Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rakkaus+kaikissa+muodoissaan+ja+läheiset+ihmiset+on+itselle+erittäin+tärkeä+osa+hyvää+elämää.+Niin+on+myös+perusturvallisuus,+terveys,+lasten+tukeminen+onnellisiksi+aikuisiksi,+oma+koti+ja+mielekäs+työ+(kun+siellä+joutuu+kuitenkin+olla+37.5h/vko).+Jos+työtä+ei+olisi+tarvitsisin+jotain+muuta+älyllistä+haastetta.+
Hyvä+elämä+on+myös+omien+arvojen+mukaista+elämää.+Jos+vaikka+omat+arvot+edellyttää+uskollisuutta,+ja+silti+pettää+(mitä+en+ole+tehnyt),+Se+missä+en+ole+hyvää+elämää+toteuttanut,+on+riittävä+liikunta,+mutta+sen+asian+olen+korjaamassa.+Liikunta+vähentää+stressiä+ja+tuo+hyvän+mielen+hormoneja.+Nautin+luonnosta+ja+rauhoitun+luonnossa+liikkuessa.+Ehkä+toinen+hyvän+elämän+mittari,+jota+joudun+uudelleen+tuunaamaan+on,+työstressi+ja+kiire.+Työ+ei+saa+viedä+kaikkia+mehuja+(ei+se+viekkään,+mutta+liikaa).
+Hyvä+parisuhde+parantaa+elämää+ja+huono+tekee+siitä+kurjaa,+mutta+parisuhde+ei+ole+hyvän+elämän+kriteeri.+Useimpia+asioita+mitä+parisuhteelta+saisi,+voi+muualtakin+saada+elämäänsä.+
Nuo+muut+mitä+luettelet+aloituksesi+alussa+on+mukavia+hetkiä+elämässä,+muttei+mitään+MUST-juttuja.+Ilmankin+pärjää+tarvittaessa.+Silti,+jos+molempien+raha-+ja+elämäntilanne+antaa+myöten+miksi+haaveita,+isoja+tai+pieniä,+ei+toteuttaisi?+
Ap,+mitä+sinun+hyvään+elämääsi+kuuluu?
14.08.2022 18:09
Samaa+mieltä!+Älyn+odottaminen+puolisolta+vain+tuntuu+olevan+täysi+punainen+vaate.+En+tiedä+miksi+se+aiheuttaa+niin+suurta+henkilökohtaista+kelpaamattomuuden+tunnetta+ja+häpeää+monissa!
14.08.2022 16:56
Omaan+työympäristöön+ja+aiempiin+työympäristöihin+on+valikoitunut+huomattavan+paljon+fiksuja+ja+älykkäitä+ihmisiä.+Aika+moni+sanoo,+että+on+aina+koulussa+ollut+vähän+yksin,+tai+vain+1-2+ystävää,+jotka+ymmärtää+tai+vähän+outo.+Yhdenkään+noiden+ihmisen+sosiaalisissa+taidoissa+ei+ole+haasteita,+ja+iso+on+on+sosiaalisesti+vieläpä+tavallista+ihmistä+taitavampia.+Kiinnostus+asioihin+on+vain+erilainen+kuin+mediaanikansalaisen.+
Oletko+joskus+tavannut+ihmisen,+joka+on+vähän+hidas+eikä+pysty+päättelemään+yksinkertaisiakaan+ongelmia+vaikka+kuinka+miettisi+ja+päättelyketjut+ontuu+ja+on+aivan+hölmöjä?+Siinä+sinulla+on+yksi+esimerkki,+jossa+syy+voi+olla+pienempi+älykkyys+(?)+Tietysti+eihän+ihmisten+välisessä+kommunikaatiossa+ÄO+kysytä!!!+Vaan+asian+kokee.+Hyvin+tiukkaälyiset+taas+pysyy+kärryillä+aika+vähästä+ja+pystyy+arvioimaan+syy+ja+seuraussuhteita+varsin+järkevästi+ja+usein+myös+objektiivisesti.
Olen+pitänyt+vaikka+Pirpanaa+ja+Jasua+fiksuina+tyyppeinä,+ja+kumpikin+on+ilmoittanut+ÄO,+joka+tukee+tätä+johtopäätöstä.+Voisin+listata+halutessani+myös+fiksuja+ja+luultavasti+älykkökirjoittajiakin,+vaikken+sitä+aio+tehdä.+En+usko,+että+arvaus+olisi+virheetön,+mutta+ajatuksen+juoksun+kirkkauden+ja+loogisuuden+kyllä+huomaa.+En+osaisi+sanoa+onko+taso+115+tai+120,+tai+125+vai+yli+Mensan,+enkä+ihmisiä+numeroina+edes+ajattele,+kunhan+tunnistan+ajattelijan.+
On+totta,+että+kielenkäytön+harjaantumattomuus+tai+vaikka+lukihäiriö+voi+vaikuttaa+ulosantiin,+mutta+ei+se+este+ole+vaan+hidaste.+Tiedän,+koska+olen+itse+lukihäiriöinen.+Ja+ympäristössä,+jossa+käsitellään+numeroita,+näkee+myös+ihmisiä+jotka+puhuu+vähän,+mutta+vaikka+koodi+tai+algorytmi+tai+siitä+keskustelu+näyttää+älykön,+joka+hiljaisen+pinnan+alla+elää.+Usein+jostain+kumman+syystä+sen+aavistaa+jo+ennen+kuin+se+konkreettisesti+käy+ilmi.
14.08.2022 16:54
Veikkaan,+että+algorytmiä+tarvitaan+mittaamaan+kunkin+henkilökohtainen+normaalitaso,+jonka+perustella+hälyrajat+voi+asettaa.+Koska+kello+ei+pysty+mittaamaan+hormokitasoja,+ei+sykkeet,+harjoitus+ja+uni+mitä+kellolla+mitataan,+ei+voi+antaa+mitään+lisäinformaatiota+hedelmällisyydestä,+jos+tietoni+lisääntymisbiologiasta+pitää+paikkansa.+Ohessa+mitä+valmistaja+itse+sanoo+tuotteesta:+
Natural+Cycles+is+an+app+powered+by+an+algorithm+that+determines+your+fertility+status+based+on+basal+body+temperature.+Just+measure+with+your+NC°+thermometer,+enter+it+into+the+app,+and+let+our+algorithm+do+the+work.
Päivällä+lämpötila+vaihtelee+liikunnan+ja+olosuhteiden+mukaan,+mutta+aamulämpö+on+käsittääkseni+aika+vakio.+Kellohan+tunnistaa+koska+heräät.+Ohessa+kuukautiskorjaamon+selitys+lämpötilan+mittauksesta.+
KEHON+PERUSLÄMPÖTILA
Kehosi+lämpötila+laskee+hiukan+(n.+0.2°C)+juuri+ennen+ovulaatiota.+Lämpö+nousee+ovulaation+jälkeen+0.4-1,0°C.+Tiedät,+että+ovulaatio+on+tapahtunut,+kun+lämpötila+pysyy+korkeammalla+vähintään+3+päivän+ajan.+Käytä+vain+tarkkaa,+0.2°C+lämpötilaerot+mittaavaa+kuumemittaria.+Mittaa+lämpö+heti+aamulla+kun+heräät,+mieluiten+samaan+aikaan+joka+aamu.+Laita+kuumemittari+kielen+alle,+suun+pohjalle+mittausta+varten.+Alkoholin+käyttö,+matkustelu+eri+aikavyöhykkeillä,+sairastuminen+tai+vuorotyö+voivat+nostaa+tai+laskea+kehon+lämpöä.+Näissä+tilanteissa+mittaustulos+ei+ole+luotettava.
14.08.2022 16:27
Kuten+olen+jo+sanonut+ei+eroni+liity+älyyn+mitenkään.+Olen+myös+eronnut+keskiälyisestä+miehistä.+Sinulla+on+sama+levy+päällä+kuin+AV:lla…+
Rakastun+älykkäisiin/fiksuihin.+Miksi+minun+pitäisi+ottaa+keski-älyinen+mies,+johon+tunteet+ei+syty+ja+joka+ei+ymmärrä+mitä+puhun+ellen+selitä+korostetun+juurta+jaksain?+
Se+myös+kummastuttaa+miksi+älykkyyttä+ei+voi+asettaa+kumppanin+toiveeksi+muiden+välttämättömien+asioiden+ja+esteiden+rinnalle?+Se+nyt+sattuu+olemaan+asia,+joka+mahdollistaa+asioita,+jotka+tekee+parisuhteesta+tyydyttävän.+Miksi+haluaisin+parisuhteen,+joka+ei+ole+ITSELLENI+tyydyttävä?+Älykkyyteen+liittyy+näköjään+tänäkin+päivänä+paljon+alemmuuden+tunteita+ja+häpeää.+Jos+joku+sanoo,+että+on+muusikko,+elää+ja+hengittää+musiikin+tekemistä+ja+etsii+musiikki-ihmistä,+kukaan+ei+älähdä.+Tai+kun+halua+hyvä+kroppaisen,+ei+sitä+ala+markuna.+Mutta,+jos+mainitsee+älykkyyden+alkaa+hirveä+itku.+
Älykkyys+ei+itse+asiassa+ole+merkittävä,+vaan+parin+älykkyysero.+Jos+toinen+on+tavallinen+ÄO+109+(keskimmäinen+50%+on+90-110+välillä)+ja+toinen+älykäs+ÄO+120,+on+heidän+välillä+merkittävä+ero,+mutta+kuitenkin+parisuhteen+kannalta+luultavasti+merkityksetön+ero.+Jos+taas+on+kyse+parista+ÄO+80-120+tai+ÄO+100-140+tai+120-160+ero+alkaa+haitata+kommunikaatiota+ja+tasavertaisuutta.+Iso+osa+”tavallisista”+pitää+ÄO+109+jo+huomattavan+älykkäänä,+koska+huomaavat+eron+käytännössä.
Tiedostan,+että+myös+älykkäillä+on+ongelmia,+niin+kuin+on+keski-+ja+matalaälyisilläkin.+Jokainen,+jolla+on+yhtään+älyä+sen+ymmärtää.+Olen+kyllä+huomioinut+noita+asioita+parisuhteen+esteissä.++Ja+tietysti+tunneälyä+tietenkin+myös+tarvitaan,+en+olisi+valmis+parisuhteeseen+vaikka+älykkö-asperger+kanssa+vain+älyn+takia.+
Elän+tilanteessa,+että+vaikka+kaipaan+rakkautta,+ei+minun+ole+pakko+sitä+saada+hinnalla+mikä+tahansa.+Siis+ole+tyytymässä+sopimattomaan+vain+koska+pitäisi+saada+joku.+Tiedän,+että+odotukseni+älystä+kaventaa+sopivia+rajusti,+mutta+se+on+tietoinen+valintani.
14.08.2022 15:33
Aidoilla=ehdoilla
Ilmeisesti+pitkien+parisuhteiden+useiden+tuhansien+kokemus+on+hävinnyt+kuin+p+Saharaan,+ja+olen+uudestaan+neitsyt+aloittelija.+😁
Tämän+täytyy+olla+jonkun+sapion+johtopäätös…+eihän+se+muuten+voisi+noin+mennä.+🙃
14.08.2022 14:05
Luuletko,+että+se+seksi+on+jäänyt+vain+teorian+tasolle,+jos+en+halua+ketä+vaan+tai+millä+aidoilla+vaan?+Tai+tietoisesti+valittu+selibaatti+eron+jälkeen+kadottaa+aiemman+kokemuksen?
14.08.2022 13:58
Ei+tuo+perustu+algorytmiin+vaan+siihen,+että+ruumiinlämpö+nousee+ovulaatiota+ennen/kohdalla,+Sama+nousu+tapahtuu,+olet+ovuloitko+2krt/v+vai+1krt/kk.+Tietysti+kuvittelisin,+että+laite+tarvitsee+jonkun+seurantajakson+ennen+kuin+voi+asettaa+rajat+normaalille+ruumiinlämmölle+ja+tulevalle+ovulaatiolle+ja+se+voi+olla+vaikeaa,+jos+ei+ovuloi.
14.08.2022 13:35
Punkit+vaarattomia?+Borrelioosi?+Puutiaisaivokuume?+Nymfejä+ei+edes+tahdo+helposti+huomata+vaikka+kuinka+tarkastelisi.
Itsellä,+punkki-ajan+jo+oikeastaan+loputtua,+tuli+reiteen+punainen+ihottuma.+Mitään+punkkia+en+ollut+huomannut,+vaikka+tosin+asuin+ja+asun+punkkialueella.+Lääkäri+pyöritti+päätään+ja+antoi+2+vko+antibiootit.+Kun+kuuri+loppui,+alkoi+läiskä+kasvaa+ja+kasvaa.+Kun+menin+takaisin+työterveyslääkärille,+oli+rinkula+jo+15cm+luokkaa+eikä+diagnoosia+tarvinnut+enää+pohtia.+Sain+2kk+järisyttävän+hevoskuurin+(eri+antibiottia).+Kesti+1.5kk+ennen+kuin+ihoreaktio+hävisi.+Onneksi+muuta+harmia+ei+tullut,+tiedän+myös+sairaalaan+viikoiksi+päätyneitä.
14.08.2022 11:53
Katse+ja+katse+on+erilainen.++Vai+katsotko+kaikkia+naisia+samalla+lailla+silmiin?+Flirttaava+katse+(vaikka+onkin+viatonta)+on+aika+erilainen+kuin+vaikka+arvostava+katse,+tai+sitten+ihan+erilainen+kuin+se+katse,+joka+luodaan+kun+tilanne+on+rakastetun+kanssa+kaikista+intiimein.+Sanaton+vuorovaikutus!+Flirttaava+katse+voi+olla+myös+ihan+vähän+pidempi+tai+syvempi+kuin+mitä+ilman+flirttiä+sama+katse+olisi+(hieman+tutkaileva).
Katseella+ja+intiimin+yhteyden+syntymisellä+on+väliä.+Se+voi+olla+mitään+sanomaton+lyhyt+vilkaisu+tai+sitten+toinen+ääripää+tuntuu+henkiseltä+rakastelulta+(menee+jo+flirtin+yli+ja+muu+kehon+kieli+tukee+katsetta).+Jälkimmäisen+olemassa+oloon+ei+usko+ennen+kuin+sen+on+kokenut.+Jälkimmäinen+tietysti+kuuluu+tilanteisiin,+jossa+kummankin+tunteet+on+vahvat,+vaikkei+suhde+ole+alkanut,+
Itse+koen,+että+flirtti+puolison+läsnäollessa+on+huonoa+käytöstä+ja+epäkunnioittavaa+oli+toinen+mustasukkainen+tai+ei,+vaikka+flirttilupa+olisi.+Sinun+katseestasi+noissa+tilanteessa+en+osaa+sanoa+onko+se+ollut+flirttiä+vai+normaalia+vuorovaikutusta.+Veikkaan+jälkimmäistä.
14.08.2022 10:57
Miehille+tuo+voi+olla+toki+ikävä+tuote.+Kun+eniten+kiinnostaa,+sovellutus+näyttää+punaista+Äksää.+Tosin+miksi+tuota+sovellusta+ei+voisi+yhdistää+kortsun+käyttöön+kun+vaara+raskaudesta+on+olemassa.+Maalaisjärjenkäyttö+onnistuu,+jos+kumpikaan+ei+ole+ehdoton.
14.08.2022 10:26
Ja+luulen,+että+pelkän+ehkäisyn+takia+sormusta+ei+hankita.+Tuo+on+vain+yksi+ominaisuus+monista.
14.08.2022 10:22
Nainen+tulee+herkästi+raskaaksi+vain+2+pv/kierto+(>10%+mahdollisuus,+jos+muistan+oikein).+Periaattessa+>7pv+ennen+ovulaatiota+raskaaksi+tuleminen+on+lähes+mahdotonta+ja+tuo+tosiaan+näkyy+ruumiinlämmössä.+Tosin+itsellänikin+on+kaksi+5-6pv+ennen+ovulaatiota+aikaan+saanutta+lasta+ja+vain+yksi+ovulaation+kohdalle+osuutta,+eli+ihan+tuon+2pv+varaan+en+uskaltaisi+laskea.😆+Mutta+eiköhän+tuo+sovellutus+,+kuvittelisin,+varoita+noin+7pv+ennen+O:ta+(?).
Tuo+tuote+on+FDA+approved,+mikä+ei+tosiaankaan+ole+helppo+rasti+saavuttaa.+Aika+paljon+haastavampi++kuin+europpalainen+CE-merkintä,+varsinkin+protektionismialueen+(USA)+ulkopuolelta+tulevalle+tuotteelle,+se+on+vakuuttava+tae+toimivuudesta.++Erikoislääkärin+yksittäiselle+epäilylle+en+paljon+pistäisi+painoa+sen+rinnalla.+
Kaikissa+ehkäisyssä+on+teho.+Mikään+ei+toimi+täydellisesti.+Kierukka+(lajista+riipumatta)+on+tehokkain+99%+(1+raskaus/200+naista/v).+Nuo+lupaavat+tuotteelleen+saamaa+lukemaa+kuin+pillerit+93%+ja+kortsu+87%.+Pillereiden+kanssa+ei+tarvitse+kuin+pari+unohdusta+tai+vatsatauti,+niin+vahinko+voi+käydä+ja+taas+tuon+toiseen+rajoitteita+ei+tarvitse+paljon+selittää.+Koska+on+kyseessä+lääkinnällinen+tuote,+riski+väärän+information+antamiseen+on+pieni+(siitä+joutuu+vastuuseen).+
https://www.naturalcycles.com/?campaignid=9959058665&adgroupid=100422473693&term=how+effective+is+natural+cycles_e&utm_content=566304194122&utm_term=how+effective+is+natural+cycles&utm_campaign=EU_GS_Brand&Exact&utm_source=google&utm_medium=cpc&gclid=EAIaIQobChMIiqHPvt_F-QIVDJCyCh11PA2YEAAYASAAEgL-zfD_BwE
Minusta+kyseinen+tuote+on+hieno+lisä+olemassa+oleviin+keinoihin.+Ehkä+nyt+myös+lestadiolaisten+ja+lisääntyminen+vähenee…+paitsi+jos+kieltävät+sormuksen+syntinä….+Ja+on+paljon+naisia,+jolla+hormonaalinen+ehkäisy+vie+halut+kokonaan+tai+vaikuttaa+mielialaan++ja+kuparikierrukka+taas+ei+sovi+kaikille+(tulehdukset,+kohdun+supistelu),+eikä+nyt+kondomikaan+pitkässä+juoksussa+ole+kaikkien+kiehtovin+vaihtoehto.+
Vaikka+itse+en+koe+mitään+syytä+vaihtaa+99%+tehosta+ja+omakohtaisesti+ilman+sivuvaikutuksia+ja+ilman+seurantaa+toimivasta+vaihtoehdosta+muuhun,+on+ihmisiä+kenelle+uusi+vaihtoehto+on+taivaan+lahja.
14.08.2022 10:20
Deittien+vähäisyyteen+vaikuttaa+se,+että+olen+ollut+29v+aikana+(aika+ensirakkaudesta+tähän+hetkeen):+
+21v+pitkissä+parisuhteissa,+
1.5-2v+lyhyemmissä+(en+jaksa+laskea+tarkasti)
~5v+olen+käyttänyt+suhteista+toipumiseen+sinkkuna+(en+etsi-tila)
Ja+vain+loppuaika+on+jäänyt+deittailuun.+Edelliset+pari+deittiä+on+2012+(sama+mies)+ja+sitä+edelliset+jossain+ihan+2000-luvun+alussa.+Silloin+noita+kyllä+olisi+useampiakin.
13.08.2022 23:24
Olen+ollut+suhteessa,+jossa+vastapuolen+aito+arvomaailma+alkaa++näkyy+vasta+2-3v+jälkeen,+ja+se+on+oli+hyvin+erilainen+mitä+alussa+henkilö+on+itse+sanoittanut+alussa.+Se+sama+arvomaailma+olisi+ollut+luultavasti+este,+jos+se+olisi+tullut+alussa+ilmi.
Olen+sitä+mieltä,+että+arvomaailmaan+liittyvistä+asioista+puhuminen+kuuluu+alussa+asiaan,+jotta+selviää+mitä+eroja+on++ja+onko+erot+liian+suuria+jommalle+kummalle.+Paljon+myös+vaikuttaa+kummankin+avarakatseisuus.+Jos+erilaisen+arvon+sallii+eikä+yritä+muuttaa+toista+omaan+malliin,+ei+arvoero+ole+yhtälailla+ongelma+kuin+suvaitsemattomuudessa.
13.08.2022 23:13
iPhone+sananennustus+on+ihana+Vappu-aika++=+Vapaa-aika.😂😂😂
13.08.2022 22:44
Ehdottomasti+loppuisi+ainakin+tämä+loputon+selibaatti!+Luovun+siitä+ilolla.+❤️+Olen+joskus+myös+irl+flirtti+(viaton+flirtti+eli+hymyilen+ja+saatan+katsoa+silmiin+++tiedostamattomia+eleitä).+Silti,+jos+toinen+ymmärtää+flirtin+väärin,+otan+askeleen+taaksepäin.+Yleensä+kun+rakastun+ja+päästään+suhteeseen,+flirtti+loppuu+tai+vähenee.+Parin+nähden+en+koskaan+flirttaa,+se+oli+epäkunnioittavaa.+Voisin+ihan+hyvin+luopua+viattomasta+flirtistä,+jos+toinen+sen+kokisi+tärkeäksi.+Ajan+käyttämisestä+palstalla+luopuisin+myös+ilolla,+ilman+sitä+ei+aika+riittäisi+ainakaan+mihinkään+aktiivisempaan.
En+baareile+kuin+kohtuudella+eikä+miespuolisia+ystäviä+ei+ole+(osa+työkavereista+on+jotain+kaverin+ja+ystävän+väliltä,+mitta+emme+vietä+aikaa+kaksin+Vappu-ajalla).+En+harrasta+vieraiden+miesten+kanssa+nukkumista,+naturistikohtaamisia+tai+humalassa+sekoilua.+Olen+aina+ollut+uskollinen.+Näiden+osalta+ei+siis+ole+mitään+mistä+luopua.
Sitten+on+asioita,+joista+en+luovu:+lapsistani,+perheestä,+ystävistä,+lemmikistä,+harrastuksista+(kaikista/jostain+voi+luopua,+jotta+aikaa+jää+myös+suhteelle),+työstäni,+arvoistani+ja+itsestäni.+Kodistani+en+luovu+kovin+helposti,+vaikka+tietysti+harvoin+voi+sanoa+asuvansa+samassa+kodissa+lopun+elämän.+Enkä+kovin+mielelläni+luopuisi+hormonikierukastakaan.+🙃
En+oikein+keksi+mistä+pitäisi+erityisesti+luopua+parisuhteen+tai+tapailun+takia?
13.08.2022 22:41
Tuo+riippuu+myös+siitä+onko+kirjottaja+kirjautunut+tai+muuten+signeeraa+tekstinsä.+Kun+juttelet+saman+ihmisen+kanssa+yhdestä+ja+toisesta+asiasta+pidemmän+aikaan,+kyllä+siinä+jollain+tasolla+tutustuu+jos+ihminen+kirjoittaa+aidosti+omana+itsenään+eikä+trollina.
Tutustuminen+ei+tietenkään+ole+milläänlailla+verrattavissa+irl+tutustumiseen,+mutta+ainakin+aivot+käy+tutuksi+jollain+tasolla,+Jos+vertaa+pintatreffejä,+niitä+saa+olla+aika+monta+ennen+kuin+ihmisen+sisin+alkaa+aueta.+
Viimeksi+olen+ollut+treffeillä+2012+eli+yksi+muiden+joukossa+ei+ole+minun+juttuni,+Sarjadeittailu+on+viimeinen+asia+mitä+kokeilen.
13.08.2022 21:45
Samaan+suuntainen+ei+tarkoita+identtistä!+Otan+esimerkiksi+uskonnon.+Ääriuskova+ja+ehdoton+ateisti+varmaan+kohtaisivat+hankaluuksia+parisuhteessa,+Maallistunut+evlut+ja+kristillistä+arvomaailmaa+kunnioittava+ateisti+tuskin+kokevat+mitään+ongelmaa+toistensa+aatteesta.+Samoin+vaikka+mielenosoituksissa+kauppojen+ikkunoita+särkevä+vihainen+viher-punainen+tuskin+tulisi+toimeen+selkeästi+oikeistolaisia+periaatteita+kannattavan+kanssa,+
Arvojen+erilaisuus+on+rikkaus,+mutta+liian+isot+erot+tekee+parisuhteessa+jatkuvaa+vääntöä.+En+halua,+että+lapseni+kuulee+ja+oppii+esimerkiksi++”tappakaa+kaikki+rajalle”+tai+”EU:sta+pitää+erota”+tai+”rokotteet+tappaa”+tai+muita+ehdottomuuksia.+Ja+joutuisin+myös+häpeämään+puolisoa,+jos+hän+avaisi+suunsa+ystävieni+tai+perheeni+seurassa.+
Arvoja+on+myös+uskollisuus,+lojaaalisuus,+toisen+kohtelu+niin+kuin+haluaisi+itseään+kohdeltava,+huonommassa+osassa+olevien+auttaminen+(vaikka+veroja+maksamalla)+yms.+
Arvot+on+minulle+tärkeä,+vaikkei+ne+kaikille+muille+tietenkään+ole.+Arvojen+kokonaisuus+ratkaisee!+Joukossa+on+arvoja,+joilla+on+MUST+merkitys+ja+sitten+niitä+joilla+mennään+Nice+tai+Not+nice-osastoon.
13.08.2022 21:38
En+halua+kysyä+liian+henkilökohtaisia,+joten+vastaa+vain+jos+katsot+sen+sopivaksi.+Kysyn+saadakseni+peilin+omille+kokemuksilleni,+joissa+on+samaa.+
Olitteko+nuoria+suhteen+alussa+vai+oliko+suhde+vaan+niin+pitkä,+että+yksi+tai+molemmat+ehti+muuttua+henkisen+kasvun+takia?+Muuttuiko+molemmat+vai+toinen?+
Oliko+platonisuuteen+kääntyminen+vain+toisen+vai+yhteinen+valinta?+Osaatko+sanoa+mikä+johti+siihen?+Tietysti+ilman+vastaustasi+jo+tiedän,+että+erilleen+kasvaminen+sitä+yleensä+tekee.+Ilman+riittävää+tunneyhteyttä+ja++ilman+läsnäoloa+suhde+harvoin+yltää+muuta+kuin+ystävyyden+tai/ja+kulissin+tasolle+pitkällä+aikajänteellä.
13.08.2022 20:57
2 / 89