Vein tarjottimen terassille, vaikka ilma oli tuulinen. Olin valikoinut itselleni yksinkertaisen salaatin, ja lorauttanut oliiviöljyä päälle. Tuoremehu oli vasta puristettua ja kahvi tuoksui vahvalta ja syvältä, mutta jäähtyisi nopeasti, ellei kiiruhtaisi.
Terassilla oli vain muutama toisilleen mutiseva pariskunta, eikä lapsiperheitä ympärillä ollut. Istuuduin alas katselin rantatien yli merelle, joka oli aluksista tyhjä, mutta odottava. Se tuoksui hyvälle. Se oli aina tuoksunut hyvälle, ollut kaunis ja ikuinen, oli sitä katsellut kuka tahansa ja milloin hyvänsä. Maistoin kahvistani.
En pitänyt sormuksia. Hiussuortuva heilui kasvojeni edessä. Lokkeja kauempana kaartelemassa. Vilkaisin mukanani tuomia papereita pöydällä edessäni.
Olin pyyhkinyt jotain pois ja lisännyt tilalle jotain muuta. Teksti tuntui olevan vielä kesken, joten poimin lyijykynän käteen ja imeskelin oliivia suussani pyöritellen kynää kohdassa, johon tiettävästi tuli lisätä jotain.
Tunsin rapujen jaloittelevan ihollani, ja minulle kasvoi pensaiden kätköissä piileskelevien varpusten siivet, sekä katse, jollaisen oli luonut ohitse kävellyt takkuinen ja tapellut katukissa. Kuuma, kuiva hiekka sihisi sisälläni, ja ymmärsin olevani meri itsessäni.
Painoin kynänkärjen paperille ja piirsin sanan sille, joka valmistuessaan ei ollut enää sana, vaan tila.
Sitten se tuli. Huuliltani kuului vain lyhyt ulahdus, kun sana syntyi sisälläni. Se vyöryi minussa poskilleni, rinnoilleni ja viileälle terassituolille allani hyökyaaltona kokemisen mittaamattomasta syvyydestä ihmisyyden rannoille.
Sain kesken hotelliaamiaisen. Ja toivoinkin, että kokemukseni oli jäänyt kaikilta läsnäolijoilta huomaamatta.
(hihitystä)
Kuka tuli minuun
23
462
Vastaukset
- Anonyymi
Filosofisessa mielessä ei ole täysin sama se että onko jonkun kanssa vai ei.
Ihmiset ovat rasittavia, jos he hääräävät vartalosi tai mielesi kimpussa. He eivät luo mitään, vaan pöyhivät pintatomua. Minusta sellainen tuntuu lapselliselta. Heidän naiiviutensa turhauttaa minua.
Taas henkilökohtaisen kokemisen syvyys on tällaisille, yksipäisille yksilöille täysin tuntematon lahja tai ominaisuus. Tämän vuoksi pidän valtaosaa
tuntemistani ihmisistä ihmisinä, jotka eivät tunne juuri mitään. Ja jos jotain tuntevatkin, niin eivät osaa sitä ilmaista.
En itse jaksa kehittää omaa ihmislukutaitoani, sillä sellaisessa ei ole - ymmärrettävistä syistä, mitään järkeä.
(hihitystä) - Anonyymi
Ne ihailemasi Ukrainan pummit söi sun ruuat
- Anonyymi
1 riippu_tissi.
- Anonyymi
Kaksiteräinen keittiöveitsi
Kyky tuottaa itselleen niin mittaamatonta mielihyvää, että minuuden häälyvät rajat poistuvat kokonaan, ja sisimmän yhtyessä olevaan ja vallitsevaan ykseyteen kaiken kanssa, ei tule ilmaiseksi.
Tätä epäsuhtaa olen käännellyt ja väännellyt iäisyydeltä tuntuvan ajan, sillä en ymmärrä sitä. On, kuin olisi olemassa vielä jokin kivi, jota en ole toistaiseksi älynnyt siirtää pois paikoiltaan.
Olevan hahmo nimittäin muuttuu merkityksettömäksi välittömästi tämän läpitunkevan välähdyksen jälkeen, ja tunnen muuttuvani ajatuksettomaksi roskaksi virrassa. Ei ole mitään merkitystä sillä, kuka olen, mikä olen tai mihin tämä hahmo, sisällötön raami, kehys tai sommitelma on matkalla.
Se on outo tila elämän kiihkeyden ja kuoleman välinpitämättömyyden välissä, joka ei ole oikein mitään näistä edellisistä.
Aivan absurdia.
(hihitystä)- Anonyymi
Niin
Koska ei kukaan missään eikä koskaan ole pitänyt minua järin tyhmänä, niin tuskin täälläkään.
Olen sommitellut ongelmaani itseäni tyydyttävän vastauksen, selityksen tai mallin sellaisesta, mutta sen yksinkertaisuus on pään räjäyttävä mahdollisuus, ilmiselvyys tai jopa todennäköisyys.
Ongelma on siinä, että sellaista ei voi kukaan ihminen sanoa ääneen, tai hänet joko lynkataan, suljetaan syvimmän mahdollisen löydettävissä olevan luolan perukoille, tai yksinkertaisesti hävitetään kaikki ne, jotka häntä ehtivät kuunnella.
Mutta tämä on vasta harkinnassa, sillä epäilen itseäni.
(naurua)
- Anonyymi
Duunari
Teen yleensä työni aamuyöllä kello kolmen ja viiden välillä. Tämä siksi, että kukaan ei liiku kaduilla silloin.
Olla yksin, tarkoittaa yksinäisyydessä yhtä sanaa, joka ei ole luku.
Tiedät olevasi miljoonien ihmisten kanssa - mutta he nukkuvat - joten olet yksin.
Ja kun olen yksin, kävelen pitkin ja poikin rantoja poimien kelluvia roskia ja kaisloja rantavedestä kuunnellen lokkeja, joiden pesät ovat jälleen täynnä; jokainen niistä tuntee minut, ja minä niistä jokaisen.
Yksinkertaista.
(hihitystä)- Anonyymi
Kiva, itsenäinen työ. Vain 2 tuntia / vuorokausi. Pomo ei hengitä niskaan.
Hengittääkö jotkut muut niskaasi?
Otatko asiakkaat puolen tunnin välein a 30 min 100 euroa = 400 euroa puhtaana käteen/ vuorokausi plus likainen alapää ja likainen sielu ja mieli.
- Anonyymi
Aivan surkea. Nolo.
- Anonyymi
Mjaa
Ei tämä ole mikään kirjallisuuspalsta.
(hihitystä)
- Anonyymi
24 tenavaa meni Espoossa romahtaneen sillan mukana Töölööseen kipsattavaksi.
Vähän rakennusvalvontaa ja vähän enemmän vähäisiä voittoja sijoittajille, toivon minä
Jos taas tämä inssidentti menee Espoon kaupungin piikkiin, niin olen valmis heittämään sen ensimmäisen kiven.
Ei voi kuin ottaa osaa
Voi jumauta
https://yle.fi/a/74-20031246 Kamalinta Funiksessa on se, että hänen tekstejä lukiessa, sopeutan omaa ilmaisua samaan muottiin.
Minä, kaikkivoipa luoja, joka tekee kaikki asiat ihan itse, omalla tavalla, onkin yllättäin kurja kopio jostakin, jota en edes tunne.- Anonyymi
Kopio itsestäni
Kopion tämän tästä itseäni, sillä minä sanana on kiehtova, sillä se on lajityypeistä vaikein.
Kokeile itse.
(hirn) Anonyymi kirjoitti:
Kopio itsestäni
Kopion tämän tästä itseäni, sillä minä sanana on kiehtova, sillä se on lajityypeistä vaikein.
Kokeile itse.
(hirn)Minulla on kaksi isää, Hemingway ja Vonnegut. Kumpaakaan en ole tavannut kahteenkymmeneen vuoteen.
Napanuorani on poikki ja sen jäänteistä tehty eväs, on loppu.
Minä, minä, minä, starttimoottorin valitus, pyörähtääkö kampiakseli, pääsenkö liikkeelle?
Peruutuspeilistä katsova eilinen minä on suurenmoinen. Hyvältä näyttää.
- Anonyymi
Tjaa, osaat viedä sisäänpäinkääntyneisyyden kyllä ihan uudelle tasolle, joskus pidän siitä ja toisinaan en.
- Anonyymi
Mjoo
Jos tässä on tarve olla minä, niin karsina on väärä.
Minuus on abstraktio, joka syntyy siten, ettei sitä ole.
Tämä on oletusarvo. Ja jos mitään loppua tälle on (itseyden ilmitulolle) niin ne ovat toisaalla.
Kaikki minussa, jokaisessa lauseen palasessa, on yksin.
Otan kokonaisvastuun, poliittisen vastuun ja vastuun (noin yleensä).
(hihitystä) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjoo
Jos tässä on tarve olla minä, niin karsina on väärä.
Minuus on abstraktio, joka syntyy siten, ettei sitä ole.
Tämä on oletusarvo. Ja jos mitään loppua tälle on (itseyden ilmitulolle) niin ne ovat toisaalla.
Kaikki minussa, jokaisessa lauseen palasessa, on yksin.
Otan kokonaisvastuun, poliittisen vastuun ja vastuun (noin yleensä).
(hihitystä)No joka tapauksessa alan olla selvillä siitä kuka komeita novellimaisia erinomaisesti muotoiltuja kertomuksia iloksemme väsää, syytä niiden syntymiseen en kyllä pysty hahmottamaan...🤔. Tyypillinen syy on minuuden korostaminen, mutta nyt näköjään vastassa on henkilö ihan omassa jossain muussa kuin tavanomaisessa olotilassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No joka tapauksessa alan olla selvillä siitä kuka komeita novellimaisia erinomaisesti muotoiltuja kertomuksia iloksemme väsää, syytä niiden syntymiseen en kyllä pysty hahmottamaan...🤔. Tyypillinen syy on minuuden korostaminen, mutta nyt näköjään vastassa on henkilö ihan omassa jossain muussa kuin tavanomaisessa olotilassa.
Mjaa
Et tunnu olevan palauteherkkä ihminen;, mutta sen voin sinulle kertoa, että en ole opponenttisi, vaan vapahtajasi minuuden ikeestä.
On tyylitöntä lausua, että olisin ketään ”vastassa”.
Ole hyvä
(naurua) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjaa
Et tunnu olevan palauteherkkä ihminen;, mutta sen voin sinulle kertoa, että en ole opponenttisi, vaan vapahtajasi minuuden ikeestä.
On tyylitöntä lausua, että olisin ketään ”vastassa”.
Ole hyvä
(naurua)Muistutuksen vuoksi on ylläpidetty sanaa muista jo tuhansia vuosia.
(hirn)
https://youtu.be/1rXV-SVc-as - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistutuksen vuoksi on ylläpidetty sanaa muista jo tuhansia vuosia.
(hirn)
https://youtu.be/1rXV-SVc-as"palauteherkkä"😁 , ja tuo "vastassa" on tällä kertaa synonyymi pelkälle satunnaiselle vastaantulijalle.
- Anonyymi
Kerran söin Saarioisten mikropizzan. Saarioiset suuttuivat siitä.
buahahhhaa
>simiti<- Anonyymi
Mjaa-a
Muistaakseni joskus pleistoseenikauden jälkimainingeissa minulle tarjottiin kotibileiden jälkeisenä aamuna tällainen mikrokuumennettu luomus (slaissi).
Ryntäsin vessaan oksentamaan.
Mutta helvetin hyvä aihe novelliin, jonka ideaa en tosin ymmärrä.
(hirn)
https://youtu.be/6UPm-L-pYAk - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjaa-a
Muistaakseni joskus pleistoseenikauden jälkimainingeissa minulle tarjottiin kotibileiden jälkeisenä aamuna tällainen mikrokuumennettu luomus (slaissi).
Ryntäsin vessaan oksentamaan.
Mutta helvetin hyvä aihe novelliin, jonka ideaa en tosin ymmärrä.
(hirn)
https://youtu.be/6UPm-L-pYAkHuh huh
Siis tämähän on aiwan sairaan hyvä biisi!
(hihitystä)
https://youtu.be/_k1VSeudgxA
- Anonyymi
Mukavan oloinen kirjoitus noin yleisesti arvioiden.
Mutta ensimmäinen virke häiritsi heti. "Vein tarjottimen terassille, vaikka ilma oli tuulinen."
Miten niin vaikka ilma oli tuulinen? Inhottaa ajatus, että ihmiset olettavat tuulisuuden joten haittaavan terassille menemistä ja että tuuli heittäisi jotakin tarjottimelta. Eihän sen tarvitse olla niin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t846605- 353591
- 443148
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402372Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin282211- 1202123
- 2002116
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292039- 401942
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241668