Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
110
Kommenttia
14841
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mitä logiikkaa olla minä yli kahdeksan miljardia kertaa. Tai sinä. Tai ihan kuka vaan.
Jos se olisi minä, niin tuhoaisin itsejäni ainakin kuusi miljardia välittömästi. Miksei sitten vaikka kaikki.
Hitokseen jos joutuisin loppuelämäni olemaan vain itsejeni kanssa.. hulluksi tulisin ja tappaisin itseni ennemmin tai myöhemmin.
Elinkelpoisuus olisi aika huonoa.
Kaikki olisi aina samaa paskaa ja mitään lohtua asiaan ei olisi. Joten jos kaikki olisivat samiksia, ei olemassa tarvitsisi olla kuin yksi joka kloonaisi aina itsensä uudelleen. Mihin hittoon tarvittaisiin kahdeksan miljardia samista?
29.11.2025 15:06
No juu.. minähän olen tunnetusti pikkuisen tyhmä. Ainakin omien sanojeni mukaisesti.
Mutta oletko koskaan miettinyt jos olisimme oikeasti kaikki samiksia eli kloonaantuneita itsestämme, koko olemassaolon perusta katoaa?
29.11.2025 13:42
No, mulle tuli tunne, wttä haluan sanoa tuon minkä sanoin. Sä olet hyvä tyyppi, sulle en halua pahaa mieltä turhasta.
Vaikutat hieman herkkikseltä ja sellaisen ( jos siis olet herkkyyteen taipuvainen ) voi olla vaikeaa sietää noita myrkyllisiä matoja.
Ei olla kaikki samanlaisia, mikä on rikkaus. Erilaisuutta tarvitaan ja siksipä sen erilaisuuden sietämiskykyäkin tarvitaan kaikilta asiallisilta palstalaisilta jotta tämä meidän pulinaboximme pysyy edes sidettävällä tasolla. Eli joku raja pitää olla.
En yleensä puutu palstahäiriköiden häiriköintiin, sillä hekin ovat osa palstaa. Ei se mieluisa osa, mutta hei, ei kaikki voikaan olla mieluisaa. Sellaista elämä on.
Mukavaa päivää toivotan myös sinulle.
29.11.2025 13:36
Vai joulu"säkeissä" jos on erityisen lahjakas.
29.11.2025 09:12
No toi on jo extreemiä. 17-vuotta. Huh, huh.
Mä vaihdoin aikanaan niin ahkerasti työpaikkaa, ettei mulla ollut täyttä kesälomaa 11 vuoteen ja talvilomaa 14 vuoteen.
Ylellisyyksiä.
29.11.2025 08:51
Voi, voi. Kyllä minä vaan olen harvinaisen helppo. Sanokoon muut naiset mitä vain itsestään.
Helppoja naisiakin on olemassa. Toisin olen ollutkin pitkään avoimessa suhteessa exäni kanssa.
Nykyään olen 90% uskollinen pujikselle. Tai näin on sovittu.
29.11.2025 08:48
Hauska!
29.11.2025 08:40
Kun laitoin pihalle soraa, ystäväni vaimo neuvoi laittamaan ruokasoodaa soran alle, jotta rikkaruohot eivät valtaisi. Aika hyvin on tehonnut siihenkin.
29.11.2025 08:37
Sä olet jonkun harhaisen silmätikkuna. Muista pitää tuo asenne ja valele itsesi silikonilla.
Olet vahva ja kaunis ihminen mielestäni. Muista se.
Harmittaa vaan katsella sivusta tuota, miten ihosi alle haluaa ryömiä tuo matonen.
Sen sanon, että valta on sinulla, sinä valitset minkä annat vaikuttaa itseesi.
Ymmärrät hyvin sen, että sinä olet kohde juurikin siitä syystä, että mato uskoo pääsevänsä sinun ihosi alle loisimaan.
Tuon madon ainoa tarkoitus on vahingoittaa sinua. Sillä muuta se ei osaa.
Järkeillääns vähän.. mato on täysin tuntematon. Merkityksetön olio, joka ei halua sinulle mitään hyvää. Hän ei ole sellainen joka tuntisi sinut tai osaisi arvioida sinun ihmisyyttäsi millään tavalla. Ihan nobody sinulle.
Se seikka että tuollainen mato haluaa juuri sinulle pahaa, ei kerro madosta muuta, kuin että se haluaa purkaa pahoinvointiaan johonkin otolliseen alustaan.
Mutta mitä se kertoo sinusta.. se onkin merkityksellisin seikka, joka sinun tulee huomioida. Mato uskoo voivansa satuttaa sinua. Vaikuttaa sinuun. Mato uskoo niin ja usko on voimakas ase.
Oikeasti pikkumatosella ei ole valtaa sinuun. Sillä kaikki valta on sinulla. Sinä itse päätät kenen kirjoitettujen sanojen annat vaikuttaa itseesi.
Jos tuntuu siltä, että joku pääsee iholle, keskity siihen ja mieti miksi sinusta tuntuu siltä.
Merkityksellisempää on syy tunteellesi kuin jonkun matosen sanat. Kun löydät sen syyn tunteeseen, ymmärrät sen tosiasian, että itse valitset ne henkilöt joilla on valtaa vaikuttaa sinuun.
Otetaampa hypoteettinen tilanne.. olet bussipysäkillä seisoskelemassa, ohi kulkee henkilö joka huutaa sulle vit.n huo.a, ja jatkaa matkaansa. Joku vaan.
Tekeekö se kipeää? Vai ajatteletko nyt sitten olevasi kaikkien mielestä maksullinen nainen?
Et tietenkään. Se loukkaa herkkää itsetuntoasi ehkäpä, mutta et ota tosissasi sitä.
Miksi sitten tuo mato jatkaa sinun pommittamista? No siksi kun sinä reagoit häneen. Annat feedbackiä. Ruokit hänen harhaisuuttaan.
Kyllä me muut palstailijat, siis asialliset, tajutaan hyvinkin tämä sun matosesi jutut. Joten sitä on turha pelätä, että uskoisimme häntä ylitse sun juttujesi. Tämä ralli on nähty jo niin monta kertaa.
Joten nyt annan asian olla. Tuntui, että piti vaan saada tämä ulos itsestäni. Sillä olet kohde, tuon matosen ykköskohde. Niin.
29.11.2025 08:30
Pöljä. Juurikin marraskuussa.
Epävirallisen virallinen pikkujouluviikonloppu on marraskuun viimeinen viikonloppu.
Ja anteeksi että sanoin sinua pöljäksi. Muista, että se oli lämminhenkisesti sanottu. :)
29.11.2025 07:51
Noh..kristityt ovatkin omineet kaikkea muutakin populistista saadakseen kansan puolelleen. Öhöm, tuleekin heti mieleen eräs hallituspuolue.
Ei mennä kuitenkaan politiikkaan. En tykkää aiheesta.
Mä en oikeastaan odota joulua, ennemminkin joulun suomaa hetken helpotusta arkeen. Eli vapaita. Tosin, kinkku on hyvää. Ja joulutortut. Ja valkosuklaalla koristellut piparit.
Meillä tehtaalla yleensä ollut joulun välipäivät pakkovapaita, että tulee sellainen joululoma.. ei si tietenkään osastolla jolla minä nykyään työskentelen, eli ei joululomaa mulle. Arkipyhät kyllä saan vapaaksi, mikä hyvä.
Olen pyytänyt vapaata vuoden alkuun, saas nähdä onnistuuko. Aloittaisin vuoden pienellä lomalla, jos esimies siihen suostuu.
Tämä vuosi on ollut hyvin työteliäs minulla, pitäisi opetella ottamaan iisimmin.
29.11.2025 07:46
Juurikin noin.
Itse jos olisin jäänyt kiinni kaikkeen vääryyteen, mitä minulle on tehty..
Olisin seinähulluna kahleissa.
Exäni auttoi puhdistamaan sieluni. Vuosia hän kuunteli ja antoi minulle merkityksen. Auttoi tajuamaan, että elämä on tässä ja nyt. Menneet ovat menneitä ja niiden muistelu pilaa tämänhetkisen elämän. Katkeruus on tunne joka tuhoaa ihmisen.
Anteeksianto ja unohdus vapauttaa elämään täysivaltaisesti.
Sillä kaikkia meistä elämä on kohdellut joskus kovin ottein, joten kukaan ei voi varmaankaan sanoa, että minulla on ollut helppoa elämää.
Jos voi, niin suuret onnittelut siitä.
29.11.2025 07:35
Kiitos simiti. Et lieneen ainoa, joka tuota mieltä on. Olen meinaan saanut samansuuntaista viestiä joiltakin muiltakin täällä.
Kai se on vain minun tapani selvitä elämästä. Toiset pitävät posiani feikkinä, mutta vakuutan että se on ihka aitoa.
Kuis muuten sulla hörisee? En juuri ole palstaillut viimeaikoina, niin kiinnostas sun kuulumiset.
29.11.2025 07:18
Juu.. olen hyvin lahjakas. Erityisen lahjakas olen lahjattomuudessa. Ei oo luoja lahjoilla suosinut minua.
Paras lahjani on elämisen jalo taito, osaan hengittää ja sydämeni lyö. :)
Toiseksi paras lahjani on se, että olen selviytynyt hengissä tästä elämästä - toistaiseksi.
Kolmanneksi paras lahjani .. mikä kuitenkin lieneen se tärkein .. arvostan sitä mitä olen saanut. Elämän.
En nutise tai kitise lahjoistani, tai oikeammin lahjattomuudestani. Olen onnellinen näinkin.
29.11.2025 05:31
Niin.. samaa olen sanonut robotiikasta. Kone tekee vain ihmisten virheitä.. mutta hallituksella ei ole osaa eikä arpaa siihenkään, oli siten miten huono tahansa.
27.11.2025 07:29
Mä nyt olen sellainen ihmeotus muutoinkin, joka ei usko talouspaperiin. En sit alkuunsakaan. Se on turhake.
26.11.2025 20:06
Traumat?
Koulu oli yhtä shittiä ja olisin kai voinut traumatisoituakin, mut ei vaan jaksanut. Riitti jo kun perhe-elämä traumatisoi minut totaalisesti.
Mut hei, menneet ovat menneitä. Elämässä on osattava jatkaa elämäänsä eteenpäin.
Tikulla silmään sitä, joka vanhoja muistelee.
26.11.2025 20:04
No.. suomalainen vessapaperi on laadukasta. Meneppä pyyhkimään pebasi etelässä käytettyyn paperiin, niin huomaat mitä höttöä se on.
Ja sehän johtuu ihan vain siitä, ku niiden viemäristöt on niin paskoja.
26.11.2025 19:58
Jaa, oletko sinäkin wannabe käryäjä?
Savuttamista on ikävä. Ja se ikävä ei katoa koskaan. Jos multa kysytään.
26.11.2025 19:53
Niih.. eihän niitä syyllisiä haeta ..
.. mutta sellainen pitää aina löytää.
26.11.2025 19:49
6 / 743