Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+siinä+samaa+mieltä,+että+jos+raha+on+tärkeä,+sitten+ala+kannataa+valita+sitä+ajatellen+ja+tehdä+töitä+että+pääsee+omalle+mieleiselle+alalle.+Tietysti+suurin+osa+valitsee+oman++kiinnostuksen+ja+sen+mukaan+mikä+ala+aukeaa.+
Siinä+en+ole+samaa+mieltä,+että+miesten+alat+on+raskaampia+ja+automaattisesti+antsaitsivat+paremman+palkan.+Jollain+vanhoilla+miesaloilla+on+suhteessa+isompi+palkka+mitä+koulutus+ja+vaativuus+edellyttäisi.+Pelkkä+fyysinen+työ+ei+tee+suuresta+palkasta+”oikeutettua”,+vaikka+juuri+lähihoitajat+(enemmistö+naisia)+työ+on+monesti+fyysisesti+tai+henkisesti+sekä+rankkaa,+ja+silti+palkka+on+pieni.+Sanoin+lastentarhan+opettajat,+vaikka+on+kyseessä+alempi+korkeakoulututkinto,+Taitavat+jäädä+melkein+tonnilla+saman+tasoisesti+koulutetuista+sairaanhoitajista.+Siis+naisvaltaistenkin+alojen+välillä+on+eroa.+
Ei+voi+olettaa,+että+alojen+väliset+erot+koskaan+poistuu,+ehkä+kaventuu.+Tai+sitten+isoimmat+palkkavinoumat+karsivat+itse+itsensä+(kv.kilpailu)+kuten+on+tainnut+paperiteollisuudelle+pitkälti+käydä+tai+kotimainen+henkilöstä+korvataan+kilpailusyistä+vaikka+puolalaisella.+En+ole+mielissäni,+että+kumpaakaan+noista+mainitusta+on+tehty,+mutta+niin+vaan+maailma+toimii.+Sitten+taas+on+aloja,+jolla+olemme+Eurooppaa+ja+USA+verrattuna+hyvin+halpoja+ja+toiminnan+rakentaminen+tänne+kannattaa.+Hyvä+esimerkki+on,+että+jos+vertaa+oman+alani+mediaanipalkkoja+US+ja+täällä+palkat+on+tällä+25te/v+pienemmät+vuosi.+Tietysti+tiedän+vain+suomalaiset+sivukulut,+mutta+en+usko+jenkkienkään+sivukulujen+olevan+ihan+pieniä,+koska+siellä+työnantaja+maksaa+useimmiten+julmetun+hintaisen+terveyden+huollon.+
BTW:+Lapseni+päiväkodissa+on+myös+miehiä.+Ainakin+viisi+tai+kuusi+näkyy+pihalla+olevan.++Arvostan+todella+sitä+työtä+mitä+nuo+miehet+tekee,+luulen+että+pienille+pojille+on+erittäin+tärkeää+saada+miehen+malli+myös+varhaiskasvatuksesta+ja+ne+kellä+ei+ole+tuota+mallia+kotona+hyötyy+tietysti+valtavasti.+Kyseinen+ammattiryhmä+saa+kyllä+oman+kunnioitukseni.+Ja+ne+kenen+kanssa+on+pihalla+jutellut,+selkeästi+nauttii+työstään.+Ehkä+raha+ei+ole+kaikkea,+vaikka+tietysti+toivoisi+että+pitkällä+jänteellä+palkkavinoumia+saataisiin+korjatttua.
05.02.2022 13:03
Niin+minäkin+toivon,+jos+sellainen+onni+joskus+vielä+realisoituu.+Tarvitsen+ihmisen,+joka+myös+haluaa+ja+tarvitsee+sekä+läheisyyttä,+intimiteettiä+että+erillisyyttä.+
Enkä+enää+ota+tapailu+pidemmälle+miestä,+jonka+kanssa+alku+ei+ole+ihan+järjetöntä+kani-meininkiä+(olosuhteiden+salliessa,+ainakin+joskus).+En+sano+näin,+koska+seksi+olisi+niin+tärkeintä,+ei+se+ole.+Kun+seksi+jää+kokonaan+pois,+jää+helposti+hellyys+ja+intimiteetti+myös.+
En+tarvitse+mitä+tahansa+miestä,+tarvitsen+oikeanlaisen+miehen.
04.02.2022 23:31
Hellittely+samat+toimii+silloin+kun+ne+on+sanottu+aidosti.+Välinpitämätön+kulta-vie+sanan+tehon+helposti+aidoistakin+tilanteista.+
Itselleni+tuli+paljon+helpompi+olo+kun+parisuhde+saatiin+vihdoin+loppuun.+On+loppujen+lopuksi+helpompi+olla+ilman+kuin+tulla+joka+päivä+torjutuksi.+Ja+sekin+on+ihan+lehmän+kakkaa,+että+puhumalla+selviää.+Aina+ei+selviä.+Puhuin,+puhuin+ja+puhuin,+mutta+se+jää+monologiksi,+jos+toinen+sanoo+kaikkeen+ihan+ok,+ihan+sama+tai+heittää+vakavat+asiat+huonoiksi+vitsiksi.+Välillä+myös+sanoin,+että+nyt+olen+5min+hiljaa,+enkä+keskeytä,+että+saat+varmasti+sanoa+rauhassa.+Ne+hetket+meni+hiljaisuudessa.+Jos+olisin+nähnyt+yhtään+toivoa,+olisin+jäänyt.+Minun+vaihtoehto+oli+joko+jäädä+ja+tyytyä+siihen+mitä+on+tai+sitten+lähteä.+
Keskitie+on+liikennevalojen+keltainen+alue.+Vihreä+on+alue,+jolla+olet+happy.+Keltaista+kestät+katkeroitumatta,+tulematta+vihaiseksi+ja+kadottamatta+itseäsi.+Ja+punainen+menee+sietokykysi+yli.+Usein+keltainen+riittää+hyvään+elämään,+mutta+punainen+alue+jatkuvana+tilana+on+haitallinen.
04.02.2022 23:12
Edelleenkin+muistan+sen+yhden+tarinan+siitä+opiskelukaverista…+siinä+ei+kuulut+aseksuaalin+ääni+vaan+aivan+jotain+muuta.+😉+Se+mitä+itse+kerroit+pitää+minua+näin+sivusta+epäilemään+oletko+aseksuaali+vai+ihminen,+joka+vain+etsii+seksuaalisuuttansa.+Se+ei+ole+kukkinut+vielä,+koska+maa+on+ollut+liian+kuivaa?+
En+tiedä.+Tiedät+itse+varmasti+paremmin.+Ja+jos+et+tiedä+itsekään,+elämä+sen+ehkä+näyttää.+Sinänsä+ole++mitä+olet,+kunhan+olet+rohkeasti+oma+itsesi,+itsellesi.
04.02.2022 22:55
Kuulin+myös+tuohon+iholahkoon.+😂++Eleet,+kosketus,+hyväksyvä+lämmin+katse,+samaan+rytmiin+hengittäminen,+silmiin+hukkuminen.+Ei+siinä+sanoja+tarvita,+se+melkein+poksauttaa++kuplan+minkä+sisällä+kaksi+ihmistä+parhaimmillaan+haluaa+olla.+Toisaalta,+jossain+toisessa+tilanteessa+taas+on+ihan+parasta+halata+takaapäin+tai+tulla+halatuksi+ja+kuulla+sanojakin.+Silloin+kun+toinen+tuntuu+aidosti+ihanalta,+tärkeältä,+rakkaalta,+halittavalta+vaikka+seksikkäältäkin+miksei+sitäkin+sopivassa+tilanteessa+sanoisi.+
Yleensä+parisuhde+voi+parhaiten+kun+kummallakin+on+turvallinen+ja+hyväksytty+olo.+Itsetunto+toki+vaikuttaa+kokemukseen+enemmän+kuin+kumppanin+sanat,+mutta+silti+se,+että+tuntee+kelpaavansa+omana+itsenään+on+tärkeä+kokemus+melkein+kaikille+ihmisille.
04.02.2022 22:40
Olen+aina+saanut+saman+tai+enemmän+kuin+mieskollegani.+Ihmiset+kahden+sanoo+palkkansa,+jos+itse+sanoo+ensin.+
Osittain+palkkaero+tulee+ammateistakin.+Jos+miehiä+on+enemmän+miehisillä+aloilla,+palkka+on+parempi+kuin+vaikka+lähihoitajilla.+Myös+moni+mies+ylenee+ja+palkankorotuksia+kun+nainen+on+3v+kotona+kotona+lasten+kanssa+eikä+lisääntumisikäiselle+naiselle+anneta+niin+helposti+aivan+vastuullisempia+hommia.+Tuokin+rippuu+pomosta+ja+firmasta.+
Olisi+mielenkiintoista+nähdä+vertailu+palkoista+vastavissa+tehtävissä,+onko+siinä+eroa+tuo+sama+20%.
04.02.2022 22:30
Joo+ei+ryhmä-haun+kappale+tuttu+ennestään.+Olipa+lyriikat+ja+tanssivat+hauvelit.+😊+itsellä+korva+toimii+suhteellisen+tarkasti,+mutta+ärsyttää++kun+äänihuulet+ei+pysty+laulamaan+sellaiseen+standardiin+mitä+korva+kestäisi+kuunnella.+😆+
Kyllä+tässä+iässä+pitäisi+yrittää+jo+itsensä+tuntea.+😂+
Oletko+sinä+enemmän+työ-minä+vai+vapaa-ajan+minä+vai+isä-minä?+Onko+isä+ja+itse+mies+samanlaiset?
04.02.2022 22:18
Asia+ei+ole+niin+mustavalkoinen+kuin+mitä+luulisi.
Olin+7v+suhteessa,+jossa+mies+ei+koskaan+sanonut+rakastavansa+tai+tykkäävänsä,+ei+kehunut+tai+imarrellut+mitenkään.+Ei+vaan+osannut.++Näin+kuitenkin+tunteita+kuitenkin+eleistä,+ilmeistä+ja+teoista.+Vasta+kun+ex+alkoi+torjua+läheisyyttä,+läsnäoloa+ja+seksialoitteita+(olin+se+ainoa+aktiivinen+monta+vuotta+ennen+kuin+kokonaan+loppui),+alkoi+naiseus+oma+naiseus+karista.+
Silti+sain+koko+ajan+töissä+miehiltä+(useampi)+koko+ajan+kehuja,+enimmäkseen+ammattiin+liittyvää+osaamista+kohtaan,+nokkeluutta,+silmien+kiiltoa,+vahvaa+luonnetta+ja+hymyä,+ja+välillä+myös+flirttiä+ja+virittyneitä+sanoja+(joskus+sopivuudenkin+rajaa+kepillä+kokeillen).+En+ole+se+nätti+upea+nainen,+jota+lähdetään+pikkujouluissa+iskemään,+eikä+tuo+flirtti+liity+sellaisiin+tilanteisiin+vaan+arkeen,+ja+enemmän+tuo+on+ollut+se+että+sisäinen+puoli,+aivojen+toiminta+ja+intohimoinen+tapa+tehdä+asioita+miellyttää+tai+kiehtoo.+Pari+tuota+harrastaneet+tunsivat+minut+sen+verran+pitkän+ajan+takaa,+että+osasivat+tietää+rajan+mihin+kannattaa+jättää+ja+kolmas+taas+kehui+eniten,+mutta+vain+herrasmiesmäisesti.++Kyllä+tuona+vaikeana+aikana+varmaan+säilytin+naiseuteni+sillä,+että+edes+joku+minut+näki+naisena.+En+sitä+silloin+tajunnut,+mutta+näin+jälkikäteen+se+näen.+Ja+tämän+palstan+moraalinvartijoille+tiedoksi,+ettei+ollut+kyse+suhteesta+eikä+fyysisestä+kosketuksesta+olkapäätä/kättä+intiimimmin+(itse+en+koskenut).+
Jossain+aiemmassa+suhteessa+taas+olen+kylpenyt+jatkuvassa+imartelussa,+joka+ei+ole+aina+tuntunut+edes+aidolta.+Sekään+ei+ole+hyvä.+Jos+kehut+tapahtuu+vain+saadakseen+jotain,+ei+se+uppoa.+
Minusta+aikuisten+ei+tarvitse+kehua+toisiaan+kuin+äidin+lapsia.+Silti+pitäisi+muistaa+arvostaa,+kunnioittaa+ja+kiittää.+Ja+jos+toinen+onnistuu+jossain+miksi+ei+siitä+kehuisi.+Jos+toinen+ripustaa+pyykit+puolestasi,+miksi+ei+voisi+sanoa+että+olitpa+sä+ihana.+Miksi+puolison+pitäisi+olla+itsestäänselvyys.+Huonekalu,+joka+pölyttyy+nurkassa.+Jokaisessa+on+hyvää,+ja+hyvä+tuottaa+hyvään.+Itse+ajattelen,+että+jos+toista+rakastaa+haluaa+tuottaa+hänelle+hyvää:+ilmeillä,+eleillä,+kosketuksella,+sanoilla,+läheisyydellä,+rakastelulla,+hieromisella,+paijaamisella,+teoilla.+
Ei+sillä+ole+niin+väliä+miten+osoittaa,+kunhan+osoittaa.+Lisäksi+usein+antamalla+saa+itsekin.+Ääripäät+ei+ole+hyvät,+mutta+niiden+välissä+on+iso+alue,+joka+toimii.
04.02.2022 22:04
Huima+tulkinta+ja+sielukas+esitys,+täytyy+myöntää.++Itse+en+Jenkkiversioita+ole+katsonut.+Tällä+hetkellä+Voicet+ja+Vain+elämää+korvaa+sitä+ettei+pääse+kuuntelemaan+elävää+musiikkia.
04.02.2022 20:58
En+itsekään+juo+kovin+paljon,+jos+viihdyn+lähelle+pilkkua.+Meillä+pilkun+aikaan+on+lähinnä+itseäni+10+vuotta+nuorempia+perheen+äitejä+tai+isiä+(kun+kerran+pääsee),+tai+sitten+omaa+ikäluokkaa+olevia+vuosien+takaisia+ystäviä,+jotka+jää+(niin+kuin+itsekin)+seuran+takia+kun+ei+ole+pitkään+aikaan+nähnyt+tai+kun+sattuu+olemaan+hauskaa.
Sinun+sisäinen+pilkku-aika+osuu+hyvin+rajoitusten+kanssa+yhteen.+😂
04.02.2022 20:50
Niin+ja+olen+töissä+oma+itseni.+Minulla+ei+ole+erikseen+työminää+ja+vapaa-ajan+minää.+Osaan+olla+hillitty+ja+sovinnainen+tarvittaessa,+mutta+enimmäkseen+annan+oman+persoonaani+näkyä+sellaisena+kuin+olen.
Sinänsä+se+on+helppoa,+koska+olen+enimmäkseen+hymylevä+ja+hyväntuulinen+luonnonlapsi.+Ihmiset+kestää+sitä+paremmin+kuin,+jos+olisi+kärttyinen+ja+kiukkuinen.
04.02.2022 20:43
Olen+siitä+oikeutetussa+asemassa,+että+koen+työhöni+intohimoa+(paitsi+siihen+kun+kokoajan+yrittävät+työntää+minua+enemmän+enemmän+ja+enämmäm+ohjaamaan+muiden+työtä+ja+projektin+hallinnan+puolellekin+jollain+tasolla).+Jos+kärjistää+ja+vähän+oikoo+mutkia+ratkaisen+harvinaisen++haastavia+palapelejä+ammatikseni.+😉+Olen+siinä+erikoisessa+asemassa,+että+aika+moni+kollega+(useimmat+10-15v+nuorempia)+myös+kokee+innostusta+ja+oppimishalu+on+hurja,+myös+joudun+jatkuvasti+kyseenalaistamaan+omia+ajatuksiani.+.Siis+työ+on+tärkeää,+ei+siksi+että+se+on+työn,+vaan+koska+pääasiassa+nautin+mitä+teen+ja+koska+työlläni+on+isompi+merkitys+taustalla+sen+lisäksi,+että+työn+tulos+on+myös+hyvää+bisnestä.+
Silti+työ+ei+ole+tärkein!+Se+on+yksi+jalka+tasapainossa+olevassa+pöydässä.+
Tärkeimmät+asiat+on+lapset,+perhe,+koti+ja+ystävät.+Ja+tietysti+rakkaus,+jos+sellaisen+vielä+elämäänsä+saa.
04.02.2022 20:35
Ei+tämän+päivän+loiste+silmissä+perjantaista+johdu+pelkästään,+oli+vaan+muuten+vaan+päivä+että+on+ollut+ihan+liekeissä+useammastakin+asiasta.+
Nyt+perjantai+näkyy+vaan+siinä,+että+Voice+tulee+telkkarista+ja+vatsa+on+täynnä+(juuri+vasta+syötiin+isojen+kanssa).
04.02.2022 20:10
Usein+työpaikan+juhlissa+iso+osa+häviää+23+mennessä+ja+sitten+osa+on+vielä+pilkun+aikaan+paikalla.+Useimmiten+valitsen+itse+00-01+maissa+lähtemisen,+mutta+joskus+on+ollut+sen+verran+hauskaa,+että+melkein+pilkkuun+asti+on+mennyt.+😆+Jos+lähden+juhliin,+lapset+on+aina+mummilla+tai+isällään+eli+saan+kyllä+nukkua+aamulla+pidempään.+Ex-kollegoissa+on+useampia,+joista+on+ajan+kanssa+tullut+ystäviä+tai+melkein+ystäviä+(25v-10v+taustaa)+ja+myös+ammattipiireissä+on+aina+tuttuja+(niin+tuttuja+ettei+tarvitse+pönöttää+ja+olla+liian+asiallien).
Eipä+noita+juhlia+ole+muutamaan+vuoteen+vietetty+kuin+etänä.
04.02.2022 19:52
Olen+siinä+samaa+mieltä,+ettei+hyvä+elämä+vaadi+ihmeellisyyksiä.+Samaan+aikaan+olen+sitä+mieltä,+että+pieni+ekstra+arkeen,+parin+päivän+reissu+Saksaan,+Tallinnaan,+Köpikseen,+kylpylään,+mökille+tai+vaikka+vain+Turkuun+tai+Tampereelle,+voi+tehdä+arjessa+tosi+hyvää.+Ilman+pärjää,+eikä+elämä+huonoksi+muutu,+vaikka+ei+pääsisikään,+mutta+silti+pieni+katko+ihan+toiseen+maailmaan+yksin+tai+hyvässä+seurassa+virkistää+hyvin+paljon.+
Itsekin+olen+sopeutunut+koronaan+hyvin.+Silti+näin+pidemmän+pätkän+jälkeen+alkaa+olla+ikävä+aiempaa+arkea.+Ei+kaikkea,+mutta+osaa+kyllä.+Se+hyvä+puoli+on,+että+koronan+etätyö+jatkuu+osittain.+Aikaa+säästyy+muutama+tunti+viikossa+nukkumiseen+tai+liikuntaan+tai+lasten+kanssa+puuhailuun+pelkästään+työmatkoihin+kuluvan+ajan+vähentyessä.
04.02.2022 19:43
Heh,+sulla+on+näköjään+apulaisia+palstalla.+🙃😉😂++Sen+se+tekee,+kun+ei+kirjaudu.+Toisaalta+kun+kirjautuu+joutuu+omista+sanoistaan+vastuuseen.+😂+Tiedä+sitten+kumpi+parempi.+Sinänsä+tässä+kirjautumisessa+on+puolensa+kun+heti+näkee,+jos+joku+vastaa.+Ei+tarvitse+muistaa+mitä+ja+mihin+on+itse+osallistunut.+
Olipa+muuten+kiva+päivä+tänään,+melkein+kun+ennen+koronaa.+Huomaa,+että+ihmiset+on+kaipaa+normaalia+sosiaalisuutta+ja+tuli+kyllä+aika+huolella+parannettua+maailmaa+ja+puhuttua+asiaakin.
04.02.2022 19:31
Puoluekantasl+loistaa+läpi.+😂
Se+mitä+unohdat,+kuka+maksaa+palkat,+joista+tuloverot+ja+sosiaalimaksut+maksetaan?+Valtio+ja+kunnat+maksavat+osansa,+mutta+jos+firmat+ei+kannata+tai+isot+kansalliset+yhtiöt+vetää+toimintansa+Suomesta,+aika+moni+meistä+olisi+luultavasti+jakamassa+sitä+samaa+kelan+sosiaalista+rahaa,+mikä+muutenkaan+tahdo+edes+nykyisellä+riittää.+Väitän+siis,+että+asia+on+monisyisempi+kuin+mitä+esität.
Poikani+11v+joskus+piti+punavirherpaatoksellista+luentoa.+Kysyin,+että+kuka+äidin+palkan+maksaa+ja+millä+nykyiset+102m2+ja+sinun+ruokasi+ja+kuukausirahaa+maksetaan,+jos+firmat+(=työnantaja)+on+pahoja.+Sitten+pääsimme+tunnin+keskusteluun+miten+paljon+hyvää+meidän+yhteiskunnasa+on+ja+miten+paljon+palkasta+otetaan+kaikkina+veroina+yhteiskunnan+käyttöön+ja+mitä+sillä+sadaan+(heikompien+tuki,+koulut,+lapsille+ilmainen+terveyden+huolto,+lähes+ilmainen+muille,+naisten+käynti+töissä+mahdollistuu+kun+on+puoli-ilmainen+päivähoito+jne.).+Ja+kun+tilaa+vertaa+vaikka+jenkkien+systeemiin,+jossa+kadulla+juoksee+suljetulle+kuuluvia+psykoosipotilaita+ilman+hoitoa,++niin…+ymmärtää+miten+miksi+olemme+valittu+maailman+onnellisemmaksi+kansaksi+muutaman+kertaa+peräkkäin,+Ne+kellä+on+täällä+kurjaa,+eläisivät+monessa+maassa+kohtuuttomassa+kurjuudessa+puhumattakaan+niistä+kenellä+on+täälläkin+kurjaa.+
Olen+töissä+firmassa,+jonka+yksi+missio+on+parantaa+maailmaa.+Sekin+työ+mitä+teen,+tulee+pelastamaan+ihmishenkiä+ihan+konkreettisesti.+Silti,+jos+tuo+henkien+pelastaminen+ei+tuota,+leikataan+toiminto+heti.+Firma+jakaa+bonareita,+kun+tulos+on+hyvä.+Viime+vuonna+itse+sain+7te+bonareita+(enkä+ole+edes+yritysjohtoa).
Samoin+silloin+11v+lapselle,+että+jos+palkasta+tulee+huono+omatunto,+mikään+ei+estä+antamasta+osaa+pois+hyväntekeväisyyteen.+Valitettavasti+yhteiskunta+nyt+vaan+pyörii+rahalla.+Rahaa+tarvitaan,+jotta+niistä+joilla+menee+huonosti+voidaan+huolehtia.
04.02.2022 08:34
5-11v+on+alettu+vasta+hetki+sitten+rokottaa.+Luku+on+eri+onko+jakaja++0-110v+vai+5-100v+vai+12-100v.+Numero+on+myös+eri+katsotaanko+1-2-vai3-rokotetta.
Omassa+kunnassa+melkein+kaikissa+>30v+ollaan+yli+ja+<17v+ollaan+2.+rokotuksissa+yli+85-90%+kohdalla.+Nuoret+aikuiset+huonontaa+tilastoa+10-15%+ja+toki+3.rokotteet+on+toki+kesken+pahasti.
04.02.2022 08:09
Sitten+ollut+ollut+kärsivä++kunnon+nainen+turhankin+pitkään!+En+kuitenkaan+pysty+täyttämään+kriteeriäsi+pidättyvästä+kunnon+naisesta,+tiedän+sen,+valitan.+Itselleni+kuitenkin+kelpaan+sellaisena+kun+olen.
03.02.2022 22:53
No+kun+on+jo+yksi+iltatähti+ei-jännämiehen+kanssa+(tosin+2-3v+harkinnan+jälkeen).+Sinänsä+ihana+lapsi+on,+eikä+häntä+tietenkään+pois+vaihtaisi.+
Taidanpa+kuitenkin+vaihdattaa+sen+hormonikierukan+uuteen,+samalla+kun+poistan+tuon+vanhan….+hyvä,+että+muistutit.+Ja+aika+kidutusväline+tuollainen+kuukuppi+varmaan+olisi+omalla+anatomialla.+😳Värisin+kauhusta+kun+kävin+katsomassa+linkistä+kuvaa.+Mielummin+hormonikierukka.+👍
03.02.2022 22:23
68 / 89