Vapaa kuvaus

s-posti [email protected] Olen pienestä pitäen uskonut. Syntynyt hedborgilaiseen evankelisuuteen. Edustan Kristus-keskeistä kristillistä, karismaattista katsantoa sekä olen vapaaehtoistyössä eräissä ns. kolmannen sektorin yhteisöissä . Olen toiminut helluntaissa / baptisteissa / elämänsanassa. Nykyisin uskonliikkeessä Toivonseurakunnassa ja luterilaisessa Kristillisessä Työväenyhdistyksessä. Mielenterveyspuolella suosittelisin jokaiselle ihmiselle ratkaisupainotteista, narratiivista lyhytterapia-ajattelua ja olen ns. psykonomi. A-kiltatoiminnassa myös mukana. Olen ennakkoluuloton ja ennakkoasenteeton kanssaihminen. Mottoni "Ainoa tärkeä on rakkautena vaikuttava usko", Gal 5:6b. Ilman uskoa on muutoskyky mahdoton. Suosikkibändit/artistit: Uudistunut Jukka Tolonen kumppaneineen Suosikkileffat: Ben Hur, Kymmenen Käskyä, Egyptin Prinssi, Sound of the Music, Liekit, Vapaaksi Vihasta, Kujanjuoksu, Risti ja Linkkuveitsi Lempikirjat: Novum, IRT, Anteeksiantamisen Voima by Gene Lilly, Armoherätys by Ch.R.Swindoll Vapaa-aikanani: Livejournalisti, runoniekka, vaimoni kera pienten sukulaislasten kanssa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: adventismi Katson tv:stä mieluiten: luonto, matkailu, dokumentit, nyyhkyleffat Kotieläimet: Hämähämähäkki En pidä: Teeskentelystä ja siitä että pihdataan rakastaa-sanan käyttöä. Parhaat matkakohteet: Pitcairn, palestiinalaisalueen Betlehem, Pohjolan Lappi, Haifa, Turun seudun saaret, Berlin, Singapore, Biel/Bienne Sveitsissä, Muehlheim Etelä-Saksassa. Ruoka & juoma: Possu, kebab, Kermaperunat, Cokikset, mieto alkoholi vähäisenä seurajuomana Linkit: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 53:1&rnd=1205393325280, http://www.evank.org, http://youngrensuomi.net/, http://www.reinosav.net/, http://www.wwnet.fi/users/veijone/ind98c.htm, http://www.123-cams.com/live-webcam.php?var=9080&site=http://www.livekotel.com, http://www.raunohelppi.com/index.php, http://www.irr-tv.fi/, Mobiiliraaamattu, Elävä Uutinen. Koulutus: --- Koulut: Merkonomi Ammatti: Eläkeläinen Työskentelen: Vapaaehtoistyössä Ase tai siviilipalvelus: Talousaliupseeri Yhdistykset/kerhot: Mt-yhd. A-kilta, Kristill.Työväen yhd. Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

1311

Kommenttia

18023

  1. BUSHMANNIN HYVÄÄN ALOITUKSEEN PALATTIIN KESÄN JÄLKEEN UUDESTAAN

    // Miksi haluatte elää ikuisesti?
    Miksi te haluaisitte elää ikuisesti? Mikä siinä ajatuksessa niin viehättää, että haluatte kuolemanne jälkeen jatkaa elämää... // BUSH...

    Mit' elo on muuta kuin rankkaa työtä
    ja rankan rankkaa lapsenteko-yötä
    Entä eläkepäivien jälkeisen vaiheen myötä
    kun ei kukaan enää syötä?

    Jos ei olekaan määränpäätä, tarkoitusta
    eikös ollut rakkaus uhraus vailla merkitystä?
    Turhaa sota tai rauha, mitä väliä sillä
    hetken elo, sitten vanhuus muitten vaivana

    Minä tahdon nähdä Isäni ja iloita hyvyyden ikuisesta voitosta. Siksi jaksan elää ja elää hyvän puolella ja elää ikuisen hyvän toivossa. Elämä itsessään täällä on minulle arvokas - mutta vain siksi, että uskon elämän lahjan tulevan Iankaikkiselta Isältä. Useimpien ihmisten elämä on kurjaa täällä ilman omaa syytä, mutta Raamattu esittelee vallankumouksellisen idean: he saavat hyvityksen ikuisuuden puolella.

    Bushmannille tarjottiin kovin huonoja vastauksia, kuten: // jos elämä on onnellista - on se myös elämisen arvoista ja siksi onnellinen ihminen haluaa elää vaikka sitten ikuisesti. //

    Useimmat ihmisethän ovat onnettomia onnettomissa maissa ja silti useimmat heistä ovat onnellisempia kuin moni meistä kerskakuluttajista. Ei elämänhalu onnekkuudesta johdu. Sitäpaitsi moni ihailtu stara tekee itsemurhan, sellaiset joita kadehdimme. Luulisin että erityisesti huonon osan saaneet unelmoivat ikusesta, toisesta elämästä. Jotain on luvattukin:

    Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa. (Lk.16:25)
    http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Luuk.+16:1&rnd=1416422440620

    Viisas elää niin, että hänet palkitaan siellä iäisyyden puolella epäitsekkyydestä täällä.

    antti
  2. Kanadalainen / suomalainen evankelista Rauno Helppi:
    // En voi hyväksyä Raamattua 'kirjaimen' arvovaltana, enkä minkään uskonnollisen harhan tuottamana väännöksenä.
    Jos Raamattu luetaan oikealla tavalla, niin seurauksena on aina Jeesuksen Kristuksen ilmestys.
    Jos Raamattu luetaan väärällä tavalla, niin seurauksena on aina ihmiskeskeinen uskonnollinen harha. //

    Jeesus sanoo, että "kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi". Kirjaimellinen raamatuntulkinta vaiko Hengessä YMMÄRTÄMINEN? Jos järkeilee tai paloittelee Sanaa, niin ristiriitoja täyteen tulee. Tässä esimerkkejä ...

    Matt. 10:34
    Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle;
    en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
    Luuk. 2:14 :
    "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

    Luuk. 14:26
    "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
    Matt. 23:9
    Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
    Matt. 9:24
    sanoi hän: "Menkää pois, sillä tyttö ei ole kuollut, vaan nukkuu".
    Niin he nauroivat häntä.
    Ef.6:2
    "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" - tämä on ensimmäinen käsky, jota seuraa lupaus-
    3 "että menestyisit ja kauan eläisit maan päällä".

    Matt. 26:52
    Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen;
    sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.
    Luuk.22:38
    Opetuslapset sanoivat: "Herra, tässä on kaksi miekkaa." "Riittää", hän vastasi.

    Ps. 127:2
    Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa.
    2. Tess. 3:10
    Sillä jo silloin, kun olimme teidän tykönänne, me sääsimme teille,
    että kuka ei tahdo työtä tehdä, ei hänen syömänkään pidä.

    Room. 4:5
    mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman,
    sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi;
    Matt.25:45
    Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
    46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

    Matt. 5:19
    Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

    PSALMI 73:3 Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
    4 Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
    5 Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.
    Joos. 1:8
    Älköön tämä lain kirja sinun suustasi poistuko, vaan tutkiskele sitä päivät ja yöt, että tarkoin noudattaisit kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu, sillä silloin sinä onnistut teilläsi ja silloin sinä menestyt.

    antti
  3. ALE-KASI : "Täällä saa kaiken aikaa lukea syytöksiä adventisteja vastaan"

    Hmm ... vain yhden PERUSTELLUN todistuksen adventisteja vastaan olen huomannut tällä sivustolla. Nimittäin alex itse on semmoinen. Vuosi vuodelta puhuu kuin henkensä edestä adventismin puolesta, eikä kuitenkaan katso adventismia sen arvoiseksi, että astuisi siihen itse sisään - siis adventtikirkon jäseneksi. Kun aleksissa ei ole mitään pielessä, niin sitten täytyy vikapääksi arvioida adventismi.

    Alex, saisit oikeuden uskoa myös EGW:n oppeihin, kun liittyisit adventisteihin. Nythän on niin, että Ellen G White on Copyright-suojattu ja siten tietenkin vain adventistit saavat ottaa omakseen esimerkiksi Suuri Taistelu -kirjan opit kokonaisuudessaan. Näin olen ymmärtämässä tekijänoikeuskäytännön.

    Alex ... kun liityt adventisteihin, monet täällä voisivat tulla vakuuttuneiksi adventismista. Tähän mennessä olet perustellut adventismin oikeellisuutta vain silä, että Timno Flink ja Jari Laurila ovat adventisteja - ryhdypä itsekin, niin vakuutumme!

    antti
  4. Mutta alex, eihän Jeesus tarkoittanut pääkohdaksi tuota, että vain koirat olivat köyhän ystäviä. Eikä esittänyt että köyhyys olisi hyve ja rikkaus pahe. Vaan kyse on sisimmästä. ME köyhien kustannuksella äveriästä elämää viettävät emme tahdo edes kehitysapuna antaa takaisin köyhille - esim. kouluttamisella, terveydenhuollolla.

    Jeesus vie asian yksilötasolle, henkilökohtaiseen vastuuseen. Rikas joutui kokemaan ikuisuuden puolella laiminlyömänsä köyhän osan ja köyhä vastaavasti sai hyvän osan.
    Israelissa muinoin piti senverran huolimattomasti koota sato, että köyhä voi rääppeet sieltä koota itselleen. Mutta meillä nykyään pyritään kaupan ja suurkeittiöiden ylimääräiset tuhoamaan, jottei kukaan voisi hyväkseen käyttää. Ylijäämäviljaakin ainakin jenkeissä on ajettu mereen, jotta ylituotanto ei pilaisi hintoja. Näin ei saa olla yleistasolla eikä yksilötasolla, vaan maailman köyhätkin pitää ravita lähellä ja kaukana.

    Jeesus kuvailee Aabrahamin sanovan vasta kuoleman jälkeen tässä asiassa heränneelle pohatalle, että jos tässä asiassa ei kuunnella Moosesta, niin ei sitten vaikka joku kuolleista nousisi muistuttamaan. Sukulaisrakkaan rikkaan omatunto ihailtavasti heräsi hänen tuonelassa vaivoissa ollessaan, mutta ...

    LUUKAS 16
    22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
    23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
    24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

    25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
    26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
    27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon

    28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
    29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
    30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.

    31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

    Itsekeskeisen (ja rikkaan) omatunto heräsi, hän jopa sanoi Aabrahamia isäkseen kuin uskvoainen ikään. Vaikka ei omalle kohdalleen enää armoa saisi, niin vielä elossa olevia sukulaisia pitäisi varoittaa ja armahtaa, toteaa tämä rikas. Jeesus ei edes nimeä anna tälle rohmuajalle, myttä köyhä saa nimen Lasarus. Nimi tarkoittaa suomeksi: Jumala on auttanut, Jumala auttaa. Tässä tapauksessa apu tuli vasta ajan rajan tuolla puolen, kun varakas ei tahtonut olla Jumalan välikätenä. Tämähän norkoili rikkaan porttien pielissä armopaloja rukoillen. Mm. adventisteilla on vahvaa osaamista aineellisen auttamisen saralla. KUN samalla tarjotaan evankeliumia, avun lähteeksi voidaan havaita Jumala, Luoja. Tällöin avun vaikutus on suurempi ja pidempi, sillä "ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee. http://www.adra.fi/toiminta

    antti
  5. Ei ihan 6000 vuotta. Elämme vuotta
    5768 jälkeen Aadamin syntymisen tai 5775 tai mikä lie vuosi, on tulkintoja, mutta ei ne paljon toisistaan poikkee - ei niin paljon kuin tieteen vaikkapa aktiivihiiliaikamittarit.

    http://www.lubavitch.fi/calendar
    http://www.tv7.fi/vod/player/?program=6493

    Oikeastaan Raamattu ei ota kantaa siihen, mitä näkyväistä ehkä olisi ollut sitä ennenkin.

    Adventistit uskovat - on siitä kuvitettu kirjakin - että dinojen ja jättiläismetsien aika oli jossain Aadamin ja meidän aikamme välillä, niin että lapset leikkivät dinojen pennuilla. Tuo on kylläkin melko hurjaa, että miksei sitten ole tuoreempia jäänteitä kuin mitä on löydetty. Yhtä heppoisilta tuntuvat tiedemiesten kuvitelmat jättiläisaikakaudesta.