Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Pikku-pirpana
Vapaa kuvaus
Pieni taivaankannen maalari.
Aloituksia
124
Kommenttia
16084
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olet taas kerran harvinaisen väärässä.
07.06.2026 17:47
Hyvä sinä. Asenteellista kunniaa.
07.06.2026 17:43
Noh.. olen mielelläni kylähullu.. noin vertauskuvallisesti sanottuna. Työkaverit nimittivät minut Sigmaksi sillä olen niin oman tieni kulkija ja minulle sallitaan jopa tietyn asteinen kylähulluus.
Sama on läheisteni kanssa. He ovat sitä mieltä, että mä oon vaan niin mä, etteivät jaksa tai halua sanoa vastaan. Siksi on kivaa kun täällä palstalla joku saa minut ajattelemaan vastaväitteillään.
07.06.2026 17:43
Haista kuule kukkanen jonka lehmä söi.
Muslimimaailmassa jos nainen on työelämässä ennen avioliittoa,miespuoliset kollegat pitävät tätä "käyttöesineenä" ja eräässäkin dokkarissa oli nuori nainen joka oli raiskattu työpaikallaan seitsemän kertaa siksi kun ei ollut avioliitossa. Ja töissä, sillä eihän "työ ole naisen paikka".
Joten otappa laput pois silmiltäsi ja näe realiteetit.
Jos muslimaailmassa nainen ei hyväksy alistettua kohtaloansa, on kohtelu aikasta karua.
07.06.2026 17:37
No tapa se on tuokin. Yksilöllinen ja hyvä jos se sinusta tuntuu siltä. Minä olen sinun vastakohtasi. Kaikki tulee lähes suodattamatta pihalle lähes aina.
Sellainen, että koet sen raskaaksi, että tunnetilasi näkyisi muille on minulle hyvinkin vierasta ja itsessäni kammoksun moista, mutta on niin pirskaleen hienoa kun meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Kiitos että avasit.
07.06.2026 17:30
Mutta ole ylpeästi sinä itse. Kukaan muu eivoi olla sinä. Yksinkertaisesti ainutlaatuinen sinä. ❤️
07.06.2026 17:25
Tunnen lievää sukulaissielunkumppanuutta asiaasi. Joskys yritän maskata kun joku tuo vaikka vauvansa näytille työpaikalle.. mutta aika huonolla menestyksellä.
Juu, jakselen. Työkuviot on samat, mut nyt kesällä töitä on vähemmän, kun kesähessut hoitaa minunkin työni. Ja minä suatanan idiootti en osaa ottaa relax vaan hommailen koko ajan jotakin muuta. Kvartaalitaloudessa kesäaika on muutekkn hiljaisempaa. Syssyllä lomien jälkeen taas räjähtää käsiin.
Kuis sulla? Joko uudet kuviot on ajankohtaisia?
07.06.2026 17:24
Luojan kiitos mun ei tarvitse olla asiakkaiden kanssa missään tekemisissä. Mulla hajoaisi pää alta aikayksikön. Olen toki ollut asiakaspalvelutyössä sen verran et voin sanoa ettei se ole mun juttuni. Oli meillä sanontakin, ihminen vajoaa imbesillin tasolle kun se on asiakas. Sillä mikään, ei mikään ole niin tyhmä kuin asiakas. Ja sit pitää olla, että asiakas on aina oikeassa. Kilin kellit!
07.06.2026 17:18
Voi.. älä edes kysy. Mokailtua tuli ihan hitokseltaan. Olinhan vapaan kasvatuksen avainlapsi. Varsinkin kesäaikaan tuli kaikenlaista mokailtua. Äitee ei tiennyt koskaan mistään mitään. Aina valehdeltiin että oltiin majaa tekemässä, vaikka oltiin karattu Helsinkiin leffaan tai Linnanmäelle. Tai huhtikuussa merelle uimaan.. lähilammelle lautalle tsi autiotaloihin seikkailemaan.
En tiedä kiinnostiko äiteetä loppujen lopuksi ollenkaan missä oltiin oltu, kunhan tultiin elävänä kotio.
07.06.2026 14:56
Parasta minun kesässäni on pihallani loikoilu auringonpaisteessa. Omakotitalolaisille ihan selviö, mutta ei tälläiselle betonikuutiolaiselle. Rakastan ylipäätään kotonani olemista, mutta näin kesällä voin tehdä sitä ulkona omalla pihallani. Nytkin rötkötän riipputuolissa omalla pikkuisella pihallani ja fiilis on ihan topissa. Parhautta. Lintujen liverrys sekoittuu lasten leikkiviin ääniin ja hieman sivulla kulkeviin autoihin. Lokit pitävät omaa ääntänsä ja pääskyt palaavat illemmalla. Aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta ja syreeni tuoksuu. Olemisen ihanaa keveyttä. Se on kesä nyt!
07.06.2026 13:07
Mieheksiluulija vetää vesiperän lähes poikkeuksetta, mutta hupinsa kullakin.
07.06.2026 12:41
Minua ei ole puhelinmyyjät kiusanneet ollenkaan vuosikausiin. Ei soiton soittoa moneen vuoteen.
07.06.2026 11:22
Niin.. niitä mieleisiä töitä ei ole. Eikä sillä palkalla mitä vaaditaan.
07.06.2026 11:07
Ehkäpä emme jää nukkumaan seuraavissa vaaleissa, vaan annamme äänemme kuulua. Äänestämällä voit vaikuttaa.. tai niin sanotaan.
07.06.2026 11:04
Mutta hei, jos palstalla ei olisi mieheksiluulijaa, niin olisikos palsta edes palsta enää..?
07.06.2026 10:27
Olen aina ja poikkeuksetta auttanut.. tai no kerran jätin auttamatta miestä joka makasi juna-aseman portailla, sillä tarjoutuessani auttamaan hän käyttäytyi hyvin agressiivisesti. Mies oli ympäripäissään ja hyökkäävä.
Tuhat ja miljoona kertaa olen jättänyt omat asiani toissijaiseksi auttaakseni. Uskon aidosti, että pienillä teoilla on merkitystä ja siihen esimerkin voimaan. Hyvä tuo hyvää ja anna hyvän kiertää. En pelkää auttaa. Noin niinkuin yhteisöllisyyden nimissä.
Toisaalta olen huolissani myös tavan nuorista jotka eivät edes halua työelämään. Elelevät vain tuilla ja loisimalla. Enkä nyt tarkoita niitä jotka oikeasti ovat kyvyttömiä työelämään..
Jokin on mennyt tässä yhteiskunnassa pahasti pieleen nuorten kohdalla. Vanhemmuudesta luistetaan ja on kasvatettu nuorisopolvi joka kieltäytyy osallistumasta yhteiskunnan ylläpitämiseen tavan veronmaksajina. Sometus on ihanne ja unelmajobi. Ihmisen viihdearvo ratkaisee.
Tulee vaan mieleen, että kun kaikki haluavat vain viihtyä elämässään,niin miten muka yhteiskunta voisi selviytyä? On paljon raskaan duunin raatajia jotka jäävät pian eläkkeelle, kuka ne duunit tekee?
07.06.2026 10:17
Kiva kun jaksoit piipahtaessa laittaa hyvän mielen aloituksen. Oikein hyvää kesää sinullekin ja piipahtele jatkossakin. 🌹
07.06.2026 09:33
Jaa, pääskyt ovat siis saapuneet jo. Se on kesän merkki.
21.05.2026 16:59
No ku joo.. on laskuja ollu omasta ja edesmenneen puolesta. Rahareikänä on ollut iskän jättämä omakotitalo. Ja kuten jo totesin, että toi delaaminen on hintavaa hommaa. Ja varsinkin kun faijalta velkoja jäi aika paljon.
Muuten pärjäisin kyllä hieman paremmin.
Si helpottaa, kun sen tönön saa myytyä. Talvella oli viidensadan sähkölaskut ja sellaisia pieniä ylimääräisiä kulueriä oman elämisen päälle. Ei näillä tehdasduunarin palkoilla leveää leipää saa.
20.05.2026 20:59
No Tämä!
Ketjun viisai kommentti. Itseni mukaanlukien.
Kiitos tästä!
Enkä edes veetuile, vaan olen ihan tosissani.
20.05.2026 20:47
6 / 805