Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mimosa10
profiilit
mimosa10
mimosa10
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
116
Kommenttia
3958
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eipä kai se sitten ollut parhainpiin kuuluva, kun ei kerran päässyt finaaliin.
Tapsa ei laula ihan niin klassisellatyylillä, kuin jotkut oopperalaulua vuosikausia opiskelleet. Tapsalla on ne tietyt viihdelaulajan maneerit.
Tollasessa kilpailussa se voidaan katsoa negatiivisena rasitteena, mutta oikeesti se on hyvä, ettei Tapsa esim. äännä niitä sanoja niin kummallisesti, kuin jotkut oopperalaulajat ja että Tapsa ei ole ylikouluttanut ääntään niin, että siitä olisi kadonnut semmonnen aito luonnollisuus ja joustavuus, sekä sävykkyys. Tapsan äänihän nimittäin taipuu monenmoisiin erillaisiin muusiikkityyleihin.
Jorma Hynninen on loistava taidelaulaja, mutta miten mahtais ääni taipua esim. Elviksen rockenroll biiseihin ? Tai esim. johonkin vähän sellaista vauhtia ja ilveilyäkin vaativaan kansanlauluun. Epäilen, että ne kuulostais aika omituisilta Hynnisen tulkintoina.
30.07.2008 11:33
Kyll Tapsan ääni on petraantunut vaan parempaan suuntaan vanhemmiten, vaikka kyllähän sillä aina on hyvä ääni ollut. Nykyään sen ääni on vaan jotenkin niin paljon sellainen täyteläisempi, kuin nuorempana. Tekniikka on tietysti myös vuosien myötä hioutunut. Tapsa laulaa puhtaasti ja selvästi tarkemmin nuotilleen, kuin joskus nuorempana. Ääni on miehekäs ja tunteikas. Jos väittää ettei Tapsan äänessä ole tunnetta, niin puhuu pötyä. Kannattaisi kuunnella uusimmalta levyltä esim. " Elämäni laulukirja".
Ja kun mä olin taannoin Hämeenlinnassa ja Forssassa Tapsan 40-vuotistaiteilija juhlakonsertissa, niin siellä monet itki, kun Tapsa lauloi "Akselin ja Elinan häävalssin" ja "Anna mun jäädä sun luo".
Useiden kymmenien konserttien ja keikkojen kokemuksella mä voinkin sanoa, että Tapsa osaa ja pystyy koskettamaan tulkinnoillaan nykyään vieläkin väkevämmin, kuin ennen.
30.07.2008 11:11
Jep ja nyt kun joku esitti hänelle siellä foorumilla kysymyksen, niin hänpä vastasi siihen laittamalla ainakin parikymmentä kysymysmerkkiä pötköön.... Niin, että eipä tolle palstalle näköjään edes kannata kirjoittaa mitään järkevää.
29.07.2008 18:56
Joo joo.......Se tuomaristo kohteli vaan kaltoin Tapsaa, kun se ei hyväksynyt sitä, että sellainen ristiriitaisen maineen omaava iskelmälaulajana tunnetuksi tullut artisti pärjäisi kisassa. Jossainhan luki, että kyseisenä vuonna sen kilpailun voittanut laulajakin oli sanonut Tapsalle, että kärsit vääryyttä, kun tuomaristo pudotti sinut finaalista.
29.07.2008 14:53
Aika halventava väite on kans sanoa Tapsaa harrastelijaksi.
Mika Pohjonen on mun mielestä kolkkoääninen kailottaja. Ujeltaa vaan, kun pahainen sumutorvi.
29.07.2008 14:47
Tapsalla on vahva ääni, kyllä se kantaa tarvittaessa ilman mikrofoniakin.
Viihdekonserteissaan Tapsa yleensä käyttää mikrofonia, mutta esim. lied-konserteissa, jossa laulaa pianistin säestyksellä, niin silloin Tapsa laulaa ilman mikrofonia useinmiten.
Vaikka Tapsa ei oopperalaulaja olekkaan, niin kyllä hän silti on täysammattilainen laulajana. Ja tosi hyvä sellainen.
Paul Potsia sitävastoin voikin kutsua harrasteliaksi, koska mm. hänen lauluopiskelunsa on ollut hyvin vähäistä, sillä hänhän on ollut alunperin joku puhelinmyyjä tms.
28.07.2008 23:43
En mä nyt ainakaan ole poistellut yhtään mitään viestiä. Ettäs tiedät.
28.07.2008 20:49
Antaa sen yhden "Kari fanin" siellä meuhkata ja keskustella ihan yksinään itsensä kanssa sitten vaan. En mä ainakaan enää viitti siellä palstalla kommentoida mihinkään asiaan mitään, kun se nuppi helottaen naputtelee heti sitä "Ilmoita asiaton viesti" nappulaa.
28.07.2008 20:17
Eihän sen Hynnisen tarvi mitään näytellä, kun sillä on AINA semmonen epätoivonen ilme, kun laulaa ( en ole nähnyt sen koskaan vielä hymyilevän)...liekö jäänyt Rigoletosta sitten rooli päälle....
28.07.2008 20:13
Mä kaipaan kyllä tunnelmia keikalta, enkä mitään tollasia tyhjänpäiväsiä kurnutuksia...
27.07.2008 18:41
Joo, kiinnostais kans kovasti lukee tunnelmia tuolta keikalta, jos joku teistä oli siellä :)
27.07.2008 12:06
Haista sä vaan sen ihannoimasi Kari Tapion perse ja pallit, kun se on ens istunut autossa 200 kilometriä ja hikoillut oikein kunnolla.
26.07.2008 06:50
Kyllä NÄISTÄ ehdokkaista oikealle henkilölle meni voitto. Olli Lindholmilla on heistä eniten tunnettuja biisejä, ja on kans ihan pitkä ura sillä jo. Laulajana s ei ole kyllä oikein kaksinen...kuulostaa ihan Matti Nykäseltä.
ps.Eka kerta kun jätin Iskelmä Finlandia lähetyksen telkkarista katselematta. Ei ollut oikein mua kiinnostavia artisteja ehdolla nyt yhtään.
25.07.2008 23:15
Että mä oon pönttö... sitä enoahan mä tietysti tarkoitin... Sorry moka! ;)
23.07.2008 21:31
Kyll lahjoja löytyy! Madeleinella on nätti ja kantavankuuloinen ääni.
23.07.2008 20:06
Jaa, Tapsa on siis sitten sun setäs! :)
On muuten tosi paljon Tapsan näköä tuossa sun serkkupojassa, eli Tapsan vanhemmassa pojassa.
23.07.2008 20:04
Mä en kylläkään tiedä, että mistä ohjelmasta tuo taltiointi mahtaa olla...
Ihan hyvä esitys... biisi nyt ei kyllä ole kovinkaan kummoinen.
22.07.2008 11:22
Ettet vaan sattumoisin olekkin ite tuo Tuomas Myllylä, kuin noin hyvin hänen asioistaan tiedät, ja hehkutus on sen sorttista... ?
18.07.2008 19:31
Pötyä ! Tapsan laulaminen ei sitäpaitsi todellakaan ole mitään vinkumista !
18.07.2008 17:25
Veit sanat suustani Fanifani ! :D
Ajattelin just ihan sitä samaa !
18.07.2008 17:17
62 / 198