Olen myymässä puolikasta omistamastani kesämökistä, kelpaako kopio lainhuudatustodistuksesta ja saako sellaisen maanmittaustoimistosta. Toinen osakas ei anna alkuperäistä ja hän on hakenut mullekin lainhuudon.
mökkitien. Kuka korvaa? Maanomistaja, koneurakoitsija vai puut ostanut yhtiö?
Meillä mökkikylällä on henkilö, josta olemme huolestuneita. Jokainen vuorotellen on saanut asiattomia ja todistettavasti täysin aiheettomia viestejä ja valituksia häneltä ja hän uhkaa haastaa meidät oikeuteen milloin mi…
Onko yhteisomistuksen purussa muuta keinoa kuin huutokauppa, kun kesämökkiä ja tonttia ei voi jakaa. Toinen sanoo ettei myy osuuttaan mistään hinnasta ja toinen olisi valmis ostamaan osuuden ja maksamaan hyvin. Siis sek…
olen käynyt pientä kyläkoulua ja nyt kiinnostaisi kutsua oppilaat jotka ovat olleet silloin koulussa kokoon. Mistähän saisi nimet ja nykyiset osoitteet tietooni että voisin toimittaa kutsun kaikille,
Ostaessani kesämökin toisella puolen tietä oli heinätalli muutaman metrin päässä mökistäni. Nyt kuitenkin maanviljelijä joka omistaa pellon ja tallin on alkanut käyttää tallia varastona. Siellä on traktoreita ja autoja …
Voiko henkilö jolla on tekonivel toisessa lonkassa ajaa polkupyörällä. vai onko siitä haittaa.
voiko lääketieteen kandidaatti toimia yksin päivystäjänä ensiapuasemalla sairaalassa?
Voiko käräjäoikeuden määräämä yhtymän purkaja, siis uskottumies purkaa yhden osakkaan elinikäisen käyttöoikeuden?
Olen muuttamassa asuntoon jossa haisee tupakalle. Millähän konstilla saisi hajun pois?
kyseessä on riita-asian sovittelu jota haen. Se koskee yhteisomistuksen purkua kiinteistössä. Tapahtuuko sovittelu kiinteistön sijaintipaikkakunnan käräjäoikeudessa vai hakijan kotipaikkakunnalla?