Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Löytäminen++ja+etsiminen+tasan+kestää+sen+kun+kestää,+ja+voi+olla,+että+samaan+aikaan+onnistuu+yhtä+hyvin+myös+oikeassa+elämässä.+Matka+on+yhtä+tärkeä+kuin+päämäärä.+Jos+ei+laita+itseään+alttiiksi+pettymyksille,+ei+voi+mitään+isompaa+saada+koskaan.
Matkassa+on+kyse+tästä,+omasta+”luvasta”’olla+aktiivinen,+tyytyä+vain+riittävään+ja+tyytyä+vain+rakkauteen+ja+molemmin+puolisuuteen,+eikä+”ottaa”+vain+jotain+epätoivoista+täyttääkseen+suurimmat+vajeensa.+Se,+että+on+avoin+uudelle+on+ensimmäinen+askel.
26.02.2022 20:11
Oletko+miettinyt,+että+voisit+olla+masentunut?+Kuulostaa+maalikon+korvaan+jo+keskivaikealta+masennukselta.+Ainakin+palikat+elämässäsi+eivät+välttämättä+ole+kovin+hyvin+paikoillaan?+Muutostarve+voi+myös+ahdistaa,+mutta+hyvässä+tapauksesssa+se+johtaa+siihen,+että+teet+sen+ison+työn+mikä+tarvitaan+elämän+saamiseen+sellaiselle+raiteille+mikä+sinulle+itsellesi+riittää+hyvään+elämään.
Rakkautta+ei+voi+saada+ilman+pettymyksiä.+Äidin+rakkauden+voi+saada,+tai+ei+voi,+koska+vanhemman+tärkein+tehtävä+on+turvallisten+pettymysten+tuottaminen+ja+turvallisen+tuen+antaminen,+mutta+äidinrakkauden+voi+saada+ilman+suuria+pettymyksiä.+Se,+että+rakkaudesta+pettyy,+on+elämää.+Myös+silloin+kun+pettymys+ei+johda+eroon.+Olemme+ihmisiä,+joilla+on+taipumus+tehdä+virheitä.+Se,+että+olet+kokenut+pettymyksiä+rakkaudessa,+ei+tee+sinua+huonoksi!
26.02.2022 19:49
Kyllä+meinaan,+en+tiedä+vielä+koska…+Tänä+keväänä+tai+kesänä+jossain+kohtaa.+Vielä+olen+vaiheessa+ajatuksen+kanssa.+En+jaksa+alkaa+säätämään+monella+rintamalla,+enkä+jaksa+lähteä+mihinkään+massiiviseen+sarjadeittailuun+(ei+minulla+ole+aikaa+sellaiseen),+mutta+jotain+konkreettista+täytyy+edes+yrittää,+jos+ei+meinaa+olla+sinkkuna+seuraavallakin+vuosikymmenellä.+😆+Enkä+sano+tätä+siksi+ettei+täälläkin+olisi+mielenkiintoisia+tutustumisen+arvoisia+miehiä.+Ongelma+on,+ettei+täältä+ole+kovin+helppoa+siirtyä+irl+tutustumiseen+eikä+tämä+ole+mikään+deittipalsta.+Sama+juttu+kuin+oikeassakin+elämässä.+Syvempi+tutustuminen+vaatisi+selkeiden+askeleiden+ottamista.+En+jaksa+lähteä+mihinkään+pelaamiseen,+olen+siihen+liian+vanha.+Jotta+kannattaa+edes+yrittää/testata+oikean+elämän+kiinnostus,+pitäisi+molemmin+puolin+kiinnostaa+niin+paljon,+että+jotain+konkreettista+syntyy.+Deitissä+lähtökohta+on+eri,+kumpikin+lähtökohtaisesti+on+etsimässä+jotain+ja+jo+heti+alkuunsa+on+selvää+mitä+haetaan.+Silti+toki+eihän+sopivan+löytäminen+kovin+helppoa+ole.
26.02.2022 19:17
Mitä+pahaa+siinä+on,+että+elämä+on+hyvässä+mallissa?+Sitähän+paketissa+olo+tarkoittaa?+Itse+etsin,+tai+siis+aloitan+etsimään+tulevaisuudessa,+ihmistä,+jonka+elämä+on+hyvässä+mallissa+ja+kuitenkin+samaan+aikaan+jotain+oleellista+puuttuu.+Vaikka+puuttuva+osuus+voi+ja+saakin+olla+kokonaisuudesta+pieni+osuus,+sillä+osalle+pitää+olla+tarve+ja+arvostus.+Jos+mitään+ei+kaipaa,+ei+motivaatiota+riitä+suhteen+yhteiseen+aikaan.+Joskus+tosin+ihminen+voi+elää+niin+autotunella,+ettei+edes+huomaa+kaipaavansa+toista+ihmistä.+Vaje+on,+mutta+se+on+työnnetty+piiloon+maton+alle.+Kun+sitten+sen+potentiaalisesti+oikean,+ihmisen+joka+kolahtaa+kovaa,+kohtaa,+vasta+huomaa+mitä+tarvitsee.+On+helpompi+elää+”tyytyväisenä”+kuin+koko+ajan+kaivata,+jotain+mitä+tarvitsisi.+Inhimillistä.+
Lapsien+kanssa+taitaa+olla+todellisuus,+että+joko+pitää+hyväksyä+harvempi+tapailu+pidemmän+aikaa+tai+sitten+miettiä+jo+aika+pian,+onko+suhteella+niin+iso+potentiaali,+että+se+halutaan+tehdä+julkiseksi.+Tavallaan+suhde,+joka+voisi+hyvin+elää+kevyenä+ja+kivana+tapailuna+(vs.+aika+ennen+lapsia),+ei+elä+tilanteessa,+jossa+pitää+joko+päättää,+että+suhteeseen+haluaa+panostaa+tai+että+suhde+kuivuu+kokoon.+Jos+kumpikin+on+valmiita+tapailuun+esim.+2-3vko+välein,+kevyt+kiva+tapailusuhde+voi+elää+pidempäänkin.+Jos+tunteet+syttyy,+se+on+varmasti+aika+rankkaa.
26.02.2022 13:41
Miksi+kysymys+on+vain+naisille?
26.02.2022 09:48
Menokaveri=FWB?+Vai+käyttekö+baarissa+yhdessä?
26.02.2022 09:47
Työ+jatkuu+3+2+sopparilla.+On+ollut+pitkiä+aikoja+1+9,+ja+viime+aikojenkin+1+4,+joten+muutos+on+iso.
26.02.2022 09:44
Aivot+enimmäkseen.+Etsin+rakkautta+ja+hyvää+älyllistä+parisuhdetta,+ja+nämä+tarpeet+tulevat+suoraan+aivoista.+Keltarauhasen+hormonierityksen+tuomat+tarpeet+hoituu+hyvässä+suhteessa+siinä+samalla.
26.02.2022 02:34
Saatko+jatkaa+etää+100%?
26.02.2022 02:22
Näihän+se+on.+Monen+se+pistää+pistämään+elämän+hyllylle,+itse+taas+ajattelen+ettei+sotaan+tai+Suomen+kokemaan+uhkaan+pysty+mitenkään+vaikuttamaan.+
Jos+pahimmat+uhkakuvat+kävisi+toteen,+ei+elämä+muuttuisi+hyvinkin+paljon.+Kuitenkin+jos+uhka+ei+koskaan+toteudu,+olemme+siirtäneet+elämää+turhaan+hyllylle.+Itse+koen,+että+tilanne+on+pikemminkin+syy+purkaa+omaa+mutku-sitku-ajattelelua,+kuin+antaa+sodan+lamaannuttaa.+Tietysti+minulla+on+lapset+ja+jo+heidän+takia+joudun+pitämään+arjen+normaalina,+enkä+saa+oman+pelkoni+vaikuttaa+heihin.
26.02.2022 02:21
On+nämä+viime+päivien+uutiset+aikamoisia.+Ja+vaikea+on+pelkoa+välttää,+vaikka+kuinka+yrittäisi.+Tunnen+henkilön,+joka+on+tuntenut+joskus+Putinin+työnsä+takia.+Se+arvio+persoonasta+mitä+olen+kuullut+ei+helpota+oloa+yhtään.+Samoin+konkreettisen+tuen+puute+EUlta+ja+Natolta+on+tietyllä+tavalla+järkyttävää.+Toki+on+ymmärrettävää+toisaalta,+ettei+Nato+puolusta+ei-Nato+maata,+mutta+edes+pakotteita+ei+ole+vedetty+tappiin.+Kasakka+ottaa+sen+minkä+saa.+
Kuitenkin+me,+jotka+emme+työksemme+Suomen+puolustusstrategiaa+mieti,+pysty+mitään+tekemään+asian+eteen+tällä+hetkellä+rahan+lahjoittamisen+lisäksi+(esim.+punainen+risti).+Jos+asian+antaa+viedä+oman+turvallisuuden+tunteensa,+oma+elämä+ja+erityisesti+lasten+elämä+järkkyy.+Pelolle+voi+tulla+liian+iso+hinta+henkilökohtaisesti.+Elämän+on+pakko+jatkua,+vaikka+elämä+ei+olisi+aina+oikeudenmukaista.+Itse+reagoin+helposti+tälläiseen+kriisin+niin,+että+tulevaisuuteen+katsova+analyyttinen+luonne+muuttuu+keskittymään+enemmän+tähän+hetkeen.+Päivä+kerrallaan+ja+keskittyen+siihen+mitä+itse+voi+tehdä,+jos+edes+voi+tehdä.+
Ehkä+tämä+maailmantilanne+muistuttaa,+siitä+ettei+mitku-sitku+elämä+ole+paras+valinta+elämälle,+vaan+elämä+tosiaan+pitää+elää+tässä+ja+nyt.+Elämässä+on+tärkeitä+asioita,+joiden+merkitys+kirkastuu,+kun+turvallisuus+tai+muut+perustarpeet+on+uhattuna.+Rakkaus,+rakkaus+lapsiin+ja+koti+esimerkiksi.+Tavallaan+nyt+myös+huomaa+miten+iso+voimavara+olisi,+jos+vierellä+olisi+turvallinen+ihminen,+ja+kumpikin+voisi+olla+toistensa+turvana+ja+tukena.+
P.S.+Stingin+kappale+on+ihana,+yksi+suosikkeja,+mutta+elokuvan+tarina+on+kauhea.
26.02.2022 02:12
Viinirypäleitä+tuli+suojaisella+eteläseinustalla+noin+kymmenkunta+terttua.+Toisin+olivat+pitkään+aika+kirpakoita,++vaikka+olivat+jo+punaviinin+värisiä.+Ja+olivat+paljon+pienempiä+kuin+kaupan+rypäleet.
Odotin+kypsymistä,+mutta+linnut+söivät+nuo+odottaessa.+Sato+siis+meni+parempiin+suihin.+😆+Olivat+nuo+ainakin+kivan+näköisiä.
25.02.2022 17:26
Mulla+on+vain+hyvin+pieni+piha.+Enpä+tiedä+meinasinko+perunaa+laittaa,+veisi+liikaa+tilaa.+Muutaman+neliön+nurmikon+voisi+kyllä+jyrsiä,+mutta+vaatisi+jyrsimen+lainausta.😉+Joskus+on+jyrsin+ollut,+muttei+enää.
Mansikkaa,+yrttejä,+pari+hedelmäpuista+ja+viinirypäle+löytyy.+Joko+chilin+tai+tomaatin+ajattelin+istuttaa+minikasvihuoneeseen.+Puutarhaa+on+toisiaan+pieni,+runsasti+kukkiva,+vähän+villi,+luova+ja+kerroksellinen.+Kun+yksi+kukka+lopettaa,+toinen+paljastuu+alta.+Geometriset+kuviot+ja+suorat+rivit+ei+kuulu+asiaan.+Itseni+näköinen+puutarha,+sanoisin.+☺️
Kun+lumi+sulaa,+alkaa+lempiharrastus.+Myös+hyvää+matalatehoista+arkiliikuntaa.+😉+Varsinkin+mullan+ja+katteiden+roidaus.+Puutarhani+odottaa+heräämistä+kevääseen.+Nyt+on+puolen+metrin+hangen+alla+piilossa.
25.02.2022 12:15
Olen+kerran+tehnyt+noin,+reilu+kaksi+vuotta+sitten+yhden+yön+verran.+Siis+monikon+käyttö+olisi+liiottelua+omalla+kohdallani.+😂+Siinä+tilanteessa+oli+hyvin+selvää,+etten+kaipaamani+henkilöä+saa,+eikä+minulla+ollut+kenenkään+sitoumuksia.+Minut+iskettiin,+ja+koska+läheisyyden+vaje+oli+suuri,+annoin+sen+tapahtua.+Tiesin,+etten+siinä+kohtaa+ollut+valmis+suhteeseen,+eikä+vastapuolikaan+hakenut+muuta+kuin+hetken+lohtua,+jonka+kanssa+taas+jaksaa.+
Uskoisin,+että+ap+motiiveina+voi+tuossa+tilanteessa+lohdutuksen+haku+tai+läheisyyden+puute+tai+sitten+ihastumisen+provosoimat+halut.+Juurisyynä+on+todennäköisesti+epävarmuus,+joka+kumpuaa+sinun+sanoista+tai+käytöksestä.+Hän+kokee+todennäköisesti,+ettei+sinun+kanssasi+sama+ole+mahdollista.+Jos+ei+ole+toivoa,+miksi+odottaa?
25.02.2022 00:34
Itsekö+puuhailet+musiikin+parissa+vai+onko+sinulla+oma-aloitteista+naapureita?+😆+Sorry,+ei+saisi+nauraa,+ymmärrän+kyllä+että+on+aivan+varmasti+ärsyttävää.+Tuo+lista+vain+sai+ironiassaan+hymyilemään.+
Suosittelen+toisenlaista+asumismuotoa+tai+joskus+ihan+pelkkä+talosta+toiseen+tai+lähiöstä+toiseen+muutto+auttaa.+Sen+mitä+olet+naapureistasi+joskus+kertonut,+olettaisin+sinun+elävän+alueella,+jolla+on+kulttuuripohja+on+varsin+rikasta.+En+sinänsä+ole+erilaisuuden+vastustaja,+mutta+jos+elintavat+on+kovin+erilaiset,+se+voi+joskus+puolin+sun+toisin+aiheuttaa+ärsytystä.+
Itse+asun+rivitalossa+ja+alue+hiljainen+lapsien+leikkien+ääniä+lukuunottamatta.+Olen+myös+asunut+okt+ja+kerrostalo.+Kerrostalossa+nuorena+yksi+naapurini+valitti,+että+puhelin+on+liian+kovalla,+ja+kun+silloin+poikaystävä+kerran+sahasi+minulle+pöytälevyn+80cm+klo+20.50+ja+sahaus+ei+ehtinyt+loppuun+kun+ovikello+soi+ja+sanoi+ettei+saa+tehdä+remonttia.+Häiriintyi+selkeästi+myös+seksielämästä,+mutta+siitä+ei+kehdannut+valittaa+muuta+kuin+että+iltaisin+kuuluu+häiritsevää+ääntä.+Ääni+ei+ollut+edes+mitään+huutoa.+Talo+oli+50-luvun+Jugend+eli+ei+kaikista+ohut+seinäisin.+Sitten+taas+seuraavassa++asunnossa+yläkerran+90v+mummo,+tuli+kysymään+mitä+tapahtuu+kun+imuroin+ja+tassutteli+koko+kämpän+läpi+(piti+tarkastaa+mitä+oli+remontoitu).+Annoin+tehdä+tarkastuksen+ja+sen+jälkeen+jäi+aina+juttelemaan+pihalla.+Kun+kokosin+jotain+kaappia+ja+tiputin+levyn+varpaille+ja+huusin+jonkun+ruman+sanan+kovaa,+soi+ovi+kello+ja+kävi+tarkistamassa+ettei+kukaan+mies+pahoinpitele+minua.+😂+Kun+esittelin+rakennusprojektia,+mummo+sanoi+että+voi+voi,+eikä+sulla+nyt+ole+ketään+miestä+tuohon+hommaan.+😆+
Omakotitalossa+ja+rivitalossa+on+paljon+vähemmän+elämisen+ääniä+ja+ei+tarvitse+miettiä+miten+itse+häiritsee+muita.
24.02.2022 22:09
Olen+samaa+mieltä,+että+ympäristön+pitää+oppia+sietämään+erilaisuutta+ja+erilaisuus+ei+ole+
Ei+tuon+Asperger+haasteet+liittynyt+pelkkään+tervehtimisen+ja+silmiin+katsomiseen+tietenkään.+Mikä+tahansa+asia,+joka+piti+hoitaa+ihmisten+kanssa+oli+hyvin+vaikeaa.+Kaikki+vähänkään+rutiinista+eroava+oli+kauhistus+jne.++ihan+normi+Asperger+siis.+Työ+olisi+vaatinut+myös+sosiaalista+kanssakäymistä.+Mutta+sekin+ettei+kaikessa+pärjää,+ei+ole+ongelma,+kun+tehtävää+hieman+modataan.+Hän+hoiti+enemmän+osuuksia,+jotka+sujui+paremmin+kuin+muilla+ja+joku+toinen+hoiti+enemmän+asioita,+jotka+olisi+hänelle+kuulunut.+Vain+suhteeellisen+pientä+modausta.+
En+sanoisi,+että+hän+mikään+poikkeuksellinen+lahjakkuus,+pikemminkin+”vain”+hyvä+siinä+mitä+tekee,+mutta+se+riittää+paremminkin+kuin+hyvin!+Todella+hienoa,+että+hän+oli+löytänyt+paikkansa+yhteiskunnassa+ja+elää+tyytyväisenä.+Sehän+on+tärkeintä.
24.02.2022 21:19
En+sanonut,+että+autistin+tarvitsee+muuttua+tai+hänet+pitää+opettaa+joksikin+muuksi+kuin+on.+Suuri+osa+kuitenkin+hyötyy+vaikka+toimintaterapiasta,+jossa+opetetaan+mitä+muut+odottaa+ja+mitkä+kirjoittamattomat+sosiaaliset+säännöt+muita+ohjaa.+Riippuu+varmaan+autismin+laadusta+ja+haastavuudesta,+kuinka+hyvin+päälleliimattuja+(toinen+osaa+tehdä+oikein+intuitiivisesti)+osaa+hyödyntää.+Jos+ei+osaa,+ainakin+on+helpompi+ymmärtää+miksi+muut+reagoi+niin+kuin+reagoi.+Ei+tunnetaitojen+opettelu+ainakaan+pahenna+asiaa.+Jos+on+kyseessä+on+lapsi,+voidaan+tuki+tuoda+myös+kouluun+ja+auttaa+muita+lapsia+ymmärtämään+erilaisuutta.+
Olen+työskennellyt+umpi-Aspergerin+kanssa.+Ja+hän+sai+olla+oma+itsensä,+Jos+100000+luvun+joukossa+oli+virhe+excelissä,+hän+löysi+sen+heti.+Hänellä+oli+siis+selkeitä+vahvuuksia.+Sitten+taas+vaikka+kaveri+saattoi+ruokapöydästä,+kahvilta+tai+jostain+työtilanteesta+hävitä+sanomatta+mitään,+ja+muut+yht’äkkiä+vaan+huomasi,+että+se+hävinnyt+jossain+kohtaa.+Tai+jos+tuli+seuraan+vain+ilmeistyi+tervehtimättä.+Eikä+katsekontakti+onnistunut+millään,+ei+edes+kasvokontaksti.+Vaikka+tuollaisen+pienen+asian+opettelu:+moikka+mennessä+ja+tullessa,+olisi+pelastanut+hänet+oudon+leimalta..
24.02.2022 18:24
En+juo+kovin+paljon,+enkä+kovin+usein.+Yhtä+kahta+enemmän+on+kulut+koronan+aikana+1krt/v+ja+sitäkin+ennen+2-3+krt/v.+En+kaipaa+biletystä+biletyksen+takia+enkä+ota+juoppoja+tai+kaappijuoppoa+puolisoksi.+Jos+seurustelisin,+voisi+joskus+ottaa+lasin+hyvää+punaviiniä+tai+saunaoluen.+Kuitenkin+kohtuudella!+Yksin+sitä+harvemmin+viitsii+tehdä.+Ystäviä+en+nää+alkoholin+äärellä+kuin+erikoistilanteissa.
Olen+juonut+kerran+viimeisen+20v+aikana+niin,+että+sitä+voi+sanoa+käynniksi.+Työvahinko+puhtaasti….kun+olin+ollut+yhteen+putkeen+4-5v+joko+raskaana+tai+ilmettävä,+ei+tajunnut+miten+vähästä+humaltuminen+käy.+
Känniin+minua+ei+saa+juotettua.+Muutama+ei+juuri+vaikuta+persoonaan.+Jos+vaikuttaa+saatan+olla+enemmän+flirtti,+motoriikka+on+kömpelömpi+ja+alan+höpöttää+liikaa.+Yhtään+känni+riitaa+en+ole+kokenut+koskaan.
24.02.2022 13:00
Niin+ja+siis+hemmottelut+ja+puuhat+ilman+miestä.+😆😂+Mieli+on+jo+niin+turtunut,+että+korvasi+sanan+miestäsi+sanalla+mieltäsi.+🤣Vasta+nyt+huomasin.+
Jos+mies+odottaa+olevansa+passattava+kaljaa+huutava+hemmoteltava+sovinistin+kuningas+sohvalla,+enpä+passaisi.+Ei+tule+match.+Ja+veikkaan,+ettei+sohvan+reunalla+ole+jonoa….+Kumpikin+voi+hemmotella+toisiaan,+mutta+todennäköisesti+kummankin+päivä+on+ollut+rankka+eikä+silloin+ole+passattavia+vaan+etupäässä+itsepalvelua+ja+pieniä+molemminpuolisia+huomionosoituksia.
23.02.2022 23:32
Tänään+hain+Ikean+click+and+collect+kaapin+lisää+yläkerran+aulaan,+ja+kävin+Iittalan+myymälässä.+Leivoin+isomman+kanssa+kana-herkkutatti-kirsikkatomaattipitsaa.+Hellin+pörröistä+kotieläintä+ja+puhuin+pienimmän+kanssa+puhelimessa+(ikävöi+äitiä).+Siivoamista+olis+pitänyt+tehdä+kunnolla,+mutta+tein+vain+kriitisimmän+osan….+ja+päädyin+kuuntelemaan+Espanjan+kielistä+musiikkia.+
https://m.youtube.com/watch?v=kJQP7kiw5Fk
Hyviä+sijaistoimintoja+pitää+itsensä+puuhakkaana.+😊+Ja+kun+ei+ymmärrä+espanjaa,+mene+musiikkikin+samaan+kategoriaan.+😆
23.02.2022 22:33
55 / 89