Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+ole+ihan+terveen+touhua.
17.04.2022 19:28
Itse+päätin+olla+uskollinen,+mutta+tavallaan+se+oli+järjetöntä,+koska+olin+päättänyt+lähteä+suhteesta+kun+pystyn+(lapsien+takia+venyin,+vaikka+olin+onneton)+jo+2v+ennen+kuin+edes+tapaisin+kyseistä+miestä+ensimmäistä+kertaa.+Kun+päätin+erota+oli+jo+selvää+ettei+suhteesta+tule+koskaan+siedettävää.+Loppu+oli+vain+kulissia.
17.04.2022 19:24
Se,+ettei+edes+yritä+ja+päästää+mahdollisesti+suuren+rakkauden+ohi+on+paljon+isompi+ja+pidempään+kiusaava+haava+kuin+se,+että+yrittää+ja+mahdollisesti+epäonnistuu.+Jos+asia+kiusaa+vuosien+takaa,+se+harvoin+on+kovin+ihan+merkityksetön+juttu.+😉
Jos+miettii+kumpaa+katuu+enemmän,+tehtyä+virhettä+vai+yrittämättä+jättämistä…+veikkaan,+että+jälkimmäinen+voi+kiusata+lopun+elämän+.
Valinta+on+kunkin+oma,+mutta+silti+kehoitan+pohtimaan+rakkauden+merkitystä+elämänarvona+(kun+sen+kohta,+yleensä+sen+kyllä+tietää).
17.04.2022 19:18
Noinhan+se+on+uskollisuuden+osalta.+Tavallaan+olen+tyytyväinen,+että+en+tehnyt+moraalisesti+väärin.+Tuskien+olisin+silti+pettänyt,+mutta+olisin+vaihtanut+lennosta+kuitenkin+eli+ilmoittanut+että+suhde+on+loppu+ja+seuraavana+päivänä+aloittanut+uuden.+
Asia+on+ohi,+vasta+kun+toinen+on+sanonut+EI,+tai+jos+itse+on+päättänyt+EI.+Kaikki+muu+on+oman+pään+sisäistä+muminaa.
17.04.2022 19:12
Tämä+kappale+kyllä+sanoittaa+tuon+vanhan+elämänvaiheen+todella+hyvin.+
Olen+silti+sitä+mieltä,+oikea+rakkaus+odottaa,+jos+ja+kun+asioista+puhutaan+ääneen+ja+avoimesti.
17.04.2022 18:58
Käsittelitte+vielä+vanhaa+suhdetta+ja+siksi+sanoit+ei?+Vai+mietitkö+ulkoisia+asioita+ja+myöhemmin+tajusit+sisäisten+asioiden+merkityksen?+Vai+miten+pakkien+antaminen+meni+väärin?+
Itse+en+antanut+pakkeja,+mutta+en+myöskään+reagoinut+sanoihin+kuten+”tunnut+tutulta,+vähän+niin+kuin+oma+perhe”+tai+haluan+”vaimon+ja+lapsen+++pään+käännöllä+katse+suoraan+silmiin”.+Silloin+arvotin+uskollisuutta+(vaikka+liitossani+ei+ollut+mitään+pelastettavaa+ja+olin+jo+2v+aiemmin+päättänyt+erota+kuin+voin).+Nyt+en+enää+tiedä+kumpi+on+enemmän+väärin:++1)+Lopettaa+vanhan+kituvan+suhteen,+aloittaa+uuden+lennosta+ja+antaa+rakkaudelle+mahdollisuuden+vai+2)+Uskollisuus+loppuun+asti,+mutta+jättää+sydämen+äänen+kuuntelematta+ja+menettää+rakkauden.+
Tuosta+on+jo+useampi+vuosi,+mutta+silti+asia+on+ristiriitainen+omassa+mielessä.+Toisaalta+rakkaus+on+arvoista+suurin+(romanttinen,+lapset,+läheiset),+mutta+on+helpompi+elää+kun+elää+kaikkien+arvojensa+mukaan+(mm.+uskollisuus).+Todellinen+rakkaus+myös+jaksaa+odottaa,+että+vanhat+asiat+saa+selvitettyä+kunhan+vain+itse+puhuu+tunteistaan+ääneen.+Samoin+usein,+vaikka+aikaa+olisi+kulunut+ja+puhuu+suoraan,+ei+välttämättä+ole+vielä+myöhäistä.+
Et+ole+ap+ajatellut,+että+vielä+voisi+vanhaan+palata+ja+avoimesti+sanoa,+että+teit+virheen,+se+on+alkanut+harmittaa+ja+onko+nyt+myöhäistä?
17.04.2022 17:05
Heh.+😁+En+ole+ollut+kauhean+motivoitunut+tuon+hypoteesin+todistamiseen+tieteellisten+periaatteiden+mukaan+ja+tilastollisten+päättelyn+kautta.+Mielummin+valitsisin+yhden+tarkasti+valitun+”tutkimushenkilön”+ja+päivittäisin+tutkimussuunnitelman+samalla.+Vaikka+se+sitten+jäisi+vain+case-study’ksi,+silti+tutkimus+olisi+lähempänä+omaa+sydäntä.+
Tutkimusta+ei+kannata+tehdä+ilman+suurta+intohimoa+ja+kovaa+motivaatiota.+😉
16.04.2022 21:51
Joo+omakohtaisessa+tutkimuksessa+ei+ole+päässyt+tuloksia+statistisesti+tarkastelemaan.+😆+Ei+taida+edes+keskihajonta+tai+luottamusväliä+pystyä+laskemaan+ikäryhmittäin.+Otos+ei+siis+ole+edustava+ja+puhutaan+tässä+vaiheessa+vain+hypoteesistä.+Tutkimuksessa+ei+ole+mukana+yhtään+yli+45v,+eikä+noita+yli+40v+taida+olla+kuin+kaksi.
16.04.2022 21:07
Hän+ei+tiedä+missä+asun.+Jos+sen+saa+selville+ja+soittaa+ovikelloa,++niin+tervetuloa+vaan.+🥰
16.04.2022 20:55
Hah+hah…+Varsinainen+elämän+viisaus.+😄+No,+ehkä+ainakin+nuorempien+miesten+osalta+jonkin+verran+tottakin.+😆
16.04.2022 20:42
Mökille;+palju,+järvi,+rantasauna+ja+metsä.+Kaksi+kohtaisen+kokoista+kaupunkia+on+mökiltä+alle+100km,+mahdollisesti+päiväreissu+jompaan+kumpaan.+
Lapsia+en+vielä+halua+viedä+ulkomaille.+Itse+matkustan+Pohjoismaissa+työn+takia+ja+hyvin+vuoksi+Tallinnaan.+Jos+seurustelisin,+varmaan+harkitsisin+lyhyttä+omatoimireissua+yhdessä+jonnekin+Eurooppaan+(jos+toinenkin+sellaista+pitää+ja+haluaa+lähteä).+Voisin+matkustaa+hyvin+yksin+tai+ystävien+kanssa,+mutta+en+halua+ottaa+aikaa+lomasta+lapsilta+pois+ellei+reissulla+ole+joku+tärkeämpi+syy.+Ennen+koronaa+matkustin+kaksin+yksi+lapsi+kerrallaan+mukana.+Nyt+toimisi+yhteisreissukin+hyvin,+varsinkin+jos+kohde+on+esim.+Saksan/Tanskan++Legolandia+tai+Pariisin+Disneyland+tai+Lontoon+Harry+Potter+nähtävyydet.+Isolla+porukalla+tuollainen+reissu+on+jo+kohtuu+hintava+(vaikka+omatoimimatkat+saa+aika+halvalla).+Pitää+ehkä+odottaa+ensi+vuoden+bonareita+ja+pistää+raha+sivuun+reissua+varten.+Saksan+reissun+tosin+saa+aika+pienellä+sijoituksella,+jos+ei+valitse+5*+hotellia.
16.04.2022 19:51
Sama+😂
15.04.2022 22:51
Yksi+keikka+on+jo+heinäkuussa+Stadikalle.+Tapiola+festivaali+on+täynnä+mieleisiä+keikkoja,+sinne+tekisi+mieli+mennä,+kun+ei+ole+älyttömän+pitkä+matka+matkustaa+ja+joko+pääsee+taksilla+kotiin+tai+sitten+voisi+melkein+investoida+hotelliinkin,+jos+on+kaksi+päivää+ja+seuraa+löytyy+kahdeksi+päiväksi.+
Elävää+musiikkia+on+ollut+ikävä.
15.04.2022 20:57
Tulos+oli:+KAUPALLINEN+MERKKIMUNA
En+kyllä+miellä+itseäni+merkkitietoiseksi,+mutta+kuin+valitsen+munat+maun+perustella+ja+siinä+merkki+painaa.+Merkkimunan+jälkimmäinen+kuvaus+osuu,+tosin.+Sinänsä+kyllä+tunnistaisin+itsestäni+myös+luovasti,+kekseliäälisesti,+taiteellisesti+tai+ehkä+joskus+myös+oudosti+maalatun+unikkimunan.+😂+
Testistä+riipumatta+totuus+on,+että+minulta++ei+löydy+munia+kuin+lapsille.++😁
15.04.2022 11:44
Kurpaksi+huutelija+on+lähes+aina+joko+
1)+Turhautunut+Ikineitsyt+mies+tai+
2)+Turhautunut+sovinisti+mies,+joka+haluaa+nuoren+naisen,+mutta+joka+ei+enää+ole+saa+vastakaikua.+
Normaalit+ihmiset+ymmärtää,+että+ikä+näkyy+kaikissa+meissä+enemmin+tai+myöhemmin,+eikä+kukaan+edes+se+ätm+pysty+siltä+välttymään.+Ja+kun+oma+ikä+alkaa+olla+jossain+30-40v+hujakoilla,+useimmiten+ulkonäön+merkitys+parisuhteessa+vähenee+huomattavasti,+koska+elämänkokemus+kertoo+jo+sen,+että+pinta+ei+tee+onnelliseksi+vaan+syvemmät+asiat.+Jotkut+ymmärtää+sen+jo+20v+ja+toiset+ei+koskaan…+
Lisäksi+voisin+sanoa,+että+hyvin+kasvatetut+lapset+osa+kunnioittaa+itseä+vanhempia+ihmisiä+(jos+he+eivät+itse+ensin+käyttäydy+tavalla+joka+vie+kunnioituksen).+Hyvin+kasvatetuista+lapsista+kasvaa+miellyttäviä+ja+kohteliaasti+käyttäytyviä+aikuisia!
15.04.2022 10:15
Tämä+neuvo:++🌠🎇🎇🌠🌠+ja+👍+päälle.+
Yksinkertaista,+mutta+vaatii+munaa+toteutuakseen!+Sama+neuvo+sopii+kaikkiin+ihmissuhteisiin+ja+myös+työelämään.
15.04.2022 10:01
Itse+miellän+Ladyn+kurpan+henkiseksi+vastakohdaksi.+Tarkoitus+oli+osoittaa+rouville+arvostusta+kurpaksi+nimittelyn+sijaan.+😊+Lady+on+myös+yleisesti+on+käytetty+arvonimenä+(ei+tosin+suomen+kielessä).+
Myönnän+kyllä,+että+kohdallasi+joku+muu+arvonimi+olisi+ollut+osuvampi+sen+perusteella+miten+koet+itsesi,+mutta+ei+sitten+tullut+mieleen+mikä.+😉+Lady’n+maskuliininen+versio+olisi+varmaankin+Lord,+mutta+ehkei+sekään+nyt+olisi+kaikista+paras+valinta+sekään?+😆
Anteeksipyyntö+oli+siitä+palstatermi+kurpasta.
15.04.2022 09:53
Tottakai+haen+parisuhdetta.+Vieläpä+toimivaa+ja+hyvää+parisuhdetta.+
Vakituinen+rakastaja+on+myös+mahdollisuuksien+rajoissa,+mutta+vaikeampi+saada+onnistumaan.+Rakastajankin++kanssa+täytyy+löytyä+sama+aaltopituus+ja+luottamus,+ainakin+jotain+tunteita+ja+välittämistä+molemmin+puolin+ja+kummankin+pitää+voida+tyytyä+hyvillä+mielin+parisuhdetta+vähempään.+Kun+rakastajia+ei+esitellä+lapsille,+se+tietysti+määrittää,+että+suhde+ei+voi+olla+kovin+tiivis.+En+tiedä+onko+tuo+käytännössä+kovin+helppo+saada+toimimaan?+Jotkut+onnistuu.
15.04.2022 09:41
Niin+ja+sorry+Ladyt!+Ette+ole+varmaankaan+kurppia,+mutta+pitää+käyttää+kieltä,+jonka+ätmi+ymmärtää.
14.04.2022 23:07
Hah+hah.+Veikkaan,+kyllä+että+baarista+saa+helpommin+kuin+tämän+palstan+kurpilta.+Baarissa+lienee+löytyvän+paljon+samasta+syystä+iltaelämään+eksyneitä+(läheisyyden,+seksin+tai+rakkauden+puute).+
Hyvä+ja+rakastettava+rakastaja+olisi+vielä+mahdollisuuksien+rajoissa,+niin+kuin+potentiaalisen+parisuhderakkauden+alku+tietysti,+mutta+hätäinen+ja+läsnäoloton+palstap***+ei+kyllä+mitenkään+houkuttele.+😂+Sitä+saa+meinaan+mitä+tilaa,+eikä+huonoa+kannata+tilata.
14.04.2022 23:05
40 / 89