Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

  1. ' TINKERBALLS' KIRJOITTI MEILLE PIENOISEVANKELIUMIN !

    Aloituksessa oli tärkeimmät jakeet seurakunnalle.
    Oikeaoppisuus eli lakihenkisyys tekee meistä islamisteja tai ortodoksijuutalaisia, mutta rauha ja rakkaus tekee meistä Jumalan lapsia!

    Matt. 5:9
    Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.

    Gal. 5:6
    Kristuksessa Jeesuksessa on yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei. Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko. [1. Kor. 7:19; Gal. 6:15; Kol. 3:11]

    Mutta meillä on kaikissa kirkoissa ja lohkoissa paljon lakihenkisyyttä ja meissä jokaisessa. Paavali tahtoo suorastaan yliampuvasti korostaa, että täytyykö meidän tehdä paljon syntiä, jotta sitten kokisimme saaneemme armahduksen ja vapautuksen lain sekä tuomion alta. Sillä joka paljon on anteeksi saanut, se paljon rakastaa.

    Parempi tie kuin synnissä rypeminen ja Jumalan hermojen koetteleminen, on se että herkistymme. Silloin näemme syntisyytemme niin, ettei ole varaa toisia tuomita. Me olisimme syntisäkkejä ja llapsemme äpäriä, vaikka kuinka hurskastelisimme, jos ei JUMALA ITSE meitä pyhittäisi. Ei kuitenkaan ilman kuritusta! Nääs ...

    Heprealaikirjeessä Apollos tai Barnamas tai kuka lie sen kirjoittanut, todetaan kurinalaisuudesta:

    Hepr. 12:8
    Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.

    Itsensä kurittaminen ei tarkoita ei tarkoita luostarielämää, eikä sitä, että muistaa kaikki sadat käskyt, vaan että PYRKII olemaan Jumalan mielen mukainen ja kuolettaa itsekkyyttään ja ennenkaikkea ei kanna syyllisyyttä tahi kaunaa.

    Ei siis kiilloteta omaa nahkaa vaan nähdään lähimmäisessä huomiota kaipaava Kristus. Ei meitä niinkään tekemisistä tuomita vaan tekemättä jättämisistä.

    antti
  2. Joku tilitti tuntojaan:
    // kun tuon jälkeen kohtasin ko. pastorin sain kylmän katseen tai pastorin pää kääntyi muualle ja olin vain kuin ilmaa hänelle.//

    Mutta en minä sitä penännytkään, että pitäisi henkilöllisyytensä paljastaa - sillä harvapa hengellisellä palstalla rohkenisi siihen, kun sielunhoitajatkin palstaa lukevat. Ehdotin vain rekisteröitymistä. Esim. alex.kasista emme voi tietää, että onko hän taistelija Syyriassa todellisessa elämässään vai mikä lie, kun rekisteröidyn nimerkin tiedot hän pitää salassa aivan laillisesti.
    Nikki takaa vain sen, ettei sama henkilö niin vain voi väittää yhtä toisaalla ja päivastaista eri yhteydessä. Vaan syntyy jonkinlainen linja.
    Anonyyminä pysyy rekisteröitynäkin, kun klikkaa omat tiedot salaisiksi.

    Rekisteröidyiltä tulee hyviä aiheita, kuten tämä bushmannilta aloitusotsikkona "Tulevaisuuden Jumala":

    // Ihminen ei ole mitään ilman Jumalaa ja Jumala taas ei ole jumala, jos Hänellä ei ole palvojia, jotka rakastavat yksin Häntä, ei ketään muuta //

    Näinhän se on, että ilman Jumalaa ihminen ei ole mitään ja ilman ihmistä ei Jumala ole mitään. Jumala on päättänyt tarvita ihmistä lapsekseen ja perillisekseen sekä päättänyt julistuttaa evankeliumin ihmisen kautta.

    Asiasta toiseen. Yli seitsemän vuotta kirjoitin räikeästi adventisteja vastaan. Sitten kohtasin adventistien johtoa. En saanut halveksuntaa, en torujakaan, en väheksyntää - vaan hyväksynnän. Mutta ymmärrän kyllä tilanteesi. Toivottavasti oli kyse ihan vaan yksittäisestä pastoritapauksesta - niin ainakin käy ilmi viestistäsi. On niitä kaikissa piireissä, niitä, jotka loukkaantuvat sensijaan että pysähtyisivät arvioimaan lausujan sanoja.

    antti
  3. ALEX KASI (8)SAA NELOSEN(4) ...

    "mutta voi hyvä mies - ei Jumala voi muuttua - se olis suunnilleen kuin joku sanoisi että 5+5 ei olekaan 10" -a8-

    Jumalan silmissä kuitenkin 5+5 muuttuu nollaksi. Niin pahain tekojen laskennassa kuin hyvienkin.

    Mutta ... heti alkuunsa Jumala muuttui - katui tehneensä ihmisen (miehen elikkä papin?) -
    1. Moos. 6:6 : niin Herra katui tehneensä ihmiset maan päälle, ja hän tuli murheelliseksi sydämessänsä.

    PIAN Jumala joutui - ihmisen takia - taas muuttumaan:
    2. Moos. 32:14 : Niin Herra katui sitä turmiota, jonka hän oli uhannut tuottaa kansallensa.

    Ja Jumala on yhä sellainen kuin on isä lapsilleen ja äiti tietysti vielä enemmän, synnyttäjä.

    Muutoinkin Jumala on varsin sopeutumiskykyinen. Uhrata käskettiin ennen kovastikin eläimiä ja tavaroita. Sitten yht'äkkiä kelpaakin VAIN henkilökohtaisesti "särkynyt sydän ja murtunut mieli", joka johtaa itselle kuolemiseen ja lähimmäisen hyväksi elämiseen - Ps.51:17, 2.Kor.12:14, Luuk.11:41, Jes.58:6, Matt.10:39 .

    Jeesus tulee kohta KOLMANNEN kerran. Pitäkäämme mielessä Paavalin sanat, jotka sopivat presis sen tilanteen odotteluun, adventtiin

    2. Kor. 12:14
    Katso, kolmannen kerran minä nyt olen valmis tulemaan teidän tykönne, enkä ole oleva teille rasitukseksi; sillä minä en etsi teidän omaanne, vaan teitä itseänne. Eiväthän lapset ole velvolliset kokoamaan tavaraa vanhemmilleen, vaan vanhemmat lapsilleen.

    Jumala muuttuu; vanha liitto muuttuu kokonaan uudeksi, ennen Jumala vaati omaamme, nyt Jumala tahtoo meidän antavan itsemme Hänelle.
    Ulkonainen palvelus ei enää merkitse Jumalalle mitään, vaan hän tahtoo sydämen kiintymyksen!

    antti
  4. JUMALA ON SOPEUTUVAINEN - TULEVAISUUDEN JUMALA SIIS

    Tiedemies Bushmanni haastaa teologisen tiedekunnan varsin hartaasti, kysymällä:
    Millaiseksi Jumalan pitäisi muuttua, jotta Jumala tarjoaisi jotain myös tulevaisuuden ihmisille?

    Aivan. Toki Jumalan täytyy tarjota myös tulevaisuus ja toivo, jota maailma ei pysty tarjoomaan - sillä muutoin Jumala ei olisikaan mikään ukko ylijumala (Dan.7:13).
    VASTAUS löytyy Raamattu-nimisestä tulevaisuuskirjasta. Sen mukaan Jumala muuttuu ihmisen muuttumisen myötä ja niin sitten muuttuvan ihmisen tulevaisuus muuttuu.

    Teologiahan nimittäin on sellainen, että ensin Jumala arvostaa ihmistä rakkaana vihamiehenään ja ihmisen muututtua uudestisyntymisen kautta Hänen lapsekseen, alkaa Hän arvostaa ihmistä rakkaana poikanaan tai tyttärenään.

    Joissain uskonnoissa on niin, ettei lasta enää tunnusteta omaksi ja voidaan jopa tappaa, jos kääntyy eri aatteeseen tai vaikkapa vain luopuu isiensä uskonnosta ja jumalista. Israelin Jumala, tämä Raamatun Jumala, tahtoo vetää kaikki sisään, eikä ketään heittää ulos.

    Isyytensä Jumala tunnustaa, lapsi on aina lapsi:

    Room.11:28 Evankeliumin kannalta he kyllä ovat vihollisia teidän tähtenne, mutta valinnan kannalta he ovat rakastettuja isien tähden.
    29 Sillä ei Jumala armolahjojansa ja kutsumistansa kadu.

    Room. 5:10
    Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;

    Huomisen Jumalan palvelija antti
  5. Bushmann on kauhuissaan, eikä suotta, tästä:
    // Isä - tyttäret - seksiä - jne? Sammunut isä - tyttäret - seksiä - jne ? Ajatuksia? Isä raiskasi omia tyttäriään! //

    Asia on kuitenkin niinpäin, että tyttäret raiskasivat sammuneen isänsä. Syystä, että omat miehet jäivät kuolemaan kuolevaan Sodomaan, eivätkä Lootin tyttäret tahtoneet Jumalasta mitääntietämättömien bussmannien seasta isää tuleville suvunjatkajille hankkia. Vaan Aabrahamin suvulle uskollisina tahtoivat pysyä. Huomatkaa, että Lootin vaimokin oli poissa pelistä.

    Mooabilaiset ovat Lootin tyttärien jälkeläisiä ja aikanaan sitten Ruut Mooabilainen sinnitteli itsensä juutalaisuuden täysjäseneksi. Ruutin kirja kertoo koko stoorin. Mm:

    Ruut 2:10 :
    Silloin Ruut heittäytyi kasvoilleen, kumartui maahan ja sanoi hänelle: "Miten olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin että huolehdit minusta, vaikka olen vieras?"
    11 Booas vastasi ja sanoi hänelle: "Minulle on kerrottu kaikki, mitä sinä olet tehnyt anopillesi miehesi kuoltua, kuinka jätit isäsi ja äitisi ja synnyinmaasi ja lähdit kansan luo, jota et ennen tuntenut.
    12 Herra palkitkoon sinulle tekosi; tulkoon sinulle täysi palkka Herralta, Israelin Jumalalta, jonka siipien alta olet tullut turvaa etsimään."

    Niin Lootin tyttärien eräästä jälkeläisestä tuli jopa yksi Jeesus Nasarealaisen kantaäideistä:

    Matt.1:5 http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Matt.+1:1&rnd=1402480351770

    Myös Luuk.3:32 paljastaa, rivien välistä, Ruutin, mutta lääkäri Luukas ei, senajan tavan mukaan, mainitse naisten nimiä.

    antti
  6. BUSHMANNI TIEDOTTAA JA ENNEN KAIKKEA KYSYY :
    // Adventtikirkko aloitti runsaalla julkisuudella rukoilutapahtuman tyttöjen puolesta 27. toukokuuta ja mitenkäs tämä adventtikirkon jumala on sen jälkeen asioihin vaikuttanut? //

    Asialliseen kysymykseen asiallinen vastakysymys, vaikkapa ihan vaan tasa-arvon vuoksi : Jos Jumala ( luoja) olisi kuollut, olisivatko nuo tytöt välttyneet kidnappaukselta?
    Jos bushmanni saa ihmiset uskomaan, ettei ole ihmistä välittävää Jumalaa, niin saadaanko sitten (sen ansiosta) tytöt ennalleen?
    Tuleeko maailma paremmaksi, kun kerrotaan, ettei ole hyvyyden voimaa (vaan ainoastaan periaate), vaan paha on ja se voittaa ihmisen?

    Adventistit tekevät oikein, kun puhuvat Jumalalle. Bushmannin pitäisi suunnata puheensa muslimeille, eikä meille, sillä nuo ovat avainasemassa tässä spesiaalitapauksessa. Bushmanni voisi vedota Iranin johtajaan, joka johtaa islamilaista maailmanvalloitusta. Raamattu paljastaa, että siellä on se tiivis musta aukko aina ollut.

    Dan. 10:13
    Persian valtakunnan enkeliruhtinas seisoi vastustamassa minua kaksikymmentäyksi päivää, mutta katso, Miikael, yksi ensimmäisistä enkeliruhtinaista, tuli minun avukseni, sillä minä olin jäänyt yksin sinne, Persian kuningasten tykö.

    Löytyy suoja erityisesti Israelille, mutta myös kristityille ja kaikillekin...

    Dan.12:1 -- Silloin astuu esiin Mikael, suuri enkeliruhtinas, joka seisoo kansasi suojana. Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.

    antti
  7. Kovassa nousussa on kahdenkin virtuaalisen rahan käyttö jo. ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaihtoehtoiset_valuutat )
    Ihan hyvä asia, vaikka aikanaan sitten joskus aletaan vaatia uskollisuutta petovallalle, tai otetaan kate pois, kun siinä vaiheessa on siruun yhdistetty henkilötiedotkin. Mutta Jeesus on omansa vuenyt Kotiin - jäljellä ovat jumalattomain lisäksi ne tyhmät neitsyet. Marttyyreita heistä tulee, jos eivät suostu kieltämään Jeesusta.

    Sitä ennen, uskovat alkavat ymmärtää, että on pidettävä yhtä. Niinpä katolinen kirkko saa jalansijaa huomauttamalla olevansa se äitikirkko, johon tulee palata. Hyvä niin vielä tässä vaiheessa. (Livets Ordin Ulf Ekmankin esikuntineen p+erheineen liittyi roomalaiskatolisiin). "Että he yhtä olisivat, että maailma uskoisi".
    Mutta ennen pitkää tai viimeistään pedon astuessa valtaan ja elävässä uskossa olevin poistuttua maan kamaralta, katolinen kirkko liittoutuu pedon kanssa - pääsee vääräksi profeetaksi - ja alkaa taas vaino Israelia ja Israelin Jumalaa kohtaan yhdessä petovallan kanssa.

    Mut sit Jeesus tulee niinkuin luvattiin . . .

    Apt.1:10
    Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa;
    11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
    12 Silloin he palasivat Jerusalemiin vuorelta, jota kutsutaan Öljymäeksi ja joka on lähellä Jerusalemia, sapatinmatkan päässä.


    sak.14:4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. ...

    http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak.+14:1&rnd=1401823024635

    antti
  8. // jätetään nokiamissiot ja muut huuhaat ja nauruherätykset ihmisten kaatamisineen omaan arvoonsa. Sillä ne eivät ole Jumalasta. //

    Tuo lausahdus ei ainakaan adventismista nouse, sillä adventtioppi sallii rukoilemisen sairauksia vastaan tervehtymisen puolesta. Jeesus tahtoo parantaa ihan vaan raihnaisuuttakin. Pelkästään lääkeihmeisiin ei tartte turvautua, sitäpaitsi hoito on kallista.

    Matt. 9:35
    Ja Jeesus vaelsi kaikki kaupungit ja kylät ja opetti heidän synagoogissaan ja saarnasi valtakunnan evankeliumia ja paransi kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.
    Matt. 10:1
    Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille vallan ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta.

    IHMINEN NÄET ON - USKOTKO SEN? - ENEMMÄN KUIN JONKINMOINEN HENGITYS TAI HENKÄYS TAIKKA SIELU JA PSYYKE. Ihminen on myös keho, jonka Jumala tahtoo pyhittää. Jeesus haastavasti kysyy "tahdotko tulla terveeksi?" ja apostolit ihan kysymättä käskee parantua.

    Ap. t. 3:6
    Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."

    Sairauskin voipi olla Jumalalle kunniaksi, kun . . .

    Joh. 11:4
    Mutta sen kuultuaan Jeesus sanoi: "Ei tämä tauti ole kuolemaksi, vaan Jumalan kunniaksi, että Jumalan Poika sen kautta kirkastuisi".
    ( http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Joh.+11:1&rnd=1401434412274 )

    43 Tämän sanottuaan Jeesus huusi kovalla äänellä: "Lasarus, tule ulos!"

    antti
  9. bushmanni: // Mitäpä se Jumalanne koettaa kertoa //

    No, Jumalahan koettaa kertoa Sinulle mm., että tässä kohden mennään maailmanpolitiikassa nyt:
    PS. 83:4 (83:5) :
    He sanovat: "Me tuhoamme heidät! Tehdään loppu koko kansasta, niin että Israelin nimikin unohtuu!"
    5 (83:6) He ovat yksissä tuumin tehneet liiton, kaikki he ovat sinua vastaan.

    Mutta varsinkin tämän Jumala tahtoo sinulle kertoa, että Daavidin tavoin rukoillaan yhä seuraavanlaisesti ja se rukous kuullaan Ylhäällä:

    PS. 83:12 (83:13) tuhoa nuo, jotka sanovat: "Me valloitamme Jumalan asuinsijat."
    13 (83:14) Jumalani, hajota heidät kaikkiin tuuliin kuin ohdakkeen höydyt, kuin ruumenet!
    14 (83:15) Niin kuin kulovalkea polttaa metsän, niin kuin tulen roihu korventaa vuoret,
    15 (83:16) niin ajakoon sinun myrskysi heitä takaa, kauhistukoot he tuulesi voimaa!
    16 (83:17) Nöyryytä heitä perin pohjin, kunnes he etsivät apua sinulta, Herra.
    17 (83:18) Saakoot he osakseen ainaisen pelon ja pilkan, saakoot kunniattoman lopun.
    18 (83:19) Vielä he tietävät, että sinä olet Herra, ainoa Jumala, maailman valtias!

    Elikkä Jumala tarjoaa liittoa kaikille, jotka suostuvat luopumaan liitosta vastustajan kanssa.

    antti
  10. // Adventisteilla ovat hyökkäyksen kohteena katoliset ja protestantit mutta eivät suinkaan jehovan todistajat. //

    Jehovalaisuus ei myönnä olevansa kristinuskoa ja siksi niillä ei ole ristiäkään ja niinikään ei tarvitse heidän oppiaan vastaan hyökätä. "Ulkopuoliset tuomitsee Jumala", toteaa Sana.

    // Palstan luotsi sanoo tuntevansa jehovan todistajien opit erittäin hyvin ja viettäneensä heidän kanssa aikaa yhdessä.//

    Minä, Antti, myös olen viettänyt aikaa jehovalaisten kanssa ja valtakunnansalissa sekä kotonani keskustellut kristinuskon ja jehovalaisuuden eroista todistajien ja heidän johtajiensa kanssa. Keskustelu on tuloksetonta, mutta tärkeää on koettaa kohdata heidät arjessa. Rukous jehovalaisen puolesta on tehokkaampaa, kun kohtaa hänet oikeesti, lähimmäisenä.

    // Tohtori F ei ole suorittanut asepalvelusta niinkuin eivät myöskään jehovan todistaja veljetkään. //

    Puolustusministerimmekään (mies!) ei ole suorittanut asepalvelusta, muttei ole jehovalainen. Edellinen presidentti ei ole armeijaa käynyt, vaikka naiset Suomessa käyvät. Kuitenkin oli Puolustusvoimain Ylipäällikkö. Elisabet Rehn oli puolustusministeri, muttei käynyt armeijaa.
    Moni hellari ja muu laistaa armeijan omantunnon syistä. Kohta kaikki eettiset syyt kelpaavat armeijasta kieltäytymiseen. Amnesty International siihen painostaa.

    Jehovan Todistajilla ja adventismilla ei ole mitään yhteistä. Vuosien 1884-1885 pettymys ajoi toiset lopulta jehovalaisiksi elikkä asettelemaan maailman loppuun asti uusia päivämääriä. EGW sanoi tähän tiukasti EI, todeten, että yhä uusia pettymyksiä siitä seuraisi. Adventistit eivät asettele aikoja, vaan ymmärtävät, etät jotain käsitettiin väärin. EGW korosti sitä, että lopulta väsytään ja öljy loppuu lampusta, jos aina odotetaan jotain tiettyä päivämäärää Jeesuksen tulemukselle.

    Jehovalaisuus on neworkilaista.
    Täällä lyhyt katsaus adventismin sekä JT:n syntyyn ... http://personal.inet.fi/koti/rossi/advent.html
  11. // kuinka suuri osa Jeesukseen uskovista ja häntä seuraavista uskovaisista on valmis kuolemaan nälkään, ellei ole muuta ruokaa kuin ruohoa pelloilla? //

    Monet kristityt harjoittelevat jo nyt pelkän kasvisruuan syömistä varmaankin siksi, että olisi sitten aikanaan helpompi olla ottamatta pedonmerkkiä, jääden ruokaa paitsi.

    Ilm. 13:17
    Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*. [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]

    Ei auta semmoinen luonnonmukainen omavaraisuus, sillä peto tapattaa joka tapauksessa ne, jotka eivät suostu kieltämään Jeesus-nimeä. Ja vaikkei löytäisikään piiloutunutta kristittyä, niin mitäpä hytyä kristitystä on siellä kadoksissa - on kuin olisi kadotuksessa, eikä todistajana maailmassa.

    Ilm.13:15
    Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan, ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa.

    On vaarallista odottaa petoa ja varautua olemaan kieltämättä Herraa. Sillä valvoen meidän tulee odottaa - ei petoa vaan Kristusta. Hän noutaa omansa ja sitten vasta on pedon aika. Ns. tyhmistä neitsyistä on kyse, kun pedonajassa koetellaan ihmistä. Jäivät ylösotosta, mutta marttyyrikuolemalla tulevat todistaneiksi uskonsa.


    Ilm.6:9
    Kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli tapettu Jumalan sanan ja oman todistuksensa tähden. [2. Tim. 1:8; Ilm. 1:9, Ilm. 2:13]
    10
    Ne huusivat kovalla äänellä: "Kuinka kauan kestää, Valtias, sinä Pyhä ja Tosi, ennen kuin lausut tuomiosi ja kostat meidän veremme maan asukkaille?" [5. Moos. 32:43; Luuk. 18:7; Room. 12:19]
    11
    Silloin niille kullekin annettiin valkea vaate ja niitä kehotettiin odottamaan rauhassa vielä vähän aikaa, kunnes niitä ja niiden veljiä, niiden lailla surmattuja Jumalan palvelijoita, olisi täysi määrä.

    Senjälkeen peto ei suinkaan hallitse Maata tyhat vuotta, vapaana uskovaisista. Nimittäin Kristus tulee "tuhannen tuhansine pyhinensä", josta jo Eenok, seitsemäs Aadamista (Juud.1:14), kertoi.

    http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak.+14:1&rnd=1401290365167

    http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes.+11:1&rnd=1401290417311

    Siunattua Helatorstaita - Kristuksen taivaaseen astumisen päivää - jokaiselle adventistille ja kaikille uskoville ja koko ihmiskunnalle; ennen kaikkea tämän palstan lukijoille! t. Antti