Pääasiassa naisoletetuille kysymys..

Odotatteko parisuhteessanne kumppaniltanne kehuja ja jos niin millaisia?

Ulkonäköön tai persoonaan, tekemiseen mihin liittyen?

Parisuhteessa olevat, saatteko usein kehuja ja kiitosta kumppaniltanne?

Minä en saa, joten en ole tottunut olemaan kehuttavana tai kiiteltävänä. Mutta tokihan se minustakin joskus kivaa olisi saada kiitos vaikkapa edes ruoasta. :)

147

923

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos naisväki ei uskalla vastata, niin mites miesväki. Kehutteko naisianne koskaan ja jos niin millaisista asioista?

Kiinnostaa miten muilla tämä menee.

• Sisäreittä kehuin sileäksi

• pujotteIija kirjoitti:

Sisäreittä kehuin sileäksi

Heh, se varmaan myös oli sileä? Voin kuvitella, naisen iho on ihanan sileää ja pehmoista. (olen sen verran silitellyt naisen ihoa) :)

• Anonyymi

En mä sanallisia kehuja kaipaa. Noin pääsääntöisesti kehut saavat mut tuntemaan oloni vaivaantuneeksi. Vaan toki haluan, että kumppanin pitää minusta myös ulkoisesti ja on ylpeä minusta. Sitä vaan ei ole mikään pakko tuoda sanallisesti ilmi. Kyllä mä sen ihan katseesta näen ja kosketuksesta tunnen.

En mä tietenkään sano, että kehut olisivat mikään hirvittävän suuri paha. Mitään ylitsevuotavaa en vaan oikeasti jaksa kuunnella. Oikeassa kohdassa pieni kehu voi toki tuntua hyvältä.

• Anonyymi

Ai niin ... sinällään sillä kehun aiheella ei ole mulle väliä, kunhan se on uskottava. Mitään vulgäärejä tai rivoja kehuja en kuitenkaan jaksaisi kuunnella.

-möhköfantti-

• Miten se näkyy kumppanin katseesta, että hän on ylpeä sinusta tai kosketuksesta? Sori kun kyselen, olen vähän vieraantunut tällaisesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ai niin ... sinällään sillä kehun aiheella ei ole mulle väliä, kunhan se on uskottava. Mitään vulgäärejä tai rivoja kehuja en kuitenkaan jaksaisi kuunnella.

-möhköfantti-

Ok. :)

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Miten se näkyy kumppanin katseesta, että hän on ylpeä sinusta tai kosketuksesta? Sori kun kyselen, olen vähän vieraantunut tällaisesta.

En mä osaa sitä selittää mitenkään syvällisemmin. Kyllä sen vaan näkee katseesta, jos joku on toisesta vaikkapa ylpeä. Katse ja ilmeet kertovat usein tosi paljon ihmisen ajatuksista. Toki jotkut ovat kivikasvoja, mutta mä en ikinä kykenisi edes ihastumaan kivikasvoiseen yksilöön.

-mf-

• Anonyymi kirjoitti:

En mä osaa sitä selittää mitenkään syvällisemmin. Kyllä sen vaan näkee katseesta, jos joku on toisesta vaikkapa ylpeä. Katse ja ilmeet kertovat usein tosi paljon ihmisen ajatuksista. Toki jotkut ovat kivikasvoja, mutta mä en ikinä kykenisi edes ihastumaan kivikasvoiseen yksilöön.

-mf-

Yym, ymmärrän. Mä olen rakastunut juurikin ilmeettömään kivikasvoon. Ilmeet on usein tylyhköjä. Tai sellaiseksi tulkittavia, kun perusilme on hapan. Monet kysyykin on hän vihainen, kun perusilme on sellainen kun on.

• JasuM kirjoitti:

Yym, ymmärrän. Mä olen rakastunut juurikin ilmeettömään kivikasvoon. Ilmeet on usein tylyhköjä. Tai sellaiseksi tulkittavia, kun perusilme on hapan. Monet kysyykin on hän vihainen, kun perusilme on sellainen kun on.

*onko...

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Niin, tunnen mä tuonkin ihmistyypin. Itse vaan tosiaan tarvitsen sen, että kykenen sitä toista jossain määrin lukemaan ja että sellaista kivistä muuria ei ole, jotta voin edes alunperin ihastua.

-mf-

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, tunnen mä tuonkin ihmistyypin. Itse vaan tosiaan tarvitsen sen, että kykenen sitä toista jossain määrin lukemaan ja että sellaista kivistä muuria ei ole, jotta voin edes alunperin ihastua.

-mf-

Heh, voin paljastaa, että itsekin opettelin kauan tulkitsemaan enkä osaa vieläkään. Vaikea juttu. Mutta kysyn, että ooänko kaikki hyvin, potuttaako. Kun en ole ihan varma naamasta.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Tuosta kiitoksesta tuli vaan vielä mieleeni, että esim. ruoasta kiittäminen kuuluu mulle ihan peruskäytöstapoihin. Ei tulis mieleenkään, että toinen voisi edes nousta ruokapöydästä kiittämättä kokkia. En rehellisesti ole ikinä ollut tollasessa tilanteessa. Ja siis kyllä mä olen tottunut aina saamaan kiitoksen, jos toista autan tai vaikkä pyykkejä laitan tmv. Vastaavasti kiitän myös itse. En mä osaa edes kuvitella eläväni sellaisen kanssa, joka ei kiittäisi.

-mf-

• Anonyymi kirjoitti:

Tuosta kiitoksesta tuli vaan vielä mieleeni, että esim. ruoasta kiittäminen kuuluu mulle ihan peruskäytöstapoihin. Ei tulis mieleenkään, että toinen voisi edes nousta ruokapöydästä kiittämättä kokkia. En rehellisesti ole ikinä ollut tollasessa tilanteessa. Ja siis kyllä mä olen tottunut aina saamaan kiitoksen, jos toista autan tai vaikkä pyykkejä laitan tmv. Vastaavasti kiitän myös itse. En mä osaa edes kuvitella eläväni sellaisen kanssa, joka ei kiittäisi.

-mf-

Heh, okei. En muista että ois kiittänyt ruoasta tai avusta oikeen ikinä. Ehkä alku aikoina saattoi kiittää. Lapset kyllä kiittää, olen opettanut. Kun itsekin kiitän aina ruoasta ja avusta, huomaavaisuudesta. Hyvät tavat on pop.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Heh, okei. En muista että ois kiittänyt ruoasta tai avusta oikeen ikinä. Ehkä alku aikoina saattoi kiittää. Lapset kyllä kiittää, olen opettanut. Kun itsekin kiitän aina ruoasta ja avusta, huomaavaisuudesta. Hyvät tavat on pop.

Mulle hyvät käytöstavat on jotenkin niin automaattioletus, että niitä noudattamaton ihminen on automaattisesti "vastenmielinen". Kyllä mä kykenen hyvinkin epäkohteliaiden ihmisten kanssa toimeen tulemaan, töitä tekemään jne. mutta en mä osaisi sellaisen seurassa muuten vaan aikaani viettää.

-mf-

• Anonyymi kirjoitti:

Mulle hyvät käytöstavat on jotenkin niin automaattioletus, että niitä noudattamaton ihminen on automaattisesti "vastenmielinen". Kyllä mä kykenen hyvinkin epäkohteliaiden ihmisten kanssa toimeen tulemaan, töitä tekemään jne. mutta en mä osaisi sellaisen seurassa muuten vaan aikaani viettää.

-mf-

Ymmärrän. Itsekin joskus mietin miksi vitussa, mutta kaikkeen tottuu. :)

• Anonyymi

Aikoinaan, kun olin naimisissa ja jouduin jäämään ylitöihin, niin ilmoitin tietenkin vaimolle siitä. Vaimo sääli minua ja teki lempiruokaani porkkanaperunamuusia ja mureketta.

Kuskasi sitten lasten kanssa tehtaan portille annoksen minulle, jotten näänny nälkään. Kyllä minä illalla olin kovin onnellinen ja kiitollinen. Saatoin jopa halata ja pussata vaimoani.

Mutta se pitää toimia toisinkinpäin. Vaimo kävi hitsauskurssin ja työharjoittelussa joutui palovahdiksi, joka tottakai menee ylitöiksi. Olen itsekin ollut palovahtina ja tiedän, kuinka tylsää se on.

Tottakai olin viemässä lounastamista vaimolle, mutta en minä saanutkaan mennä viemään koska olin "väärässä" firmassa töissä. Porttivahditkaan eivät luvanneet toimittaa evästä hänelle.

Tuumasin punakynäniskapellevahdeille, että syökää paskaa ja lähdin kotiin. Soitin vaimolle ja selitin tilanteen. Seuraavana päivänä Tehtaiden yhteiseen vartiointifirmaan otin yhteyttä ihan Euroopan suurimman cobolttijalostajan osaston luottamusmiehenä.

Nykyään ne punaniska heikkopeikot ovat pikkupalkalla myymälävartijoita. Tehtaille ei heillä ole asiaa.

• Teillä toimi selkeesti molemminpuolinen arvostus toisianne kohtaan. Kumpikin halusi ilahduttaa hyödyttävällä tavalla vielä, ruoka on makoisaa nälkäkin kun koittaa. :)

Olipas niuhoitusta siellä portilla. >:(

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Teillä toimi selkeesti molemminpuolinen arvostus toisianne kohtaan. Kumpikin halusi ilahduttaa hyödyttävällä tavalla vielä, ruoka on makoisaa nälkäkin kun koittaa. :)

Olipas niuhoitusta siellä portilla. >:(

Totta. Vahdit kuvittelivat olevansa isojakin herroja. Mahtavat nyt olla tyytyväisiä ja seurailevat mummoja, etteivät he näpistä irtokarkkeja.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta. Vahdit kuvittelivat olevansa isojakin herroja. Mahtavat nyt olla tyytyväisiä ja seurailevat mummoja, etteivät he näpistä irtokarkkeja.

Stevarit jahtaa nakkivarkaita. :D

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Heh ryhtyi jo hieman naurattamaan, mutta mikäs kumma on stevari? Kun paljastat sen, niin saatan peräti revetä.

• JasuM kirjoitti:

Minusta on ollut aina outoa, että varkaat tuomitaan monesti raskaammin mitä väkivalta ja raiskausrikolliset. Pimeää tämä laki jossain kohtaa.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

No nyt ne stevarit oikeasti vahtii nakkivarkaita. Vuorista mukaillen: "Timpalle ei vittuilla!"

Kerran näin kuinka steve kipaisi varkaan perään kaupassa. Ja kaatoi aulaan mahalleen, kävi ihan kuumana varkaalle. Karjui ja makoili päällä. :)

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Minusta on ollut aina outoa, että varkaat tuomitaan monesti raskaammin mitä väkivalta ja raiskausrikolliset. Pimeää tämä laki jossain kohtaa.

Lainsäätäjät halusivat turvata aikoinaan omaisuutensa, rikkaita kun olivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raiskauskin oli alunperin "omaisuusrikos", eli rikos naisen huoltajaa kohtaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuitenkaan mikään omaisuus ei ole niin suuri menetys, kun koskemattomuus, sielunrauha ja turvallisuuden tunne. Nämä tallotaan jalkoihin kun käydään päälle.

Krääsää se vaan on, kun materiaa viedään. Kun viedään ihmisen perusturvallisuus ja koskemattomuus jätetään pysyviä jälkiä. Mitä ei voi korvata millään summalla rahaa.

• Anonyymi

Jos nyt nukkuisit välillä💩

• Nukuin jo parin tunnin päikyt.

• Anonyymi

No minun mielestä jokaisella naisella ovat ne hyväT ja huonot puolensa. Kaikki on hyvin jos ne hyvät puolet voittavat ne huonot puolet.

Vastaisinko tähän muuta? Ehkä vastaan. Mies tulee sokeaksi naisen virheille jos naista rakastaa, elämässä ei ole muuta mihin verrata. on vain hän kaikkine ihannuuksineen, vittumasuuksineen ja silti häntä voi rakastaa. Rakkaus ei ole kauneuskilpailu.

AV

• Okei. No kehutko naistas? :)

• Anonyymi

Niin. Ja sinut on tuhannesti lempattu. Mitä jos kertoisit siitä. Saisimme oppia . Olisi viesteistäsi jotain hyötyä.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Okei. No kehutko naistas? :)

Kysymys rakastatko minua on turha, kysymys pidätkö minua kauniina tai komeana on turha.
        Vain hölmöt haluavat kuulla vastaukset, oliko muuta?

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysymys rakastatko minua on turha, kysymys pidätkö minua kauniina tai komeana on turha.

AV

Et tiedä rakkaudesta yhtään mitään. Se on täällä selväksi nähty.

• Anonyymi kirjoitti:

AV

No kehutko? :)

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

No kehutko? :)

Järkevät naiset ovat minulle kertoneet ettei sanoilla ole merkitystä vaan teoilla.
        Kysymys kuuluu, oletko järkevä?

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Järkevät naiset ovat minulle kertoneet ettei sanoilla ole merkitystä vaan teoilla.
        Kysymys kuuluu, oletko järkevä?

AV

No jos olen 12 vuotta elänyt kehuitta likimain, niin taidan olla nero. :D

• JasuM kirjoitti:

No jos olen 12 vuotta elänyt kehuitta likimain, niin taidan olla nero. :D

Lähipiiristä olen kyllä kuullut sellaistakin, että minusta on näiden vuosien aikana tulle kova ja tyly. Liekö sitten joskus kehutkin olis tarpeen? :)

• Anonyymi

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Lähipiiristä olen kyllä kuullut sellaistakin, että minusta on näiden vuosien aikana tulle kova ja tyly. Liekö sitten joskus kehutkin olis tarpeen? :)

Sivusta ...

Sanoisin, että kyllä se kehuttomuus ja kiitoksettomuus vaikuttaa. Ihmisestä tulee helposti kovan ja kylmän oloinen, jos positiivinen palaute on kiven alla. Ensiksi se hiipii siihen parisuhteeseen ja siitä pikkuhiljaa myös se ulkopuolelle. Ihan normaali suojautumismekanismi.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Sivusta ...

Sanoisin, että kyllä se kehuttomuus ja kiitoksettomuus vaikuttaa. Ihmisestä tulee helposti kovan ja kylmän oloinen, jos positiivinen palaute on kiven alla. Ensiksi se hiipii siihen parisuhteeseen ja siitä pikkuhiljaa myös se ulkopuolelle. Ihan normaali suojautumismekanismi.

Juu. Olen tuota palautetta miettinyt kyllä. Olen kuulemma muuttunut ilmeettömäksi itsekin. Ja negatiivisemmaksi mitä ennen olisin ollut.

Täytyy yrittää tsempata.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos et tunne rakkautta olet sille sokea?

AV

Tai sitten sitä ei ole, mitä tuntea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Mmm... mutta entä ne kehut?

Itse pidän vain osuvista, rehellisistä kehuista, ja ne eivät missään nimessä liity ulkonäköön, vaan johonkin hyväksi havaittuun toimintaan tai asiaan.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta ...

Minä lisäisin, ettei välttämättä kehuttomuus ja kiitoksettomuuskaan niin haittaa, jos on hyväksyvä perusilmapiiri. Jos tai kun Jasun tapauksessa moitteita kyllä satelee tämän tästä, niin se jos mikä tekee kylmän oloisen kovan kuoren.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä lisäisin, ettei välttämättä kehuttomuus ja kiitoksettomuuskaan niin haittaa, jos on hyväksyvä perusilmapiiri. Jos tai kun Jasun tapauksessa moitteita kyllä satelee tämän tästä, niin se jos mikä tekee kylmän oloisen kovan kuoren.

- Sheena

En tiedä kuinka usein perusilmapiiri voi olla positiivinen, jos mistään ei edes kiitetä. Kehuja nyt ei välttämättä tarvita, mutta kiittämättömyys on musta todella paha juttu. Vai eikö toisen puolesta sitten koskaan tehdä mitään? Ei sekään kauhean hyvältä kuulosta.

• Anonyymi

Kuullut ätmeiltä et moni mies kehuu naistaan eli ätmille useat korkeastikoulutetut jännämiehet ja arabimiehet ja pojat sanoo et sun vaimos/naises on hyvä paneen mitähän korkeastikoulutetut jännämiehet ja arabimiehet ja pojat tuolla tarkoittaa

• Aha. Kehutko sinä? :)

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Aha. Kehutko sinä? :)

Haluaisin kyllä jos olisin suhteessa mut nainen sanoo haist vit.u ja nousee kotkeastikoulutetun jännämiehen uudehkoon skoda superbiin ja palaa yöllä arabimiesten kanssa bmw llä

• Anonyymi kirjoitti:

Haluaisin kyllä jos olisin suhteessa mut nainen sanoo haist vit.u ja nousee kotkeastikoulutetun jännämiehen uudehkoon skoda superbiin ja palaa yöllä arabimiesten kanssa bmw llä

Äläs nyt, minä luulen että kaikissa naisissa asuu pieni kissa, jota rapsuttamalla ja kehumalla saa kehräyksiä. :)

• Tuntuu tuntuu, henkisesti rikas mies on hyvä kumppani. Jotain mitä ei rahalla saa. :)

• JasuM kirjoitti:

Tuntuu tuntuu, henkisesti rikas mies on hyvä kumppani. Jotain mitä ei rahalla saa. :)

Mielummin sitä asuu vaikka teltassa ja on rakastettu, kun lukaalissa eikä rakkaudesta tietoakaan. Maalliset mammonat on pikku juttu tunteiden rinnalla. Usko pois.

• Anonyymi

Kaikenlaisia hörhöjä sitä huolitaankin vartijaksi, koska ei poliisikouluun kelpaa. Sainhan kerran kellon lahjaksi ja kuitin pidin lompakossa, jotten hukkaa sitä.

Noh sitten kerran piipitti portti. Hämmennyin ja asiallinen vartija pyysi toimistoonsa. Siellä sitten lähemmällä tutkaimella selvisi, että se takuukuitti hälytti.

Noh, jospa nykyään olisi tekniikka kehittynyt paremmin. Toki kuulutus tuli, että hälytys oli aiheeton, mutta ei se jo lähteneille kertonut mitään.

• Anonyymi

Odotan toimivia kehuja liittyen vaikkapa vahvuuksiini tai taitoihini. Myös muilta kuin kumppanilta. Oikeaan kohtaan osunut kehu parantaa kodin (ja työ ja...) ilmapiiriä. Ilmapiiri on tärkein tunne-elämän työkalu, sillä kehuja saanut kokee itsensä tärkeäksi, tulleensa nähdyksi ja kuulluksi, mikä sen mukavampaa.

Saan kehuja silloin tällöin niin kumppanilta kuin myös ystäviltä, työkavereilta, esimieheltä ja aikuisilta lapsiltani. Välillä kehun myös itseäni 😊

Vanha suomalainen perinne lienee, ettei vanhemmat kehuskele turhaa lapsiaan, lapsesta voi tulla vaikka ylpeä ☝ Siksi annetaan mieluummin moitteita kuin kehuja. Tämä perinne kulkeutuu perintönä sukupolvelta toiselle, ellei siihen tee muutoksia.

- Sheena

• Anonyymi

:)

Kehu ei ketään pahenna.

AV

• Juu no moitteita minäkin saan kyllä. Kun jotain on tehty tai ajateltu väärin ihan takuulla kuulen siitä. Aina. :)

Onko teillä töissä ollut sellaista, että jokaisesta työkaverista kiertää paperi jolle saa kirjata kehuja? Se oli aika kiva, kun kaikki ei kehtaa ääneen kehua.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Juu no moitteita minäkin saan kyllä. Kun jotain on tehty tai ajateltu väärin ihan takuulla kuulen siitä. Aina. :)

Onko teillä töissä ollut sellaista, että jokaisesta työkaverista kiertää paperi jolle saa kirjata kehuja? Se oli aika kiva, kun kaikki ei kehtaa ääneen kehua.

Itseasiassa tänään lähetin positiivisen palautteen työtekijöistä joita meillä oli ja vastaus oli yllättäen otettu ja osin hämmentynyt. "On ilo kuulla joskus myös tällaista palautetta".
        Taitaa olla harvinaisuutta nykyisessä työelämässä.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Itseasiassa tänään lähetin positiivisen palautteen työtekijöistä joita meillä oli ja vastaus oli yllättäen otettu ja osin hämmentynyt. "On ilo kuulla joskus myös tällaista palautetta".
        Taitaa olla harvinaisuutta nykyisessä työelämässä.

AV

Ylipäänsä harvinaista missään elämässä. Iso osa ihmisistä kulkee laput silmillä ja pitää itsestään selviönä, että kaikki vaan tapahtuu. Valittaa voi, kehua ei.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Ylipäänsä harvinaista missään elämässä. Iso osa ihmisistä kulkee laput silmillä ja pitää itsestään selviönä, että kaikki vaan tapahtuu. Valittaa voi, kehua ei.

Tuosta huolimatta toivon että hän joka on minulle tärkeä tuntisi sen ilman sanoja.
        Kiitos ja kunnia.
        https://www.youtube.com/watch?v=T12SYKz8j8k

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Tuosta huolimatta toivon että hän joka on minulle tärkeä tuntisi sen ilman sanoja.
        Kiitos ja kunnia.
        https://www.youtube.com/watch?v=T12SYKz8j8k

AV

Niinhän me kaikki toivotaan, mutta ehkä on joskus hyvä kysyäkin olenko huomioinut sua tarpeeksi, se ei ole kovin vaikea kysymys.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Niinhän me kaikki toivotaan, mutta ehkä on joskus hyvä kysyäkin olenko huomioinut sua tarpeeksi, se ei ole kovin vaikea kysymys.

Sivusta ...

Se, että kertoo rakastavansa, ei maksa mitään eikä siitä ole haittaa. Kiitosten kanssa sama juttu, ei maksa mitää jaaina voi kiittää.

Kehuja nyt ei varmaan kannata ihan jatkuvalla syötöllä sanoa. Niistä menee maku ja uskottavuus. Kehua kannattaa kun kokee siihen olevan syytä.

• Anonyymi kirjoitti:

Sivusta ...

Se, että kertoo rakastavansa, ei maksa mitään eikä siitä ole haittaa. Kiitosten kanssa sama juttu, ei maksa mitää jaaina voi kiittää.

Kehuja nyt ei varmaan kannata ihan jatkuvalla syötöllä sanoa. Niistä menee maku ja uskottavuus. Kehua kannattaa kun kokee siihen olevan syytä.

Joo. 👍

Mä nyt helposti sirrun siihen, kun tunteet jyllää rinnassa, että saatan kehua rakastettuni jotain piirrettä, ominaisuutta, kuten hymyä esimerkiksi. Tai olet ihana, rakastan sua. Semmosta.

• JasuM kirjoitti:

Joo. 👍

Mä nyt helposti sirrun siihen, kun tunteet jyllää rinnassa, että saatan kehua rakastettuni jotain piirrettä, ominaisuutta, kuten hymyä esimerkiksi. Tai olet ihana, rakastan sua. Semmosta.

*sorrun... Hmmm prk.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Joo. 👍

Hmm...teillä ei taida olla kovin aktiivinen seksuaalielämä?
        Siinä kyllä huomaa miten tärkeä ihminen olisi toiselle.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Hmm...teillä ei taida olla kovin aktiivinen seksuaalielämä?
        Siinä kyllä huomaa miten tärkeä ihminen olisi toiselle.

AV

No ei ole, mikään muukaan aktiivista.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Juu no moitteita minäkin saan kyllä. Kun jotain on tehty tai ajateltu väärin ihan takuulla kuulen siitä. Aina. :)

Teillä perinteet kunniassa.. kehumatta paras 🤔 Entä jos kertoisit, ettei tunnu kovin kivalta, kun saa moitteita vain.

Tuosta ilmapiiristä vielä sen verran, että yhtä moitetta/kritiikkiä kohti tarvitaan viisi positiivista palautetta/kehua, jotta ollaan suurinpiirtein "nolla ilmapiirissä" eli aika viileää on. Saati jos saa pelkkiä moitteita, niin ei hyvä ollenkaan. Tuo nyt menee jo henkisen väkivallan puolelle, jos moititaan siitä että "ajattelee väärin". Jokainen ajattelee miten ajattelee.

Meillä on ollut töissä aika kaikenlaista systeemiä, taisi olla aikoinaan tuossakin kirjallisessa muodossa. On myös ollut taulu ja siihen laitettiin (salaisesti) mieleen tulleet kehut post-it lapulla.

- Sheena

• JasuM kirjoitti:

No ei ole, mikään muukaan aktiivista.

Minä taas olen sitä mieltä, että pitää olla tärkeä muutenkin, osoittaa muutenkin kun pannessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Teillä perinteet kunniassa.. kehumatta paras 🤔 Entä jos kertoisit, ettei tunnu kovin kivalta, kun saa moitteita vain.

Tuosta ilmapiiristä vielä sen verran, että yhtä moitetta/kritiikkiä kohti tarvitaan viisi positiivista palautetta/kehua, jotta ollaan suurinpiirtein "nolla ilmapiirissä" eli aika viileää on. Saati jos saa pelkkiä moitteita, niin ei hyvä ollenkaan. Tuo nyt menee jo henkisen väkivallan puolelle, jos moititaan siitä että "ajattelee väärin". Jokainen ajattelee miten ajattelee.

Meillä on ollut töissä aika kaikenlaista systeemiä, taisi olla aikoinaan tuossakin kirjallisessa muodossa. On myös ollut taulu ja siihen laitettiin (salaisesti) mieleen tulleet kehut post-it lapulla.

- Sheena

Olen kertonut. Loukkaantuu ja käpertyy kuoreensa, sitten ärähtää että huomautan asiasta.

Aika monta kehua!

Minusta nuo on kivoja, että töissä saa kirjata kehut ja kiitokset. Ne lämmitti mieltä, kun ei ollut edes ymmärtänyt itse miten paljon jotain asiaa ja piirrettä itsessäkin arvostettiin. Yllättävää mutta positiivisesti. :)

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Minä taas olen sitä mieltä, että pitää olla tärkeä muutenkin, osoittaa muutenkin kun pannessa.

No siis todellakin. Heikosti menee parisuhteessa, jos ainoat "välittämisen" osoitukset tulee seksin aikana. Aika tehokas keino tappaa seksielämä tuokin.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Ongelma, puhu äänellä jonka kuulen.
        Olet syvää vettä, luokse pääsemätön vuori, unohdettu ullakko ...

AV

• Anonyymi kirjoitti:

No siis todellakin. Heikosti menee parisuhteessa, jos ainoat "välittämisen" osoitukset tulee seksin aikana. Aika tehokas keino tappaa seksielämä tuokin.

Jep. Onneksi ilman seksiäkin pärjää. Ainakin minä, toisesta en tiiä. Kaksi toimivaa kättä, wänk wänk sitten vaan. :)

• Anonyymi kirjoitti:

AV

Tuuppa ite kokeilemaan tuota puhumista. Huomaat ettei tehoo. :)

• Anonyymi kirjoitti:

AV

Mää ajattelin, että aloitan selibaatti retriitin tästä päivästä ja lopetan sen about touko-kesäkuussa. Kokeillaan jättää pois sekin turha, kuten muukin välittämisestä viestivä turha.

Mun hermo kestää kyllä.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Jep. Onneksi ilman seksiäkin pärjää. Ainakin minä, toisesta en tiiä. Kaksi toimivaa kättä, wänk wänk sitten vaan. :)

Ja moni ainakin naispuolinen (miehistä en tiedä) tarvitsee sen välittämisen ja rakastamisen tunteen halutaakseen ylipäänsä harrastaa seksiä.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Mää ajattelin, että aloitan selibaatti retriitin tästä päivästä ja lopetan sen about touko-kesäkuussa. Kokeillaan jättää pois sekin turha, kuten muukin välittämisestä viestivä turha.

Mun hermo kestää kyllä.

Tuo voi olla avartavaa mutta muista että ihminen tottuu kaikkeen, älä ole ilman seksiä liian kauan koska et enää osaisi sitä arvostaa. Tosin seksi on osa seksuaalista elämää, pelkkä hinkaaminen ei ketään kiinnosta.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Ja moni ainakin naispuolinen (miehistä en tiedä) tarvitsee sen välittämisen ja rakastamisen tunteen halutaakseen ylipäänsä harrastaa seksiä.

Joo. 👍

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo voi olla avartavaa mutta muista että ihminen tottuu kaikkeen, älä ole ilman seksiä liian kauan koska et enää osaisi sitä arvostaa. Tosin seksi on osa seksuaalista elämää, pelkkä hinkaaminen ei ketään kiinnosta.

AV

En ole ennenkään seksin takia suhteisiin ryhtynyt. Aseksuaalinen puoleni ei järkyty seksittömyydestä (ainakaan miesten kanssa näin ei ole käynyt, järkkynyt), mutta tunnepuoleni järkkyy tunteiden puutteesta. Tai niiden panttailusta.

• JasuM kirjoitti:

En ole ennenkään seksin takia suhteisiin ryhtynyt. Aseksuaalinen puoleni ei järkyty seksittömyydestä (ainakaan miesten kanssa näin ei ole käynyt, järkkynyt), mutta tunnepuoleni järkkyy tunteiden puutteesta. Tai niiden panttailusta.

Edelleenkin muistan sen yhden tarinan siitä opiskelukaverista… siinä ei kuulut aseksuaalin ääni vaan aivan jotain muuta. 😉 Se mitä itse kerroit pitää minua näin sivusta epäilemään oletko aseksuaali vai ihminen, joka vain etsii seksuaalisuuttansa. Se ei ole kukkinut vielä, koska maa on ollut liian kuivaa?

En tiedä. Tiedät itse varmasti paremmin. Ja jos et tiedä itsekään, elämä sen ehkä näyttää. Sinänsä ole mitä olet, kunhan olet rohkeasti oma itsesi, itsellesi.

• Emberizi kirjoitti:

Edelleenkin muistan sen yhden tarinan siitä opiskelukaverista… siinä ei kuulut aseksuaalin ääni vaan aivan jotain muuta. 😉 Se mitä itse kerroit pitää minua näin sivusta epäilemään oletko aseksuaali vai ihminen, joka vain etsii seksuaalisuuttansa. Se ei ole kukkinut vielä, koska maa on ollut liian kuivaa?

En tiedä. Tiedät itse varmasti paremmin. Ja jos et tiedä itsekään, elämä sen ehkä näyttää. Sinänsä ole mitä olet, kunhan olet rohkeasti oma itsesi, itsellesi.

Niin, kyllä mä tiedän ja tiedostan, että olen 99% naisiin kallellaan. Mutta yritän edes sen 1% kanssa rimpuilla miehiin päin. Mutta rehellisesti en kuole vaikken ikinä saisi enää miestä.

Se on muutenkin ollut aina enemmän päätös kun aitoa tarvetta tai halua. Läheisyydentarvetta. Vaihtokauppaa. Surullista? Ehkä vähän, mutta olen oppinut rakastamaan näin ilman seksiä. Ilman seksin tuomaa tyydytystä ja halua.

On se ihan mukavaa kumppanin kanssa, mutta ei välttämätöntä mulle. Hänelle ehkä.

• JasuM kirjoitti:

Niin, kyllä mä tiedän ja tiedostan, että olen 99% naisiin kallellaan. Mutta yritän edes sen 1% kanssa rimpuilla miehiin päin. Mutta rehellisesti en kuole vaikken ikinä saisi enää miestä.

Se on muutenkin ollut aina enemmän päätös kun aitoa tarvetta tai halua. Läheisyydentarvetta. Vaihtokauppaa. Surullista? Ehkä vähän, mutta olen oppinut rakastamaan näin ilman seksiä. Ilman seksin tuomaa tyydytystä ja halua.

On se ihan mukavaa kumppanin kanssa, mutta ei välttämätöntä mulle. Hänelle ehkä.

Aseksuaalisella tarkoitan nimenomaan miessukupuolta kohtaan, voin kyllä harrastaa seksiä miehen kanssa, mutten siitä saa mitään kiksejä. Kuten varmaan heterot naiset yleensä saa?

Eikä ole ollenkaan mitään teen kuolemaa, jos en saa miestä. Ei yhtään. Saan tai en, ihan tasan sama. Mutta rakastetulle haluan antaa rakkautta myös seksinä, jos hän sitä kaipaa minulta.

Voin jopa nauttia itsekin, kun emootiot on mukana. Mutta minulta puuttuu hinku miehiin.

Teillä heteroilla naisilla on hinku miesvartaloon, penikseen, seksiin miehen kanssa. Mulla ei ole. Mulla se hinku kohdistuu naisiin, vaginoihin, persuksiin, naisellisuuteen jne.

Joo, pitäs olla naisen kanssa. Vaan kun sydän tuntee rakkautta mieheen. :)

• Anonyymi

En välitä kehuista, jos hän on minun kanssani, se riittää. Mitään sidettä eikä pakkoa ole. Ei ole vielä kehunut kertaakaan. Minä kehuin viimeksi lenkillä: aika mukava sun rinnallasi on kävellä.
      Kun menin exän kanssa naimisiin, oli söpöliini. Avioliiton aikana olin kuningatar, erotessa psykiatrista hoitoa tarvitseva nainen, jonka sisältä tihkui myrkky.

• Mainiota. En tiedä miksi joillekin kehuminen on kuin esinahkaa poistettaisi kynsiviilalla viilaten.

Ihana mies tuo exäsi?

• Anonyymi

Jaa, hyvät käytöstavat ovat selviö. Kiitetään silloin kun on aihetta ja osataan myös pyytää anteeksi jos on ryssinyt. En kyllä kestä sellaista jatkuvaa pönkittämistä esim ulkonäöstä tai esim jostain taidoista. Jos sellaista kaipaa niin se itsetunto on kyllä sitten erittäin huono.

• Ei ole kaikille selviö, mutta hyvä että osalle on. :)

No itse taas kyllä kehun mielummin kun haukun, mutta rajansa toki kehuillakin ettei mene imarteluksi ja epäuskottavaksi.

• Nuorempana ihastelin vaimoa ujosti sivusilmällä vilkuillen, nykyään rohkenen toljottaa häntä suu auki. Sanon mä siinä myös jotain nättiäkin.

Noin muutoin kiittelen kotitöistä ja kerron kuinka arvostan hänen panostaan perheen eteen. Erityisesti kehun nokkeluudesta ja fiksuudesta, kun siihen on aihetta.

Kehuni on otettu vastaan mieltyneenä, mutta toljattamiseeni on vastattu naaman vääntelyllä. Se ei ole olleenkaan kivaa.

• Heh, tykkään sun tyylistä. Kuulostat niin luonnolliselta ja luontevalta. Me like. 😁👍

Väännäppä kerran kurillas naamaa takaisin. 😋

• Anonyymi

En ole nainen, mutta olen saanut kehuja ja en siekailu myöskään niiden jaksmista, milloin vaan, kun sille tuntuu.

Joskus saattaa olla jotain sellaista mrneillään, ettei sitä ei osaa oinein huomata mitä ympärillä on ja tarttee pysähtyä, sitten kyllä huomaa, miten hieno se toinen ihminen on.

Jotkut osaa pysähtyä itse, joittenkin pitää "törmätä seinään", lentää persiilleen ja vasta sitten pysähtyy, että voisikaan huomata toisen...joillekin se tapahtuu sitten, kun ovi käy ja kämppä on tyhjä.

• Näinpä. Sitten se on jo myöhäistä huomata.

Miksiköhän ihmisille on niin vaikeeta pitää huolta siitä, että rakkaat tuntee olonsa rakkaiksi?

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Näinpä. Sitten se on jo myöhäistä huomata.

Miksiköhän ihmisille on niin vaikeeta pitää huolta siitä, että rakkaat tuntee olonsa rakkaiksi?

Tjaa?

Mä uskoisin, että siihen ei ole opittu. Omat vanhemmat, tai sukulaiset eivät kehu lapsena, niin ei edes tiedä mitä se kehu oikeen on. Lisäksi jos tuntee itsensä huonosti, ei osaa ottaa kehuja vastaan toisilta, se tuntuu oudolta, jopa kiusaannuttavalle, niin sitähän ajattelee, ettei vaivaannuta muitakaan sellaisella.

• Anonyymi kirjoitti:

Tjaa?

Mä uskoisin, että siihen ei ole opittu. Omat vanhemmat, tai sukulaiset eivät kehu lapsena, niin ei edes tiedä mitä se kehu oikeen on. Lisäksi jos tuntee itsensä huonosti, ei osaa ottaa kehuja vastaan toisilta, se tuntuu oudolta, jopa kiusaannuttavalle, niin sitähän ajattelee, ettei vaivaannuta muitakaan sellaisella.

Tämä. Olet kuomaseni taas kerran oikeassa. 👍

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Tämä. Olet kuomaseni taas kerran oikeassa. 👍

Tunnistit? 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Tunnistit? 😁

Tunnistan usein. Ikään kuin äänenpainosta. 😁👍

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Tunnistan usein. Ikään kuin äänenpainosta. 😁👍

Joo. Niinpä Ellukin. 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Joo. Niinpä Ellukin. 😁

Silmä harjaantuu tunnistamaan tyypit, joiden ajatuksiin on joskus pureutunut. Tulee just ikään kuin äänensävy.

Tunnistan muitakin anonyymejä, mutten aina reagoi tunteakseni. Luen kyllä tuttujen ajatukset läpi kun niihin törmään. :)

• Anonyymi

En minä odota kehuja mutta mieheni kyllä kehuu joskus. Se voi olla tyyliä tai ruokaa jota tein. Kehu sa kyllä hyvälle mielelle mutta voin kyllä olla ilman kehujakin. Tärkeintä on suhteessa kuitenkin että on aikaa toiselle ja tehdään yhteisiä juttuja.

• Yhteiset tekemiset onkin parasta me henkeä. :)

Jos kumpikin vielä nauttii siitä yhdessä tekemisestä.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Yhteiset tekemiset onkin parasta me henkeä. :)

Jos kumpikin vielä nauttii siitä yhdessä tekemisestä.

Pitää löytää samanhenkinen mies. Entinen mieheni olikin laiska eikä jaksanut mitään yhdessä tehdä ja aika äkkiä kävelin ovesta ulos. Kehut ei tee suhteesta hyvää vaan ihan muut asiat kuten että haluaa samoja asioita. Mieheni ei ole hankala tyyppi kuten eksäni jolle ei voinut ehdottaa mitään tekemistä enkä kehuja saanut
        Arkisista asioista tulee kehuja joskus nyky mieheltäni ja se kyllä tuntuu hyvältä että tietää että saa arvostusta.

• Anonyymi kirjoitti:

Pitää löytää samanhenkinen mies. Entinen mieheni olikin laiska eikä jaksanut mitään yhdessä tehdä ja aika äkkiä kävelin ovesta ulos. Kehut ei tee suhteesta hyvää vaan ihan muut asiat kuten että haluaa samoja asioita. Mieheni ei ole hankala tyyppi kuten eksäni jolle ei voinut ehdottaa mitään tekemistä enkä kehuja saanut
        Arkisista asioista tulee kehuja joskus nyky mieheltäni ja se kyllä tuntuu hyvältä että tietää että saa arvostusta.

Juu. Itse en enää uutta miestä ottaisi, jos nykyisestä luopuisin. Olen löytänyt itseni ja elän myös itseni näköisesti, mikäli puhtaalta pöydältä vielä päädyn aloittamaan. Siihen kuvioon ei miehiä mahdu.

Pääasia on, että olet onnellinen. :)

• Anonyymi

En odota, mutta toki kaunis sananen tai kiva teko silloin tällöin ilahduttaa. Jos joskus harvoin on vähän enemmän pynttäytynyt vaikka perhejuhliin lähtiessä, niin mies huomaavaisesti toteaa että oletpa näyttävänä. Vaikka onkin kuulemma sitä mieltä että näytän parhaalta meikittä kotivaatteissa :) Mutta toki kiva kuulla että osaa myös arvostaa kun välillä näen enempi vaivaa.

Suhteen alkuvaiheessa tuli varmaan enemmän puolin ja toisin ihan ääneen sanottua kehuja ulkonäöstä. Nykyään sitä korvaa pepulle taputtelu, otsalle pussaaminen yms. Esim ruoanlaitosta tai pyykkien hoitamisesta tulee usein "kiitos" pusuna, sekä häneltä minulle että minulta hänelle.

• Mutta tuohan kuulostaa hyvälle. Mukavalle yhteiselolle. Onnentyttö. :)

• Anonyymi

Kehottaisin kehumaan naisen älykkyyttä j vaikkapa työpanosta. Toki ulkonäköäkin saa kehua ja muita pinnallisia asioita mutta kyllä sellainen älyn ja osaamisen ar ostaminen höllii enempi.

• Jep. 👍👍

• Jos olisin parisuhteessa totta kai, pienet kehut piristävät päivää puolin ja toisin:) Itse pidän siitä jos älykkyyttäni(tai sitä kuvaava sana) kehutaan, tuntuu mukavalle huomata että juttujani kuunnellaan eikä mene toisesta korvasta ulos: p

• Niin, älykkyyden kehuminen tuntuukin jotenkin rakentavammalle, kun sen varassa kuitenkin toimimme ja elämää älyilemme.

Läsnäolo on tärkeä taito sekin. Tuo just, että oikeesti kuuntelee mitä toinen juttelee ja käy vuoropuhelua. :)

• JasuM kirjoitti:

Niin, älykkyyden kehuminen tuntuukin jotenkin rakentavammalle, kun sen varassa kuitenkin toimimme ja elämää älyilemme.

Läsnäolo on tärkeä taito sekin. Tuo just, että oikeesti kuuntelee mitä toinen juttelee ja käy vuoropuhelua. :)

Totta. Mulle isoin turn off miehessä, tai oikeastaan kaikissa ihmisissä on se jos huomaa ettei toinen välitä kuunnella. Koska se osoittaa ettei arvosta sua. Ei tarvitse olla samaa mieltä mutta se että kuuntelee mitä sulla on sanottavana.
        Moni mies kuvittelee että vain ulkonäkö merkitsee mutta ei pidä paikkaansa, jos pään sisällä kolisee kaksi puukapulaa ei sellaista henkilöä kovin kauaa jaksa katsella saati kuunnella.
        Minä rakastan ihmisten kuuntelemista ja asioista keskustelemista vaikka aihe olisikin tylsähkö haha.

• p.Eppis kirjoitti:

Totta. Mulle isoin turn off miehessä, tai oikeastaan kaikissa ihmisissä on se jos huomaa ettei toinen välitä kuunnella. Koska se osoittaa ettei arvosta sua. Ei tarvitse olla samaa mieltä mutta se että kuuntelee mitä sulla on sanottavana.
        Moni mies kuvittelee että vain ulkonäkö merkitsee mutta ei pidä paikkaansa, jos pään sisällä kolisee kaksi puukapulaa ei sellaista henkilöä kovin kauaa jaksa katsella saati kuunnella.
        Minä rakastan ihmisten kuuntelemista ja asioista keskustelemista vaikka aihe olisikin tylsähkö haha.

Sama, tympäännyn äkkiä ihmisen seuraan, kun huomaan ettei häntä huvita kuunnella eikä vastatakkaan mihkään mitään tai kun tiuskien. Tervetuloa meille... 😁 Täällä on sellainen mies..

Joten mää kälkätän täällä. 😄

Ymmärrän väsyneenä on joskus vaikee keskittyä mihkään, mutta sitten voi sanoa, että sori olen väsynyt enkä pysy enää kartalla. On ok sanoa rehellisesti kun ei jaksa.

Mut välinpitämättömyys sucks. 🤬

• Anonyymi

En ensinnäkään oikein pidä tuosta naisoletettu -käsitteestä. On omituista, että naista saa sanoa reiluksi naiseksi ja miestä mieheksi. Haluan ainakin, että mies kutsuu minua naiseksi eikä naisoletetuksi, siitä lähdetään. Ei tarvitse kehu turhaan ja tottumuksesta ja syyttä mutta välillä ansaitusti hyvä palaute on kivaa. Jos sitä on liikaa ja väärässä kohtaa, se ei tunnu oikealta vaan kiusalliselta. En minäkään ylistäisi miestä päivät pitkät, jotenkin todella vieraalta tuntuu sellainen turha suitsuttaminen. Enemmänkin peräänkuulutan sellaisen terveen molemminpuolisen huomion ja läsnäolon antamista kuin turhaa tai ylimenevää suitsuttamista.

Sitähän sä kysyit? Mitä sinulle muuten kuuluu? ;O ;)

• Anonyymi

P.S. Höpönassuilitko lumimyräkässä? Nyt varmaan se James The Potkukelkka olisi sielläkin kova sana! ;) ;D

• Palstalla kaikki on oletettuja. :)

Liika on liikaa, mutta mikä on tarpeeksi?

• Anonyymi kirjoitti:

P.S. Höpönassuilitko lumimyräkässä? Nyt varmaan se James The Potkukelkka olisi sielläkin kova sana! ;) ;D

En höpönassuillut. Odotan kuntoutukseen pääsyä. Sitä myöden siirtymistä enemmän irl ja kohti työelämää. :)

Entäpä teikällä?

Ei ole mitään uutta uutisoitavaa, joten olen ollut ääneti toisaalla.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Palstalla kaikki on oletettuja. :)

Liika on liikaa, mutta mikä on tarpeeksi?

Hyvä kysymys. Totta kai jokainen kaipaa huomiota, hyväksyntää ja hyvää kohtelua mutta sillä tavalla sopivasti. En jaksa mitään suitsutusta enkä kyllä ketään itsekään ala suitsuttamaan.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

En höpönassuillut. Odotan kuntoutukseen pääsyä. Sitä myöden siirtymistä enemmän irl ja kohti työelämää. :)

Entäpä teikällä?

Ei ole mitään uutta uutisoitavaa, joten olen ollut ääneti toisaalla.

Olen taapertanut lumessa. Sitä tulee ovista ja ikkunoista.

Joo, mullakin ollut kiire mutta kiireistäni ilmottelen sinulle siellä toisaalla myöhemmin. On ollut menoa monenlaista ja tulevat vkot myös. Ajattelin tulla vaan tänne sinua moikkamaan, ettet ajattele, että olen jonnekin hävinnyt. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kysymys. Totta kai jokainen kaipaa huomiota, hyväksyntää ja hyvää kohtelua mutta sillä tavalla sopivasti. En jaksa mitään suitsutusta enkä kyllä ketään itsekään ala suitsuttamaan.

Sopivasti prosentteina? 😉

• Anonyymi kirjoitti:

Olen taapertanut lumessa. Sitä tulee ovista ja ikkunoista.

Joo, mullakin ollut kiire mutta kiireistäni ilmottelen sinulle siellä toisaalla myöhemmin. On ollut menoa monenlaista ja tulevat vkot myös. Ajattelin tulla vaan tänne sinua moikkamaan, ettet ajattele, että olen jonnekin hävinnyt. :)

Kahlannut?

Kiva, en minäkään ole mihkään hävinnyt. Ja anteeksi, jos olen liian kusisukassa. En vain osaa kertoa mitään uutta tähän kohtaan elämää. 🙃

Same old same old...

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Sopivasti prosentteina? 😉

En ala mitään rosentteja rustailemaan, koska ei sitä tuolla tavalla voi ilmaista senkin höpönassukka! ;D

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Kahlannut?

Kiva, en minäkään ole mihkään hävinnyt. Ja anteeksi, jos olen liian kusisukassa. En vain osaa kertoa mitään uutta tähän kohtaan elämää. 🙃

Same old same old...

Joo, ei haittoo. Uattelin vuan, että mittee sulle mahtaapi hyvin pitkälti kuuluva ja niin etelleen... ;) ;O

• Anonyymi kirjoitti:

En ala mitään rosentteja rustailemaan, koska ei sitä tuolla tavalla voi ilmaista senkin höpönassukka! ;D

Höhhöö. Minä kun yritin matemaattisesti lypsää määrää. 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, ei haittoo. Uattelin vuan, että mittee sulle mahtaapi hyvin pitkälti kuuluva ja niin etelleen... ;) ;O

Hyvä, jos ei haittaa etkä ihan mulkkuna pidä. 😋

Oon vähän vetelä kaveri..

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Höhhöö. Minä kun yritin matemaattisesti lypsää määrää. 🤣

:O :OOOOO! :D

• JasuM kirjoitti:

Hyvä, jos ei haittaa etkä ihan mulkkuna pidä. 😋

Oon vähän vetelä kaveri..

Vetelä mulukku.. 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

:O :OOOOO! :D

5-7 matikalla aika rohkee veto. 😅

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Vetelä mulukku.. 🤣

En käytä tuollaisia sanoja... Ei kannata sinunkaan käyttää. :)

• Anonyymi kirjoitti:

En käytä tuollaisia sanoja... Ei kannata sinunkaan käyttää. :)

Riehaannuin. 😋

• Asia ei ole niin mustavalkoinen kuin mitä luulisi.

Olin 7v suhteessa, jossa mies ei koskaan sanonut rakastavansa tai tykkäävänsä, ei kehunut tai imarrellut mitenkään. Ei vaan osannut. Näin kuitenkin tunteita kuitenkin eleistä, ilmeistä ja teoista. Vasta kun ex alkoi torjua läheisyyttä, läsnäoloa ja seksialoitteita (olin se ainoa aktiivinen monta vuotta ennen kuin kokonaan loppui), alkoi naiseus oma naiseus karista.

Silti sain koko ajan töissä miehiltä (useampi) koko ajan kehuja, enimmäkseen ammattiin liittyvää osaamista kohtaan, nokkeluutta, silmien kiiltoa, vahvaa luonnetta ja hymyä, ja välillä myös flirttiä ja virittyneitä sanoja (joskus sopivuudenkin rajaa kepillä kokeillen). En ole se nätti upea nainen, jota lähdetään pikkujouluissa iskemään, eikä tuo flirtti liity sellaisiin tilanteisiin vaan arkeen, ja enemmän tuo on ollut se että sisäinen puoli, aivojen toiminta ja intohimoinen tapa tehdä asioita miellyttää tai kiehtoo. Pari tuota harrastaneet tunsivat minut sen verran pitkän ajan takaa, että osasivat tietää rajan mihin kannattaa jättää ja kolmas taas kehui eniten, mutta vain herrasmiesmäisesti. Kyllä tuona vaikeana aikana varmaan säilytin naiseuteni sillä, että edes joku minut näki naisena. En sitä silloin tajunnut, mutta näin jälkikäteen se näen. Ja tämän palstan moraalinvartijoille tiedoksi, ettei ollut kyse suhteesta eikä fyysisestä kosketuksesta olkapäätä/kättä intiimimmin (itse en koskenut).

Jossain aiemmassa suhteessa taas olen kylpenyt jatkuvassa imartelussa, joka ei ole aina tuntunut edes aidolta. Sekään ei ole hyvä. Jos kehut tapahtuu vain saadakseen jotain, ei se uppoa.

Minusta aikuisten ei tarvitse kehua toisiaan kuin äidin lapsia. Silti pitäisi muistaa arvostaa, kunnioittaa ja kiittää. Ja jos toinen onnistuu jossain miksi ei siitä kehuisi. Jos toinen ripustaa pyykit puolestasi, miksi ei voisi sanoa että olitpa sä ihana. Miksi puolison pitäisi olla itsestäänselvyys. Huonekalu, joka pölyttyy nurkassa. Jokaisessa on hyvää, ja hyvä tuottaa hyvään. Itse ajattelen, että jos toista rakastaa haluaa tuottaa hänelle hyvää: ilmeillä, eleillä, kosketuksella, sanoilla, läheisyydellä, rakastelulla, hieromisella, paijaamisella, teoilla.

Ei sillä ole niin väliä miten osoittaa, kunhan osoittaa. Lisäksi usein antamalla saa itsekin. Ääripäät ei ole hyvät, mutta niiden välissä on iso alue, joka toimii.

• Anonyymi

Kiitos sinulle kun kirjoitit pyykeistä, olisivat jääneet koneeseen yöksi.
        Naiset kuin miehetkin ovat kovin erilaisia. Eri kulttuureissa on myös hyvinkin suuria eroja miten nainen tai mies osoittaa kiintymystään ja tyytyväisyyttään.
        Itse olen kovin ihoriippuvainen, pidän energiasta joka naisesta heijastuu.
        Oikeiden ihmisten välille syntyy joku kummallinen energiakehä, sen tuntee ja sitä ei voi selittää järjellä. Tuon läsnä ollessa vain tyhmät kysyvät tyhmiä kysymyksiä kuten "rakastatko minua".
        Itsestään selvyyksiä ei kannata edes kysyä, se pitää tuntea.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos sinulle kun kirjoitit pyykeistä, olisivat jääneet koneeseen yöksi.
        Naiset kuin miehetkin ovat kovin erilaisia. Eri kulttuureissa on myös hyvinkin suuria eroja miten nainen tai mies osoittaa kiintymystään ja tyytyväisyyttään.
        Itse olen kovin ihoriippuvainen, pidän energiasta joka naisesta heijastuu.
        Oikeiden ihmisten välille syntyy joku kummallinen energiakehä, sen tuntee ja sitä ei voi selittää järjellä. Tuon läsnä ollessa vain tyhmät kysyvät tyhmiä kysymyksiä kuten "rakastatko minua".
        Itsestään selvyyksiä ei kannata edes kysyä, se pitää tuntea.

AV

Kuulin myös tuohon iholahkoon. 😂 Eleet, kosketus, hyväksyvä lämmin katse, samaan rytmiin hengittäminen, silmiin hukkuminen. Ei siinä sanoja tarvita, se melkein poksauttaa kuplan minkä sisällä kaksi ihmistä parhaimmillaan haluaa olla. Toisaalta, jossain toisessa tilanteessa taas on ihan parasta halata takaapäin tai tulla halatuksi ja kuulla sanojakin. Silloin kun toinen tuntuu aidosti ihanalta, tärkeältä, rakkaalta, halittavalta vaikka seksikkäältäkin miksei sitäkin sopivassa tilanteessa sanoisi.

Yleensä parisuhde voi parhaiten kun kummallakin on turvallinen ja hyväksytty olo. Itsetunto toki vaikuttaa kokemukseen enemmän kuin kumppanin sanat, mutta silti se, että tuntee kelpaavansa omana itsenään on tärkeä kokemus melkein kaikille ihmisille.

• Sinä olet usein maininnut naiseuden ja sen kokeman kurimuksen, itselleni naiseus on vain fyysistä kehoa. Henkisesti naiseus on mulle vain äitiyttä. Kun puhun itsestäni.

Mutta ajattelen ehkä ymmärtäväni jotain sellaista, että mies peilaa miehuudellaan sinuun naiseuttasi?

Miten voimaannuttavina koet sanat rakas, kulta, muruseni, sydänkäpyseni? Itse käytän herkästi nimen sijasta mm. näitä.

Kultainen keskitie... Mitä se liekään. Minusta välillä tuntuu, etten osaa enää mitään, edes rakastaa oikein. Turhauttavaa.

• JasuM kirjoitti:

Sinä olet usein maininnut naiseuden ja sen kokeman kurimuksen, itselleni naiseus on vain fyysistä kehoa. Henkisesti naiseus on mulle vain äitiyttä. Kun puhun itsestäni.

Mutta ajattelen ehkä ymmärtäväni jotain sellaista, että mies peilaa miehuudellaan sinuun naiseuttasi?

Miten voimaannuttavina koet sanat rakas, kulta, muruseni, sydänkäpyseni? Itse käytän herkästi nimen sijasta mm. näitä.

Kultainen keskitie... Mitä se liekään. Minusta välillä tuntuu, etten osaa enää mitään, edes rakastaa oikein. Turhauttavaa.

Hellittely samat toimii silloin kun ne on sanottu aidosti. Välinpitämätön kulta-vie sanan tehon helposti aidoistakin tilanteista.

Itselleni tuli paljon helpompi olo kun parisuhde saatiin vihdoin loppuun. On loppujen lopuksi helpompi olla ilman kuin tulla joka päivä torjutuksi. Ja sekin on ihan lehmän kakkaa, että puhumalla selviää. Aina ei selviä. Puhuin, puhuin ja puhuin, mutta se jää monologiksi, jos toinen sanoo kaikkeen ihan ok, ihan sama tai heittää vakavat asiat huonoiksi vitsiksi. Välillä myös sanoin, että nyt olen 5min hiljaa, enkä keskeytä, että saat varmasti sanoa rauhassa. Ne hetket meni hiljaisuudessa. Jos olisin nähnyt yhtään toivoa, olisin jäänyt. Minun vaihtoehto oli joko jäädä ja tyytyä siihen mitä on tai sitten lähteä.

Keskitie on liikennevalojen keltainen alue. Vihreä on alue, jolla olet happy. Keltaista kestät katkeroitumatta, tulematta vihaiseksi ja kadottamatta itseäsi. Ja punainen menee sietokykysi yli. Usein keltainen riittää hyvään elämään, mutta punainen alue jatkuvana tilana on haitallinen.

• Emberizi kirjoitti:

Hellittely samat toimii silloin kun ne on sanottu aidosti. Välinpitämätön kulta-vie sanan tehon helposti aidoistakin tilanteista.

Itselleni tuli paljon helpompi olo kun parisuhde saatiin vihdoin loppuun. On loppujen lopuksi helpompi olla ilman kuin tulla joka päivä torjutuksi. Ja sekin on ihan lehmän kakkaa, että puhumalla selviää. Aina ei selviä. Puhuin, puhuin ja puhuin, mutta se jää monologiksi, jos toinen sanoo kaikkeen ihan ok, ihan sama tai heittää vakavat asiat huonoiksi vitsiksi. Välillä myös sanoin, että nyt olen 5min hiljaa, enkä keskeytä, että saat varmasti sanoa rauhassa. Ne hetket meni hiljaisuudessa. Jos olisin nähnyt yhtään toivoa, olisin jäänyt. Minun vaihtoehto oli joko jäädä ja tyytyä siihen mitä on tai sitten lähteä.

Keskitie on liikennevalojen keltainen alue. Vihreä on alue, jolla olet happy. Keltaista kestät katkeroitumatta, tulematta vihaiseksi ja kadottamatta itseäsi. Ja punainen menee sietokykysi yli. Usein keltainen riittää hyvään elämään, mutta punainen alue jatkuvana tilana on haitallinen.

Joo, toi puhuminen on kokeiltu ja todettu, että vaikka puhuu puhumasta päästyään jotkut asiat ei vaan saa vastakaikua, eikä muutu. Ikinä.

Sitten sitä vaan miettii hyviä puolia ja sopeutuu huonoihin.

Sun tilanne kieltämättä mitä olen lukenut on ollut toivoton. Jos edes joskus jotain eloa, muttei koskaan niin loppuhan siitä tulee.

Toivottavasti löydät sopivanlaisen miehen, joka ei höpöttele puuta heinää mieliksesi vaan tekee myös mitä sanoo.

• JasuM kirjoitti:

Joo, toi puhuminen on kokeiltu ja todettu, että vaikka puhuu puhumasta päästyään jotkut asiat ei vaan saa vastakaikua, eikä muutu. Ikinä.

Sitten sitä vaan miettii hyviä puolia ja sopeutuu huonoihin.

Sun tilanne kieltämättä mitä olen lukenut on ollut toivoton. Jos edes joskus jotain eloa, muttei koskaan niin loppuhan siitä tulee.

Toivottavasti löydät sopivanlaisen miehen, joka ei höpöttele puuta heinää mieliksesi vaan tekee myös mitä sanoo.

Niin minäkin toivon, jos sellainen onni joskus vielä realisoituu. Tarvitsen ihmisen, joka myös haluaa ja tarvitsee sekä läheisyyttä, intimiteettiä että erillisyyttä.

Enkä enää ota tapailu pidemmälle miestä, jonka kanssa alku ei ole ihan järjetöntä kani-meininkiä (olosuhteiden salliessa, ainakin joskus). En sano näin, koska seksi olisi niin tärkeintä, ei se ole. Kun seksi jää kokonaan pois, jää helposti hellyys ja intimiteetti myös.

En tarvitse mitä tahansa miestä, tarvitsen oikeanlaisen miehen.

• Emberizi kirjoitti:

Niin minäkin toivon, jos sellainen onni joskus vielä realisoituu. Tarvitsen ihmisen, joka myös haluaa ja tarvitsee sekä läheisyyttä, intimiteettiä että erillisyyttä.

Enkä enää ota tapailu pidemmälle miestä, jonka kanssa alku ei ole ihan järjetöntä kani-meininkiä (olosuhteiden salliessa, ainakin joskus). En sano näin, koska seksi olisi niin tärkeintä, ei se ole. Kun seksi jää kokonaan pois, jää helposti hellyys ja intimiteetti myös.

En tarvitse mitä tahansa miestä, tarvitsen oikeanlaisen miehen.

Hyvälle kuulostaa. 😊👍

• Anonyymi

En odota kehuja, enkä kehuja saakaan. Jos kysyn mielipidettä esim jostain vaatteesta, niin haluan myös oikeasti sen mielipiteen, enkä kehuja. En ole itsekään turhan kehuja.

• Anonyymi

Lisään vielä, että kiittelyt kuuluu kyllä asiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä, että kiittelyt kuuluu kyllä asiaan.

Niin ja siis no jos jokin on hyvin tehty, niin kyllä siitä kehujakin tulee. Mutta jotain ulkonäkökehuja ei. Enkä haluakaan, pitäisin outona.

• Onpa nätti mekko, verhokankaana. 🤣

Oliko jo liian tylyä?

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ja siis no jos jokin on hyvin tehty, niin kyllä siitä kehujakin tulee. Mutta jotain ulkonäkökehuja ei. Enkä haluakaan, pitäisin outona.

Ok.

• Anonyymi
        JasuM kirjoitti:

Onpa nätti mekko, verhokankaana. 🤣

Oliko jo liian tylyä?

No ei nyt vittuilemaan tarvi alkaa.. Toisaalta harvemmin mä tommosia asioita kysyn.

• Anonyymi kirjoitti:

No ei nyt vittuilemaan tarvi alkaa.. Toisaalta harvemmin mä tommosia asioita kysyn.

Heh, että turpa tukkoon, jos mekkoa ei vilpittömästi voi kehasta? 😉

• Anonyymi

Täällä esiintyy jotain sellaista näkökulmaa, että en olisi mies. Tulisivat vaan kattomaan. Joka tapauksessa vastaan miesoletettuna.

En odota kehuja, mutta saan niitä kyllä. Useimmiten ne liittyvät tekemiseen tai älyyn. Onpa joskus aikoinaan tullut kehuja ihan noista intiimimmän puolen jutuistakin ja naisen huomioimishalusta / -kyvystä.

Muoriskaa tulee kehuttua ainakin luovista ideoista ja taiteellisesta vaikutelmasta. Meillä on semmonen tiimi, että hän heittää haasteen, yhdessä ideoidaan ja useimmiten minä toteutan ja hän on hanslankarina.

Haluaisin kehua useammistakin asioista, varsinkin tuohon sänkykamariin liittyen, mutta kun pohjimmiltaan minä olen rehellinen mies :)

-keinovaginamies-

• Heh, ei rehellisyyskään huono ole. Kaunistelu on sen sijaan perseestä.

• Joskus kun olen saanut hyvää asiakaspalvelua niin olen välittänyt kiitokset myös yrityksen organisaatiossa ylempänä oleville. Huonoja kokemuksia en ole eteenpäin kertonut. Kyllä myyjä itse tietää ettei ole nappiin mennyt.

Työelämässä enempi kehun nuoria ja lähinnä hyvästä asenteesta. Ammattitaito tulee sitten tekemällä mutta minusta asenne on tärkein. Itse olen huono ottamaan kehuja vastaan ja yleensä työstä kehuttaessa olen kehoittanut kertomaan ne edelliselle työvaiheelle josta minun oli vain helppo jatkaa.

Parisuhteessa kyllä ne perus kiitokset ja anteeksipyynnöt kuuluvat asiaan mutta kyllä sen havaitsi että aluksi sellaiset bonukselta tuntuvat asiat muuttuivat rutiineiksi ja ne havaittiin enää negatiivisesti jos ne puuttuivat. Esim se että töistä aiemmin tullut teki ruuan.
      Suoraan en ulkonäköä ole kehunut mutta välillä kumppanin ohikävellessä saatoin hänet pysäyttää ja pyytää pyörähtämään minun iloksi. Vähän epäuskoisin silmin ja päätään pyöritellen poistuneet mutta pitkään hymy vielä pysyi huulilla.
      Kahvit kun tuli keitettyä niin aina en pyytänyt kahville vaan totesin että hänen olisi hyvä tula keittiöön sillä täältä puuttuu kauneutta.

Kyllä tässä myös sellainen pelko on että mitä kauemmin on yksin niin sitä kylmemmäksi ja kyynisemmäksi alkaa esim kehuihin suhtautua. Jos kehun saadessa käy ensimmäiseksi mielessä että mitä tuo minusta haluaa niin aika tunnekylmä loppusuora on tiedossa.

• Heh, minusta sinulla on kivasti homma hanskassa. Älä heittäydy kyyniseksi, pidä tuo sinun huumori sillä se on varmasti elämää keventävä ominaisuus..

• Anonyymi

Luettu. Kylä lähtee.

• Anonyymi

Olen nainen ja elän naisen kanssa. En odota enkä edellytä mitään kehuja, riittää että tiedämme ja osoitamme rakkautta huolenpitoa ja yhteenkuuluvaisuutta kaikissa toimissamme.
      Riittää että kun hän katsoo minua silmiin ja halaa spontaanisti. Se katse kertoo kaiken. Olen rakastettu ja turvassa tämän ihmisen kanssa. Ilman pinnallisia kehuja.
      Toki sanomme toisillemme että olet ihana ja suloinen ja rakastan sinua mutta se tulee syvältä sydämestä. Ja tarkoitamme sitä mitä sanomme ja teemme ja osoitamme.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3531
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      2237
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      2005
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1550
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1393
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe