Onko paholaista olemassa?

-henkien erottaja-

Mikä on paholainen ja sen kohtalo?
Ketkä ovat paholaisen apureita?
Mitä paholainen voi tehdä ihmiselle?
Missä paholainen vaikuttaa?

5

106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ## Onko paholaista olemassa? ##

Oletko koskaan kohdannut syvämellistä tai rakastavaa ihmistä?
      Jos olet, niin tiedät, että on olemassa myös vastavoima, PAHOLAINEN, sillä eihän täällä näytä aivan kaikki olevan rakkaudesta syntynyttä.

Paavali kuvailee ihmistä paholaisen ja Jumalan välisen suuren taistelun areenana :
      Room. 7.
      15 En edes ymmärrä, mitä teen: en tee sitä, mitä tahdon, vaan sitä, mitä vihaan.
      16 Ja jos kerran teen sitä, mitä en tahdo, silloin myönnän, että laki on hyvä.
      17 Niinpä en enää teekään itse sitä, mitä teen, vaan sen tekee minussa asuva synti.

18 Tiedänhän, ettei minussa, nimittäin minun turmeltuneessa luonnossani, ole mitään hyvää. Tahtoisin kyllä tehdä oikein, mutta en pysty siihen.
      19 En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.
      20 Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.

21 Huomaan siis, että minua hallitsee tällainen laki: haluan tehdä hyvää, mutta en pääse irti pahasta.
      22 Sisimmässäni minä iloiten hyväksyn Jumalan lain,
      23 mutta siinä, mitä teen, näen toteutuvan toisen lain, joka sotii sisimpäni lakia vastaan. Näin olen ruumiissani vaikuttavan synnin lain vanki.

24 Minä kurja ihminen! Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
      25 Kiitos Jumalalle Herramme Jeesuksen Kristuksen tähden! Niin minun sisimpäni noudattaa Jumalan lakia, mutta turmeltunut luontoni synnin lakia.

Paholainen on jo tuomittu ja sillä on vain valhe voimana nyt lopullista rangaistusta odotellessa. Mutta jos Jumala tuomitsisi ja rankaisisi ihmiskuntaa oikeudenmukaisesti, kaikki joutuisimme pahoalisen kanssa samaan vankilaan.

Jumala järjesti niin, että Kristuksessa hän otti itse kärsiäkseen oikeudenmukaisen tuomion edestämme ja lahjoittaa armahduksen jokaiselle, jolle armo kelpaa.

Room. 5:10
      Jos kerran Jumalan Pojan kuolema sovitti meidät Jumalan kanssa, kun olimme hänen vihollisiaan, paljon varmemmin on Jumalan Pojan elämä pelastava meidät nyt, kun sovinto on tehty.

2. Kor. 5:19
      Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut
      heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Antti

• Hei

Paholaisen palkka on Ilm 20.
      Langenneet enkelit apureita. Juud 6, Hes 28:13-17, 2 Pt 2:4.
      Paholainen voi tuhota ihmisen tässä elämässä että iankaikkisen elämän suhteen.
      Paholainen vaikuttaa maan päällä.

Yst.t. jarisetä

• +++

Kysymys: Onko paholaista olemassa? Vastaus: On. Ellei olisi, ei Kristuksen olisi tarvinnut tulla tänne kuolemaan meidän puolestamme.

Kysymys: Mikä hän on ja mikä hänen kohtalonsa? Vastaus: Hän on 1) luotu olento, jolla on alkunsa jonakin määrättynä historian hetkenä. Hän oli 2) kerubi, enkeli, joka oli johtavassa asemassa, siihen saakka, kunnes hänessä löydettiin vääryys. Hän on 3) sairauksien ja riivauksien aiheuttaja. 4) hän on valhettelija ja sen isä. 5) Hän on myös murhaaja, joka on tullut varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan.

Kysymys: Mikä on hänen kohtalonsa? Vastaus: Hänen kohtalonsa on kadotus eli iankaikkinen tulijärvi.

Kysymys: Ketkä ovat hänen apureita? Vastaus: hänen enkelinsä, eli pahuuden enkelit, ne jotka lankesivat hänen kanssaan. Sekä sellaiset ihmiset, jotka hän on saanut "pauloihinsa", ja joita hän voi käyttää tarkoitusperiensä toteuttamiseen.

Kysymys: Mitä paholainen voi tehdä ihmiselle? Vastaus: Voi pilata totaalisesti ihmisen elämän täällä maanpäällä ja hänen perimmäinen tarkoituksensa on viedä lopuksi ihmisen samaan tuhoon, siihen tulijärveen, johon hän itsekin joutuu.

Kysymys: Missä paholainen vaikuttaa? Vastaus: Hän vaikuttaa täällä maanpäällä ja yksityisen ihmisen sydämessä, niin paljon kuin vaan saa "jalansijaa" ja kaikkialla, missä ihmisiä on. Ihmisen oma valinta vaikuttaa paljon. Seuraavat sanonnat soveltuvat hyvin: esim. minkälaista seuraa ihminen itselleen valitsee: "sano minulle minkälaisessa seurassa liikut, niin minä sanon sinulle minkälainen sinä olet", sekä "olet sitä, mitä syöt" elikkä olet sitä, millä itseäsi "ruokit", jos luet Raamattua, luet hengellistä kirjallisuutta, käyt kokouksissa, rukoilet - tottakai se vaikuttaa sinuun niin, että Pyhä Henki saa sinussa "jalansijaa", kun taas päinvastainen vaikuttaa päinvastaisesti jne. Nykyään sitä "päinvastaista" syötetään joka tuutista, onneksi nappia painamalla voimme valita, ettemme kaikkia roskaa päästä aivoihimme. Meidän ei ole myöskään pakko kuunnella kaikkea pahaa, mitä maailmassa tapahtuu ja joka vaan lisääntyy kuumeisella vauhdilla. Tiedämme hyvin, mikä ja kuka on sen takana.

2. Piet. 3:13

Mutta meillä on hänen lupauksensa, ja siihen luottaen me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus vallitsee.

• Taruolentoja, joihin Raamatunkin esittämä ns. paholainen lukeutuu ei ole olemassa muualla kuin eräiden typerien uskovaisten ihmisten päässä. Sinne uskovaisten päähän sen paholaisen ovat aivopesseet mm. USA:ssa syntynsä saaneiden uususkonnollisten kulttien kouluttamat pastorit.

• -henkien erottaja-

Paholainen on valkeuden enkelin vaatteissa ja saatana yrittää myös jäljitellä kristinuskoa.
      Paholainen on myös maailman ruhtinas (hallitsija).
      Paholainen saa myös eksymään valitutkin. Tulossa myös valerauha johon maailma lankeaa.
      Toistaiseksi maailmassa on nyt enemmän saatanan omia kuin Jeesuksen omia.
      Paholainen käyttää ihmisiä ja ihmisen ylpeyttä, ahneutta yms. syntiinlangenneen ihmisen luonnetta hyväkseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1137
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      551
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      489
    9. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      482
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    Aihe