Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Mikroskooppi+(vanha+Neuvostoliiton+aikainen)+löytyy.+Enpä+ole+tullut+ajatelleeksi,+että+sillä+siemennestettä+tutkisi+ja+mahtaisiko+laitteen+resoluutio+riittää+kuinka+pitkälle+edes?+Ainakin+pitäisi+varmaan+vanhaa+mörskää+vähän+tuunata+ensin?+🤣+Eikä+kyllä+ole+itse+näytettäkään+tutkittavaksi+omasta+takaa,+eli+pitäisi+sellainen+ensin+jostain+metsästää.+Taidan+pitäytyä+mielummin+puutarhahommissa+ja+seurata+vaan+miten+tomaatit+ja+kurkut+itää+ja+kasvaa.+😁Sinänsä+siemennesteen+itävyyden+kanssa+ei+kannata+lähteä+leikkimään….+Omakohtaisesti+on+ollut+75%+itävyys+kun+ei+ehkäisyä+ja+6-0pv+ennen+ovulaatiota+,+vaikka+50%+noista+osuu+lähestulkoon+varmoille+päiville+(tilastollisesti+1-2%+mahdollisuus).+En+edellenkään+asialla+leikkisi,+vaikka+olen+jo+aito+kurppa!
  2. En+taatusti+osaa+pitää+seksiä+ja+tunteita+erillään,+ainakaan+3+yötä+enempää.+😁+Kyllä+sen+itsekin+tiedän,+mitä+sitä+kieltämään.+😉+En+ajattele+edes+itse,++että+FWB+voisi+olla+kohdallani+vaihtoehto+ilman+tunteita+tai+ilman+mitään++tunneyhteyttä.+S-suhde+voi+silti+olla+täysillä+tunteilla,+mutta+ilman+sitoumuksia+ja+sen+hyväksyen+ettei+toista+omista+eikö+toista+saa+kuin+hetkeksi+lainaan,+Kun+on+elänyt+vaikeita+hetkiä,+ymmärtää+ehkä+paremmin+rakkauden+arvon,+vaikkei+se+olisi+lopun+elämän+sitoumus.+Sinänsä+olet+oikeassa,+jos+yrität+sanoa,+että+olen+selkeästi+enemmän+sitoutunut+rakastava+parisuhde-tyyppiä+kuin+vapaa+lyhytaikainen+seksisuhde-tyyppiä.+Ei+tuossa+arviossa+ei+ole+mitään+epäselvää.😊+Tiedän+kyllä+mitä+olen+ja+mitä+ensisijaisesti+haluan!+Kyse+on+vain+siitä,+jos+kaikkea+haluamaansa+ei+saa+ja+pitää+valita+mikä+jäljelle+jäävistä+vaihtoehdoista+on+paras+tai+edes+kokeilemisen+arvoinen.+Jos+olisin+hätäilijä,+olisi+jo+kolmas+rakastaja+kierroksissa+3v+sinkkuuden+kohdalla.+😁+Sen+sijaan+ehkä+sekoitat+flirtin+ja+ihastumisen.+Ihmiset+voi+olla+täällä+ihania+tai+kiinnostavia,+mutta+tunteiden+syttymisen+näkee+vain+irl+kohtaamisissa.+Sama+pätee+molemmin+puolin.+Toki+teksteistä+ehkä+näkee+paremmin+ihmisen+sisään+(jos+ihminen+kirjoittaa+oman+itsenään)+ja+sillä+jo+voi+arvioida+aika+hyvin+miten+arvomaailma+ja+aaltopituus+kolahtaa.+Oikeassa+elämässä+useimmiten+samojen+asioiden+havainnoimiseen+menee+kuukausia.+Irl+kiinnostus+taitaa+olla+pitkälti+geneettisestä+sopivuudesta+kiinni+(vaikka+ei+olisi+tarkoitus+lisääntyä)+ja+ainakin+omat+aivosolut+tuntuu+mittaavan+sitä+pitkälti+ilon+hajulla,+silmien+läsnäolon+syvyydellä+ja+älyllä.+Vaikka+harva+asia+noin+spesifisesti+määrittelee,+niin+suurin+osa+kuitenkin+tunnistaa+kemian+kahden+ihmisen+välillä.+Kyseessä+on+tasan+sama++asia.
  3. Hyvin+vaikea+tätä+palstaa+varsinaiseksi+seuranhakupalstaksi+ajatella.+Onhan+täällä+useampia+varattujakin+ja+monta,+jotka+eivät+edes+suhdetta+tällä+hetkellä+halua.+Jos+ollaan+rehellisiä+kokeilin+sisuunnuttuani+ihan+oikeaa+deittipalstaa+(kestin+sitä+3+päivää+😂),+mutta+totesin+ettei+minusta+ole+ketään+tapailemaan+hymyjä+lähettämällä+(jos+ei+jaksa+pistää+itseään+likoon,+on+helppo+painaa+hymy)+ja+profiilit+oli+enimmäkseen+parin+lauseen+juttuja.+Kuvanko+perustella+olisi+mielenkiinto+pitänyt+valita,+kun+ihmiset+ei+anna+keskimäärin++itsestään+juuri+mitään+muuta+kuin+ohuen+pinnan+ulos?++Mielummin+keskustelen+ja+mielummin+tutustun+ihmisiin+muuten+irl.+Siis+on+positiivinen+asia+ettei+tämä+palsta+edusta+sitä+samaa+deittikultuuria+mihin+ainakin+itseni+on+vaikea+sopeutua!+Itse+ajattelen+palstaa+ajatuksien+kaato-+ja+keskustelupaikkana.+Joskus+oman+näkökulman+peilaaminen+muihin+ja+jopa+omien+ajatuksien+kääntäminen+mullin+mallin+tekee+hyvää+ja+selvittää+omaa+päätä.+Täällä+tulee+vaihdettua+ajatuksia+suhteista+ja+tapailusta,+toiveista+ja+epätoivosta+mitä+rakkauden+vaje+teettää.+Osan+ajatuksista+puran+anonyymisti+sisarpalstalla,+mutta+täällä+keskustelu+sujuu+paremmin+kun+rekkautuu.+Palsta+toimii+aikansa+tarkoitukseensa,+ja+sitten+keskustelu+hiljenee.+Oma+vahvempi+aktiivisuus+taitaa+vaatia,+että+itsellä+on+ajatuksia+purettavana.+Sekin+menee+yleensä+sykleissä.+Sitten+taas+joku+muu+asia+tulee+tärkeämmäksi+ja+palstailu+hetkeksi+vähenee.+Olen+vähän+suunnitellut+alkavani+juosta+seuraavaksi+(kunhan+tää+s-kelin+korona+ensin+loppuu).
  4. Juuri+näin:++Paljon+suurempana+epäonnistumisena+näkisin+huonossa+suhteessa+koko+ikänsä+kitkuttamisen.Ihminen+vastaa+omasta+onnellisuudesta.+Kannatta+yrittää+korjata+ja+olla+sitkeä,+mutta+vain+johonkin+rajaan+saakka.+Hyvä+elämä+on+tasapainon+löytämistä+ja+sitä,+että+osaa+olla+itselleen+ja+toisille+armollinen.
  5. Itselläni+rohkeus+vaihtelee,+voin+pelätä+ja+siksi+himmailla+tai+sitten+vain+työnnän+itse+itseni+voimalla+eteenpäin,+vaikka+olisi+iso+riski+satuttaa.+Se+miten+toimin,+riippuu+intuitiosta.Olen+joutunut+jättämään+omat+tarpeet+sivuun+toisessa+pitkässä+suhteessa,+koska+puoliso+ensin+sairastui+keski-vaikean+masennukseen.+Tämä+vaihe+ei+ollut+sinänsä+mitään+traagista,+koska+jaksoin+tukea+ja+suhde+pysyi+läheisenä.+Omien+tarpeiden+siirto+oli+väliaikaista+ja+siedettävä.Kun+lasten+syntymän+jälkeen+ex+alkoi+maanis-depressiiviisuus,+oli+helvetti+irti.+En+tiedä+mitä+olisin+voinut+tehdä+toisin,+paitsi+lähteä+aiemmin.+Ymmärsin+koko+ajan,+ettei+vika+ole+hänessä+tai+minussa,+vaan+sairaudessa.+Ex+teki+paljon+asioita,+joihin+ei+olisi+terveenä+ryhtynyt.+Tässä+vaiheessa+siirsin+monia+asioita+jo+kuukausia.+Seksielämä+toimi,+mutta+en+tullut+kuulluksi+tai+nähdyksi,+kannoin+kaiken+vastuun,+otin+vastaan+silmitöntä+raivoa+ja+haukkumista+(en+onneksi+tullut+koskaan+lyödyksi),+pelkäsin+omaisuuteni+menetystä+okt+takauksien+takia+ja+elin+maaniseen+tyyliin+keskisuuressa+haaremissa….+Mies+ei+ollut+palstan+toitottama+jännämies,+vaan+tyylipuhdas+älykkönörtti.+Ero+oli+suuri+helpotus+ja+oikea+ratkaisu.+9kk+parisuhdeterapian+jälkeen+terapeutti+sanoi+minulle,+että+joskus+ero+on+parempi+ratkaisu+on+jääminen,+ja+lääkriystäväni+sanoi+suoraan,+jos+jäät+sairastut+itsekin+ja+siirrät+sairauden+lapsille.+Oma+virheeni+oli+se,+etten+kuunnellut+punaisen+hälyttävää+intuitiota,+vaan+kuuntelin+järkeä+(2.5v+oli+mennyt+ilman+sairautta+ennen+lasten+hankintaa).+Toisaalta,+jos+olisin+silloin+lähtenyt,+olisin+voinut+jäädä+lapsettomaksi.+Olin+jo+33v+kun+sain+ensimmäisen+lapsen,+olin+ollut+se+kuka+jarruttaa+lisääntymistä.+Toinen+olisi+ollut+valmis+6v+aikaisemmin.+Loppujen+lopuksi+olin+yksin+kahden+alle+2.5v+kanssa.+Ekat+1.5v+eron+jälkeen+olisin+varmaan+motannut,+jos+joku+mies+olisi+yrittänyt+lähestyä.+En+käynyt+baarissa+kertaakaan+tai+mennyt+deittisivuille.+Kun+aloin+liikkua+aika+nopeasti+taas+olin+suhteessa.+Tuossa+suhteessa+ei+ollut+traamaa+eikä+pettämistä,+muttei+suuren+suuria+tunteitakaan.+Luulen,että+valitsin+itselleni++ihmisen,+jonka+luonne+ja+tarpeet+ei+yhtään+sopinut+yhteen+omani+kanssa,+koska+vanha+trauma+sai+sen+tuntumaan+turvalliselta+ja+ajattelin+hänen+olevan+myös+tärkeä+miehen+malli+lapsille.+Saan+voimani++läheisyydestä+ja+suhteen+läsnäolosta,+intimiteetistä+ja+nautin+rakastelusta.+Ex+taas+inhosi+kaikkea+tuota,+vaikka+suhteen+alussa+sanoitti+itse+omat+toiveensa+hyvin+erilailla+ja+myös+oli+alussa+kaikkea+muuta+kuin+mihin+arjessa+pystyi++myöhemmin.+Myös+tämä+ex+ei+ollut+paha+ihminen,+lähinnä+vain+parisuhdekokematon,+empatiakyvytön,+kyvytön+sanoittamaan+tunteitaan+(kertakaan+7v+aikana+ei+sanoittanut+mitään+mitä+tuntee+minua+kohtaan,+pari+kertaa+näin+sen+silmistä)+ja+luultavasti+on+myös+asperger.+Itse+sanoitin+koko+ajan+mitä+tarvitsisin+(kohtuullisen+kauniisti),+mutta+en+alkanut+riitelemään.+Jäin+helposti+samaan+moodiin+missä+olin+joutunut+edellisen+suhteen+lopussa+olemaan,+on+helpoin+vain+siirtää+omia+tarpeitaan.+Puhuin,+mutta+toinen+ei+kuunnellut+tai+ei+vastannut+huutooni+mitenkään.+Taas+perusvirheeni+oli+alussa+olla+kuuntematta+intuitiota,+ja+uskoa,+että+kaikki+sujuu+kun+antaa+aikaa+ja+on+riittävän+kärsivällinen+ja+sitkeä.+Lisäksi+tajuan,+että+olisin+tarvinnut+paljon+pidemmän+toipumisajan+kuin+2v,+jotta+olisin+osannut+etsiä+myös+mitä+ITSE+tarvitsen+suhteelta.+Nyt+tiedän.+Toisaalta+haluan+olla+armollinen+itselleni+ja+tiedostaa,+että+ilman+suhdetta+ja+sen+haasteita,+tuskin+olisin+koskaan+tajunnut+asiaa+samalla+lailla+kuin+mitä+nyt+ymmärrän.+Olin+jo+2-3v+käsitellyt+eroa+ennen+eroa+ja+sen+päälle+nyt+3v.+Luulen,+että+nyt+alan+olla+kypsä+kun+sen+aika+joskus+tulee.+😉+Koska+sain+ihanat+lapset+elämääni,+en+vaihtaisi+noita+huonojakaan+hetkiä+pois.+Kuitenkin+selvisin+enkä+menettänyt+mielenterveyttäni.
  6. Tuo+sama+kohta+mitä+lainaat+sai+minutkin+miettimään.+Lapsia+minulla+jo+on.+Saan+suurimman+emotiaalisen+tarpeen+tyydytettyä+muiden+ihmissuhteiden+kautta+mm.+perhe,+ystävät+ja+työkaverit.+Toki+mielelläni+näkisin+vielä+miespuolisen+läheisen+ystävän+tai+parisuhteen+isona+lisäarvona+olemassa+olevaan,+mutta++pärjään+hyvin+ilmankin,+jos+sellaista+ei+ole.Koska+nuo+asiat+on+hyvin+ei+minulla+on+suurta+hätää+ja+jäljelle+jää+siis+vain+seksin+puute.+Puutekin+hoituu+omin+käsin,+mutta+ehkä+puhun+enemmän+intimiteetistä+yhdistettynä+hellyyteen+ja+seksiin+kuin+pelkästä+puhtaasta+panemisesta+(anteeksi+suorat+ilmaisut,+en+nyt+jaksa+olla+korrekti).+Perus-yhden+yön+juttu+ei+tuota+tarvetta+tyydytä+millään+tavalla+eli+vakituisempi+S-suhde+tai+tapailusuhde+jäävät+vaihtoehdoiksi+oikean+parisuhteen+rinnalle.+Uskoisin,+että+S-suhde,+johon+voisin+ajatella+ryhtyväni,+luultavasti+olisi+samalla+sekä+tunneyhteyttä,+jonkinlaista+tunnetta,+intimiteettiä+sen+varsinaiseen++ässän+lisäksi.+Suurin+ero+olisi+luultavasti+arjen+ja+sitoumuksien+jääminen+pois.+En+tosin+ole+ollut+FWB-suhteessa+koskaan+ja+en+tiedä+miten+se+tunnetasolla+loppujen+lopuksi+toimisi.+Riippuu+ehkä+myös+siitä+toisesta.+Luulen+kyllä,+että+pystyisin+tällä+elämänkokemuksella+jo+ajatukseen+ettei+toista+”omista”/sido+millään+tavalla+ja+hän+on+siinä+tasan+niin+kauan+kuin+homma+tuntuu+toimivalta.++En+sulje+ovia,+enkä+ole+ehdoton+mihinkään+suuntaan.+Tietysti+mieluiten+ottaisin+molemmin+puolisen++suuren+rakkauden,+mutta+sen+saaminen++elämäänsä+ole+välttämättä+helppoa+ja+vaatisi+vilkaista+sarjadeitailua+(mitä+inhoan).