Vapaa kuvaus

Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.

Aloituksia

18

Kommenttia

1763

1. Hyvä+vastaus!
  2. Joo,+ymmärsin+kyllä+letkautuksesi.+😉+En+ole+mikään+erityisen+uskovainen,+enkä+edes+ole+lukenut+raamattua+(vaikka+se+toki+olisi+yleissivistävää,+osa+ihmiskunnan+historiaa+mm.+aikalaiskertomuksien+osalta).+Silti+jotkut+kohdat+kolahtaa+ja+kuvastaa+myös+hyvin+omaa+arvomaailmaa+hyvin.+Enkä+nyt+puhu+vanhasta+testamentista.+😂+Toinen+sellainen+kohta,+joka+kolahtaa+ja+avautuu++vasta+kun+rakastuu+järjettömästi+on+1.kirje+korinrolaisille+(piti+tarkista+netistä+kohdan+nimi).+Alla+löytyy+näyte+ajatuksia+ravistelemaan:Suurin+on+rakkausVaikka+minä+puhuisin+ihmisten+ja+enkelien+kielillä+mutta+minulta+puuttuisi+rakkaus,+olisin+vain+kumiseva+vaski+tai+helisevä+symbaali.Vaikka+minulla+olisi+profetoimisen+lahja,+vaikka+tuntisin+kaikki+salaisuudet+ja+kaiken+tiedon+ja+vaikka+minulla+olisi+kaikki+usko,+niin+että+voisin+siirtää+vuoria,+mutta+minulta+puuttuisi+rakkaus,+en+olisi+mitään.+Vaikka+jakaisin+kaiken+omaisuuteni+nälkää+näkeville+ja+vaikka+antaisin+polttaa+itseni+tulessa+mutta+minulta+puuttuisi+rakkaus,+en+sillä+mitään+voittaisi.Rakkaus+on+kärsivällinen,+rakkaus+on+lempeä.+Rakkaus+ei+kadehdi,+ei+kersku,+ei+pöyhkeile,+ei+käyttäydy+sopimattomasti,+ei+etsi+omaa+etuaan,+ei+katkeroidu,+ei+muistele+kärsimäänsä+pahaa,+ei+iloitse+vääryydestä+vaan+iloitsee+totuuden+voittaessa.+Kaiken+se+kestää,+kaikessa+uskoo,+kaikessa+toivoo,+kaiken+se+kärsii.Kun+tekstiä+jää+miettimään…+niin+voi+olla,+että+siitä+löytyy+paljon+aineksia+miltä+tuntuu+kun+rakkaus+osuu.+Ja+myös+paljon+sellaista+mikä+on+onnellisen+kestävän+parisuhteen+edellytys,+vaikka+teksti+on+peräisin+2000+vuoden+takaa.
  3. No+nyt+sait+minut+nauramaan.+😂+Hyvällä+tavalla.+En+ehkä+tarkoittanut+varsinaisesti+ulkonäköä+ainakaan+eniten+tuolla+odotuksilla.+Vaan+sitä,+että+alitajunta+kuitenkin+helposti+laittaa+anonyymin+johonkin+lokeroon,+vaikka+kuinka+tiedostaisi+ettei+tiedä+toisesta+oikeasti+mitään+muuta+kuin+pään+ja+sydämen+sisäisiä+asioita.+Käytännössä+esimerkiksi,+jos+vaikka+kuvittelee+alitajunnassa+toisen+rock-henkiseksi+tai+rastapäiseksi+tai+vailla+mummoutuneeksi+tädiksi+tai+seksipommiksi+(jos+jutut+on+siihen+suuntaan+värittyneitä)+ja+sitten+totuus+onkin+vaikka+business-henkinen+uraohjus.+Tai+toisin+päin.+Tietysti+arvot+kertoo+jo+jotain,+mutta+mielikuva+voi+ohjata+vääräänkin.+Vähän+sama+kuin+lukee+hyvän+kirjan+ja+sitten+mene+katsomaan+saman+tarinan+leffaan.+Herkästi+pettyy,+koska+mielessä+kuvitellut+asiat+ei+vastaa+omaa+mielikuvaa.Itse+en+ainakaan+tiedosta+luokitelleeni+vaikka+sinua+mitenkään+muuten+kuin+asuinpaikan+perusteella+(jonka+voi+päätellä+osuvan+kohtuullisen+lähelle+lapsuuden+maisemiani,+eikä+luultavasti+kovin+kauas+nykyisestä+sijainnistakaan).+Lapset+näkyy+ihan+varmasti+ulkonäössä,+jos+lapset+tulee+ensimmäisenä+ja+töissäkin+haluaa+käydä+(ja+puoliso+ei+mahdollista+lasten+hoitoa+vaikka+lenkille+käynnin+ajaksi).+Ei+siis+löydy+tekoripsiä,+korkokenkiä,+minihametta+eikä+muita+härpäkkeitä.+😆+Nyt+liiikkumiseen+olisi+jo+kohtuullisesti+aikaa+ja+se+on+asia,+johon+pitäisi+laittaa+paukkuja+jo+oman+hyvinvoinnin+takia+ennen+kuin+tulee+oikeasti+vanhaksi.+Olen+vasta+alussa+tuossa+projektissa+pitkän+tauon+jälkeen.
  4. Heh,++”Et+suutu+vähästä+vaikka+yrittäisi+mennä+ihon+alle.”Tuo+tarkoittaa+etten+provosoidu,+yleensä.+Pieni+harmiton+provosointi+on+usein+niin+selvää+ja+helposti+huomattava,+ettei+se+venettä+heiluta+eikä+saa+kulmia+kurttuun….+😂+Olenko+jonkun+testauksen+alla+vai+miksi+ihon+alle+yrittäisi+mennä?+🤭🤣😂+Yritätkö+testa+löytyykö+ihon+alta+kiukkunen+kärttyinen+akka?+🤣BTW:+Ihan+omana+itsenäni+täällä+olen.+Olen+ihminen,+joka+vihaa+sisältä+kaikkea+teeskentelyä+ja+turhan+päiväistä+on+ilmoja+pidellyt-pylvästelyä,+vaikka+ihan+hyvin+pärjään+noissa+tilanteissa+kun+on+pakko.+Ja+sisältä+ei+löydy+kärttyistä+akkaa,+mutta+temperamenttinen+olen+jos+oikeasti+suutun.+Lautaset+ei+ole+koskaan+lentänyt+tai+en+yleensä+sanallisestikaan+ylitä+kohtuuden+rajoja,+mutta+hyvin+vihainen+voin+hetken+olla+(3-30min).Muuten+tuolla+jossain+esitit+oman+näkemyksen+miten+lasten+ja+vanhempien+tunne-elämä+vaikuttaa+lapsiin.+Kylmä+epäempaattinen+epäarvostava+ilmapiiri+ei+ole+se+malli,+jonka+haluan+lapsien+oppivan!+Itse+elin+perheessä,+jossa+ei+koskaan+edes+kiistelty+asioista+lasten+kuullen+(tiedän+miksi)+enkä+koskaan+kuullut+vanhempien+korottavan+ääntä+(tosin+olimme+siskoni+kanssa+kilttejä+ja+pelkkä+paha+katse+sai+toimimaan+oikein).+Jouduin+opettelemaan+riitelyn+aikuisena+ja+kesti+aika+monta+vuotta,+että+sain+sanottua+ääneen,+että+homman+on+peestä+tai+tässä+menee+raja.+Ensimmäiset+parisuhderiidat+oli+shokki,+kun+joku+HUUSI+minulle.+Menin+täysin+lukkoon,+enkä+osannut+enää+kommunikoida+ollenkaan.+Olin+nuori.+Nyt+jo+en+enää+pelkää+tunteita!+Ne+menee+ohi+eikä+niihin+edes+kuole.+Olen+omille+lapsilleni+olen+yrittänyt+eri+strategiaa.+Meillä,+joskus+korotetaan+ääntä.+Aina+kuitenkin+sovitaan+asiat+asioina+ja+palataan+keskustelemaan+kun+ollaan+jäähdytty+hetki.+Lapset+ovat+oppineet,+että+vaikka+tulisi+mikä+riita+he+kelpaavat+ja+heitä+rakastetaan.+Ja+erimielisyys+saadaan+selvitettyä+tunteista+huolimatta+ja+lopuksi+halataan.+Kun+oppivat+kestämään+tunteen,+oli+se+sitten+mitä+vaan,+ja+selvittämään+asian,+uskoisin+että+taidosta+on+hyötyä+elämässä.+Pitää+palata+ruokikselta+koneen+ääreen…