Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Rakkaus+kaikissa+muodoissaan+ja+läheiset+ihmiset+on+itselle+erittäin+tärkeä+osa+hyvää+elämää.+Niin+on+myös+perusturvallisuus,+terveys,+lasten+tukeminen+onnellisiksi+aikuisiksi,+oma+koti+ja+mielekäs+työ+(kun+siellä+joutuu+kuitenkin+olla+37.5h/vko).+Jos+työtä+ei+olisi+tarvitsisin+jotain+muuta+älyllistä+haastetta.+Hyvä+elämä+on+myös+omien+arvojen+mukaista+elämää.+Jos+vaikka+omat+arvot+edellyttää+uskollisuutta,+ja+silti+pettää+(mitä+en+ole+tehnyt),+Se+missä+en+ole+hyvää+elämää+toteuttanut,+on+riittävä+liikunta,+mutta+sen+asian+olen+korjaamassa.+Liikunta+vähentää+stressiä+ja+tuo+hyvän+mielen+hormoneja.+Nautin+luonnosta+ja+rauhoitun+luonnossa+liikkuessa.+Ehkä+toinen+hyvän+elämän+mittari,+jota+joudun+uudelleen+tuunaamaan+on,+työstressi+ja+kiire.+Työ+ei+saa+viedä+kaikkia+mehuja+(ei+se+viekkään,+mutta+liikaa).+Hyvä+parisuhde+parantaa+elämää+ja+huono+tekee+siitä+kurjaa,+mutta+parisuhde+ei+ole+hyvän+elämän+kriteeri.+Useimpia+asioita+mitä+parisuhteelta+saisi,+voi+muualtakin+saada+elämäänsä.+Nuo+muut+mitä+luettelet+aloituksesi+alussa+on+mukavia+hetkiä+elämässä,+muttei+mitään+MUST-juttuja.+Ilmankin+pärjää+tarvittaessa.+Silti,+jos+molempien+raha-+ja+elämäntilanne+antaa+myöten+miksi+haaveita,+isoja+tai+pieniä,+ei+toteuttaisi?+Ap,+mitä+sinun+hyvään+elämääsi+kuuluu?
  2. Omaan+työympäristöön+ja+aiempiin+työympäristöihin+on+valikoitunut+huomattavan+paljon+fiksuja+ja+älykkäitä+ihmisiä.+Aika+moni+sanoo,+että+on+aina+koulussa+ollut+vähän+yksin,+tai+vain+1-2+ystävää,+jotka+ymmärtää+tai+vähän+outo.+Yhdenkään+noiden+ihmisen+sosiaalisissa+taidoissa+ei+ole+haasteita,+ja+iso+on+on+sosiaalisesti+vieläpä+tavallista+ihmistä+taitavampia.+Kiinnostus+asioihin+on+vain+erilainen+kuin+mediaanikansalaisen.+Oletko+joskus+tavannut+ihmisen,+joka+on+vähän+hidas+eikä+pysty+päättelemään+yksinkertaisiakaan+ongelmia+vaikka+kuinka+miettisi+ja+päättelyketjut+ontuu+ja+on+aivan+hölmöjä?+Siinä+sinulla+on+yksi+esimerkki,+jossa+syy+voi+olla+pienempi+älykkyys+(?)+Tietysti+eihän+ihmisten+välisessä+kommunikaatiossa+ÄO+kysytä!!!+Vaan+asian+kokee.+Hyvin+tiukkaälyiset+taas+pysyy+kärryillä+aika+vähästä+ja+pystyy+arvioimaan+syy+ja+seuraussuhteita+varsin+järkevästi+ja+usein+myös+objektiivisesti.Olen+pitänyt+vaikka+Pirpanaa+ja+Jasua+fiksuina+tyyppeinä,+ja+kumpikin+on+ilmoittanut+ÄO,+joka+tukee+tätä+johtopäätöstä.+Voisin+listata+halutessani+myös+fiksuja+ja+luultavasti+älykkökirjoittajiakin,+vaikken+sitä+aio+tehdä.+En+usko,+että+arvaus+olisi+virheetön,+mutta+ajatuksen+juoksun+kirkkauden+ja+loogisuuden+kyllä+huomaa.+En+osaisi+sanoa+onko+taso+115+tai+120,+tai+125+vai+yli+Mensan,+enkä+ihmisiä+numeroina+edes+ajattele,+kunhan+tunnistan+ajattelijan.+On+totta,+että+kielenkäytön+harjaantumattomuus+tai+vaikka+lukihäiriö+voi+vaikuttaa+ulosantiin,+mutta+ei+se+este+ole+vaan+hidaste.+Tiedän,+koska+olen+itse+lukihäiriöinen.+Ja+ympäristössä,+jossa+käsitellään+numeroita,+näkee+myös+ihmisiä+jotka+puhuu+vähän,+mutta+vaikka+koodi+tai+algorytmi+tai+siitä+keskustelu+näyttää+älykön,+joka+hiljaisen+pinnan+alla+elää.+Usein+jostain+kumman+syystä+sen+aavistaa+jo+ennen+kuin+se+konkreettisesti+käy+ilmi.
  3. Kuten+olen+jo+sanonut+ei+eroni+liity+älyyn+mitenkään.+Olen+myös+eronnut+keskiälyisestä+miehistä.+Sinulla+on+sama+levy+päällä+kuin+AV:lla…+Rakastun+älykkäisiin/fiksuihin.+Miksi+minun+pitäisi+ottaa+keski-älyinen+mies,+johon+tunteet+ei+syty+ja+joka+ei+ymmärrä+mitä+puhun+ellen+selitä+korostetun+juurta+jaksain?+Se+myös+kummastuttaa+miksi+älykkyyttä+ei+voi+asettaa+kumppanin+toiveeksi+muiden+välttämättömien+asioiden+ja+esteiden+rinnalle?+Se+nyt+sattuu+olemaan+asia,+joka+mahdollistaa+asioita,+jotka+tekee+parisuhteesta+tyydyttävän.+Miksi+haluaisin+parisuhteen,+joka+ei+ole+ITSELLENI+tyydyttävä?+Älykkyyteen+liittyy+näköjään+tänäkin+päivänä+paljon+alemmuuden+tunteita+ja+häpeää.+Jos+joku+sanoo,+että+on+muusikko,+elää+ja+hengittää+musiikin+tekemistä+ja+etsii+musiikki-ihmistä,+kukaan+ei+älähdä.+Tai+kun+halua+hyvä+kroppaisen,+ei+sitä+ala+markuna.+Mutta,+jos+mainitsee+älykkyyden+alkaa+hirveä+itku.+Älykkyys+ei+itse+asiassa+ole+merkittävä,+vaan+parin+älykkyysero.+Jos+toinen+on+tavallinen+ÄO+109+(keskimmäinen+50%+on+90-110+välillä)+ja+toinen+älykäs+ÄO+120,+on+heidän+välillä+merkittävä+ero,+mutta+kuitenkin+parisuhteen+kannalta+luultavasti+merkityksetön+ero.+Jos+taas+on+kyse+parista+ÄO+80-120+tai+ÄO+100-140+tai+120-160+ero+alkaa+haitata+kommunikaatiota+ja+tasavertaisuutta.+Iso+osa+”tavallisista”+pitää+ÄO+109+jo+huomattavan+älykkäänä,+koska+huomaavat+eron+käytännössä.Tiedostan,+että+myös+älykkäillä+on+ongelmia,+niin+kuin+on+keski-+ja+matalaälyisilläkin.+Jokainen,+jolla+on+yhtään+älyä+sen+ymmärtää.+Olen+kyllä+huomioinut+noita+asioita+parisuhteen+esteissä.++Ja+tietysti+tunneälyä+tietenkin+myös+tarvitaan,+en+olisi+valmis+parisuhteeseen+vaikka+älykkö-asperger+kanssa+vain+älyn+takia.+Elän+tilanteessa,+että+vaikka+kaipaan+rakkautta,+ei+minun+ole+pakko+sitä+saada+hinnalla+mikä+tahansa.+Siis+ole+tyytymässä+sopimattomaan+vain+koska+pitäisi+saada+joku.+Tiedän,+että+odotukseni+älystä+kaventaa+sopivia+rajusti,+mutta+se+on+tietoinen+valintani.
  4. Nainen+tulee+herkästi+raskaaksi+vain+2+pv/kierto+(>10%+mahdollisuus,+jos+muistan+oikein).+Periaattessa+>7pv+ennen+ovulaatiota+raskaaksi+tuleminen+on+lähes+mahdotonta+ja+tuo+tosiaan+näkyy+ruumiinlämmössä.+Tosin+itsellänikin+on+kaksi+5-6pv+ennen+ovulaatiota+aikaan+saanutta+lasta+ja+vain+yksi+ovulaation+kohdalle+osuutta,+eli+ihan+tuon+2pv+varaan+en+uskaltaisi+laskea.😆+Mutta+eiköhän+tuo+sovellutus+,+kuvittelisin,+varoita+noin+7pv+ennen+O:ta+(?).Tuo+tuote+on+FDA+approved,+mikä+ei+tosiaankaan+ole+helppo+rasti+saavuttaa.+Aika+paljon+haastavampi++kuin+europpalainen+CE-merkintä,+varsinkin+protektionismialueen+(USA)+ulkopuolelta+tulevalle+tuotteelle,+se+on+vakuuttava+tae+toimivuudesta.++Erikoislääkärin+yksittäiselle+epäilylle+en+paljon+pistäisi+painoa+sen+rinnalla.+Kaikissa+ehkäisyssä+on+teho.+Mikään+ei+toimi+täydellisesti.+Kierukka+(lajista+riipumatta)+on+tehokkain+99%+(1+raskaus/200+naista/v).+Nuo+lupaavat+tuotteelleen+saamaa+lukemaa+kuin+pillerit+93%+ja+kortsu+87%.+Pillereiden+kanssa+ei+tarvitse+kuin+pari+unohdusta+tai+vatsatauti,+niin+vahinko+voi+käydä+ja+taas+tuon+toiseen+rajoitteita+ei+tarvitse+paljon+selittää.+Koska+on+kyseessä+lääkinnällinen+tuote,+riski+väärän+information+antamiseen+on+pieni+(siitä+joutuu+vastuuseen).+https://www.naturalcycles.com/?campaignid=9959058665&adgroupid=100422473693&term=how+effective+is+natural+cycles_e&utm_content=566304194122&utm_term=how+effective+is+natural+cycles&utm_campaign=EU_GS_Brand&Exact&utm_source=google&utm_medium=cpc&gclid=EAIaIQobChMIiqHPvt_F-QIVDJCyCh11PA2YEAAYASAAEgL-zfD_BwEMinusta+kyseinen+tuote+on+hieno+lisä+olemassa+oleviin+keinoihin.+Ehkä+nyt+myös+lestadiolaisten+ja+lisääntyminen+vähenee…+paitsi+jos+kieltävät+sormuksen+syntinä….+Ja+on+paljon+naisia,+jolla+hormonaalinen+ehkäisy+vie+halut+kokonaan+tai+vaikuttaa+mielialaan++ja+kuparikierrukka+taas+ei+sovi+kaikille+(tulehdukset,+kohdun+supistelu),+eikä+nyt+kondomikaan+pitkässä+juoksussa+ole+kaikkien+kiehtovin+vaihtoehto.+Vaikka+itse+en+koe+mitään+syytä+vaihtaa+99%+tehosta+ja+omakohtaisesti+ilman+sivuvaikutuksia+ja+ilman+seurantaa+toimivasta+vaihtoehdosta+muuhun,+on+ihmisiä+kenelle+uusi+vaihtoehto+on+taivaan+lahja.