Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

1. Aloitus, tri Flink: ## No niin. Nyt sitten tutkimus on löytänyt seuraavaa. ##

Niin, tutkimuksia tehdään puolesta ja vastaan, että oliko Jeesus naimisissa vai ei.
    Se jää uskonasiaksi, mielipidekysymykseksi joka tapauksessa, oli miten oli.

Mutta tämä on faktaa. Jeesuksella oli oikeus olla naimisissa, sitä ei edes Jumala häneltä kieltää olisi voinut. Olihan jopa pappissukukin periytymisen kautta.
    MUTTA JEESUKSELLA OLI SUUREMPI TEHTÄVÄ KUIN UUDEN PAPPISPERHEEN PERUSTAMINEN.
    Näemme ja kuulemme kaikkiallta maailmasta uutisia siitä, kuinka Jeesus Nasaretilaisen ylösnousemusvoima vaikuttaa siellä, missä Kristusta saarnataan joko tosissaan tahi näön vuoksi.

Filippiläiskirje 1:16
    nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
    17
    nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
    18
    Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

19
    Sillä minä tiedän, että tämä on päättyvä minulle pelastukseksi teidän rukoustenne kautta ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla,
    20
    minun hartaan odotukseni ja toivoni mukaan, etten ole missään häpeään joutuva, vaan että Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi minun ruumiissani kaikella rohkeudella, joko elämän tai kuoleman kautta.

Otan sellailaisen asenteen, että niinkuin Jeesus uhrasi elämänsä, että meillä elämä olisi ja terveytensä, että me terveemmiksi tulisimme - niinikään hän ansaitsi naimattomuudellaan meille onnelisen kumppanuuden ja perhe-elämän; edellytykset onnistuvaiseen elämään.

Antti
  2. Maa on saastunut maailmalliseksi, juu, ja se kuului Jumalan suunnitelmiinkin, sillä jo ENENN aikakausien alkua Hän päätti järjestää niin, että Poika olisi kaikki kaikessa ja kaikki olisi Pojan kautta. Me kristityt voimme kaiken, vaikka olemme saastuneita!

Room. 16:25
    Mutta hänen, joka voi teitä vahvistaa minun evankeliumini ja Jeesuksen Kristuksen saarnan mukaan, sen ilmoitetun salaisuuden mukaan, joka kautta ikuisten aikojen on ollut ilmoittamatta,

Fil. 4:13
    Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.

KRISTUS ON KAIKKI MITÄ TARVITSET

2. Tess. 1:10
    kun hän sinä päivänä tulee, että hän kirkastuisi pyhissänsä ja olisi ihmeteltävä kaikissa uskovissa, sillä te olette uskoneet meidän todistuksemme.
    1. Kor. 15:28 :
    Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

KUN SULLA ON KRISTUS NIIN SULLA ON MYÖS ISÄ

Matt. 11:27
    Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
    Joh. 5:23 : että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää.
    Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.

Joh. 14:6
    Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
    Joh. 14:9 :
    Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?

Antti
  3. KATSOTAANAP KUKA KOETTAA PETTÄÄ JA KUKA PALJASTAA TOTUUDEN

## Käärmeen (saatanan) valhe:"Ettete suinkaan kuole,"mutta Jumala sanoi että:
    "Synnin palkka on kuolema," jos te syötte siitä puusta, tai koskette siihen niin te tulette kuolevaiseksi. ##

Nykyajassa viekas paholainen uskottelee, että kuolema vapauttaa synnintuskissaan piehtaroivan. Mutta Jumaal ajoi "sinä päivänä" ihmisen pois paratiisista, elämään ilman Jumalaa ja tunnonrauhaa. Otsa hiessä henkensä edestä rehkimään ja häveten itseään aina kun alastomuutensa näkivät. Sitten kuolema ja senjälkeen tuomio sekä rangaistus. Sanoohan Sana:

Hepr. 9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
    Ap. t. 24:15 : ja pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, jota nämä itsekin odottavat, sekä vanhurskasten että vääräin.

KATSOTAANPA KENELLÄ ON VAIKEUKSIA KENELLÄ EI

### AVKlla on suuria vaikeuksia päästä eroon tuosta ikuisen piinan kauhustaan ja siksi selittää samaa asiaa kerta kerran jälkeen ###

Totta puhuen se oli kylläkin ALEX-KASI kun piinan otti puheeksi ja ihan kesken muiden asiain.
    Minä en löydä moista kohtaa Raamatusta, eikä ole alexkaan esittänyt. Mutta minkäs minä sille voin, että - sivumennen sanoen - samansuuntaista löytyy Kristuksen lausumana evankeliumeissa sekä ilmestyksenä ns. kolmen enkelin sanomassa Joh.Ilm. 14. luvussa.
    Se sanoma muistuttaa, ettei kuolema vapauta jumalatonta, vaan sitten tulee tuomio ja rangaistuksen paikka. Kaikki tekemäsi paha tulee sinua vastaan ajan rajan toisella puolella, toteaa Kristus itse, uskomme isän, Aabrahamin suulla:

Luuk. 16:25
    Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi,
    ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.

Tunne Jeesus sisimmässäsi pelastajanasi, niin ei kuoleman ja tuomion pelko sinua enää piinaa!

AIONISTA AIONIIN
    Dan.12:2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.

En tiedä, tarkoittaako ikuinen ikuista, mutta varmaa on, että pitkästa ajanjaksosta on kyse.
    Älä jättäydy kärsimään, vaan jättäydy Kristukselle jo tänään! (Ps.50:15, Joh.3:16).
    HÄN ei ehkä kauan jaksa katsella sinua, jos väärälle puolelle valintasi teet, mutta piinaava sellainen tilanne sinulle tulee olemaan, jos vaikka ei järin montaa vuotta kestäisikään, olla Jeesuksen tutkivan tuomitsevan katseen alla, eikä enää mahdollisuutta parannuksen tekoon -

Ilm. 14:10
    niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. --[osa ns. kolmen enkelin sanomaa]--

Antti
  4. Muuan advari kirjoitti:

## Me dventistit uskomme niinkuin Raamattu ilmoittaa, että Jumalan rangaistus on, ole nyt tarkkana > TEKOJENSA MUKAAN.< ##

Tiedän, tiedän. Adventitien kanssahan minulla on melko pitkälle yhtenevä käsitys - että tekojemme mukaan kukin saamme. Otan vakavasti minäkin ns. kolmannen enkelin sanoman (Ilm.14:9-11) ytimen so. 11. jakeen:
    " Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. "

Joka on kärsimystä aiheuttanut, hän joutuu itse kärsimään ja kärsineet saavat lohdutusta. Asai ilmaistaan evankeliumissakin, näin:

Luuk. 16:25
    Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.

Minä enemmän kuin kukaan toinen haluaisin, ettei ketään tuomittaisi ja eihän edes Jumalan viha poista tapahtuneita kärsimyksiä. Mutta Raamattu opettaa, ettei väärintekijä saa kuollessaan lepoa, vaan teot seuraavat tuolle puolen ajan rajan "ja SITTEN tulee tuomio". Ei suinkaan vapauttava kuolema vaan tulee kuolema ja SITTEN tuomitaan tekojen mukaan, jumalattomuuteensa jääneet.

## Me adventistit uskomme niinkuin Raamattu ilmoittaa, että Jumalan rangaistus on, ole nyt tarkkana > TEKOJENSA MUKAAN.< ##

Niin, olkaapa nyt tarkkoina, uskomme myös me luterilaiset.

Antti
  5. ## Tyhmäkin ymmärtää
    tuon aloituksen, koska se on
    todella selkeää Raamatun tulkintaa! ##
    - Se aloitus oli tämä: H e l v e t t i on TOINEN KUOLEMA

TUO aloitus ei kuitenkaan sano mitään sellasita, mikä pitäisi ymmärtää tai edes voisi.
    Sillä Sana puhuu myös jo eläessään kuolleina olevista ja valkeiksi haudoiksi kalkituista harhaanjohtajista. Niinikään kuoleman jäkeen tuonelassa kärsittävistä vaivoista, joita ei perässä tuleville sukulaisilleen soisi, (Luuk. 16.).

Irrallisesti toiesta kuolemasta puhuva paljastaa, ettei hänellä ole jumaalnpelkoa eikä hellvetinpelkoa, ei välitä hyvän ja pahan välisestä taistelusta ihmisen sisimmässä. Nimittäin kuoleman jälkeen tulee tuomio eikä suinkaan vapautusta, jumalattomille. On edesvastuutonta puhua keveästi toisesta kuolemasta salaten sen, että edestään silti löytää kaiken sen tahallisen pahan mitä on tehnyt ja rangaistuksen myös siitä, mitä hyvää jätti tekemättä, vaikka tilaisuus oli hyvä.
    Tässä muutama sanankohta toista kuolemaa hartaasti odottavalle aloittajalle :

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10947146

JOKU JOSSAIN VASTIKÄÄN kirjoitti näin:
    ## väitetään, että luomispäivät olivat 24 tuntisia ihmisen päiviä vaikka aurinkoa ei vielä edes ollut ##

Niin, ensin tulivat kasvit ja sitten vasta aurinko ja aiuringon jälkeen sitten eläimet ihmisravinnoksi vesiin ja metsiin, Sitten Hän loi ihmisen. Raamatun ensimmäisen luvun mukaan. Huomionarvoinen asia, kun kronologiaa mietitään. Ovatko tapahtumat todella aikajärjestyksessä? Raamattu antaa ymmärtää, että ovat, mutta me ymmärrämme, ettei voi olla kasvimaailmaa ennen auringonvaloa ja lämpöä.

En tiedä, lohduttaako tuota jo Raamatun ensi lehtiä lukiessaan uskonsa karille ajanutta edes vähän se, että TOINEN LUKU esittää asiat hieman toisin elikkä kaikki vaikuttaa kaikkeen - ensimmäistä lukua ei sovi laittaa vastakkain seuraavan luvun kanssa, eikä mikään Raamatussa kumoa toistaan vaan täydentää tahi selkeyttää.

TOINEN LUKU ESITTÄÄ, että ensin luotiin ihminen, sitten kasvimaailma ja sitten eläinkunta, ja molemmat luvut ovat niinsanotusti Jumalan sanaa.

1.Moos.2:4
    Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
    5 ei ollut vielä yhtään kedon pensasta maan päällä, eikä vielä kasvanut mitään ruohoa kedolla, koska Herra Jumala ei vielä ollut antanut sataa maan päälle eikä ollut ihmistä maata viljelemässä,
    6 vaan sumu nousi maasta ja kasteli koko maan pinnan.
    7 Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.
    - -
    9 Ja Herra Jumala kasvatti maasta kaikkinaisia puita, ihania nähdä ja hyviä syödä, ja elämän puun keskelle paratiisia, niin myös hyvän-ja pahantiedon puun.
    --
    18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".
    19 Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.

Ja tuossa toisen luvun kuvauksessa ei mainita aurinkoa, joten on oletettava, että aurinko jo oli silloin olemassa.

Antti
  6. Joku mies tapatti noin 6 miljoonaa viatonta siviiliä.
    Onko niin, että hän selviää vain kuoleamlla, pois kuolemisella?

Joku muu on ns. hyvä ihminen ja häntä pidetään sen vuoksi melkeinpä jumalana.
    Hänessä on kuitenkin yksi vika. ei vain usko Jeesukseen Kristukseen.
    Hän ei selviä vähemmällä eikä enemmällä kuin ensiksi mainitsemani.
    Elikkä hänenkin "palkkansa", "palkkionsa", on silmänräpäyksessä kuoleminen.

Aika näyttää, mikä on totuus - tasa-arvoinenko on loppukohtalo laidasta laitaan.
    Mutta on kirjoitettu, Kristuksen sanomana . . .

Ilm. 14:10
    joutuu yhtä lailla juomaan Jumalan vihan viiniä, joka laimentamattomana on kaadettu Jumalan vihan maljaan. Häntä kidutetaan tulessa ja rikin katkussa pyhien enkelien ja Karitsan edessä.
    Ilm. 20:10 :
    Saatana, noiden kansojen eksyttäjä, heitetään samaan rikinkatkuiseen, tuliseen järveen kuin peto ja väärä profeetta, ja siellä niitä kidutetaan yötä päivää, aina ja ikuisesti.

Hepr.9:27
    Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta
    senjälkeen tulee tuomio ...

Dan. 12:2
    Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään
    ja ikuiseen kauhuun.

POIS PELKO HERRAN KANSA

1.Kor.1:22 Juutalaiset vaativat ihmetekoja, ja kreikkalaiset etsivät viisautta.
    23 Me sen sijaan julistamme ristiinnaulittua Kristusta. Juutalaiset torjuvat sen herjauksena, ja muiden mielestä se on hulluutta,
    24 mutta kutsutuille, niin juutalaisille kuin kreikkalaisillekin, ristiinnaulittu Kristus on Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
    25 Jumalan hulluus on ihmisiä viisaampi ja Jumalan heikkous ihmisiä voimakkaampi.

Ps. 34:22 (34:23)
    Niitä, jotka turvaavat Herraan, ei kohtaa tuomio. Hän lunastaa heidät vapaiksi.

Antti
  7. Niin Koraaninkin mukaan juutalaisten, kristittyjen ja muslimien kesken on rauhanliitto, sillä näiden opeilla on juurensa Raamatussa ja erityisesti Aabrahamissa, Palestiinassa, paljolti myös Jeesuksen äidissä, Mariassa. Koraanissa on erityinen "Marian suura".

Olen kuullut adventtiliikkeelläkin olevan keskusteluyhteys islamin kanssa ja se lienee hieno asia.

Mitä tulee jumalanpilkkaan ja profeettojen pilkkaamiseen, olen sitä mieltä ihan kokemuksen kautta, että . . .

JUMALA JA HÄNEN PROFEETTANSA PITÄVÄT IHAN ITSE PUOLENSA

Room. 12:19
    Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle,
    sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

2.Kun.2:21
    Hän meni kaupungista lähteelle, josta seudun vedet saivat alkunsa, heitti suolan lähteeseen ja sanoi: "Näin sanoo Herra: 'Minä teen terveeksi tämän veden. Enää se ei tuota kuolemaa eikä hedelmättömyyttä.'"
    22 Ja kävi niin kuin Elisa sanoi. Vesi puhdistui, ja puhtaana se on pysynyt tähän päivään asti.
    23 Elisa lähti sieltä Beteliin. Kun hän nousi rinnettä, kaupungista tuli pikkupoikia, jotka pitivät häntä pilkkanaan ja huusivat hänelle: "Tule tänne, kaljupää! Tule tänne, kaljupää!"

24 Hän kääntyi katsomaan pilkkaajiaan ja kirosi heidät Herran nimeen. Heti tuli metsästä kaksi karhua, ja ne raatelivat neljäkymmentäkaksi poikaa kuoliaaksi.
  8. ## Onko paholaista olemassa? ##

Oletko koskaan kohdannut syvämellistä tai rakastavaa ihmistä?
    Jos olet, niin tiedät, että on olemassa myös vastavoima, PAHOLAINEN, sillä eihän täällä näytä aivan kaikki olevan rakkaudesta syntynyttä.

Paavali kuvailee ihmistä paholaisen ja Jumalan välisen suuren taistelun areenana :
    Room. 7.
    15 En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.
    16 Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.
    17 Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

18 Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
    19 En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
    20 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

21 Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta.
    22 Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain,
    23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.

24 Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
    25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.

Paholainen on jo tuomittu ja sillä on vain valhe voimana nyt lopullista rangaistusta odotellessa. Mutta jos Jumala tuomitsisi ja rankaisisi ihmiskuntaa oikeudenmukaisesti, kaikki joutuisimme pahoalisen kanssa samaan vankilaan.

Jumala järjesti niin, että Kristuksessa hän otti itse kärsiäkseen oikeudenmukaisen tuomion edestämme ja lahjoittaa armahduksen jokaiselle, jolle armo kelpaa.

Room. 5:10
    Jos kerran Jumalan Pojan kuolema sovitti meidät Jumalan kanssa, kun olimme hänen vihollisiaan, paljon varmemmin on Jumalan Pojan elämä pelastava meidät nyt, kun sovinto on tehty.

2. Kor. 5:19
    Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut
    heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Antti