Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Emberizi
profiilit
Emberizi
Emberizi
Vapaa kuvaus
Keski-ikäinen keskustelija ja sinkkuäiti Länsi-Uudeltamaalta.
Aloituksia
18
Kommenttia
1763
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuo+selittely+liittyy+palstan+ilmapiiriin+ja+muutamaan+keskustelua+herättäneeseen+ketjuun!+
Ero+oli+oma+toiveeni+ja+hyvä+päätös.+Väleissä+ei+ole+mitään+ongelmia,+vaikka+emme+vietä+aikaa+yhdessä.+Siihen+en+tarvetta.+
Sen+sijaan+Ap+ei+ole+vastannut+kysymykseeni+yksinhuoltajuudesta.+Sama+voi+käydä+miehellekin.+”Muija”+ottaa+ja+häipyy,+lapsi+jää.
07.01.2022 20:35
Seksissä+on+kyllä+tietääkseni+kaksi+ihmistä+mukana+oli+sitten+ehkäisyä+tai+ei!+Jos+käy+vahinko,+on+kummankin+arvostelukyky+pettänyt+yhtälailla+tai+sitten+ehkäisy++on+vaan+pettänyt.
Ihmiset+voi+myös+kuolla+lapsen+saamisen++jälkeen+(leski-yh),+mies+voi+olla+kiinnostunut+vain+jälkeläisistä+(niin+kuin+nainenkin)+ja+olla+epärehellinen+aikeistaan+vuosia+saadakseen+haluamansa.+Lisäksi+monen+miehen+pää+sekoaa+kun+pitäisi+olla+aikuinen,+kantaa+vastuu+ja+kun+omat+lapsuuden+traumat+iskee+pintaan+lapsen+synnyttyä+eikä+nainen+pysty+hoitamaan+täydellisesti+parin+vauva/taaperoikäisen+ohella+pitää+isoa+vauvaa.++Kaikkea+ei+voi+ennakoida+tai+elämä+jää+elämättä+kun+keskittyy+vain+satasivuiseen+riskinarvioon.+Suurin+osa+miehistä+kantavat+vanhemmuuden+ihailtavan+hyvin,+mutta+heitä+joille+se+on+liikaa+löytyy.
07.01.2022 20:28
Olen+jo,+tai+no+yhteishuoltaja.+Omalla+kohdalla+olin+aloitteellinen+itse+eroon,+painavista+syistä.+Elämä+on+nyt+paljon+parempaa,+ja+tulemme+hyvin+toimeen+pakollisia+asioiden+hoidossa+eli+päätös+oli+oikea.+
Ja+tarkennukseksi:+en+käy+baarissa,+keikalla+olen+käynyt+3+krt/reilussa+parissavuodessa.+En+ole+vielä+seuraa+hakenut+millään+medialla+ja+suhtaudun+miesystävien+esittelyyn+lapsille+vastuullisesti.+Parisuhde+olisi+toisaalta+kiva,+mutta+en+vielä+ole+motivoitunut+lähtemään+deittailuruljanssiin.+Olen+kokopäiväisessä+haastavassa++työssä,+en+nosta+sosiaalietuuksia+ja+maksan+täyttä+päivähoitomaksua.+Maksan+luultavasti+enemmän+veroja+kuin+keskiverto+ATM+ja+useimmat+tavalliset+miehet+myös.+Maksan+enemmän+kuin+saan,+teen+sen+mielelläni,+koska+kannatan+hyvinvointiyhteiskuntaa.
Niin+ja+minulla++ei+ole+8+lasta+5+eri+miehen+kanssa.+
Entäs+jos+AP+sinusta+tulee+yksinhuoltaja?
06.01.2022 22:58
No+mitä+mieltä+sitten+itse+olet?+Onko+huolestuneisuus+sinusta+tuen-off?
06.01.2022 13:09
Vasta+kysymys+ap:lle.+Osaatko+elää+niin,+että+olet+itse+itsellesi+empaattinen+ja+kelpaat+itse+itsellesi+sellaisena+kuin+olet?+Mihin+tarvitset+yleistä+tuen-off+tuomiota+vai+peilaatko+pieleen+mennyttä+tapailua+(epäilet+itse+tuon+oleva+syy)?+
Ps,+Kun+osaa+olla+itse+itselleen+armollinen+ja+kelpaa+ensin+itselleen,+on+helpompi+kelvata+muillekin.+Silti,+vaikka+olisi+kuinka+ihana+tahansa,+ei+suhteiden+alut+silti+aina+mene+putkeen.+Ei+vika+ole+silloin+sinussa+tai+siinä+toisessa+vaan+ette+vain+sopineet+riittävän+hyvin+yhteen+tai+jomman+kumman+motivaatio+ei+sillä+kertaa+riitä.+Ei+se+tee+huonoksi+ettei+kelpaa+kaikille!!!+Riittää,+että+löytyy+se+YKSI,+jolle+kelpaa+omana+itsenään.
06.01.2022 12:44
Ei+värillistä+maailmankuvaa+voi+puristaa+mustavalkoiseksi,+sorry.+Huolestuneisuus+ilmenee+niin+monella+tavalla.+Osa+tavoista+on+hyvää+ja+osa+pahaa,+ja+osa+neutraalia.+Mustavalkoinen+ajattelu+yhdistettynä+huolehtineisuuteen+on+henkilökohtaisesti+arvioiden+lähes+aina+ikävä+yhdistelmä.
06.01.2022 12:31
Niin+ja+allekirjoitan+myös+sen,+että+on+ihmisiä+jolla+on+iso+valta+ympäristöasioihin.+maailman+rauhaan,+sosiaalisiin+vastuuseen,+arvomielipiteisiin+(iso+massa+seuraa+paljon+ajattelematta)+yms.+Meihin+tavallisin+ihmisiin+tuo+ei+päde…+oli+sitten+kaupan+kassa+tai+yritysjohtaja.
06.01.2022 12:21
Tämän+allekirjoitan+ja+samaa+yritin+itsekin+sanoa,+vaikka+en+sitä+sanoiksi+osannut+pukea.Ihminen+voi+silti+tehdä+itsekin+pieniä+asioita+tai+omia+arvovalintoja,
06.01.2022 12:13
Hah+hah.+
Iso+osa+muistaa+sinakin+pidempi+aikaisten+tapailujen+ja+seurustelukumppanien+nimet+ja+miltä+kyseiset+ihmiset+näyttää.+Pituus+menee+siihen+samaan+luokkaan,+vaikka+luvuissa+voi+olla+toki++-2cm+virheitä.+Ja+useamman+kerran+on+tullut+nähtyä,+että+armeijassa+mitattu+”174cm”+mies+on+ihan+saman+pituinen+vieressä+oleva+172cm+nainen.+Toisaalta+mitä+tuolla+on+väliä?
06.01.2022 12:10
Ihminen,+joka+on+huolestunut+ja+toimii+aktiivisesti+ja+intohimoisesti+itselle+tärkeän+asian+eteen,+saa+monesti+sillä+kunnioitukseni.+Tietysti+on+eri+asia,+jos+on+niin+fanaatikko+ettei+anna+toisten+elää+normaalisti+vaan+saarnaa+vaikka+lamppujen+käytöstä+tai+sekaruokavaliosta,+voi+se+käydä++rasittavaksikin+paikoitellen.+
Hyvä+keskustelu,+varsinkin+jos+osaa+pelkän+voivottelun+rinnalle+spekuloida+mitä+asialle+voisi+tehdä,+on+hyvä+asia+huolesta+huolimatta.+Silti,+jos+kantaa+kaikki+maailman+huolet,+eikä+siksi+pysty+itse+elämään+normaalia+elämää+vaan+suree+suurimman+osan+elämisen+sijasta+ja+käpertyy+itseensä,+vaikutus+on+päinvastainen.+Myös+jos+näkökulma+on+aina+vain+negatiivinen,+passiivisaggressiivinen+ja+omaa+edes+pientä+mahdollisuutta+vaikuttaa+ei+koskaan+löydä,+on+ihminen+hyvin+raskasta+seuraa.+
Kaikki+riippuu+kokonaisuudesta+ja+reagointitavan+nyansseista.
06.01.2022 00:10
Jos+on+poissa+töistä+esim+.8-10v+putkeen,+on+vaikutusta+uraan+taatusti.+Tavanomaisemmat+äitiyspoissaolot+1-2v+harvemmin+vaikuttaa,+ellei+ole+vauvan+kanssa+työnhakijana+kohdassa,+jossa+lama+aiheuttaa+irtisanomisia+ja+rekrykieltoja.
Itse+jäin+äitiyslomalle+viimeisen+lapsen+kanssa+määräaikaisen+työsuhteen+lopussa.+Vähän+jännitti+miten+käy,+mutta+totuus+oli+nimi+oli+papereissa+2-3+vko+työnhaun+alusta.++Ja+toinen+esimerkki+on,+että+aiemmassa+duunissa+esimies+nosti+palkkaa+300e/kk,+vaikka++ä-loma+oli+jo+tiedossa.
05.01.2022 23:32
Kysyitkö+onko+synkkyys+turn+off?+Vai+se++että+pohtimisesta+vaipuu+synkkyyteen?+Vai+mitä?
05.01.2022 23:20
Eipä+tuolla+pituudella+ole+niin+kovin+kummoista+merkitystä.+Enemmän+merkitsee+mitä+miehen+aivoista+ja+sydämestä+löytyy+sekä+tietysti+miten+tunteet+syttyy.+Voin+saman+osoittaa+ihan+käytännön+datalla.+Jos+seurustelut+ja+tapailut+(3-6kk)+lasketaan+mukaan,+löytyy+miehen+pituudelle+vaihteluväli+168-189cm.+Kuvittelisin,+että+tuo+osuu+aika+hyvin+populaation+normaalikakaumaan?+Lyhyinkin+on+selkeästi+minua+pidempi.😂
05.01.2022 23:17
En+kuulu+nuorisoon,+😂+enkä+siksi+osaa+vastata+kuin+tädin+näkökulmasta.+On+eri+asia+pohtia+ja+parantaa+maailmaa,+kuin+kantaa+kaikki+maailman+synnit+omassa+repussaan.+Huonossa+asemassa+olevaan+voi+suhtautua+empaattisesti+ilman,+että+syyllistyy+tai+voi+pahoin+toisen+ongelmien+takia.+
Tietyllä+tavalla+on+hyvä+tiedostaa,+ettei+voi+kaikkia+voi+pelastaa+eikä+auttaa+vaikka+mitä+tekisi.+Sen+sijaan+voi+toimia+oikein+siinä+missä+voi+ja+auttaa+siinä+mihin+omat+rahkeet+riittää.+Joku+ihan+pieni+käytännön+apu+tai+vaikka+5+min+hymyilevä+jutteluhetki+voi+olla+tosi+iso+juttu+toiselle.
05.01.2022 22:52
Ihan+sivuhuomautuksena,+että+Suomessa+ja+muissa+Pohjoismaissa+voi+saada+uran+ja+lapset.+Aika+moni+koulutettu+hankkii+2-3+lasta.+Ja+kuten+on+viimeaikoina+nähty,+ei+edes+ministerin+äitiysloma+ole+meillä+ongelma.+Ura+ei+lopu+äitiyteen,+ellei+se+ole+oma+valinta.+
Keski-+ja+etelä-Euroopassa+tai+Jenkeissä+kollegoille+sama+on+jo+huomattavan+paljon+vaikeampaa.+
Ja+tuo+palstan+yh-,+kurppa-+ja+naisviha+ei+oikeasti+varmaan+edes+kohdistu+naisiin…++Veikkaan,+että+vihalle+pitää+keksiä+ulkopuolelta+kohde,+jotta+se+ei+käänny+omaan+itseensä.+Kurjan+elämän+haittapuolia,+ehkä?
05.01.2022 22:34
Minulle+laskuri+antaa+lukeman+450+kcal/h+kohtalainen+rasitus+ja+580+kcal/h+voimakas+rasitus.+Pitää+olla+aina+kova+kuntoinen,+jos+pystyy+tunnin+voimakkaalla+rasituksella+vääntämään.+30km/h+on+kyllä+jo+hyvä+vauhti,+jos+sitä+tunnin+jaksaa+pyöräillä.+
https://www.laskurini.fi/terveys/kalorilaskuri
05.01.2022 00:28
Vaikea+on+nähdä+tätä+palstaa+seuranhakupaikkana.+Ehkä+siihen+vaikuttaa+eniten+p-alkuinen+huutelu+ja+lutkaksi,+kurpaksi+yms.+nimittelyt+sekä+itseoppineet+virologian+ja+immunologian+”gurut”+ja+varsinkin+statistiikan+luovat+tulkitsijat.+Osan,+muttei+kuitenkaan+TIETENKÄÄN+kaikkien,+arvomaailma+kirskuu+korvissa.+
Kumppanin,+sen+seuraavan,+voi+tavata+missä+vaan:+töissä,+harrastuksessa,+kaupassa+(jos+jompikumpi+on+superaktiivinen),+keikalla,+baarissa+(jos+käy)+tai+miksei+täälläkin.+Tuohon+tosin+voi+lisätä+huomautuksena,+jos+tapaa.+Ilman+omaa+aktiivisuutta+mahdollisuus+on+aina+aika+pieni.+
Siis+vaikka+täällä+olisi+vain+naisia,+en+yöunia+menetä,+vaikka+lomarytmi+on+vähän+jäänytkin+päälle.
05.01.2022 00:19
En+ole+mies+enkä+bi,+mutta+vastaan+silti+yleisellä+tasolla.+
En+ole+sellaista+ihmistä+vielä+tavannut,+joka+pelkän+näköaistin+perusteella+saa+sukat+pyörimään.+Karisma+voi+tehdä+vaikutuksen+toki,+mutta+siihen+liittyy+paljon+ihan+muuta+kuin+ulkonäkö.+Joku+valokuvassa+vaatimaton,+voi+olla+luonnossa+todella+vaikuttava+kun+eleet,+ilmeet+ja+sisin+pääsee+esille.
Ihminen+voi+tehdä+ensitapaamisella+ison+vaikutuksen+ja+saada+heti+ihastuksen+tai+vaikutuksen+tunteita+ilmaan.+Hyvin+harvinaista+se+toki+on.+Useimmiten+ihminen+avautuu+kukkaan+vasta+kun+paremmin+tutustuu.+Joskus+se+kasvaa+isoksi,+joskus+ei.+Loppujen+lopuksi+olen+päätynyt,+että+aaltopituuden+lisäksi+ihmisen+pitää+tuoksua+oikealle,+jotta+kolahtaa.+Tähän+voisi+kysyä+mitä+ihminen+voi+tuoksulleen?+Ja+vastaus+on+ei+mitään!+Ei+ihastumista+tai+rakastumista+voi+valita,+se+joko+tapahtuu+tai+sitten+voi+löytyä+ihan+mieletön+tyyppi,+josta+tulee+muuten+vain+tärkeä.
04.01.2022 23:58
Olet+henkisesti+25–35-vuotias.+En+kyllä+tunnista+itseäni+minkään+ikäiseni+musiikkimaun+mukaan.
04.01.2022 23:45
Aika+harvalla+kuntopyörä+kuluttaa+1000+kcal/h.++Taitaa+olla+puolet+tuosta+yleisempi+lukema.+Toki+polkijan+koko,+vauhti+ja+vastus+vaikuttaa.
04.01.2022 23:35
88 / 89