Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Löytäminen++ja+etsiminen+tasan+kestää+sen+kun+kestää,+ja+voi+olla,+että+samaan+aikaan+onnistuu+yhtä+hyvin+myös+oikeassa+elämässä.+Matka+on+yhtä+tärkeä+kuin+päämäärä.+Jos+ei+laita+itseään+alttiiksi+pettymyksille,+ei+voi+mitään+isompaa+saada+koskaan.Matkassa+on+kyse+tästä,+omasta+”luvasta”’olla+aktiivinen,+tyytyä+vain+riittävään+ja+tyytyä+vain+rakkauteen+ja+molemmin+puolisuuteen,+eikä+”ottaa”+vain+jotain+epätoivoista+täyttääkseen+suurimmat+vajeensa.+Se,+että+on+avoin+uudelle+on+ensimmäinen+askel.
  2. On+nämä+viime+päivien+uutiset+aikamoisia.+Ja+vaikea+on+pelkoa+välttää,+vaikka+kuinka+yrittäisi.+Tunnen+henkilön,+joka+on+tuntenut+joskus+Putinin+työnsä+takia.+Se+arvio+persoonasta+mitä+olen+kuullut+ei+helpota+oloa+yhtään.+Samoin+konkreettisen+tuen+puute+EUlta+ja+Natolta+on+tietyllä+tavalla+järkyttävää.+Toki+on+ymmärrettävää+toisaalta,+ettei+Nato+puolusta+ei-Nato+maata,+mutta+edes+pakotteita+ei+ole+vedetty+tappiin.+Kasakka+ottaa+sen+minkä+saa.+Kuitenkin+me,+jotka+emme+työksemme+Suomen+puolustusstrategiaa+mieti,+pysty+mitään+tekemään+asian+eteen+tällä+hetkellä+rahan+lahjoittamisen+lisäksi+(esim.+punainen+risti).+Jos+asian+antaa+viedä+oman+turvallisuuden+tunteensa,+oma+elämä+ja+erityisesti+lasten+elämä+järkkyy.+Pelolle+voi+tulla+liian+iso+hinta+henkilökohtaisesti.+Elämän+on+pakko+jatkua,+vaikka+elämä+ei+olisi+aina+oikeudenmukaista.+Itse+reagoin+helposti+tälläiseen+kriisin+niin,+että+tulevaisuuteen+katsova+analyyttinen+luonne+muuttuu+keskittymään+enemmän+tähän+hetkeen.+Päivä+kerrallaan+ja+keskittyen+siihen+mitä+itse+voi+tehdä,+jos+edes+voi+tehdä.+Ehkä+tämä+maailmantilanne+muistuttaa,+siitä+ettei+mitku-sitku+elämä+ole+paras+valinta+elämälle,+vaan+elämä+tosiaan+pitää+elää+tässä+ja+nyt.+Elämässä+on+tärkeitä+asioita,+joiden+merkitys+kirkastuu,+kun+turvallisuus+tai+muut+perustarpeet+on+uhattuna.+Rakkaus,+rakkaus+lapsiin+ja+koti+esimerkiksi.+Tavallaan+nyt+myös+huomaa+miten+iso+voimavara+olisi,+jos+vierellä+olisi+turvallinen+ihminen,+ja+kumpikin+voisi+olla+toistensa+turvana+ja+tukena.+P.S.+Stingin+kappale+on+ihana,+yksi+suosikkeja,+mutta+elokuvan+tarina+on+kauhea.
  3. Itsekö+puuhailet+musiikin+parissa+vai+onko+sinulla+oma-aloitteista+naapureita?+😆+Sorry,+ei+saisi+nauraa,+ymmärrän+kyllä+että+on+aivan+varmasti+ärsyttävää.+Tuo+lista+vain+sai+ironiassaan+hymyilemään.+Suosittelen+toisenlaista+asumismuotoa+tai+joskus+ihan+pelkkä+talosta+toiseen+tai+lähiöstä+toiseen+muutto+auttaa.+Sen+mitä+olet+naapureistasi+joskus+kertonut,+olettaisin+sinun+elävän+alueella,+jolla+on+kulttuuripohja+on+varsin+rikasta.+En+sinänsä+ole+erilaisuuden+vastustaja,+mutta+jos+elintavat+on+kovin+erilaiset,+se+voi+joskus+puolin+sun+toisin+aiheuttaa+ärsytystä.+Itse+asun+rivitalossa+ja+alue+hiljainen+lapsien+leikkien+ääniä+lukuunottamatta.+Olen+myös+asunut+okt+ja+kerrostalo.+Kerrostalossa+nuorena+yksi+naapurini+valitti,+että+puhelin+on+liian+kovalla,+ja+kun+silloin+poikaystävä+kerran+sahasi+minulle+pöytälevyn+80cm+klo+20.50+ja+sahaus+ei+ehtinyt+loppuun+kun+ovikello+soi+ja+sanoi+ettei+saa+tehdä+remonttia.+Häiriintyi+selkeästi+myös+seksielämästä,+mutta+siitä+ei+kehdannut+valittaa+muuta+kuin+että+iltaisin+kuuluu+häiritsevää+ääntä.+Ääni+ei+ollut+edes+mitään+huutoa.+Talo+oli+50-luvun+Jugend+eli+ei+kaikista+ohut+seinäisin.+Sitten+taas+seuraavassa++asunnossa+yläkerran+90v+mummo,+tuli+kysymään+mitä+tapahtuu+kun+imuroin+ja+tassutteli+koko+kämpän+läpi+(piti+tarkastaa+mitä+oli+remontoitu).+Annoin+tehdä+tarkastuksen+ja+sen+jälkeen+jäi+aina+juttelemaan+pihalla.+Kun+kokosin+jotain+kaappia+ja+tiputin+levyn+varpaille+ja+huusin+jonkun+ruman+sanan+kovaa,+soi+ovi+kello+ja+kävi+tarkistamassa+ettei+kukaan+mies+pahoinpitele+minua.+😂+Kun+esittelin+rakennusprojektia,+mummo+sanoi+että+voi+voi,+eikä+sulla+nyt+ole+ketään+miestä+tuohon+hommaan.+😆+Omakotitalossa+ja+rivitalossa+on+paljon+vähemmän+elämisen+ääniä+ja+ei+tarvitse+miettiä+miten+itse+häiritsee+muita.