Jeesus naimisissa?

Jokin aika sitten täällä kohistiin papyruksesta, jonka mukaan Jeesus olisi ollut naimisissa. Otin jo silloin kantaa, että kyse on väärennöksestä.

No niin. Nyt sitten tutkimus on löytänyt seuraavaa.

http://evangelicaltextualcriticism.blogspot.fi/2012/10/gospel-of-jesus-wife-final-death-throes.html

Kannattaa lukea jos englanti on hallussa. Jos ei ole, niin lyhyesti: koko papyrus on lähes varmasti väärennös, joka kopioi modernin interlineaarin käännöksen tekstin kirjoitusvirheineen ja latelee lauseen pätkiä Tuomaksen evankeliumista. Kuten Peter M. Head, Cambridgen yliopiston tutkija toteaa, kyseinen papyrus on nyt kuolleena jorpakossa :)

53

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ketä kiinnostaa oliko joku juutalainen sekopäinen mies 2000 vuotta sitten naimisissa vai ei? Ei se järkeviä ihmisiä hetkauta suuntaan eikä toiseen. Varmasti Jeesus masturboi ja harrasti seksiä, olihan hän täysin ihminen. Vaimokin saattoi olla matkassa tai sitten hän harrasti irtosuhteita.

T: Iloinen nauraja

• pyh!

Älä viitsi olla typerä ja tehdä Jeesuksesta sellaista sairasta kahelia, joka sinä olet.

• 28

Riippumatta jostain papyrúksen palasesta, Jeesus on todennäköisesti ollut naimisisssa.
      Mistäpä noista asiantijoista aina tietää, niin kauan kuin on oma lhmä ojassa, puhutaan mitä itselle sopii. Mark Goodacre mm. ei usko Q-lähteeseen.

• se sitten siitä

Lisäksi Goodacre on uskovainen.

• pyh!

Eikä usko kovin moni muukaan koko Q-lähteeseen. Sehän on puhtaasti hypoteettinen rakennelma.

• pyh!
        se sitten siitä kirjoitti:

Lisäksi Goodacre on uskovainen.

Entäs sitten?

• pyh!

Ei ollut. Turha kuvitellakaan.

• gtyo44
        pyh! kirjoitti:

Eikä usko kovin moni muukaan koko Q-lähteeseen. Sehän on puhtaasti hypoteettinen rakennelma.

Eikö? Kummallista, kun taas wikissä on ihan väärää tietoa:

"Osa tutkijoista hylkää olettamuksen Q-lähteestä.[1] Enemmistö kuitenkin uskoo, että Q-lähde on ollut olemassa, mutta kaikki eivät hyväksy sen varaan rakennettuja teorioita (ehkä galilealaisesta) Jeesuksen toimintaa jatkaneesta yhteisöstä. "

http://fi.wikipedia.org/wiki/Q-lähde

• Raamatun tutkintaa

Jeesus oli naimisissa ja hänellä oli lapsikin Maria Magdalenalle.
      Lapsen nimi oli Johannes.
      Jeesuksen isä Joosef kuoli hirttäytymällä, kun sai kuulla, että hänen pojallaan oli prostituoitu vaimo.

• pyh!

Puhut potaskaa ja pilkkaat Jumalaa.

• power of spirit
        pyh! kirjoitti:

Puhut potaskaa ja pilkkaat Jumalaa.

" pilkkaat Jumalaa. "

Toki niin suuri ja mahtava olento voi itse ilmoittaa jos on loukkaantunut?
        Vai oletko se kenties sittenkin SINÄ, joka loukkaannut?

• pyh!
        power of spirit kirjoitti:

" pilkkaat Jumalaa. "

Toki niin suuri ja mahtava olento voi itse ilmoittaa jos on loukkaantunut?
        Vai oletko se kenties sittenkin SINÄ, joka loukkaannut?

Jumalanpilkkasi tunnistaa kuvottavaksi lantakasaksi jo kaukaa.

• pyhille
        pyh! kirjoitti:

Jumalanpilkkasi tunnistaa kuvottavaksi lantakasaksi jo kaukaa.

Ei sellaista voi pilkata jota ei ole. Minä en pilkaa olemattomia olentoja, sinäkin saat uskoa mielikuvituskavereihin, niistä voi olla sinulle tukea.
        Kuitenkin tosiasia on, että jos jumala olisi olemassa, niin noin mahtava olento kykenisi huolehtimaan itse niistä joiden kokee pilkkaavan itseään tavalla jota hän ei voi sietää.
        Sinun reaktiosi kertoo SINUN tunteistasi, ei muusta.

• pyh!
        pyhille kirjoitti:

Ei sellaista voi pilkata jota ei ole. Minä en pilkaa olemattomia olentoja, sinäkin saat uskoa mielikuvituskavereihin, niistä voi olla sinulle tukea.
        Kuitenkin tosiasia on, että jos jumala olisi olemassa, niin noin mahtava olento kykenisi huolehtimaan itse niistä joiden kokee pilkkaavan itseään tavalla jota hän ei voi sietää.
        Sinun reaktiosi kertoo SINUN tunteistasi, ei muusta.

Jumala on ja häntä sinä pilkkaat. Turha muuta väittää.

Ja Jumala muuten tulee huolehtimaan asiata nakkaamalla teidät helvettiin, kun sen aika on.

• 19
        pyh! kirjoitti:

Jumala on ja häntä sinä pilkkaat. Turha muuta väittää.

Ja Jumala muuten tulee huolehtimaan asiata nakkaamalla teidät helvettiin, kun sen aika on.

Ei ole mitään helvettiä. Ei ole mitään jumalaa. Ei ole olemassa ei loukkaannu, sinä loukkaannut.

• pyh!
        19 kirjoitti:

Ei ole mitään helvettiä. Ei ole mitään jumalaa. Ei ole olemassa ei loukkaannu, sinä loukkaannut.

Kyllä on. Kommenteistas viis.

• ei ole
        pyh! kirjoitti:

Kyllä on. Kommenteistas viis.

Ei ole. Pyhittlystäsi huolimatta.

• pyh!
        ei ole kirjoitti:

Ei ole. Pyhittlystäsi huolimatta.

Kyllä on. Piste.

• Aloitus, tri Flink: ## No niin. Nyt sitten tutkimus on löytänyt seuraavaa. ##

Niin, tutkimuksia tehdään puolesta ja vastaan, että oliko Jeesus naimisissa vai ei.
      Se jää uskonasiaksi, mielipidekysymykseksi joka tapauksessa, oli miten oli.

Mutta tämä on faktaa. Jeesuksella oli oikeus olla naimisissa, sitä ei edes Jumala häneltä kieltää olisi voinut. Olihan jopa pappissukukin periytymisen kautta.
      MUTTA JEESUKSELLA OLI SUUREMPI TEHTÄVÄ KUIN UUDEN PAPPISPERHEEN PERUSTAMINEN.
      Näemme ja kuulemme kaikkiallta maailmasta uutisia siitä, kuinka Jeesus Nasaretilaisen ylösnousemusvoima vaikuttaa siellä, missä Kristusta saarnataan joko tosissaan tahi näön vuoksi.

Filippiläiskirje 1:16
      nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
      17
      nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
      18
      Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

19
      Sillä minä tiedän, että tämä on päättyvä minulle pelastukseksi teidän rukoustenne kautta ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla,
      20
      minun hartaan odotukseni ja toivoni mukaan, etten ole missään häpeään joutuva, vaan että Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi minun ruumiissani kaikella rohkeudella, joko elämän tai kuoleman kautta.

Otan sellailaisen asenteen, että niinkuin Jeesus uhrasi elämänsä, että meillä elämä olisi ja terveytensä, että me terveemmiksi tulisimme - niinikään hän ansaitsi naimattomuudellaan meille onnelisen kumppanuuden ja perhe-elämän; edellytykset onnistuvaiseen elämään.

Antti

• Aloitus, tri Flink: ## No niin. Nyt sitten tutkimus on löytänyt seuraavaa. ##

Niin, tutkimuksia tehdään puolesta ja vastaan, että oliko Jeesus naimisissa vai ei.
      Se jää uskonasiaksi, mielipidekysymykseksi joka tapauksessa, oli miten oli.

Mutta tämä on faktaa. Jeesuksella oli oikeus olla naimisissa, sitä ei edes Jumala häneltä kieltää olisi voinut. Olihan jopa pappissukukin periytymisen kautta.
      MUTTA JEESUKSELLA OLI SUUREMPI TEHTÄVÄ KUIN UUDEN PAPPISPERHEEN PERUSTAMINEN.
      Näemme ja kuulemme kaikkiallta maailmasta uutisia siitä, kuinka Jeesus Nasaretilaisen ylösnousemusvoima vaikuttaa siellä, missä Kristusta saarnataan joko tosissaan tahi näön vuoksi.

Filippiläiskirje 1:16
      nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
      17
      nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
      18
      Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.

19
      Sillä minä tiedän, että tämä on päättyvä minulle pelastukseksi teidän rukoustenne kautta ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla,
      20
      minun hartaan odotukseni ja toivoni mukaan, etten ole missään häpeään joutuva, vaan että Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi minun ruumiissani kaikella rohkeudella, joko elämän tai kuoleman kautta.

Otan sellailaisen asenteen, että niinkuin Jeesus uhrasi elämänsä, että meillä elämä olisi ja terveytensä, että me terveemmiksi tulisimme - niinikään hän ansaitsi naimattomuudellaan meille onnelisen kumppanuuden ja perhe-elämän; edellytykset onnistuvaiseen elämään.

Antti

• qntelen
      • pyh!

no totta kai väärän profeetan opetus teihin uskottomiin uppoaa.

• 16 + 4
        pyh! kirjoitti:

no totta kai väärän profeetan opetus teihin uskottomiin uppoaa.

Määrittele väärä profeetta.

• pyh!
        16 + 4 kirjoitti:

Määrittele väärä profeetta.

Meller.

• yritä uudelleen
        pyh! kirjoitti:

Meller.

Ei pyydetty henkilöä vaan määritelmä.

• lkhj
        pyh! kirjoitti:

Meller.

Eihän tuossa ollut Melleriä!

• Timo se ei vain opi, eli Timon insinööriputkiaivoille on käsittämättömän vaikeaa ymmärtää, että jokin blogspot-osoite ei taida edelleenkään olla sellainen paikka, jossa julkaistaan vertaisarvioituja tutkimuksia?

Mutta siksipä iki-ihana Timo onkin löytänyt työpaikan amerikkalaisesta epärationaalisen maailmankuvan lahkosta, jossa ei tällaisiin pikkuasioihin liikaa kiinnitetä huomiota.

• pyh!

Sinä se toope olet. Linkki on akateemisten ihmisten keskustelupalstalle.

• pyh! kirjoitti:

Sinä se toope olet. Linkki on akateemisten ihmisten keskustelupalstalle.

>> Sinä se toope olet. Linkki on akateemisten ihmisten keskustelupalstalle >>

Ja Timon uskollinen aisankannattaja tulee isäntänsä avuksi aina hädän hetkellä.

Mahtaako tämä keskustelupalsta olla sellainen paikka, josta saamme tieteellisesti pätevää, vertaisarvioitua tietoa, vai onko siellä vain samanlaisia umpikahjoja inttämässä, kuin mitä lahkoissa tapaa olla?

• pyh!
        bushmanni kirjoitti:

Mahtaako tämä keskustelupalsta olla sellainen paikka, josta saamme tieteellisesti pätevää, vertaisarvioitua tietoa, vai onko siellä vain samanlaisia umpikahjoja inttämässä, kuin mitä lahkoissa tapaa olla?

Sinähän se umpilaho inttäjä olet. Aina halveksimassa.

• mene ja lue!
        bushmanni kirjoitti:

Jos olisit käynyt vilkaisemassa kyseisen palstan, tietäisit, että se on moderoitu akateemisten tutkijoiden keskustelupalsta, jossa käydään pätevää, vertaisarvioitua argumentaatiota. Halveksiva asenteesi kaikkea ja kaikkia kohtaan etoo jo.

• huolestunut lukija
        mene ja lue! kirjoitti:

Jos olisit käynyt vilkaisemassa kyseisen palstan, tietäisit, että se on moderoitu akateemisten tutkijoiden keskustelupalsta, jossa käydään pätevää, vertaisarvioitua argumentaatiota. Halveksiva asenteesi kaikkea ja kaikkia kohtaan etoo jo.

Mitä tämä on suomeksi?

" from the perspective of historic evangelical theology."

• kääntäjä!
        huolestunut lukija kirjoitti:

Mitä tämä on suomeksi?

" from the perspective of historic evangelical theology."

"historiallisen evankelisen teologian näkökulmasta."

eikö ole englanti hallussa?

• advari

Amerikassa riittää niitä, joilla ei ole todellisista asioista minkäänlaista käsitystä.
      Vahvasti protestanttinen USA pyrkii hoitamaan muiden asoita ympäri maailman ja määräämään mitä muut saavat kulloinkin ajatella ja tehdä, mutta heidän oma maansa on esim. taloudellisesti järkyttävän huonosti hoidettu. USA:n valtava talouden alijäämä ja velka on varoittavana esimerkkinä siitä, mihin uskonlahkojen sekamelska pahimmillaan johtaa.

Suomen adventtikirkossa on myös nähtävissä järkyttävän huono talouden hoito.
      Luulisi Raamattua ohjenuoranaan pitävän lahkon hoitavan edes yhtä asiaa Jumalan tahdon mukaan. Adventtikirkko yrittää kaikilla muilla kieroiluilla, testamenttien ja lahjakirkojen kikkailuilla jne. saada talouttansa paranemaaan, mutta se tie on tuhoon tuomittu.

• pyh!

Puhut potaskaa.

• "advari" kirjoitti asiaa ja se luonnollisesti kismittää suunnattomasti "Pyh!" nimimerkillä kirjoittelevaa, koska hän ei haluaisi, että totuus paljastuisi.
      Salailu ja kieroilu kun ovat adventismin tärkeimpiä toimintamuotoja.

• pyh!

Puhut potaskaa.

• Jeesus ja portot

Jeesuksella ei ollut kotia, vaan hänen omat vanhempansakin olivat hänet hyljänneet.
      Joosef hylkäsi poikansa silloin, kun Jeesus alkoi murrosiässä seurustelemaan Maria Magdaleena nimisen porton kanssa. Myöskään Jeesuken ja hänen äitinsä Marian välit eivät olleet kunnossa, joskin äidit rakastavat poikiaan, vaikka pojat makaisivat esim. prostitutioitujen kanssa.

• pyh!

Puhut täyttä potaskaa.

• II tietäjä

Jeesus ei ollut naimisissa, vaan avoliitossa, koska hän oli bi-seksuaali.
      Hän viihtyi yhtä hyvin karvaisten kalastajien kuin huorienkin seurassa.
      Jeesus yöpyi milloin kenenkin vosun luona.
      Pääasia, että sai lämmintä kolloo.

• pyh!

Tuomiopäivänä maksat jokaisesta pilkkasanasta kovan hinnan.

• pyh! kirjoitti:

Tuomiopäivänä maksat jokaisesta pilkkasanasta kovan hinnan.

Hahahahahhaha! Mistä sitä tietää vaikka hän olisi puhunut totuuden??? :-D

• pyh!
        iloinen_nauraja kirjoitti:

Hahahahahhaha! Mistä sitä tietää vaikka hän olisi puhunut totuuden??? :-D

Sinä maksat myös.

• pyh! kirjoitti:

Sinä maksat myös.

>>> Sinä maksat myös.

Arvoisa "pyh!". Sinä uskot harhoihin ja kuvittelet, että mielikuvitusolentosi olisi oikeasti olemassa. Todellisuudessa mitään "tuomiopäivää" ei ole eikä tule. HAHAHAHAHHAHA! :-D

• Hei!

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10980353

Tuossa on aihe jos Sinua kiehtoo kerakkeiden JHWH tutkimukset.

Minä en tiedä maallikkona tuon kummempaa mistä kirjoitan.

Tutkimusta ja "tutkimusta" on tehty mutta en ole niihin itse perehtynyt enkä etsinyt ja nähnyt.

Tutkimusta ovat tehneet tietysti monet ja saattaa olla ettei asiaan mitään lisää kirkastu.

Mielenkiitoinen tietysti olisi jos Sinulla olisi joku tulkinta JHWH kerakkeiden vaiheista.

yst. jari laurila

• duunari

Pakko ottaa kantaa Adventtikirkon talouteen. Itse olen sitä seurannut kyseiseen kirkkoon kuuluvana eikä se hyvältä näytä. Mutta ei Jumalan työ koskaan ole hyvää bisnestä. Eikä taloudellinen tilanne siellä koskaan mikään salaisuus ole ollut. Aina ne tiedot ovat olleet saatavilla jos joku on kaivannut. Ja juuri niistä testamenteista ja ihmisten lahjoituksista ne rahat tulevat, onko siinä jotain väärää? Näillä mennään mitä on saatavilla.

• pyh!

No niinpä.

• pyh! kirjoitti:

No niinpä.

Te kuppaatte aivo-orjiltanne rahaa minkä ehditte. Avuttomien dementoituneiden vanhusten omaisuus testamentataan kultin nimiin. Törkeää toimintaa!

• Hei "duunari"

En tiedä vastasitko minulle. Kysyin kuitenkin aivan muuta täällä tässä.

Kirkon talouteenko kantaa?
        Hyvältäkö ei näytä?

Aina jos halutaan vaikuttaa tulokseen on vain kaksi tietä a) nostaa tuloja tai
        b) pienentää kustannuksia. Niin siinä vaan käy tuloslaskelmassa sitten että aina kun plussan tai muunuksen puolella tapahtumia tapahtuu tilikauden tuloksessa jotakin. Lainaa voi ottaa vain sellaiselle kaudelle jossa sitten varmuudella nähdään että budjetissa tapahtuu sellaista että lainan otto oli järkevää. Minkäänsortin sosialismikaan ei pyöri jatkuvilla tappiollisilla tilinpäätöksillä. Bisneksestä ei ole koskaan kyse kirkon hommissa. Onnellisempaa aina mitä enemmän rahaa on, ei siinä mitään väärää ole. Rahalle löytyy aina mielekästä käyttöä. Testamentit ja lahjoitukset niin ikään ok, niitä tekevät yksityiset henkilöt sydämensä tahdosta. Yliopistojenkin tuloista huomattava osa rahankerjuussa on testamentteja ja lahjoituksia. Varsinaisia kerjäläisiä maamme yliopistotkin. Hengellinen työ pitäsi kokea tärkeäksi ja hyväksytyksi. Ei kirkko mikään salaseura ole. Kaikkien hyvinvointia joka paikassa edellyttää informaalisuus. Olemme yhteiskuntanakin sellainen. Salaseurat aina arvelluttavat.

Siis tulot ja menot paperille ja budjetointi edellyttää sitä että teette ennakkotilinpäätöstä aina, suunnittelette paperilla, niin näkee rahaliikennettä. Tilikauden aikana jos jotakin poikkeavaa tapahtuu budjetoidusta tiedetään että jotakin silloin taphtuu esim. 6 kk tulevassa tilinpäätöksesä ja on vielä aikaa korjata asiaa. Näin on homma hanskassa. Kukaan ei olisi koskaan puhunut "mnätkyistä" mitään jos olisi maksanut ennakkoveroa tarpeeksi ja kukaan ei olisi tehnyt konkurssiakaan juurikaan jos olisi tehnyt ennakkotilinpäätöksiä, olisi ollut tajua pistää pillit pussiin ajoissa.

Laittakaa kaikki kirkon menot ja tulot selkeästi paperille ja katsokaa mistä rajha tulee ja minne se menee ja mistä voisi saada lisää ja mistä voisi karsia ?

Tässä puuhassa on hyvä tietää että kipeitä ratkaisuja joudutaan tekemään jos niin on, mutta vielä kipeämpää tekee jos pettää itseään ja tuudittautuu mahdottomaan on pettymys sitäkin katkerampi lopulta.
        Kehotan tässä yhteydessä ottamaan esille matkalaskut, henkilöstöjen palkkaukset sellaisessa suhteessa että onko pakko pitää työvoimana kaikki ?
        Voisiko toimistohenkilöstöjen työtä tehostaa vai istuuko ne jalat pöydällä siellä?
        Menisikö joku vapaaehtois- talkoohommina ?

Tämän voi toimittaa jos tarvetta.
        Tuolla on muutama paperi jonka pohjatiedoilla näin ajattelen;
        http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/akateemisesta_ymparistosta
        Siellä alussa ja lopussa loput.

Tuosta minä lähtisin jos talous huono on.

yst. jari
        kauppateknikko
        freelancer jeesusmies

• Lisäys;

Kiinteistöjä ei ole pakko omistaa. Kipeitä asioita nekin on. On seurakuntia joissa
        muutama mummo odottaa päivät pitkät paappojen sydänkohtauksia.
        Nuoria ei ole.
        Tietysti pitää katsoa kuka omistaa sen kiinteistön ja miten niitä rahoja sitten siirtää voi.

Kirkolla on yksiköitä joissa pitää olla tietysti täysityllisyys ja talkoohenki toivottavaa.

Siellä linkissä näkyy että olen talousasioissa ollut kursseissa, ja ei tässä tarvita kuin nuo perusasiat millä lähteä liikkeelle kirkon budjettia suunniteltaessa.

Kirkon varojen käytössä on ohjeita miten siirtyy eri yksiköissä ja organisaatioissa organisaatiossa. Olisiko siihen olemassa jotakin sellaista remonttia.

Minulla ei ole mitään palkkalaisia vastaan, 1 Kor 9.

Toimintaa on organisaatioissa rationalisoitava aina rajoitetun rationaalisuuden tilasta kustannustehokkaammaksi.

yst. jari

• pyh!
        iloinen_nauraja kirjoitti:

Te kuppaatte aivo-orjiltanne rahaa minkä ehditte. Avuttomien dementoituneiden vanhusten omaisuus testamentataan kultin nimiin. Törkeää toimintaa!

Valehtele mitä valehtelet. Hällä väliä.

• Totuus esiin

"He käyvät ympäri kuin kiljuvat jalopeurat=leijonat ja etsivät sitä, jonka saisivat niellä."

Tämä kuvaa sitä, miten adventismissa toimitaan, jotta saataisiin jonkun maallinen omaisuus kultin liikemiesten hallintaan.
      Ei siinä vapaehtoisuutta kysytä, vaan nimet alle testamentteihin ja lahjakirjoihin pikaisesti ja sillä siisti.
      Sitten vain toivomaan vanhuksen pikaista kuolemaa ja jopa hieman jouduttamaankin sitä, jos tarve niin vaatii.

• pyh!

Valehtele mitä valehtelet. Hällä väliä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1585
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1063
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      404
      988
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      932
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      772
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      737
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      77
      661
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      655
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    Aihe