Vapaa kuvaus

Suosikkibändit/artistit: Mitkä vain, joissa on kunnon fiilis, rymimusiikkia soittavat Suosikkileffat: Lokki jonathan Lempikirjat: olla vai omistaa Vapaa-aikanani: soittelen, Luen, lenkkeilen koiran kanssa Katson tv:stä mieluiten: Uutiset, areena, AlJazera Kotieläimet: koira Parhaat matkakohteet: Tunisia, melkein mikä vain Ruoka & juoma: kala, kasvis, etno Koulutus: --- Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: Kotka,tykkimies Siviilisääty: Sinkku Lapset: En oikein tiedä

Aloituksia

169

Kommenttia

319

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Ei+sillä+näköjään+ole+merkitystä.+Jäin+ansiosidonnaiskauden+jälkeen+varhennetulle+eläkkeelle+täytettyäni+62.+Työkkärissä+olivat+kuitenkin+ne+tiedot,+jotka+olin+hakemukseen+jättänyt.+Luulin,+että+hakutietoni+automaattisesti+häviävät+työkkärin+listoilta+statuksen+muuttuessa+"työttömästä+työnhakijasta"+eläkeläiseksi.+Soitin+kuitenkin+työkkäriin+ja+kyselin+käytännöstä.+Sain+kuulla,+että+eivät+ne+hakutiedot+itsestään+sieltä+mihinkään+häviä+eikä+niitä+poisteta+automaattisesti.+Eli+haku+on+päällä,+kunnes+ne+sieltä+itse+henkilökohtaisesti+käy+poistamasssa.+Virkailija+suositteli+tapaa,+jossa+tunnistaudutaan+työkkärin+omiin+tietoihin+esim+omilla+pankkitunnuksilla.+Sieltä+käsin+niitä+voi+poistaa+kokonaan+tai+muutella+tilanteen+mukaisiksi.+Tämä+täytyy+nyt+itse+kunkin+tykönään+miettiä,+mikä+on+paras+vaihtoehto.+Jos+kyseessä+on+puhdas+työeläke+ja+haluaisi+tarjottaessa+tehdä+lisätöitä,+voi+sen+haun+jättää+voimaan.+Ellei+halua+ottaa+hommia+eläkeläisenä+vastaan,+ottaa+haun+kokonaan+pois.+Tai,+jos+jää+osittainkin+kansaneläkkeen/kelan+varaan+ja+ehkä+saa+toimeentulotukea,+tällöin+eläkeläisenä+työllistyessä+eläkkeen+perusosaa+saatetaan+kaventaa.+Itse+jätin+hakemuksen+voimaan.+Tosin+ei+sieltä+ole+tullut+yhtään+enempää+työtarjouksi+kuin+työttömänä+ollessanikaan.+Muuten,+työeläkkeellä+ollessa+sekä+eläke+että+mahdolliset+lisätienestit+kartuttavat+hieman+eläkettä,+mutta+ne+muistaakseni+menevät+johonkin+eri+rahastoon,+ja+joita+aletaan+maksaa+ulos+eläkeläisen+täytettyä+68+vuotta.+Tämäkin+"eläke"+täytyy+hakea+erikseen.+Näin+muistinvaraisesti+kirjoiteltuna,+korjata+saa,+jos+meni+jossain+ihan+ns.+kuuseen...
  2. Reissu+tuli+silloin+tehtyä.+Täyttä+oli+lähikaduilla,+mutta+jätin+autoni+kuitenkin+linnan+eteen,+jossa+oli+katuvarressa+vähän+tilaa.+Etupää+oli+sallitulla+alueella,+mutta+osa+auton+takaosasta+oli+linja-autojen+pitkäaikaisparkin+päällä.+Just+ehdin+juosten+laivaan.+Ei+ollut+sakkolappua+laitettu.+Eipä+se+auto+siinä+kenenkään+tiellä+ollut.-Pena