Mitä jos jossain epämääräisessä suhteessa

Anonyymi-ap

nainen tuleekin raskaaksi eikä suostu ottamaan katumuspilleriä.Mitä tehdä?

97

651

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kertaa peruskoulun biologia ihmisen lisääntymisen kohdalta.

• Anonyymi00039

Nyky naiset luottavat kiertoihin kun jotkut pellet sosiaalisessa mediassa kehunut.. ja on kaikkia appejä kierron seuraamiseen.. ja näin meni meillä..

• Anonyymi00002

Jätät naisen

• Anonyymi00006

👍

• Anonyymi00011

isyyttä ei voi mitätöidä

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

isyyttä ei voi mitätöidä

No mut silti voi lähteä

• Anonyymi00003

Ei siinä voi tehdä mitään. Naisella on valitettavasti mahdollisuus hankkiutua luvatta raskaaksi, eikä mies voi sille mitään.

Ei se oikein ole, eikä missään nimessä suositeltavaa tai reilua. Mutta lain edessä mies ei voi tehdä siinä tilanteessa mitään.

🦄

• Anonyymi00005

Mies voi olla mies ja kantaa vastuunsa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kyllä. kantaa omat kondominsa ja käyttää niitä oikein. Nainen tekee niihin kynsillä reijän jos haluaa. Olet maksaja

• Anonyymi00014
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Se on asia erikseen. Vastasinkin ketjun aloittajalle.

Vastuullinen mies:
        - ei harrasta epämääräisiä suhteita
        - ei ylläty siitä, jos nainen tulee raskaaksi
        - ei kutsu jälkiehkäisyä "katumuspilleriksi"
        - ei pyydä ketään käyttämään jälkiehkäisyä, saati sitten suostuttele ketään sellaiseen, ellei nainen itse halua sitä käyttää
        - ei kysele asiaan neuvoja keskustelupalstalta

🦄

• Anonyymi00067
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Mies voi olla fiksu ja jättää panematta.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Mies voi olla fiksu ja jättää panematta.

Sepä on tietyissä tilanteissa mahdotonta!

• Anonyymi00004

Ei katumuspilleriä voi enää siinä vaiheessa ottaa. Katumuspilleri otetaan muistaakseni max 72h yhdynnästä. Easkaaksi jos tukee niin eihän siinä voi kuin ehkä abortin tehdä, antaa adoptioon tai pitää itse. Ehkäisy varmaan ainoa vaihtoehto jos jännittää.

• Mietitäänpä..
      Nainen on vastuussa omasta kehostaan ja mies omastaan.

Jos nainen raskautuu itsenäisestä päätöksestä eikä toinen halua isäksi, niin mielestäni naisen pitää kestää seuraukset ja mahdollinen seuraus voi olla, että mies ei tunnusta isyyttään.

Toisaalta..
      Molemmat ovat tienneet leikkiin ryhtyessään, että kuinka siinä voi käydä, niin tilanne on haastava.

Jos itse olisin ko. tilanteessa, niin en ainakaan odottaisi mieheltä yhtikäs mitään.

• Anonyymi00007

Sitten olen pannut itsesi kuseen.

• Anonyymi00008

Sanot heippa ja etkä näe naista enään ikuna eli olet sanonut nimeksesi paavo paavonpoika kolmas ja asut hesassa vaik oikeasti asut ivalossa ja nimi on eri

• Anonyymi00016

Jep.
        Muutat Romaniaan ja haet passin. Samalla matkailu avartaa.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Jep.

Ei vaan menee ivaloon omaan kotiin ei nainen tiedä kuka oli

• Anonyymi00024
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Jep.

Ei vaan anot sieltä turvapaikkaa. Lupaat vaan kaikkee

• Anonyymi00009

Siinä vaiheessa kun on jo raskaana ei katumuspilleri auta. Se otetaan silloin kun ehkäisy pettänyt tai unohtunut. Mahdollisimman pian yhdynnän jälkeen.

• Anonyymi00010

Alkoiko ukkomiestä jänskättään?

• Anonyymi00073

Varman perheenisää jolle noin on käynyt. Se on varmaan vaimolle ja lapsille noloa tunnustaa.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Varman perheenisää jolle noin on käynyt. Se on varmaan vaimolle ja lapsille noloa tunnustaa.

Ja tulee usein yksi laukaus hurmiossa aika kalliiksi.

• Anonyymi00015

Todennäköisesti olisin ollut osallisena tapahtuneeseen hedelmöittymiseen, joten siitä tulisi kantaa myös vastuuta. Hyvältähän se olisi tuntunut, jos olisi saanut siemensyöksyn? Hyvästä kannattaa aina maksaa?

Miten se menikään...

Hillitse himosi, hallitse halusi, sillä hetken hurmio voi olla elämäsi turmio:)

AV

• Anonyymi00017

Hyvä vastaus. Jos harrastaa seksiä, ottaa aina riskin, että siitä voi syntyä lapsi. Ja lapsesta on sitten kannettava vastuu. Ainoa tapa ehkäistä se, on pidättäytyä seksistä.

• Anonyymi00020

Hillitse himosi, kahlitse kalusi...

• Anonyymi00021

Puhut taas niin "kauniisti" lapsista. 🙄

Oksettavaa.

Olisit vain ollut hommaamatta niitä, jos ne turmelevat elämäsi.

🦄

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Oksettavaa.

🦄

Sinä voit lukea kommenttejani ihan omalla tavallasi, joka on tunnestusti vain omasi.
        Vastuuntuntoisena isänä en ole koskaan pitänyt lapsia rasitteena, toisin kuin aloittaja...

AV

• Anonyymi00026
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Hillitse himosi, kahlitse kalusi...

Kalun hallinnassa olen ollut menneisyydessä aika kehno. Se on juoksuttanut minua kuin musta ori pitkin preerioita. Hyvää siinä on ollut se, että on pysynyt hyvässä fyysisessä kunnossa. Aikansa kutakin, ja tallin ovat piti laittaa säppiin, kun ei jaksa enää juosta loputtomien halujen ajamana. Villistä orista onkin kehkeytynyt jo säytyisä kotipilttuussa työhevonen.
        Se on hyvä merkki se.

AV

• Anonyymi00028
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Sinä voit lukea kommenttejani ihan omalla tavallasi, joka on tunnestusti vain omasi.
        Vastuuntuntoisena isänä en ole koskaan pitänyt lapsia rasitteena, toisin kuin aloittaja...

AV

Miksi sitten viljelet huumoria, joka vihjaa lapsien pilaavan ihmisen elämän?

Ne hommatkoot lapsia, jotka pitävät niistä. Eivät ne silloin pilaa kenenkään elämää.

🦄

• Anonyymi00032
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Ne hommatkoot lapsia, jotka pitävät niistä. Eivät ne silloin pilaa kenenkään elämää.

🦄

Aloitukseen vastataan aloituksen mukaisesti, sillä eihän ne miehet jotka ovat vastuuntuntoisia tuollaista aloitusta edes kirjoita.

AV

• Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Aloitukseen vastataan aloituksen mukaisesti, sillä eihän ne miehet jotka ovat vastuuntuntoisia tuollaista aloitusta edes kirjoita.

AV

Höpsistä. Muiden vastuuttomuus ei oikeuta omaa vastuuttomuutta.

🦄

• Anonyymi00053
        Anonyymi00028 kirjoitti:

🦄

Kyllä pilaa, tuttavalla on lapsi joka huumepäissään koittaa tulla kotiin varastamaan tavaraa, saadakseen lisää aineita. Avaimet on otettu pois mutta silti tulee norkoilemaan.

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Oksettavaa.

🦄

Vois sinua esim aloittaja ei halua lapsia sen vuoksi siinä on VOI olla elämäsi turmio. ” se joka leikkii ryhtyy sen leikin kestäköön”

• Anonyymi00025 kirjoitti:

AV

Et pidä, olet hyvä isä lapsillesi.

• Anonyymi00029

Kyllä itse ainakin laukean reppuun, niinkuin tosimies tekee.

• Anonyymi00075

Montako lasta olet saanut?

• Anonyymi00030

Jos on harrastanut seksiä (suojattua tai suojaamatonta), jonka seurauksena nainen on tullut raskaaksi, niin ainoa oikea tapa on ottaa vastuu tapahtuneesta. Se tarkoittaa naisen tukemista siinä, mitä ikinä hän päättääkään. Naisella on oikeus päättää omasta kehostaan eli lopullinen päätös jää hänelle. Tilanne tietenkin koskee molempia, joten asiasta on suotavaa keskustella niin, että molemmat saavat ilmaista mielipiteensä ja tuntemuksensa.

Lapsen saaminen on iso asia ja tuollaisessa tilanteessa tietysti myös jonkinlainen shokki, kun raskaus ei ole ollut toivottu tai suunniteltu. Sen ei silti tarvitse tarkoittaa maailmanloppua, sillä vanhemmuushan on ihana asia, vaikka se joskus saattaa tulla eteen yllättäenkin. Tärkeää kuitenkin on, että pystyy sopimaan asioista hyvässä hengessä. Kannattaa myös varmistaa kaikki paperilla virallisia teitä pitkin, jos ja kun sinne asti päädytään. Tämä lapsen oikeuksien toteutumisen vuoksi (lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa).

Miten ikinä tilanne eteneekään, niin naisen painostaminen ei ole ratkaisu. Jos nainen on päättänyt pitää lapsen, niin sitten se on niin. Minä olen myös aina ollut sillä kannalla, että jos tulen raskaaksi, niin pidän lapsen ja huolehdin siitä sitten vaikka yksin, mutta en pystyisi tekemään aborttia. Kannatan ehdottomasti jokaisen naisen oikeutta turvalliseen aborttiin eli en vastusta aborttia, mutta henkilökohtaisesti se tuntuisi vaan väärältä. Ymmärrän siis tästä näkökulmasta naisen päätöstä.

Aletheias

• Anonyymi00033

Sinä selostat aina kauniisti samat ajatukset, joita itsekin ajattelen. 😄

Koska kirjoitat pidemmästi ja perustelet kantasi, kuulostat kohteliaalta. Minä tiivistän saman asian kolmeen virkkeeeseen, ja sitten jotkut hernenassut tulkitsevat sen epäkohteliaisuudeksi.

Sinä jaksat panostaa! 👍

Muilta osin olen samaa mieltä, mutta itse en pystyisi olemaan raskaana. Koen niin suurta inhoa sitä ajatusta kohtaan, että jokin toinen ihminen kasvaisi sisälläni. 🤮🤮🤮 Se kuulostaa minulta ihan joltain tieteisleffan kidutuskohtaukselta. Voisin siis oikein hyvin tehdä abortin, jos sille joskus tulisi tarve. Onneksi ei ole tullut.

🦄

• Anonyymi00047
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Koska kirjoitat pidemmästi ja perustelet kantasi, kuulostat kohteliaalta. Minä tiivistän saman asian kolmeen virkkeeeseen, ja sitten jotkut hernenassut tulkitsevat sen epäkohteliaisuudeksi.

Sinä jaksat panostaa! 👍

Muilta osin olen samaa mieltä, mutta itse en pystyisi olemaan raskaana. Koen niin suurta inhoa sitä ajatusta kohtaan, että jokin toinen ihminen kasvaisi sisälläni. 🤮🤮🤮 Se kuulostaa minulta ihan joltain tieteisleffan kidutuskohtaukselta. Voisin siis oikein hyvin tehdä abortin, jos sille joskus tulisi tarve. Onneksi ei ole tullut.

🦄

Jo isävainaa aikoinaan sanoi, että olen kova tyttö puhumaan ja se näkyy näköjään pitkissä kirjoituksissakin 😅

Onneksi olet tosiaan säästynyt edes asian pohtimiselta, jos jo ajatus raskaudesta tuntuu epämiellyttävältä. Luojan kiitos elämme yhteiskunnassa, jossa naisella on oikeus päättää itse haluaako lapsia vai ei. Minä taas olen aina halunnut äidiksi ja olen niin kiitollinen siitä, että tämä toteutui. Rakastin raskaana oloa ja rakastan äitinä oloa. Jopa synnytys oli minulle todella upea kokemus 😊 Ei äitiys tietenkään pelkkää ruusuilla tanssimista aina ole, mutta silti ihan parasta mitä voi olla 🥰

Aletheias

• Anonyymi00050
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Sinä jaksat panostaa! 👍

🦄

Ihan vaan sivusta huomautan , että etsi ratkaisuja myös tähän sisäistettyyn naisvihaan, jota mukanasi kannat. Kyllä sille on samat syyt, vaikkei heti ymmärtäisikään.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Ihan vaan sivusta huomautan , että etsi ratkaisuja myös tähän sisäistettyyn naisvihaan, jota mukanasi kannat. Kyllä sille on samat syyt, vaikkei heti ymmärtäisikään.

Mitä sinä pidät naisvihana? 😄 Sitäkö, että minä en halua lisääntyä?

En koe asiaa vihana, joten en koe tarvetta "ratkaista" mitään. Meitä on myös aika paljon enemmän kuin vain minä, joten siinä olisikin "ratkaisemista". 🤭

Minä olen ylpeästi länsimaisen liberalismin kannattaja.

🦄

• Pysy muninesi poissa epämääräisistä suhteista.

• Anonyymi00037

Nauroin. 😄 Hyvä ohje!

🦄

• Anonyymi00038

Tietämättä koska keskustelut käyty. Mutta epäilen että saattaa olla myöhästä..

Ja sitten jos et ole valmis isäksi tai jokin asia viittaa siihen että ette saa ydinperhettä tehtyä... yritä vain puhua naiselle. Voit kokeilla mitä mieltä nainen olisi siitä että et ole ollenkaan kuvioissa jne.

Itse eronneena kun lapsi oli taapero ikäinen. Voin sanoa että jos ihan pienikin hälytys kello on ollut ennen raskautta, ei tule päättymään hyvin.

• Tietysti se nainen päättää omasta kropastaan. Sinä voit vaan tukea toista matkassa. Oli se päätös sitten mikä tahansa. Lapsella on täysi oikeus myös isään, joten suosittelen että kannat vastuusi asiassa. Tai pidättäydyt koko loppuelämän kaikesta epämääräisestä. Koska et voi olla ikinä täysin varma ketä pamahtaa paksuksi, sinun miekkaleikeistäsi.

• Seksin seurauksena voi aina olla raskaus, vaikka kuinka huolehtisi ehkäisystä. Sitten pitää vaan kantaa vastuu ja maksaa elarit, vaikka muuten ei olisi läsnä lapsen elämässä. Tosin isyystesti kannattaa aina vaatia ennen kuin nimeään minkään valtakunnan paperiin laittaa. Moni nainen haluaa elarit keinolla millä hyvänsä, vaikka todellisesta isästä ei olisi tietoa.

• Anonyymi00051

No minä ainakin tuuletan!
      Sentäs jotkut ovat puuhailleet tänne uuden veron- ja tulevaisuuden eläkkeiden maksajan.

Muistakin kasvattaa siitä kunnon kansalainen!

-keinovaginamies-

• Anonyymi00059

No, jos nainen päättää pitää lapsen niin et voi mitään. Vaadi isyystesti, jos sut halutaan maksajaksi.

• Anonyymi00063

Isyyslaki on muuten aika armoton niiden miesten kohdalla, jotka ovat naimisissa:

Nainen on voinut olla raskaana koko kylän miehille vuorotellen, mutta aviomies on aina juridinen isä. 😄

Taloudellisesti käytännöllinen juridinen päätös, eettisesti erittäin epäilyttävää. 🙄

🦄

• Anonyymi00061

Mitä siinä pitäisi muka voida miehen oma moka kun ei käyttänyt kortsua kai muistit käydä sukupuolitauti testissä noin nii kui lähtökohtaisesti epämääräisenä kun suhdetta pidit jo muutenkin äiti ilmoittaa isän sosiaalihuollolle sieltä vaaditaan isyystesti jos isä kiistää isyytensä ja si elatusmaksut maksettavaksi onko se muka koskaan sen kummempaa ollu nykyään nuo isyydentunnustamiset ja muut tehdään jo neuvolassa

• Anonyymi00068

Tämän viestiketjun luettuaan typeräkin käsittää, miksi SDP on gallupeissa ykkösenä....

• Anonyymi00071

Yksinkertaista. Hyvin yksinkertaista. Jos on riittävän ”aikuinen” panemaan paljaalla ja laskemaan sisään, on myös riittävän iso kantamaan vastuun seurauksista. Edessä on isyystesti ja elatusvelvollisuus. Välittäväksi ja osallistuvaksi isäksi ei voi pakottaa, mutta elatusvelvollisuus ei ole valinnan asia. Tärkeintä on, että annat naisen päättää painostamatta jatkaako raskautta. Päätös ei ole luultavasti kovinkaan helppo.

Jos käy vahinko, kannattaa miettiä onko valmis hylkäämään oman lapsensa, jonka on tietoisesti omalla valinnalla antanut syntyä. Lapsi on syytön isänsä siemensyöksyyn. Lapsen kasvatukseen voi osallistua ja isyyden hoitaa hyvin, vaikka ei nainen ei olisi tuleva puoliso.

Suosittelen vastuullisempaa seksiä jatkossa.

• Sepä ei se ns. "katumuspilleri" eli jälkiEHKÄISYpilleri enää auta siinä vaiheessa jos nainen on jo raskaana..

Nämä jutut kannattais tietää jo ennen ku paneskelee paljaalla "epämääräisissä" suhteissa,
      (Taikka jos paneskelee kortsunkaan kanssa tilanteessa jossa toiseen ei voi täysin luottaa..)

Että kikkeliskokkelis vaan, mitäs läksit

• Noh se haluaa lapsen. 🙄

• Anonyymi00076

Suurin kunnia on olla se valittu mies, jonka kanssa nainen haluaa lapsen tehdä.
      Aloitusta tuleekin pitää kunnianosoituksena miestä kohtaan?

AV

• Minä tiedän omasta kokemuksesta mietin että silloin nuorena jos lapsi tulee niin pidän sen eikä mies päätä, kuitenkin mies päätti koska halusi lapsella olevan isä, ja se myös suree menetettyä joka olisi jo 22vuotta.

• Siis minä halusin joten kunnioitin häntä niin paljon taivun hänen tahtoon. Osittain se että surin alukua hyvin paljon koska näin sen asukin. Se oli minulle hyvin vaikeaa. Todella vaikeaa. Heitin kaikki ystävät ja kaverit pois suhteen takia.

• Sellainen elämä on erittäin rankkaa lapsi rakkaalle ihmisille joten aloittaja isukki kantaa nyt vastuunsa, eikä heitä sitä vauvaa roskakoriin

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas nuoren kuolema

Vasunmäentiellä paha onnettomuus. Nuori nainen menehtyi. Niiin sydäntä riipaisevaa 😭
      Lapua
      200
      8223
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      5
      4323
    3. Elikkäs persuissa ovat pahimmat häiriköijät

Koska sieltä tuli kaikkein kovin ulahdus. Persujen peesissä seuraa kokoomus js hajuraon päässä röhkii kepulaiset. Olipa
      Maailman menoa
      104
      3811
    4. "Skandaali muhii SDP:ssä" - "pelon ilmapiiri vallitsee"

Puolueen johto on vähintään vastuussa ilmapiiristä, jossa häirinnän uhrit eivät ole saaneet ääntään kuuluviin. Vyyhdin
      Maailman menoa
      137
      3702
    5. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      89
      2991
    6. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      156
      2646
    7. Ahdistelu ongelmaa vain vasemmistossa - ei oikeiston edustajissa

Mutta demarit ovat tunnetusti sivistymättömiä, ja vähemmän fiksuja.
      Maailman menoa
      52
      2512
    8. Kuinka paljon teillä

on ikäeroa?
      Ikävä
      151
      2190
    9. Sinusta kulta paljastuikin yllättävä

taito. Vaikuttavaa. ❤️
      Ikävä
      73
      1655
    10. Miksi suorittamisesta tulee

Miksi suorittamisesta tulee hyvä fiilis? Mitä sillä paikataan? Jollekinhan se voi olla jopa terapeuttista, mutta itse a
      Sinkut
      66
      1461
    Aihe