Vapaa kuvaus

Pieni taivaankannen maalari.

Aloituksia

110

Kommenttia

14856

1. Mulla on samaa. En voi sietää valokuvia itsestäni. En tykkää katsella itseäni .. en kuvissa tai peilistä. Minulle on aika yksi hailee mille ulkoisesti näytän.

Väistän aika usein valokuvia ja tilanteita joissa kuvataan. En halua tuoda itseäni freimille. Olen mieluusti näkymätön.
  2. Ymmärrän tuon hyvin, että saattaa pitää moukkana ihmistä joka kohtelee ihmisiä eri tavalla riippuen ulkoisesta habituksesta.

Yritän itse välttää moista, mutta aina ei onnistu.

Ihan fakta on mielestäni, että silmää miellyttävät ihmiset pääsevät helpommalla. Heillä on muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan parempi palkkatasokin..
    Mut se ei ollut pointtini, vaan kun maailma menee niin. Se, että silmää miellyttävät löytävät esmes kumppanin helpommalla ja saavat enemmän hymyileviä ihmisiä ympärilleen, on vaan normaalia.

Suurin osa immeisistä ovat sellaisia. Tykkäävät katinkullasta. Itse uskon siihen, ettei kaikki kultaa mikä kiiltää. En välitä pinnallisuudesta.
    Etkä sinäkään.

Mut suurin osa välittää. Joten mikäpä minä olen heitä tuomitsemaan. Minähän se olen valtavirran vastarannankiiski.

Se, etten välitä pinnallisuudesta, ei tee minusta pinnallisia ylempiarvoista. Vain erilaisen. Ja perusteeltaan erilaisuus on hyvästä. Oli sitten pinnallinen tai ei.

Pinnallisuutta pidetään jotenkin tyhmänä ominaisuutena. Se ei ole sitä. Tämä maailma on pinnallinen joten sopeutuvaisin selviää. Itse en henkilökohtaisesti tunne tarvetta sopeutua tai edes selvitä tässä maailmassa.
    Siitä huolimatta en haluaisi haukkua ketään moukaksi vain pinnallisuutensa takia.

Minä siedän hyvin paljon kaltoin kohtelua. Olen tottunut siihen. Se, että joku käyttäytyy huonosti minua kohtaan, on hänen häpeänsä. Oli syy sitten mikä vain. En ota itseeni. Enkä ala haukkumaan. Edes vaikka minua kohdeltaisiin todella törkeästi. Loppupeleissä jokainen valitsee ihan itse, miten muita kohtelee ja annan mieluusti jokaiselle vapauden toteuttaa omaa luontoaan.
  3. Olen sitä mieltä itsestäni, että panostan mukavaan elämään. Kokemuksin kuin ihan materialistisin valinnoin.
    En varsinaisesti panosta laatuun tai arvokamaan.. päin vastoin, mitä halvemmalla saan, sen tyytyväisempi olen.

Jättäessäni exän, minulla ei ollut mitään. Ei sänkyä missä nukkua, ei juomalaseja mistä juoda tai edes pyyhettä mihin kuivata itseni suihkun jälkeen. Vain lainattu patja lattialla. Ja vaatteeni.

Siitä on nyt viisi vuotta ja nykyisellään kotini on oikein minunlaiseni mukava pesä. Olen ostellut asioita pikkuhiljakseen miellyttääkseni itseäni.
    Paljon olen tehnyt itse ja olen myös "temuttanut".

Sänkyni olen tilannut Unkarista, kirjahyllykokonaisuuden ja työpöydän Slovakiasta, jääkaappini on Virosta jne..
    Olen käyttänyt tuhansia tunteja löytääkseni itseäni miellyttävät halpiskamat. Metsästänyt tarjouksia, vertaillut hintoja ja tehnyt valintoja.

Loin itselleni kodin. Ja rakastan kotiani yllättävän paljon. Kuoltuani en saa mitään mukaani, niin en näe järkeä sijoittaa vähää varallisuuttani arvokamaan. Minulle riittää, että elämäni on toimivaa ja mukavaa. En tarvitse pröystäilykamaa.

En ole koskaan aiemmin elämässäni ollut näin onnellinen mitä nyt olen. Oma kotini on mielestäni maailman paras paikka minulle. En siis panosta oikeastaan kumpaankaan, kokemuksiin tai materiaan. Ja tavallaan kuitenkin molemmat ovat osa elämääni.

Olen köyhä kuin kirkonrotta, joten löydän onnellisuuteni mukavasta elämästä.
    Minulle se mukava elämä on ihan tavallista peruselämää. Hyvä sänky jossa nukkua, hyvänmakuinen hanavesi, tavalliset ja rennot vaatteet joissa olla, ruokaa kaapissa ja satunnaisesti hyvää seuraa. Tyydyn vähään ja saankin paljon. Ja olen onnellinen.
  4. Pujis.. tietääkseni hän aloitti jo viime vuosituhannella..
  5. ❤️