Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
125
Kommenttia
16105
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
149.5 cm.. :)
31.12.2025 09:05
Minä tutustunut vain TaiChi - piirien kautta. Siellä moni oli sen kannattaja ainakin nimellisesti. Vaikka taji onkin kunfutselaista alkuperää, taolaisuus on ehkä lähempänä ideologiana. Varsinkin ChiKung harjoituksissa.
31.12.2025 03:44
Jaa kynis palannut ylistyksineen. Ei mikään ihme jos koko ketju si katosi. :)
Aina ollut sitä mieltä, et kyllä palstalle mahtuu kaikki, jopa kynis.
Mä tässä pari vuotta olen paimentanut noita perkeleitäni esiin .. olinkin jo aika nöösi.
Kiihkeä temperamenttini ajoi minut monasti ties mihinkä tilanteeseen nuorempana, mutta kesytin ne turhankin kesyiksi. Ne perkeleeni siis. Nyt tässä yritän olla ylikompensoimatta kiltteyttäni ja samalla löytää omimman itseni. Ja noita pikkuperkeleitähän minulla riittää..
30.12.2025 22:03
Minua kiinnostaa myös Taolaisuus. En tiedä siitä mitään, enkä ole ottanut selvää, mutta ymmärtääkseni yksi vanhimmista uskonnoista.
Periaatteessakaan en halua edes selvittää mitään faktoja. Siksi koska minun oma uskoni saattaisi koruptoitua informaatiosta tai si hurahtaisin.
Yksi oleellisin asia mihin uskon, on Chi. Eli elämänvoimaan. Se on enemmän kuin sielu, se on kaikki.
Länsimaisissa uskonnoissa sielu ja ruumis erotellaan viisusti, kun taas taolaisuudessa ne on kombinaatio. Elämänvoima. Tosin dualistisesti ajateltuna.
Vaikeasti määriteltävä juttu näin muutamalla sanalla, mutta chi täyttää kaiken. On kaikkialla ja kaikessa.
Ihmisen polun määränä on löytää oma elämänvoimansa. Päästä kosketukseen niin ruumiinsa kuin sielunsa kanssa. Löytää itsestään seka maskuliinisuus kuin feminiinisyys. Sielu ja ruumis. Valo ja pimeys. Oikea ja väärä. Ajaton ja ikuisuus.
Meissä kaikissa on kaikki. Sen kaiken löytäminen ja saaminen tasapainoon. Siinä vasta homma.
30.12.2025 21:28
Minulla on teko äly joten en käytä tekoälyä. Turhaa koko homma, eikä kovin tarkkaakaan.
Jatkuvasti känny tarjoo tekoälytilaa ja kuukkelikin, ei vaan kiinnosta. Mulla on koko tekoälystä huonö pössis. Enkä ihmettele, että siitä voi aiheutua harmeja.
30.12.2025 20:51
Juu,minäkin yllätyin, että ketju hävisi.. ymmärtääkseni siinä ei ollut mitään sääntöjen vastaista..
No mikä laulaen tulee,se viheltäen menee.
Koko ketjuhan oli tyypillinen impulssiivinen ilmaisu minulta.
Reagoin tunteella. Minulla on temperamenttia ja se on jonninverran vaivannut tässä lähiaikoina.
:)
30.12.2025 20:44
Jahas.. siellä ollaan taas niin itseänsä täynnä.. ole vaan , ei tästä mitään keskustelua saa tosiaankaan aikaiseksi, siinä olet oikeassa.
30.12.2025 20:25
Öh, ei Linjeri ole femakko. Puhuu ihan asiaa. Naisen miehisellä alalla pitää olla tuplasti parempi kuin miehet, että kelpaa. Tosin vaikka noin olisi, palkkauksessa sitä ei huomioida.
Jos oikeasti haluaa huippuammattilaisen miehen töihin, soitetaan nainen paikalle. Jännä, etteivät miehet tajua tätä..
29.12.2025 20:56
Pp on ollut vapailla. Ja sinä olet edelleenkin kärttyinen ämmä.. näemmä.
29.12.2025 20:40
Itse lisään sen puolikkaan, puolittain vitsillä sen takia, kun niitä centtejä on niin vähän. Ja perään laitan, että puolikkaatkin lasketaan.. :).
Ja sillä viittaan itseeni. Olen kutakuinkin puolikkaan kokoinen.. :)
29.12.2025 20:29
Aih.. sä taisit sit taas puhua mun broidista.. siis sehän on ihan kissansa vietävissä. Just tuollainen höpöttelijä ja taputtelija. Nöyrä palvelija kissalleen.
29.12.2025 20:25
En tiedä sinusta juurikaan mitään, enkä todellakaan tarkoittanut sinua aloituksellani.
Hae jutteluapua, sillä ei nyt kuulosta siltä, että olisit tasapainossa. Tai siis, enhän minä mitään sinun elämästäsi tiedä.
29.12.2025 20:22
Se on pysyvä ratkaisu tilapäiseen ongelmaan. Suosittelisi hakemaan ammattiapua. Et sinä ole huono ihminen. Olleskaan. Ehkä just nyt vähän eksyksissä mut siihen auttaa ammattiapu.
29.12.2025 20:18
Harvinaisen totta. Tänäänkin töissä kävin tekemässä sen marisian puolesta töitä, kun oli helpompaa tehdä ite, kuin kuunnella sitä kiukuttelua ja narinaa. Ensin kyllä käskin sitä lopettamaan. Ja lopettihan se sit. Kun olin tehnyt osan hänen hommistaan.
Toisaalta vaikka mulla oli kiire omien hommieni kanssa, se että autoin häntä, oli loogista. Olen joissakin asioissa kokeneempi kuin hän ja saan nopeasti aikaiseksi valmista. Kiire se oli hänelläkin.
29.12.2025 20:14
Juu. Assburgerit lämpeävät tosi hitaasti. :)
Kyllähän tämä on jo käyty loppuun. Siis se, että olemme ja pysymme vain palstakavereina. Kunnioitan sitä.
Pointtini oli se, että olisi kunnia kuulua lähipiiriisi.. niin tarkoitin sanoa, että arvostan sinua niin paljon, että olisin otettu jos sallisit minulle semmoisen arvon.
Yritän nyt selittää tämän mahdollisiman selkeästi. Se oli vain ilmaus jolla tarkoitin osoittaa arvostukseni sinua kohtaan. Ei pyyntö tutustumiseen palstan ulkopuolella.
Se, että olemme vain palstakavereita sopii oikein hyvin minulle. Tämä käytiin jo kertaalleen läpi silloin kun sulla oli se vaikeampi jakso ja tarjouduin kuuntelijaksi privana. Sanoit silloin, että et halua sitä todella nätisti. Ja kunnioitan sitä suuresti.
Tiedän, ettei aspergerin kanssa olla sosiaalisia, vain harvoin ja rajallisesti. Aniharvat pääsevät lähipiiriin. Mutta sinne päästyään on siellä aina.
En siis tyrkyttänyt itseäni vaan totesin asian niinkuin sen tunnen. Olisin otettu jos kuuluisin lähipiiriisi. Tarkoitin sanoa, että arvostan ja kunnioitan sinua. Mut juu. Piti vaan korjata tuo väärinkäsitys.
29.12.2025 19:58
Se on tuo villiksi ja vapaaksi syntyminen tehnyt minusta tälläksen. :)
29.12.2025 19:36
Tarkoitin musiikin laajan kirjon saatavuutta.
Nykyään se on itsestään selvää, että saan musiikkia milloin ja mitä haluan. On tuubit ja spotifyit ja soittikset .. vanhat mpeet yms.
Aikanaan oli vain laulu ja säestys mutta ei kovinkaan laajaa kirjoa. Kuuntelen paljon musiikkia ja eri genreissä. Eli mitä milloinkin. Joskus jotakin panhuiluluritusta ja perään mustaa metallia. Tai soulia, minkä jälkeen voi tulla poppia tai vaikka elokuvahistorian suurimmat hitit. Joskus mieleni tekee oopperaa tsi jousikvartettoja ja mieleni muuttuukin ja haluan viiskytäluvun rokkia..
Tämä musiikin saatavuus on siunaus. Se on kuule ihan valintakysymys mitä ja milloin haluaa kuunnella.
En nyt tarkoita, että sinun tulee nähdä tätä asiaa minun kantiltani, mutta ymmärräthän sen, että saan olla sitä mieltä mitä olen.
Ja sikseen pidän sinua töykeänä ja typeränä, siksi, että aloit haukkumaan minua ilman pienintäkään yritystä keskusteluun. Mutta se sinulle sallittakoon.
Yksioikoiset päätelmäsi minusta kertoo vain sen, että lähtökohtaisesti sinulla ei ole halua keskustelemiseen vaan tunnut haluavan vain arvostella ja haukkua.
Tämä kuitenkin on keskustelupalsta.
29.12.2025 19:34
Kiitos. Palaan asiaan mieluusti jahka kerkeän. On mentävä töihin. Ja.. osaathan sinä keskustella, siis muutakin kuin vain tympeästi haukkua. Hau, hau ja hyvää päivää sinullekin. :)
29.12.2025 05:56
Minä olin suunnittelematon ja ei-toivottu. Puhdas vahinko siis.
28.12.2025 21:31
Hän nyt sättii yhtä jos toista. Ei kerro paljoakaan henkisestä kantista ja mitasta se, että lähtee piiripienipyörii-leikkiin vastasättimään.
Joskus tarttee jonkun olla se isompi ihminen. Ja yksäri ei siihen yksinkertaisesti kykene. Kykenetkö sinä?
28.12.2025 21:18
50 / 806