Miksi Topilassa ei syödä kalaa?

Väki nälissään

" Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa" Luuk 24: 42

Olis erittäin järkevää antaa jokaiselle oppilaalle, vaikka 300-400g pala paistettua kuhaa tai lohta!

Toivonlinnassa kokkina on ilmeisesti tyhmyys, eli nainen snl 9: 13

levoton ja yksinkertainen, ja hän ei mistään mitään tiedä!

Kasvavat nuoret tarvitsevat samaa ravintoa, mitä Jeesuskin söi, ja samaa mitä Daavidille toimitettiin ruuaksi.

kuten voita ja hunajaa ja juustoja 2 Moos 3: 8, ja 2 Sam 17: 29

Myös papuja, ja herneitä sopii antaa , paistetun kalan ohessa 2 Sam 17: 28

Tuorejuustoja, myös tulee laittaa tarjolle, ilman pihistelyä 1 Sam 17: 18

Myös lammaspaistia, perunan, papujen, herneitten sekä ohra ja kokojyvä vehnäleivän kanssa, pitää oppilaat tiellä 2 Sam 17: 29... hunajaa, voita ja lampaita.

Jeesus on esikuvamme ja hän söi ja laittoi opetuslapsille kalaa , ja söi lammasta... joten on se kumma, jos tukusta ostetaan tyhjiä hiilihydraatteja,
jotka eivät auta jos oppilaskansa on nälissään!

Kokki pellolle, ja uusi tilalle! t. adventisti

38

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyh!

      Koska siellä syödään kasvisruokaa. Piste. Jos ei ruoka kelpaa, se on oma moka jos on nälkä.

      • näin on tehtävä

        Me adventistit syödään lammaspaistia ja kalaa, koska me seurataan kaikessa Jeesusta, eikä jotain pyhiä, joka juoksee yksin ja valtoimenaan, ja joka ei sano: " Kiitetty olkoon Herra, joka söi kalaa ja puhtaitten eläinten lihaa!

        Suositan kansan kokousta, jossa pyh poistetaan Jumalan lasten joukosta t. adventisti


      • Hyvä pali

        Tähystäjä ilmoitti: " Minä näen vielä toisen miehen tulevan juosten yksinänsä"
        Kuningas sanoi: " Sekin saattaa ilosanomaa"

        Ilosanoma: " Ihminen ei elä ainoastaan leivästä , ( jauhoista) , vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee:

        " Lapset onko teillä mitään syötävää"?? ..Ja hän antoi heille kalaa!

        Mutta Topilassa tää ei mene järkeen, ja pyh pahentaa tätä ilosanomaa, siksi Jeesus oli Jumala, ja Jumalan vastustaja potkaistakoon kuuhun, jossa pyh jaksaa hyppiä ja tanssia vähemmälläkin ravinnolla, koska painovoima on pienempi.

        Onnexi Pali,tosi mies Harvaluodosta, toimittaa kunnon lohta Topilaan, joka on adventistien suosiossa sen terveellisyyden ja hyvän maun takia


      • mmm.

        pyh, olet itsekäs ja itsekeskeinen persoona, jonka näkökyky on sumentunut.
        Ehkä sinua on pidetty nälässä ja olet elänäyt nälänhädän aikaan ja haluat antaa lapsille samalla mitalla, kun olet isekin saanut.


      • pyh!
        näin on tehtävä kirjoitti:

        Me adventistit syödään lammaspaistia ja kalaa, koska me seurataan kaikessa Jeesusta, eikä jotain pyhiä, joka juoksee yksin ja valtoimenaan, ja joka ei sano: " Kiitetty olkoon Herra, joka söi kalaa ja puhtaitten eläinten lihaa!

        Suositan kansan kokousta, jossa pyh poistetaan Jumalan lasten joukosta t. adventisti

        Höpönlöpön. Jeesus söi PÄÄSIÄISlampaan. So what?

        Toivonlinnassa syödään kasvisruokaa, halusit sinä sitä tai et.


      • pyh!
        mmm. kirjoitti:

        pyh, olet itsekäs ja itsekeskeinen persoona, jonka näkökyky on sumentunut.
        Ehkä sinua on pidetty nälässä ja olet elänäyt nälänhädän aikaan ja haluat antaa lapsille samalla mitalla, kun olet isekin saanut.

        Jos ei ruoka kelpaa, niin se on kyllä ihan oma vika jos on nälkä. Syökää tarjolla olevaa ruokaa, niin ei tule nälkä.


      • pyh!
        Hyvä pali kirjoitti:

        Tähystäjä ilmoitti: " Minä näen vielä toisen miehen tulevan juosten yksinänsä"
        Kuningas sanoi: " Sekin saattaa ilosanomaa"

        Ilosanoma: " Ihminen ei elä ainoastaan leivästä , ( jauhoista) , vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee:

        " Lapset onko teillä mitään syötävää"?? ..Ja hän antoi heille kalaa!

        Mutta Topilassa tää ei mene järkeen, ja pyh pahentaa tätä ilosanomaa, siksi Jeesus oli Jumala, ja Jumalan vastustaja potkaistakoon kuuhun, jossa pyh jaksaa hyppiä ja tanssia vähemmälläkin ravinnolla, koska painovoima on pienempi.

        Onnexi Pali,tosi mies Harvaluodosta, toimittaa kunnon lohta Topilaan, joka on adventistien suosiossa sen terveellisyyden ja hyvän maun takia

        Talossa talon tavalla. Piste.


    • ei topilaan

      "Koska siellä syödään kasvisruokaa. Piste. Jos ei ruoka kelpaa, se on oma moka jos on nälkä."

      Suurin moka on ylipäätään mennä Toivonlinnaan kouluun.
      Vastuullisten vanhempien tulisi tiedostaa tämä.

      • Kuppilat kuntoon

        Profetia: " Minä näin suuren väkijoukon Toivonlinnassa, ja se väki oli nälissään"!

        Väkijoukkojen miljardit solut, eivät saa ravintoa, kun kokki on tyhmyys!


      • ala carte soya
        Kuppilat kuntoon kirjoitti:

        Profetia: " Minä näin suuren väkijoukon Toivonlinnassa, ja se väki oli nälissään"!

        Väkijoukkojen miljardit solut, eivät saa ravintoa, kun kokki on tyhmyys!

        Adventistilla on kiellettyjä/ei suositeltuja ruokia niinkuin muillakin ei-kristillisillä uskonnoilla (juutalaisuus, hindulaisuus, islam).
        Adventistien ruokavalio muistuttaa lähinnä hindulaisen ja juutalaisen sekoitusta.


      • pyh!
        ala carte soya kirjoitti:

        Adventistilla on kiellettyjä/ei suositeltuja ruokia niinkuin muillakin ei-kristillisillä uskonnoilla (juutalaisuus, hindulaisuus, islam).
        Adventistien ruokavalio muistuttaa lähinnä hindulaisen ja juutalaisen sekoitusta.

        lässyn lässyn.


    • kansakoulusta 1950<

      Kuules Benkku.. Vasta meidän 100 000 asukkaan kaupungissa iloittiin suuresti lehdessä, että jokainen koululainen saa halutessaan joka koulussa kasvisruokaa.
      Eikä ollut kauaa siitä, ehkä parivuotta sitten, että se oli ongelmana, ettei ollut, vaikka oppilaat kaipasi.
      Iloitse siellä, että on. Jos sitä paistinkalaa haluat, voihan sitä vaikka viikonloppuna käydä paistetut muikut syömässä. Mutta, ymmärrän hyvin, että jos joku ruokalinja on olemassa, ja se on ravitsevaa, se riittää.
      Onhan täällä lehdissä valitettu, että vaikka koulun ruokalista kattaa kaikenkarvaista ruokaa, niin oppilaat ei syö, vaan menee kaupungille syömään.
      Revi siitä sitten se pyhä kolminaisuus eväitten välillä. Koskaan ei tule aikaa, etti joku ole tyytyväinen, kuten kirjoituksesi tuo sen esiin. Ei ne juutalaiskansa ollut erämaassakaan tyytyväinen. Ekyyptiin ja lihapadat. Ne houkutteli, vaikka luvattuun oltiin matkalla, mutta mitä tapahtui??? Napinat ja ei perille.
      Mitä Uusitestamentti asiasta haastaa?? No, ne napinat yleensä ovat varoittava esimerkki tälle päivälle ja matkantekijöille.

      Että silleen... todettakoon, ent. kyläkoulun vahtimestari, keittäjän poikana.
      Silloinkin osattiin nirsoilla ja siihen läksi niin köyhästä perheestä poika mukaan, jossa ei ollut voita, ei kunnolla mitään. Äitini keittäjänä ""pakotti"" pojan syömään ja sanoi hänen äidilleen asian. Äitinsä kiitti, sillä eihän joukon mukana pidä mennä ja aloittaa "koululaisille" tuttu joukkohengen henkeen.

      Syökää kaikkea, mitä eteenne pannaan ja tässä tapauksessa koulussa on kasvisruokaa ja voisi kysyä, että onko usko koetuksella?

      Kun aikoinaan vielä olin työelämässä, meillä oli yrittäjänä erinomainen kokki.
      Hänellä oli erittäin runsas ja monipuolinen kasvisruokatarjoilu. Toimistoväkenä meistä kukaan ei syönut muuta, kuin tätä kasvispuolta ja se oli erinomaisen maittavaa. Myös moni "rukkaspuolen" tarkoittaen heitä, joilla fyysinen rasitus oli riittävä, heistäkin tuli moni sen pöydän ääreen. Eli mitä opimme.
      Se on asenteesta kiinni, tämä elämä. Rikaskin voi olla köyhempi elämässä, kuin köyhä, joka nauttii siitä, minkä elämä antaa eteen. Kauniin luonnon ja terveen ystäväpiirin. Siinä köyhemmällä, sillä on ottaa, kun sydän osaa ottaa oikean asenteen kattauksesta. Mutta rikas, kun kaikkea krääsää on, ei ole mihinkään tyytyväinen.

      • tehkää parannus

        " Kuten sanottu: " Ihminen ei elä ainoastaan leivästä ( hiilihydraatista), vaan jokaisesta sanasta joka Jumalan suusta lähtee"

        Jumalan suusta on tosin lähtenyt, että on hyvä syödä, mitä maa tuottaa Heb 6: 7
        , kuten hedelmiä myös 5 Moos 8: 8

        unohtamatta papuja, herneitä, linssejä, soijaa 2 Sam 17: 28

        Jumala on jatellut samoin kuin Henning Karström, että voi ja juustot ovat terveysruokaa, ja margariinii solujen terveyden vihollinen 2 Moos 3: 8
        ja 2 sam 17: 29

        En lähde tietämättömänä , kun en tiedä mitä ruokaa Topilan kokki tekee, tarkemmin ruotimaan, mutta oletuksena on, ettei hän halua seurata Jeesuksen askelissa ja paistaa kalaa, esim. kylmäpuristetussa oliivi ja voi seoksessa isolla pannulla oppilaille, ahdasmielisyytensä ja tottelemattomuutensa vuoksi.

        Se, että esillä on useampi ruokavaihtoehto, on hyvä ... " Älä syö mitään joka on kauhistus" 5 Moos 14: 3

        Siksi että: " Sinä olet Herralle, sinun Jumalallesi, pyhitetty kansa...jae 2

        Sentähden , koska Jeesus on Pyhä, rehellinen ja hyvä, ..hän antaa kansalleen myös kaiken tämän, ..paistetut suomulliset kalat, ja lihaa, josta veri on laskettu,

        Jumala teki liiton Daavidin kanssa.. Ja liittoon sisältyi että jos väki on nälissään,
        lampaan paisti sen poistaa.

        Naabalilla oli 3000 lammasta, ja koska oli lampaan keritsäjäiset, Daavid, joka oli Jumalan valittu, lähetti nuoria miehiä pyytämään Naabalilta lampaan lihaa,.. mutta he saivat yhtä tylyn vastaanoton, kuin Topilan keittiöstä!

        2 Sam 25; 9, 10, 11

        " Ottaisinko minä ruokani, juomani ja teuraani, jotka olen teurastanut keritsiäisiin, ja antaisin ne miehille, jotka ovat kotoisin ties mistä!

        Saman tylyn vastauksen tulette saamaan Topilan keittiöstä... " antaisinko lampaan lihaa Topilan oppilaille, jotka ovat kotoisin ties mistä!

        "Anna edes kalaa, sanovat oppilaat, jotka ovat kotoisin ties mistä"!

        Daavid ainakin sitoi tämän kokin vastauksen takia miekan vyölleen...Kikäs se tämän Topilan kokin nimi taas olikaan ..Anna Liisa ..en nyt muista

        Edes juhlapäivänä lammasta, joka sapatti


      • pyh!
        tehkää parannus kirjoitti:

        " Kuten sanottu: " Ihminen ei elä ainoastaan leivästä ( hiilihydraatista), vaan jokaisesta sanasta joka Jumalan suusta lähtee"

        Jumalan suusta on tosin lähtenyt, että on hyvä syödä, mitä maa tuottaa Heb 6: 7
        , kuten hedelmiä myös 5 Moos 8: 8

        unohtamatta papuja, herneitä, linssejä, soijaa 2 Sam 17: 28

        Jumala on jatellut samoin kuin Henning Karström, että voi ja juustot ovat terveysruokaa, ja margariinii solujen terveyden vihollinen 2 Moos 3: 8
        ja 2 sam 17: 29

        En lähde tietämättömänä , kun en tiedä mitä ruokaa Topilan kokki tekee, tarkemmin ruotimaan, mutta oletuksena on, ettei hän halua seurata Jeesuksen askelissa ja paistaa kalaa, esim. kylmäpuristetussa oliivi ja voi seoksessa isolla pannulla oppilaille, ahdasmielisyytensä ja tottelemattomuutensa vuoksi.

        Se, että esillä on useampi ruokavaihtoehto, on hyvä ... " Älä syö mitään joka on kauhistus" 5 Moos 14: 3

        Siksi että: " Sinä olet Herralle, sinun Jumalallesi, pyhitetty kansa...jae 2

        Sentähden , koska Jeesus on Pyhä, rehellinen ja hyvä, ..hän antaa kansalleen myös kaiken tämän, ..paistetut suomulliset kalat, ja lihaa, josta veri on laskettu,

        Jumala teki liiton Daavidin kanssa.. Ja liittoon sisältyi että jos väki on nälissään,
        lampaan paisti sen poistaa.

        Naabalilla oli 3000 lammasta, ja koska oli lampaan keritsäjäiset, Daavid, joka oli Jumalan valittu, lähetti nuoria miehiä pyytämään Naabalilta lampaan lihaa,.. mutta he saivat yhtä tylyn vastaanoton, kuin Topilan keittiöstä!

        2 Sam 25; 9, 10, 11

        " Ottaisinko minä ruokani, juomani ja teuraani, jotka olen teurastanut keritsiäisiin, ja antaisin ne miehille, jotka ovat kotoisin ties mistä!

        Saman tylyn vastauksen tulette saamaan Topilan keittiöstä... " antaisinko lampaan lihaa Topilan oppilaille, jotka ovat kotoisin ties mistä!

        "Anna edes kalaa, sanovat oppilaat, jotka ovat kotoisin ties mistä"!

        Daavid ainakin sitoi tämän kokin vastauksen takia miekan vyölleen...Kikäs se tämän Topilan kokin nimi taas olikaan ..Anna Liisa ..en nyt muista

        Edes juhlapäivänä lammasta, joka sapatti

        Meillä on Jeesukselta saatu terveysuudistus ja Toivonlinnassa laitetaan kasvisruokaa. Uhoa sinä mitä uhoat.


      • oma lehmä
        pyh! kirjoitti:

        Meillä on Jeesukselta saatu terveysuudistus ja Toivonlinnassa laitetaan kasvisruokaa. Uhoa sinä mitä uhoat.

        >>Meillä on Jeesukselta saatu terveysuudistus ja Toivonlinnassa laitetaan kasvisruokaa. Uhoa sinä mitä uhoat.>>

        Missä kerrotaan Jeesuksen syöneet kasviksia?


      • Se auttaisi
        oma lehmä kirjoitti:

        >>Meillä on Jeesukselta saatu terveysuudistus ja Toivonlinnassa laitetaan kasvisruokaa. Uhoa sinä mitä uhoat.>>

        Missä kerrotaan Jeesuksen syöneet kasviksia?

        Meillä on Jeesukselta saatu ohje, laittaa kalaa hiilille, ja kysyä: " Lapset onko teillä mitään syötävää"!
        " Voi teitäkin te kasvisruokaoppineet, te sälytätte Topilassa oppilaitten päälle
        vaikeasti kannettavia taakkoja, ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin.

        Kotona syötte lihaa ja kalaa, ja juotte kahvia, mutta Topilassa kasvisruokaa.
        Opiskelijat eivät pysty syömään paistettua kalaa, tai oliiviöljyssä paistettua lammasmuhennosta, vihannes ja luonnonriisi petillä, koska huoneiossa ei saa ruokaa laittaa.

        Sitten syödään Hesburgerin antimia. Piikkiössä joka nyt on aivan turhaa mössöä, ja valkoisista jauhoista tehty sämpylä t. B

        Ps Opettaja, sano minun veljilleni että jakaisivat ruokansa Topilalaisten kanssa!!


      • syö hyvillä mielin
        oma lehmä kirjoitti:

        >>Meillä on Jeesukselta saatu terveysuudistus ja Toivonlinnassa laitetaan kasvisruokaa. Uhoa sinä mitä uhoat.>>

        Missä kerrotaan Jeesuksen syöneet kasviksia?

        Jeesus kehoitti kalan lisäksi syömään viinirypäleitä ja viikunoita, ja hedelmiä... onko niitäkään Topilassa tarpeeksi, ja ovatko ne rikittömiä Matt 7: 16, 18

        Jeesus söi syntisten kanssa, mutta se ei merkitse, että syntiset söivät syntisesti! Matt 9: 10, 11

        Hyvä juoma on kylmä vesi Matt 10: 42
        Jeesus söi ja joi kunnolla Matt 11: 19,

        Opetuslapset söivät nälkäänsä myös viljaa! Matt 12: 1 Matt 13: 30

        Jeesus ymmärsi että leipä paistetun kalan kanssa on hyvää, siitä tulee ravituksi Matt 14: 19
        Ja niitä joita Jeesus kokkina ruokki oli yli 5000 aterioijaa! jae 21

        Jeesus siunasi kalan ja leivän jae 19

        Pyh, enemminkin kiroaa sen, minkä Jeesus siunaa!
        potku takapuolelle tuollaiselle opettajalle!

        " Ja kaikki söivät ja tulivat ravituiksi" jae 20

        Ja sitten joku kehtaa väittää, ettei rapeaksi paistettu kuha filee ja lohi ravitse ihmisiä!

        Tlatkaa ihmeessä huippukaverilta tuoreet, haudutetut lohifileet Harvaluodosta, ja kuhaa löytyy myös.
        Sympatia lounaalla Topilassa oli 15 lohifilettä, kaveri kertoi, että olisittepa nähneet, kuinka onnellisia Topilan oppilaat olivat kun saivat syödäkseen, tuoreita lämpimiä lohifileita.

        Näky oli ollut mieleenpainuva.. Sääli ettei niitä ollut riittänyt kaikille... Kalan valkuaisesta ja rasvasta on huutava pula Topilassa.

        Mustosen Palilta niitä saa 0405531354 :)


      • yhdeksän söin
        syö hyvillä mielin kirjoitti:

        Jeesus kehoitti kalan lisäksi syömään viinirypäleitä ja viikunoita, ja hedelmiä... onko niitäkään Topilassa tarpeeksi, ja ovatko ne rikittömiä Matt 7: 16, 18

        Jeesus söi syntisten kanssa, mutta se ei merkitse, että syntiset söivät syntisesti! Matt 9: 10, 11

        Hyvä juoma on kylmä vesi Matt 10: 42
        Jeesus söi ja joi kunnolla Matt 11: 19,

        Opetuslapset söivät nälkäänsä myös viljaa! Matt 12: 1 Matt 13: 30

        Jeesus ymmärsi että leipä paistetun kalan kanssa on hyvää, siitä tulee ravituksi Matt 14: 19
        Ja niitä joita Jeesus kokkina ruokki oli yli 5000 aterioijaa! jae 21

        Jeesus siunasi kalan ja leivän jae 19

        Pyh, enemminkin kiroaa sen, minkä Jeesus siunaa!
        potku takapuolelle tuollaiselle opettajalle!

        " Ja kaikki söivät ja tulivat ravituiksi" jae 20

        Ja sitten joku kehtaa väittää, ettei rapeaksi paistettu kuha filee ja lohi ravitse ihmisiä!

        Tlatkaa ihmeessä huippukaverilta tuoreet, haudutetut lohifileet Harvaluodosta, ja kuhaa löytyy myös.
        Sympatia lounaalla Topilassa oli 15 lohifilettä, kaveri kertoi, että olisittepa nähneet, kuinka onnellisia Topilan oppilaat olivat kun saivat syödäkseen, tuoreita lämpimiä lohifileita.

        Näky oli ollut mieleenpainuva.. Sääli ettei niitä ollut riittänyt kaikille... Kalan valkuaisesta ja rasvasta on huutava pula Topilassa.

        Mustosen Palilta niitä saa 0405531354 :)

        Mä tykkään soijanakoista kuin hullu puurosta.


      • ...mutta
        pyh! kirjoitti:

        Meillä on Jeesukselta saatu terveysuudistus ja Toivonlinnassa laitetaan kasvisruokaa. Uhoa sinä mitä uhoat.

        laita nyt kumminkin perustelut, että kaikki ymmärtäisivät.


      • ...
        ...mutta kirjoitti:

        laita nyt kumminkin perustelut, että kaikki ymmärtäisivät.

        siis pyh: laita perustelut...


      • pyh!
        Se auttaisi kirjoitti:

        Meillä on Jeesukselta saatu ohje, laittaa kalaa hiilille, ja kysyä: " Lapset onko teillä mitään syötävää"!
        " Voi teitäkin te kasvisruokaoppineet, te sälytätte Topilassa oppilaitten päälle
        vaikeasti kannettavia taakkoja, ettekä itse sormellannekaan koske niihin taakkoihin.

        Kotona syötte lihaa ja kalaa, ja juotte kahvia, mutta Topilassa kasvisruokaa.
        Opiskelijat eivät pysty syömään paistettua kalaa, tai oliiviöljyssä paistettua lammasmuhennosta, vihannes ja luonnonriisi petillä, koska huoneiossa ei saa ruokaa laittaa.

        Sitten syödään Hesburgerin antimia. Piikkiössä joka nyt on aivan turhaa mössöä, ja valkoisista jauhoista tehty sämpylä t. B

        Ps Opettaja, sano minun veljilleni että jakaisivat ruokansa Topilalaisten kanssa!!

        Mitä horiset? En syö lihaa enkä kalaa missään, enkä juo kahvia.


    • toiset huomiova äiti

      Hyvä olisi tarjota kasvaville nuorille kalaa ja miksei sitä lammaspaistia kasvisten ohessa. Kaikki eivät voi alergioiden takia syödä kalaa ja jotkut ovat niin alergisoituneet, että eivät siedä edes kalan hajuja. Koulussa ja päiväkodissa on ongelmia alergikkojen kanssa, jotkut joutuvat olemaan kalapäivänä pois. Alergioita on myös kasviksille, kuten soijalle, tomaatille... Joten monipuolista olisi tarjottava kasvaville nuorille Jeesuksen esimerkin mukaan.

      Itse olen kasvis- kalasyöjä, mutta lapsilleni olen tehnyt lammaspaistia, naudanlihapaistia....

      • pyh!

        Niin? Tee vain. Ei se muuta Toivonlinnan toimintaa.


      • semmosta peliä
        pyh! kirjoitti:

        Niin? Tee vain. Ei se muuta Toivonlinnan toimintaa.

        Kärsivätkö Topilan opettajat ja henkilökunta nälkää vai syövätkö samaa laihaa kasvismättöä kuin oppilaatkin?


      • Himo Drink
        semmosta peliä kirjoitti:

        Kärsivätkö Topilan opettajat ja henkilökunta nälkää vai syövätkö samaa laihaa kasvismättöä kuin oppilaatkin?

        Vastaus on yksinkertainen : Ellen White ei puoltanut kalansyöntiä, se riittää.


      • pyh!
        semmosta peliä kirjoitti:

        Kärsivätkö Topilan opettajat ja henkilökunta nälkää vai syövätkö samaa laihaa kasvismättöä kuin oppilaatkin?

        Miten niin laihaa?


      • hyvää25
        Himo Drink kirjoitti:

        Vastaus on yksinkertainen : Ellen White ei puoltanut kalansyöntiä, se riittää.

        Jokaisella Topilalaisella on vartija enkeli Matt 18: 10

        Enkeli on läsnä kun Topilassa oleva nuori on ruokasalissa ja syö!

        " Ja hän otti voita ( ei margariinia) ja maitoa ( ei hyla, eikä homogenioitua, eikä pastöroitua) sekä vasikan, jonka hän oli valmistuttanut, ja
        pani sen heidän eteensä ( enkelien eteen)
        Itse hän seisoi heidän luonansa puun alla sillä aikaa, kun he söivät" ,
        1 Moos 18: 8

        Uskon että välillä Topilan ruokala on täynnä murheellisia enkeleitä, jotka seisovat
        pää allapäin, jos oppilaitten eteen pannaan valkoisista jauhoista tehtyjä ruokia, yksipuolisia vihanneksia, margariinia, ja homogenisoitua, pastoroitua maitoa,
        mutta lihaa ja kalaa ei näy eikä kuulu, edes kaksi kertaa kalaa viikossa, ja kerran vasikan tai lampaan paistia viikossa.

        Tästä seuraa heti se, että oppilaat soittavat kotiin vanhemmilleen, ja kertovat: " Äiskä, et usko kuinka hyvää ruokaa oli Topilassa!"

        Ja kun iskä ja äiskä saa sen kuulla, he lähettävät lahjoja ja antimia Topilalle.

        Joku adventisti, jolla on luomu lammasta tai härjän lihaa, saattaa tarkistuttaa sen eläinlääkärillä, ja lähettää kylmäketjussa Topilaan.


      • terveys
        hyvää25 kirjoitti:

        Jokaisella Topilalaisella on vartija enkeli Matt 18: 10

        Enkeli on läsnä kun Topilassa oleva nuori on ruokasalissa ja syö!

        " Ja hän otti voita ( ei margariinia) ja maitoa ( ei hyla, eikä homogenioitua, eikä pastöroitua) sekä vasikan, jonka hän oli valmistuttanut, ja
        pani sen heidän eteensä ( enkelien eteen)
        Itse hän seisoi heidän luonansa puun alla sillä aikaa, kun he söivät" ,
        1 Moos 18: 8

        Uskon että välillä Topilan ruokala on täynnä murheellisia enkeleitä, jotka seisovat
        pää allapäin, jos oppilaitten eteen pannaan valkoisista jauhoista tehtyjä ruokia, yksipuolisia vihanneksia, margariinia, ja homogenisoitua, pastoroitua maitoa,
        mutta lihaa ja kalaa ei näy eikä kuulu, edes kaksi kertaa kalaa viikossa, ja kerran vasikan tai lampaan paistia viikossa.

        Tästä seuraa heti se, että oppilaat soittavat kotiin vanhemmilleen, ja kertovat: " Äiskä, et usko kuinka hyvää ruokaa oli Topilassa!"

        Ja kun iskä ja äiskä saa sen kuulla, he lähettävät lahjoja ja antimia Topilalle.

        Joku adventisti, jolla on luomu lammasta tai härjän lihaa, saattaa tarkistuttaa sen eläinlääkärillä, ja lähettää kylmäketjussa Topilaan.

        Luomumaitoa käytän itse, koska sitä ei ole homogenoitu. Kuulema sopii joillekin, joilla laktoosivaivaa. Ei ole ollut minulla löysää vatsaa, kun olen sitä käyttänyt. On hyvän makuistakin. Muuten benkku, onko Ingmariini huonoa. Sitä olen käyttänyt, kun siinä kovettamatonta öljyä voin lisänä. Raamatusta näkee mitä syöneet ja lueteltu syötävät. Saasteet ne tahtoo pilata ja eläintaudit. Luonnonmukaista ruokaa: kokojyvää jne.


      • paranee siitä
        terveys kirjoitti:

        Luomumaitoa käytän itse, koska sitä ei ole homogenoitu. Kuulema sopii joillekin, joilla laktoosivaivaa. Ei ole ollut minulla löysää vatsaa, kun olen sitä käyttänyt. On hyvän makuistakin. Muuten benkku, onko Ingmariini huonoa. Sitä olen käyttänyt, kun siinä kovettamatonta öljyä voin lisänä. Raamatusta näkee mitä syöneet ja lueteltu syötävät. Saasteet ne tahtoo pilata ja eläintaudit. Luonnonmukaista ruokaa: kokojyvää jne.

        Juu, minä, benkku, joka aloitin tään keskustelun, olen käyttänyt Ingmariinia, joka on voi kasviöljysekoitusta, ... mutta parantaakseni sitä, olen sekoittanut siihen, kuten oivariiniinkin kylmäpuristettua öljyä, esim . oliiviöljyä tai sekoituksia muista öljyistä.

        En usko että kauppoihin toimitettaisiin oivariinia ja ingmariinia, joihin olisi business syistä lisätty kylmäpuristettuja öljyjä.

        Uskon että tehtaat käyttävät ns. arvotonta kuumakäsiteltyä oljyä. Ingmariini ei ole huonoa, mutta paranna sitä vielä, ja lisää kesällä kaikkea vihreää siihen voihin- t B


    • Vegaanina vuoden

      Kävin tänään Vaasan Veganassa syömässä. Ei ole vieläkään nälkä, ja syömisestä on jo kymmenen tuntia. Olen vain juonut nesteitä tuon jälkeen.

      Jos ei syöjälle kelpaa kaikki, mitä on tarjolla Toivonlinnassakin, tulee nälkä. Jos syö täyden kasvis(vegaanin) aterian ei tule raskasta oloa eikä nälkä pitkään aikaan. Tiedän kyllä, miten ennen söin, ja puhkuin ja ähkyin lihaa (tai kalaa) täynnä olevan mahani kanssa tuntikausia, enkä jaksanut mitään tehdä. En vaihtaisi takaisin, vaikka olisi mahdollistakin.

      Kasvisruoka on lisäksi edullista, ja helppoa valmistaa, kun vain ensin opettelee niksit, joita kyllä löytyy.

      Kalasta sanoisin sen verran, että en suosittele missään tapauksessa kasvatettuja kaloja, en lohta, en mitään. Niiden elämä on kokonaan ihmisen ruokinnan varassa ja uivat saastuneessa vedessä vankina ja hengittävät sitä limaa vedessä, mikä muodostuu niiden ruoasta ja ulostuksista. Olen nähnyt, joten en puhu palturia. Kirkas meri sammion ympärillä ja kalat uivat harmaassa lietteessä. Jopa norjalainen merilohi voi olla tätä, siellä nuo sammiot näinkin. Hyi olkoon, miten kaloja kidutetaan.

      Jos itse kalastaisin kalan, voisin sen syödä, mutta miten voin luottaa enää edes kalastajiin, jos he tekevät työnsä sammioittensa ääressä kalaa pyytäen.

      Jeesus pyysi itse kalansa, eikä ostanut ostarilta, vai mitä. Siinä on vissi ero.

    • veli#

      Onkohan muut ajamassa adventistien ohi, TV tänä iltana. Prisma,miten saada hyvä iho. Jimillä klo.18,00 Olet mitä syöt!

    • haloo siellä

      adventisti on r u n k k a r i h o m o !!!

    • bingott

      Sanoiko Jeesus että syökää kalaa niin pelastutte ?
      Eiköhän tuonkin kertomuksen opetus ole jossain ihan muussa kun kalassa :-)

    • syy selvisi

      Toivonlinnassa ei syödä kalaa siksi, että Turun Alko on niin lähellä ja kalan kanssa juodaan vain valkoviiniä. Topilalaiset juovat vain väkevämpiä, koska kännin saa niistä nopeammin ja ei tarvitse juoda niin paljon ainakaan kalan kanssa.

      http://www.seppo.net/piirrokset/displayimage.php?pid=251

    • nälkä on hyvä jossai

      Aloitukseen näin sivusta haastellen.

      Vai että nälkä. Se on varmasti hyvä alku terveyteen, sekä pitkään ikään.

      Ent. Neuvostoliitossa haastateltiin jo iäkästä, olikohan 80- vuotias leikkaava lääkäri.
      Terve, ajatus kuin partaveitsi jne. Häneltä kysyttiin pitkän iän ja terveyden lähdettä.
      Lääkäri totesi siinä tv. ohjelmassa, joka esitettiin meillä, jokaisen nähtäväksi, että hän on säilyttänyt armeijapainonsa niin, että on aina noussut nälkäisenä ruokapöydästä.

      Ohjelma toi esiin myös "tämän tieteen" tutkimukset hiirillä. Ne pysyivät terveenä, kun niitä ei syötetty, kuin vain tarpeellinen määrä ravintoa.

      Se jäi mieleeni ja tänään tuossa samassa televisiossa puhutaan liikasyönnistä.
      Pärjättäisiin, oliko 300 g. ateriamäärällä, mutta porukka ahtaa kilon verran ruokaa.

      Olisiko siinä syy moniin sairauksiin, sekä ennenaikaisiin kuolmiin, sekä siihen, että muistisairaudet, ym. tavottaa ikää keräävää ihmistä jo aika vaihaisessa vaiheessa.
      Jopa väitetään sen olevan tulevaa kansansairautta.
      Niin, tämä ikäluokka, joka nyt on sairauden liipasimella ja jo sairastunut, on elänyt juuri tätä "hyvää aikaa". Ei ole ollut ravinnosta puutetta, vaan päinvastoin.

      Sopii kysyä, että kun ihmiselle tulee ikää, niin kumpi tilanne on parempi sinne iän loppupäähän, se hyvinsyöneen sairastuminen, tahi nyt "sattumalta" nälkää väitteen mukaan nälkää näkevä porukka.

      Kun noita vaihtoehtoja miettii, ja saisi tehdä valinnat, voi se "kasvispuoli" olla hyvää, varsinkin kun nykyaika päivä päivältä rummuttaa tietoa sen hyvistä pulolista.
      Kuten juuri eilen oli pähkinöitten erinomainen terveellisyys.

      Siis, joillekin tämä tietoisuus hyvästä tulee jälkijunassa, mutta ilmeisesti enemmän veganiuteen tähtäävällä porukalla se on jo käsissä olemassa...

      Että tämä tältä osaa.. on kannanottoni.

      • vyöstäkö kiinni.??

        Joo... tuossa eilen mietin sitä, kun Sini Saarela on otsikoissa, sekä Greenpeace.

        Oletteko tekin miettinyt sitä, että tämä Sini taitanee olla vegani, ja tyttö kiipeili tuonne korkealle narujamyöten, että kuis se "heikko" aktivisti vegaani voi noin pärjätä!??

        Eikös sinne olisi pitänyt ottaa "kunnon" Suomen mies, pitkällä vyöllä varustettu.
        Ehkä hyvin syöneenä 120 cm. vyö. Sillä ympärysmitalla olisi usko kova ja torneihin nousu "kevyttä" .."". nostakaan Tartsan puuhun"" . olisi kaikunut Arctic Sunrisen. kannelta.

        Veganiuteen otetaan vertaus yleensä niin, että ollaan "heikkoja"..

        hmmm. Mutta olisiko noin? Jotain noin "heikossa" tytössä on jäntevyyttä, että voi jonkun 120 cm . hyvin koulutetun vyön omistavan koululaisen kääntää kumoon, jos sitä kättä väännetään.

        Eli ????? ???????? Kumpi on kampi, tai päinvastoin.

        Sopii kukin omassa heikkoudessaan tai vahvuudessaan miettiä.

        Minä käytän jo ukkina henkseleitä, minun ei niin tarvii tarkkaa analyysiä tehdä, mutta noin taivasta ja tähtiä katsellen, kaikkea tulee mieleen.


    • Näin valitettavasti.

      Toivonlinnassa ei syödä kalaa, koska kala on melko kallista hinnaltaan Suomessa.
      Lohi esim. olisi kyllä kasvavalle nuorelle erittäinkin terveellistä ravintoa.

      Adventismissa ei ajatella terveydellistä hyötyä, vaan vain taloudellista hyötyä.
      Se on perin valitettavaa se.
      Rahan valta on adventismissa se tärkein.

      • tilastojen kertomaa.

        Niin kaikkien koulujen ruokalautanen on aika pienisummainen. Meillä kaupungissa eräs kertoo, kun kaupunki ostaa ostopalveluna ruokailun kehitysvammaisille, jotka käy työssä. Niin ruuat ovat kovin surkeita. Niillä ei täyty ollenkaan, mutta se on huomioitava, että näitten ruokailijoiden tiliä joka ateria rokottaa samanverran, kuin kävisi hyvässä työmaaruokalassa, jossa saa syödäkin.

        Mutta, kehitysvammaiset eivät osaa valittaa. Myös pohjoisessa kunnan päättäjät päätti poistaa vanhusten leivänpäältä voin ja mitähän muuta vähennyskiä on.

        Myös monen osaston ruoka-annokset ovat onnettoman pieniä ja tuskin on lusikkaa kukaan suuhun pistämässä. Eli kunta ts sinä säästät. valitettavasti.

        Piipahda parrikaadeille ja vaadi ensin vanhuksille voit ja leikkeet, sekä kehitysvammaisille eväät pöytään koska maksavat sen omalla rahallaan ja joka aterian ja se summa on senverran iso, että koululla syötäisiin seitsemän annosta vähintään.

        Mutta, piipahda kouluruan hinnalla ostamassa kalaa, vaikka sieltä k-kauppiaalta.

        Sano, että rahaa on 80-90 centtiä, ostan leipää, maitoa ja pottuja ja pistä reilu lautanen ja lopulla kalaa. Arvaapa, saisiko edes päätä lautaselle?

        http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/1194696975443/artikkeli/kouluaterian raaka-aineet maksavat 0 69-1 05 euroa - katso paljonko kotikuntasi satsaa ruokaan.html

        Vastaapa oikein reilusti kuin mies, mitä mieltä olet.

        Tilasto kertoo Aamulehdessä kouluruokailun hintaa.
        Paras tuossa tilastossa on yli 1 euron ja heikoin taitaa olla 0.69 ekua.

        Paljonko kalaa revitään pöytään?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1278
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      97
      950
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      934
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      897
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      294
      781
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      748
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      648
    9. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      139
      586
    10. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      581
    Aihe