhain reissuni tähän mennessä tuli tehtyä yksin. Toivottavasti taas joskus pääsen tekemään sellaisen.
Hyväjärkinen ihminen minusta omaa paljon kulttuurista pääomaa monissa muodoissa ja oppii koko ajan lisää ( en tarkoita välttämättä mitään hienostelua eli esim, oopperaa, balettia, ranskalaisia elokuvia etc.). On suvaitsevainen ja ymmärtää tai aibakin suo moninaisuuksia. Ei tuputa toiselle omaa elintapaansa ;) Emotionaalisesti kypsä ja kehittynyt. Herkähkö oikeudentaju. Kaikkiaan hyvä, usein totuutta lähentelevä arvostelukyky, kuitenkin vähemmän arvostelee kuin tarkastelee ja toteaa, myöntää erheensä. Pohjalle varmaan tarvitaan suht keskimääräinen älykkyys eikä ainakaan kovin vaikeaa temperamenttia saatika vaikeasti ilmenevää luonnehäiriötä. Kuuntelu ja puhuminen suht balanssissa. Jotain ainakin tuollaista on hyvä ihminen :)
Mitäs itse tuumit? Millainen on sinulle hyvä ihminen?Nämä tietysti ideaaleja. Tosiasiassa siedän, ja olen sietänyt, paljonkin heikkouksia ja tympeiksi katsomiani asioita ja luonteita. Nykyään olen jo ronkelimpi ihan oman hyvinvointinikin takia. Ylilyöntejä ja virheitä sattuu tietysti kaikille. Kunhan ovat enemmän poikkeus kuin sääntö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kiinnostuksestasi :) Parhain reissuni tähän mennessä tuli tehtyä yksin. Toivottavasti taas joskus pääsen tekemään sellaisen.
Mitäs itse tuumit? Millainen on sinulle hyvä ihminen?Varmasti pääset, kun menet vaan.
No en ole hyväjärkinen ihminen sitten.
Mä pistän rajoja, en suvaitse ihan mitä tahansa, en pidä kaikista kulttuureista, varmasti kerron omat näkemykseni ja pidän oikeasta kiinni, nuhtelen ja tuputan sitä mikä oikein ja hyvää on. Olen oikeudentajuinen ja minulla on tuomiovalta ja katson pintaa syvemmälle alkujuuriin asti, rakastan totuutta, omaan lahjan arvostella jopa henkivaltojakin, tuomitsen jos sille on tarvetta, älykkyys riittää mensan jäseneksi ja neroksikin kutsuttu, taivaassakin hurrattu ja ylistetty, olen mukava lauhkea ärtyisä vihainen tarpeen vaatiessa, enkä varmastikaan poliittisesti korrekti. Viisastelen ja vittuilen jos sille on syytä, lyötäessä lyön takaisin, enkä käännä toista poskea. Kostan pahat teot ja mittaan kukkuraisella mitalla. Annan myös anteeksi ja armahdan mikäli katuu tekojaan ja tekee parannuksen, muuten toimitan asiat loppuun asti ja rangaistus pistetään täytäntöön ja teot korvataan viimeistä ropoa myöden. En hyväksy sijaisuhria vaan odotan parannuksen teon hedelmiä alttarille kuten on tarkoitettu.
Hyvä ihminen on sellainen, joka noudatta oikeutta, totuutta ja rakkautta.
Tekee sitä mikä oikein ja hyvää on.
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti pääset, kun menet vaan.
No en ole hyväjärkinen ihminen sitten.
Mä pistän rajoja, en suvaitse ihan mitä tahansa, en pidä kaikista kulttuureista, varmasti kerron omat näkemykseni ja pidän oikeasta kiinni, nuhtelen ja tuputan sitä mikä oikein ja hyvää on. Olen oikeudentajuinen ja minulla on tuomiovalta ja katson pintaa syvemmälle alkujuuriin asti, rakastan totuutta, omaan lahjan arvostella jopa henkivaltojakin, tuomitsen jos sille on tarvetta, älykkyys riittää mensan jäseneksi ja neroksikin kutsuttu, taivaassakin hurrattu ja ylistetty, olen mukava lauhkea ärtyisä vihainen tarpeen vaatiessa, enkä varmastikaan poliittisesti korrekti. Viisastelen ja vittuilen jos sille on syytä, lyötäessä lyön takaisin, enkä käännä toista poskea. Kostan pahat teot ja mittaan kukkuraisella mitalla. Annan myös anteeksi ja armahdan mikäli katuu tekojaan ja tekee parannuksen, muuten toimitan asiat loppuun asti ja rangaistus pistetään täytäntöön ja teot korvataan viimeistä ropoa myöden. En hyväksy sijaisuhria vaan odotan parannuksen teon hedelmiä alttarille kuten on tarkoitettu.
Hyvä ihminen on sellainen, joka noudatta oikeutta, totuutta ja rakkautta.
Tekee sitä mikä oikein ja hyvää on.
:)Kuulostaa hyvältä :) Tosin kiivautesi ja tuputuksesi saattaisi herättää minussa pelkoa, stressiä ja ahdistusta. Harva se jaksaa pintaa syvemmälle kurkistaa saati kaivaa. Itse nykyään luovutan ainakin henkilön ja suhteen suhteen vähemmästäkin jos se ei tunnu hyvältä. Jätän toki henkilön motiivit, syvyydet ja tilanteet avoimeksi kysymykseksi enkä välttämättä leimaa tai diagnosoi sen kummemmin. Useimmiten ei vaan nappaa varsinkaan jos alussa ilmenee jotain hankaluuksia saatika loukkauksia. Tarvitaan jonkin aikaa ennen kuin ihminen ilmenee. Ja silloinkin se ilmenee vain mitä ilmentää ja mitä toinen kykenee havaitsemaan. Hyvinkin tuntemani ihmiset tai sellaiseksi luulemani saattavat olla vaikka mitä mysteereja. Tämä epävarmuus aina mielessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä :) Tosin kiivautesi ja tuputuksesi saattaisi herättää minussa pelkoa, stressiä ja ahdistusta. Harva se jaksaa pintaa syvemmälle kurkistaa saati kaivaa. Itse nykyään luovutan ainakin henkilön ja suhteen suhteen vähemmästäkin jos se ei tunnu hyvältä. Jätän toki henkilön motiivit, syvyydet ja tilanteet avoimeksi kysymykseksi enkä välttämättä leimaa tai diagnosoi sen kummemmin. Useimmiten ei vaan nappaa varsinkaan jos alussa ilmenee jotain hankaluuksia saatika loukkauksia. Tarvitaan jonkin aikaa ennen kuin ihminen ilmenee. Ja silloinkin se ilmenee vain mitä ilmentää ja mitä toinen kykenee havaitsemaan. Hyvinkin tuntemani ihmiset tai sellaiseksi luulemani saattavat olla vaikka mitä mysteereja. Tämä epävarmuus aina mielessä.
Ihmisen vain tulee tehdä sitä mikä oikein ja hyvää on, niin maailma on kuin paratiisi.
Se on ihan luonnollista ja jokainen sen tietää jo sisimmässään ja kaipaa sitä hyvyyttä ja oikeutta sekä rakkautta.
Olen kiivas ja hirmuinen kostaja, yhdestä murhasta kostan yhden murhan mukaan, kansan murhasta kansan luvun mukaan.
Kansojen paimenet, palkkapaimenet vaadin tilille ja mittaan heille kansojen luvun mukaan.
Vihaan vääriä tuomareita ja lainsäätäjiä, korruptiota ja oikeuksien vääristelyjä ja petoksia ja ryöstöä, vääriä lakeja, taakkoja, säädöksiä, oppeja ja eksytyksiä ja heille mitataan kovemmin ja asemansa mukaan.
Vauvanmurhalaista vaadin säätäjät tilille korvaamaan sen puitteissa murhattujen vauvojen menetetyn oikeuden ja elämän ja kaiken sen hyvän mitä murhattu vauva olisi eläessään saanut.
Lasten eksyttäjät ja viettelijät vaadin samoin tilille.
Lyhennän ajat ja säädän ja päätän, hallitsen ja tulkitsen ja muutan asiat kuten tahdon.
Olen valtakunnan perillinen ja omistaja sekä kaiken omaisuutensa hoitajaksi asetettu.
Kysyn hänen kunniaansa ja tuomitsen.
Ajat on lyhennetty, elonkorjaajat valmiina, ovat jo keskuudessamme, kaikkien on tehtävä parannus, se tehdään nyt tässä ajassa tai sitten vankeudessa.
Valtakunnat kukistetaan ja perustetaan jumalan valtakunta, jossa vallitsee oikeus, totuus sekä rakkaus, ja sillä ei ole loppua.
Siltä tieltä ei hullukaan eksy ja kaikilla on yltäkylläinen elämä.
Maailma puhdistetaan kaikesta pahasta ja korruptiosta ja pahan istutukset revitään maasta juurineen pois.
Ihan perus settiä luvassa siis ja aika on loppumassa.
Mä avaan sinetit siinä järjestyksessä kuin tahdon ja jätän avaamatta ne jotka tahdon.
Mä tuomaroin ja tulkitsen ja valitsen mitä tahdon ja miten tahdon ja niitän mistä tahdon ja muutan mitä tahdon.
Kaikkien on tehtävä parannus.
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen vain tulee tehdä sitä mikä oikein ja hyvää on, niin maailma on kuin paratiisi.
Se on ihan luonnollista ja jokainen sen tietää jo sisimmässään ja kaipaa sitä hyvyyttä ja oikeutta sekä rakkautta.
Olen kiivas ja hirmuinen kostaja, yhdestä murhasta kostan yhden murhan mukaan, kansan murhasta kansan luvun mukaan.
Kansojen paimenet, palkkapaimenet vaadin tilille ja mittaan heille kansojen luvun mukaan.
Vihaan vääriä tuomareita ja lainsäätäjiä, korruptiota ja oikeuksien vääristelyjä ja petoksia ja ryöstöä, vääriä lakeja, taakkoja, säädöksiä, oppeja ja eksytyksiä ja heille mitataan kovemmin ja asemansa mukaan.
Vauvanmurhalaista vaadin säätäjät tilille korvaamaan sen puitteissa murhattujen vauvojen menetetyn oikeuden ja elämän ja kaiken sen hyvän mitä murhattu vauva olisi eläessään saanut.
Lasten eksyttäjät ja viettelijät vaadin samoin tilille.
Lyhennän ajat ja säädän ja päätän, hallitsen ja tulkitsen ja muutan asiat kuten tahdon.
Olen valtakunnan perillinen ja omistaja sekä kaiken omaisuutensa hoitajaksi asetettu.
Kysyn hänen kunniaansa ja tuomitsen.
Ajat on lyhennetty, elonkorjaajat valmiina, ovat jo keskuudessamme, kaikkien on tehtävä parannus, se tehdään nyt tässä ajassa tai sitten vankeudessa.
Valtakunnat kukistetaan ja perustetaan jumalan valtakunta, jossa vallitsee oikeus, totuus sekä rakkaus, ja sillä ei ole loppua.
Siltä tieltä ei hullukaan eksy ja kaikilla on yltäkylläinen elämä.
Maailma puhdistetaan kaikesta pahasta ja korruptiosta ja pahan istutukset revitään maasta juurineen pois.
Ihan perus settiä luvassa siis ja aika on loppumassa.
Mä avaan sinetit siinä järjestyksessä kuin tahdon ja jätän avaamatta ne jotka tahdon.
Mä tuomaroin ja tulkitsen ja valitsen mitä tahdon ja miten tahdon ja niitän mistä tahdon ja muutan mitä tahdon.
Kaikkien on tehtävä parannus.
:)Kuulostat raamatulliselta. Ettei vain jumalakompleksia pukkais? Jos vaikka lukisit enemmän muutakin niin havaitsisit ihmisten olevan monesti aika kompleksisia. Jotkut romaanikirjailijat on hyviä valottamaan ihmisten sisustoja mikäli et itse pääse kurkistelemaan tai kokemaan ihmisten sielullisia vaikeuksia. Tietysti on myös varsin yksviivaisia ja ehyitä ehkä ekstrovertteja persoonia, jotka saattavat mm. luulla että totuus, joka on muutenkin vaikea käsite, on noin vain tavoitettavissa. Olet ehkä kärkäs laittamaan rajoja itsesi suhteen ja sanelemaan sääntöjä. Koeta kunnioittaa myös muiden omia vaikka ne ilmaistaisiin hienovaraisesti mikroilmeellä tai muulla sanattomammalla viestinnällä. Joskus on mahdotonta tietää mikä on oikein. Sen näkee ehkä sitten vasta jälkeenpäin. Väkivaltaa ja sortoa ei tule hyväksyä. Tällaisten havaittujen kohteiden kärsimyksen katkaisu ja minimointi on hyvä ja kunnioitettava tavoite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostat raamatulliselta. Ettei vain jumalakompleksia pukkais? Jos vaikka lukisit enemmän muutakin niin havaitsisit ihmisten olevan monesti aika kompleksisia. Jotkut romaanikirjailijat on hyviä valottamaan ihmisten sisustoja mikäli et itse pääse kurkistelemaan tai kokemaan ihmisten sielullisia vaikeuksia. Tietysti on myös varsin yksviivaisia ja ehyitä ehkä ekstrovertteja persoonia, jotka saattavat mm. luulla että totuus, joka on muutenkin vaikea käsite, on noin vain tavoitettavissa. Olet ehkä kärkäs laittamaan rajoja itsesi suhteen ja sanelemaan sääntöjä. Koeta kunnioittaa myös muiden omia vaikka ne ilmaistaisiin hienovaraisesti mikroilmeellä tai muulla sanattomammalla viestinnällä. Joskus on mahdotonta tietää mikä on oikein. Sen näkee ehkä sitten vasta jälkeenpäin. Väkivaltaa ja sortoa ei tule hyväksyä. Tällaisten havaittujen kohteiden kärsimyksen katkaisu ja minimointi on hyvä ja kunnioitettava tavoite.
Niin varmaan kuulostankin, mut ihan oikeeta sanomaa on.
Ei se nyt sellainen jumalakompleksi ole, mä nyt vaan satun olemaan se mitä kirjoittelen.
Ei se sen kummempaa ole, kunhan hallitsen ja tuomitsen ja korkein laittaa ne täytäntöön.
Ihan perusjuttu, täällä syntisten kanssa seurustelen ja jutskailen ja sillee.
Enhän mä vaadikaan kuin ihan perus jutut, helpot ja hyvät, kevyt kantaa jne.
Mä aattelin rauhan ruhtinaana palauttaa tartton rajatkin takas Suomelle, mut käärmeensikiöt niin peloissaan nyt tahtoo sinne natoon ja tahtois pistää kansan niinku tykinruuaks ja pilata välit ja estää koko hommelin, ni pitää alkaa pian vähän rankasemaan niitä.
Aloin vähän niinku sekottelee tätä soppaa täällä maassa ja pilasin niitten hommelit ja vähän nuhtelin sitten kovemmin ja mittasin oikein reilulla mitalla ruhtinaallisesti heille sitä tuomiota ja kutsuin paljon porukkaa kattelemaan heitä ja sillee.
Ne on siellä niinku parrasvaloissa vähän korkeemman oikeuden edessä ollu tarkkailtavana.
Kyllä on kauhisteltu tätä maan meininkiä, oikeutta ei oikein tunnu löytyvän, totuus kateissa ja hirveesti korruptiota ja kaiken maailman idioottilakeja sun muita raskaita taakkoja ovat säätäneet kansalle.
Siinä on sellanen juttu, että sellaset pyyhkästään pian pois ja laitetaan uudet johtajat ja paimenet tilalle.
Se olis niinku uus aika tulossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin varmaan kuulostankin, mut ihan oikeeta sanomaa on.
Ei se nyt sellainen jumalakompleksi ole, mä nyt vaan satun olemaan se mitä kirjoittelen.
Ei se sen kummempaa ole, kunhan hallitsen ja tuomitsen ja korkein laittaa ne täytäntöön.
Ihan perusjuttu, täällä syntisten kanssa seurustelen ja jutskailen ja sillee.
Enhän mä vaadikaan kuin ihan perus jutut, helpot ja hyvät, kevyt kantaa jne.
Mä aattelin rauhan ruhtinaana palauttaa tartton rajatkin takas Suomelle, mut käärmeensikiöt niin peloissaan nyt tahtoo sinne natoon ja tahtois pistää kansan niinku tykinruuaks ja pilata välit ja estää koko hommelin, ni pitää alkaa pian vähän rankasemaan niitä.
Aloin vähän niinku sekottelee tätä soppaa täällä maassa ja pilasin niitten hommelit ja vähän nuhtelin sitten kovemmin ja mittasin oikein reilulla mitalla ruhtinaallisesti heille sitä tuomiota ja kutsuin paljon porukkaa kattelemaan heitä ja sillee.
Ne on siellä niinku parrasvaloissa vähän korkeemman oikeuden edessä ollu tarkkailtavana.
Kyllä on kauhisteltu tätä maan meininkiä, oikeutta ei oikein tunnu löytyvän, totuus kateissa ja hirveesti korruptiota ja kaiken maailman idioottilakeja sun muita raskaita taakkoja ovat säätäneet kansalle.
Siinä on sellanen juttu, että sellaset pyyhkästään pian pois ja laitetaan uudet johtajat ja paimenet tilalle.
Se olis niinku uus aika tulossa.Okei. En minä raamattua polta vaikka varsin sekulaarinen ihmiselikko olenkin. Koen vaikeaksi keskustelun uskovaisten kanssa. Kiitos kuitenkin kiinnostuksestasi hajatelmiani kohtaan. Toivotaan että maailma kehityy parempaan suuntaan, vaikka paratiisiksi se ihmisluontoa tuntien tuskin muuttuu. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Okei. En minä raamattua polta vaikka varsin sekulaarinen ihmiselikko olenkin. Koen vaikeaksi keskustelun uskovaisten kanssa. Kiitos kuitenkin kiinnostuksestasi hajatelmiani kohtaan. Toivotaan että maailma kehityy parempaan suuntaan, vaikka paratiisiksi se ihmisluontoa tuntien tuskin muuttuu. :)
Oikeastaan halusin vain sanoa ettei elämäntilanteeni ja - valintani ole keneltäkään pois eikä vahingoita ketään. Tiedä sitten korkeintaan joidenkin fanaattisimpien konservatiivien normeja. Mutta se ei ole hyökkäys heitä kohtaan eikä missään tapauksessa väkivaltaa. Heidän tuomitsemisensa minua kohtaan taas on. En sano etteikö jotkut perityt arvot ja normit ole hyväksikin kunhan ne ei ole sellaisenaan sisäistettyjä, eli mieluummin itse mietittyinä ja koeteltuina samoihin lopputuloksiin päätyviä, Mutta en tosiaan näe mitään pahaa erilaisissa elämisen tavoissa ja järjestelyissä kunhan kukaan sinusta riippuvainen, eli hankitut ja valitut riippakivet, ei kärsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan halusin vain sanoa ettei elämäntilanteeni ja - valintani ole keneltäkään pois eikä vahingoita ketään. Tiedä sitten korkeintaan joidenkin fanaattisimpien konservatiivien normeja. Mutta se ei ole hyökkäys heitä kohtaan eikä missään tapauksessa väkivaltaa. Heidän tuomitsemisensa minua kohtaan taas on. En sano etteikö jotkut perityt arvot ja normit ole hyväksikin kunhan ne ei ole sellaisenaan sisäistettyjä, eli mieluummin itse mietittyinä ja koeteltuina samoihin lopputuloksiin päätyviä, Mutta en tosiaan näe mitään pahaa erilaisissa elämisen tavoissa ja järjestelyissä kunhan kukaan sinusta riippuvainen, eli hankitut ja valitut riippakivet, ei kärsi.
Elämän tilanne ja sen mukaan tehdyt valinnat saattavat olla sinulta itseltäsi pois.
Et ole elämääsi itse alusta asti rakentanut, voit miettiä jos vaikka kirjoittaisit elämästäsi tarinan, olisiko se sellainen jonka itse itsellesi kirjoittaisit?
- Anonyymi
Valehtela ja avuton olit. Epäluotettava.
Petturi. Söit sanasi. Valehtelit.
Olen jäätynyt ja rauhallinen. Et liikuta minua millään tavoin. Lähde: lasken päiviä.- Anonyymi
En tunne sinua, sori.
Miksi tällainen viesti?
- Anonyymi
Mistä tiedät että en ajattele sua ja sun tunteita?
- Anonyymi
Siitä jos et ota minua huomioon ja välitä tunteistani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä jos et ota minua huomioon ja välitä tunteistani.
Erehdyt tuossa. Olosuhteet ovat nyt nämä, yksin käsittelee ja rauhoittuu työstä jossa pitelee lankoja käsissä ihmisten parissa. Olosuhteet ovat nämä, kotitilannetta en avaa tänne. Pakenen sieltäkin jotakin.Olosuhteet nämä, ethän itsekään kysynyt/välittänyt vaikka tein sentään jotain. Siihen sitten kuihtui ajatelmaan että häiritsin. Yksin, ehtisin tuotakin tarpeeksi vaikka jakaisimme asioita. Ehkä voimaantuneempana ?
Asioihin ei ole yhtä syytä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erehdyt tuossa. Olosuhteet ovat nyt nämä, yksin käsittelee ja rauhoittuu työstä jossa pitelee lankoja käsissä ihmisten parissa. Olosuhteet ovat nämä, kotitilannetta en avaa tänne. Pakenen sieltäkin jotakin.Olosuhteet nämä, ethän itsekään kysynyt/välittänyt vaikka tein sentään jotain. Siihen sitten kuihtui ajatelmaan että häiritsin. Yksin, ehtisin tuotakin tarpeeksi vaikka jakaisimme asioita. Ehkä voimaantuneempana ?
Asioihin ei ole yhtä syytä.Hmmm.
Jotain vaikeita asioita siis.
Ajatusten lukeminen ei ole aina niin helppoa.
- Anonyymi
Ap elää harhoissaan. Luulee että on enemmän ja tärkeämpi ja ylempi ,kuin onkaan. Ylentää itsensä lahkouskossaan. Luulee,että se oikeuttaa riekkumaan ihmisessä joka ei häntä huoli. Ja miksiköhän ei huoli. Juuri siksi.💩
- Anonyymi
Höpö höpö sulle vaan.
- Anonyymi
Onneksi emme enää elä teokratiassa. Noita jumalan sormia ja inkvisiittoreita on häviävän pieni osuus länsimaissa. Meillä vallitsee vallan kolmijako plus muut vallan vahtikoirat. Mutta kuten olemme huomanneet niin esmes naapurissa tippuu ihmisiä ikkunoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi emme enää elä teokratiassa. Noita jumalan sormia ja inkvisiittoreita on häviävän pieni osuus länsimaissa. Meillä vallitsee vallan kolmijako plus muut vallan vahtikoirat. Mutta kuten olemme huomanneet niin esmes naapurissa tippuu ihmisiä ikkunoista.
Totuus vaan on se, että luoja omistaa kaiken.
Jos oikeasti lähdet asioita tutkimaan ja ajattelemaankin järjellä, niin ymmärrät kyllä, että ihminen on suunniteltu ja luotu.
Itsestään ei tällaista synny. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus vaan on se, että luoja omistaa kaiken.
Jos oikeasti lähdet asioita tutkimaan ja ajattelemaankin järjellä, niin ymmärrät kyllä, että ihminen on suunniteltu ja luotu.
Itsestään ei tällaista synny.Valitettevasti olen synnyinvammaisesti ilmeisesti empiirikko. Järkeäkin olen yrittänyt käyttää. Skolastiikalle sanon ehdottomasti nou!
- Anonyymi
Sinut minä tahtoisin elämääni...tahdotko mut tosiaan suhteeseen vakavaan?
- Anonyymi
En !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En !
Et ole ap.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole ap.
Ei on ei. En on en. Yksinkertaista. Niele alas. Älä nikottele.💩
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1483219- 1082613
- 512591
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2402258Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4832112- 1101911
Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2521895Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91744Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää151647Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1111638