Vapaa kuvaus

Aloituksia

19

Kommenttia

563

1. Näin Sinut kasakkana, ilmeisesti joukon johtajana Keski-Aasian aavoilla aroilla. Olit rohkea ja voimakas kuten johtajan pitääkin, hyvä omillesi (Sinulla oli rakastettu leirissä odottamassa mutta et kylläkään nähnyt häntä kovin usein) mutta julma 'vihollisille'. Tämän elämäsi aikana syyllistyit myös ryöstöihin, raakuuksiin ym. jotka toki kuuluivat toimenkuvaasi - ikävä kyllä niistä olet joutunut maksamaan karmavelkaa myöhemmissä elämissäsi, ehkä nykyisessäkin, mutta älä pelästy, näitä 'sotaisia' ja raskauttavia elämiä on hyvin monilla meistä, sellainen on ihmiskunnan historia. Ja ennen kaikkea, itse valitsemme millaiseen elämään haluamme kulloinkin syntyä.

Tämän hetken tärkein läksy elämässäsi on oppia elämään tässä hetkessä, ei menneessä eikä tulevassa. Sinulla lienee taipumusta jäädä murehtimaan menneitä tapahtumia ja toisaalta kurkoittaa liiaksikin tulevaan, unohtaen että elämäsi tärkeimmät päätökset teet joka päivä, joka hetki tässä ja nyt. Ottamalla vastuun tunteistasi, teoistasi ja toimintatavoistasi tässä hetkessä muutat samalla väistämättä itseäsi ja tulevaisuuttasi ja 'kasvat' ihan huomaamattasikin. Itse asiassa, se että pohdit näitä kysymyksiä tietoisesti osoittaa, että olet jo hyvän matkaa edennytkin tuolla aikuiseksi kasvamisen tiellä :)

Hyvää jatkoa toivotan Sinulle valitsemallasi tiellä!
  2. Aikaa en uskalla ennakoida, sitä on aina niin vaikea määritellä ja voi helposti mennä pieleenkin, mutta minulle näytettiin uudesta naapurustostasi (asuthan kerrostalossa?) kotoisin olevaa tummahkoa, keskimittaista miestä joka oli pukeutunut siniseen, kaksiosaiseen työ- tai virkapukuun. Tapaat hänet usein työhön lähtiessäsi tai muuten päivittäin pihan läpi liikkuessasi ja vaihdatte hyvän päivän toivotukset. Jonain päivänä pysähdytte juttelemaan enemmän ja siitä se sitten lähtee..

Eli uusi asunto tuonee mukanaan muutakin uutta elämääsi.. Sitä odotellessa, hyvää syksyn jatkoa!