Miksiköhän minun on helpompi olla ystävä miehen kanssa...

...kun olen jo ystävä tämän naisen kanssa, eli kuuluu samaan pariskuntaan?

Ehkä siinä on jotakin turvallista. Ei tule varsinainen houkutus vaikka mies viehättäisikin kun on ihan oikea motiivi säilyttää se ystävyys naisen kanssa. Ja siinä pienemmällä todennäköisyydellä nainen ei tule mustasukkaiseksi koska hän luottaa minuun.

Enkä etsi edes muuta kuin ystävyyssuhdetta, joten...

91

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletkin kiero liero ja pelaat lieroa peliä eli isket varattuja miehiä ja pyydät apua kun miehen vaimo töissä yms eli mies tulis yksin kahvittelemaan kanssasi luoksesi ja pyydät apua maitopurkin avaamiseen ja läpinäkyvä paituli saunatakki yms avautuu tai tippuu vahingossa ja mies näkee sinut alastomana ja sanot haluun kanssasi seksiä olen rakastunut sinuun

      • Tiesin että yksi vastauksista tulisi olemaan aitoon Suomi24 tyyliin tuollainen. 🤔🙄😮‍💨


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Tiesin että yksi vastauksista tulisi olemaan aitoon Suomi24 tyyliin tuollainen. 🤔🙄😮‍💨

        Mutta totta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta totta

        Ja nytkin aitoon Suomi24 tyyliin oletat tuntuvasti minut kovin vähästä.

        Luottamus on pyhää, sitä ei saa kuka tahansa polulleen sattuva. Ja tämä kyseinen henkilö ei luota helposti. Saan suunnatonta iloa siitä että hän pystyy nauramaan kanssani.

        Pelkän seksin perässä juokseminen on halpaa joten siitä vain, kutsu minua seuraavaksi halvaksi.


      • Elionrie kirjoitti:

        Ja nytkin aitoon Suomi24 tyyliin oletat tuntuvasti minut kovin vähästä.

        Luottamus on pyhää, sitä ei saa kuka tahansa polulleen sattuva. Ja tämä kyseinen henkilö ei luota helposti. Saan suunnatonta iloa siitä että hän pystyy nauramaan kanssani.

        Pelkän seksin perässä juokseminen on halpaa joten siitä vain, kutsu minua seuraavaksi halvaksi.

        Tuntevasi minut*


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Ja nytkin aitoon Suomi24 tyyliin oletat tuntuvasti minut kovin vähästä.

        Luottamus on pyhää, sitä ei saa kuka tahansa polulleen sattuva. Ja tämä kyseinen henkilö ei luota helposti. Saan suunnatonta iloa siitä että hän pystyy nauramaan kanssani.

        Pelkän seksin perässä juokseminen on halpaa joten siitä vain, kutsu minua seuraavaksi halvaksi.

        En hauku halvaksi mutta sitä vaan ihmettelen miksi et etsi itsellesi kivaa sinkkumiestä josta otat siitä itsellesi iki oman miehesi ja parhaan ystäväsi ja kaverisi ja tulevan aviomiehesi eli jätät parit ja varatut miehet ja otat oman miehen itsellesi


      • Anonyymi kirjoitti:

        En hauku halvaksi mutta sitä vaan ihmettelen miksi et etsi itsellesi kivaa sinkkumiestä josta otat siitä itsellesi iki oman miehesi ja parhaan ystäväsi ja kaverisi ja tulevan aviomiehesi eli jätät parit ja varatut miehet ja otat oman miehen itsellesi

        Taidan vain jättää sinut omiin fantasioihisi.

        Tai mikä menneisyyden kokemus tuon asenteen onkin saanut aikaiseksi, älä projisoi sitä vihaa minuun.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Taidan vain jättää sinut omiin fantasioihisi.

        Tai mikä menneisyyden kokemus tuon asenteen onkin saanut aikaiseksi, älä projisoi sitä vihaa minuun.

        Joo annetaan asian olla mut älä varattuihin ja pareihin sorru kyl sinkkumiehiäkin on jos omaa miestä etsit mut unohda parit ja varatut mut hyvää päivän jatkoa varattujen miesten nielijäja avioliittojen tuhoaja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo annetaan asian olla mut älä varattuihin ja pareihin sorru kyl sinkkumiehiäkin on jos omaa miestä etsit mut unohda parit ja varatut mut hyvää päivän jatkoa varattujen miesten nielijäja avioliittojen tuhoaja

        Voisitko ystävällisesti lakata olettamasta juttuja ihmisistä jotka olet tavannut vain netissä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo annetaan asian olla mut älä varattuihin ja pareihin sorru kyl sinkkumiehiäkin on jos omaa miestä etsit mut unohda parit ja varatut mut hyvää päivän jatkoa varattujen miesten nielijäja avioliittojen tuhoaja

        Jäiköhän sulta aloituksen viimenen lause täysin kokonaan lukematta.😄.


    • No veikkaan, että olet iältäsi +35 v.

      Sukupolvet vähän aaltoilee iän puolesta ja alueellisilla kulttuurieroillakin on merkitystä...

      Mutta tässä on minun mielestä selkeä ero sukupolvien välillä ja se pohjautunee miesten kasvatukseen lähinnä. Ns. Vanhalla kasvatuksella miehille ei poikana juuri opetettu pitämään naista ihmisenä, vaan lähinnä jalustalle nostettuna pokaalina. Lisäksi seksuaalisuus nostettiin mittariksi maskuliinisuuteen. Naisia taas kasvatettiin pitämään jalat yhdessä ja varomaan miehiä, ei niinkään, että miesten/poikien pitäisi elää ihmisiksi. "Pojat on poikia".

      Nyt on toisaalta kiva katsella nuorempien aikuisten elämää. 25 vuotiaat miehet ja naiset kaveraavat sikinsokin, eikä jutut ole rasvaisia, toisin kuin oman ikäryhmäni miesten kanssa. Lisäksi oman ikäryhmäni naiset ovat vähän aina miesten kanssa kuin peura ajovaloissa.

      Tällä sivustolla on varmaan lähinnä mun ikäryhmän miehiä ja naisia. Ja sen kyllä huomaa jutuista. Luultavasti kokonaisuutena ollaan jo mennyttä kalua tuosta nuorempien "terveestä" yhteisestä kanssakäymisestä sukupuolien välillä.
      Ainakin minä miehenä hyväksyn sen, että lähtökohtaisesti minua pidetään "munan mukaan toimivaksi", kun olen +40 v mies ja hetero. Ei siihen korulauseet ja puheet auta.

      • Aika lähelle kyllä osut. Ja ulkomaille mennessä myös varoiteltiin että miehet ovat siellä suoremmin flirttailevia. Ettei kannata lähteä leikkiin mukaan.


      • Elionrie kirjoitti:

        Aika lähelle kyllä osut. Ja ulkomaille mennessä myös varoiteltiin että miehet ovat siellä suoremmin flirttailevia. Ettei kannata lähteä leikkiin mukaan.

        Mitä konservatiivisempi kulttuuri, sen enemmän se nojaa vain miehen seksuaalisuuteen.

        Esimerkiksi islamiuskonnossa on naisen seksuaalisuutta rajoitettu, koska on miehen seksuaalisuus...mm vaatetuksella. On selvää, ettei poikia opeteta pitämään tyttöjä/naisia ihmisenä, vaan objekteina. Ja se on ihan vaan uskonnon ja kulttuurin luomaa tapaa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Mitä konservatiivisempi kulttuuri, sen enemmän se nojaa vain miehen seksuaalisuuteen.

        Esimerkiksi islamiuskonnossa on naisen seksuaalisuutta rajoitettu, koska on miehen seksuaalisuus...mm vaatetuksella. On selvää, ettei poikia opeteta pitämään tyttöjä/naisia ihmisenä, vaan objekteina. Ja se on ihan vaan uskonnon ja kulttuurin luomaa tapaa.

        Yleensä konservatiivisemmissa kulttuureissa alastomuudesta ja seksuaalisuudesta tehdään myös tabu.

        Mikä puolestaan aiheuttaa niissä olevissa voimakkaamman reaktion kun kulttuureissa joissa sitä pidetään jokapäiväisenä ja luonnollisena.

        Esimerkiksi amerikkalaisilla sivustoilla rintojen vilautus voi olla kiellettyä mutta aseilla briljeeraaminen ei. Onhan tuo kieltämättä jokseenkin huvittavaa ja huolestuttavaa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Mitä konservatiivisempi kulttuuri, sen enemmän se nojaa vain miehen seksuaalisuuteen.

        Esimerkiksi islamiuskonnossa on naisen seksuaalisuutta rajoitettu, koska on miehen seksuaalisuus...mm vaatetuksella. On selvää, ettei poikia opeteta pitämään tyttöjä/naisia ihmisenä, vaan objekteina. Ja se on ihan vaan uskonnon ja kulttuurin luomaa tapaa.

        Unohdin täysin termin seksualisointi.

        Vanhoissa kulttuureissa nimenomaan nainen seksualisoidaan. Naisen pitää näyttää tietynlaiselle. Rinnat esimerkiksi on vahvasti yhä vaikka missä seksualisoitu. On hyvä esimerkki jossain pilapiirroksessa laittaa pienirintaiselle naiselle rintaliivit, mutta vieressä isoribtainen mies on taas ilman yläosaa. Jos tulisi ulkoavaruudesta, voisi ihmetellä, että miksi näin?

        Mutta ihan kulttuurista kiinni koko homma. Ja usein uskonnot vielä vaikuttaa, vaikka niiden merkitys alkaa hiipua...onneksi. Ihmiset alkavat pikkuhiljaa ottamaan itse itsestään vastuuta ja käytöksestään. Se on hyvä se. 😊👌


      • Elionrie kirjoitti:

        Yleensä konservatiivisemmissa kulttuureissa alastomuudesta ja seksuaalisuudesta tehdään myös tabu.

        Mikä puolestaan aiheuttaa niissä olevissa voimakkaamman reaktion kun kulttuureissa joissa sitä pidetään jokapäiväisenä ja luonnollisena.

        Esimerkiksi amerikkalaisilla sivustoilla rintojen vilautus voi olla kiellettyä mutta aseilla briljeeraaminen ei. Onhan tuo kieltämättä jokseenkin huvittavaa ja huolestuttavaa.

        Joo. Ja homofobia on varmaan huvittavinta, vaikkakin tietysti suuri vääryys homoja kohtaan.
        Mutta tyypillisin sanonta "tosiheterolta" lienee: "olkoot vaan kuinka homo, ei haittaa, kunhan ei tule minua viemään homouteen". 🤣

        Tai käsitys yleensäkin, että jokin seksuaalisuus tarttuu toisesta toiseen. 😁

        Mutta omalta kohdaltanikin voin sanoa, että niin pitkään kun oma seksuaalisuus ei ole itselleen selvä, sitä pelkää muiden seksuaalisuuksia... ne ahdistaa. Minuakin on joskus ihan naisien seksuaalisuus häirinnyt. Ahdistuin esimerkiksi hieromasauvamainoksista tms. Jokin oman hataran seksuaalisuuden tunto alisti niissä...🤔 Vaikea enää löytää tunnetta uudelleen, että voisi kuvailla, mutta jotenkin ne mainokset vain kävi jonkun "minuuden" päälle kai? 🤔


      • Olet oikeassa, että suhtautumisessa eri sukupuolta olevien ystävyyteen on isoja eroja sukupolvesta ja käyttäytymiskulttuureista johtuen. Nuoremmat tuntuvat suhtautuvan paljon mutkattomammin toisiinsa siinä mielessä, ettei ole niin ratkaisevaa mitä sukupuolta kukin on, vaan ihminen itse on tärkein. Sitä on hienoa nähdä.

        Itse olen aina ajatellut, että ystävä voi olla kenen kanssa vain, iästä, sukupuolesta, uskonnosta tms riippumatta. Minulla onkin monensorttista ystävää, mutta ei yhtään miespuolista. Tuttuja kyllä, mutta ei yhtäkään miestä, ketä kutsuisin ystäväkseni. Olen tätä joskus miettinyt, mistä se johtuu. Nuorempana yritin olla ystävä miesten kanssa ja ne vain aina päättyivät huonosti ja aloin sitä myöten karttamaan miehiä ystävinä.

        Olisi ihan hauska, jos olisi miehiäkin ystävinä, mutta näin keski-ikäisenä ei kovin helpolla enää tutustu uusiin ihmisiin. Ehken ole itsekään tosin ollut niin aktiivinen, että sitä voi varmaan ensimmäisenä katsoa peiliin 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Olet oikeassa, että suhtautumisessa eri sukupuolta olevien ystävyyteen on isoja eroja sukupolvesta ja käyttäytymiskulttuureista johtuen. Nuoremmat tuntuvat suhtautuvan paljon mutkattomammin toisiinsa siinä mielessä, ettei ole niin ratkaisevaa mitä sukupuolta kukin on, vaan ihminen itse on tärkein. Sitä on hienoa nähdä.

        Itse olen aina ajatellut, että ystävä voi olla kenen kanssa vain, iästä, sukupuolesta, uskonnosta tms riippumatta. Minulla onkin monensorttista ystävää, mutta ei yhtään miespuolista. Tuttuja kyllä, mutta ei yhtäkään miestä, ketä kutsuisin ystäväkseni. Olen tätä joskus miettinyt, mistä se johtuu. Nuorempana yritin olla ystävä miesten kanssa ja ne vain aina päättyivät huonosti ja aloin sitä myöten karttamaan miehiä ystävinä.

        Olisi ihan hauska, jos olisi miehiäkin ystävinä, mutta näin keski-ikäisenä ei kovin helpolla enää tutustu uusiin ihmisiin. Ehken ole itsekään tosin ollut niin aktiivinen, että sitä voi varmaan ensimmäisenä katsoa peiliin 😊

        No kuten tuumin, niin minun on keski-ikäisenä miehenä hyväksyttävä se, että minun puhdasta ystävyyttä naiseen/naisiin epäillään. Niin miesten, kuin naisten puolesta. Niin oman mahdollisen puolison, kuin naisystäväni puolison puolesta ja se on fakta, mistä minun sukupolvi ei irti tule ikinä pääsemään....ikkuna siihen, että naiset ja miehet voisivat vapaasti olla ystäviä noin vaan, on jo mennyt. 😁

        Surullista ja ikävää monien naisten ja miesten puolesta. 🙄

        Mutta itse pidän kiinni siitä, että minulla on naisystäviä ja "pelkästään" ystävinä pysyvätkin, koska muuten voisi hajota jotain mitä nyt on....jos ymmärrät mitä tarkoitan? 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No kuten tuumin, niin minun on keski-ikäisenä miehenä hyväksyttävä se, että minun puhdasta ystävyyttä naiseen/naisiin epäillään. Niin miesten, kuin naisten puolesta. Niin oman mahdollisen puolison, kuin naisystäväni puolison puolesta ja se on fakta, mistä minun sukupolvi ei irti tule ikinä pääsemään....ikkuna siihen, että naiset ja miehet voisivat vapaasti olla ystäviä noin vaan, on jo mennyt. 😁

        Surullista ja ikävää monien naisten ja miesten puolesta. 🙄

        Mutta itse pidän kiinni siitä, että minulla on naisystäviä ja "pelkästään" ystävinä pysyvätkin, koska muuten voisi hajota jotain mitä nyt on....jos ymmärrät mitä tarkoitan? 😊

        Kuulostaahan tuo aika karulta ja surulliselta, jos jokin vanhakantainen ajattelumaailma estää ystävyyksien syntymistä eritoten tässä nyky-yhteiskunnassa, jossa yksinäisyys on suurempi ongelma kuin varmaan koskaan.

        Luulen ymmärtäväni, mitä tarkoitat 😊 Itselläni ystävyys loppui aikoinaan muutamien miesten kanssa siihen, kun tunteet tulivat mutkistamaan asioita. Minä luulin olevani viettämässä kaverin kanssa kivaa leffailtaa, kun mies olikin ajatellut jotain muuta. Rikkihän se siitä meni. Ystävyys on arvokasta ja vaikka ei tunteita tarvitse tietenkään pidätelläkään, jos ne ovat molemminpuolisia, mutta useimmiten ystävät on paras pitää selkeästi ystävinä.


      • Aletheias kirjoitti:

        Kuulostaahan tuo aika karulta ja surulliselta, jos jokin vanhakantainen ajattelumaailma estää ystävyyksien syntymistä eritoten tässä nyky-yhteiskunnassa, jossa yksinäisyys on suurempi ongelma kuin varmaan koskaan.

        Luulen ymmärtäväni, mitä tarkoitat 😊 Itselläni ystävyys loppui aikoinaan muutamien miesten kanssa siihen, kun tunteet tulivat mutkistamaan asioita. Minä luulin olevani viettämässä kaverin kanssa kivaa leffailtaa, kun mies olikin ajatellut jotain muuta. Rikkihän se siitä meni. Ystävyys on arvokasta ja vaikka ei tunteita tarvitse tietenkään pidätelläkään, jos ne ovat molemminpuolisia, mutta useimmiten ystävät on paras pitää selkeästi ystävinä.

        Tuo tunteiden mutkistaminen kuullostaa oikeastaan minulle tekosyyltä. Ei tunteet mitään mutkista, vaan niistä ääneen puhumattomuus. Kommunikointi. Ja jäljelle jää mielikuvituksellinen oletus.

        Minä puolestaan olen törmäillyt vähän toisenlaisiin tapahtumiin. Tietenkin miehenä...

        Jotkin "ystävyydet" lopahtivat, kun ne eivät edenneetkään mihinkään sen kummempaan. Edes ihan viereen istuminen ja katsekontakti piti minut ehkä etäällä.
        Sitten joidenkin kohdalla kun otti yhteyttä, kysymys oli ensin, että onko joku kierroksessa, parisuhdeongelmia, panetus??? Eli lähtökohtaisesti minua pidetään aina munani vietävänä olevana miehenä. Paitsi nämä tietyt naisystävät, jotka kyllä osaavat olla rennosti jo.

        Aika ja käytös kyllä osoittaa, kenen kanssa ystävyys toimii. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Tuo tunteiden mutkistaminen kuullostaa oikeastaan minulle tekosyyltä. Ei tunteet mitään mutkista, vaan niistä ääneen puhumattomuus. Kommunikointi. Ja jäljelle jää mielikuvituksellinen oletus.

        Minä puolestaan olen törmäillyt vähän toisenlaisiin tapahtumiin. Tietenkin miehenä...

        Jotkin "ystävyydet" lopahtivat, kun ne eivät edenneetkään mihinkään sen kummempaan. Edes ihan viereen istuminen ja katsekontakti piti minut ehkä etäällä.
        Sitten joidenkin kohdalla kun otti yhteyttä, kysymys oli ensin, että onko joku kierroksessa, parisuhdeongelmia, panetus??? Eli lähtökohtaisesti minua pidetään aina munani vietävänä olevana miehenä. Paitsi nämä tietyt naisystävät, jotka kyllä osaavat olla rennosti jo.

        Aika ja käytös kyllä osoittaa, kenen kanssa ystävyys toimii. 😊

        Siinä mielessä parempi kommunikointi olisi ehdottomasti auttanut, jos nämä miehet olisivat heti alkuun suoraan kertoneet, että ovat romanttisesti kiinnostuneita, niin olisin minäkin heti osannut sanoa, etten näe mahdollisuuksia parisuhteelle tai muulle romanttiselle toiminnalle. He eivät kiinnostustaan kuitenkaan selkeästi ilmaisseet ja/tai minä olen sokea ja tilanteet päättyivät siihen, että minä olin leikkinyt toisen tunteilla ja kummallakin paha mieli. Olimme tuolloin kaikki aika nuoria, nykyään sitä osaisi itse kukin paremmin toimia tuollaisissa tilanteissa.

        Tuo on aika kurjaa, jos heti oletetaan, että haluat "jotain" jos otat yhteyttä. Vain sen takia, että olet mies. Se vaatii oikeanlaista yhteyttä, jotta haluaa nähdä toisen ihmisen aidosti omana itsenään eikä pelkästään miehenä, joka on viettiensä vietävissä. Mahtavaa, jos olet sellaisia ihmisiä elämääsi saanut, jotka haluavat olla ystäviä oikeista syistä 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Siinä mielessä parempi kommunikointi olisi ehdottomasti auttanut, jos nämä miehet olisivat heti alkuun suoraan kertoneet, että ovat romanttisesti kiinnostuneita, niin olisin minäkin heti osannut sanoa, etten näe mahdollisuuksia parisuhteelle tai muulle romanttiselle toiminnalle. He eivät kiinnostustaan kuitenkaan selkeästi ilmaisseet ja/tai minä olen sokea ja tilanteet päättyivät siihen, että minä olin leikkinyt toisen tunteilla ja kummallakin paha mieli. Olimme tuolloin kaikki aika nuoria, nykyään sitä osaisi itse kukin paremmin toimia tuollaisissa tilanteissa.

        Tuo on aika kurjaa, jos heti oletetaan, että haluat "jotain" jos otat yhteyttä. Vain sen takia, että olet mies. Se vaatii oikeanlaista yhteyttä, jotta haluaa nähdä toisen ihmisen aidosti omana itsenään eikä pelkästään miehenä, joka on viettiensä vietävissä. Mahtavaa, jos olet sellaisia ihmisiä elämääsi saanut, jotka haluavat olla ystäviä oikeista syistä 😊

        No kurjaa tai ei, mutta moni tähän liittyvä asia on vain niin ja sillä siisti. Se on tosiaan pitkän kulttuuriperimän ja maailmanmenon tulosta.
        Jos sen ymmärtää ja hyväksyy, sen kanssa voi elää ja oikeastaan pikkuisen muuttaa aina vaikka omalta kohdaltaan jatkossa. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No kurjaa tai ei, mutta moni tähän liittyvä asia on vain niin ja sillä siisti. Se on tosiaan pitkän kulttuuriperimän ja maailmanmenon tulosta.
        Jos sen ymmärtää ja hyväksyy, sen kanssa voi elää ja oikeastaan pikkuisen muuttaa aina vaikka omalta kohdaltaan jatkossa. :o)

        Totta, jokainen meistä voi omalla kohdallaan toimia haluamallaan tavalla ja päättää, miten asiaan suhtautuu. Vaikka kaikkiin meihin väistämättä vaikuttaakin kasvatus, ympäristö, yhteiskunnan normit jne niin ei silti tarvitse olla niiden vanki. Ja onneksi tulevat sukupolvet ovat tässä(kin) asiassa ottaneet askeleita parempaa suuntaan 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Totta, jokainen meistä voi omalla kohdallaan toimia haluamallaan tavalla ja päättää, miten asiaan suhtautuu. Vaikka kaikkiin meihin väistämättä vaikuttaakin kasvatus, ympäristö, yhteiskunnan normit jne niin ei silti tarvitse olla niiden vanki. Ja onneksi tulevat sukupolvet ovat tässä(kin) asiassa ottaneet askeleita parempaa suuntaan 😊

        No koulut ja kasvatukset auttaa nuoria tässä. Kulttuuri ja tavat muuttuvat hitaasti, mutta varmasti. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No koulut ja kasvatukset auttaa nuoria tässä. Kulttuuri ja tavat muuttuvat hitaasti, mutta varmasti. :o)

        Niin muuttuu 😊 Moni asia muuttuu hiljalleen parempaan suuntaan, vaikka ei kaikki muutos tietenkään aina positiivista ole, mutta tässä asiassa on menty parempaan.


      • Aletheias kirjoitti:

        Niin muuttuu 😊 Moni asia muuttuu hiljalleen parempaan suuntaan, vaikka ei kaikki muutos tietenkään aina positiivista ole, mutta tässä asiassa on menty parempaan.

        No yllättävän moni asia vaan menee eteenpäin itseasiassa....ne eivät vaan henkilökohtaisella tasolla aina sille tunnu, mutta isossa kuvassa moni negatiiviselta tuntuvakin on parannusta. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No yllättävän moni asia vaan menee eteenpäin itseasiassa....ne eivät vaan henkilökohtaisella tasolla aina sille tunnu, mutta isossa kuvassa moni negatiiviselta tuntuvakin on parannusta. :o)

        Totta, jokainen meistä katsoo maailmaa omasta vinkkeliståän ja joskus muutos saattaa juuri itselle tuntua negstiiviselta, mutta useinhan se johtuu esim pelosta tai tietämättömyydestä. Mitä enemmän asioista ottaa selvää ja altistaa itseään muutokselle, sitä helpommalta se yleensä tuntuu.


      • Aletheias kirjoitti:

        Totta, jokainen meistä katsoo maailmaa omasta vinkkeliståän ja joskus muutos saattaa juuri itselle tuntua negstiiviselta, mutta useinhan se johtuu esim pelosta tai tietämättömyydestä. Mitä enemmän asioista ottaa selvää ja altistaa itseään muutokselle, sitä helpommalta se yleensä tuntuu.

        Joo, aikamoisia ajatusharhoja meillä tuppaa olemaan... Mutta kun katsoo mitä tahaansa 30-50 vuotta taaksepäin, huomaa miten paljon kaikki onkaan kehittynyt....


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, aikamoisia ajatusharhoja meillä tuppaa olemaan... Mutta kun katsoo mitä tahaansa 30-50 vuotta taaksepäin, huomaa miten paljon kaikki onkaan kehittynyt....

        Ja vaikka sitä haluaisi olla miten avoin ja edistyksellinen, niin aina joskus huomaan olevani juurikin jonkinlaisen ajatusharhan vanki. Eikä sitä kai täysin vapaa niistä voikaan olla. Muutos luo tietyllä tavalla myös stressiä ihmiselle, joten on ihan inhimillistäkin, että vähintäänkin kyseenalaistaa muutosta.


      • Aletheias kirjoitti:

        Ja vaikka sitä haluaisi olla miten avoin ja edistyksellinen, niin aina joskus huomaan olevani juurikin jonkinlaisen ajatusharhan vanki. Eikä sitä kai täysin vapaa niistä voikaan olla. Muutos luo tietyllä tavalla myös stressiä ihmiselle, joten on ihan inhimillistäkin, että vähintäänkin kyseenalaistaa muutosta.

        Joo, mä inhoon alituista muutosta....varsinkin tännepäin...siis iän puolesta... :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, mä inhoon alituista muutosta....varsinkin tännepäin...siis iän puolesta... :oD

        No iän tuomia muutoksia minäkin vastustan henkeen ja vereen 😂 Ei sentään, ikääntyminen on ihan ok, vaikka kaikki muutokset eivät niin mukavia olekaan. Kuten se, miten huomaa että kestää hetken kauemmin verrytellä itsensä notkeaksi kuin nuorena 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        No iän tuomia muutoksia minäkin vastustan henkeen ja vereen 😂 Ei sentään, ikääntyminen on ihan ok, vaikka kaikki muutokset eivät niin mukavia olekaan. Kuten se, miten huomaa että kestää hetken kauemmin verrytellä itsensä notkeaksi kuin nuorena 😊

        Niin, siis tarkoitin, että mitä iäkkäämmäksi tulen sen negatiivisemmin suhteudun muutoksiin...en haluisi opetella enää uusia juttuja. :oD

        Vanhuuden kolotukset mä kyllä ymmärrän ja hyväksynkin....


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, siis tarkoitin, että mitä iäkkäämmäksi tulen sen negatiivisemmin suhteudun muutoksiin...en haluisi opetella enää uusia juttuja. :oD

        Vanhuuden kolotukset mä kyllä ymmärrän ja hyväksynkin....

        Jollain tavalla sitä tulee iän myötä mukavuudenhaluisemmaksi, ainakin tietyissä asioissa. Ja eihän sitä ihmisen kaikkea uutta tarvitsekaan opetella. Minun mielestäni riittää, kun ei omalla muutoshaluttomalla asenteella, sanoilla tai teoilla loukkaa toisia. Kaikessa ei tarvitse olla muutoksen eturintamassa.

        Mä kyllä vähän vastustan niitä iän tuomia pieniä silmäkulmaryppyjä 😁


      • Aletheias kirjoitti:

        Jollain tavalla sitä tulee iän myötä mukavuudenhaluisemmaksi, ainakin tietyissä asioissa. Ja eihän sitä ihmisen kaikkea uutta tarvitsekaan opetella. Minun mielestäni riittää, kun ei omalla muutoshaluttomalla asenteella, sanoilla tai teoilla loukkaa toisia. Kaikessa ei tarvitse olla muutoksen eturintamassa.

        Mä kyllä vähän vastustan niitä iän tuomia pieniä silmäkulmaryppyjä 😁

        No mua alkaa jo työssä rassaamaan, kun kokoajan tulee tietoteknisiä uusia ohjelmia ja ratkaisuja ja ne pitäisi opetella taas uudelleen. Enkä edes tiedä miksi niin tehdään? Vaikka varmaan niistä on apua jossain, mutta kokoajan vaan enemmän ja enemmän aikaa menee töissä kaikkeen raportointiin ja muuhun shaibaan ja on palavereja niin paljon, että välillä miettii, että milloin tehdä töitä? :oD

        Silmäkulmarypyt voi kyllä olla aika hottejakin...vähän kuin harmaat hiukset miehellä...sharmi... ??? :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        No mua alkaa jo työssä rassaamaan, kun kokoajan tulee tietoteknisiä uusia ohjelmia ja ratkaisuja ja ne pitäisi opetella taas uudelleen. Enkä edes tiedä miksi niin tehdään? Vaikka varmaan niistä on apua jossain, mutta kokoajan vaan enemmän ja enemmän aikaa menee töissä kaikkeen raportointiin ja muuhun shaibaan ja on palavereja niin paljon, että välillä miettii, että milloin tehdä töitä? :oD

        Silmäkulmarypyt voi kyllä olla aika hottejakin...vähän kuin harmaat hiukset miehellä...sharmi... ??? :o)

        On uskomatonta, miten alasta riippumatta ihmiset kertovat työelämästä ihan samoja asioita. Enemmän raportointia, uusia työkaluja, palavereita palavereiden jälkeen.. Kuulostaa niin tutulta. Minulla on tällä viikolla 14 palaveria ja yksi kokonainen koulutuspäivä. Ja tämä on vielä aika helppo viikko. Sitten jossain välissä pitäisi vielä ehtiä tekemään ne työtkin. 😬 Omaan työhöni vaikuttaa pörssiyhtiöiden alati kiristyvät raportointivastimukset eli moni asia linkittyy tuohon, että vaatimuksia tulee myös ihan ns virallisilta tahoilta. Yrityksiltä vaaditaan koko ajan enemmän läpinäkyvyyttä, todistettavuutta jne. Tarkoitus on monessa hyvä, mutta harvassa yrityksessä on riittävästi resursseja tarvittavien muutosten toteuttamiseen. Vähemmästäkin sitä stressiä pukkaa..

        Jotkuthan ovat ikääntyessään aivan upean näköisiä 😊 Esim Helen Mirren on upea leidi ja kauniisti ikääntynyt. En ole ihan varma kuulunko itse tuohon onnekkaasti ikääntyvien ryhmään 😄


      • Aletheias kirjoitti:

        On uskomatonta, miten alasta riippumatta ihmiset kertovat työelämästä ihan samoja asioita. Enemmän raportointia, uusia työkaluja, palavereita palavereiden jälkeen.. Kuulostaa niin tutulta. Minulla on tällä viikolla 14 palaveria ja yksi kokonainen koulutuspäivä. Ja tämä on vielä aika helppo viikko. Sitten jossain välissä pitäisi vielä ehtiä tekemään ne työtkin. 😬 Omaan työhöni vaikuttaa pörssiyhtiöiden alati kiristyvät raportointivastimukset eli moni asia linkittyy tuohon, että vaatimuksia tulee myös ihan ns virallisilta tahoilta. Yrityksiltä vaaditaan koko ajan enemmän läpinäkyvyyttä, todistettavuutta jne. Tarkoitus on monessa hyvä, mutta harvassa yrityksessä on riittävästi resursseja tarvittavien muutosten toteuttamiseen. Vähemmästäkin sitä stressiä pukkaa..

        Jotkuthan ovat ikääntyessään aivan upean näköisiä 😊 Esim Helen Mirren on upea leidi ja kauniisti ikääntynyt. En ole ihan varma kuulunko itse tuohon onnekkaasti ikääntyvien ryhmään 😄

        No jotenkin ymmärrän tuon raportoinnin siitä, että kaikkeen tulevaan voisi löytää mahdollisimman hyvin tukevaa dataa, mutta luulen, että siinä sahataan nyt oksaa itsensä alta lopulta. Vähemmälläkin selviäisi ja sen idea oikeastaan pitäisi olla se, että se on muuta työtä haittaamatonta.
        Lisäksi se on myös sitä varten, että mikään asia ei olisi vain yhden ihmisen hoteilla ja tietämyksen varassa...
        Palavereissa on pointtinsa, mutta harva osaa pitää palavereissa sen punaisen langan käsissä ja asiassa koko homman...ja sitten se, että ne asiat mitä käsitellään, myös toteutuisi, että niistä ei tarttis enää seuraavassa puhua.... Mutta ehkä nuoremmat joskus nauraa näille kommenteille tässä. :oD

        Joo, en taida minäkään kuulua siihen sharmanttiin vanhenevien miesten "kängiin". :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        No jotenkin ymmärrän tuon raportoinnin siitä, että kaikkeen tulevaan voisi löytää mahdollisimman hyvin tukevaa dataa, mutta luulen, että siinä sahataan nyt oksaa itsensä alta lopulta. Vähemmälläkin selviäisi ja sen idea oikeastaan pitäisi olla se, että se on muuta työtä haittaamatonta.
        Lisäksi se on myös sitä varten, että mikään asia ei olisi vain yhden ihmisen hoteilla ja tietämyksen varassa...
        Palavereissa on pointtinsa, mutta harva osaa pitää palavereissa sen punaisen langan käsissä ja asiassa koko homman...ja sitten se, että ne asiat mitä käsitellään, myös toteutuisi, että niistä ei tarttis enää seuraavassa puhua.... Mutta ehkä nuoremmat joskus nauraa näille kommenteille tässä. :oD

        Joo, en taida minäkään kuulua siihen sharmanttiin vanhenevien miesten "kängiin". :oD

        Tuo oli hyvin sanottu, että muutosten pitäisi olla muuta työtä haittaamatonta tai mieluiten parantaa/helpottaa/nopeuttaa sitä. Muutokset pitäisi aina olla perusteltuja ja hyvin suunniteltuja, mutta mitä nyt on monelta eri alalta olevan kanssa keskustellut, niin aika ryminällä niitä muutoksia toteutetaan..
        Palaverikäytännöt, lempiaiheeni 😄 Yritän itse epätoivoisesti ehtiä ylläpitämään sekä selkeää agensaa että pöytäkirjaa ja huolehtia siitä, että palaverissa keskitytään aiheeseen, mutta tässä hulinassa huomaa usein hyppivänsä palaverissa toiseen niin nopeasti,vettä palaverin alussa joutuu hetken miettimään, että mistä aiheesta nyt olikaan tarkoitus puhua 🙈
        Noh, toistaiseksi ollaan vielä plussan puolella 😊

        Sitä ikääntyy miten ikääntyy, ei sillä loppujen lopuksi ole niin väliä 😊 Kunhan saa olla terve ja muutoin elämän palaset mukavasti kohdillaan, niin rypyt, harmaat hiukset ja löystyvä iho ovat vain kauniita merkkejä eletystä elämästä..

        Nyt unten maille.. jaksaa taas huomenna palaveerata 😊 Hyvää yötä!


      • Aletheias kirjoitti:

        Tuo oli hyvin sanottu, että muutosten pitäisi olla muuta työtä haittaamatonta tai mieluiten parantaa/helpottaa/nopeuttaa sitä. Muutokset pitäisi aina olla perusteltuja ja hyvin suunniteltuja, mutta mitä nyt on monelta eri alalta olevan kanssa keskustellut, niin aika ryminällä niitä muutoksia toteutetaan..
        Palaverikäytännöt, lempiaiheeni 😄 Yritän itse epätoivoisesti ehtiä ylläpitämään sekä selkeää agensaa että pöytäkirjaa ja huolehtia siitä, että palaverissa keskitytään aiheeseen, mutta tässä hulinassa huomaa usein hyppivänsä palaverissa toiseen niin nopeasti,vettä palaverin alussa joutuu hetken miettimään, että mistä aiheesta nyt olikaan tarkoitus puhua 🙈
        Noh, toistaiseksi ollaan vielä plussan puolella 😊

        Sitä ikääntyy miten ikääntyy, ei sillä loppujen lopuksi ole niin väliä 😊 Kunhan saa olla terve ja muutoin elämän palaset mukavasti kohdillaan, niin rypyt, harmaat hiukset ja löystyvä iho ovat vain kauniita merkkejä eletystä elämästä..

        Nyt unten maille.. jaksaa taas huomenna palaveerata 😊 Hyvää yötä!

        Mä sen verran skeptikoin, että veikkaan monien uudistustusten pohjalla sen, että voisi jollekin työntekijälle antaa kengänkuvan hanuriin....eli jokainen tekisi tämän tyypin työn itse. Tehostamista....mutta usein siinä käy niin, että sen tyypin työnkuva vaan muuttuu...ennen se laski vaikka palkkoja, nyt se opastaa, miten palkkaohjemaa käytetään. :oD

        Mä muistan erään rehtorin, naisen...joka oli kyllä minun mielestä keikkien käymieni teams-miitinkien paras palaverien vetäjä ikinä. Hän jakeli puheenvuorot ja puuttui, jos joku vähän eksyi aiheesta. Sitten kaikki sai siihen liittyvän ajolistan jälkeenpäin missä oli kaikki deadlinet ja sovitut asiat ja vielä kuitenkin jokainen sai kertoa alussa kuka oli ja mitä siellä palaverissa edusti.

        Työpaikan palavereissa taas on ihan karseeta....joku röhkii taustalla ja öhkää, kun ei tajua mikkiä laittaa kiinni ja "erkki" kertoo anoppinsa ummetuksestakin......Lisäksi mitä käsitellään, jää tekemättä ja ne nousee seuraavassa uudelleen....eikä mitään palaverituloksia tule mistään, että se on vaan ehkä tunti höhhäilyä ja joku änkyttävä vetäjä innoissaan lopulta sanoo, että hyvää työpäivää kaikille.... ehkä hyvän lykyn sanoo, mille työnumerolle sen tunnin aika pistetään... :oD

        Joo, siis mähän painatan nytten parhaillaan töitä laikka punasena. :oD Tosin saatan mä torkutkin ottaa, jos tulee sopiva väli. :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä sen verran skeptikoin, että veikkaan monien uudistustusten pohjalla sen, että voisi jollekin työntekijälle antaa kengänkuvan hanuriin....eli jokainen tekisi tämän tyypin työn itse. Tehostamista....mutta usein siinä käy niin, että sen tyypin työnkuva vaan muuttuu...ennen se laski vaikka palkkoja, nyt se opastaa, miten palkkaohjemaa käytetään. :oD

        Mä muistan erään rehtorin, naisen...joka oli kyllä minun mielestä keikkien käymieni teams-miitinkien paras palaverien vetäjä ikinä. Hän jakeli puheenvuorot ja puuttui, jos joku vähän eksyi aiheesta. Sitten kaikki sai siihen liittyvän ajolistan jälkeenpäin missä oli kaikki deadlinet ja sovitut asiat ja vielä kuitenkin jokainen sai kertoa alussa kuka oli ja mitä siellä palaverissa edusti.

        Työpaikan palavereissa taas on ihan karseeta....joku röhkii taustalla ja öhkää, kun ei tajua mikkiä laittaa kiinni ja "erkki" kertoo anoppinsa ummetuksestakin......Lisäksi mitä käsitellään, jää tekemättä ja ne nousee seuraavassa uudelleen....eikä mitään palaverituloksia tule mistään, että se on vaan ehkä tunti höhhäilyä ja joku änkyttävä vetäjä innoissaan lopulta sanoo, että hyvää työpäivää kaikille.... ehkä hyvän lykyn sanoo, mille työnumerolle sen tunnin aika pistetään... :oD

        Joo, siis mähän painatan nytten parhaillaan töitä laikka punasena. :oD Tosin saatan mä torkutkin ottaa, jos tulee sopiva väli. :oD

        Joskus muutosten taustalla voi ollakin jotain pelaamista, että saadaan tiettyjä työtehtäviä vähennettyä tai ehkä jopa savustettua joku tietty henkilö ulos. Aika vähän olen mihinkään kovin räikeään savustamiseen törmännyt, vaikka muutaman kerran olenkin ihmetellyt sitä, miten tietyt osaset loksahtavat "liian hyvin" paikoilleen. Mahdollisesti kyseenalaisia tapauksia on useimmiten kuitenkin todella vaikea todistaa. Pelkkä oma tunne kun ei vielä riitä.

        Kuulostaa ihanan napakalta rehtorilta 😁 Itse laitan myös aina päätökset ja sovitut asiat ylös ja muistion jakoon kaikille. Voi sitten vedota, että "tuollahan se lukee sovittuna silloin ja silloin", kun joku alkaa purnaamaan, ettei hän ollut lainkaan tietoinen asiasta 🙄

        Teillä alkaa varmaan töissä olemaan jo vilinää, saa painaakin kunnolla duunia 😊 Toivottavasti sait silti nokoset otettua!


      • Aletheias kirjoitti:

        Joskus muutosten taustalla voi ollakin jotain pelaamista, että saadaan tiettyjä työtehtäviä vähennettyä tai ehkä jopa savustettua joku tietty henkilö ulos. Aika vähän olen mihinkään kovin räikeään savustamiseen törmännyt, vaikka muutaman kerran olenkin ihmetellyt sitä, miten tietyt osaset loksahtavat "liian hyvin" paikoilleen. Mahdollisesti kyseenalaisia tapauksia on useimmiten kuitenkin todella vaikea todistaa. Pelkkä oma tunne kun ei vielä riitä.

        Kuulostaa ihanan napakalta rehtorilta 😁 Itse laitan myös aina päätökset ja sovitut asiat ylös ja muistion jakoon kaikille. Voi sitten vedota, että "tuollahan se lukee sovittuna silloin ja silloin", kun joku alkaa purnaamaan, ettei hän ollut lainkaan tietoinen asiasta 🙄

        Teillä alkaa varmaan töissä olemaan jo vilinää, saa painaakin kunnolla duunia 😊 Toivottavasti sait silti nokoset otettua!

        Mahdatkos olla ennestään tuttu, nyt rekattuna? :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        Mahdatkos olla ennestään tuttu, nyt rekattuna? :oD

        Kyllä vain, tuttuhan minä 😊 Pulttiviputtaja 😄


      • Aletheias kirjoitti:

        Kyllä vain, tuttuhan minä 😊 Pulttiviputtaja 😄

        Joo. No kiva, että oot pistänyt nikin. Onks tolle nikille tarinaa? :o)


      • Aletheias
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. No kiva, että oot pistänyt nikin. Onks tolle nikille tarinaa? :o)

        Randen väsytystaktiikka tehosi 😄

        Ei sen kummempaa tarinaa kuin, että muinaiset mytologiat kiehtoo ja nikki on muunnelma totuuden ja vilpittömyyden Aletheia-jumalattaresta 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Randen väsytystaktiikka tehosi 😄

        Ei sen kummempaa tarinaa kuin, että muinaiset mytologiat kiehtoo ja nikki on muunnelma totuuden ja vilpittömyyden Aletheia-jumalattaresta 😊

        Aijaa.... Mikäs hahmo mä olisin? No varmaan Hefaistos.. :oD


      • Disseisback kirjoitti:

        Aijaa.... Mikäs hahmo mä olisin? No varmaan Hefaistos.. :oD

        Hefaistos on kuin sulle tehty 😂 Ihan täydellinen nikki olis sulle 😊


      • Aletheias kirjoitti:

        Hefaistos on kuin sulle tehty 😂 Ihan täydellinen nikki olis sulle 😊

        Joo, näin mäkin metin. :oD


    • Ei pidä aliarvioida kolmannen tekijän, miehen, oma-alotteisuutta.

    • Minulla menee niin, että kun ystävyys syventyy miespuolisen ystävän kanssa, tulevat heidän kumppaninsa mukaan kuvioon.

      Rakkain ystäväni on mies ja olen tehnyt viime vuosina tuttavuutta hänen vaimoonsakin.

      Kerran tokaisin hänelle, että tuo sun mies on minulle rakas ja opin kyllä rakastamaan sinuakin.
      Alkureaktio oli häneltä hämmentynyt, mutta hän ymmärsi yskän muutamassa sekunnissa.

      Nykyään hän ei ihmettele suoraa käytöstäni. Minä vaan olen sellainen.

      Yhdessä tilaisuudessa kysyin häneltä lupaa, saanko halata hänen miestään.. hän vastasi, että jopa edellyttää sitä.

      Hänellä on upea mies, mutta en ole koskaan ajatellut ystävästäni romanttisesti.

      • Ihanaa kun voitte olla noin rennosti. 😊


      • Elionrie kirjoitti:

        Ihanaa kun voitte olla noin rennosti. 😊

        Olen onnekas. Tiedän sen.


      • Anonyymi

        Suora puhe usein toimii kaikkein parhaiten. Ei se tietenkään aina kaikille helppoa ole, mutta se toimii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suora puhe usein toimii kaikkein parhaiten. Ei se tietenkään aina kaikille helppoa ole, mutta se toimii.

        Täysin samaa mieltä. Suoruus on jopa paheksuttavaa joidenkin mielestä, mutta kun ei me ihmiset oikeasti olla mitään ajatusten lukijoita. Suora ja rehellinen lähestymistapa on paras, vaikka sitten olisikin hieman töksähtelevä.


    • Anonyymi

      Mieti nyt edes hetki millaista paskaa tunget toisten nenän eteen.

      Ei mitään rajaa.

      (hirn)

    • Anonyymi

      Kunhan et vaan rikkoisi tuota parisuhdetta? Vaikka itse ajattelet olevasi vain ystävä se mies saattaa kuvitella että voi litkiä hunajat kaikista ulottuvilla olevista piparipurkeista ja siitä seuraa sitten ongelmia.

      -harmiseikirj-

      • Kenen syy se siinä tapauksessa olisi? Se olisi kyllä kova paikka minulle sillä ystävyyteni naiseen perustuu siihen etten salaa häneltä mitään ja sanon asiat niin kuin ne ovat, sitä hän odottaa minulta.

        Olisi kyllä kova paikka joutua sellaista kertomaan.


      • Anonyymi
        Elionrie kirjoitti:

        Kenen syy se siinä tapauksessa olisi? Se olisi kyllä kova paikka minulle sillä ystävyyteni naiseen perustuu siihen etten salaa häneltä mitään ja sanon asiat niin kuin ne ovat, sitä hän odottaa minulta.

        Olisi kyllä kova paikka joutua sellaista kertomaan.

        Niinpä, sinun kannattaisi kyllä miettiä kannattaako ottaa edes riskiä ystäväyyden menetyksestä? Tuossa yhtälössä on kuitenkin kolme liikkuvaa osaa joista vain yksi on sinun hallinnassa.

        Yllätti minutkin aikoinaan kun yhden kaverin tyttöystävä toisinaan minun kyydillä kulki töihin niin sitten yhdellä kertaa tyttö itkee kun illalla oli riidelleet siitä asiasta, se kaveri oli mustasukkaisena tivannut syytä että miksi menee minun kyydillä? no siksi kun ei sillä muuta järkevää kyytiä ollut ja minulla taas ei siitä tullut edes ylimääräistä mutkaa. Tuli vähän puun takaa kun ei ollut minun osalta ollut eikä sen tytönkään osalta mitään sellaista edes ilmassa, eikä se kaveri mulle mitään epäilyjään ollut esittänyt eikä muutenkaan ollut ollut naama nutturalla. Mulle silloin selvisi että ihmiset saattaa hautoa vaikka mitä mielessään ja keksiä omassa päässään juttuja, sitten jos ne eskaloituu siitä voi tulla kovakin riita ja väärinkäsitykset.

        -harmiseikirj-


    • Vastauksista tulee hieman sellainen vaikutelma että on hankalaa luottaa ihmisluontoon uskollisuuden osalta, olisiko asia näin?

      • Anonyymi

      • Järjetön mustasukkaisuus on ainakin tuhoisaa. Ei tarvita pettämistä, kun kaikki on jo piloilla.


      • Moni ei luota itseensä. Siitä on pitkälti monen kohdalla kyse toisiin ihmisiin luottamisessa.

        Luottamus on oikeastaan tunne, mikä tulee itsestään. Siihen vaikutttaa tietysti historiassa tapahtuneet asiat, mutta toisaalta tulevaisuudessa tapahtuvat asiat ei sitä historiaa katso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan? Jos et halua rikkoa kenenkään liittoa et sitten vaan ole tekemisissä varatun vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa muuten kuin ehkä ammatillisesti:

        https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009304848.html

        -harmiseikirj-

        Minusta paljon toimivampi keino on osoittaa oma vaarattomuutensa sille liiton toiselle osapuolelle, jos haluaa olla toisen ystävä. Tuollainen välttely on vain omiaan luomaan yleistä epäluuloa ja mustasukkaisia kuvitelmia.


    • Anonyymi

      Koska miehet on älykkäämpiä ja pragmaattisempia. Ajatteleva ihminen pitää muista ajattelevista ihmisistä ja ikävä tosiasia on se, että niistä vähäisistäkin ajattelevista ihmisistä suurin osa on miehiä. En sano, ettei ajattelevia naisia olisi, mutta niitä nyt vaan on paljon vähemmän kuin ajattelevia miehiä.

      Miksi muuten shakissakin on miesten ja naisten sarjat(ei ainakaan pahemmin kuule naispuolisista shakin suurmestareista)? Siinä pelissä on kuitenkin kyse älystä eikä fyysisyydestä. Sitä sopii miettiä... :)

      Ps. Queens Gambit on loistava sarja! Anya Taylor-Joy <3

      • Anonyymi

        Ahaa, että oikein shakki on olennaisin merkki ajattelmisesta. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, että oikein shakki on olennaisin merkki ajattelmisesta. 😂

        Jos et ajattele, et pärjää shakissa. Jos ajattelet ja tiedät shakin säännöt, on mahdollisuutesi pärjätä siinä huomattavasti paremmat kuin silloin jos et ajattele, vaikka tietäisitkin shakin säännöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ajattele, et pärjää shakissa. Jos ajattelet ja tiedät shakin säännöt, on mahdollisuutesi pärjätä siinä huomattavasti paremmat kuin silloin jos et ajattele, vaikka tietäisitkin shakin säännöt.

        Niin ... kaikki suorat ovat käyriä, mutta kaikki käyrät eivät ole suoria. Jokaista maailman ajattelevaa ihmistä ei todellakaan kiinnosta shakki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et ajattele, et pärjää shakissa. Jos ajattelet ja tiedät shakin säännöt, on mahdollisuutesi pärjätä siinä huomattavasti paremmat kuin silloin jos et ajattele, vaikka tietäisitkin shakin säännöt.

        Mä kyllä tunnen ihmisiä, jotka ovat hyvin huonoja ajattelemaan, mutta erittäin hyviä shakissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ... kaikki suorat ovat käyriä, mutta kaikki käyrät eivät ole suoria. Jokaista maailman ajattelevaa ihmistä ei todellakaan kiinnosta shakki.

        Shakki oli vaan yksi esimerkki.

        En minäkään mikään shakin suurmestari ole. Tiedän miten nappuloita kuuluu liikuttaa ja siinä se aika pitkälti on. Mutta ajattelemalla ja tietämällä miten ne nappulat liikkuu, parannan mahdollisuuksiani aika paljon siinä pelissä. Kun näen laudan omalta puolelta ja myös vastapuolelta. Sama pätee ihan kaikkeen elämässä. Pitää nähdä kolikon kummatkin puolet ja se ohut reuna, mikä pitää ne kummatkin puolet yhdessä. Eikä se onnistu ilman ajattelua. Ei keneltäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Shakki oli vaan yksi esimerkki.

        En minäkään mikään shakin suurmestari ole. Tiedän miten nappuloita kuuluu liikuttaa ja siinä se aika pitkälti on. Mutta ajattelemalla ja tietämällä miten ne nappulat liikkuu, parannan mahdollisuuksiani aika paljon siinä pelissä. Kun näen laudan omalta puolelta ja myös vastapuolelta. Sama pätee ihan kaikkeen elämässä. Pitää nähdä kolikon kummatkin puolet ja se ohut reuna, mikä pitää ne kummatkin puolet yhdessä. Eikä se onnistu ilman ajattelua. Ei keneltäkään.

        Siihen, että on shakissa hyvä, riittää tietynlainen matemaattisesti toimiva mieli. Ei siihen varsinaista sen ihmeellisempää ajattelua tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen, että on shakissa hyvä, riittää tietynlainen matemaattisesti toimiva mieli. Ei siihen varsinaista sen ihmeellisempää ajattelua tarvita.

        Ajattelet liian suppeasti.

        Havaintokyky, laudan lukeminen, vastustajan mahdollisten liikkeiden lukeminen, kaiken mahdollisen, mihin pystyy, huomioon ottaminen ja höystettynä luovuudella parantaa mahdollisuuksia. Reaktio/vastareaktio. Hereillä olo. Ei siihen tarvita mitään matematiikkaa. Ajattelua, luovaa ajattelua erityisesti, sitäkin enemmän. Luovalla ajattelulla voi aina yllättää vastustajan. Jos haluaa voittaa, pitää aina tehdä jotain sellaista, mihin vastustaja ei ole varautunut. Ja se tosiaan edellyttää ajattelua.

        Siirretään tämä vaikkapa kamppailulajeihin. Jopa Mike Tyson on sanonut, että nyrkkeily on ajattelevien laji eikä kovien jätkien. Kovat jätkät ottaa dunkkuun, mutta ne jotka osaavat funtsia ja pitävät hermonsa kaikesta paineesta ja pelosta huolimatta, pärjäävät. Jos menetät kehässä hermot, tulet melko todennäköisesti tyrmätyksi. Koska hermostuneena teet virheitä, joista paremmat hermot omaava vastustaja rokottaa nopeasti.

        Niin kuin sanoin. Jos kykenee ajattelemaan, kykenee siirtämään sen ajattelemisen mihin tahansa, vaikka ei missä tahansa mestariksi tulisikaan. Mutta pärjää ja on antanut kunnon vastuksen toiselle.

        Ps. Ajattelemisen tärkein funktio on se, että jossain vaiheessa lopettaa ajattelemisen ja vaan reagoi tarpeen mukaan tai on reagoimatta. Se on nopeampaa kuin ajatteleminen. Mutta siihen ei pääse ilman ajattelemista... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelet liian suppeasti.

        Havaintokyky, laudan lukeminen, vastustajan mahdollisten liikkeiden lukeminen, kaiken mahdollisen, mihin pystyy, huomioon ottaminen ja höystettynä luovuudella parantaa mahdollisuuksia. Reaktio/vastareaktio. Hereillä olo. Ei siihen tarvita mitään matematiikkaa. Ajattelua, luovaa ajattelua erityisesti, sitäkin enemmän. Luovalla ajattelulla voi aina yllättää vastustajan. Jos haluaa voittaa, pitää aina tehdä jotain sellaista, mihin vastustaja ei ole varautunut. Ja se tosiaan edellyttää ajattelua.

        Siirretään tämä vaikkapa kamppailulajeihin. Jopa Mike Tyson on sanonut, että nyrkkeily on ajattelevien laji eikä kovien jätkien. Kovat jätkät ottaa dunkkuun, mutta ne jotka osaavat funtsia ja pitävät hermonsa kaikesta paineesta ja pelosta huolimatta, pärjäävät. Jos menetät kehässä hermot, tulet melko todennäköisesti tyrmätyksi. Koska hermostuneena teet virheitä, joista paremmat hermot omaava vastustaja rokottaa nopeasti.

        Niin kuin sanoin. Jos kykenee ajattelemaan, kykenee siirtämään sen ajattelemisen mihin tahansa, vaikka ei missä tahansa mestariksi tulisikaan. Mutta pärjää ja on antanut kunnon vastuksen toiselle.

        Ps. Ajattelemisen tärkein funktio on se, että jossain vaiheessa lopettaa ajattelemisen ja vaan reagoi tarpeen mukaan tai on reagoimatta. Se on nopeampaa kuin ajatteleminen. Mutta siihen ei pääse ilman ajattelemista... :)

        Itsepä puhuit pelkästä shakista. Se, että ihminen on hyvä jossain yhdessä asiassa, ei vielä kerro mitään yleisestä ajattelukyvystä. Se kertoo lähinnä omistautumisesta ja siihen kyseiseen asiaan sopivista ominaisuuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelet liian suppeasti.

        Havaintokyky, laudan lukeminen, vastustajan mahdollisten liikkeiden lukeminen, kaiken mahdollisen, mihin pystyy, huomioon ottaminen ja höystettynä luovuudella parantaa mahdollisuuksia. Reaktio/vastareaktio. Hereillä olo. Ei siihen tarvita mitään matematiikkaa. Ajattelua, luovaa ajattelua erityisesti, sitäkin enemmän. Luovalla ajattelulla voi aina yllättää vastustajan. Jos haluaa voittaa, pitää aina tehdä jotain sellaista, mihin vastustaja ei ole varautunut. Ja se tosiaan edellyttää ajattelua.

        Siirretään tämä vaikkapa kamppailulajeihin. Jopa Mike Tyson on sanonut, että nyrkkeily on ajattelevien laji eikä kovien jätkien. Kovat jätkät ottaa dunkkuun, mutta ne jotka osaavat funtsia ja pitävät hermonsa kaikesta paineesta ja pelosta huolimatta, pärjäävät. Jos menetät kehässä hermot, tulet melko todennäköisesti tyrmätyksi. Koska hermostuneena teet virheitä, joista paremmat hermot omaava vastustaja rokottaa nopeasti.

        Niin kuin sanoin. Jos kykenee ajattelemaan, kykenee siirtämään sen ajattelemisen mihin tahansa, vaikka ei missä tahansa mestariksi tulisikaan. Mutta pärjää ja on antanut kunnon vastuksen toiselle.

        Ps. Ajattelemisen tärkein funktio on se, että jossain vaiheessa lopettaa ajattelemisen ja vaan reagoi tarpeen mukaan tai on reagoimatta. Se on nopeampaa kuin ajatteleminen. Mutta siihen ei pääse ilman ajattelemista... :)

        Esimerkiksi moni autisti on erinomaisen hyvä shakissa. En tarkoita, että he olisivat tyhmiä, mutta ei heillä kaikilla mitenkään laaja ajattelutapa ja -kykykään ole. Pikemmin osa heistä on hyvin yhdelle asialla ja kiinnostuksenkohteelle omistautuneita. Erinomaisuus shakissa voi siis myös kertoa tietynlaisesta "ajattelukyvyn puutteesta" tai ehkä on parempi sanoa ajattelun erikoistumisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepä puhuit pelkästä shakista. Se, että ihminen on hyvä jossain yhdessä asiassa, ei vielä kerro mitään yleisestä ajattelukyvystä. Se kertoo lähinnä omistautumisesta ja siihen kyseiseen asiaan sopivista ominaisuuksista.

        Vääristelet. Kysyin vaan miksi shakissakin on miehille ja naisille omat sarjat.

        Mutta tämä on juuri sitä, mihin ihan ensimmäisessä viestissä viittasin. En väitä, ettei ajattelevia naisia olisi, mutta niitä on vaan helvetin paljon vähemmän kuin ajattelevia miehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääristelet. Kysyin vaan miksi shakissakin on miehille ja naisille omat sarjat.

        Mutta tämä on juuri sitä, mihin ihan ensimmäisessä viestissä viittasin. En väitä, ettei ajattelevia naisia olisi, mutta niitä on vaan helvetin paljon vähemmän kuin ajattelevia miehiä.

        Vääristelen mitä? Sitäkö, että sinä puhuit shakista? Et sitten ilmeisesti kirjoittanut tätä: "Koska miehet on älykkäämpiä ja pragmaattisempia. Ajatteleva ihminen pitää muista ajattelevista ihmisistä ja ikävä tosiasia on se, että niistä vähäisistäkin ajattelevista ihmisistä suurin osa on miehiä. En sano, ettei ajattelevia naisia olisi, mutta niitä nyt vaan on paljon vähemmän kuin ajattelevia miehiä.

        Miksi muuten shakissakin on miesten ja naisten sarjat(ei ainakaan pahemmin kuule naispuolisista shakin suurmestareista)? Siinä pelissä on kuitenkin kyse älystä eikä fyysisyydestä. Sitä sopii miettiä... :)

        Ps. Queens Gambit on loistava sarja! Anya Taylor-Joy <3"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääristelet. Kysyin vaan miksi shakissakin on miehille ja naisille omat sarjat.

        Mutta tämä on juuri sitä, mihin ihan ensimmäisessä viestissä viittasin. En väitä, ettei ajattelevia naisia olisi, mutta niitä on vaan helvetin paljon vähemmän kuin ajattelevia miehiä.

        Eli shakki kertoo sinusta ajattelemisesta. Et taida itse paljon ajatella. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsepä puhuit pelkästä shakista. Se, että ihminen on hyvä jossain yhdessä asiassa, ei vielä kerro mitään yleisestä ajattelukyvystä. Se kertoo lähinnä omistautumisesta ja siihen kyseiseen asiaan sopivista ominaisuuksista.

        Ja jos haluat jatkaa vääntämistä, lue tämä(ellet ole jo lukenut) https://keskustelu.suomi24.fi/t/17853706/ihmissuhdepeli , ajattele lukemaasi. Käytä aikaa siihen. Kun olet valmis, voit tulla yrittämään voittaa sellaista, joka ei ole voittamassa ketään... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääristelet. Kysyin vaan miksi shakissakin on miehille ja naisille omat sarjat.

        Mutta tämä on juuri sitä, mihin ihan ensimmäisessä viestissä viittasin. En väitä, ettei ajattelevia naisia olisi, mutta niitä on vaan helvetin paljon vähemmän kuin ajattelevia miehiä.

        Eipä noita miehiäkään montaa ole, jotka olisivat hyviä shakissa. Että ei siis ole montaa ajattelevaa miestäkään.


      • Anonyymi

        Mun kokemukseni mukaan miehet eivät osaa ajatella pragmaattisesti, vaan ovat tunteella reagoivia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun kokemukseni mukaan miehet eivät osaa ajatella pragmaattisesti, vaan ovat tunteella reagoivia.

        En ole tavannut ainuttakaan pragmaattisesti ajattelevaa naista. Ja olen tähän ikään mennessä tavannut aika monta. Ja aika monta erilaista, eri taustoista, eri yhteiskuntaluokista... :)

        Mutta hyvä niin. Ajattelevan ihmisen tie on yksinäinen. Mukava tietää, etten ole ainoa tässä maailmassa... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tavannut ainuttakaan pragmaattisesti ajattelevaa naista. Ja olen tähän ikään mennessä tavannut aika monta. Ja aika monta erilaista, eri taustoista, eri yhteiskuntaluokista... :)

        Mutta hyvä niin. Ajattelevan ihmisen tie on yksinäinen. Mukava tietää, etten ole ainoa tässä maailmassa... :)

        Tuo taitaakin sitten todistaa sen, että pragmaattisesti ajattelevia ihmisiä ei ylipäänsä juurikaan ole. Itse tosin olen muutaman sellaisen molempia sukupuolia tavannut ja vaikka tunnen miehiä selvästi enemmän kuin naisia, niin silti tunnen pragmaattisesti ajattelevia miehiä vähemmän kuin naisia. Tosin tunnen enemmän sellaisia näennäisesti pragmaatisia miehiä, jotka kyllä taputtelevat itse itseään kovasti selkään kyvystään tehdä loogisesti ajateltuja ja asiatietoon pohjaavia, järkeviä päätöksiä. Vaan sitten kun "pääsee" ensikädessä siitä vierestä sitä heidän päätöksentekoaan seuraamaan, niin siitä on pragmaattisuus kaukana ja kaikki tehdään mutulla ja tunteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tavannut ainuttakaan pragmaattisesti ajattelevaa naista. Ja olen tähän ikään mennessä tavannut aika monta. Ja aika monta erilaista, eri taustoista, eri yhteiskuntaluokista... :)

        Mutta hyvä niin. Ajattelevan ihmisen tie on yksinäinen. Mukava tietää, etten ole ainoa tässä maailmassa... :)

        Tuo on hyvin linjassa tutkimustulosten kanssa, Oikeastaan kaikki ihmiset tekevät päätöksensä lopulta tunteella. Moni meistä o todella taitava perustelemaan ne asiat omalle itselleen muka järjellä, mutta ne perusteet eivät oikeastaan kenenkään kohdalla kestä objektiivista vertaisarviontia ja pysy pragmaattisina. Ihminen nyt vaan toimii lopulta aina tunteella, kaikkien tunteet vaan eivät tietenkään ole samoja.


    • Mies ja nainen ei voi koskaan olla pelkästään ystäviä, ellei sitten toinen ole susiruma. Vaikkei mitään tapahtuisikaan, siinä on aina sellainen tietty pohjavire joka puuttuu ollessa tekemisissä saman sukupuolen kanssa.

      • Anonyymi

        Mistäpä sitä kukaan pystyy mitään varmaa muiden pohjavireistä sanomaan. Jokainen voi lopulta puhua ihan vain omasta puolestaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäpä sitä kukaan pystyy mitään varmaa muiden pohjavireistä sanomaan. Jokainen voi lopulta puhua ihan vain omasta puolestaan.

        Kun kysyttiin, niin vastasin.


      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa yhtään. Tietty pohjavirekään ei haittaa ystävyydessä, ei myöskään sen puute.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa yhtään. Tietty pohjavirekään ei haittaa ystävyydessä, ei myöskään sen puute.

        Eka sanot ettei se pidä paikkaansa yhtään ja sitten sanot ettei se haittaakaan 😏


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Eka sanot ettei se pidä paikkaansa yhtään ja sitten sanot ettei se haittaakaan 😏

        Vastaaja tuohon edelliseen oli täysin eri, kuin tuo aiempi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaaja tuohon edelliseen oli täysin eri, kuin tuo aiempi.

        Kaikki anomuumit ovat yksi ja sama henkilö.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Kaikki anomuumit ovat yksi ja sama henkilö.

        No minä kirjoitin sen aiemman, mutta en kirjoittanut tuota alempaa, Ihan vaan tiedoksi, jotta ei näennäinen epäjohdonmukaisuus ahdista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No minä kirjoitin sen aiemman, mutta en kirjoittanut tuota alempaa, Ihan vaan tiedoksi, jotta ei näennäinen epäjohdonmukaisuus ahdista.

        Kyllä tässä keskustelussa on joku POHJAvire menossa...


    • Anonyymi

      En tiedä ymmärränkö ajatuksesi väärin, mutta mulla on ehkä pitkälti samanlaisia kokemuksia. Ystävien (ja kavereidenkin) miesystävien ja myös oman miehen (jos sellainen on) miespuolisten ystävien kanssa on minusta hyvin helppoa olla ystävä. Noista puuttuu minun silmissäni ihan kokonaan kaikki jännite ja se, että kukaan edes yrittäisi mitään. Tai siis enhän minä tietenkään sen toisen osapuolen ajatuksia pysyt lukemaan, mutta noin itsee koen sen. Voi tietysti olla, että koska itselleni on itsestäänselvää, että mitään ei ole ja se ihan taatusti käy käytöksestäni aukottomasti kaikille selväksi, niin kukaan ei edes yritä, kun mahdollisuudet millekään ovat tasan nolla.

    • Anonyymi

      Minulla on aina ollut miehiä ystävänä, mutta vain yhden naisystäväni miehen kanssa. Siitä koituu hauskoja tilanteita, kun joku kyselee kenen kanssa olin jossain. "Matin" vastaan, ja joudun aina lisäämään "Matti on ystäväni Maijan mies".

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe