Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Höpö+höpö
05.04.2022 22:57
👍👍👍
05.04.2022 22:44
En+usko,+että+niin+käy,+mutta+jos+käy+elämän+peruspilarit+kutistuu+selviytymiseen.
05.04.2022 22:42
Miksi+elämän+pöydän+pitäisi+olla+staattinen?+Miksei+se+voi+olla+dynaaminen.+Jos+kysyt+samalta+ihmiseltä+mitkä+on+elämän+peruspilareita+20v,+35v,+50v+tai+65v,+epäilen+että+vastaus+muuttuu+ajan+myötä.+
Joskus+pöydän+jalat+katkeaa,+joskus+jonkun+haluaa+itse+pistää+uusiksi.+Joskus+toteaa,+ettei+tarvitse+jalkoja+ja+levyn+laittaa+lattialle+tai+varastoon.+Joskus+kaikki+pitää+luoda+uusiksi.+Elämää+se+vain+on.+
En+näe+itse,+että+vertaus+liittyy+siihen,+että+elämän+pitäisi+olla+parempaa+vaan+siihen,+että+tunnistaa+että+omassa+elämässä+on+jotkut+perusasiat+hyvin+ja+siihen+tunnistaako+itse+olevansa+tasapainossa+ja+siihen,+että.+tunnistaa+elämän+olevan+ok,+vaikka+joku+asia+puuttuisikin.+Näen,+että+haaveet+ja+tavoitteet,+kunhan+ne+ei+ole+itsestään+tarkoitus,+tekevät+elämästä+parempaa.+Tämä+toki+liittyy+vahvasti+persoonaan+myös(tosiasiallinen+vs.+intuitiivinen).
05.04.2022 22:24
Yksi+jalka+kantaa,+kun+se+on+keskellä+pöytää+ja+riittävän+vankka+tolppa.+😉+Se+mikä+sopii+toiselle,+ei+sovi+toiselle.+Olemme+yksilöitä.
Mitä+olet+kertonut+elämästäsi,+lapsuudesta,+sairaudesta+ja+lapsesi+vanhoista+haasteista+saa+ymmärtämään+miksi+yksi+tolppajalka+toimii+sinulle+parhaiten.+Kun+elämä+on+heilauttanut+joskus+vierestä+katsoen+kohtuuttoman+rajusti,+osaa+varmasti+tukea+siihen+yhteen+vahvaan+jalkaan.+Tiedät+mitä+olet+ja+haluat,+mutta+silti+toivon+sinulle,+että+sen+tolpan+lisäksi+uskalla+ottaa+lisäjalan+vihreään+pöytääsi+Pujiksesta+jakamaan+painoa.+On+ihan+sama+millä+sanalla+sitä+yhteistä+simppimusta+kutsutaan…+en+nyt+puhu+siitä.+Vaikka+toiseen+tukeutuminen+vaatii+uskallusta,+silti+usko+pois,+se+antaa+teille+molemmille+jotain+mitä+yhden+jalan+pöydässä+ei+voi+saada.+
Kertomasi+perusteella+ymmärrän+myös+halusi+elää+tässä+hetkessä.+Siinä+samassa+asiassa+olisi+oppimista+myös+miellä+muillakin!
05.04.2022 22:15
Jos+miehellä+on+yhtään+pelisilmää,+ei+hän+vonkaa+missään+kohtaa+vaan+saa+naisen+haluamaan+itse.
05.04.2022 21:59
Tämä+asia+on+kaksiteräinen+miekka.+Venäjä+on+takavarikoinut+tai+uhkannut+takavarikoida+länsimaisten+yhtiöiden+omaisuutta.+Sinänsä,+tavallaan,+ryöstetyn+omaisuuden+takaisinperintä+on+perusteltua,+mutta+silti+valtion+harjoittaman+barbaarisen+merirosvouksen+perintö+yksityishenkilöiltä+ei+oikein+mahdu+länsimaisiin+oikeusperiaatteisiin.
05.04.2022 21:57
Sinulla+on+todella+hyvät+avaimet+punnertaa+itsesi+alakuloista+valoon+kun+sinulla+näkyy+olevan+pitkälle+mietitty+suunnitelma.+♥️
Olen+itse+miettinyt,+että+joskus+turhautumista+ja+alakuloa+tarvitaan,+että+löytää+itsestään+riittävän+energian+ja+tahdon+tehdä+vaadittavat+muutokset.+Ja+en+puhu+oikeata+masennuksesta+tuossa+vaan+lievemmästä+tunteesta.+Turhauma+voi+olla+hyvä+moottori+joskus.+Aikaa,+työtä+ja+pitkäjänteisyyttä+suunnitelman+läpi+vieminen+luultavasti+vaatii,+mutta+kun+on+tehnyt+sen+työn+ja+saavuttanut+pienenkin+askeleen+oikeaan+suuntaan,+saa+sisäisen+palkinnon.+Iso+tavoite+kannattaa+pilkkoa+pieniin+osiin.+Dopamiinit+jyllää+aivoissa++ja+silloin+kannatta+myös+tietoisesti+kehua+itseään+tehdystä+työstä.
05.04.2022 21:47
Näin+se+menee.+Se+on+helppo+päätellä,+kun+viestit+lähtee+saman+tien+(jonkun+vastaus+minulle)+ja+kun+poistetusta+itselle+tulleesta+näkee+mitä+ensimmäisellä+rivillä+on+kirjoitettu.+Sisältö+ja+salama+poistaminen+kyllä+viittaa+palstan+ylläpitäjään.
05.04.2022 20:46
Onko+sinulla+takana+myrskyisiä+suhteita?+Se+varmasti+vaikuttaa+siihen,+miten+suhteisiin+suhtautuu.+Oletko+itse+kiihtyvää+sorttia+vai+rakastutko+(irl)+tempperamenttisiin+tuuliviirimäisin+naisiin?+
Itse+en+osaa+nähdä+suhdetta+myrskynä?+Omissa+suhteissa+ei+ole+myrskyä+ollut.+Edes+se+suhde+mikä+päättyi+ex+biopolaarisuuteen+ja+se+lieveilmiöihin+ei+ollut+myrskyisä.+Ex+kyllä+sai+raivokohtauksia+ihan+mitättömistä+asioista,+mutta+rauhoittui+aina+nopeasti+kun+en+vaan+lähtenyt+mukaan+enkä+provosoinut.+Olin+kuin+tiulkahermoinen++äiti,+joka+pitää+pikkulapsen+kiukut+kurissa+omalla+tyyneydellä.+Ei+ehkä+terve+parisuhde,+mutta+toimiva+selviytymisstrategia+siinä+kohtaa.+😂+Terveessä+suhteessa+toki+ilmaisen+omia+tarpeita+ja+mielipiteitä+ja+näytän+tunteitani,+mutta+en+ole+koskaan+kokenut+myskyävää+parisuhdetta.+Muutenkaan+en+osaa+ajatella+parisuhteita+siitä+näkökulmasta,+että+suhteen+perusta+olisi+jomman+kumman+hyötyminen+toisesta+(esim.+taloudellinen+hyväksikäyttö+tai+huijaus+biologisen+kellon+tilittämässä+tms.).+Omat+parisuhteeni+ovat+perustuneet+tunteeseen+ja+vapaaseen+tahtoon+olla+pari.+Jos+ja+kun+on+menty+metsään+lopussa,+se+ei+ole+varsinaisesti+kenenkään+vika,+elämä+ei+vaan+ole+mennyt+niin+kuin+oli+suunniteltu+tai+sitten+kumpikaan+el+ole+alussa+nähnyt,+että+parin+luonteiden+yhteensopivuudessa+on+keskinäisiä+haasteita.+En+ole+menettänyt+uskoani+rakkauteen+enkä+ihmisiin.+
Jos+sinusta+tuntuu,+että+maa+on+sinua+varten+ja+haluat+maalla+pysyä,+eihän+ketään+väkisin+merelle+pakoteta.+😉+Kun+on+valmis,+sitten+ei+tarvitse+miettiä.+Niin+hän+se+menee!+Kun+oikean+kohtaa,+ja+puhun+nyt+irl,+koska+ihon+tuoksu+määrittelee+niin+paljon+asiaa,+ei+sitä+tarvitse+miettiä+ollenkaan.+Kaikki+on+selvää.+Ihmisten+välillä+voi+synkata+super+hyvin,+mutta+silti+tuo+oikea+tuoksu+voi+puuttuu.+Silloin+homma+voi+toimia+syvänä+ystävyytenä.+
Itseäni+kiinnostaa+meren+kauneus,+en+ole+vielä+kokenut+myrskyä,+joka+veisi+halun+palata+merelle.+Myrskyt,+jota+olen+kokenut+ovat+saaneet+korkeitaan+hieman+pahoinvoimaan.+Se+menee+nopeasti+ohi.+Olen+aina+pitänyt+vedestä+elementtinä.+😉
05.04.2022 20:38
Miehen+kanssa+on+helppo+olla+kaveri,+jos+kumminkaan+puolin+ei+ole+selkeää+vetovoimaa.+Ystävyys+vaatii+jo+sama+aaltopituutta,+se+ei+ole+ihan+itsestään+selvyys.+
Keskinäinen+vetovoima+ei+ole+ystävyyden+este,+kunhan+kumpikin+haluaa+jättää+vetovoiman+flirttiin+(usein+silloin+on+toki+syy+esim.+parisuhde,+jonka+takia+kumpiakaan+ei+halua+rikkoa+sopivan+rajaa).+Vetovoimalla+kuorrutettu+ystävyys+itseasiassa+voi+olla+hyvinkin+antoisa,+kunhan+hyväksyy+ettei+ystävyys+etene+ja+haluaa+pitää+ystävyyden+vain+flirttinä.+Jos+ystävyydestä+haikailee+rakkaussuhdetta,+ei+se+enää+toimi.+.+
FWB-suhde+voi+itseasiassa+olla+samaan+aikaan+ystävyyssuhde,+jos+siinä+on+riittävän+syvä+henkinen+yhteys.Tunteita+voi+olla,+mutta+samaan+aikana+pitää+löytyä+molemminpuolinen+tunnetason+hyväksyntä+ettei+suhteesta+tule+ystävyyttä+ja+seksiä+enempää.+Tietyllä+tavalla+tämä+vaihtoehto+sopii+vain+osalle+eikä+onnistu+kaikilta.
04.04.2022 22:42
Heh+heh.+Ei+kai+se+nyt+paha+olisi+jos+joku+pikku-flirtti+ja+samalla+parisuhdetta+vahvasti+kunnioittava+ladykin+tipahtaa+siinä+samalla+sinnekin+vain+ihan+päivää+piristämään.+
Flirtti+on+kivaa,+eikä+sen+tarvitse+olla+edes+paljon+hymyä,+pieniä+eleitä++ja+vähän+pidempään+katsetta+isompaa.+😉
04.04.2022 22:08
Tai+korjaan,+yksi+sopiva+kyllä+riittää.
04.04.2022 21:28
Ai…täällä+satoi+räntää.+Vielä+pahempi.+Katotaan,+ehkä+se+alkaa+jonain+päivänä+sataa+ukkeleita+minulle+ja+ladyjä+sinulle.+🤣
04.04.2022 21:28
😂😂😂😂😂+Tota+mäkin+olen+odotellut+aina+kun+olen+ulko-ovea+avannut,+mutta+ei+ole+kertakaan+ollut+taivaasta+tippunut+lähetystä….+Kyllä+on+ankeaa.+😆
04.04.2022 21:04
Itse+tulkitsisin+tuon+kappaleen,+että+mies+kohtaa+omalta+puoleltaan+suuren+rakkauden+ja+päätyykin+muiden+setien+joukkoon+seinällä+”keräilymerkiksi”.+Mutta+kappaleesta+huolimatta,+oikeassa+elämässä,+keräilyseiniä+on+vain+syöjättärillä+ja+ihmisillä,+jotka+käyttää+ihmisiä+kylmästi+hyödykseen.+Meissä+tavallisissa+ihmisissä+enemmistö+on+empaattisia+eivätkä+tahallaan+halua+aiheuttaa+kenellekään+pahaa.+Itse+näen,+että+ilman+tuota+empatiakykyä+en+ole+edes+kiinnostunut.+En+siis+osaa+pelätä.+Lisäksi+kun+olen+kiinnostunut+vain+keskivertoa+älykkäämmistä+miehistä,+sekin+yhdistettynä+tuohon+samaan+empatiaan+suojaa+isoimmilla+peuranpäänketääjilä.+😉
Tutustumisessa+kannattaa+olla+jalat+maassa,+ennen+kuin+tunnetaan+syvemmin+ei+kumpikaan+voi+tietää+mihin+on+aineksia+ja+mihin+ei.+Mutta+sitten+jos+kaikki+kohtaa+molemmin+puolin,+on+pakko+valita+antaako+mennä+vai+jättäytyykä+suosiolla+rannalle.+Joskus+intuitio+kertoo+mitä+pitää+tehdä,+vaikka+muuten+voisi+olla+epävarma+olo.+Jokaisen+meistä+on+itse+mietittävä+mitä+haluaa+ja+mitä+ei.+En+itse+suostu+käyttämään+energiaan+pelkäämiseen+varmuuden+vuoksi.+Rakkaudessa+käy+usein+huonosti,+mutta+jos+ei+uskalla+edes+yrittää+jää+varmasti+rannalle.
04.04.2022 20:35
Olen+ollut+2.5v+parisuhteesta+vapaa+ja+asunutkin+erillään+1.5v.+Siis+en+ole+hätäillyt+suhteesta+toiseen.+😉+Hekumaa+minulla+on+vielä+lähinnä+ajatuksissa,++sitä+oikeaa+irl+kohtaamista+hekuman+kanssa+odotellessa…+😆+En+nyt+kuitenkaan+irl+mikään+vamppi+ole,+eli+ihan+kiltisti+odotan,+koska+elämä+suo+sopivan+tujauksen+onnea,+läsnäolo+ja+läheisyyttä+ja+miksei+intohimoakin.+Tietyllä+tavalla+kyllä+olen+valmiimpi+uuteen+kuin+vaikka+vielä+0.5v+sitten+.
Tuo+sun+kappaleesi+on+vähän+ristiriitainen.+🤣+Tulkitsin,+että+se+varoittaa+enemmänkin+miehiä++(Deer+woman/+Deer+Lady)+tai+kertoo+syödyksi+tulemisen+karusta+kokemuksesta?+Vai+tulkitsenko+ihan+pieleen?+En+itsessäni+kyllä+mitään+miesten+syöjätärtä+tunnista+ainakaan.+🤭+Flirtailla+kyllä+joskus+saatan,+mutta+olen+silti+aika+kiltti.+Mitäs+tuo+kappale+sinulle+sanoo?
03.04.2022 22:24
Hmm…+mielikuva+ei+ole+ollenkaan+paha.+😁+Alppikylät+on+ihan+yhtä+pop+kuin+itse+vuoretkin.+Ja+junalla+pääsee+yllättävän+helposti+paikasta+toiseen.+
Omasta+näkökulmasta+lomalla+saa+olla+ohjelmaa,+mutta+pitää+olla+myös+löysää+aikaa+ja+vapautta+päättää+viime+tipassa+fiiliksen+mukaan+minne+mennä+tai+olla+menemättä.+Aikataulutettu+puskeminen+paikasta+toiseen+ei+rentouta.+Hyvällä+lomalla+on+pari+MUST-kohdetta+ja+loput+tapahtuu+fiiliksen+mukaan.+Tasapaino+molempien+suhteen+toimii+parhaiten+ja+kiireettömyys.+Arki+on+sellaista+viuhtomista+nykyisin,+että+lomalla+haluaa+rauhaa+ja+rentoutumista.+Kahden+koronakesän+lomat+on+mennyt+rantasauna+palju+järvi-+meiningillä+++muutama+paikallinen+museo/taidenäyttely.+Ei+sitä+välttämättä+muuta+tarvitse!+
Itsekään+en+näe+matkustamisessa+tai+autossa+istumisessa+hohtoa.+Työelämässä+on+joutunut+jossain+kohta+matkustamaan+2-3+krt/v+ja+kun+aikataulut+on+niin+tiukat,+että+lapsille+on+pitänyt+ostaa+tuliaiset+Suomesta+tai+jättää+lounas+väliin,+jotta+ehtii+pikaisesti+ostaa,+on+matkustamisen+hohto+hävinnyt+kokonaan.+Mielummin+melkein+matkustaa+jonnekin+minä+pääsee+1-4+tunnissa,+kuin+käyttää+lyhyen+loman+vaikka+aikaerosta+tottumiseen.+
Alpit+ja+Pyreneet+olen+kokenut.+Norjan+Skandit+tai+vuonot+olisi+kiva+kokea,+mutta+vaatii+kohtuullisesti+likviditeettiä.+Islannin+karu+luonto+ja+kuumat+lähtee+vielä+meinaan+nähdä+jossain+kohtaa.+Kumpaakaan+en+ole+nähnyt.
03.04.2022 21:46
Pöh.+Olen+jo+noin+5+vuotta+elänyt+melkein+kuin+luostarissa.+Ihan+riittävä+siivu+yhdelle+ihmiselle+ja+ironista,+että+elämäni+pisin+selibaatti+(sitten+neitsyydestä+luopumisen)+on+edelleenkin+pitkästä+parisuhteesta.+Sinänsä+olen+ollut+reilu+20v+pitkissä+parisuhteissa+ja+lisäksi+lyhyemmissä,+joka+selittää+miksi+selibaattiin+ei+ole+ollut+tarvetta.+
Osaa+taas+arvostaa,+kun+joskus+pääsee+suhteen+tai+tapailun+alkuun.+😉
03.04.2022 16:38
Kappas,+😊+eipä+sinua+ole+pitkään+aikaan+näkynyt.
Sisäinen+rauha+on+löytynyt+voimaharjoittelusta?+Jos+on+löytynyt+se+mitä+olet+hakenut+silloinhan+lopputulos+on+oikein+hyvä.+😊+Liikunta,+ainakin+itselle,+saattaa+saada+alitajunnan+tekemään+työn+(samalla+lailla+kuin+uni).++Ja+kovan+treenin+jälkeen+sotkuinen+kokonaisuus+voi+olla+selkeästi+kirkastunut.+Hyvä+juttu!+Pitäisi+peesata+sinua+tuon+liikunnan+suhteen+ja+saada+lisää+liikuntaa+arkeen.+Kun+toimistoa+on+nyt+ollut+paljon,+päivän+aikanakin+tulee+käveltyä+useita+kilometrejä.+
Itselläni+selibaatti+ei+kirkasta+eikä+ylennä+tilaa.+😂+Se+on+lähinnä+huonoista+vaihtoehdoista+paras+tämän+hetkisessä+elämän+tilanteessa.+Kun+löytyy+ihminen,+jonka+kanssa+syntyy+riittävän+intiimi+ihmissuhde,+ei+minua+pidättele+mikään.+Jos+takana+olisi+eron+jälkeinen+rilluttelukausi,+olisin+varmaan+eri+mieltä+ja+kaipaisin+paussia+siihen,+mutta+rilluttelukausi+sijasta+olen+käsitellyt+aina+erot+vetäytymällä+mieskuvioita+kokonaan+eikä++toisin+päin.+Nyt+kuitenkin+talviunet+on+lusittu+ja+kevät+herää+vähitellen.
02.04.2022 23:47
45 / 89