minkä ikäisenä maistoit ensi kerran alkoholia?

................

minkä ikäisenä maistoit ensi kerran alkoholia?
Entä tupakkaa jos olet maistanut?
Millaisia muistoja sinulla liittyy siihen kertaan,kun maistoit ensi kerran alkoholia..?

24

1578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsitaan

Maistamisia en muista, mutta tupakkaa olen polttanut ensimmäisen kerran vissiin 11-13v ikäisenä ja alkoholia juonnut (eli lasin tai enemmän) ekan kerran vissiin 24-25v ikäisenä (erittäin vanhana siis).

Tupakan polttosta muistan, että sitä harrastin erään vanhemman kaverini kanssa, ja tupakka-askin piilotin kirjoituspöydän taakse jottei äiti huomaisi. Muutaman kerran käveltiin kaverin kanssa ihan julkisesti kadulla tupakka suussa, mutta yleenä poltettiin jossain piilossa, ja sitten sen jälkeen jotain pastillia tai jotain ettei haisisi. Olipas teiniä :) No onneks se poltto loppui muutaman askiin.

Alkoholin ekaan käyttöön vastaavasti liittyy niin nolo muisto etten viitsi sitä edes kertoa, muuta kuin totetean, ett olis ehkä kannattanut tustutua siihen aikaisemmin ja jättää eka kerta johonkin muuhun kertaan, kuin tapahtumaan jossa parisenkymmentä ihmistä paikalla. Totean vain että oksennettua tuli itse tapahtumassa (ei sentään sisälle) että sitten viellä kotona (keskelle mattoa, jonka jälkeen sammuin).

• 6t34t43y

varmaan 14wee

• taisi olla

Isän pullosta saunakaljaa sain vähän maistella joskus 8-vuotiaana. Tupakkaa kokeilin 18-vuotiaana.

Kalja on hyvää, tupakka ei.

• entinen atm

Vasta 18. Pääsin myös poikuudestani samana iltana kun olin ekaa kertaa kännissä ja pistin tupakan suupieleen. Sitä ennen ei ollut viinaa eikä naisia. Mutta tuon kokemuksen jälkeen en ole selvää päivää nähnyt ja naisia on riittänyt. No, pieni tauko oli siinä välissä kun istuin linnassa mutta sieltä kun pääsin niin naisia oli jonossa odottamassa entistäkin enemmän.

• ei rajoja..

Näin ikää tullessa lisää ole miettinyt vanhempieni kasvatus metodia. Olen nyt 24-vuotias.
      Koska kumpikin vanhempani polttivat aina tupakkaa ja meillä oli kotona kaapissa aina noin 10 kartonkia tupakkaa virosta tuotu.
      Varastin sieltä nuorempana tupakkaa askin verran useamman kerran.
      Koska olin ala-ikäinen enkä voinut itse ostaa ja koulussa kuuluin siihen jengiin joka kävi ylä-asteella aina välitunneilla tupakalla maistoin ensin kerran muistaakseni tupakkaa 7luokalla. Vanhempani eivät välittäneet tästä eivätkä koskaan maininneet siitä,että kartongista aski puuttuu.
      Myös samoihin aikoihin varastin kotoa alkoholia aina välillä ja vanhempani sanoivat suoraan,että saan maistaa alkoholia kunhan otan kohtuudella.
      Eivätkä maininneet mitään,kun olin ottanut kaljalaatikoista kaljaa.
      En koskaan ollut kotiaretissa tupakan enkä alkohlin takia. Enkä muutenkaan saanut mistään kotiarestia.
      Näin aikuisena minusta tuntuu,että vanhempani olivat liian kilttejä koska eivät laittaneet kotiarestiin eivätkä suuttuneet minulle näistä asioista.

• taivaanvuohi62

Kymmenkuukautisena. Äiti oli paniikissa kun olin saanut hänen punkkulasinsa käsiinsä. Myöhemmin saimme aina jouluisin vedellä laimennettua punaviiniä aterian kanssa. Viinin osuutta lisättiin iän mukaan. Mutta äitini olikin argentiinalaisen kulttuurin kasvatti, meillä elettiin hiukan eri tavalla.

• minä nääss

Kaljaa maistanu varmaan joskus 15-vuotiaana sauna iltana, jolloin taisin sylkästä kiukaalle :D. Ensimmäisen, ainoan ja viimeisen kerran umpikännissä 20-vuotiaana, ei ole sen jälkeen alkoholijuomat hirveästi maistuneet.

Ensimmäisen ja viimeisen tupakan poltin armeijassa 19-vuotiaana. En nähnyt siinäkään hommassa mitään järkiä.

• sdfsdgsdgsdg

Oiskohan ollut joskus 7-vuotiaana ja varmaan vanhempien baarikaapista maistelin. Ensimmäiset kännit oli alle 10-vuotiaana, sen tarkemmin en nyt muista. Tupakkaa polttelin ensimmäisen kerran ehkä 8-vuotiaana.

• Olin 13, voi sitä kännisen tunnetta. Se tuli kuin puskista, viinallahan se vedettiin, salaa tietysti. Kotiin kun pääsin niin kyllä se huomattiin ja muistavat sen vieläkin tietyistä sanoista :) ikää on jo 26 ja silti jaksavat.

Mutta kyllä se mieleen jäi. Tupakka tuli sen jälkeen, olisin toivonut että vanhemmat olisi siihen suhtautunut vakavammin, mutta sain polttaa ja sain kotitöiden "palkaksi" tupakkaa...en ikinä tekisi tätä virhettä omilla lapsille (kun tai jos).

Vieläkin ollaan tupakan orjana mutta tiedä että pääsen siitä vielä pois! tahdon voimaa ei kukaan vie! Vaikka se aikaa vie, se tulee.

• Minkä nuorena oppii

Taisin olla 7 tai 8v kun ryyppäsin salaa puolet faijan viskipullosta ja lisäsin sinne vettä, ettei huomaa mitään. Olin aivan lärvit eikä kumpikaan vanhemmistani tajunnut mitään!

• Alkoholia olen maistanut varmaan hyvinkin nuorena - sain maistaa isän ja äidin pullosta keskiolutta. Kännissä olen kuitenkin debytoinut vasta 19-vuotiaana, jolloin olinkin melkoisen lärvit enkä sen jälkeen pystynyt vuosiin juomaan olutta ilman, että sain samantien pistävän päänsäryn. Oksentelin, mutta muistan saaneeni positiivista huomiota silloisilta tuttavilta kun minäkin olin lähtenyt sinne missä muut olivat jo vuosia käyneet. Silloin taisi lavalla esiintyä orkesteri nimeltään Sonata Arctica.

Tupakkaa maistoin kai 16-vuotiaana hyvin äkkiä. Se oli onneton kerta, olin erään kaverin, hänen tyttöystävänsä ja tämän tyttöystävän kaverin kanssa ulkona. Itse asiassa olin vieläpä mopolla matkassa. Mitään ei tapahtunut, kaljaa saatoin juoda vähän mutta en känniin asti. Aika aikaisin (kymmeneltä?) lähdin jo kotiin, ja moponi hyytyi matkalle, pimeälle tielle. Silloin oli talvi, ja muistan että mopo oli temppuillut ja matkaan lähtiessä, ja olin ollut pettynyt kun olin luullut saavani jos en tyttöystävää, niin ainakin jotain naiskokemusta (tämä oli siis aikaa kauan ennen kuin olin kuullutkaan mistään lyhenteistä, netinkäyttö oli silloin vähän luksusta vielä). Pääsin siis perille, mutta mitään ei tapahtunut. Seuraavan kerran maistoin tupakka umpituiterissa kai 30-vuotiaana, ja kolmatta kertaa en ole suunnitellut kokeilevani. Ei ole minun juttu.

• "Ei ole minun juttu. "

... ja siksi siis myöskään mitään naisseikkailuita ei ole suunnitelmissa!

• Anonyymi

alkoholia maistoin ekan kerran 12 vuotiaana, ja tupakka kokeilin 13 vuotiaana. ei se ollut niin pahaa mitä aina peloteltiin

• Anonyymi

Mitäköhän eksaktisti tarkoitetaan maistamisella. Oma-aloitteisesti ostin alkoholijuomaa ylioppilasjuhlissani 19-vuotiaana. Kohtuus on ollut aina käytössä. Teininä sain usein likööriä vieraillessani tädilläni. Kohtuus tietysti silloinkin, tädillä myös. Suvussa ei ole juopon juoppoa.

• Anonyymi

13 vuotiaana molempia. Olin varmaan mielestäni hirveässä kännissä vaikka juonut jonkun yhden siemauksen. Tupakointi olihan se jännää kaikkien " kovien" tyyppien seurassa jossain talon takana piilossa. 😂

• Taisin olla 13-vuotias maistaessani ensimmäisen kerran alkoholia ja tupakkaa kokeilin ollessani 12. Tupakointi jäi siihen kertaan, ihan kamalan makuista ja niin järkyttävän hajuista. Kurkkuun sattui ja yskitti. Älytöntä touhua ja jotkut vielä maksavat tuollaisesta kidutuksesta ja itsensä myrkytyksestä.

Olin todella maltillinen alkoholin käyttäjä yläkouluikäisenä, vaikka kaveriporukasta joku aina onnistuikin jostain saamaan omenaviiniä tai muuta ysärikuraa. Enemmän se oli kuitenkin maistelua kuin humalahakuista. Ajat olivat erilaiset ja silloin oli tavallista, että alkoholi (ja tupakka) kuului monen nuoren viikonloppuun. Nyt kun ajattelen noita aikoja, niin en voi kuin ihmetellä, miten löperöä meininkiä silloin oli.

• Anonyymi

Oisko jotain kymmenen vuotiaana. En oo noita kovin paljoo käytelly koskaan.

• Anonyymi

Tupakkaa 8 v. Alkoholia 14 v.

• Anonyymi

Hyvältä kuulostaa meininki.
      Miten noin muuten mennyt?
      Olet akateeminen?

• Anonyymi

Tupakka oli naapurin heittämä natsa, jota (yök) käytiin maistamassa naapurin pojan kanssa sen jälkeen, kun hän oli mennyt sisälle,

Alkoholi oli siskon Alkosta hakema viinipullo, jonka juotua oksensin koko illan.

Hyvin on siitä huolimatta mennyt. Käytän alkoholia nykyisin maltillisesti, enkä tupakoi. Satunnaisenkin polttelun lopetin vuosi sitten.

Koulutustaustan utelu tässä yhteydessä on ehkä tilastollisesti perusteltua, mutta jätän vastaamatta.

• Kolmoskaljaa lusikallisen viiden vanhana.
      En pitänyt, ja edelleen muistan maun.

• Anonyymi

Sikareita 6-vuotiaana. Varastin isältä, ja poltin puumajassa.

Shampanjaa 12 -vuotiaana veljen ristiäisissä.

• 8-vuotiaana saunan jälkeen juotiin ukin kanssa pullollinen lonkeroa puoliksi.
      Lonkero on yhä lempijuomani.

Tupakkaa yrittin polttaa 15-vuotiaana, koska se näytti niin hyvältä suussani.
      Kaksi askia vetelin poskareita, sitten lopetin.

• Anonyymi

Tupakalle iso ei! Voin jo 70-luvulla pahoin tupakansavusta, ja sain sukumme ainoan tupakoitsijan, setäni menemään ulos tupakille.

Lapsena sain hiukan alkoholia (olutta) lääkännällisesti terveysongelmissa.

- Sheena

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      84
      6605
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3591
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      44
      3148
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2372
    5. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      28
      2211
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      120
      2123
    7. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      2116
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2039
    9. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      40
      1942
    10. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1668
    Aihe