Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvinvoivassa+parisuhteessa+itse+hellin+paljon,+silitän+tai+halaan+tai+otan+miehen+lusikkahaliin.+Ainoa+mikä+minua+rajoittaa+on,+jos+toinen+työntää+pois/torjuu.+En+ole+koskaan+ollut+tilanteessa,+jossa+toinen+kokisi+tai+ainakaan+sanottaisi,+että+ei+saa+tarpeeksi+hellyyttä+minulta+(paitsi+ensimmäisen+synnytyksen+jälkeen+väliaikaisesti).+
Tietysti+parisuhde+on+parin+suhde.+Sitä+yleensä+sopeuttaa+omaa+tarvetta+ja+kuuntele+spontaanisti+toisen+tarvetta+ja+ohjaa+omaa+toimintaansa+jo+alitajuisesti+sen+perustella+mitä+kuulee.+Jos+toinen+vetäytyy,+antaa+tilaa+ja+jos+toinen+tulee+enemmän+lähelle+menee+itsekin+lähelle.+Jos+toinen+vetäytyy+pidempi+aikaisesti+ei+aita+kuin+nostaa+kissa+pöydälle.+On+paljon+parempi+keskustella+ja+kertoa,+että+tarvitsee+enemmän,+kuin+päästää+suhde+huononemaan.+Yleensä+kompromissi+löytyy+suhteellisen+helposti,+jos+pari+ei+ole+tarpeidensa+osalta+liian+erilaisia.+Suhteessa+on+myös+paljon+helpompi+olla+ja+elää,+kun+voi+luottaa+että+toinen+kertoo+suoraan+kun+joku+asia+ei+ole+ok+tai+tarvitsee+pientä+modausta+omista+lähtökohdistaan.+Se+kun+voidaan+olla+avoimia,+auttaa+kumpaakin+kehittymään+paljon+paremmiksi+rakastajaksi,+ystäviksi+ja+puolisoiksi.
27.02.2022 21:33
Ei+tarvitse+huolehtia+AP,+kyllä+minä+miehen+löydän+kunhan+otan+maltillisen+etsimisen+ensin+asiakseni.+Tällä+hetkellä+tämä+nyt+on+vain+tälläistä+suunsoittoa+aiheesta.+Kelaan+kunnes+kyllästyn+kelaamaan,+ja+sitten+alan+toimimaan+tai+sitten+joku+muu+toimii+puolestani+jo+ennen.+😉+Ei+minulla+ole+kiire+mihinkään+oikeasti.+
Edelleenkin,+vaikka+puhun+kaikenlaisista+vajeista+ja+tarpeista,+en+nyt+ketä+vaan+ole+ottamassa.+Monen+asian+pitää+osua+ja+kaikkia+asioita+ei+voi+nähdä+kuin+oikeassa+elämässä.
27.02.2022 21:00
Niinhän+se+on,+että+suurin+osa+yhdenillan+jutuista+on+huonoja+kokemuksia+eivätkä+tarjoa+oikein+mitään.
27.02.2022 20:48
En+ymmärrä+yhtään+kantaasi.+Vaikka+Ukrainassa+olisi+miten+oikeistolaisia+tahansa+ei+se+oikeuta+hyökkäämään+itsenäiseen+maahan!+
Asia+on+vähän+sama,+jos+meillä+päätettäisiin,+että+Ruotsin+pakolaispolitiikka+ei+miellytä+ja+nyt+otamme+”tehdäksemme+oikeutta”+etelä-Ruotsin+itsellemme.+Itsenäisen+valtion+asiat+ei+ole+naapurin+asia+ja+jos+katsoo,+että+on+niin+niihin+puuttumiseen+on+diplomatian+keinoja.+
Taidat+olla+venäläistaustainen….
27.02.2022 20:46
Tarvitsen+hellyyttä+ja+kosketusta.+Tykkään+olla+iholla+ja+vain+makoilla+lusikassa+jutellen+tai+hiljaa.+Läheisyys,+kosketus,+suutelu,+silmiin+katsominen+ja+rakastelu+on+tärkeä+osa+parisuhdetta,+ja+ne+myös+syventää+henkistä+läheisyyttä+ja+tunneyhteyttä.+Itselleni+ei+riitä+pelkkä+seksi+syyksi+alkaa+parisuhteeseen.+Eikä+myöskään+pelkkä+ystävyys+riitä+parisuhteeksi,+pidän+sen+mielummin+puhtaana+ystävyytenä.+En+enää+ala+oikeaan+parisuhteeseen,+ellei+kumpikin+koe+molemmin+puolista+rakkautta,+pelkkä+ihastus+ei+riitä.+Tapailun+tutustumisvaihe+ei+tietenkään+vielä+edellytä+suuria+tunteita,+sehän+on+juuri+sitä+varten+että+tunnustellaan+molemmin+puolin+yhteen+sopivuutta+ja+tunteiden+heräämistä.+
Kahdessa+pitkässä+suhteessa+olen+ollut+se+vähemmän+tarvitseva+sekä+hellyyden+että+seksin+suhteen,++ja+kolmannessa+taas+kärsin+vuosien+vajeesta+(ex+riitti+yksi+olkaan+taputus+kerran+kolmeen+vuoteen).+Kahdessa+ekassa+suhteessa+hellyys+ei+ollut+ongelma,+koska+pystyin+muokautumaan+helposti+toisen+tarpeisiin+eikä+omia+tarpeita+suurempi+määrä+millään+tavalla+ahdistanut+eikä+häirinnyt.+Kolmannessa+sain+tosissani+kokea+miltä+tuntuu+elää+perustarpeiden+kirkuen+huutavassa+vajeessa.+
Erilaiset+tarpeet+ei+ole+ongelma,+jos+niiden+välillä+ole+alue,+jolla+kumpikin+voi+elää+tyytyväisenä.+Jos+toisen+keltainen+alue+on+toisen+punainen,+ja+sama+toisinpäin+ollaan+ongelmissa.
27.02.2022 20:38
Baarissa+on+sarjassa+>45v+lähinnä+juoppoja,+ja+ei-juopon+vähemmistön+läsnäolo+on+satunnaista.+Kuka+täysjärkinen+kelpuuttaa+päihdeongelmaisen?+Lähinnä+pikkujouluina+tai+keikoilla+on+enemmän+tavallisia+ihmisiä.
27.02.2022 11:47
Teillä+siis+on+kuitenkin+keskinäinen+arvostus+ja+mukavaa+yhdessä!+On+aika+eri+asia+onko+parisuhde+viha-+ja+väheksyntäsuhde+vai+syvä+arvostava+ystävyys.+Jos+olette+toisianne+lähellä,+eikö+puolisosi+voisi+ajatella+läheisyyden+ottamista+mukaan+(jos+hänelle+teet+selväksi,+ettei+se+tarkoita+velvoitetta+seksiin+tai+hän+saa+tehdä+aloitteet+tästä+lähin)?+Monesti+haluton+kumppani+alkaa+välttää+läheisyyttä,+koska+se+tarkoittaa+toisen+halujen+lisääntymistä.+Kumpikin+voisi+olla+tyytyväisempi,+eikä+suhteessa+olisi+enää+kuin+yksi+iso+puute.
27.02.2022 11:43
Se,+että+puhuu+on+ensimmäinen+asia.+Se+on+ja+tärkein+asia+vuorovaikutuksessa.+Asiat+kyllä+selviää,+kun+kysyy+uudestaan,+jos+ei+ymmärrä+mitä+toinen+ajaa+takaa.+Kun+ollaan+naamakkain,+on+keskustelu+paljon+helpompaa,+koska+jo+vuorovaikutuksesta+huomaa,+että+nyt+pitää+tarkentaa.
Yleensä+vertauskuvat+on+hyviä,+koska+ne+konkretisoi+asiaa,+mutta+toisaalta+jos+ei+sano+samaan+aikaan+suoraan+mitä+ajattelee,+virhetulkinnan+vaara+on+ilmeinen.+Silloin+kestää+kauemmin+päästä+kärryille+mikä+perimmäinen+ajatus+on+ja+tulkinnalle+jää+liian+iso+osuus.+
Jos+kumpaankin,+se+oikean,+löytäminen+on+kuin+lotossa+voittaminen,+on+todennäköisempää,+että+meteoriitti+tippuu+taivaalta+päähän+kuin+että+voittaa+(puhun+nyt+muuta+kuin+pikkuvoitoista).+Uskon+itse,+että+tuurilla+ja+sattumalla+on+iso+merkitys.+Oikean+voi+kohdata,+mutta+siinä+kohtaa+onkin+itse+varattu+ja+se+oikea+on+reilu+yli+10v+nuorempi+ja+eli+täysin+erilaista+elämää.+😳+Se+on+kova+kolaus,+jos+on+ollut+aina+uskollinen+ja+kumppanit+on+ollut+aina+samanikäisiä+tai+vanhempia.+Toisaalta+se+opetti,+että+ennalta+ajatellut+kriteerit+on+turhia,+jos+tunne+osuus+kovaa.+Ainoa+mitä+merkitse+on+sisäiset+asiat:+tunne,+äly,+arvomaailma,+aaltopituus+(sis.+äly).+Tai+oikean+voi+kohdata,+mutta+koska+vanhan+prosessointi+on+kesken,+ei+silmät+ole+auki+tai+vielä+pelkää+liikaa+avoimen+haavan+takia.+Tai+sen+oikean+voi+ohittaa,+koska+tarttuu+väärään,+koska+menettää+toivonsa+oikeasta.+
Tärkeä+asia+on+antaa+itselle+ja+toiselle+aikaa,+liika+kiirehtiminen+ja+mulle+kaikki+heti+nyt+voi+pilata+rakkauden,+jolla+muuten+voisi+olla+mahdollisuus+pidempäänkin+suhteeseen.+Se,+että+ihmisillä+on+epävarmuuksia+ja+haavoja+on+elämää.+Se+ei+ole+vastapuolen+vika,+eikä+hänen+huonouttaan+tai+kelpaamattomuuttaan!+
Tietyllä+tavalla+allekirjoitan+oman+tarpeen+saada+elämä+kontrolliin.+Luulet+varmaan,+että+olen+kontrollifriikikki,+ei+en+sitä+ole.+Kestän+hyvin+epävarmuutta+ja+kestän+kaaosta+ja+olen+tottunut+raivaamaan+kaaoksen+järjestykseen,+siitä+minulle+maksetaankin…+Stressaannun+kaaoksesta+vähemmän+kuin+ympäristö.+Olen+toistalta+jämpti+ja+toisaalta+impulisiivinen+(kun+seuraan+vahvaa+intuitiota).+Silti+tunneasia+on+niin+syvällä+sisässä,+että+kaipaan+turvallisuutta+ja+vahvaa+meistä+rinnalle+(sellaista+minulla+ei+ole+koskaan+vielä+ollut,+olen+aina+ollut+tietyllä+tavalla+se+toisen+vakaa+tukipylväs).+Tai+vaihtoehtoisesti+kaipaan+miestä,+joka+olisi+välillä+vahva+ja+välillä+heikko.+
En+tiedä+miten+uskaltaisin+vain+heittäytyä+elämään+rakkaudessa,+se+voisi+olla+parantavakin+kokemus,+niin+luulen.+Tietysti+eihän+sitä+voi+heittäytyä+ennen+kuin+se+toinen+on+fyysisesti+lähellä.+😂+Muuten+menee+mielikuvitus-osastolle.+No+pitää+alkaa+päivän+puhiin.
27.02.2022 11:36
Hyvää+yötä!+Nukuttaakin+jo+ihan+pirusti.
27.02.2022 00:27
En+halua+pelata+ihmissuhteissa.+Kieltäydyn+pelaamisesta!+Jos+tarvitsen+turvallisen+tunteen+suhteen+alkuun,+niin+sen+tarvitsen.+Vaikka+se+olisi+kuinka+hölmöä,+se+on+kuitenkin+minua.+Ja+on+myös+empatiakyvyn+”testi”+pystyykö+mies+samaistumaan+pelkooni+ja+vastamaan+olemalla+turvallinen.+Samaa+kykyä+tarvitaan+myös+parisuhteessa…+Tietysti+irl+on+helpompi+reagoida+kun+ilmeet+ja+eleet+näkyy.+
En+esim.+uskaltaisi+lähteä+sokkotreffeille+ilman,+että+olen+kirjoitellut+ainakin+muutaman+päivän+ja+minulle+tulee+tunne,+että+kyseessä+on+oikea+ihminen,+tiedän+hakeeko+hän+seikkailua+vai+suhdetta+ja+kuka+tuo+ihminen+on.+Naiselle+mies+on+isompi+riski+kuin+toisinpäin.+Tietyllä+tavalla+luotan+intuitioon,+kun+tapaan+ihmisen,+mutta+pelkkä+kirjoitus+kuvastaa+sen+takana+olevaa+ihmistä+vain,+jos+ihminen+kirjoittaa+aitona+omana+itsenään.+Sitä+onko+niin+käynyt,+on+mahdoton+lukea+tekstistä+kuten+lukisi+ilmeistä.
27.02.2022 00:21
Sinunkin+elämän+tarinasi+kuulostaa+surulliselta.+Onko+teillä+pieniä+lapsia,+jotka+sinua+pitää+suhteessa?++Voit+toki+kärjistää+ja+silti+suhteessa+on+jotain+hyvää,+joka+sinut+pitää+kiinni.+
Itse+olen+ollut+niin+haastavissa+suhteissa,+että+ero+on+ollut+suuri+helpotus+(paitsi+nuoruuden+eka+pitkä+suhde).+Jotenkin+kun+eron+on+joutunut+käymään+läpi,+olen+muuttanut+omaa+näkökantani.+Nuorena+ajattelin,+että+yhdessä+pysyminen+on+arvo+nro+yksi.+Enää+en+näe+niin.+Mitä+arvoa+yhdessä+olemisella+on,+jos+se+rikkoo+eikä+korjaa,+eikä+anteeksi+pyydetä?+Jos+yritystä+ja+toivoa+paremmasta+on,+mitä+vaan+kestää,+mutta+useimmiten+noissa+tilanteissa+vain+toinen+on+valmis+mitään+tekemään+parisuhteen+eteen.++Jos+parisuhteeseen+ollaan+menty+yhteisellä+sopimuksella+pitää+toisesta+huolta,+onko+toisen+täydelleen+torjuminen+lupauksen+mukainen+(läheisyys,+seksi)?+Jos+parin+kunnioitus+on+mennyt+ja+toiselle+puhutaan+jatkuvasti+ilkeästi+ja+rumasti,+mitä+on+enää+jäljellä?+Parista+tulee+toistensa+pahan+olon+purkukohde,+nyrkkeilysäkki.+Pari+ei+välttämättä+ole+keskenään+tunneyhteydessä,+eikä+tue+toisiaan.+Sellainen+ei+yllä+edes+ystävyyden+tasolle+tilanteessa,+jossa+parisuhteen+läheisyys+ja+seksi+on+jäänyt+pois.+Siis+parisuhde+on+pahimmillaan+raskas+kulissi,+velvollisuus+ja+häpeän+aiheuttaja.+Miksi+se+olisi+isompi+arvo+kuin+ihmisarvoinen+elämä?+Ymmärrän+Jasun+valinnan,+rakkaus+lapsiin+on+isompi+arvo,+kuin+oma+hyvinvointi.+Jos+lapsia+ei+ole,+yrittäisin+ensin+saada+puolison+parisuhdeterapiaan+tai+lääkäriin+(jos+inhoilu+johtuu+pahoinvoinnista),+ja+jos+on+yritetty+eikä+toinen+halua+muuttaa+mitään+itsessään+tai+edes+yrittää,+on+kyse+jo+valinnasta+ettei+halua+olla+yhdessä+tai+ainakaan+hoitaa+omaa+osuuttaan.+Vaikeita+juttuja,+jotka+vaativat+aikaa.
27.02.2022 00:08
Minusta+tuo+mitä+sanot+kuulostaa,+siltä,+että+olet+henkisen+väkivallan+alla.+Opet+ehkä+vahva+ja+kestät,+mutta+se+ei+tee+asiaa+oikeutetuksi.+Lapset+tajuaa+aika+pienenä+jo.
Itse+mietin+3v+eroa+ja+vain+odotin,+että+pienien+kasvaa.+Olimme+vanhemman+lapseni+(silloin+13v)+kanssa+jossain+autolla+ja+lapsi+lohdutti+minua+jostain+pikku+asiasta+ja+sanoi,+että+älä+huoli+me+lapset+rakastetaan+sua,+se+on+paljon+tärkempää.+Lisäsi+vielä,+että+mummi,+pappa+ja+siskoni+myös+rakastaa+ja+sitten+alkoi+hiljaisuus.+Hän+jatkoi,+en+voi+kyllä+sanoa,+että+X+(ex)+rakastaa.+Tämä+oli+1.5v+ennen+kuin+lapset+kuuli+erosta.+Kun+ero+tuli+ja+kerroin,+sama+lapsi+sanoi,+että+mä+tiesin+sen.+Myös+keskimmäinen+oli+aavistellut+asiaa.
26.02.2022 23:40
Eikä+12v+ole+enää+velvollinen+vanhemman+tapaamiseen,+jos+sitä+ei+itse+halua.+Usein+niitä+hyviä+hetkiä+kuitenkin+on,+ja+halu+tavata+kumpaankin,+mutta+on+myös+lapsia,+jolle+pakon+poistuminen+on+iso+helpotus.
26.02.2022 23:28
Meillä+ei+tota+peliä+ole,+mutta+shakissa+olen+joutunut+nöyrtymään+kesälomalla+P12+sarjaa+vastaan+aika+6-0.+Tuossa+iässä+osaavat+kyllä+jo+taktikoida,+ja+jälkikäteen+huomaa+että+minut+on+”pussitettu”+jo+monta+siirtoa+aiemmin.+Koska+olen+aloittelija,+olen+helppo+vastus,+koska+liian+paljon+energiaa+menee+miten+mikäkin+nappula+saikaan+liikkua.+Pitäisi+pelata+enemmän.+Kyllä+lapset+alkaa+pohtia+pelistrategiaa+jo+8-10v+varsinkin+jos+ovat+matemaattisesti+suuntautuneita.+6v+vielä+pelaa+ilman+isompaa+strategiaa.
26.02.2022 23:21
”+määrittelen+jotain+ja+laadin+suunnitelman.+Päättelen+kaiken+jo+siis+etukäteen.+”
Myönnän+tuon.+Tosin+silti,+vaikka+treffien+kohdalla+unohdan+oikeassa+tilanteessa+varaudun+etukäteen+kaikkeen,+se+jää+taustalle+ja+sitten+oikeassa+tilanteessa+keskityn+olemaan+läsnä+(jos+tilanne+tuntuu+oikealta).+Siihen+kyllä+taidan+syyllistyä,+etten+oikein+osaa+ottaa+flirttiä+kovin+tosissaan+ja+enkä+oikein+muutakaan+lähestymistä.+Joku+toinen+hilluisi+pää+pilvissä+ja+itse+selitän+itse+itselleni,+ettei+se+nyt+kiinnosta+tarkoita.+Tätä+ehkä+tarkoitat?++Tietyllä+tavalla+suojaan+itseäni+ja+myönnän,+että+se+on+suurin+este+itselleni+saavuttaa+sitä+mitä+eniten+haluisin.+Kasvun+paikka.+
Mitä+tarkoitat+ettei+sinulla+ole+täällä+väliä.+Miksi+sinulla+ei+olisi+merkitystä?+Eikö+meillä+kaikilla+ole?++Olenko+ymmärtänyt+sinua+väärin?
26.02.2022 22:42
Ei+vaan,+noista+miehistä+ei+saa+kuin+harmia.
26.02.2022 22:25
Nimenomaan.+Ei+parisuhteeni+ole+ainoatakaan+kertaa+arkeen+kaatunut.+Isoja+syitä+on+taustalla+ollut+minkä+takia+ero+on+tullut.
26.02.2022 22:24
Haaste+on,+ettei+työssä,+harrastuksessa+tai+vaikka+täällä+kovin+helposti+pääse+henkisesti+ja+tai+ainakaan+fyysisesti+sellaiselle+etäisyydelle,+että+salama+voi+iskeä.+Ennen+salama+puhutaan+kiinnostuksesta,+ehkä+ihastuksesta,+mutta+salamat+vaatii+yleensä+pitkää+silmäkontaktia+ja+kohtuullisen+lähellä+oloa.+Ei+vaikka+töissä,+voi+hypätä+kenenkään+syliin+ja+alkaa+vaan+pussailemaan+ainakaan,+jos+haluaa+käyttäytyä+kohtuullisen+korrektisti.
26.02.2022 22:02
Muistan+kyllä+kun+sen+sanoit.jos+olet+se+keneksi+sinut+kuvittelen.+En+ehkä+saa+ihan+kiinni+sinun+perimmäistä+ajatusta.+Viimeksi+sama+juttu.+Selitätkö+lisää?+Toivottavasti,+et+tarkoita+että+se+kontrollointi+osuu+sinuun+jollain+tavalla,+ei+se+ainakaan+minun+ajatukseni+ole+millään+tasolla+ole.+En+kuvittele+kenenkään+olevan+täällä+sellaisessa+asemassa+suhteessa+minuun,+että+pohdintani+voisivat+vaikuttaa+mitenkään+tunteen+tasolla+toiseen.+
Sitten+se+mitä+lähtökohtaisesti+ymmärrän+tunteen+kontroloinnilla:+Tiedän+etten+voi+kontrolloida+omia+tunteita,+en+toisen+tunteita+enkä+sitä+mitä+siinä+tulee+käymään.+Tiedostan,+mutta+pelkään+silti.+En+aio+lähteä+ajamaan+100km/h+tunnissa+kesärenkailla+ilman+turvavyötä+lumisateeseen,+ei+äidit+voi+sellaista+tehdä,+koska+lapsista+pitää+pystyä+huolehtimaan+kävi+miten+vaan.+Eli+meinaan+käyttää+tervettä+järkeä+intuition+kaverina.+Silti+tiedostan+kyllä,+että+jos+haluaa+saada+on+pakko+uskaltaa+laittaa+itsensä+likoon+tunnetasolla.+Voi+olla+vaikea+löytää+tasapaino.+Se,+että+pohdin+näitä+asioita+ennen+kuin+mihinkään+lähden+on+tapa+valmistautua+tulevaan.+Se+miten+elämä+menee+ei+liity+valmistautumiseen+mihinkään.+Kun+olen+valmistautunut,+yleensä+päästän+irti+suunnitelmasta+ja+annan+mennä.
26.02.2022 21:18
Kun+aloitan,+pitääkin+taktisesti+olla+ilman+tekstejä+1-2vrk+ja+karsia+sillä+tavalla+kaikki+pois,+jolle+kelpaa+ihan+kuka+vaan.
Mitä+täälläkin+on+joskus+sanottu,+että+nainen+saa+20-100+vastausta,+jos+siitä+joukosta+ei+löydy+yhtään+edes+treffien+arvoista+kaveria,+jossain+on+vika.+En+näe+kuukausien+deitti-ilmoituksesssa+mitään+järkevä,+Jos+ketään+kiinnostavaa+ei+löytyisi+kohtuullisessa+ajassa,+strategia+on+huono+ja+sitä+pitää+uudelleen+suunnata.
26.02.2022 20:22
54 / 89