Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
liekko
profiilit
liekko
liekko
Vapaa kuvaus
Kaveri toi nätin kukan. Toivottavasti kestää kaua nmaljakossa.
Aloituksia
48
Kommenttia
3058
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Koskaan ei suru lopu.
Poikani kuolemasta tuli jo Maaliskuussa 15-vuotta.
Ehkä on vähän helpottanut.
Silti tulee vieläkin voimakkaita tuskatiloja, itken vain ja tekisi miei huutaa.
02.07.2025 20:28
Ensimmäinen aurinkoinen päivä pitkästä aikaa.
Koko päivä meni ulkona, virkkasin isoäidin neliöitä, on kohta taas yksi pusero valmis.
Välillä vähän trimmerillä poistin Vuohenputkia. ovat vallanneet mökkitontin.
Olen ollut alkuviikon mökillä, ehkä huomenna käyn kylillä. pesen pyykkiä ja käyn kaupassa.
Kissa vahtii minun tuoliani vaikka laitoin sille oman tyynyn kanssa. Heti kun nousen niin katti makaa tuolillani, otan nöyrästi toisen tuolin vaikka ei niin mukava ole.
02.07.2025 19:56
Olen ollut tässä painossa jo vuosikymmeniä. Ei ole tullut lisää, vähän on laskenut.
On liikaa painoa jonkin verran, mutta kaikki arvot on kohdallaan.
Kipeille polville olisi hyväksi painon lasku.
02.07.2025 19:48
Olen 80+, en tahdo muistaa kuinka vanha oikein olen.
Muistan välillä kun uni ei tule kun kolottaa joka paikkaa, mutta sitten taas unohtuu jos on helpompi aika menossa.
Kun alan miettimään kuinka vähän enää on elämää jäljellä meinaa masentaa.
Mutta sitten päätän unohtaa koko asian. Taas joksikin aikaa.
02.07.2025 19:29
Samoin minäkin, luonto oikein räjähti täyteen vihreyteena.
Kissani kanssa minäkin olen mökkeillyt koko kevään ja alkukesän.
24.06.2025 20:36
Kun on täyttänyt 80v, on vanha. Oli millainen mittari hyvänsä.
Kaikki jotka pääsevät tähän kunniotettavaan ikään ovat vanhoja.
Mitäpä tuota miettimään, nautitaan kesästä kun vielä ollaan elossa ja kohtalaisessa kunnossa.
Kyllä minua opetti se kun olin vähän aikaa pyörätuolin varassa. Terveys on numero yksi, oli minkä ikäinen hyvänsä.
24.06.2025 20:33
Kyllä lihan ja turkistuotanto ovat eläinten hyväksikäyttöä.
Syön lihaa ainakin toistaiseksi.
Kun eläimiä kohdellaan hyvin ja on siedettävät olosuhteet niin ainakin vähän helpottaa omaatutoa lihaa syödessä.
Luontokin on julma syö tai tule syödyksi jos ei ole kasvissyöjä.
Minulla on äidiltä peritty "hieno" Saaga minkkiturkki, en itse ostaisi sellaista kun on painava enkä halua olla yksi häkkieläimiä hyväksi kayttävä.
Mutta turkki on tehty jo kuolleista minkeistä, ei niitä voi enää auttaa, kunhan on viisaampi jatkossa. Ei nykyisin minkkiturkin pito ole hienoa, tuskin uskaltaa edes mennä se päällä ulos, voisi aktivistit viekellä kananmunilla.
17.06.2025 19:07
Minä nostin ketjun, luin sen läpi kun vahingossa tuli eteen.
Ehkä syynä nostamiseen oli se kuinka paljon on ihmisten asenteet muuttuneet siitä kun kirjoittelin 60+ palstalla.
Tämä 80+ on rauhan satama siihen verrattuna.
Kukaan muu, missään ei ole haukkunut minua juopoksi, ei kasvokkain eikä muutenkaan, en muista mistä tämän juopon leiman sain, enkä jaksa enää penkoa.
Lisäksi olin valehtelija kun vaihdoin nikkiä ym....
Ei ehkä olisi kannattanut nostaa esiin.
16.06.2025 19:11
Pahinta aikaa elämässäni oli vähän alle nelikymppisestä noin viisikymppiseksi.
Sitten alkoi helpottamaan, jos vielä helpottaa niin elämä on pelkkää juhlaa.
Olin pahimpaan aikaan ehkä kateellinen ja katkerakin, en oikein muista.
Nyt voin sanoa että en enää ole, ennen mielestäni vähän vastenmieliset ihmiset ei enää vaikuta mitenkään pahoilta.
Kai itsessänikin on ollut vikaa, nyt kun olen jotenkin tutustunut heihin niin ovat ihan mukavia ihmisiä.
Uskon näin, jos itsellä on vaikeaa niin se vaikuttaa myös suhtautumisessa muihin.
14.06.2025 21:57
Väittivät nuorempana että muistutan Abban Fridaa.
Voi meissä jotain samaa olla.
Kun katson häntä ja itseäni nyt vanhana niin hyvin vähän on vieläkin jotain samaa kasvonpiirteissä.
Itse kyllä yllätyin kun kuulin tämän kerrottavan eka kerran.
Minusta olen äitini näköinen enemmän kuin isän. Haluaako kukaan olla äitinsä näköinen. Ei millään pahalla.
14.06.2025 21:36
Ainakaan minusta ei olisi kirjailijaksi. Olen tullut vanhemmiten nopeasti kyllästyväksi ja ja lyhytjännitteisemmäksi.
Arvostan kun joku viitsii ja jaksaa, tietenkin vaatii myös lahjoja.
Nuorempana kirjoittelin paljon, kun nyt luen noin nelikymppisenä kirjoittamaani päiväkirjaa, pitkää monta sivua täyttävää tekstiä, mietin onko nuo kirjoittanut sama ihminen kun nyt olen.
Kirjoittelen tänne omista asioistani, sellaisista mistä ei ole haittaa läheisille, minun ei ole niin väliä :)
Taitaa tulla lämmin päivä, lähdenkin ulos istumaan, äänikirjan ja sukan kutimen kanssa. Aamulla sain taas yhden isoäidin neliöistä tehdyn puseron valmiiksi. Kai niitä pitää alkaa myymään kun yksi komero on kaikenlaisia virkkauksia täynnä. Nyt on virkattava hyvin varoen kun olkapää ärtyy.
Kudoin välillä yhden sukan kun kokeilin kestääkö olkapää kutomista paremmin, ei kestänyt. Mutta koitan saada toisenkin sukan hitaasti mutta varmasti valmiiksi.
12.06.2025 11:47
Jo Nesbö onkin parempi kirjoittaja kun alkuun luulin. Kuuntelen jo hänen kolmatta kirjaansa.
Hän osaa kuvat hyvin ihmisiä heikkouksineen. En enää ihmettele hänen suosiotaan ympäri maailman.
12.06.2025 11:14
Minulla ei ole naapureita ketä kyttäisin. Kun menen keskustaan niin siellä olisi, mutta ei ihmisten asiat kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut.
Joskus 60-luvulla ei ollut nettiä eikä paljhon muitakaan virikkeitä niin juoruilu oli ajanvietettä.
Minäkin hyvin nuorena nainut jouduin ukkelin suvun hampaisiin, en osannut mitään, enkä ollut muutenkaan tarpeeksi hyvä.
Sain juoruilijoista silloin tarpeekseni.
Jälkeen päin kun olen asiaa miettinyt niin pärjäsin oikein hyvin. En saanut mistään apua, taurha olisi ollut edes pyytää..
Lapsista tuli kunnon kansalaisia.Oikeastaan nostan itselleni hattua ja suhtaudun lämmöllä siihen tyttöön joka koetti parhaansa mukaan pärjätä ja halusi saada joskus kiitostakin.
Mies oli urheilija ja illat meni kuntoillessa ja lenkkeillessä. Talvella hiihtokilpailuissa.
En ole tippaakaan katkera, asiani ovat hyvällä mallilla. Vaikka itse sanonkin, olen tämän nykyisen helpon elämäni ansainnut. Ehkä nykyistä elämääni osaan paremmin arvostaa kun on ollut vaikeitakin aikoja.
Nyt on huolen aihe naapurin kissa :) on ollut kotoaan poissa jo useamman päivän. Ihmettelinkin kun ei ole näkynyt härnäämässä meidän kissaamme. Se on kissani kanssa huonoissa väleissä, kumpikaan ei pidä lajitovereistaan. Toivottavasti kissa löytyy. Onneksi kissani ei lähde pihapiiristä mihinkään, kulkuri sai kodin niin ei halua riskeerata hyvää kissan elämää.
11.06.2025 18:30
Kyllä äänikirjassa on samat asiat kun tavallisissakin kirjoissa.
On hyvä että on äänikirjoja jos silmät väsyy lukiessa. Onhan sokeitakin.
10.06.2025 19:11
Älä muuta sano, en lue kun kuuntelen.
Nesbölla on ihan hyviäkin kirjoja, mutta ovat kaikki rikosromaaneja.
Näistä on tehty elokuviakin, ihan katsottavia.
Minulla on aika outo maku ikäisekseni.
Muistan kun nuorena naisena ahmin Anqelika kirjat joka ikisen. Kokeilin nyt yhtä kuunnella, en jaksanut edes viittä minuuttia.
Kuuntelen Reijo Mäen, Seppo Jokisen ym... kirjoja. Nekään ei varmaan ole täti-ihmisten suosiossa.
Uskontoja käsittelevät kirjat kiinnostavat.
Silmät väsyy herkästi joten olen siirtynyt äänikirjoihin.
06.06.2025 22:02
Just on menossa kuuntelu Jo Nesbön kirja Veitsi.
Hän on suosittu Norjalainen jännityskirjailija.
Jotenkin tuntuu että pitkittää kirjaa että saisi tarpeeksi sivuja, vai lienenkö kärsimätön?
On siinä murhaajia ja raiskaajia ym.. muita pahantekijöitä. Harry Hole ratkoo rikoksia ja vokottelee naisia minkä alkoholismiltaan ehtii.
Meinasin jo jättää kesken, mutta kuuntelen kun on ihan kuunneltavaakin tekstiä.
06.06.2025 18:53
Eilen olin äreällä tuulella kun vettä tihuutti, aika kävi pitkäksi kun olkapää ei siedä kunnolla edes virkkaamista. Tekemistä kyllä olisi vaikka kuinka, mutta minusta on tullut valikoiva töiden suhteen ja ikäkin asettaa rajoituksia.
Mietin sitäkin, ei kai ärsyyntyminen iän merkeistä ole pois suljettu keneltäkään. Niin vain käy kun saa elää kauan.
Aina vain enemmän arvostan terveyttä ja sitä että pystyn liikkumaan omin avuin.
Olin kolmisen kuukautta pyörätuolissa, oli siinäkin opettelemista, ovenpielet ja eteisen seinät pitää varmaan maalata.
Tämä palsta on ollut hyvä henkireikä erakkomaiselle luonteelleni.
On mukavia kirjoittajia, ihan kuin tunnettasiin oikeastikin.
Yritän kesyttää Varista kun viime kesäisen joku taisi ampua. Alkaa jo vähän lämmetä lähestymisyrityksilleni. Ruoka on hyvä houkutin. Kissa ei ala niiden kaveriksi, varmaan pistäisi poskeensa jos isomman linnun saisi kiinni.
Katti syö pyydystämänsä hiiret karvoineen päivineen, mutta jos tarjoan ruokaa se on osattava kattaa oikein. Olen hemmotellut sen pilalle, mutta onhan minulla aikaa.
Pitäisi käydä kylillä, saa nähdä viitsinkö lähteä. Ruoka riittää vielä vaikka ensi viikkoon. Jos kissalta loppuu ruoka niin silloin on lähdettävä.
Mukavaa viikonloppua.
06.06.2025 09:58
"No mitä ei ole päässä niin sitä on reisissä :))))"
Tämäkin on aamun pelastaja. Nyt haluan ärsyttää tahallani kunnes poistun.
Saan kuulla aina kun kerron ikäni että ei uskoisi että olet paljon yli kuudenkymmenen. Tämä on lisäksi totta.
Naama saattaa ollakin, melkein uskon itsekin.
Olenkohan häijyllä tuulella kun ei edes aurinko paista. :))))
05.06.2025 10:40
On näköjään pidettävä paussia kirjoittelussa.
En halua että saan perääni ilkeitä ihmisiä.
Ei tämä 80+ palsta ole minulle tärkeä.
Terv. Housuliivitkö ratkaisuksi???
05.06.2025 10:33
Voi sentään. Nämä reidet on olleet murheenkryynit hamasta nuoruudesta.
Olen kai sanonut että nykyisin olen onnellinen että jalat toimii.
Usko pois, tulin hyvälle tuulelle kommentistasi. Olet kyllä oikeassakin.
Vieläkin hihittelen.
05.06.2025 10:30
1 / 153