Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Gattino
profiilit
Gattino
Gattino
Vapaa kuvaus
Kirjoitukset saattavat sisältää huumoria, jota ei aina ymmärrä.
Aloituksia
0
Kommenttia
2058
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Raitaa+on+pitkin+ja+poikin,+värejä+vähän+vaihdellaan.
Jos+lippu+symbolisoi+kansakuntaa,+miksi+ne+ovat+niin+persoonattomia?
Suomen+lipussa+voisi+olla+sinivalkoinen+marimekon+kukkakuvio.
26.08.2022 18:25
Vessapaperin+tärkeys++on+tiedostettu+ja+hinnat+ovat+nousussa.
Nyt+on+hyvä+hetki+sijoittaa+vessapaperiin+kymppitonni+tai+kaksi.
Arvopaperit+menettävät+arvonsa,+eivätkä+ne+toimi+edes+perinteisenä+vessapaperina.
26.08.2022 17:42
Jaa,+alkoholia+juoneena+hänestä+tulee+seksuaalisesti+päälle+käyvä.+Se+voisi+olla+rasittavaa,+mutta+kyllä+sen+pari+kertaa+vuodessa+kestää.
26.08.2022 16:30
*evolutiiviselle+harppaukselle
26.08.2022 15:59
Karsiva+evoluutio+on+hidas,+mutta+voihan+pituus+olla+poikkeuksellisen+herkkä+evoluutiselle+harppaukselle.
Tuo+nääntymisteoria+pohjautui+paikallisiin+luulöytöihin.+Otanta+on+aika+pieni,+jos+ajatellaan+tuon+ajan+populaation+levinneisyyttä..
Mielenkiintoinen+aihe,+siihen+voisi+joskus+paneutua+paremmalla+ajalla.+:)
26.08.2022 14:37
Vähemmistönä,+sen+ei+pitäisi+vaikuttaa+koko+kuvaan.
Mutta+mulla+alkaa+olemaan+tieteellisiin+tutkimuksiin+perustuvat+argumentit+lopussa,+joten+heitän+tähän+vielä+yhden+empiirisen+havainnon.+😃
Itse+olen+pitkä+ja+kun+vaimolta+kysyin,+mikä+siinä+pituudessa+kiehtoo,+hän+sanoi+haluavansa+minun+geenit+tulevalle+jälkikasvulle.+Mutta+toisella+sijalla+oli+se,+että+tuon+turvallisuuden+tunnetta+kun+kuljemme+tuolla+maailmalla.+Hän+on+160+cm+pitkä.
26.08.2022 14:18
Tuhat+vuotta+sitten+viikinkien+kulttuurissa+suurikokoinen+soturi+oli+parempi+taistelija+ja+suojeluspotentiaaliltaan+haluttu.+
Ihmisen+historia+on+lyhyt+ja+väkivaltainen.+Aika+outoa,+jos+nainen+ei+huomaisi+kookkaan+miehen+etuja.
25.08.2022 23:03
Käytän+aina+englantia+kun+haen+netistä+tietoa.+Hakutulos+on+informaatioltaan+rikkaampi+kuin+suomen+kielellä+tehty+haku.+Tässä+tapauksessa+englanti+oli+vielä+niin+helppoa,+että+kaikki+sen+ymmärsi.
25.08.2022 22:55
Eräässä+dokumentissa+tosiaan+esitettiin+näkemys+siitä+,+että+naisille+olisi+annettu+vähemmän+ravintoa+ja+heidän+kasvu+olisi+muuttunut.
Kumma+että+hetkellinen+ravinnonpuute+muinaisina+aikoina+vaikuttaa+yhä.+
Naiset+ovat+yhä+lyhyempiä+kuin+miehet.
En+ihan+heti+keksi+selitystä+siihen,+miten+lyhytkasvuisuus+periytyisi+vuosituhansien+ajan.
25.08.2022 22:47
People+in+the+Mesolithic+period+were+shorter+than+today.+A+woman’s+average+height+was+154+cm+and+a+man’s+166+cm.+
(approximately+from+10,000+BCE+to+8,000+BCE)
https://en.natmus.dk/historical-knowledge/denmark/prehistoric-period-until-1050-ad/the-mesolithic-period/the-man-from-korsoer-nor/what-did-stone-age-people-look-like/
Kivikauden+pituuserot+olivat+pienempiä,+mutta+silti+huomattavia.
25.08.2022 22:27
Mies+olen,+huomasin+huolimattoman+kielenkäytön+myös+itse,+mutta+luotin+siihen,+että+minut+ymmärretään+oikein.+Aina+ei+jaksa+viilata.
Oletan+myös+että+Gattinon+oletusarvo+on+maskuliini,+koska+on+olemassa+sana+Gattina+femiinille.
25.08.2022 21:38
Tälle+väitteelle+löytyy+ihan+kulttuuriantropologinen+pohja,+näin+kertoi+eräs+naishumanisti.
Uskoisin+että+kivikautinen+nainen+arvosti+oman+yhteisön+pitkää+miestä+juuri+sen+vahvan+suojelevan+panoksen+vuoksi.+Tietysti+nykynainen+tietää+naisten+asiat+minua+paremmin,+vaikka+se+toinen+nainen+olisi+elänyt+40+000+vuotta+sitten.+:P
25.08.2022 21:13
Suuret+miehet+koetaan+suojelijoina,+tämä+ajatusmalli+on+vuosituhansien+takaa.
Kun+kaupungin+yöelämässä+seuraa+aggressioita,+tuntuu+että+suuret+miehet+ovat+siellä+yliedustettuina.
25.08.2022 18:51
Sanna+Marin+toi+Suomelle+näkyvyyttä+modernina+maana.+
Saa+nähdä+pilaako+körttiläisyydestä+sikinyt+kansa+tämän+imagon.+
Sitten+meillä+on++vielä+kaikkea+muutosta+vastustava+"Finns+Party".
Niillä+vasta+hurjat+bileet+on.+
Hurmoshenkiset+puoluekokoukset+muistuttavat+1930-luvun+nationalismin+noususta.
25.08.2022 18:30
Mulla+oli+yhdenyön+nainen,+joka+jäi+vielä+aamiaiselle+ja+oli+lähtemässä+kotiin.
Silloin+mun+mummo+paukahti+kylään+ja+luuli,+että+olin+löytänyt+tyttöystävän.
Hän+uteli+naiselta+kaiken+maailman+tietoja+ja+kertoi+munsta+yhtä+sun+toista.
Kovin+mummo+ihastui+tähän+pyöreään+ompelijattareen+ja+lähti+kotiinsa+siinä+uskossa,+että+lapsenlapsi+on+löytänyt+hyvän+morsiamen.
25.08.2022 18:02
Muistaakseni+materiaan+ja+ympäristöön+sulautumista+oli+myös+zeniläisessä+jousiammunnassa.
25.08.2022 17:19
Sulautumisen+kokemukseen+hakeutuminen+on+aika+yleistä.
Itse+pystyn+sulautumaan+jopa+elottomaan+materiaan.+Laittamalla+käteni+pöydälle,+pöydästä+tulee+osa+minua.
Yllätyin+kun+eräällä+toisella+naisella+oli+samanlaisia+pöytäkokemuksia.
Myös+käyttämäni+käsite+"ihon+kuuntelu+käsillä"+on+sulautumista.
25.08.2022 16:42
Kaikki+Marinista+sanomani+ei+koske+Donald+Trumpia.+Nämä+kaksi+persoonaa+tekemisineen+ovat+liian+erilaisia,+jotta+olisi+mielekästä+verrata+niitä+toisiinsa.+
Donald+Trumpin+"noitavainoa"+ei+myöskään+voi+verrata+siihen,+mitä+Suomessa+tapahtuu.
Meillä+tämä+on+vielä+politiikantekoa,+Amerikassa+kansakunnan+yhtenäisyys+rakoilee.
25.08.2022 15:09
Somessa+Marinia+kiusaava+ryhmä+on+kuitenkin+pieni,+vaikka+se+pyrkii+esiintymään+suurena+joukkona+anonymiteetin+avulla.+
Ongelma+ei+ole+kiusaajissa+vaan+lehdistössä+joka+hakee+klikkejä+kiihottamalla+kansaa.
Lehdistö+saa+siitä+ainakin+taloudellista+hyötyä,+poliittisia+kytkentöjä+en+tiedä.
++
Ongelma+on+myös+kansan+matalaotsaiset,+jotka+haluavat+vahvoja+elämyksiä,+kuten+osallistua+kollektiiviseen+paheksuntaan.+Jos+niitä+yrittää+sivistää,+oikeustrollit+alkavat+kiljumaan+aivopesusta.
Populistinen+oikeisto+tarvitsee+matalaotsaisia+pysyäkseen+hengissä.
25.08.2022 14:31
Aloituksessa+paistoi+palstalle+ominainen+miehinen+epätoivo.+
Taas+pitäisi+olla+jännämies,+jotta+kelpaisi.
Jos+tarkkoja+ollaan,+aloitus+on+tehty+kieli+poskessa,+joten+kirjoittaja+voi+olla+myös+nainen.
Naisen+kirjoittama+miehinen+ruikutus+voisi+olla+herkullinen+ja+avata+uusia+näkökulmia.
Naiset+eivät+pahemmin+teeskentele+parisuhdemarkkinoilla.+Pientä+sievistelyä+olen+huomannut.
24.08.2022 15:28
97 / 103