Harrastavatko adventistit kalastamista muiden rysistä hankkiakseen lisää maksukykyistä jäsenistöä?
Pitävätkö adventistit luterilaisia ollenkaan uskovina kun he kalastelevat adventtitotuudelle uskollisia jäseniä?
Onko adventismissa päädytty ihmisjohtoisiin ja korulausein hahmoteltuihin 'korvasyyhysaarnoihin'?
Mitä adventismissa ymmärretään veren evankeliumilla?
Oletko sinä käynyt adventistien käännytyskurssin?
Ihmisten kalastajat protestanttien keskuudessa
24
81
Vastaukset
- Lunastajani elää
Syytäjähenkisten valhetta tuollainen! Kaikesta näkee, että sinä et ole uskossa ollenkaan. Tosi uskova ei lähde halventamaan lähimäisiään, vaan on nöyrällä mielellä Lunastajansa edessä.
- kuulia
Eikö varASTUS OLEKAAN ADVENTTIKIRKOSSA SYNTIÄ?
eNTÄ ADVENTTIKIRKKOON VIETTELY? - pyh!
kuulia kirjoitti:
Eikö varASTUS OLEKAAN ADVENTTIKIRKOSSA SYNTIÄ?
eNTÄ ADVENTTIKIRKKOON VIETTELY?Ei se vääräuskoisten käännyttäminen mitään varastamista ole.
- -.,
pyh! kirjoitti:
Ei se vääräuskoisten käännyttäminen mitään varastamista ole.
Mutta viettely!
Eikös viekkaale viettelijälle olisi parempi syntyä myllynkivi kaulassa?
Olette te metkoja vempuloihtijoita, etten pahemmin sanois?
Hei
A-kirkossa ajatellaan että ihminen tekee aina omantunnon ratkaisunsa itse.
Ymmärretään ja kehotetaan aina omilla aivoilla ajattelemaan Herrassa Jeesuksessa eikä kenellekään "joo-miehenä."
Jokainen maksukykyinen on aina tervetullut. Kenenkään maksuista ei tosin kukaan tiedä mitään. Vaitiolovelvollinen rahastonhoitaja pitää suun kiinni joka käänteessä ja kolehtihaaveihin sujahtaa pääosin nimettömänä kaikki kaikenlainen mammona kymmenyksetkin. A- kirkko on väärä paikka rossata lahjoituksillaan. Maksukykyiset ovat aina joka paikkaan erityisen tervetulleita maailmassa. Rahaa aina tarvitaan eikä mikään yhdistys pyöri ilman pääomia ja kassaa. Setelipainoja ei voi perustaa omia mihinkään eikä minkäänlainen rukouskaan tiputa rahaa tauvaasta. Jumala itse on antanut työntekijöilleen tiettyjä tehtäviä mistä huolehtia. Kaikki tosin vapaaehtoista. "Iloista antajaa Jumala rakastaa" sanoo Raamattu. Pitkin hampian annetut uhrit on parempi jättää antamatta, ei sellaisia kukaan edes pyydä, Jumalakaan taivaassa pyytele vastentahtoisilta yhtään mitään.
Papin pussi on aina pohjaton jonne uppoaa rahaa vaikka kuinka paljon tietysti.
Aina kaikilla on helpompaa jos on maksavia jäseniä.
Adventtilaisilla ja luterilaisilla on 1980 luvulla neuvoteltu keskustelupöytäkirja jossa molemmat tunnustavat toisiaan kristityinä ja kummallakin sama vanhurskauttamisoppi. Eli siis yksin uskosta ja armosta, jne. ettei kukaan pröystäisi rahalla eikä mitään muutakaan luulisi ansiokseen.
A-kirkko ei käy "kalastamassa" lut. piireissä koskaan mitenkään.
Kaloja ui ja uppoaa rysiin kaikenlaista jalo- ja roskakalaa joka paikassa.
"Korvasyyhysaarnoja" jokainen kuuntelee itse.
Kirkossa on ammattipastorit jotka koulutettu teologian A tai B tutkinnolla maallikoita demokratian ehdoin huolehtivat ojelmasta.
"Veren evankeliumi" käsiettä en itse ole koskaan kuullut.
Ihmiset muodostavat terminologiaa ja korvasyyhyjä miten itsekukin lystää.
Käännytyskursseja ei terminologiassa ole, Raamattukursseja kyllä.
A-kirkossa ymmärretään ettei kukaan ihminen koskaan saa ketään uskoon eikä asialla ansioidu. Ihmisen uskoon tulo ja kaikki kasvu on Jumalan itsensä- Jumalan Pyhän Hengen työ aina poikkauksetta.
Pyhä Henki kasvattaa, opettaa, nuhtelee, syyttää tuomaroi, lohduttaa, jne. hoitaa koko duunin ihmisen kohdalla pelastuksessa.
Jokainen muodostaa itse omantunnonkysymyksensä käsi sydämellä ja vastaa niistä Jumalan edessä- oppii, muuttaa mieltään, kasvaa ja kompastelee.
yst. Jumalan runsasta siunausta
jari- Näinhän se on
Aloituksessahan esitettiin kysymyksiä, eikä mitään valheita.
"Onko adventismissa päädytty ihmisjohtoisiin ja korulausein hahmoteltuihin 'korvasyyhysaarnoihin'?"
Adventtikirkossa on vallalla pastoreiden keskuudessa se, ettei tuotaisi saarnoissa esiin mitään sellaista, joka jakaisi jäsenistöä eri "leireihin", tai ainakin vältetään kiistansiemenien kylvämistä. Vaihtelevalla menestyksellä on onnistuttukin.
Opillisia kiistanaiheita adventistien keskuudessa on runsaasti ja onkin muodostunut eri "kuppikuntia" adventtikirkon sisällä, jotka näkevät asioita ja opillisia kysymyksiä eri tavalla.- älä puhu joutavia
Höpön, höpön: "Näinhän se on":le
>>>Opillisia kiistanaiheita adventistien keskuudessa on runsaasti ja onkin muodostunut eri "kuppikuntia" adventtikirkon sisällä, jotka näkevät asioita ja opillisia kysymyksiä eri tavalla.
Lyhyt vastaus, joka tulee suoraan lähetysnäystämme:
Ilm. 14:6 "Minä näin taas uuden enkelin, joka lensi korkealla taivaan laella. Hänen tehtävänään oli julistaa ikuinen evankeliumi maan asukkaille, KAIKILLE kansoille, heimoille, kielille ja maille."
Löydät vastaukset kirkon nettisivuilta.- kuka on järjetön?
Tämä on lähetysnäkymme: " Sanokaa heille näin:
Jumalat, jotka eivät ole tehneet taivasta eikä maata,
ne katoavat maanpäältä ja taivaan alta" Jer 10: 11..Nämä jumalat joita meillä on keskuudessamme, ne eivät kuuluu iankaikkiseen evankeliumiin!
Timo Flink sanoo tähän Amen! Kiitos - kuulia
kuka on järjetön? kirjoitti:
Tämä on lähetysnäkymme: " Sanokaa heille näin:
Jumalat, jotka eivät ole tehneet taivasta eikä maata,
ne katoavat maanpäältä ja taivaan alta" Jer 10: 11..Nämä jumalat joita meillä on keskuudessamme, ne eivät kuuluu iankaikkiseen evankeliumiin!
Timo Flink sanoo tähän Amen! KiitosGalatalaiskirje:
3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
Laista valehtelu on adventismin harhan nopettamista. - pyh!
kuulia kirjoitti:
Galatalaiskirje:
3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
Laista valehtelu on adventismin harhan nopettamista.Itse olet nikolaiitta ja valehtelet laista.
- sanan kuulia
pyh! kirjoitti:
Itse olet nikolaiitta ja valehtelet laista.
Minähän olenkin Paavalin kanssa samoilla linjoilla ja ihan samoilla sanoillakin sanoen!
Voi te älyttömät adventistit. Lain teoistako te jne....
Uskossa kuulemista en usko teidän koskaan tehneennekään.
- adventisti
Valitettavasti meillä Adventtikirkossa on erilaisia näkemyksiä ja jopa kaunaisuutta toisia jäseniä kohtaan. Se on raadollista ja vastoin Jumalan ohjeita.
Olen itse ollut Adventtikirkon jäsen jo lähes 50 vuotta ja valittaen täytyy todeta, että kirkossamme on runsaasti nk. riidan kylväjiä, jotka haluavat jakaa yhteisöämme eri kuppikunniksi ja ovat siinä onnistuneetkin.
Suomen adventtikirkon nykyisessäkin pastorikunnassa on eripuraa ja riitaisuutta ja mm. sen vuoksi Jumalan siunauksia on turha odotella. Parannuksen ja katumuksen on lähdettävä ensisijaisesti sieltä sanan julistajista ja opettajista.- pyh!
Jaa, ja sinunko sitten ei tarvitse sitä katumusta ja parannusta tehdä?
- adventisti
Ohoh, mitä raakaa herjaa heität!
Panettelija sinä olet, etkä mikään adventisti. Adventistit eivät panettele toisiaan, eivätkä ketään, sillä he tietävät että mikään hyvä ei ole lähtöisin heistä itsestään, vaan Jumalasta. Itse taidat olla "riidan kylväjien" eturintamaa.
Jaa, no nimeäppä yksikin adventtikirkon sisäinen seurakunta, joka on eronnut adventtikirkosta?- adventisti myöskin
Noooo, jos rehellisiä ollaan, niin kyllä sitä panettelua ja toisten arvostelemista valitettavasti esiintyy seurakunnassa ja toisessakin. Siltä panettelulta katkeaa kyllä helposti kärki, jos ei itse lähde samalle linjalle, vaan yrittää löytää toisesta sen hyvän. Jokaisesa sitä kuitenkin on.
Mitä pastoreitten kesken lienee, siitä en tavallisena rivijäsenenä tiedä mitään, enkä ole kiinnostunutkaan. Se mitä on, jos on, se on heidän keskeistään. En ole kuullut kenenkään pastorin panettelevan toistaan.
- Heh! ja Hih!
Sieltäpä se tuli se adventistin vastaus toiselle adventistille.
TÄMÄHÄN TODISTI TÄYSIN TUON ENSIMMÄISEN ADVENTISTIN KIRJOITUKSEN.
Vai oliko kyseessä sama adventisti, joka ei ole edes itsensä kanssa päässyt yhteisymmärrykseen? Turhaa varmaan silloin toivoa, että pääsisivät toistensa kanssa yksimielisyyteen?
Lahkojen rasite?- ei pidä aina uskoo
Kumpi sitten tosiaan oli adventisti, vai oliko kumpikaan? Nimimerkiksihän kelpaa näköjään mikä vaan. Joskus on nähty jopa "satan_himself".
- Se toinen adventisti
Heh! ja Hih!
Jaa siis sinä olit se ensin kirjoittanut adventisti! Juu "todistipä hyvinkin!"
No niin:
"Jaa, no nimeäppä yksikin adventtikirkon sisäinen seurakunta, joka on eronnut adventtikirkosta? "
ALOITUKSESSA esitettiin semmoisia kysymyksiä, mitkä varmaankin ovat monien huulilla nykyajassa, kun adventismi alkaa jo vähin erin tulla tunnetuksi kiristittyjen vaikuttajien ja yleensäkin uskovaisten keskuudessa - mm. yhteistyöhaluisuuden ansiosta. Adventistien ja mm. luterilaisten välsestä nykyisestä hyvästä suhteesta joku vastailija lohkaisi hyvin:
## Tosi uskova ei lähde halventamaan lähimäisiään, vaan on nöyrällä mielellä Lunastajansa edessä. ##
Aloittajan ilveily, että "käännytyskurssit", sensijaan on silkkaa pilkkaa.
Nimittäin jos joku tahtoo vaihtaa seurakuntaa, niin on siihen aina hyvä syy, ei siinä käännytystä tarvita. Jos ei saa luterilaisista piireistä sitä, mitä tahtoo, mutta adventistien keskuudessa saa, niin siitä vain ja päinvastoinkin. Ei siinä pahaa.
Aika pitkältii sanoisin Jarlaun tavoin, siis näin:
## Adventtilaisilla ja luterilaisilla on 1980 luvulla neuvoteltu keskustelupöytäkirja jossa molemmat tunnustavat toisiaan kristityinä ja kummallakin sama vanhurskauttamisoppi. Eli siis yksin uskosta ja armosta, jne. ettei kukaan pröystäisi rahalla eikä mitään muutakaan luulisi ansiokseen.
A-kirkko ei käy "kalastamassa" lut. piireissä koskaan mitenkään.
Kaloja ui ja uppoaa rysiin kaikenlaista jalo- ja roskakalaa joka paikassa. ##
Antti- Totta tämäkin
"Vaarallinen adventismi" tuotti yli 5 400 000 hakutulosta.
http://www.google.com/search?q=danger adventism - pyh!
Totta tämäkin kirjoitti:
http://www.google.com/search?q=danger adventismEntäs sitten???? Noita "vihatkaa adventisteja" sivun tekijöitä on vaikka kuinka paljon. Mitä sitten?? Ei ne totuutta miksikään muuta eikä Jumaaln asiaa kaada vaikka koko saa-tanan legioona olisi niiden kanssa.
- pyh!
Totta tämäkin kirjoitti:
http://www.google.com/search?q=danger adventismSitä paitsi ns. Brother Anderson (Dirk Anderson) on yksi pahimmista vihanlietsojista koko netissä. Se pyörittää lukemattomia nettisivuja, joiden ainoa tarkoitus on lietsoa vihaa adventisteja vastaan. Mutta mitäpä muuta sitä voisi odottaa paholaisen kanssa liittoutuneelta ex-advarilta...
- SANAN KUULIA
pyh! kirjoitti:
Sitä paitsi ns. Brother Anderson (Dirk Anderson) on yksi pahimmista vihanlietsojista koko netissä. Se pyörittää lukemattomia nettisivuja, joiden ainoa tarkoitus on lietsoa vihaa adventisteja vastaan. Mutta mitäpä muuta sitä voisi odottaa paholaisen kanssa liittoutuneelta ex-advarilta...
Ehkä hänelle ette ole korvanneet menetettyä elämää?,
Johan siitä tulisi kuka tahansa vihaseksi jos huomaa tulleensa HYVÄKSIKÄYTETYKSI ADVENTTIKIRKOSSA , JOPA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721137
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482- 49477